PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Endurocular yardım lütfen...



Sayfa : [1] 2

juniyear
16 Nisan 2009, 12:13
Arkadaşlar şimdiye kadar bir sürü motosiklet kullandım. Benim için en önemlisi hanımla beraber gezebilmekti. Hanım hangi motosikleti beğenirse onu alıcam dedim ve SW600 ABS aldım. motorumdan acayip derecede memnunum. Ama asıl sorun hanım sağlık problemlerinden dolayı artık motora binemeyecek:salut: Doktor kesinlikle yasakladı.

Artık içimde hep beni dürten enduro motosikletlere bakmaya başladım. Tabiki enduroların fiyatlarıda önemli. Şimdi endurolara bakıyorum. Aklımdaki modeller XT660R - yeni kasa Tenere- Transalp ve F650gs.

Transalp: Yakıt masrafı çok yüksek olduğu söyleniyor. Başka sorunu var mı emin değilim.

F650gs : Kronik problemleri çok olan bi motosiklet. Yakıt tüketimi en az olan enduro. Bunun yanında fahiş bakım masrafı.

XT660R : İkinci elleri çok uygun. İçimden neden olmasın diye dürtüp duruyo. Yalnız yakıt tüketimi , 2 kişi ile uzun yol performansı. Çok mu titreşimlidir.

Yeni kasa Tenere: Bu motorda bana beni al diye bağırıyor resmen :queen: . Ama XT600R daki bütün sorularım bu motor içinde geçerli.

Aklımdaki en büyük sorunlardan biride ABS. SW alana kadar hiç ABS li motor binmedim. Ama ABS gerçekten mükemmel zevkli. Kullanım kolaylıklarıda cabası. virajda fren atma filan.

Bu motorlar arasında sadece F650gs de ABS var.ABS olmaması bu motorlarda sorun yaratır mı? Mesela herhangi bi model aldım, motora ABS taktıramaz mıyım?

Üüüff yaa amma yazdım. Bana bi yardım lütfen.

Yazdığım modellerle kesin bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim. Hangi modeli önerirseniz sebebinide yazın lütfen:)

Enduromania
16 Nisan 2009, 12:17
Öncelikle geçmiş olsun abi,

Aklındaki makinalardan en kıvrak ve atak olanı xt 660 r dır.

Enjeksiyonludur ve hızlanma dereceleri çok yüksektir.

Ortalama 3,5-4 litre yakıyor.

(bir arkadaş daha yeni aldı inceleme fırsatım oldu.)

Diğerleri daha çok touring tadı verecek ağır makinalar.

aSuBaYaH
16 Nisan 2009, 12:26
merhaba,
ben senin yazdığın motorların hepsini kullandım, şu an neye bindiğimi sorarsan xt660x süpermoto kullanıyorum çok düşünüp buna karar verdim ve uzun zaman önce aldım çok memnunum yakıtta çok ekonomik ve tork gücünden dolayı ve evduruların silindir sayısı tek veya çift olduğundan hepsinde vibrasyon belirli oranlarda vardır. süpermotoya hayabusadan geçiş yaptım bunu da belirteyim uzun araştırma ve düşünce sonucunda xt660x aldım,
umarım yardımcı olmuşumdur.

juniyear
16 Nisan 2009, 12:43
merhaba,
ben senin yazdığın motorların hepsini kullandım, şu an neye bindiğimi sorarsan xt660x süpermoto kullanıyorum çok düşünüp buna karar verdim ve uzun zaman önce aldım çok memnunum yakıtta çok ekonomik ve tork gücünden dolayı ve evduruların silindir sayısı tek veya çift olduğundan hepsinde vibrasyon belirli oranlarda vardır. süpermotoya hayabusadan geçiş yaptım bunu da belirteyim uzun araştırma ve düşünce sonucunda xt660x aldım,
umarım yardımcı olmuşumdur.

xt660x 2 kişi için sele rahatsız olucak gibi görünüyor ama ???

Endurocu01
16 Nisan 2009, 12:58
evet XT660 iki kişi için uzun yolda koltuk rahatsız edici olabilir,

suzuki DL650,bu konuda daha iyi yakıt konusundada cimri performansı da iyi,

Africa twin iki kişi için uzun yol makinesi çok sağlamdır üzmez,ama yakıt durumunu bilmiyorum

Varedero 1000 belki biraz pahalı gelebilir oda sağlam uzun yol makinesi

tercih senin

giotine
16 Nisan 2009, 13:48
Ben 1500 km.dir XT660R kullanıyorum. Her yola gelebilecek tip'de gereğinden fazla güçlü ve sizi üzmeyecek bir motosiklet. Bana göre iki dezavantajı var ; birincisi ;yüksek hızlarda ''150-170 arası '' rüzgar'ı fazlaca hissetmeniz. Takacağınız bir touring öncam ile bunu bir nebze kesebilirsiniz. ikincisi 660 cc olduğundan vergisi 650 cc motorlara göre iki kat daha yüksek.

Ben XT660R almaya karar verirken çok araştırdım. Hem uzun yolda asfaltta hemde arazide beni üzmediği, seri, kıvrak bir o kadar da keyifli olduğu için bu motoru iyiki almışım diyorum.

Ben tavsiye ederim.
Transalp için yakıt konusunda söylenenler doğru.
F650GS ; bakım ve servis konusunda bişey söyleyemicem ama benim param onun bakım ve parçalarına yetmeyeceğini düşündüğüm ve özellikle ön jant'ının 19 inç olması sebebiyle tercih etmemiştim.
Yeni Tenere ; Kullanmadığım için bilmiyorum. Fakat aslında almak istediğim motor tenere'ydi. Fiyatı yüzünden alamamıştım.

ABS'li motor kullanmadığım için bişey yazamıcam. Ama XT660R bence tam safkan bir enduro.

DARKDIAMOND
16 Nisan 2009, 13:53
Sadece benim tercihim olduğu için DL650 derim.Hem ABS'yi sonradan taktırmak içinde uğraşmazsın.

