PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha TDM 900 'u önerir misiniz?



player77
27 Nisan 2009, 01:03
Merhaba arkadaşlar.
Şehiriçi ve şehirdışı kıvraklıkları ,yakıtı,performansı,ikinci eli ,bakım maliyetleri gibi konuları ele aldığınızda bu motoru önerir misiniz? Aramalarda bulamadım,kullanıcıları varsa görüş bildirmelerini rica ederim. :silent:

eguvere
27 Nisan 2009, 01:27
arkadaşım yamaha hiç kullanmadım. Ama yamaha motorla sıkıntı yaşamazsın. Yamaha motorlar genelde hepsi yapılış özelliği bakımından kolay kıvraklıklar yapılabiliyor. hondalara göre kıvraklığı daha iyi diyebilirim honda kullanıcısı olarak. Yakıt konusunda pek fazla ekonomiklik bekleme derim sana. İkinci el alacaksan kesinlkle yamaha servisine götür. Yada motordan çok çok iyi anlayan biri görsün motoru. İlerde sıkıntı yaşamaman için. Çnkü kaportaya bakıp aldanırsan yolda kalabilirsin. Yamaha bu modeliyle değil hemen hemen tüm modelleriyle adını duyurmuş bi firma zaten. Performans konusunda seni tatmin eder. Ama dediğim gibi motorun durumuna bağlı. Motor hor kullanılmışsa motoru kullanırken kaba davranmışlarsa motora çokda iyi performans bekleme. Ve alacağın motorun kmsine dikkat et. ARtık kmleri çok basit sıfırlıyolar. Yamaha servisi ustası bile zor anlar yani... Neyse dediğim gibi...Çok iyi araştır. Kararını ver.....

Barış Şuşut
27 Nisan 2009, 01:34
tenere deneyimim kesinlikle tavsiye vermeye yeter bi deneyim değil ... ama şimdi uzman arkadaşlar cevap verirler .. :)

player77
27 Nisan 2009, 11:14
Yorumlar için teşekkürler ama bu motordan kullanan yok demeyin.Kendisini ispatlamış bir motor olduğunu biliyorum .Kullanıcılarından gelecek yorumlar daha iyi olabilir:)

By_StaR
27 Nisan 2009, 12:01
valla bende 850 sini almayı düşünüyorum.. güzel makineler .. google dan araştırma yaptıgında güzel deneyimleri olan kullanıcılara rastlayabilirsin..

player77
27 Nisan 2009, 13:09
Abi,
Benim gönlüm hep ondan yana:) Bol nikelaj ve parlaklık benim için önemli değil.Artçılı olarak konforlu uzun yol ve bir derece toprak arazi yeter. Ha dün MCT ile belgrad ormanında cruiser ile Offroad yapanda bendim ama olsun:)

KTM 990 -ateş pahası - performansı süper
vstrom -ateş pahası - yakıtı çok iyi
fazer - fiyat uygun agresif çok yakıyor ama konforsuz
bandit - fiyat uygun çok yakıyor ama evladiyelik artçı rahat


bunun gibi kısrakları düşünüyorum. Fazer fiyatı iyi ama artçı kuş tüneği gibi oturuyor resmen sırtında taşıyorsun. Para veriyoruz bari rahat birşey olsun diyorum:) TDM leri görüyorum bence görünüm olarak güzel makinalar..Ama kullanan birisini tanımıyorum.Bilene soralım dedim. Motor değişirse aranıza almamazlık etmezsiniz değil mi?:)

By_StaR
27 Nisan 2009, 13:44
ben sana 850 ile ilgili bikaç bilgi aktarayım..


arkadaşım öncelikle şunu söylemeliyim: tdm acemi motoru değildir,belirli bir tecrübe kazanıldıktan sonra kullanılabilecek bir motordur, daha önce fazla bir büyük motor tecrübeniz yoksa hiç yanaşmayın derim. ama tdm deyince herkesin biraz durup düşünmesini istiyorum ,kulaktan dolma söylentilerle motor hakkında yazı yazan arkadaşlarım lütfen daha iyi araştırsınlar. yirminin üzerinde motor değiştirdim, sana onlarla kıyaslama yapmıcam, sadece söylemek istediğim tam dört senedir bu motora biniyorum, 49 bin km de aldım şimdi 73000 de yağını, balatasını, lastiklerini ve zincir dişlisinden başka (bunlar her motorun rütun bakım masraflarıdır) size yeminle söylüyorum bir kuruş masraf yapmadım ve gerekmedi, modeli 2000-Km73000 hala da masrafı yok egzoslara gelince ben alalı dört sene oldu ondan önce değiştimi bilmiyorum çünki üzerindeki orijinal yamaha egzosu ve hala tertemiz. yağ eksiltme konusuna gelince her motor bir miktar eksiltir,ama bindiği motorun 3000 km de bir yağını kontrol etmekten aciz arkadaşlarımız varsa kusura bakmasın onlar gidip mopede binsinler motoru ve motorculuğu kirletmesinler. yakıtına gelince sana net rakamlar vermek isterdim ama zamlardan dolayı çok net rakam lar veremiyorum şehir içi km 170-190 krş- uzun yolda 140-160 krş. rahatlığı, sürati , sağlamlığı, tek kelimeyle tartışılmaz ama malesef onu bir racingle karıştıran arkadaş hata eder. racing kadar süraatlidir ama onun kadar virajlarda emniyetli değildir. enduru, turing, racing karakterini taşıyan bir motor olduğunu unutmamalıdır.bu motorların kendine özgü avantajları olduğu kadar dezavantajlarıda vardır. bunu unutmadığınız sürecede tdm ile gözünüz kapalı dünyanın öbür ucuna gidin( benden önceki arkadaşım mısıra gitmiş).saygılar


ben toplamda 1000 km civarinda odunc bir 2000 model tdm 850 kullandim.
yolun 250km 'sini artci ile yaptim. cok eglenceli ve keyifli bir motor
karburatorlu oldugundanmidir nedir kullanmak inanilmaz zevk veriyor.
yakiti 100km/5 lt civarinda idi. surus pozisyonu cok dik degil, biraz one dogru yatarak kullaniyorsunuz. tarzi/havasi cok eglenceli kesinlikle.


iki kisi otobandan 190km suratle gidebiliyor,
dusuk suratle keskin virajlarda peg surtebiliyorsunuz.


arazi icin harika bir motor degil ama kisa mesafeli koy yollari ve stabilize
yollarda sorun cikartmaz.
herkes asfalt motorudur-arazi motoru degildir diyor ama dl-650, transalp,f650 ne kadar arazi motoru ki ? zx-6 ile yavas ve dikkatli bir sekilde koy yollarindan gectim, geciliyo
bu da TDm 900 İLe İLgili Bilgi.. Biraz ARaştırma Yaparsan daha birçok bilgi Edinebilirsin Kanımca

Selamlar;

Uzun yıllar yamahaa xt serisi kullandıktan, sonra pazar koşulları fiyat avantajı ve iki kişi uzun yol ypama sevdası ile TDM 900 aldım.

850 hakkında bir bilgim yok ama, TDM 900 oldukça rahat bir makine, uzun yolda iki kişiyi yormaz, son derece seridir, hararet yapmaz, sıkıntı yaratmaz ve yolda bırakmaz.

Viraj alışı büyük endurolara göre çok daha iyidir, bunda en büyük pay diğer motorlara takmadığın lastikleri takıyor olman ve ağırlık merkezinin yere yakın olması muhtmelen. Ancak aynı lastikler, olmayan dişleri ile boyuk ve yumuşak satıhta seni ağlatır. Arkadaşlar arazide gs kadar gider diyorlar ama kaçırdıkları nokta, gs ile kıyaslandığında neredeyse zeminle bütün olan gövdenin sıksık traktör izi taş ve gibi yol bozukluklarına ekzolarını vurması ve de dişsiz lastiğin özellikle yumuşak, çamurlu, mucurlu yolda tutunamamasıdır. Bir de yatınca grenajı kıracağın gerçeği ile aç gazı toplasın yapamazsın.

Dolayısıyla bu motor ile ancak, 300km lik gezinin sonunda koya inen 5 km stabilizeyi yapar, gerisine ise burnunu sokmaya cesaret et(e)mezsin.

Onun dışında yakıt konusunda ekonomik, şehir içinde, sıkışık trafikta hantal, otoban ve bağlantı yollarında ise kaplan bir motordur.
_________________
Mehmet Demiray (TDM900, 2005)

TOP SPEED
27 Nisan 2009, 14:19
Dükkan komşumda var TDM 850 2001 yılında sıfır almış 48000 km de belki bazıları inanmayacak ama daha hiç yolda bırakmamış,bakımları haricinde servise hiç gitmemiş asla motorumu değiştirmem diyor ben daha bununla bi 48 bin daha yol yaparım diyor,harika bi motosiklet.:cat:

ARBETUS
27 Nisan 2009, 14:19
Kutay Sakin ol :)

Gökhan
27 Nisan 2009, 14:21
http://www.motosiklet.net/forum/1021129-post37.html

CBF TÜRKİYE PORTALINDAN ALINTIDIR.. KIVANÇ BEYE TEŞEKKÜR EDERİZ

TDM 900
Yazar Kıvanç Aslan
Pazartesi, 13 Kasım 2006
Geçtiğimiz hafta da belirttiğim gibi bundan böyle her hafta nacizane araştırmam ve bilgimle bir modeli inceleyip sizlerle paylaşıyorum. Bu hafta araştırmaya uygun gördüğüm model ise ülkemizde motorsiklet kullanıcıların gözünden kaçırdığı bir model olan "Yamaha TDM 900A".



Dünyanın ilk büyük motorsiklet üreticisi olan Yamaha Motor Co. Torakusu Yamaha tarafından 1887 yılında kurulmuştur.1900 yılında piyano üretimiyle hayatına başmıştır. 1954 firmanın ilk motorsikleti olan tek silindir 2 zamanlı 125cc'lik DKW RT125 modeliyle motorsiklet üretimindeki ilk adımını atmıştır.

Yamaha'nın kurcusu Torakusu Yamaha ve RT125...
http://img441.imageshack.us/img441/1676/tarihon8vn4.jpg (http://imageshack.us)



Yamaha günümüzde profosyonel müzik enstürmanları,profosyenel ses sistemleri,ev teknolojileri,deniz araçları,golf arabaları,iş makinaları,jenaratörler ve diğer endüstriel araçları üretmektedir.

Yıllardır ülkemizde satılmakta olan büyük markanın şuanda sadece İstanbulda 10 satış ve 23 servis noktası bulunmaktadır.1985 Yılında Yamaha tarafından üretilen ve 1985-2006 yılları arasında sadece rengini değiştirerek üretimini devam ettirdiği ve "kuruluştan bu güne en iyisi" olarak adlandırdığı efsane bir model olan V-Max'inde üreticisidir.

Şimdi tdm 900 e bir göz atalım.

http://img20.imageshack.us/img20/300/genelllyl2ni4.jpg (http://imageshack.us)


Ülkemizde son yıllarda Touring modellere olan eğilim hiçde yabana atılır türden değildir. Hepimizin kabul edeceği gibi Türkiye pazarında Touring serisinin yayılmasına en çok katkısı olan model yine bir Yamaha ürünü olan Fazer'dır. Touring motorsikletler gerek rahat oturuş pozisyonu gerekse dengesi veya işlevselliği ile yaygınlığını arttırmaya devam ediyor.Suzuki Bandit,Honda CBF serisi gibi modellerlede ilerlemeye devam ediyor.

TDM'in geçmişini araştırıken ilgimi çeken bu modelin aynı zamanda Touring sınıfının doğmasına sebep olduğunu görmem oldu.İlk TDM 850 modeli Mk2 adıyla 1991 yılında 849cm3 hacminde 2 silindirli ve 78hp gücüne sahip bir model olarak üretilmiş.1992-1993 yıllarında Amerikan pazarında satılan model burdaki başarısının ardından 1996 yılında yenilenen kasasıyla Avrupa'daki kullanıcıların beğenisine sunuldu. 1999 yılında ise yenilenen Mk3 modeline 6.vites,yeni bir tasarım,yakıt enjeksiyonu,R1'in fren sistemi ile TDM yenilendi.



Bir Dual Sport ve Adventure Sports olarak da adlandırılan modelin kalbi ise Paris Dakar şampiyonu Yamaha XTZ 750 Super Terene modeline ait. 2001 yılında tamamen değişmiş olan motor karbüratör'den 10 supaplı elektronik enjeksiyon yakıt sistemine geçirilen motorla yenilenmiş oldu.2001 yılından itibaren artan 48cm3 hacmiyle ve ABS fren sistemi eklentisiye TDM 900 olarak adlandırılmaya başladı.



TDM'in motoru geliştirilen XTZ 750 Super Terene modeline aittir.

http://img84.imageshack.us/img84/9097/terenele3ci3.jpg (http://imageshack.us)


İşte TMD 900...

1990'ların başında motor endüstrisinde üretilen motorlarda konfordan yoksun endurolar ve fazla hızlı racing motorlar olmak üzere iki ayrı katagori bulunurken konforu ve hızı bir araya getiren TDM bu tabuyu yerle bir ederek sınıfının lideri oldu. TDM ile ilgili ön bir görüş belirmek gerekirse konforlu seyehat koltuğu ile rahat oturuş pozisyonuna önem veren kullanıcılar bu motordan inmek istemeyeceğini söyleyebiliriz.Kız arkadaşınız rahat ettsin istiyorsunuz,uzun yolda yakıt tüketimi ve gidişiyle sizi üzmesin istiyorsunuz.İçinizde de durdurmadığınız yaramaz bir çocuk var kalbiniz bazen hızlı atıyor ve gaza yüklendiğinizde o ivmeyi her an hissetmeyi seviyorsunuz. İşte o zaman doğru motora bakıyorsunuz.Spor görünümüyle göz zevkine hitap eden şık bir tasarıma sahip. Genel hatları spor bir dizayna sahip olan motorun kontrol panelinde devir ve hararet gösterkeleri dışındaki tüm sistemler dijital panelde yer alıyor.Dijital saat,yağ ve yakıt göstergesi ile km sayacı bu göstergede mevcut. TDM'in 2 silindirli TWIN motorun verdiği olumlu performans yakıt tüketimine de yansımış. Yakıt tüketimi kullanıcı profiline göre değişiklik göstersede 20LT'lik depo ile 90-110km ortama hız ile 400km menzili olduğu belirtilmiş.
http://img441.imageshack.us/img441/105/detayfc7oe3.jpg (http://imageshack.us)


TDM 900'in kalbinde 897cm3 hacminde tek sıra 2 silindirli 4 zamanlı Twin bir motor yatıyor.TDM'in üzerindeki bu özel motor Yamaha patentli silindir
başına 5 supaplı kullanan ve iyi bir hava yakıt akışı sağlayarak performansa katkı sağlıyor.İki silindirli motorun gücü ise Twin özelliğine yani silindirlerin birlikte haraket etme prensibi ile güç kazanıyor.Elektronik enjeksiyona sahip TDM 0'dan 100km hıza 3.5sn gibi bir sürede çıkıyor ki bu da sınıfında oldukça başarılı. 10.4-1'lik sıkıştırma oranına sahip motor 7500rpm'de 86.2HP güç üretiyor. 9100 devirde ise motordan 88nm'lik bir tork almak mümkün ki tekrar söylüyorum bunu 2 silindir bir motor olarak düşündüğünüzde rakiplerini performans yönünden geride bırakıyor. Ağırlık,motor gücü dengesine baktığımızda kilo başına 0.4475 HP gibi bir oran düşüyor.



86HP gücündeki TDM 900 motoru:
http://img441.imageshack.us/img441/7735/motormm4ii4.jpg (http://imageshack.us)


193kg ağırlığındaki TDM'in ölçüleri de şu şekilde: 1,290mm toplam yükseklik,825mm Sele yüksekliği.2,180mm uzunluk bunun 1,485mm'i dingil mesafesi.800mm genişliğindeki motorun yerden yüksekliği ise 160mm gibi touring bir motor için yeterli bir boyutta.

Ön teker 120/70 ZR18M/C 59W ölçülerine sahipken arka tekerde 160/60 ZR17M/C 69W ölçülerinde. 3.5LT yedek dahil olmak üzere toplamda 20LT'lik bir depoya sahip.193kg olan kuru ağırlığa eklenen benzinin yanı sıra 4.7Lt'de yağ kapasitesini koyarsak motorun brüt ağırlığı 217kg'ya ulaşıyor. ABS'nin standart olduğu TDM 900'de en büyük yenilik fren sisteminde yatıyor. Ön tekerleklerde 298 mm’lik çift disk, arkadaysa 245 mm’lik tek disk kullanılmış.



Rahat oturuş pozisyonu ile rahat bir artçılı kullanım imkanı sunuyor.

http://img441.imageshack.us/img441/554/artfx2nw0.jpg (http://imageshack.us)



Beldeyama'nın web sitesinde 24.400YTL gibi bir referans fiyatı bulunan modelin ikinci eline göz atacak olursak,2002-2004 modellerinin 13.000-15.000YTL , 2004-2006 modellerinin ise 16.000 - 18.000YTL olduğunu görüyoruz. Eski TDM850 serisi ise 7.500YTL'den 12.000YTL aralığında değişiklik gösteriyor.

Rakiplerine baktığımızda iki silindirli 80hp üzeri bir Touring motor açıkcası ben bulamadım. Sınıfında rakipsiz bu modeli bence rahatlıkla listenin üstlerine yazabiliriz.

Sabırla okuduğunuz için teşekkürler. BİZ TEŞEKKÜR EDERİZ BİLGİLERİNİZİ MOTOSİKLET SEVERLERLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN Selçuk K.T.
Kıvanç ASLAN .

player77
27 Nisan 2009, 15:58
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar . Uzun yol motoru olarak harika ama şehir içi performans konusunda sınıfta kalıyor gibi anlıyorum. Bu yüzden 500-600 cc Sport touring yada Enduro makina daha iyi olacak...:S


Kutay Sakin ol :)

Sakinim Barışım sorgulama yapıyoruz işte , kışa doğru yeni bir kuş düşünüyorum:)

Çokta hoş duruyor aslında:)

http://www.gulum.net/motor/resimler/Yamaha_TDM900_2008_06_1024x768.jpg

yalnız_adam
27 Nisan 2009, 18:58
bende kullanıcısıyım,tavsiye ederim tabiki herşeyiyle,markasıyla,sağlamlığıyla,gücüyle dengesiyle,kısacası herşeyiyle :cat: eğer durumunuz var ise düşünmenize gerek yok..

mf06
03 Haziran 2009, 23:11
Şehir içinde de, şehir dışında da süper bir makina

songiden
04 Haziran 2009, 16:28
Ben 99 model bir TDM 850 kullanıyorum. Motoru 4 mevsim her gün kullanıyorum nerdeyse. Avrupa yakası trafiği ve şehirlerarası yol deneyimim bolca var. Daha önce naked motor kullanmış biri olarak kesinlikle tavsiye edebileceğim bir motor.

Öncelikle fiyat avantajı var. Performansı da oldukça iyi. Motorla 180km hız gördüm ve devir saati son viteste daha yarısına gelmişti. Red line'a dayandığında 200km üzerine çıkacağına inanıyorum. Sürüş pozisyonu gayet rahat. Problemsiz bir makina, sıkıntı çıkarmadan çok uzun kmler gidebiliyor. Şehir içi kullanımı, rahat sayılır ama makine uzun yol diye ağlıyor.

Kötü taraflarına gelince... Yakıt tüketimi yüksek... Benimkisi neredeyse 100km'de 6 litre yakıyor. Yedek parça bazen problem olabiliyor. Eski makinamın yedek parçalarını internetten direkt olarak Amerika'dan getirtebiliyordum ama bu model Amerika'da piyasaya sürülmediği için böyle bir şans yok. Avrupa'lı sitelerde yedek parça bulunabiliyor. Motor yapısı biraz karmaşık, tamir ustalık gerektiriyor. aküye bile ulaşmak için büyük zahmetlere girmek gerekiyor. Oldukça ağır bir makina. Islak ağırlığı yaklaşık 230kg. Bu da şehir içi trafikte biraz sorun yaratabiliyor. Standart modellerinde orta sehpa da bulunmuyor.

İyi yönleri ve kötü yönlerini karşılaştırınca, tavsiye edebileceğim bir makina olduğunu söyleyebilirim. Özellikle bu fiyat aralığında aynı kategoride alabileceğiniz motorların BMWF650 ya da Aprilia Pegaso gibi tek silindirli 650cc modeller olduğunu düşünürsek ve bu modellerin yedek parça, servis gibi sorunlarını göze alırsak, çift silindir, 850cc (şimdi 900) 80hp üretebilen bu Yamaha'yı tercih etmek akılcı gözüküyor.

yalnız_adam
12 Ağustos 2009, 13:47
Ben 99 model bir TDM 850 kullanıyorum. Motoru 4 mevsim her gün kullanıyorum nerdeyse. Avrupa yakası trafiği ve şehirlerarası yol deneyimim bolca var. Daha önce naked motor kullanmış biri olarak kesinlikle tavsiye edebileceğim bir motor.

Öncelikle fiyat avantajı var. Performansı da oldukça iyi. Motorla 180km hız gördüm ve devir saati son viteste daha yarısına gelmişti. Red line'a dayandığında 200km üzerine çıkacağına inanıyorum. Sürüş pozisyonu gayet rahat. Problemsiz bir makina, sıkıntı çıkarmadan çok uzun kmler gidebiliyor. Şehir içi kullanımı, rahat sayılır ama makine uzun yol diye ağlıyor.

Kötü taraflarına gelince... Yakıt tüketimi yüksek... Benimkisi neredeyse 100km'de 6 litre yakıyor. Yedek parça bazen problem olabiliyor. Eski makinamın yedek parçalarını internetten direkt olarak Amerika'dan getirtebiliyordum ama bu model Amerika'da piyasaya sürülmediği için böyle bir şans yok. Avrupa'lı sitelerde yedek parça bulunabiliyor. Motor yapısı biraz karmaşık, tamir ustalık gerektiriyor. aküye bile ulaşmak için büyük zahmetlere girmek gerekiyor. Oldukça ağır bir makina. Islak ağırlığı yaklaşık 230kg. Bu da şehir içi trafikte biraz sorun yaratabiliyor. Standart modellerinde orta sehpa da bulunmuyor.

İyi yönleri ve kötü yönlerini karşılaştırınca, tavsiye edebileceğim bir makina olduğunu söyleyebilirim. Özellikle bu fiyat aralığında aynı kategoride alabileceğiniz motorların BMWF650 ya da Aprilia Pegaso gibi tek silindirli 650cc modeller olduğunu düşünürsek ve bu modellerin yedek parça, servis gibi sorunlarını göze alırsak, çift silindir, 850cc (şimdi 900) 80hp üretebilen bu Yamaha'yı tercih etmek akılcı gözüküyor.


Sözlerine aynen katılıyorm ve bence F650'den kat kat üstün bir makine.. :rendeer: