Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor yağı değiştirme konusu(yardım)
absolit
28 Mayıs 2009, 20:07
mrb arkadaşlar... Önceden motorun yağını serviste değiştiriyordum. Opet'in 10-40 yağını koyuyorlardı. (Motorum 125lik 5 vitesli Motoran.) Bu çok ince değil mi? (Özellikle yaz mevsimi için..) Şimdi yağını ben kendim değiştireceğim. Castrol 20-40 veya 20-50 düşünüyorum. Sizce bu iyimidir? Önerileriniz nedir... Birde benim bildiğim motor soğukken değiştiriyoruz değil mi... Motordaki kullanılmış yağı komple boşaltıyoruz, daha sonra Yeni yağı komple 1 litre olarak boşaltıyoruz... öyle biliyorum ben de... Eklemek istediğiniz birşey, Dikkat et dediğiniz bir şey var mı... Biraz tecrübesizim bu konuda da..:)
Şimdiden teşekkürler...
absolit
28 Mayıs 2009, 22:16
arkadaşlar bana yardımcı olcak biri yok mu???
mach1
28 Mayıs 2009, 22:43
Yazın 20-40 veya 15-50 kullana bilirsin.10-40 ince gelir aşınma daha çok olur kısın 10-40 öneriyorum:)
absolit
29 Mayıs 2009, 00:37
Yazın 20-40 veya 15-50 kullana bilirsin.10-40 ince gelir aşınma daha çok olur kısın 10-40 öneriyorum:)
teşekkürler arkadaşım cvp verdiğin için... O zaman Castrol 20-40 en mantıklısı yaz için..;)
stubborn
29 Mayıs 2009, 00:40
arkadaşım bende yaz dolayısıyla 15 - 50 shell koydum :)
sıcakta 10-40 ince gelir diye düşündüm...
özcan1980
29 Mayıs 2009, 01:00
Şanzıman üzerimde kaç litre koyacağın yazar arkadaşım. 1000 ml, 800ml, 1300ml gibi. Kaç yazıyorsa o kadar yağ koymalısın.
_OLD_
29 Mayıs 2009, 01:01
Motor yağı motor sıcakken değiştilirir.Olanak varsa iyice boşaldıktan sonra yağ koyacağın yerden hava tut,iyice boşalır.
absolit
29 Mayıs 2009, 15:06
motor sıcakken mi...:) Ben soğukken bilyordum yaa...
ama hala kaç numara koysam diye düşünyorum. Motorla yazın çok gezdiğim için motor aşırı ısınıyordu ve vitesler geçerken ses geliyordu ısındıktan sonra. Debrajı bırakırken falan. Arkadaşlar yağ inceliğindn olduğunu söylemişlerdi. 20-40 veya20-50 koyayım diyorum...? Yarın falan değiştircem zaten...
genç kaptan
29 Mayıs 2009, 15:09
motor yagı sogukken degiştiriler..
yag üst kapaga vs çıkmadan yani..
15-40 kullanabilirsin...
Ergin
29 Mayıs 2009, 15:42
size kim motor soğukken yağ değiştirilir dediyse yanlış bilgi vermiş.motor sıcakken yağı değiştirilir sebebi karter ve motor bloğu arasında kalan yağın incelip daha akışkan olması sağlanarak tamamen süzülüp gitmesidir.Ayrıca alt kapak üst kapak diye bişey yoktur.yağı değiştirirken yağı koyacağınız kapağı ve boşaltacağınız kapağı açın iyice süzülsün.(zaten üst kapağı açmadan yağ koymanın mümkünü yok :))Yağ işine gelirsek 15/40 15/50 deneyebilirsin 20/40 20/50 yağın senin motor için pek uygun olduğunu sanmıyorum.sonuçta motor yağının mikron derecesine kadar nüfuz edip,incelip motor elemanlarının arasına girerek aşınmayı önlemesi gerekiyor
mertyagci
29 Mayıs 2009, 20:28
Arkaşım bu mevsimde sana önerebileceğim en güzel yağ Shell Advance SX 4T 15W-50 mneral yağ?Gerçkekten arkadaşların tavsiyesiyle koydum ve çok memnun oldum.Sıcakta 100 km hiç duraksamadan yol gittim.Motorum sanki değişmişde yeni motor gelmiş.Sen düşün yani.
tiger55
11 Haziran 2010, 13:26
kanuni tigere kaç numara yağ koymam lazım??
