PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsikletlerde periyodik bakım



_w_
13 Haziran 2009, 10:38
Arkadaşlar benim breton 125 motorsikletim var ..

ilk 500 bakımı sevisyaptı

ve birdaha hiç bakım yapp madım .(1600 Kmde Yağ değiştirdim)

Şuan Motorsiklet 3100 Kmde Ben kendim bakıını yapmak istiyorum

Ama 3100 Kmde olmasına rağman hiç bir peoblem yaşamadım...

arkadaşlar motorsiklet bakımdayken napılıyor ? neler değişiyor ? neeler yağlanıyor? yani ne yapıldığını öğrenmek istiyorum

şimdiden cevap veren arkadaşlara teşkkür ederim...

SALVANO
13 Haziran 2009, 11:42
kullanım kılavuzunda kaç km de bir neler yapman gerektiği yazar.. serviste yağ değişimine ilave olarak zincir gerginliği ayarlanır ve yağlarlar.
debriyaj telini yağlarlar, gidon ve şasenin vida ve somun bağlantılarını kontrol ederler gevşeme varsa sıkarlar.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:42 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:32 AM ----------

mesela benim ki; ilk yağ değişimi 300km de, ikincisi 1000km, sonrasında 2000km lik periyotlarla (3000, 5000,7000..)
bende bakımlarımı kendim yapıyorum
önerebileceklerim:
4000km de bujiyi çapaklardan temizlemelisin ve 8000 km de bir değiştirmelisin.
aynı şekilde hava filtrenide arada bir temizlemeli ve 8000km de bir değiştirmelisin.
benzin filtresinide 8000 km de bir değiştirebilirsin.
zincirini en fazla 500km de bir gaz yağı ve fırça yardımıyla temizledikten sonra, kurumasını sağlayarak-bekleyerek yağlamalısın(bir bezle sildikten sonra, 5-10dk viteste zinciri ve dişlilerini çalıştırarak ısınması ve kurumasını sağlayabilirsin).

Akileos
13 Haziran 2009, 11:46
kullanım kılavuzunda kaç km de bir neler yapman gerektiği yazar.. serviste yağ değişimine ilave olarak zincir gerginliği ayarlanır ve yağlarlar.
debriyaj telini yağlarlar, gidon ve şasenin vida ve somun bağlantılarını kontrol ederler gevşeme varsa sıkarlar.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:42 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:32 AM ----------

mesela benim ki; ilk yağ değişimi 300km de, ikincisi 1000km, sonrasında 2000km lik periyotlarla (3000, 5000,7000..)
bende bakımlarımı kendim yapıyorum
önerebileceklerim:
4000km de bujiyi çapaklardan temizlemelisin ve 8000 km de bir değiştirmelisin.
aynı şekilde hava filtrenide arada bir temizlemeli ve 8000km de bir değiştirmelisin.
benzin filtresinide 8000 km de bir değiştirebilirsin.
zincirini en fazla 500km de bir gaz yağı ve fırça yardımıyla temizledikten sonra, kurumasını sağlayarak-bekleyerek yağlamalısın(bir bezle sildikten sonra, 5-10dk viteste zinciri ve dişlilerini çalıştırarak ısınması ve kurumasını sağlayabilirsin).
:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:

doğru söze ne hacet......

yalnız motorun garantisi yok mu kardeş..servisse gitmezsen motor garanti kapsamı dışına çıkar..haberin olsun:..

SALVANO
13 Haziran 2009, 11:59
aynen öyle oldu, aksilik işte gecen hafta bandırma enduroclup festivalinden dönerken (darbe, taktırma hiç bişey olmadı) egzozum koptu, eğer bakımlarını serviste yaptırsaydım garantiye girecekti.
_W_ nikli arkadaşım haberin olsun, hem anladığım kadarıyla bu işlerden pek anlamıyorsun. sana tavsiyem; önümüzdeki bir kaç bakımını da servisine yaptır hem başında dur, bak gör ne yapıyorlar, nasıl yapıyorlar. aklına takılanları ustaya sor..
saygılar.

_w_
13 Haziran 2009, 12:08
:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:

doğru söze ne hacet......

yalnız motorun garantisi yok mu kardeş..servisse gitmezsen motor garanti kapsamı dışına çıkar..haberin olsun:..

kardeş zaten garantisi olsada olmasada bir şey fark etmiyor öyle değil mi? yine para ödüyoz bir olunca

korkut 250
13 Haziran 2009, 12:19
kardeş zaten garantisi olsada olmasada bir şey fark etmiyor öyle değil mi? yine para ödüyoz bir olunca

Ya ilerde büyük bi arıza çıkarırsa Sonra demezlermi garantiden değişirdi ama garnti kurallarını bozmuşsunuz diye ne yaparsınız o zaman.:cyclopsan

wertcvb
13 Haziran 2009, 12:59
üstte yağ doldurma kapağı var onu sök daha hızlı yağın boşalması için sonra allta tahliye vidası var onu söküp bir kaba atık motor yağını boşalmasını bekle sonrada yağın akması biter gibi olunca kontağı aç motoru çalıştır 3 sn kadar sakın gaza basma sadece çalıştır 3 sn kadar..silindir ve üst kapaktaki bozuk yağda çıkar ozaman..sonra alt tahliye vidasını geri tak sıkı şekilde sonra iyi yağı üstten boşalt..duyduğum kadarıyla belli bir miktar koyuluyor bütün kutuyu boşaltma conta vs patlatıyor muş onu servisten ne kadar koyuluyor öğren ok mi..sonra NGK bujinin yenisin takıosun,,hava filtresini temizliceksin,,akün kuru deilse suluysa suyuna bakacaksın bunları her bakımda yaparsan hem yolda kalmassın hemde motosiklet daha uzun süre yaşar sevgiler