DEEPBLUE1900
16 Nisan 2009, 14:11
merhaba,

yaklaşık 2 senedir 2000 model F650 GS kullanıyorum.
motorumu alırken transalp-DL650-KLE500 ve 650 GS karşılaştırması yaptım.
%85 asfalt %15 toprak,köy yolunda kullanırım düşüncesiyle bu dört model arasında gidip geldim. eşimle beraber yolculuk yapacağımız için artçının konforunuda düşündüm. artçılı yolculukta en geniş ve rahat sele DL650 de var. ama 650GS de çok kötü değil.

neyse fazla uzatmayayım. önce kriterlerini belirlemen ya da belirtmen daha doğru olur bence.

F650 alırken benim kriterlerim;
asfalt kullanımı %80
artçılı yolculuk : evet
abs:evet
trafik sıkışıklığında sürüş kolaylığı
bakım masrafı (bmw servisi dışında iyi bir usta bulursan pek pahalı değil, istabulda saffet usta)


tek silindir olduğu için biraz titreşim var, ama rahatsız edici değil.


boy faktörü de önemli tabi.


sonuç olarak DL650 veya F650 benim zevkime en uygun makineler. yanılmıyorsam DL650 2008 den bu yana ABS opsiyonlu.


daldan dala atlayarak anlatıyorum kusura bakma :) malum bir yandan iş-güç-raporlar

juniyear
16 Nisan 2009, 14:40
DL 650 ABS li modeller çok pahalı. birde suzuki azcık şımarmaya başladı sanki. sıfır fiyatları da çok fahiş fiyatlar.

KLE 500 de karbüratörlü ve duyduğum kadarıyla v-twin motora sahip değil. uzun yolda 500 lük olduğu için ara hızlanmalarda sıkıcı olabildiğini forumlarda okumuştum.

asfalt kullanımım %70, %90 hep artçılı yolculuk. asfalt kullanımı %70 olsa bile Türkiye'mizin yolları malum. %70 %40 lara kadar düşüyor bence. %40 ın %30 unuda otoban sayarsak %10 adam gibi yollar var diyebiliriz. :pale:

aSuBaYaH
16 Nisan 2009, 14:41
xt660x 2 kişi için sele rahatsız olucak gibi görünüyor ama ???

eşimle birlikte biniyorum gayet rahat ve diğer modellere göre kilosuda düşük,
dl 650 turing sınıfında seleye bakarsınız göreceksiniz dl ye binecegime fazer 600 gibi bir motosiklet tercih ederim tabii herkezin beğenisi farklıdır. honda çok sağlam olmasına nazaran sınıflarında ençok yakan motosikletlere sahip 250cc ve üstünden bahsediyorum.

mczaga
16 Nisan 2009, 15:22
peki yeni kasa Transalp neden düşünmeyesin ? V twin bi motor ebat olarak DL kadar iri değil.AYrıca artçı konforuna önem veriyorsan pekala Koltuğu değiştirebilirsin sırf bu sorun oluyorsa seçeceğin marka model.


değiştirme > Yeni Transalp 700 cc olarak gözüküyor ve ABS de standart donanım içerisinde bu modeli de listene eklemeni şiddetle tavsiye ederim.


http://www.honda.com.tr/motosiklet/content/modeller/enduro/xl700.htm

şahsi fikrim Transalp herzaman gözümde efsane olarak kalıcaktır küçüklüğümden beridir görürüm bu motorları işte Tenere,Africa twin ,Transalp son olarakda bu BMW nin modeli gerçekten saygı duyduğum modeller fakat Transalp başka :D

kingman30
16 Nisan 2009, 15:26
SW600 den sonra tek silindirliye binmek hiç de hoş olmaz bence.Tamam titreşim aşırı rahatsız edici değil ancak uzun süre kullanımda farkettirmeden yorar.Transalp'le hindistan'a gidenler var.Demek ki yoruculuk yok.Rahatlık için olsun 100 km'de 1 litre fazla yaksın.Transalpin videolarına baktığımda 100.000 km devirenleri gördüm.Demek ki sağlamlık konusunda da 1 numara.Hem honda'nın yaygın servisi var.ABS konusuna gelince enduroların lastiklerinin diğer touring motorlarda olduğu gibi virajlarda falan fazla kayacağını sanmam.Endurolarda diğer asfalt motorlarında olduğu gibi abs fazla aranmıyo.

Bence tek silindirli alarak enduro zevkinin içine etme.Olsun biraz fazla yaksın ama sağlam olsun , yorucu olmasın , Transalp olsun.

mczaga
16 Nisan 2009, 15:45
http://img18.imageshack.us/img18/5781/transalp2b2qf2tk7.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/8818/transalp2b1sd1ob1.jpg

bu renkleri varmı bilmiyorum ülkemizde .

juniyear
16 Nisan 2009, 15:50
SW600 den sonra tek silindirliye binmek hiç de hoş olmaz bence.Tamam titreşim aşırı rahatsız edici değil ancak uzun süre kullanımda farkettirmeden yorar.Transalp'le hindistan'a gidenler var.Demek ki yoruculuk yok.Rahatlık için olsun 100 km'de 1 litre fazla yaksın.Transalpin videolarına baktığımda 100.000 km devirenleri gördüm.Demek ki sağlamlık konusunda da 1 numara.Hem honda'nın yaygın servisi var.ABS konusuna gelince enduroların lastiklerinin diğer touring motorlarda olduğu gibi virajlarda falan fazla kayacağını sanmam.Endurolarda diğer asfalt motorlarında olduğu gibi abs fazla aranmıyo.

Bence tek silindirli alarak enduro zevkinin içine etme.Olsun biraz fazla yaksın ama sağlam olsun , yorucu olmasın , Transalp olsun.

hocam haklısın bende tek silindirden biraz çekiniyorum. sw lerle transalplerin 2. el fiyatlarıda neredeyse aynı. takasa girmeyide düşünüyorum bi yandan. offf offf :pale:

o. km transalp alır mıyım bilemiyorum

dreamdark
16 Nisan 2009, 17:33
Yahu merak ettim, bu Transalp ne kadar fazla yakıyorki; çok mu fark var diğer endurolarla arasında? Karbüratörlü olduğunu biliyorum, bu fark bundan mı kaynaklanıyor acaba? Diğer çift silindir olan DL650 ile yakıt tüketim oranları kıyaslandığında DL çok mu avantajlı?

giotine
16 Nisan 2009, 18:39
Transalp bildiğim kadarıyla normal kullanımda 100km'de 7-8 litre kadar yakıyor olması lazım. DL650 ise 4,5-5 litre olarak biliyorum keza XT660R'da 5-6 litre arası yakıyor ama XT660'ın tork gücü hiçbirinde yok maalesef.

flying hellfish
16 Nisan 2009, 18:52
Oncelikle esine gecmis olsun arkadasim.

Bu motorlara bende cok baktim cok arastirdim ama sonunda yolum bir Aprilia Pegaso'ya dustu. Belki bu modeli de dusunebilirsin...

kingman30
16 Nisan 2009, 22:30
Hocam neden suzuki vstrom düşünmüyosun.Baktım da seçenekler arasına koymamışsın.Vstrom'da endurodur.Hem de asfaltta da çok iyi.Üstelik iki silindirli titreşim rahatsız edici değil.Bu motorla da ülke ülke dolaşan insan çok.Hem de enjeksiyonlu ve yakıt tüketimi 4.5-5 litre civarı.ABS'li versiyonları da mevcut.Bizim türkiye yolları için ideal bir motor.Transalp gerçekten çok yakıyo.Hem transalpte lastiğin patlarsa dağ başında kalırsın.Ancak vstromun lastikler tubless.Sıfır fiyatları biraz el yakıyo ancak ikinci elde transalp alacağına üzerine 3-5 bin lira ekleyip vstrom alabilirsin.Bence bi düşün derim.

Sinan Er
16 Nisan 2009, 22:58
Sende birçok kişi gibi aynı motorlar arasında çelişkide kalmışsın. Ve şu an bende aynı çelişkiyi yaşıyorum. İçlerinden sadece Transalpi test etme imkanım oldu İnanılmaz güzel bir motosıklet. Tek dezavantajı Yuksek yakıt tuketimi. 8 litre civarı. :(

F650gs si olan ve aynı zamanda DL650 si olan biri ile konuştum Kesinlikle F650gs diyedi. Onun hakkında kronik sorun duymadım Titreşim söylentileri cok fazla.

Aşağidaki linkte Transalp, F650GS, DL650, ve XT600R detaylı testini incelemeni tavsiye ederim.

http://www.utkuhamarat.net/moto/bike/4trailie.htm

Ben şu an hala kararsızım Ahhh Transalp Ahhh Binmezolaydım sana

azgurbuz
16 Nisan 2009, 23:47
Sevgili Harbiturk'ün verdiği link çok güzel ve yararlı. Kesinlikle incele.

Sevgili Giotine; tüm bu motorlarda tork yaklaşık 60 Nm.
Ayrıca 600-650cc her türlü motor cinsinde (tek, çift, dört silindir, SS, enduro, naked, vs vs) max tork çok değişmez, en fazla 10% değişir.

batuhan35
17 Nisan 2009, 00:37
Sende birçok kişi gibi aynı motorlar arasında çelişkide kalmışsın. Ve şu an bende aynı çelişkiyi yaşıyorum. İçlerinden sadece Transalpi test etme imkanım oldu İnanılmaz güzel bir motosıklet. Tek dezavantajı Yuksek yakıt tuketimi. 8 litre civarı. :(

F650gs si olan ve aynı zamanda DL650 si olan biri ile konuştum Kesinlikle F650gs diyedi. Onun hakkında kronik sorun duymadım Titreşim söylentileri cok fazla.

Aşağidaki linkte Transalp, F650GS, DL650, ve XT600R detaylı testini incelemeni tavsiye ederim.

http://www.utkuhamarat.net/moto/bike/4trailie.htm

Ben şu an hala kararsızım Ahhh Transalp Ahhh Binmezolaydım sana

link çok faydalı oldu benım ıcınde teşekkurler...:cat:
bu başlığı bende takip edecegım cunkı yakın zamanda bır endoru almayı planlıyorum...benım tercıhım V-Strom ama fiyatı diğerlerıne göre bıraz tuzlu:pale: Transalp in yakıt tüketimi korkutuyor ama avantajlı yanlarıda fazla...XT660R ve F650GS pek düşünmüyorum

juniyear
17 Nisan 2009, 04:15
Sende birçok kişi gibi aynı motorlar arasında çelişkide kalmışsın. Ve şu an bende aynı çelişkiyi yaşıyorum. İçlerinden sadece Transalpi test etme imkanım oldu İnanılmaz güzel bir motosıklet. Tek dezavantajı Yuksek yakıt tuketimi. 8 litre civarı. :(

F650gs si olan ve aynı zamanda DL650 si olan biri ile konuştum Kesinlikle F650gs diyedi. Onun hakkında kronik sorun duymadım Titreşim söylentileri cok fazla.

Aşağidaki linkte Transalp, F650GS, DL650, ve XT600R detaylı testini incelemeni tavsiye ederim.

http://www.utkuhamarat.net/moto/bike/4trailie.htm

Ben şu an hala kararsızım Ahhh Transalp Ahhh Binmezolaydım sana

hocam link için gerçekten çok teşekkür ederim. Mükemmel bi enceleme. Ama bi sorun var :pale: Sanki kafam daha çok karıştı :mrgreen:

DL 650: Titreşim:cyclopsan ilk defa duydum. Çok garibime gitti. Çift silindirli, herkesin yere göge sığdıramadığı DL 650. Frenlerinin zayıf olduğunu biliyorum ama ABS siz modelini alırsam daha sonra ABS taktıramazmıyım acaba???

Honda Transalp: Yakıt değerlerine bakarsak 5.1lt bence 5.5 a kadar ideal ama herkes 7-8 lt yaktığını söylüyor. Bu değerler beni biraz korkutuyo. Yoksa 5.5lt civarı yakan bi motosiklet bence fazla yakıt tüketmiyor. Teste bakarsak titreşim yok ama uzun yol konforuda yok:farao:

Yamaha XT660R:Tek teker yapmakla ne işim olur benim ya :queen: Görünümü çok zayıf kalıyo :pale:Sele düşündüğüm gibi rahatsız

F650GS: Titreşim ve bakım masrafının yüksekliği.

Şimdiye kadar çok motosiklet kullandım ama hiç yedek parça almadım. Motoru çok fazla yormam, ondan son performansı sürekli istemem.

Benim motorum yokuş yukarı özellikle dik yokuşlarda ara hızlanması iyi olan, yokuş yukarı yolda 2 kişi ve yüklü olduğuda istenildiğinde 100km hızın altına düşmeyen, araç sollarken zorlanmayan bi motor olsun, yakıtı kendi sınıfında makul olsun ama uzun yola çıktığında arasıra bastığında şöyle 140 km rahat yapsın yeter diye düşünüyorum. Ben motorumla kimseyle kapışmaya, araçları resmen yalayarak sollamaya filan niyetim yok. Motorum bana güven versin yeter. Kimseye motorumu yada kendimi kanıtlamaya niyetimde yok zaten.

Madolyonun bir diğer yüzüde var. Şu andaki motorum bu istediklerimin hepsini yapıyor. Yalnız şehir içinde 6.5lt gibi bi yakıt tüketimi var:mrgreen: Şehir dışındada 5lt lerde. Sadece Scooter dan pek hoşlanmadığı için satıyorum. Yeni aldığım yada alacağım motordan onun performansı alamazsam diye de çok korkuyorum.

giotine
17 Nisan 2009, 09:53
Sevgili Harbiturk'ün verdiği link çok güzel ve yararlı. Kesinlikle incele.

Sevgili Giotine; tüm bu motorlarda tork yaklaşık 60 Nm.
Ayrıca 600-650cc her türlü motor cinsinde (tek, çift, dört silindir, SS, enduro, naked, vs vs) max tork çok değişmez, en fazla 10% değişir.

Eminim haklısınızdır fakat ; Transalp'i test etme şansım oldu XT660R ile arasında gözle görülebilecek kadar güç farkı olduğunu söyleyebilirim ..

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.

Ayrıca DL650 Vstrom benim gözümde bir enduro değil , bir touring makinedir. ;)

SpearHEAD
17 Nisan 2009, 10:17
bu motorlar birbirine çok yakın motorlar hatta yeni kasa tener ile xt660 aslında granaj harici aynı makina, transalp dışındakileri uzun uzun kullandım bende 2007 f650 GS DKR sahibiyim, ben tercihimi f650den yana yaptım ,çok memnunum, özellikle ABS kullandığın SW de abs var demekki önemini biliyor olmalısın abs nin bu tek başına büyük bir artı yamahada artık endurolarını koymalı, elcik ıstmada cabası,

bunun dışında transalp kendini kanıtlamış çok sağlam kaliteli bir makine olsada diğerlerine göre çok kötü bir özelliği var yakıt sağlam kullanım da % 70-80 e kadar fazla yakıyor bence dünyanın açık ara en pahalı benzini olan bir ülke için doğru seçim olmuyo tabii herkezin bütcesi bir değil ,
transalp in karbürütoeünün avantajı ise dünya gezilerinde özellikle afrika kıtası yada iran suriye ırak gibi ülkelerde kullancaksan buralarda kalite benzi obulamadığın için buralara sadeced karbüratörlü makineler ile gidebiliyorsun (enjeksiyonda gider ama sorun çıkarabilir) translpin avantajı burda çıkıyor


tek silindirli bütün motorlarda bahsedilen ortak sorun titireşim denir ama bu f650 için rahatsız eden bir titreşim değil evet bir enduro titrer ama yaşlı amca isen goldwing e bin o hiç titremez ,önemli olan rahatsız etmesi beni hiiç etmiyor,

eğer f650 nin 2008 model üstünü alabilirsen ki aslında 800cc dir 2008 üstlerinin adı f650 olsada başka sınıf bir makina ozaman ne xt nede transalp rakip olabilir

tip olark sa yeni tenereyi çok beğeniyorum abs si olsa hiç düşünmezdim

ama %80 in üzerinde asfaltda kullanıyosan v-storm düşün derim ben ,ben ara sınıf motorlarsı sevmesemde v-strom gerçekden başarılı

f650 bakım masrafları konusunda şöle bir açılım getiriyim
20.000 km kullandığınız iki motor düşünün
x marka japon 6000 de bir bakıma giriyor 20000 de 3 bakım yapar birde üzerine diğer bakım için yolun 3 de birini yapmış olursunuz
f650 de 20000 de iki bakım yaparsınız (10k da 1 bakım)
muhtamelen bu 3 bakımda diğer iki bakımdan daha az parça değişir :) yinede f650 bakımı daha ucuz mu olur borusanda yaptırırsan olmaz (ismi üstünde BORUUU) ama borusanı aratmıcak ustalar var daha ucuza gelebilir yani bakım masrafı

birde yakıt a bakalım dediiğim gibi dünyanın en pahalı benzinini kullanırken bu motorların içinde açık ara en az yakanı f 650 uzun kullanımda çok fazla cebinize para kalır buda bakım masrafını zaten karşılardı, (önceki motorum 250cc ile aynı yakıt gidiyor f650de )

bu sınıftaki en pahalı makineler f650 ler ama boşuna değil diyebilirim

XT ,transalp , pegaso ,vstrom kötü makinalarmı hepsi çok iyi alırsan hepsi ile mutlu olursun

son söz ; ben karar verirken şöyle taptım gözümü kapattım gözümün önüne hangi motor geliyosa onu aldım sevdiğim motoru aldım sadece :D

dark_face
17 Nisan 2009, 11:19
maddi durumun müsait se al bi dl650 bakma arkana. yakıt makul performans super konfor desen konfor daha arayacağın bir şey olacağını sanmıyorum.:cat:

CBF150
17 Nisan 2009, 11:46
Kullandığım ve hala kullanmaya devam ettiğim motorum hakkında bilgi vermek isterim.
Alın yada almayın sizin kararınız.
Ama bazı arkadaşlar bilip bilmeden motorlar hakkında yorumlar yapıyor.
Herkez en azından kullandığı motoru hakkında yorum yaparsa arkadaşa daha faydalı olacağına inanıyorum.

Benim motorum 2007 model Honda Transalp
Sıfır aldım.26 Temmuzda 2 yıl dolacak.
Şuan 6400 km. de

Motorumla ilgili hiç bir sorun sıkıntı yaşamadım.
Hemen hemen uzun yol ve arazi eşit kullandım.
Uzun yolda olsun arazide olsun hiç sorun problem yaşamadım.
Bir kere çok balçık olan bir çamura soktum çıktım ama çamurluğun arasına çamur yapıştığı için zorlandım.
http://img156.imageshack.us/img156/4282/grnt016.jpg (http://img156.imageshack.us/my.php?image=grnt016.jpg)

http://img11.imageshack.us/img11/3914/grnt013l.jpg (http://img11.imageshack.us/my.php?image=grnt013l.jpg)

http://img10.imageshack.us/img10/4233/grnt015o.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=grnt015o.jpg)

Yakıt tüketimine gelice aldığım günden beri kaydını tutuyorum en düşük 5,5 lt. en fazla 6,5 litre yakıyor.
Yakıt tüktimi Modele, kullanım alanına göre, kullanıcının ağırlığına,artçı olup olmadığına göre değişir.
Performans bakımından güçlü bir makine.
Artçı ile bile dik rampalarda bile vites düşürmüyor.
Servis konusunda ve yedek parçada hiç sorunum olmadı.
1.000 km rodaj bakımına gittim sadece
En kısa zamanda ise 6.000 km. bakımına götüreceğim.
Motorumdan son derece memnunun.
Eğer her daim sürekli kullanmayacak iseniz yakıtı hiç dert etmeyin derim.
Sonuçta bu bir tutku,bu bir zevk,bu bir hobi.....
Diğer motrlar hakkında da yorum yapabilirim fakat en güzel yorumu motosikletin sahibi olanlar ve kullananlar yapsın.
Saygılar.

juniyear
17 Nisan 2009, 14:36
Arkadaşlar gerçekten motorların hepsi çok güzel.. Önemli olan kendime en uygun olanı almak. Yardımlarınız yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.

Şimdiki motorumda ABS var. gerçekten mükemmel bişey. Onun için ABS olsa daha iyi olucak diyorum ama onlarda çok pahalı ya:pale:

İkinci el düşündüğüm için seçeneklerden 2004 ötesi F650 yada 2007 ötesi v-storm da ABS var. Ama transalpde hep aklımda. Motorumu satınca üstüne fazla para eklemeden alabileceğim bi makine olduğu için bana biraz yakın duruyor doğrusu.

Yılda ortalama 6000km yapan bi motorcuyum. Sadece hobi amaçlı kullanıyorum diyebiliriz. Kışın toplasan 100km yapmam. Sadece yazın kullanıyorum. Haftanın 6 günü çalıştığımız için işe git gel günde 7km :) bide pazar günleri kullanıyorum. Onun için kullandığım motorların kmsi hem az olur hem bakımlı olur:mrgreen:

Offf offf ABS neden koymazlar anlamadım gitti. Hangi devirdeyiz ya mükemmel bi kullanış özelliği varken neden yapmazlar:silent: şusu busu olursa şu para olmazsa şu para bilmem ne ::rantinp:. Aslında geçende kangoo bakmaya gittim arabada standart donanımda ABS yok :queen: yuhhhhh dedim ya hangi devirdeyiz. Sömürün anasını satiimm dedim gittim.

offff offfffff ::crying::

Sinan Er
17 Nisan 2009, 16:14
CBF150 Topice dikkat ettiysen kimse Transalpe kötü dememiş o senin anlayamamanla alakalı. Ayrıca topicin konusu en iyisi yada en kötüsü değil karar aşamasındaki birinin kendisine en uygunu bulmasına yardımcı olmak.

Ayrıca kullanıcıların motorları hakkında bilgi vermesi tabiki çok güzel ama Transalp hayranı olarak Transalp hakkında konuşmak da benim için güzel.

erdo2002
17 Nisan 2009, 17:07
Zor karar umarım bu yazılanların bir faydası olur.Benim düşüncem eğer hobi amaçlı kullanıyrsanız genelde nerede kullanacağınıza bakarak tercihinizi yapın.Arazi ağırlıkmı asfalt ağırlıklımı?Bir türkiye turu yapmayı düşünüyormusunuz mesela? :)

CBF150
17 Nisan 2009, 17:47
Sende birçok kişi gibi aynı motorlar arasında çelişkide kalmışsın. Ve şu an bende aynı çelişkiyi yaşıyorum. İçlerinden sadece Transalpi test etme imkanım oldu İnanılmaz güzel bir motosıklet. Tek dezavantajı Yuksek yakıt tuketimi. 8 litre civarı. :(

F650gs si olan ve aynı zamanda DL650 si olan biri ile konuştum Kesinlikle F650gs diyedi. Onun hakkında kronik sorun duymadım Titreşim söylentileri cok fazla.

Aşağidaki linkte Transalp, F650GS, DL650, ve XT600R detaylı testini incelemeni tavsiye ederim.

http://www.utkuhamarat.net/moto/bike/4trailie.htm

Ben şu an hala kararsızım Ahhh Transalp Ahhh Binmezolaydım sana


Transalpe 8 litre civarı yakıyor diyerek daha nasıl kötülemeyebilirsinizki:queen:
kim ölçtüyse nasıl ölçtüyse bilmiyorum ama mutlaka o motorun bir ayarsızlığı vardır mutlaka Enduro makinalar arasında 8 litre özellikle yeni modellerde yok hocam.:wiinkk:
Lütfen yanlış bilgilendirmeyelim arkadaşları:cat:

juniyear
17 Nisan 2009, 17:50
Zor karar umarım bu yazılanların bir faydası olur.Benim düşüncem eğer hobi amaçlı kullanıyrsanız genelde nerede kullanacağınıza bakarak tercihinizi yapın.Arazi ağırlıkmı asfalt ağırlıklımı?Bir türkiye turu yapmayı düşünüyormusunuz mesela? :)

Ahhh ahhh nerede Türkiye turu yapacak vakit. Hafta sonları en fazla 600km lik geziler filan:)


Transalpe 8 litre civarı yakıyor diyerek daha nasıl kötülemeyebilirsinizki:queen:
kim ölçtüyse nasıl ölçtüyse bilmiyorum ama mutlaka o motorun bir ayarsızlığı vardır mutlaka Enduro makinalar arasında 8 litre özellikle yeni modellerde yok hocam.:wiinkk:
Lütfen yanlış bilgilendirmeyelim arkadaşları:cat:

cidden ya 8 lt deyince insanın birden gözü korkuyor gerçekten. Transalp'in şehir içi yakıt tüketimi 6.5 lt yazmışsınız hocam. Bu 2005 modellerde de aynı mıdır acaba?

CBF150
17 Nisan 2009, 17:57
Yakıt tüketimine gelice aldığım günden beri kaydını tutuyorum en düşük 5,5 lt. en fazla 6,5 litre yakıyor.
Yakıt tüktimi Modele, kullanım alanına göre, kullanıcının ağırlığına,artçı olup olmadığına göre değişir.
Ben böyle yazdım hocam şehiriçi şehirdışı olayına hiç girmedimki:cherry:

azgurbuz
17 Nisan 2009, 18:54
Arkadaşlar motorsiklet ayrıca gönül işidir. Teknik değerler kadar motorada aşık olmak var. Hatta bana daha değerli geliyor bu. Kafayı rakamlara titreşimlere sorunlara paraya takarsan motora hiç binemezsin ki. Hep iyinin daha iyisi var, gözün dışarda gezer, motorunu sevmezsin sonra.

Gönlünede ses ver; hangisi çok hoş duruyor mesela? Hangisinin üzerinde sen yakışıklı duruyorsun? :wiinkk:vs vs

juniyear
17 Nisan 2009, 19:09
Arkadaşlar motorsiklet ayrıca gönül işidir. Teknik değerler kadar motorada aşık olmak var. Hatta bana daha değerli geliyor bu. Kafayı rakamlara titreşimlere sorunlara paraya takarsan motora hiç binemezsin ki. Hep iyinin daha iyisi var, gözün dışarda gezer, motorunu sevmezsin sonra.

Gönlünede ses ver; hangisi çok hoş duruyor mesela? Hangisinin üzerinde sen yakışıklı duruyorsun? :wiinkk:vs vs

hocam aslında haklısın. İlk çıktığı tarihten beridir DL lere hastayım. Denizli suzuki bayisi bizim tanıdıktı o zamanlar. 2004 te motor geldi aman allahım neydi o :P Bi motor bu kadar mı güzel olur. O Koca cüssesi beni hayran bırakıyor.

benim boy 1.75 ama kilo 95 :queen: cılız motorlar biraz komik oluyo :)

Şimdi işin bide mantıklı yanına bakalım. Motorun güzel olmasıyla teknik değerleri de iyi olacak diye bi şart yok. Aklımın yattığını almak istiyorum doğrusu. Şimdiki motorumu alırkende SW400 bakıyordum ama 600 lüğe bindim denedim ve üstünden inmedim :mrgreen:

HaQaN_86
17 Nisan 2009, 19:11
Arkadaşlar motorsiklet ayrıca gönül işidir. Teknik değerler kadar motorada aşık olmak var. Hatta bana daha değerli geliyor bu. Kafayı rakamlara titreşimlere sorunlara paraya takarsan motora hiç binemezsin ki. Hep iyinin daha iyisi var, gözün dışarda gezer, motorunu sevmezsin sonra.

Gönlünede ses ver; hangisi çok hoş duruyor mesela? Hangisinin üzerinde sen yakışıklı duruyorsun? :wiinkk:vs vs

Azgurbuz Abi'ye gerçekten katılıyorum..Mesela şu an kullandığım motosiklet bir enduro hatta open enduro denebilecek bir motosiklet olan KDX200.Bu 102Kg civarında olan 2 zamanlı arkadaş gayet muazzam bir yakıt yakabilme kapasitesine sahip :queen: ama gerçekten keyif verdiği için yakıt sarfiyatını biraz göz ardı ediyorum:wiinkk: insanın kanı ısınması lazım,ben kawasakiyle başladım 50 tane motor göstersinler kawasaki daha bir cazip gelir bana,ilk aşk derler ya bu olsa gerek :rendeer: Ve aklındaki motorlardan hangisini alırdım tabii ki DL650 :P

juniyear
18 Nisan 2009, 11:02
Yakıt tüketimine gelice aldığım günden beri kaydını tutuyorum en düşük 5,5 lt. en fazla 6,5 litre yakıyor.
Yakıt tüktimi Modele, kullanım alanına göre, kullanıcının ağırlığına,artçı olup olmadığına göre değişir.
Ben böyle yazdım hocam şehiriçi şehirdışı olayına hiç girmedimki:cherry:

en fazla şehir içinde yakıt tükettiğimiz için şehiriçi tüketimidir diye düşündüm. :)

barisozcetin
18 Nisan 2009, 11:22
biraz paraya kıyıp BMW al hocam..

fullthrottle
18 Nisan 2009, 11:30
bide soyle bir durum var, normal sartlar altinda bir ''supermoto'' da ABS olmaz, olmasi mantik disidir cunku supermoto mantigi yanlamaya, yanlamaya ve yanlamaya baglidir.. yani olayi drift'tir. abs koyarsaniz o motor supermoto olmaz, daha dogrusu supermoto nun yapmasi gerekenleri yapamaz..

zaten her asfalt lastigi takilmis yuksek motor da supermoto degildir.. motorlari yanlis yargilamayalim ki beklentilerimiz de yonlerini sapitmasin..

kisaca f650 gs'ye yada supertenere'ye asfalt lastigi takmaniz o motoru supermoto yapmaz.. ''on-road'' yuzdesini yukseltir o kadar..

juniyear
18 Nisan 2009, 12:30
biraz paraya kıyıp BMW al hocam..

Bmw için paraya kıymaya gerek yok hocam. Sıfır motosiklet almak pek işime gelmiyor. Sıfır almaktansa temiz kullanılmış çok güzel ikinci el motosikletler var. muhakkak bmw de de temiz kullanan arkadaşlarımız vardır. Şimdi ilk önce ne alacağımıza karar vermek olucak. Karar verildikten sonra motoru satmayı beklicem sonrada istediğim motora ulaşıcam inş.

EnduRoad
18 Nisan 2009, 13:55
20.000 km kadar XT660R kullandım.
2008 Martında kasa kırma aldığım motorumu 2009 martında zorunluluktan, istemeye istemeye, resmen ağlayarak sattım :(
Çok memnundum, inanılmaz keyifli bir motor.

Şehir içi süper bir motor.
Ama uzun yolda yorar. Heleki 180 cm üzerinde boyunuz varsa....
2 kişi için pek uygun değil.
Yakması 4,5-5,5 litre/100 km arasında değişmekte.
Yani hemen hemen depoyu tam doldurduktan 200 km (şehir içi) - 230 km (şehir dışı) sonra yakıt ikaz lambası yanıyor ki bundan sonra da depoda 5 litre yakıtınız kalmış demek oluyor.
Deposu yedek dahil 15 litre.
Vibrasyon aşırı ölçülerde değil.
f650GS'lerden biraz daha fazla ama rahatsız edici boyutta değil.
Lakin Transalp, V-Strom gibi iki silindirli motorlar gibi de titreşimsiz değil.
Agresif ve atak motordur.
Drag yarışlarında modifiye edilerek oldukça kullanılır.

Ben yine motor alsam tercihim kesinlikle XT serisinden olurdu.
Bu motordan çok memnundum ve tavsiye ederim.

Tenere'nin R serisinden avantajı, uzun yola daha yatkın.
Sele daha büyük.
Daha yumuşak bir sürüşü var.
XT kadar agresif ve atak değil.
Eğer ki paranız varsa gözünüz kapalı Tenere alın derim ;)

------------------------------------------------------------

Şunu da eklemek istiyorum:

Esasen Tranalp de çok yerinde bir seçim olabilir.
Transalp yeni başlayan için de ileri tecrübeliler için de her şeye cevap verebilecek çok ideal bir motor.
Oldukça başarılı, uzun yolda da yormayan bir motor.
Ama (eski kasalar) XT serisine göre daha çok yakacaktır.
Yeni kasalar ise bir çok enduro sever tarafından beğenilneyen bir motor.

Sonuç olarak seçiminizi eski kasa Transalp veya Tenere (XT 660 Z) arasından yapın derim ben.
Lakin Transalp daha çok yakar diğerine oranla.

Bu ikisi içinden benim seçimim Tenere olurdu ama ;)

kingman30
18 Nisan 2009, 14:11
Hocam testten sonra kafan karışması gayet doğal.Adamlar bütün tek silindirlilileri es geçip vstromu titreşimli ilan etmişler.Bence büyük saçmalık.Ben tek silindirli cbf250 kullandım.Onda bile o kadar titreşim vardı ki 600'lükleri düşünemiyorum bile.Tamam titreşim çin mallarındaki gibi değil ancak farkettirmeden yoruyo insanı.Eğer transalpin yakıt tüketimi kullanan insanların dediği gibi 6.5 litreyi geçmiyosa en akıllıcası transalp almak.Vstromdan 1-1.5 litre daha fazla yakıyo.Zaten senede 6.000 km kullanıyosan o kadar sorun olmaz.Transalpin kasası çok sağlam olduğu söyleniyo.Devrilmelerde kolay kolay bişey olmuyomuş.Ancak vstrom devrildiği anda sinyaller gidiyo.Bu nasıl enduro anlamadım.Bu suzuki enduro diye piyasaya sunduğu motora nasıl böyle sinyaller takıyo anlamak mümkün değil.BMW de 130'dan sonra titreşim rahatsız edici oluyomuş.Bir de borusana dikkat.Hondanın yaygın servis ağıyla başın hiç ağrımaz.Zaten 100.000 lerce kilometre götürecek dayanıklı sağlam bir motor.Eğer 1.5 litre fazla yakıyosa vstromu ve tek silindirli bmw'yi es geçebilirsin.Transalpin asaleti yeter.

juniyear
18 Nisan 2009, 16:47
Aslında çember daralıyor gibi görünüyor ama herkes kendi kullandığı motorundan çok memnun. En çok memnuniyet yamaha xt660x de sanırım. Yalnız ben 1.75 boy 95 kilo olunca artçıya fazla yer kalmıyor zaten. Birde selenin rahatsız olması eklenince pekde iyi olmadı.

Denizlideki servisime çok güveniyorum. Bundan önceki seçimlerimde onların fikirlerini hep ön planda tuttum. Hepte haklı çıktılar. Onlarla konuştum kesinlikle DL almamı söylediler.

Ben motorlarım için biraz aşırı pimpirikliyim. En ufak şeyin bozuk yada arızalı olmasına kesinlikle tahammül edemem. Sorunsuzluk isteyeceğin için DL al filan dediler. Hatta bi araştırma sonucunda 200 000km sorunsuz motoru açılmadan kullanılan motorlara sahip olduğunu bi sitede okumuştum. :silent:

kingman30
18 Nisan 2009, 21:30
Eh şimdiden hayırlı olsun diyelim o zaman.Güzel bir seçim yapmışsın bence.Tek dezavantajı düştüğünde sinyallerin kırılması.EE enduro bu düşmeden olmaz.Bir de fiyatının biraz tuzlu olması var.Ancak verilen parayı hakedecek bir motor kesinlikle.

juniyear
18 Nisan 2009, 22:32
Eh şimdiden hayırlı olsun diyelim o zaman.Güzel bir seçim yapmışsın bence.Tek dezavantajı düştüğünde sinyallerin kırılması.EE enduro bu düşmeden olmaz.Bir de fiyatının biraz tuzlu olması var.Ancak verilen parayı hakedecek bir motor kesinlikle.

Hocam kesin bişey yok şimdilik. Motoru bi satayımda sahibinden'e msj yazdım şimdi bide siteye yazıcam, artık hayırlısı. Motoru sattıktan sonra borçları ödeyip ona göre bi kredi ayarlamam lazım :) Artık paramız DL ye yeterse DL eğer yetmezse sanırım Transalp olucak. Tek silindirlileri listeden tamamen kaldırdım. Artık benim için hayırlısı olursa o koca kafalı DL den bitanede ben alıcam.:queen:

Yardımcı olmaya çalışan bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim. :rendeer:

barisozcetin
18 Nisan 2009, 22:49
yeni (yani 2009) bmw f650 ler çift silindir ve 70 küsür beygir, paraya kıyıp ondan alırsanız tam istediğiniz makina bence, abs ve elcik ısıtma standart, titreşim yok, sorunsuz sayılabilir vs..

ennginn
18 Nisan 2009, 22:51
Artık benim için hayırlısı olursa o koca kafalı DL den bitanede ben alıcam.:queen:

İyi seçim. Beklentilerine cevap veriyorsa tavsiye ederim.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/20393-suzuki-dl-650-ciler-burada-bulusuyoruz.html

kingman30
18 Nisan 2009, 23:34
yeni (yani 2009) bmw f650 ler çift silindir ve 70 küsür beygir, paraya kıyıp ondan alırsanız tam istediğiniz makina bence, abs ve elcik ısıtma standart, titreşim yok, sorunsuz sayılabilir vs..

Bu makinalara verilen paralar ufak paralar değil.2 silindirli motorlardan da titreşimli olduğunu söyleyenler var.Tabiki tek silindirli gibi olmaz ancak tahmin yürütmekle olmuyo.Yeni çift silindirli f650 gs'yi kullananlar bilir en iyisini.Bir de 20.000 lira verip sıfır bmw almak yerine 11.000 civarı ikinci el fazer gibi turing motor almak var.İlla ki enduro olacak diye bişey yok.Kişinin kullanım amacına bağlı herşey.Endurolar da asfaltta 4 silindirli touring motorların rahatlığını vermez.Ancak %50 asfalt %50 asfalt dışı kullanılacaksa enduro gerekli.Bu fiyatlara alınacak çok motor var.Ancak yeterki kişi en başta kullanım amacını iyi belirlesin.Ben şahsen sıfır enduro almaya çekinirim.Çünkü ilerde bunu satıp bide fazer gibi rahat 4 silindirli bir touring motor almayı da düşünebilirim.O yüzden satarken fazla zarar etmemek lazım.Zaten dl asfaltta da çok iyi olduğu için insanlar bu motoru hem enduro hem de touring olarak almak istiyo.DL'yi diğer endurolardan ayıran en büyük yanı bu bence.

juniyear
18 Nisan 2009, 23:48
Bu makinalara verilen paralar ufak paralar değil.2 silindirli motorlardan da titreşimli olduğunu söyleyenler var.Tabiki tek silindirli gibi olmaz ancak tahmin yürütmekle olmuyo.Yeni çift silindirli f650 gs'yi kullananlar bilir en iyisini.Bir de 20.000 lira verip sıfır bmw almak yerine 11.000 civarı ikinci el fazer gibi turing motor almak var.İlla ki enduro olacak diye bişey yok.Kişinin kullanım amacına bağlı herşey.Endurolar da asfaltta 4 silindirli touring motorların rahatlığını vermez.Ancak %50 asfalt %50 asfalt dışı kullanılacaksa enduro gerekli.Bu fiyatlara alınacak çok motor var.Ancak yeterki kişi en başta kullanım amacını iyi belirlesin.Ben şahsen sıfır enduro almaya çekinirim.Çünkü ilerde bunu satıp bide fazer gibi rahat 4 silindirli bir touring motor almayı da düşünebilirim.O yüzden satarken fazla zarar etmemek lazım.Zaten dl asfaltta da çok iyi olduğu için insanlar bu motoru hem enduro hem de touring olarak almak istiyo.DL'yi diğer endurolardan ayıran en büyük yanı bu bence.


Kesinlikle haklısın. Aklımdan geçenleri okumuşsun sanki:P. Ben balığa gittiğim için kesinlikle asfalt dışı yollardan kurtulma şansım yok. Ama haftanın 6 günü asfalttayım.


yeni (yani 2009) bmw f650 ler çift silindir ve 70 küsür beygir, paraya kıyıp ondan alırsanız tam istediğiniz makina bence, abs ve elcik ısıtma standart, titreşim yok, sorunsuz sayılabilir vs..


hocam ben aylık 1000tl maaşla çalışan evli birisiyim. İnş hayırlısıyla bide bebiş bekliyoruz. Daha arabam bile yok :queen: Bu durumda sıfır km bmw f650 düşünmek hayal gibi. Zaten DL 650 alsam bile kesinlikle ikinci el olucak.

kingman30
19 Nisan 2009, 00:35
Bebek bekliyosan o zaman benim gibi motoru satıp araba alman lazım :queen:

Bak ben 4 yaşındaki kızım yüzünden şimdi motorsuz kaldım.CBF250'yi satınca tam da fazer almak üzereydim , kızım illa ki araba alacaksın diye tutturdu.Yapacak bişey yok.Emir büyük yerden.Önce araba sonra motor dedim ve şimdi araba almak üzereyim.Motor ise seneye kaldı.Nabalım bu sene 4 tekerle gezicez. :cat:

juniyear
19 Nisan 2009, 01:25
Bebek bekliyosan o zaman benim gibi motoru satıp araba alman lazım :queen:

Bak ben 4 yaşındaki kızım yüzünden şimdi motorsuz kaldım.CBF250'yi satınca tam da fazer almak üzereydim , kızım illa ki araba alacaksın diye tutturdu.Yapacak bişey yok.Emir büyük yerden.Önce araba sonra motor dedim ve şimdi araba almak üzereyim.Motor ise seneye kaldı.Nabalım bu sene 4 tekerle gezicez. :cat:

Hocam aslında arabayı pek dert etmediğim için sanırım motorun üstüne gidiyoruz. Şimdilik babamın araba var onla idare ediyorum. Belki bi gün bıktım al kendine bi araba derse alırım:). Onun için şimdilik DL düşünme zamanı. :queen:

Yalnız cevabına bayıldım:queen::queen::queen::queen: