PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf 150 Fotoğraflarla açıklamalı yağ değişimi..



ethemm76
27 Haziran 2009, 11:26
Merhaba Ark..lar. Yağ değişiminin önemini hepimiz biliyoruz. Cbf 150 için konuşursak 4000 de bir bakım için servise gidildiğinde servis yağını zaten değiştiriyor. Kimi servisler 4000 km aynı yağ ile kullanılabileceğini savunurken bazı servisler 2000 de bir yağ değişimi yapılması gerektiğini söylüyor ve her 2000 de bir servise mahkum olmanız demek oluyor. Ben de 2000 de bir yağ değişimi yapıyorum ve aradaki bu yağ değişimi için servise gerek duymuyorum. Lakin servis noktaları bana hayli uzakta. Sizlerde servise ihtiyaç duymadan servis bakımı haricindeki yağ değişiminizi kendiniz rahatlıkla yapabilirsiniz. İlk önce gerekli malzemeler..

Karter tapasını açmak için 12 numara yıldız ingiliz anahtarı, ağzı açık ingiliz anahtarı denemeyin olmuyor, olsa dahi bi kaç kere dişli sıyırma eğilimi oldu, yıldız kullanmaya başladım.

http://img194.imageshack.us/img194/6160/80411033.th.jpg (http://img194.imageshack.us/i/80411033.jpg/)
(http://img194.imageshack.us/i/80411033.jpg/)

Tabiki yağımız, yağ olarak bu mevsimde 15w/50 tam sentetik kalitesini kanıtlamış her hangi bi marka tercih edilebilir. Motorun yağ kapasitesi 1 lt, fakat motorumuzun kullanıma ve kullnılan yağa bağlı olarak artan ve azalan yağ yakma probleminden dolayı servisim bana 1200 gr. yağ koyabileceğimi, dolayısıyla diğer değişime kadar 200-300 gr yağ eksiltse bile kritiğe girmeyeceğini söyledi ve her bakımda 1200 gr yağ koydu. Bende 2 tane 1 lt ambalaj aldım. şimdi yağın 800 gr ı duruyor. Bir dahaki değişim için bir tane almajm yeticek veya yağ eksilme görürsem takviye yağım elimde hazır. Yağ çubugunun maks.. seviyesini 2-3 mm kadar geçebilirsiniz. Böylece yağ seviye kontrolünüzü de bir nebze olsun uzatabilirsiniz. Ben 1000 km de bir seviyeyi kontrol ederim ve gerekirse takviye yaparım. Servisimin söylediği aynen şu idi. (Seviyeyi maks. seviyesinden dahi aşağı düşürme).

[IMG]http://img200.imageshack.us/img200/6449/59960369.th.jpg (http://img200.imageshack.us/i/59960369.jpg/)
(http://img200.imageshack.us/i/59960369.jpg/)

Yağın tam sentetik olması her zaman iyidir. Çok daha iyi sonuç veriyor. Mineral yağlara nazaran buharlaşma katsayısı daha düşük. Mineral yağlara göre biraz pahalı ama cbf kullanıcılarına tam sentetik yağ tercih etmelerini öneririm.

[IMG]http://img134.imageshack.us/img134/8333/85158288.th.jpg (http://img134.imageshack.us/i/85158288.jpg/)
(http://img134.imageshack.us/i/85158288.jpg/)

Yağı karterden alabileceğimiz 1,5-2 lt kapasitesi olan bir kap. Motorumuzda bu kadar yağ yok ama kabı alırken taşırken vs yağ dökülmemesi için avantaj sağlaması açısından. Yağ çubugunu ve elimizi vs yağ bulaşma ihtimaline karşı silebileceğimiz tüğ bırakmıyacak şekilde bir bez veya kağıt havlu vs.

[IMG]http://img134.imageshack.us/img134/6121/29141806.th.jpg (http://img134.imageshack.us/i/29141806.jpg/)
(http://img134.imageshack.us/i/29141806.jpg/)

İlk önce motorumuz eğer soğuksa kerterden yağı alırken yağın tamamını kolayca alabilmek için, karter iç yüzeyine yapışmış ve alamadığımız yağ miktarını minimuma düşürmek için motorumuzu 3-5 dk çalıştırarak motorun ısınmasını ve yağın incelmesini, akışkanlık kazanmasını sağlıyoruz. Motorumuzu düz bir zeminde orta sehpa üzerine kaldırıyoruz.
[IMG]http://img19.imageshack.us/img19/4480/37560246.th.jpg (http://img19.imageshack.us/i/37560246.jpg/)
(http://img19.imageshack.us/i/37560246.jpg/)

Yağ çubugunu saat yönünün tersine çevirerek çıkartıyoruz ve temiz bir bez veya kağıt havlu vs temizleyerek müsait bir yere bırakıyoruz. Kağıt havlu veya bez, yağ çubugu üzerinde kıl tüğ vs bırakmıyacak mahiyatte olmalıdır. Ayrıca ilk önce yağ çubugunu çıkartmamızın nedeni fizik kanunları gereği yağın karter tapasını söktüğümüzde daha kolay boşalmasını sağlamaktır. Yağ çubugunu çıkardığımızda, çubuğu çıkarttığımız, çubuk consatının temas ettiği kısım genelde toz-yağ ikilisi ile birlereşmiş ve kirlenmiş vaziyettedir. Ağız kısmınıda, karter içine partikül düşmemesine dikkat ederek, tüğ bırakmıyan bir bez veya kağıt havlu ile temizliyoruz.

[IMG]http://img5.imageshack.us/img5/4692/93521960.th.jpg (http://img5.imageshack.us/i/93521960.jpg/)
(http://img5.imageshack.us/i/93521960.jpg/)

[IMG]http://img200.imageshack.us/img200/6831/95730462.th.jpg (http://img200.imageshack.us/i/95730462.jpg/)
(http://img200.imageshack.us/i/95730462.jpg/)

Okla gösterdiğim somun karter tapasıdır. Bu tapanın altına kabımızı koyuyoruz. Motorun sol alt tarafından müdahale edebilirsiniz. Bu tapayı 12 anahtarımızla saat yönünün tersine doğru gevşeterek tapayı çıkartıyoruz. Tapayı aldığımızda hızla kirli yağ kaba boşalmaya başlayacaktır. Akma bittiğinde damlama şeklinde yağ damlamaya devam ediyor. Bu esnada motoru orta sehpa üzerinde sol yana hafif eğerek kardeki yağı almaya devam edebliyorsunuz. Tapa, karterin solunda olduğundan motoru hafif yatırmanız gerekiyor yağın tamamını alabilmeniz için. 3. Fotoğrafta karter tapası ve jontası, jonta sanırım aliminyum. Bu jonta eskidiğinde değiştirilmelidir diye doğru bi bilgi var. Ben 10000 deyim. Daha hiç eskime belirtisi yok.

[IMG]http://img43.imageshack.us/img43/4729/20799814.th.jpg (http://img43.imageshack.us/i/20799814.jpg/)
(http://img43.imageshack.us/i/20799814.jpg/)

[IMG]http://img43.imageshack.us/img43/7702/88624741.th.jpg (http://img43.imageshack.us/i/88624741.jpg/)
(http://img43.imageshack.us/i/88624741.jpg/)

[IMG]http://img134.imageshack.us/img134/407/15766080.th.jpg (http://img134.imageshack.us/i/15766080.jpg/)
(http://img134.imageshack.us/i/15766080.jpg/)

[IMG]http://img81.imageshack.us/img81/1908/67638515.th.jpg (http://img81.imageshack.us/i/67638515.jpg/)
(http://img81.imageshack.us/i/67638515.jpg/)

Yağ süzülme ve damlama, tamamen tamamlandıktan sonra karter ağızını, somunu çıkardığımız bölgeyi temiz ve tüğ bırakmayacak bir bezle temizlemenizde fayda var. Daha sonra tapayı, jontasını takmayı unutmadan saat yönüde çevirerek tapayı takıyoruz. Sıkarken çok fazla yüklenmenize gerek yok. Lakin yeteri kadar sıkılıp sıkılmadığını zaten anlıyorsunuz.

Eski motorumda yağ değişimi yaparken ağıza uygun bi huniye ihtiyaç duyuyordum ama cbf in yağını değiştirirken veya takviye yaparken huniye gereksinim duymuyorsunuz. İlk etapta 1 lt lik ambalajı komple boşaltıyoruz. 2. ambalajdan ise 200 gr kadar doldurup bi kaç dk bekliyoruz. Bundan sonra yağ çubuğunu artık takıp işlemi tamalayabilirsiniz. Ama isteyenler ne kadar doldurduklarını görebilmek amacıyla yağ seviyesinede bakabilirler. Eğer motorunuz düz bir zemindeyse 1 kaç dk bekledikten sonra (yağın karter içine iyice oturması açısından ve doğru seviye görebilmek amacıyla) yağ çubuğu ile kontrol edilebilir. Çubuğu karterin ağzına sokucaksınız ve çevirmeden çıkartarak seviyenin maksimum seviyesini 2-3 mm kadar geçtiğini görürsünüz. (yağ çubugunu çevirin ama ters yöne çevirin, amaç çubugun kople etrafını yağ olması ve seviyenin daha belirgin görülebilmesi) En kestirmesi 1200 gr yağı koyun (ambalaj üzerindeki seviye çizgilerinden ne kadar yağ koyduğunuzu anlayabilirsiniz.200 gr için yani) ve yağ çubuğunuzu takın. Kontrol etmenize gerek yok. bi kaç dk kadar yağın kartere iyicice oturmasını bekleyin ve marşa basın :)1000 km de birde seviye kontrolü yapsanız yeterli. Ben böyle yapıyorum. Servisimin tavsiyesiyle. bi 2000 km daha durmak yok. Yola devam :)

[IMG]http://img10.imageshack.us/img10/4678/41409691.th.jpg (http://img10.imageshack.us/i/41409691.jpg/)
(http://img10.imageshack.us/i/41409691.jpg/)

[IMG]http://img198.imageshack.us/img198/851/85774883.th.jpg (http://img198.imageshack.us/i/85774883.jpg/)
[img=http://img198.imageshack.us/img198/851/85774883.th.jpg] (http://img198.imageshack.us/i/85774883.jpg/)

CengizhanD
27 Haziran 2009, 11:48
çok detaylı ve yararlı bir anlatım olmuş elinize sağlık

ethemm76
27 Haziran 2009, 11:53
çok detaylı ve yararlı bir anlatım olmuş elinize sağlık

Saol, bişeyi doğru bildiğime eminsem moto sever dostlarımla üşenmeden paylaşmak konusunda asla çekinmedim. Bu hassasiyetim her zaman zevkle bu şekilde devam edecek.

PIERzig
27 Haziran 2009, 11:56
Tebrik ederim ethemmm .Bir motora bu kadar özenilir motor kısmının altı bile tertemiz :cherry:

ethemm76
27 Haziran 2009, 12:03
Tebrik ederim ethemmm .Bir motora bu kadar özenilir motor kısmının altı bile tertemiz :cherry:

Saol, tek amacım bana uzun süreler problemsiz hizmet etmesi, tüm çabam bundan ötürü, mümkün olduğunda temiz bakmaya çalışıyorum. Bakalım kaç sene beni üzmeden gezdirmeye devam edecek :)

no_name
27 Haziran 2009, 12:34
paylaşım için saol motorun alt kısmı bie temiz

aykan
27 Haziran 2009, 13:24
cbf de 1200 gr yağ motorun sıkışık çalışmasına neden olur bence 1000 koy emeğine sağlık...

G.BEREKET
27 Haziran 2009, 13:48
Abi öyle güzel anlatmışsınki şimdi ben bile değişirebilirm motorun yağını hadi inşallah motoru alayımda yağ değiştirmesi kusur kalsın.:)

Birde artistlik yapmışsın hunisizde yapıyorum diye ama son fotoğrafta görüyoruz ki hafifçecik kaçırmışsın ordaki siyah demir parçası neyse işte.:):):P

Şaka bir yana ben böyle temiz motor görmedim bu motor seninle 100.bin bile görür.:)

ethemm76
27 Haziran 2009, 15:08
cbf de 1200 gr yağ motorun sıkışık çalışmasına neden olur bence 1000 koy emeğine sağlık...

Evet dediğin mantıklı, ama bu, yani 1200 gr yağ konulabileceği fason servis değil, yetkli servis uygulaması ve önerisi. Bir dahaki değişimde 1000 gr koyarak bi deniyicem, çalışmada performansta vs bi değişiklik olup olmadığını. 10000 deyim hep 1200 gr koydum şimdiye kadar, herhangibi olumsuzluk yaşamadım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:04 PM ----------


Abi öyle güzel anlatmışsınki şimdi ben bile değişirebilirm motorun yağını hadi inşallah motoru alayımda yağ değiştirmesi kusur kalsın.:)

Birde artistlik yapmışsın hunisizde yapıyorum diye ama son fotoğrafta görüyoruz ki hafifçecik kaçırmışsın ordaki siyah demir parçası neyse işte.:):):P

Şaka bir yana ben böyle temiz motor görmedim bu motor seninle 100.bin bile görür.:)

Yok yok, hunisiz gerçekten de konulabiliyor, o fotoğrafta görülen, damlayan belki 1 belki sadece 2 damladan biri idi :) Sadece biraz dikkat istiyor.

100 değil. 50000 bile bana gitse hakkını vermiş sayarım ben cbf i ve isyan etmeden sıfır motor yaptırıp kullanmaya devam ederim. Ama temenim elbete bi 100000 gitmesi :) İnşallah, bende çok merak ediyorum ne kadar km kullanabileceğimi.

cakalaz
27 Haziran 2009, 15:57
Ben de gidince değişeceğim ; güzel anlatım oldu... Teşekkürler...

ethemm76
27 Haziran 2009, 20:50
Ben de gidince değişeceğim ; güzel anlatım oldu... Teşekkürler...

Rica ederim, güzel zaman geçiyo bu sitede :)

satoyama
27 Haziran 2009, 21:04
tebrik ederim doğru yağı doğru şekilde koymuşsun +200gr opsiyon olabilir illaki her motorda eksilme olur 15-50 tam sentetik o motorun yağıdır :) sakalım yokkki sözümü dinlesinler

jr.
27 Haziran 2009, 22:29
bana lazımdı bu bilgi teşekkürler. ben yağ seviyesinin çubuktan fazla olmasının zararlı olacağını düşünüyorum. alüminyumdan conta tuhafmış ya nasıl işse?

OzCaN35
27 Haziran 2009, 22:49
Tebrikler bravo vallaha::alkiis:: Ben kendimi fazla titiz sanardım ama benim motor bloğunun altı pis biraz:P

Aynen bende bu anlattığın gibi yapıyorum yağ değşimlerini tek farkı ben huni kullanıyorum daha rahat oluyor ve ayrıca kullandığım hunide de süzgeç var her ihtimale karşı yağın içinde olabilecek herhangi bir partikülüde ayırabiliyorum:cat:

ethemm76
27 Haziran 2009, 23:56
tebrik ederim doğru yağı doğru şekilde koymuşsun +200gr opsiyon olabilir illaki her motorda eksilme olur 15-50 tam sentetik o motorun yağıdır :) sakalım yokkki sözümü dinlesinler

Evet 200 gr çok rahatsız edici bir + değil, zaten dediğim gibi yetkili servis önerisi ve uygulaması bu, bu yüzden herhangi sorunla karşılaşmadım. 2000 km içersinde yağ eksilme yapsa dahi, mesela hiç bu kadar eksiltmedi ama 200-300 gr bile eksilse kritik seviyeye düşmemiş oluyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:54 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:51 PM ----------


bana lazımdı bu bilgi teşekkürler. ben yağ seviyesinin çubuktan fazla olmasının zararlı olacağını düşünüyorum. alüminyumdan conta tuhafmış ya nasıl işse?

Ben eski motorumda lastik jonta kullanıyordum, orjinal alimünyumu çıkarttım. Bi parçacıya gittim. Bana aliminyum karter jontası yerine siyah lastik jonta vermişti. Bu jonta sıcaktan erir, işlevini yitirir düşüncesi ile takmış olsam da, hiç bi sıkıntı ile karşılaşmamıştım :) İlginç değil mi ? Ama elbette jontanın sıcaktan erime ihtimaline karşı alimünyum olması daha iyi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:56 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:54 PM ----------


Tebrikler bravo vallaha::alkiis:: Ben kendimi fazla titiz sanardım ama benim motor bloğunun altı pis biraz:P

Açıkça söylüyorum, o foto, motor bloğunun 2 haftadır temizlenmemiş hali :) Sonuçta motorun hertarafı bizim, altı başka birine ait değil, yine kendi malımız, elbette bakıcaz, temiz tutucaz.

ceyhun__22
28 Haziran 2009, 00:41
güzel anlatım teşekkürler...!

avare rulman
28 Haziran 2009, 00:52
huni bulamayan eli ayarsız arkadaşlar ufak bir a4 kagıdı çekirdek külahı gibi büküp huni yerine kullanabilirler. bizim ybr'lerin yağ deliği miniktir, hunisiz olmuyor mesela.

hasanpinar0537
28 Haziran 2009, 01:01
güzel anlatım teşekkürler.

erdo2002
28 Haziran 2009, 01:21
http://img87.imageshack.us/img87/4525/cbf150.jpg (http://img87.imageshack.us/i/cbf150.jpg/)
Sanki biraz damlatılmış gibi :P Güzel paylaşım oldu teşekkürler:rendeer:

ethemm76
28 Haziran 2009, 18:10
Kınalı kuzuma feda olsun litre litre yağlar :) Dışa düşen bi kaç damla yağ olsun :) Ambalaj ful doluyken biraz daha dikkatli olunabilirse aslında hiç damlamaz.

aykan
28 Haziran 2009, 18:50
Kınalı kuzuma feda olsun litre litre yağlar :) Dışa düşen bi kaç damla yağ olsun :) Ambalaj ful doluyken biraz daha dikkatli olunabilirse aslında hiç damlamaz.

ethem kardeşim sen servise bakma akıllarına eserse 1500 koy derler ben bu işlerden gerçekten anlarım 1 litre koy bence 200 gr fazla motor komple indikten dağıldıktan sonra koyulur kritik eksiltme yapmaz 10000de cbf yaklaşık 13000 km de ben kullandım o 200 gram bile sıkışık çalıştırır makinayı sonrada motor kapağından debriyajın girdiği bağlantıdan sızıntı yapar bende olmuştu sen 1 koy dediğim yer telin bittiği motora giren bağlantı....sızıntı yapabilir..
http://img197.imageshack.us/img197/4678/41409691.jpg (http://img197.imageshack.us/i/41409691.jpg/)

ethemm76
28 Haziran 2009, 19:16
Dayımın oğlunda da siyah cbf var 7000 km de. İkimizde aynı servise gidiyoruz. Onun motorda gösterdiğin noktadan (Debriyal telinin motor bloğuna bağlandığı oynar bölge) yağ sızıntısı görmüştük. Neden kaynaklandığı konusunda bir fikir yürütememiştik. O motoru hayli sıkıştırarak kullanıyor. Belkide 200 gr fazla yağ, devamında sıkıştırmalı kullanım buna sebep vermiş olabilir. Peki 1 lt koyduğunda, yani bu şekilde kullandığında yağ seviyesi kontrolelrinde yağın eksildiğini fark ederek ilave yapman gerektimi hiç ? Ben motora 1 lt yağ koysam sert kullnmadığım halde 300-400 km de bir yağ kontrolü yapmadan duramam. 1200 koyduğumda 1000-1500 km bakmasanda oluyor. İşin bu yönünü seviyorum. Ama 1100 gr a rahatlıkla düşürülebilir. Aslında dediğin doğru. Yani kitapçığa göre hareket etmek ve maks. seviyesini geçmemek ama, bizim motorlarda kronik bi yağ eksiltme muhabbeti varya, servisin tavsiyesiyle biraz fazla yağ koyunca kendimi daha huzurlu hissediyorum. 1 lt koysam acaba eksilmişmidir, kritik seviyeye inmiş olabilirmi vs. kafamda kurar dururum sonra :) bir dahaki değişimde 1 lt koyup bi takip edicem eksilme eğilimini. Bakalım ne olucak. Saol.

aykan
29 Haziran 2009, 01:07
Dayımın oğlunda da siyah cbf var 7000 km de. İkimizde aynı servise gidiyoruz. Onun motorda gösterdiğin noktadan (Debriyal telinin motor bloğuna bağlandığı oynar bölge) yağ sızıntısı görmüştük. Neden kaynaklandığı konusunda bir fikir yürütememiştik. O motoru hayli sıkıştırarak kullanıyor. Belkide 200 gr fazla yağ, devamında sıkıştırmalı kullanım buna sebep vermiş olabilir. Peki 1 lt koyduğunda, yani bu şekilde kullandığında yağ seviyesi kontrolelrinde yağın eksildiğini fark ederek ilave yapman gerektimi hiç ? Ben motora 1 lt yağ koysam sert kullnmadığım halde 300-400 km de bir yağ kontrolü yapmadan duramam. 1200 koyduğumda 1000-1500 km bakmasanda oluyor. İşin bu yönünü seviyorum. Ama 1100 gr a rahatlıkla düşürülebilir. Aslında dediğin doğru. Yani kitapçığa göre hareket etmek ve maks. seviyesini geçmemek ama, bizim motorlarda kronik bi yağ eksiltme muhabbeti varya, servisin tavsiyesiyle biraz fazla yağ koyunca kendimi daha huzurlu hissediyorum. 1 lt koysam acaba eksilmişmidir, kritik seviyeye inmiş olabilirmi vs. kafamda kurar dururum sonra :) bir dahaki değişimde 1 lt koyup bi takip edicem eksilme eğilimini. Bakalım ne olucak. Saol.


ethem kardeşim yukarda 2 litre koy diye bi yazım hatası yapmışım özür düzelttim her neyse bence 1 litre koy eksilme dediysek öle çatır çatır olmaz heleki kaliteli bir yağla arada bakarsın zaten abartı biçimde eksiltmediğini göreceksin 100 150 gr eklersin bende çok sert kullanırdım bu aleti ve yağıda servis koymayın dememe rağmen hep 1100 1200 koyardı işaretlediğim yerden yağ atınca onun altında keçe vardır o değişti ama gereksiz bi değişim olmuş 1350 gr ma yakın yağ çıkınca motordan gerçekten çok tepem atmıştı fazla koymuşlar ordan patlamış hep kendi denetimimde 1 koydurdum.. kullanım kitapçıkları asla yalan söylemez orada neyse odur servisin budur dediğine asla bakmam...su an bende innova var 11000 km de servis yagı 850 gr koyuyor bense 750 yi 1 gr geçirmiyorum sonra makinanın sıkışık çalıştıgını hissediyorsun..

htmetin
18 Temmuz 2009, 17:21
Saol, bişeyi doğru bildiğime eminsem moto sever dostlarımla üşenmeden paylaşmak konusunda asla çekinmedim. Bu hassasiyetim her zaman zevkle bu şekilde devam edecek.


Emeğine sağlık..Asıl erdem budur işte.. bildiklerini başkaları ile paylaşıp faydalı olabilmek..Bu forumda asıl amacı bu olsa gerek.

kıllıtarkan
18 Temmuz 2009, 17:52
güzel gzel anlatmışsın emek vermişsin teşekkürler

yarbayozer
15 Mart 2010, 00:38
BUNDAN DAHA İYİ tarif edilemez di çok tşkler.

antisilence
28 Ağustos 2010, 17:05
ethemm76 eline saalık, çok güzel anlatım olmuş
hemen gidip değiştiriyorm yağı :wiinkk:

bafrali_1978
19 Şubat 2012, 17:18
:king: elıne saglık cok faydalı oldu.

jawa
19 Şubat 2012, 18:13
http://img811.imageshack.us/img811/4480/5220799814.jpg





Gözünü seveyim ybr.



Durun vurmayın. :mrgreen:

Arda_Karaca
19 Şubat 2012, 18:59
Paylaşım için teşekkürler. Servis yetkili bile olsa ben pek güvenmiyorum. Kitapçığında yazan miktarlar bana daha uygun geliyor.

ethemm76
19 Şubat 2012, 19:57
Hey be seneler seneler, bu motorum ilk cbf 150 motorumdu. 25 binde satmıştım. Şu anda 3. sahibinde 40 binin üstünde ve daha motor kapak açmadı. Orj deb balatası dahi ellenmedi. Neyse bu motorumu sattıktan 1 sene sonra 2011 mayısta yine sıfır cbf 150 aldım. Şimdi 2. cbf 150 min sahibiyim. Şimdiki motorumda 12 binde. Çok memnunum. Yağ değişimlerime aynı periyotta devam diyorum. Sadece şunu değiştirdim. Yağ değişiminde 1200 gram koyuyorum dediğim yağı 1100 grama düşürdüm. 1000. km de seviye kontrolü yapıyorum.

Faydalanan, teşekkürlerini sunan tüm arkadaşlarıma bende çok çok teşekkür ediyorum.

Garip
29 Mart 2012, 21:12
teşekkürler güzel paylaşim olmuş..

K o r @ y
29 Mart 2012, 21:15
paylaşım için teşekkürler abi...
yeni başlayan arkadaşlara büyük katkı sağlayacaktır..
Yağ değişimi için servise 50 TL vermeyeceklerdir..

ozgurakman
29 Mart 2012, 21:45
yeni başlayanlar için güzel bir kaynak, tebrikler...:rendeer: ancak tüğ değil tüy ve jonta değil conta

ayrıca ben olsam 1200 gram yağ koyacağıma eksildikçe tamamlarım

ethemm76
29 Mart 2012, 22:01
yeni başlayanlar için güzel bir kaynak, tebrikler...:rendeer: ancak tüğ değil tüy ve jonta değil conta

ayrıca ben olsam 1200 gram yağ koyacağıma eksildikçe tamamlarım

Teşekkürler düzeltmeler için. Gram olayını revize ettim zaten yani, 1200 gram değil 1100 gr. koyuyorum. Eksilme görürsem tamamlıyorum. Şu konuyuda revize ediyim. Karter tapa contsını her en fazla 2-3 yağ değişiminde bir değiştirin. Piyasada, oto parçacılarda aliminyum ve bakır karter tapa contaları mevcut. Ben bakır olanlardan daha iyi performans aldım. Bakır conta, karter tapasını çok fazla sıkma ihtiyacı olmadan yağ kaçağını kesmek konusunda biraz daha başarılı. Buda uzun vadede karter tapasına fazla yüklenmenin sonucunda oluşan dişli sıyırması vb gibi olumsuzlukların önüne geçiyor. Eskiyen conta ile devam ettiğimiz müddetçe her bir sonraki yağ değişiminde conta dahafazla ezilecek ve izole etme özeliğini yitirecek, bu olumsuzluğun devamında tapanın yağ kaçırmaması için daha fazla sıkmamız gerekeceğinden dişli sıyırma ihtimali söz konusu olabilecektir.

Servislerin yaptığı itinasız yağ değişimi beğenmiyorum. Bu başlık ihtiyacı olan arkadaşların işlerine yaradıysa ne mutlu bana.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------


paylaşım için teşekkürler abi...
yeni başlayan arkadaşlara büyük katkı sağlayacaktır..
Yağ değişimi için servise 50 TL vermeyeceklerdir..

Aynen öyle Koraycım. Altı üstü bi somun açıp sıkıyorlar, bi yağ parasıda işçilik alıyolar.

Garip
29 Mart 2012, 22:07
benim kesinlikle yaradı ethem abi.tekrar okudum ince bi ayrıntı kaçırmamak için. :) öğrenmek lazım böyle şeyleri..20-25 tl ye yağ al, git birde anahtar al.tamamdır bu iş..ilk 500 km de yapacağım bunu..1000 de servise giderim.sonra manuel devam :)

ethemm76
29 Mart 2012, 22:21
Önceden kendi mesajlarımızı değiştirebiliyorduk. 1 sene önce attığın bi mesaj bile olsa, fakat şimdi güncelleyemiyorsun. Şu konuyuda revize ediyim.

Motorun yağını değiştirmeden önce en az 3-5 dk boş yere çalıştırmak yerine her hangi bi uzun veya kısa yolculuktan geldikten sonra motoru stop edin ve ortalama 10-15 dk kadar bekledikten sonra karter tapasını açın. Metal olan motor dökümü, aşırı yüksek sıcaklıklarda aşınmaya daha duyarlı olduğundan karter tapasına motor aşırı sıcakken müdahale etmek karter iç dişlilerinin uzun vadede diş sıyırma eğilimini kolaylaştırabilir veya hızlandırabilir. Bu yüzden her hangi bir yolculuk sonrası motor normal sürüş sıcaklığına ulaştıktan sonra evimize gelip park ettiğimizde 10-15 dk kadar motorun soğumasını bekleyelim. Hem bu bahsetmiş olduğum olumsuzluklardan uzun vadede karşılaşma riskimizi ortadan kaldırır veya minimuma düşürmüş oluruz, hemde motor tam anlamıyla soğumadığı iç.in halen akışkan olan yağın kolayca boşalması için yağ değiştirmek amacı ile duran motoru ısıtmaya çalışarak duran motoru çalıştırmamış, zaman ve yakıttan da tasarruf etmiş oluruz.

F54
29 Mart 2012, 22:24
ethem abi ne kadar yağ çıktığını fotoğraflamamışsın:P

ethemm76
29 Mart 2012, 22:44
ethem abi ne kadar yağ çıktığını fotoğraflamamışsın:P

Benim motordan hiç bir zaman eksik yağ çıkmaz. 1000-1100 gram arası genelde yağ çıkar. benim cbf 150 motörler kullanım hayatları boyunca 100 gram eksik yağ görmemişlerdir. Yalan yok, bu ayrıntı hiç aklıma gelmedi. Yani ölçeyim, sonucuda gösteriyim. Ama dediğim gibi, gerektiğinde takviye yaptığım için o yağ o zaman en az 1 lt en fazla 1100 gramdır. Bende hiç bir zaman (Eyvah, 300 gram yakmış, eyvah 400 yakmış) pozisyonları olmamıştır. Ben motorun ne kadar yağ yaktığını bulmak için genelde yapılan yanlış uygulamada olduğu gibi, yağ seviyesine 2000 km boyunca bakmayıp ilave etmeyerek ve sadece yağ değişimlerinde çıkan yağı ölçülerek çıkan eksik yağdan tespit etmem. Bu yanlış bir uygulamadır. Böyle kullanmak motoru zaten aa şukadare yakmış bu kadar yakmış, zaten eksik olan yağ ile gezilmiş demektir.

İlk koyduğum yağdan, (1100 gram mesela) değişimi aralığı süresince (2000 km) eksik gördüğümde ilave ettiğim yağı çıkartarak yağ tüketimini bulurum. Doğru uygulama budur.

fatih545
29 Mart 2012, 23:59
Peki 1 litre yağ fiyatı nedir? Servis bana işçilik almayacam 30 liraya değiştiririz dedi.

ethemm76
30 Mart 2012, 01:01
Peki 1 litre yağ fiyatı nedir? Servis bana işçilik almayacam 30 liraya değiştiririz dedi.

10 tl yede 1 litre yağ var. 40 tl yede var. Ne marka ve hangi yağı koyacak servisin =?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

İşte farklı fiyatlar. Daha pahalılarıda var. İphone, würth vb. daha ucuzlarıda var. 10 tl 8 tl. O yüzden sordum, Servisin hangi yağı koyacak diye.

http://www.feyizoglu.com/15W50-Motosiklet-Yagi_46836.html#0
http://www.rialli.com/urunler/323_yag-aparat-hortum-grubu/9809__skot-motor-yagi-15-40w/
http://www.rialli.com/urunler/323_yag-aparat-hortum-grubu/9221__castrol-actevo-4t-20w40-motor-yagi-1-litre/
http://www.otosever.com.tr/?urun-540-CASTROL-POWER1-4T-10W-40-MOTOSiKLET-YAGI.html

---------- Mesajlar birleştirildi 30-03-2012 - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 29-03-2012 23:15 ----------

Size basit bir örnek, yazık günah ya, 50 tl ye yağ değişimi mi olur !

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/100531-honda-spacy-yag-degisimi.html

papazkemal
08 Eylül 2013, 20:56
Güzel paylaşım, yeni cbf'cilerin işine yarayacak bir bilgi.

ascraeus
25 Ocak 2014, 14:33
Dostum mükemmelsin. Uğraşıp vakit ayırdığın ve yardımcı olduğun için binlerce kez teşekkürler.

zapalka
31 Ocak 2015, 21:29
resimler uçmuş sanırım veya ben göremiyorum. tekrar yükleme şansınız var mıdır ?

veya konu ile ilgili youtube'da video falan da aradım ama bulamadım.video da var ise paylaşabilir misiniz?

Ezio41
31 Ocak 2015, 21:36
resimler uçmuş sanırım veya ben göremiyorum. tekrar yükleme şansınız var mıdır ?

veya konu ile ilgili youtube'da video falan da aradım ama bulamadım.video da var ise paylaşabilir misiniz?



https://www.youtube.com/watch?v=7aUe1jNdi4Y

xxxonepirxxx
31 Ocak 2015, 21:45
tam sentetik kullanmışlar videoda

zapalka
31 Ocak 2015, 21:57
https://www.youtube.com/watch?v=7aUe1jNdi4Y

bunu izledim aslında fakat cbf125 yazdığı için belki bir farklılık vardır diye düşünmüştüm.

Ezio41
31 Ocak 2015, 22:05
bunu izledim aslında fakat cbf125 yazdığı için belki bir farklılık vardır diye düşünmüştüm.

Herhangi bir farklılık yok tamamen aynı . :)

ozgranl
31 Ocak 2015, 22:08
tam sentetik kullanmışlar videoda

Bizde tam sentetik ya da yarı sentetik kullanıyoruz :)