Orijinalini görmek için tıklayınız : motorda devir ve yakıt ilişkisi yardım
okan_style
21 Temmuz 2009, 20:29
arkadaslar motorda devırlı gıtmek fazla yakarmı yada söle dıyım 5. vıtesde 60la gıtmek devır dusuk yada 3. vitesde 100 120 tabıkı bazı motorlar 1. vıtesde 120 goruyor o ayrı ortala soluyorum gt 250r mesela hangısı daha cok yakar yada aralarında fark varmıdır devır dusuk vıtes yuksekmı yoksa devir yuksek vıtes dusukmu yakıtla bırebır ılıskısı varmı bıraz karıstı ama anladıgınızı umuyorum bıde gercekten her motor ya 90-100 kmden sonra yakıtı cokmu harcamaya baslar tesekkurler :rendeer:
fatihhoca81
21 Temmuz 2009, 20:47
bildiğim kadarıyla motorun en yüksek torkunu verdiği devirde gitmek en ekonomik sürüştür.
macloren
21 Temmuz 2009, 20:48
Kardeş devir ne kadar yükselirse o kadar çok yakar vitesle ilgisi yok 1. Vites 2000 devir = 5. Vites 2000 devir ama 5. Viteste varacağın yere daha çabuk varırsın daha az yakarsın.
okan_style
21 Temmuz 2009, 20:52
ben 10 500de vıtes degiştiriyorum ama bu ıkı yorum ıcın tesekkur ederım ama celişkili oldu bırbırıyle
tasarslan
21 Temmuz 2009, 20:56
Bunu en iyi kullanıcısı bilir yol durumuna bağlı olarak en uygun vites ve devirde kullanarak,motosikleti üzmeden :)
korkut 250
21 Temmuz 2009, 21:12
Hız olarak söyleyeyim Yüksek cc lerde100 km ve 140 km arası düşük cclerde 80 km ile 100 km arası en ekonomik sürüştür bence ...
okan_style
21 Temmuz 2009, 21:17
Hız olarak söyleyeyim Yüksek cc lerde100 km ve 140 km arası düşük cclerde 80 km ile 100 km arası en ekonomik sürüştür bence ...
yanı 100kmden sonra cok yaktıgı dogru ölemi
yoknickmick
21 Temmuz 2009, 21:24
Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.
fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir. :)
okan_style
21 Temmuz 2009, 21:35
Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.
fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir. :)
valla ne yalan solıyım banada öle geliyor yanı devır nekadar yuksekse yakıtda artıyor ama demek ıstedıgım sey tmm devır yuksek ama hız dusukse yanı 14000 devırde 280le gıdersen cok yakıyor peki ya 14000 devırde 100le gıdersen yada 5000 devırde 180 gitsende aynı seymı olur
babaeskili
21 Temmuz 2009, 21:37
Yüksek viteste,düşük devirle az benzin yakarız.En yüksek viteste motorun boğulmadığı en düşük devir neyse o devirle gitmek idealdir :cat:
okan_style
21 Temmuz 2009, 21:38
Yüksek viteste,düşük devirle az benzin yakarız.En yüksek viteste motorun boğulmadığı en düşük devir neyse o devirle gitmek idealdir :cat:
işte merak ettıgıms ey buydu:cat:
forewer
21 Temmuz 2009, 21:40
Kardeş devir ne kadar yükselirse o kadar çok yakar vitesle ilgisi yok 1. Vites 2000 devir = 5. Vites 2000 devir ama 5. Viteste varacağın yere daha çabuk varırsın daha az yakarsın.
Kesinlikle:cat:
korkut 250
21 Temmuz 2009, 21:44
Şöyle düşününce zaten ortaya çıkıyor 8.000 devir diyelim ve 12.000 devir diyelim .Yani piston dakikada 8.000 defa inip çıkıyor ve benzin yakıyor hızımızda 100 km civarı olsun .Diğerindede dakikada 12.000 defa inip çıkıyor ve benzin harcıyor hızımızda 160 km olsun...Şimdi hangi devirde daha çok benzin yakarız tabikii 12.000 devirde. Yüksek tork sağlamak içinde daha çok benzin yolluyor pistonlara karbüratör Yanlışmı sizce
okan_style
21 Temmuz 2009, 21:51
Şöyle düşününce zaten ortaya çıkıyor 8.000 devir diyelim ve 12.000 devir diyelim .Yani piston dakikada 8.000 defa inip çıkıyor ve benzin yakıyor hızımızda 100 km civarı olsun .Diğerindede dakikada 12.000 defa inip çıkıyor ve benzin harcıyor hızımızda 160 km olsun...Şimdi hangi devirde daha çok benzin yakarız tabikii 12.000 devirde. Yüksek tork sağlamak içinde daha çok benzin yolluyor pistonlara karbüratör Yanlışmı sizce
tmm bu duz mantık bende tersını soluyorum 8.000 devırde 160la gıdılsın 12.000 devırde 100le gıdılsın sımdı durum degısırmı
fatihhoca81
21 Temmuz 2009, 21:51
Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.
fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir. :)
sanırım bu motordan motora fark ediyor. benim motorun en yüksek torku 6000-7000 devir arasında olması lazım ki bu devirlerde hakikaten az yakıyor. ama bi race için bu geçerli olmayabilir.
vıceroy
21 Temmuz 2009, 21:53
http://www.motordelisi.com/forum/moto-servis/49013-transalp-devir-yakit-hiz-orani-rpm-km-h.html
Daha önce bu konuya iyi kafa yormuş ve sonuçlandırmışlar.
üstüne bilgi koyabilirsek ne ala...:bounce:
korkut 250
21 Temmuz 2009, 21:57
tmm bu duz mantık bende tersını soluyorum 8.000 devırde 160la gıdılsın 12.000 devırde 100le gıdılsın sımdı durum degısırmı
Aynen şef bu seferde motor boğulur ve benzini yakmasa bile benzini çiğ atar ama aynı benzini karbüratör yollar pistonlara .Kanımca :cat:
forewer
21 Temmuz 2009, 22:00
Arkadaşlar bu hep aynıdır; ne kadar çok devir o kadar çok benzin o kadar çok yağ o kadar çok güç demektir. Az yakmak istiyorsanız maximum vites minumum devir gitmelisiniz. Gayet basit ve düz bir mantık bence.
korkut 250
21 Temmuz 2009, 22:01
Arkadaşlar bu hep aynıdır; ne kadar çok devir o kadar çok benzin o kadar çok yağ o kadar çok güç demektir. Az yakmak istiyorsanız maximum vites minumum devir gitmelisiniz. Gayet basit ve düz bir mantık bence.
::plus1:::cat:
piranha dört
21 Temmuz 2009, 22:14
Verilerde belirtilen maksimum tork,beygir degerleri 5. veya son vites için verilen degerlerdir.Aynı hızda devir veya aynı devirde hız ölçümleriniz ile vitesler arası seyir hız farkını test edip bu degerlere göre hangi viteste maksimum tork yada güç aldıgınızı bilmek yakıt tasarrufu ve motor ömrü açısından yarar saglayacaktır.Örnegin 6000 devirde 5. viteste maksimum gücünü veren bir araçta 4. viteste 5000 3. viteste 3000 2. viteste 2500 devirde bu degere ulaşabilir.Tork degerinde sürüş,maksimum güç devirinde vites degişimi bence en ekonomik olanıdır. Her viteste maksimum devirde degişim gereksiz,yıpratıcı ve müsrüfce kullanımdan başka bir tarz olmamakla birlikte zevkler ve renkler tartışılmaz.Minimum devirde maksimum hız (5. viteste 5000 devirde maksimum tork veren araç ile 5.viteste 2000 devirle gitmek demek sağır motor oluşumuna davetiyedir.özellikle rodajda.)hem benzin sarfiyatını :Meknik ataletle elde edilecek güç yerine benzin gücünü tek başına kullanmak demek dir ki hem benzin sarfiyetını hemde mekanik bakım masraflarını artırır kanısındayım.Yani bana pek mantıklı değil gibi geldi.
korkut 250
21 Temmuz 2009, 22:16
Verilerde belirtilen maksimum tork,beygir degerleri 5. veya son vites için verilen degerlerdir.Aynı hızda devir veya aynı devirde hız ölçümleriniz ile vitesler arası seyir hız farkını test edip bu degerlere göre hangi viteste maksimum tork yada güç aldıgınızı bilmek yakıt tasarrufu ve motor ömrü açısından yarar saglayacaktır.Örnegin 6000 devirde 5. viteste maksimum gücünü veren bir araçta 4. viteste 5000 3. viteste 3000 2. viteste 2500 devirde bu degere ulaşabilir.Tork degerinde sürüş,maksimum güç devirinde vites degişimi bence en ekonomik olanıdır. Her viteste maksimum devirde degişim gereksiz,yıpratıcı ve müsrüfce kullanımdan başka bir tarz olmamakla birlikte zevkler ve renkler tartışılmaz.
Şef bizim verdiğimiz değerler belirttiğin gibi son vitesler için zaten:cat::)
piranha dört
21 Temmuz 2009, 22:49
Sorulan sorulardan dolayı eklemek istedigim bir kaç husus var.Direk enjeksiyonlular ve SS ler hariç(Karbüratörlüler, manifolta yakıt püskürtülenler )Yakıt karışımlarını en iyi ayarladıkları aralık ortalama olarak çeyrek ile yarım gaz arasıdır.Sebebi ise ventüri denilen yakıt hava karışımının,yakıt hava akışının en hızlı(en dar) olduğu bölümde volumetrik basıncın ve karışımın en verimli olduğu(akış şiddetinin en hızlı) pozisyondur.Bunun en basit örnegi çeyrek yarım arası gaz ile gidilen tatlı seyir hızı ile tam gaz hızı arasında yüzde olarak orantısızlık oldugudur.Araç bu pozisyonda harcadıgı yakıtdan maksimum verimi alır.Ve maksimum tork veya minimum yakıt harcanımı araç ataletini yendikten sonra gaz pedalında yada kolunda sürücünün tecrübesine bağlı olarak otomatikmen aldıgı bu konumdur.Yani araç bu konumda genelde en az yakıt harcıyacagı hızda ,viteste yada devirdedir.
okan_style
21 Temmuz 2009, 22:59
motorun sagırlasması olayına katılıyorum pıstonlarda ve dıslılerde böle şeler gercekten oluyor
azgurbuz
21 Temmuz 2009, 22:59
Çok motor devri = Düşük motor verimi = Çok sarfiyat
Çok hız = Yüksek rüzgar direnci = Çok sarfiyat
Aracın ne iş için yapıldığına göre değişir ama genelde 90km/h ile en yüksek vitesteki motor devri en az yaktırandır.
Not : Bir motorun devir-tork-beygir eğrileri ve sonuç olarak azami noktaları vitesle ilişkili değildir.
korkut 250
21 Temmuz 2009, 23:09
Çok motor devri = Düşük motor verimi = Çok sarfiyat
Çok hız = Yüksek rüzgar direnci = Çok sarfiyat
Aracın ne iş için yapıldığına göre değişir ama genelde 90km/h ile en yüksek vitesteki motor devri en az yaktırandır.
Not : Bir motorun devir-tork-beygir eğrileri ve sonuç olarak azami noktaları vitesle ilişkili değildir.
::plus1:::cat:
ozan_bursa
21 Temmuz 2009, 23:47
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/62008-vites-araliklarinda-yakit-farki.html
daha önceki konuya verdiğim cevabı aynen kopyalayıp yapıştırıyorum
umarım açıklayıcı olmuştur
----------------------------------------------
rölantiden bahsetmiyorum
normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
devir sayısı ile orantılı olarka yakar
yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü
misal
5.vites 4000 devir hız 70
4.vites 6000 devir hız 70
3.vites 8000 devir hız 70
bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız
ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir
yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ
not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır
okan_style
22 Temmuz 2009, 10:02
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/62008-vites-araliklarinda-yakit-farki.html
daha önceki konuya verdiğim cevabı aynen kopyalayıp yapıştırıyorum
umarım açıklayıcı olmuştur
----------------------------------------------
rölantiden bahsetmiyorum
normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
devir sayısı ile orantılı olarka yakar
yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü
misal
5.vites 4000 devir hız 70
4.vites 6000 devir hız 70
3.vites 8000 devir hız 70
bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız
ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir
yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ
not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır
emegın ıcın tesekkurler :rendeer:
Burak927
22 Temmuz 2009, 10:16
Arkadaşlar bu hep aynıdır; ne kadar çok devir o kadar çok benzin o kadar çok yağ o kadar çok güç demektir. Az yakmak istiyorsanız maximum vites minumum devir gitmelisiniz. Gayet basit ve düz bir mantık bence.
aynen katılıyorum:cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO