Donald_Duck
04 Aralık 2005, 09:01
Evet, kisin elektrik arizalarinin cogaldigindan bahsetmistim eskilerde. Ozellikle yagis ve soguk birlesince bizim elektrik sistemleri cuvallayacak firsat ariyor, ozellikle bizim hatalarimiz da olursa. mesela benim yaptigim gibi.... :(
Motoru gecen baharda aldim, ve daha onceki motoumu hep sraj aletinde tutup, yillarca hic aku problemi yasamadigim tecrubesine dayanarak onu da aynen sarja bagladim.
Tabii insan akunun tipine bir bakar degil mi? Buyuk hata!
Eski motorumda klasik sivi elektrolitik dolu aku varken bu yeni modelde jel aku varmis megerse... Ve jel aku normal sarj aletiyle degil, ozel yavas yavas sarj eden "jel aku sarj cihazi" (BMW kendisi satiyor) ile sarj oluyormus mus... Hic aklima gelmediydi...
Neyse, sorun havalar soguyana kadar ortaya cikmadi. Ne zaman ki 6-8 C civarina dustu garip elektrik (elektronik) arizalari ortaya cikmaya basladi. Ilk once vites gostergesi kayboldu, geldi, yakit gostergesi gitti. Sonra her marsa basista dijital saat kendini sifirlamaya basladi. Vakit de bulamiyorum servise goturecek... Neyse gecen gun ilk marsa basladigimda TRRTTRTTTRRT diye bir ses yapti... Anladim akude bir enayilik var, mars motoru kaptiramiyor. Ama son zamanlarda baslayan elektronik sacmaliklardan biri olabilir dedim gectim. Ikinci HATA...
Dun sicaklik -3~-4C civarindaydi aksam, santiyeden donecegim, hava karamis, zahir gibi de esiyor... Marsa bastim TRRRTTRRRR.. TRRRTTRR... yok aku son nefesini teslim ediverdi.
Servis cagirdim, geldiler, aktarma kablosuyla calistirdim eve gittim.
Buradan alinacak ders, akumuzun cinsine bakip sarj etmek gerektiginde ona gore sarj cihazi kullanacagiz. Yoksa yepyeni akunuz 9-10 ayda cope gidiyor...
Motoru gecen baharda aldim, ve daha onceki motoumu hep sraj aletinde tutup, yillarca hic aku problemi yasamadigim tecrubesine dayanarak onu da aynen sarja bagladim.
Tabii insan akunun tipine bir bakar degil mi? Buyuk hata!
Eski motorumda klasik sivi elektrolitik dolu aku varken bu yeni modelde jel aku varmis megerse... Ve jel aku normal sarj aletiyle degil, ozel yavas yavas sarj eden "jel aku sarj cihazi" (BMW kendisi satiyor) ile sarj oluyormus mus... Hic aklima gelmediydi...
Neyse, sorun havalar soguyana kadar ortaya cikmadi. Ne zaman ki 6-8 C civarina dustu garip elektrik (elektronik) arizalari ortaya cikmaya basladi. Ilk once vites gostergesi kayboldu, geldi, yakit gostergesi gitti. Sonra her marsa basista dijital saat kendini sifirlamaya basladi. Vakit de bulamiyorum servise goturecek... Neyse gecen gun ilk marsa basladigimda TRRTTRTTTRRT diye bir ses yapti... Anladim akude bir enayilik var, mars motoru kaptiramiyor. Ama son zamanlarda baslayan elektronik sacmaliklardan biri olabilir dedim gectim. Ikinci HATA...
Dun sicaklik -3~-4C civarindaydi aksam, santiyeden donecegim, hava karamis, zahir gibi de esiyor... Marsa bastim TRRRTTRRRR.. TRRRTTRR... yok aku son nefesini teslim ediverdi.
Servis cagirdim, geldiler, aktarma kablosuyla calistirdim eve gittim.
Buradan alinacak ders, akumuzun cinsine bakip sarj etmek gerektiginde ona gore sarj cihazi kullanacagiz. Yoksa yepyeni akunuz 9-10 ayda cope gidiyor...