Levsy
11 Haziran 2010, 14:15
[/COLOR]
Motor yağı motor sıcakken değiştilirir.
motor yagı sogukken degiştiriler..
Büyük sözü dinleyin kardeşim :P
huska
11 Haziran 2010, 14:37
ılk defa değiştiriyorsan diş kaptırmamaya dıkkat et.motorun sıcakken değiştirirsen daha iyi olur.tabi çokçok sıcakkende bu işe girişme nede olsa ılk defa yapıyorsun elin falan yanar 5 10 dakıka bekle yağ tıpasını sıkarken cok dıkkatli ol.15 50 shell advance 4t uygun olan yaglardan bırıdır.kolay gelsın:rendeer:
fat280
11 Haziran 2010, 14:47
slm arkadaşlar petrol ofisi maxi moto 10w-40 4T sentetik yağ kullanan var mı yağ nasıl iyi mi bilen varsa yazarsa sevinirim.
m3hm3tozc4n
21 Mayıs 2012, 13:11
Peki şöyle bir soru sorayım o zaman yaz kullanımı için
Castrol: (4t)
10 / 40 yarı sentetik mi?
15 / 40 yarı sentetik mi?
10 / 50 tam sentetik mi?
leons
21 Mayıs 2012, 13:36
15 / 40 yarı sentetik yaz için en idealidir
.Mhmt.
21 Mayıs 2012, 13:47
Shell 15-50 kullanıyorum bende .
Motoru ısınana kadar çalıştır.
Kapatıp iki üç dakika bekle
Tapayı dikkatlice vidayı sıyırmamaya dikkat ederek uygun anahtarla aç.
Yağın hepsi boşalıncaya kadar bekle
Yağ damlacıkları dakikada bir düşmeye başlayınca tapayı kapat
Gereken miktarda yağı yağ kapağından doldur ( ne eksik ne fazla)
Kapağı kapat iki üç dakika çalıştır . Motoru bi süre beklet düz bir yerde yağ seviyesini kontrol et
Her şey tamamsa yola çıkmaya hazırsın.
ilkeronat
21 Mayıs 2012, 14:16
slm arkadaşlar petrol ofisi maxi moto 10w-40 4T sentetik yağ kullanan var mı yağ nasıl iyi mi bilen varsa yazarsa sevinirim.
ben xl200 de kullandim simdilik problem yok.18.5tl/litre fiyati. vites gecislerinden yana bir problem de yok. kullanmaya baslayali 500 km oldu. degisim zamani detayli bilgi veririm.
_OLD_
21 Mayıs 2012, 15:52
Tam sentetik yağ düşük devirli motorlara gerekmez.Öncelikle kullanım kılavuzunda önerilen yağ kullanılmalıdır.İkincil olarak motorun kullanıldığı bölgenin ısı durumuna göre viskoziteye karar verilir.Bu tablo genellikle her kullanım kılavuzunda vardır.
m3hm3tozc4n
22 Mayıs 2012, 02:24
Tam sentetik yağ düşük devirli motorlara gerekmez.Öncelikle kullanım kılavuzunda önerilen yağ kullanılmalıdır.İkincil olarak motorun kullanıldığı bölgenin ısı durumuna göre viskoziteye karar verilir.Bu tablo genellikle her kullanım kılavuzunda vardır.
Denizli gibi sıcak bir il için ve genellikle 2 kişi yorucu yolculuklarda kullanmak için siz hangi yağı tavsiye edersiniz acaba?
_OLD_
22 Mayıs 2012, 13:06
Bölge derken şehir kastetmedim.Akdeniz, Ege Bölgesi gibi.Yağ işi bu kadar hassas bir şey değildir.Şehirden şehire yağ viskozitesi ayarı yapmak komik olur.Yağların üzerindeki rakamların küçük olanı(10W) soğuk havadaki akışkanlık değerini,yüksek olanıda sıcaklıkltaki değerini veririr.Bence 10W-40 uygundur.
ozgurakman
22 Mayıs 2012, 13:27
Denizli gibi sıcak bir il için ve genellikle 2 kişi yorucu yolculuklarda kullanmak için siz hangi yağı tavsiye edersiniz acaba?
ben marmaradayım... motul 10w-50 kullanıyorum. daha önceden de castrol 10w50 kullanıyordum. her ikisinden de memnunum ancak motulla şanzıman pamuk gibi. motul 5100 tavsiye ederim. dükkanlardan bulamazsanız feyizoğlundan alabilirsiniz ben ordan aldım.
newceri
22 Mayıs 2012, 13:29
Motor yağı değişiminde motor sıcakken yağ boşaltma tıpası genleşme sonucu sıkışacağından vidayı açmak pek mümkün olmuyor, ya diş kapıyor ya vida başı bozuluyor yada vida kırılıyor. Motor yağının akışkanlığını sağlayacak kadar sıcaklığa ulaşması ve alt yağ tıpasınında sıkışmaması için motor soğukken alt tıpa gevşetilerek 3-5 dakika kadar rolantide çalıştıktan sonra Vida açılarak yağ değiştirilmeli. Yağ değişimi sırasında motor içinde %10 %20 yağ kalır onuda boşaltmamak gerekir. Motor kitapcığından yağ değişim talimatına bakmak faydalı olur.
Konu açılmışken sorayım.
150 cc çin malı skuterlarda,kullanım kitapçığında 20-50 yağ kullanın deniyor.
Skuterlarda malum 70-80 km hızlarda minimum 6500 devir çevirmek durumunda kalıyorsunuz.
Ben servise gittiğimde hep konan yağ 10/40..
Kullanım kitapçığını okuduktan sonra jeton düştü,20/50 castrol aradım bulamadım.
10/40'lık skuterlar için ürettikleri yağı aldım..
Bu yağlar ince gelip,motorun ömrü daha erken biter mi ?
_OLD_
22 Mayıs 2012, 18:17
Çin üretimi scooter'lerin kullanım kılavuzu tercümelerinde çok hatalar oluyor.Konuyu bilmeyen birine verip kabaca çevirtiyorlar.Hangi ülke için olduğuna bile bakmıyorlar.Kimbilir senin kılavuzun hangi ülke için yazılmış.10W-40 en uygun yağdır.Ben İstanbul'da bu numarayı kullanıyorum çin'limde.Ömrünü kısaltma söz konusu olamaz,süresinde değiştirildiğinde.20-50 Opet'de bulabilirsin.Fakat,10W-40 Honda Transalp V600'e uymuyor,hemen buharlaştırıyor.Opet'in 15W-50 sini kullanıyorum.
Çin üretimi scooter'lerin kullanım kılavuzu tercümelerinde çok hatalar oluyor.Konuyu bilmeyen birine verip kabaca çevirtiyorlar.Hangi ülke için olduğuna bile bakmıyorlar.Kimbilir senin kılavuzun hangi ülke için yazılmış.10W-40 en uygun yağdır.Ben İstanbul'da bu numarayı kullanıyorum çin'limde.Ömrünü kısaltma söz konusu olamaz,süresinde değiştirildiğinde.20-50 Opet'de bulabilirsin.Fakat,10W-40 Honda Transalp V600'e uymuyor,hemen buharlaştırıyor.Opet'in 15W-50 sini kullanıyorum.
Cevabınız için çok teşekkür ediyorum,çok sağolun
konu hortlamışken arkadaşlar benim kitapçıkta gazoline yağ diyor o ne ....
evo48
08 Haziran 2012, 23:16
10w-40 olarak geçiyo w önündeki kışın ki performansı 40 yazın ki performansı 40 olan bölüm arttıkça yağ kalınlaşıyor
vedatkavak
17 Ağustos 2012, 19:30
10/50 tam sentetik yaz kış idealdir .....
blueway2
07 Ekim 2013, 08:23
blueway
Üye
İleti: 64
Cinsiyet:
Cbf Candır
Cbf 150 için 10-50 racing yağ için bizim motora zararlı diye okudum fakat yinede denedim her açıdan beğendim motorun sesi gidişi debriyajı herşeyi pamuk gibi oldu ama anlayamadığım servisler bile 10-40 yarı sentetiği öneriyor diğerine hayır diyor neden peki 10-50 motora daha iyi uyum sağlıyor aslında
scooboy
07 Ekim 2013, 12:01
İmkanın varsa nette videolar var. Çok yardımcı olacaktır. Aynı model bulamasan bile yakın bir modeli seyredip çok şey öğrenebilirsin.
örnek "How to change the engine oil.....(Marka veya model) kolay gelsin.
oyunageldim
08 Ekim 2013, 00:40
İmkanın varsa nette videolar var. Çok yardımcı olacaktır. Aynı model bulamasan bile yakın bir modeli seyredip çok şey öğrenebilirsin.
örnek "How to change the engine oil.....(Marka veya model) kolay gelsin.
Konuyu açan arkadaş 4 senedir bu cevabı bekliyor olabilirmi!
porsche911tt
09 Ekim 2013, 01:25
yağın arkasında yazan standartlar var API/SL JASO MA normal standartları karşılar API:Amerikan petrol enstitüsü SL:sınıflandırılma kodu JASO:japon otomotiv standartları organizasyonu gibi bişey MA:sınıflandırma kodu
SJ ,SL, SM, SN diye sınıflandırmalar kalite kalite ilerler
API/SL JASO MA bizlere yetiyor (genel kullanıcılara)
gerisi size kalmış yazın castrol 20-40 shell 15-50 --- kışın elf(totalde) 10-40 gayet uygun
---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:20 ----------
blueway
Üye
İleti: 64
Cinsiyet:
Cbf Candır
Cbf 150 için 10-50 racing yağ için bizim motora zararlı diye okudum fakat yinede denedim her açıdan beğendim motorun sesi gidişi debriyajı herşeyi pamuk gibi oldu ama anlayamadığım servisler bile 10-40 yarı sentetiği öneriyor diğerine hayır diyor neden peki 10-50 motora daha iyi uyum sağlıyor aslında
10w-50 ---10w-40 tan her zaman çok daha dayanıklı yağdır
10w-50 nin kar marjı az işlerine gelmiyor.
ha cbf ye 10-50 lazım mı dersen gerek var mı yok ama daha iyi o net.daha extreme yağ 10w-60 yarış yağı
barisim1985
09 Ekim 2013, 01:49
gaz yağı hocam bildigin gaz yağı :D
EKONOMİ
18 Ocak 2014, 18:37
blueway
Üye
İleti: 64
Cinsiyet:
Cbf Candır
Cbf 150 için 10-50 racing yağ için bizim motora zararlı diye okudum fakat yinede denedim her açıdan beğendim motorun sesi gidişi debriyajı herşeyi pamuk gibi oldu ama anlayamadığım servisler bile 10-40 yarı sentetiği öneriyor diğerine hayır diyor neden peki 10-50 motora daha iyi uyum sağlıyor aslında
10 40 petrol ofisi yagin ozelliklerini incele
mukenmel islak kavrama performansi yaziyor
15 50 racing
veya
15 50 mineralde bu ifade yok
sebebini bilmiyorum
tam sentetik yağ cin motorlarda debriyaj kaciriyor iddialari var
senin motorda ne olur bilemem
Technico
18 Ocak 2014, 18:50
tr_ damlar şimdi
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO