Orijinalini görmek için tıklayınız : Aynı Hacimde Motorların Devir Farklarının Nedenleri
solmyr
17 Nisan 2009, 12:23
Örnek;
Caracal : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,10Hp/7350 + 12,5Nm/5400
Freedom : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,44Hp/6750 + 9,9Nm/4950
Motocar : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 14,41Hp/7500 + 14Nm/6000
Enduro : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 11,56Hp/7100 + 12,75Nm/5500
Bu Motorların,hacimleri,sıkıştırmaları,çapları,strokl arı aynı olduğu halde, farklı devirlerde farklı tork ve güç üretme sebepleri nedir? ne tür işlemlerle bu motorların devir ve güçleri değişir?
motorhocası
17 Nisan 2009, 12:32
Yakıt sistemi,ateşleme sistemi , malzeme kalitesi dolayısıyla ömür hesabı...
osmaniyeli
17 Nisan 2009, 12:32
büyük ihtimalle hepsi aynı hp ve tork ta ama satıcı firmanın yalanları
yada karbüratör farkından oluyor en büyük fark
yada cdi farkından
yada eksatrik farkından
aslında 4 ünden de daha fazla güç te üretilebilir ama subapların pistona çarpması gibi problemler oluyor yüksek devirde bir de üretici kısıtlıyor gücü motor çabuk yıpranmasın diye
herşey olabilir
ama işte
az fazla hava ve yakıt girerse motora hem tork hem hp beraberce artıyor otomatik
solmyr
17 Nisan 2009, 12:38
Yakıt sistemi,ateşleme sistemi , malzeme kalitesi dolayısıyla ömür hesabı...
kanıtla hoca. şaka şaka :rendeer:
kanuni hepsi,ben direk bu motorları değil genelle ilgili nasıl değişiyor bilmek istiyorum,yakıt sistemleri ve malzeme kalitesi aynıdır bu motorların. ama ateşleme sistemi,ekzantirik olabilir, nasıl etki ediyor peki? subap zamanlarını mükemmeştirseler hepsinde uygulamaları lazım, bu devir farkını tercih etmeleri nedir mühendislerin? öte yanda firmanın yalanı fikride pek olanaksız değil bu firma için
jesse
17 Nisan 2009, 12:45
hp ve tork egrisi uzantılarının sebebleri bunlar.. biri 7350 devirde maksimum hp ye ulaşır.. daha üst devirlerde hp düşüşü yaşanır.. buda .. vites oranları farklılıkları degerlendirilir.. yani . her 193 cc aynı degerleri verecek diye birşey söz konusu olamaz .. yoksa bütün motorlar aynı olurdu bi farkındalıgı kalmazdı açıkçası ..
solmyr
17 Nisan 2009, 12:47
hp ve tork egrisi uzantılarının sebebleri bunlar.. biri 7350 devirde maksimum hp ye ulaşır.. daha üst devirlerde hp düşüşü yaşanır.. buda .. vites oranları farklılıkları degerlendirilir.. yani . her 193 cc aynı degerleri verecek diye birşey söz konusu olamaz .. yoksa bütün motorlar aynı olurdu bi farkındalıgı kalmazdı açıkçası ..
hem fikiriz, ama bu motorların hemen her özellikleri aynı, ben farklı bişey göremedim yada, kopyala yapıştır motorlar ama bi fark var göremediğim::gozluk::
fark var :cherry: bu motorlar arasında kocaman bir fark var caracalla motocar arasında bir duran
ama ne
axoyum
17 Nisan 2009, 12:53
ölçme yöntemi farkından
dinamometre farkından
benzin kalitesine
rakım farkından tutta avans ayarına CDİ kalibresine kadar birçok nokta etki
ler
osmaniyeli
17 Nisan 2009, 12:54
hem fikiriz, ama bu motorların hemen her özellikleri
fark var :cherry: bu motorlar arasında kocaman bir fark var caracalla motocar arasında bir duran
ama ne
birine küçük karbüratör taksan
karbüratör yeterli yakıtı sağlayamaz otomatik güç düşer
birinde büyük birinde küçük karbüratör vardır
yada birinin krankıında krank baltası farklıdır titreşimi azaltmak için oda motora ek bir kayıp getiriyordur
herşey olabililr 4 ünüde alıp söküp incelemk lazım ama imkan yok:cherry:
jesse
17 Nisan 2009, 12:57
devir farkı yaz 2220 ye yolla .. tork ve hp çizelgesi cebine gelsin :D
solmyr
17 Nisan 2009, 12:59
osmaniyeli :cat: evet bunlar olabilir
piranha4
17 Nisan 2009, 13:52
Aynı cc de farklı degerler:araç ağırlıgı ,lastik ve zincir dişlileri farkından ortaya cıkmakta.Sonuçta motorun değil aracın bg torku ölçülüyor.nitekim motorun güçleri ölçülse aracın sürtünme kuvvetleri ve diger etkenler den dolayı veriler kullanıcı için dogru sonuçları vermemeiş olurdu.
yazdığın özlellikler dışında cdi sistemi karbüratör tipi ve sübaplar da etki ede netkenlerdir motosiklerin gücüne ve devrine..
benim aklımdan tam olarak geçense şu, çap strok oranları na baktığın zaman aynı olduğunu görüyosun ve gene bunların krankları da aynıdır muhtemelen, doğal olarak kol uzunluğu da aynıdır muhtemelen cdı sistemleride:)
benim fikrim, kendileride bilmiyorlar neyin ne olduğunu:) afaki rakamlar bunlar:wiinkk:
Farklılık yaratan en büyük etkenlerden biri eksantrik milleri üzerindeki kamların derecelerinin farklı olmasındandır. Standart olarak üretilen fabrikasyon eksantrik milleri, motorun rolanti devri ile en yüksek devri arasında kalan orta devirlerde en iyi verimi alacak şekilde üretilirler. Dereceli eksantrik tabir ettiğimiz subapların açık kalma zamanlarının artırılması işleminde alt devirler ölür, üst devirlerde performans artışı olur. Bu işlemin tersi olan subapların açık kalma zamanını azaltırsak alt devirler güçlenir, üst devirlerde performans düşüklüğü olur.
Not: Dereceli eksantrik uygulamaları belirli tolerans sınırları içerisinde yapılmalıdır.
Khutuck
17 Nisan 2009, 15:32
yazdığın özlellikler dışında cdi sistemi karbüratör tipi ve sübaplar da etki ede netkenlerdir motosiklerin gücüne ve devrine..
benim aklımdan tam olarak geçense şu, çap strok oranları na baktığın zaman aynı olduğunu görüyosun ve gene bunların krankları da aynıdır muhtemelen, doğal olarak kol uzunluğu da aynıdır muhtemelen cdı sistemleride:)
benim fikrim, kendileride bilmiyorlar neyin ne olduğunu:) afaki rakamlar bunlar:wiinkk:
Katılıyorum :) Kafalarına göre yazmışlar HP ve Nm rakamlarını :) Aynı çap-strok-sıkıştırma oranı-ateşleme sistemine sahip, hepsi karbüratörlü bu motorlarda aşağı yukarı aynı devirlerde üretilen güçte bu kadar fark olması çok saçma.
solmyr
17 Nisan 2009, 15:47
ben sadece kanuni motorlarını örnek verdim,ancak başka markalardada olabilir, hatta farklı markalarda? bu tür bi örneği olan var mı?
bazı motorlara 193.2cc demişler. ancak pi.r.r.h formülünden,sıkıştırma oranlarıda aynı olduğu için hacimleri aynı olmalı, bazılarına bu .2 lik farkı yazıp bazılarına yazmamaları, sallamasyon olduğu teorisini güçlendiriyor. belkide pi'yi her motorda aynı almadılar :cherry:
ozan_bursa
17 Nisan 2009, 16:32
Örnek;
Caracal : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,10Hp/7350 + 12,5Nm/5400
Freedom : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,44Hp/6750 + 9,9Nm/4950
Motocar : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 14,41Hp/7500 + 14Nm/6000
Enduro : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 11,56Hp/7100 + 12,75Nm/5500
Bu Motorların,hacimleri,sıkıştırmaları,çapları,strokl arı aynı olduğu halde, farklı devirlerde farklı tork ve güç üretme sebepleri nedir? ne tür işlemlerle bu motorların devir ve güçleri değişir?
aynıyaş aynı kilo aynı boydaki insanların güçleri birbirine yakındır ama tıpatıp aynı değildir
çünkü farklı kaslarını geliştirmişlerdir
gelelim sorunun cevabına
motorun güç üretmesi içn ne gerekir
yakıt yakması
bu da demektir ki birbirinin tamamnen aynı mootorlar bile yakıt sistemi sayesinde farklı güçler üretebilirler
ama vermiş örneğe göre bakıyoruz ki hepsinin maksimum güçleri farklı devrilerde yani yakıt sisteminden kaynaklı bri güç farklılığı yok
demekki farklılık mekanik tasarım farklılığında kaynaklanıyor
bununda olası sebepleri
* kam mili tasarımı (kam açılarının farklı olması sebebi ile)
* güç aktarmanın farklı olamsı (volan, debriyaj, şanzıman)
* motor soğutma tasarımının farlı olması
* krank mili tasarımı (karşıt ağırlıkların farklı olması)
* ve tabii ki yakıt sisteminin farklı olması
büyük ihtimalle hepsi aynı hp ve tork ta ama satıcı firmanın yalanları
yada karbüratör farkından oluyor en büyük fark
yada cdi farkından
yada eksatrik farkından
eğer hepsi tamamen aynı tasarım olsa idi
yakıt sisteminden kaynaklı farkı motorların maksimum güçlerinin aşağı yukarı aynı devrilerde vermesinden anlayabilirdik
burada max güç üretildiği devirler arasında baya bir fark var
yani fark sadece yakıt sisteminin farklılığından kaynaklanmıyor
asfalt meleği
17 Nisan 2009, 16:42
ölçme yöntemi farkından
dinamometre farkından
benzin kalitesine
rakım farkından tutta avans ayarına CDİ kalibresine kadar birçok nokta etki
ler
hatta daha burada sayılamayan bir çok faktörün de etkisi var..
motorhocası
17 Nisan 2009, 16:53
Motor tasarımı aynı modelin aynı motorunda bir modelde farklı son çıkanında farklı yapılabilir.
Güç rekabeti gerekiyorsa aynı motordan daha fazla güç ve tork alınabilir.
2003 modelde
Motor 4-zamanlı, Hava soğutmalı, OHV tek silindir
Silindir Çapı x Strok 56,5 x49,5
Motor Hacmi 124,1 cc
Sıkıştırma Oranı 9:1
Yakıt Sistemi 20mm piston sübap tipi karbüratör
Max. Güç 9,8BG @ 8.500d/d
Max. Tork 8,8Nm @ 7.500d/d
Ateşleme CDI Elektronik
Çalıştırma Elektrik marşlı ve marş pedalı ile
Şanzıman 5 vites
Aktarım Zincir
Boyutlar (UxGxY) 2.011 x 793 x 1.053mm
Tekerlekler Arasi Mesafe 1,280mm
Sele Yüksekliği 770mm
Yerden Açıklık 120mm
Yakıt Kapasitesi 10,5lt (2,1lt yedek)
Tekerlekler 5 kollu alüminyum alaşım jant
Ön Lastikler 2.75 - 18 42 P
Arka Lastikler 90/90 - 18 51S
Ön Frenler Tambur Fren
Arka Frenler Tambur Fren
Ağırlık 108kg
Renk Seçenekleri Kırmızı
2005 modelde
Honda CGL 125 / Teknik Özellikler
MOTOR Hava soğutmalı 4 zamanlı OHV tek silindir
MOTOR HACMİ(cc) 124,1
SİLİNDİR ÇAPI&STROK(mm) 56,5x49,5
SIKIŞTIRMA ORANI 9,5:1
YAKIT SİSTEMİ 22mm piston sübap tipi karbüratör
MAX GÜÇ(Hp @ dev/dak) 11hp/9000dev/dak
MAX TORK(Nm @ dev/dak) 9,8Nm/7000 dev/dak
ATEŞLEME Kapasitörlü deşarjlı(CDI)
ÇALIŞTIRMA Elektrikli
ŞANZIMAN 5 vites
GÜÇ AKTARIMI Zincir
BOYUTLAR(UxGxY)(mm)
TEKERLEKLER ARASI MESAFE(mm)
SELE YÜKSEKLİĞİ(mm)
YERDEN AÇIKLIK(mm)
YAKIT KAPASİTESİ(lt) 13,5(2,3 yedek dahil)
TEKERLEKLER Ön/Arka:Çelik telli jant
LASTİKLER Ön 2,75 18 42P Arka 90/90 18 MC 57P
AĞIRLIK
RENK SEÇENEKLERİ Gümüş Kırmızı Mavi
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO