Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.000 TL lik koruma paketi
Barış Şuşut
15 Nisan 2009, 01:42
arkadaşım 450lik kask 175 likten fazla korumaz .. sadece farklı özellikleri vardır ..
koruma işinde zaten bi standart var.. kaskların üstünde bu standartlar belli harflerle gösterilmiştir.
1 ) çeneden açılır olsun
2) illaki ekstra güneş vizörü olsun (bunun faydasını kulanınca anlayacaksın)
3) içi çıkıp yıkanabisin ki en az 3-4 yıl kullanabilesin
cox trip"i hala kullanıom fakat yanlarda kırıklar oluştu bu kronik sorun bir çok kullanıcıda olmuş bu kırıkar.. bu kırıklara rağmen kask öle yere düşüce falan çenesi açılmıyo..
hatta sana başımdan geçen bi olayı anlatiim .. 2 yıl önce sağda dururken arkadan bir skutır çarptı ben de düştüm motordan .. motor çarpmadan önce çene açıktı yerde yatarken milet başıma toplandı kendimi topadım bi baktım çene kapalı :cherry: çok güldüm çok
bu tamamen rastlantı yani her düşüşte kapanacak diye bişi yok .. ama kaza yaparsan çene açılır diyenler aklıma geldi :cherry:
o verdiğin linklerde ki ile aynı standartlara sahip içide çıkıp yıkanabiliyo al
http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=44780
mis gibi kask ...
ha paravar huzur var diyosan nolan n103 derim tabiki
mont alacaksanda yerli üretim olan ve fiyatı emsallerinden ucuz olan NİC markasını tavsiye ederim..
Yerli üreticiye destek..pantolonda üretiyolar. sırf adı "X" olsun diye paraları savurmaya değmez..
para senin karar senin ..
Herkes kendi kaskını beğenir tavsiye eder. bu normal ama ben COX kullanıyom tavsiye etmiyom daha ucuzu olan ls2 bence daha iyi
mertyagci
15 Nisan 2009, 01:54
Şimdi arkadaşlar shoei ve arai kasklara bende baktım ama sıfırlarını 799 dan aşağı göremedim..
motorum maxi scooter olacak..Çin işi motor alıyorum evet fiyatı da 3.000 ve evet 1.000 TL de korumalara ayırdım yani bunun neresi garip geldi size onu da anlamadım?
4.000 liralık bütçemin 4 te 1 ini korumaya ayırmak benim bileceğim iş..
Ben sadece 1.000 Tl ye başta kask olmak üzere (muhtemelen öncen açılır olacak) neler öneririsiniz bunu RİCA ediyorum..konuyla alakasız yazı yazmanın manası yok..
Abicim açılır kask önermiyoruz kesinlikle alacaksan full face al.Senin canın önemli burada.Dediğimiz gibi Arai ve shoei lar bir numara kasklar dünyada,şu anlık gücün yetmiyorsa önerebileceğim tek kask lazer,onun dışında daha ucuz nolan,gdr,caberg,ls2 orta sınıf kaskları öneririm.
Shrieker
15 Nisan 2009, 02:12
Çeneden açılır kask asla önermem. Çenen açık giderken kaza yapar ve açık olan kısımdan darbe alırsan çenene ve dişlerine elveda de.
"Tam kapalı kask yazın bayar, kasktan soğutur" görüşüne katılmıyorum. Bütün yaz tam kapalı kaskımla dolaştım durdum asla soğumadım kasktan. Biraz daha terlemek çeneme alacağım bir darbeye kıyasla her zaman daha iyidir.
alkadras
15 Nisan 2009, 02:16
o zmn git bi lazer vertigo(siyah gözlükle beraber) al 330 kağıt
sonra bi daniese, revit 450 kğıt
son en alpine star 120 dizlik
kalan paraya da bi yazlık bi kışlık eldiven al.
hacı senin para bol heralde iyi para ayırmışın kenan sofu oğul bile bu kadar bütçe ayırmıyo.
motorun 600 lük ya da 1000dir inşş ,
yoksa scooter alcam demee
,o zmn al kasımpaşa, üstü şeşhane olursun gülerler valla.
sen dandik bi bisiklet al bunla bin. hemen tv ye çıkarsın. anahaberlerde.
demek ki şekil olsun diye koruma kullananlar var.
aslfaltı öptüğün zaman nerden geldin diye sormuyor sana.. scooterdan mı racerdan mı diye..
Kasklar hakkinda genis bir bilgiyi derleyip, foruma asmistik.
Faydali Bilgiler forumunda bulabilirsiniz.
Kisaca ozetlemek gerekirse, pahali kask en iyi koruyan kask demek degildir.
Fiyati belirleyen unsurlar, kullanilan malzemenin kalitesi, konfor ve hatta uzerindeki boya gibi seylerdir.
Eger guvenlik sertifikasina sahip bir kask alirsaniz,sizi en pahali kask kadar koruyacaktir.
Geri kalani hurafedir.
Motosiklet hayatimda, çenesi açilir kaskla kaza yapip zarar goren bir motosikletçiye rastlamadim.
Yani çenesi açilir kask yeterince korumaz, cumlesi bir sehir efsanesidir.
Ustelik scooter ile çene ustu dusmek de ozel yetenek isteyen bir konudur.:)
Fakat en garantili kask tam kapali kasklardir.
Fakat aradaki kuçuk farki onemli hale getirecek buyuklukte bir kaza yapmaniz durumunda, yasaminiza kaldiginiz yerden devam etmenizi saglamak için kask yeterli olmayacaktir.
Motosiklet dusmek için degil, kullanmak için alinir.
Bu nedenle dusmeye degil, kullanmaya odaklanin.
Oncelikle kendinize su soruyu sorun.
Bu motosikleti, nerede ve nasil, hangi sartlarda kullanacagim?
Bu onemlidir.
Sehir içinde ve surekli kaskini çikarip takmak durumunda olan bir surucu için tam kapali kasklar, bir iskence haline gelebilir.
Bu iskence bir zaman sonra kasktan sogumaniza ve hatta tamamen birakmaniza neden olabilir.
Bu nedenle bu tur bir kullaniciysaniz, çenesi açilan kasklar sizin için iyi olacaktir.
Kask zaten sart.
Fakat vucudumuzu da korumamiz gerekiyor.
Her motora bindigimizde kaza yapmiyoruz.
Yani vucudumuzu sadece kazadan degil, diger etkenlerden de korumamiz gerekiyor.
Bu nedenle yagmur ve ruzgardan korunabilecegimiz,dusersekte, dirsek, omuz ve sirt bolgemizi koruyacak sekilde dizayn edilmis herhangi bir mont isimizi gorecektir.
Scooter da ayrodinamik gibi problemleriniz olamayacagi için, uzun enduro tipi mont almanizi tavsiye ederim.
Bir diger ihtiyaciniz da eldivendir.
Bu aparati da dusersek diye degil, soguk ve ruzgarin ellerimize yaptigi iskenceleri onlemek için alacagiz.
Parmak eklem yerlerinizin dis tarafini ve avuç içinizi koruyabilecek herhangi bir eldiven isinizi çok rahat gorecektir.
Scooter için yaris tipi eldiven gereksiz bir masraftan baska bir sey degildir.
Ayaklariniz onde bitisik olacagi için, scooterlarda hiyarin birinin uzerinize kapi açip, dizinizi kirma ihtimali yoktur.
Fakat duserseniz, diziniz aciyacaktir.
Temkinli olmak lazim diyorsaniz, dizlik de alabilirsiniz.
(Ben olsam almazdim)
Bot konusu da ihmal edilebilir.
Gunluk hayatinizi kolaylastirmak için aldiginiz, motosikletin hayatinizi zorlastirmamasi için dikkatli kararlar vermek onemlidir.
Ayagim da korunsun diyorsaniz, yarim bot seklinde olanlar, gunluk kullanima da uygun oldugundan, sizin için biçilmis kaftan olacaktir.
Sonuçta pistlere çikip, Rossi'ye kafa tutmak için degil, gunluk hayatinizi kolaylastirmak için bir motosiklet aliyorsunuz.
Abartmamak hem sizin için, hem de butçeniz için yararli olacaktir.
Bu nedenle ilk harcamalarinizi kisitli tutmanizi oneririm.
Zamanla kullandikça; ne eksikse
kalan parayla tamamlar, ya da memnun olmadiginiz bir esyayi yenisi ile degistirme imkanina sahip olursunuz.
PS: Kask hakkinda onemli bir uyari daha.
Insan kafa yapisi çesit çesittir.
Yani burada marka model tavsiyeleri bir yere kadar faydali olacaktir.
Fakat kaskta en onemli unsur, kafaya tam oturmasidir.
Her markanin kalibi farklidir.
Bu nedenle kask almadan once kafaniza uygunlugundan emin olmalisiniz.
Bunu ihmal ederseniz, alacaginiz en kral kask bile hiçbir ise yaramayacaktir.
Kask hakkinda daha detayli bilgiyi,
surdan (http://www.motosiklet.net/forum/gerekli-bilgiler/52380-kask-ile-ilgili-merak-edilenler.html)
bulabilirsiniz.
hegemonya
15 Nisan 2009, 04:01
Bu (http://sharp.direct.gov.uk)adresten kaskları karşılaştırabilirsin. Ben ingiliz makamlarına güveniyorum ama burada kimileri güvenmiyor , aklında bulunsun.
Marushin Tiger (http://sharp.direct.gov.uk/search/details/?id=100)
ve
Marushin Samura (http://sharp.direct.gov.uk/search/details/?id=145) güzel kasklar. fiyatları da ortalama bir kask fiyatı.
küçük bir hatırlatma; testten 5 yıldız alan 2 adet açılır kask varken 16 adet tam kapalı kask var.:cat:
dreamdark
15 Nisan 2009, 12:22
Bizim sitedeki bu ilanı mutlaka incelemeni öneririm, bu fiyata bu kask kaçmaz. Ben aynısının siyahını kullanıyorum ve çok memnunum. 1 sene önce 700 küsür liraya almıştım.
http://www.motosiklet.net/forum/satmak-isteyenler/59197-shoei-xr1000-kask-530-lira.html
Enduromania
15 Nisan 2009, 13:53
Sayın Moderatörüm BBRR,
Araştırma geliştirme çalışmaları,testler,para...
Tabii ki insanlar birşeyleri hesap ediyorlar üretim yaparlarken.
Yanlız "Yanlış birşey olsaydı üretilmezdi." diye birşey yoktur bu dünya üzerinde.
Çünkü herkes herşeyi para için yapıyor ve paranın aslında hiçbir değeri yoktur.
Bu yüzden bu dünya "Yalan dünya" dır ya...
Bakınız adamlar cep telefonu üretiyorlar beynimize dayayarak saatlerce kullanıyoruz,yeterli kar sağlandıktan sonra "cep telefonları sağlığa zararlıymış."deniliyor.
Adamlar 1900'lerin başında elektrik gücüyle kamu hizmeti veren araçlarını (polis hariç) yürütüyorlar,sonra da "elektrikle araba mı yürür??Oyuncak mı bu??" düşüncesini yayıyorlar ki benzin satılsın...
Acaba bilmiyorlarmıydı o zamanlarda da küresel ısınma,kirlilik vs. olacağını...
Tabii ki biliyorlardı ama PARA daha önemliydi...
Açılması için yapılan herşey açılır,mesela lüks bir otomobilde dahi giderken kapıya dayanmayız...
Çünkü "YA AÇILIRSA" ihtimali vardır her zaman.
Adamlar open face kask da üretiyor,nazi kaskı da...
Firmalar,Bu kağıtlar savaşı...Kendini korumayı o kadar iyi biliyor ki mutlaka bir şekilde kendini korumuştur flip-up konusunda da diye düşünüyorum.
Acaba flip-up kaskımız kaza anında açıldığı zaman firmaya tazminat davası açarsak kazanma ihtimalimiz yüzde 1 dahi olsa varmıdır????
Hiç sanmıyorum.
Ben 1998 yılında başladım motosikletle ve tabir-i caiz ise siz tam olarak benim yaşım kadar motosiklet tecrübesine sahipsiniz.
Fakat bu flip-up (çeneden açılır) konusunda hemfikir değilim
Saygılarımı sunarım.
CBR- KADİR
15 Nisan 2009, 14:10
şimdi reklama girer diye sölemiyorum fenerbahçe stanının karşısında bi yerden 2 adet nox kask ve iki adet dg newtoon ceket aldım belliklerle beraber toplamda 1,100tl tuttu normalde iki katı fiyat ama 4 ürün aldığın zaman yarı yarıya ödüyosun serisi biten ürünler çok ucuza veriyolar düşünebilirsin
Telefon ;
+90-216-345-3-666 (pbx)
Fax ;
+90-216-345-00-84
Adres ;
Bağdat Cad.No:19/1-2
Kızıltoprak / İstanbul / Turkey
Enduromania
15 Nisan 2009, 14:11
Bir not eklemek isterim,
Bana göre bir güvenlik biriminde çalışan memur çantasında tabancasını taşıyamayacağı gibi fullface kask da takamaz.
Çünkü müdahele etmek zorunda olduğu saniyelik durumlar karşısına çıkacaktır.
Bu adam nasıl case'den tabancayı çıkartamaz ise iki elini kullanarak kaskını da çıkartamaz çünkü görevdedir.
Her an hazır olmak zorundadır.
Keza kuryeler;adamlar profesyoneldir,günde 50 defa kask çıkartıp takamaz.
Bu yüzden tabii ki flip-up kullanırlar,ama flip-up yokken de açık kask kullanıyorlardı...
Eski amerikan filmlerinde otoban polisleri mesela...
dodgesnake
15 Nisan 2009, 15:29
Yakın zamanda maxi scooter kullanıcısı olarak satın aldığım ekipmanlar
Lazer (beyaz) Granville çene açılır kask : 300 TL Anes Motor
Bering STEEL ROADSTER mont: 290 TL Motomax
Revit Nitro Eldiven: 90 TL Anes Motor
Kaskın SHARK testlerinden 4 yıldızı var. 5 yıldızı olanlar Schubert C2 ve BMW System5
Khutuck
15 Nisan 2009, 15:38
koruma işinde zaten bi standart var.. kaskların üstünde bu standartlar belli harflerle gösterilmiştir.
...
1 ) çeneden açılır olsun
2) illaki ekstra güneş vizörü olsun (bunun faydasını kulanınca anlayacaksın)
3) içi çıkıp yıkanabisin ki en az 3-4 yıl kullanabilesin
...
o verdiğin linklerde ki ile aynı standartlara sahip içide çıkıp yıkanabiliyo al
http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=44780
mis gibi kask ...
ha paravar huzur var diyosan nolan n103 derim tabiki
...
Herkes kendi kaskını beğenir tavsiye eder. bu normal ama ben COX kullanıyom tavsiye etmiyom daha ucuzu olan ls2 bence daha iyi
Bende hem LS2 Delta hem de Lazer Vertigo var. LS2'yi yazın şehir içinde, Lazer'i soğuk havada ve uzun yolda takıyorum. LS2'nin kullanışlılığı konusunda BBRR'la hemfikirim. Özellikle iç kaplamasının çıkartılabilmesi ve dahili güneş vizörü çok güzel. Yanız 80km/sa üstü hızlarda fazla rüzgar sesi alıyor, hele 130'dan sonra kulak tıkaçsız kullanmak mümkün değil.
Ayrıca LS2'nin ilginç bir özelliği, hıza göre kaskın çenesinin kapanması :mrgreen: Kask çenesi açıkken dengesiz duruyor, başın öne eğilmesine sebepp oluyor. Duruyorken veya yavaş giderken sorun değil, ama 40'ı geçince rüzgar yüzünden kaskı kapatma ihtiyacı duyuyorsunuz, ki bence bu güzel bir olay. Hele 70-80'den sonra kask açık gitmek çok zor. Ayrıca içteki güneş vizörü sayesinde sıcak günlerde asıl vizör açık, güneş vizörü kapalı biçimde serin serin yol almak da mümkün.
Bütçeniz elveriyorsa Nolan gibi daha üst markalara bakmanızı tavsiye ederim, yok eğer "ben 100'ü geçmem, şehir içinde takılırım zaten" diyorsanız LS2 görevini yapan bir kask.
muzaffer1968
15 Nisan 2009, 16:02
Bende NOLAN N61 kask var ve çok memnunum :cat:
ZEKİ BAYRAKT
15 Nisan 2009, 16:06
Koruma Ile Ilgili Verdiğin Bilgilerin Doğruluğuna Katılıyorum Sayın Balıkesirli ,
Bende Balıkesirliyim Dd250e-9 Motorsikletim Var Memurum,balıkesirli Olarak Sizin Online Durumunda Olduğunuzu Görünce Duramadım Bende Görüşlerinize Katılıyorum Selamlar,iyi Günlerde Motorunuzu Sürmek,kazasız Belasız Sürmek Nasip Eylesin.
hao_asakura
15 Nisan 2009, 17:27
bak sen istanbulda oturuyon. bizim öle imkanımız yok. çık bi gün boş vakitte. git bu motor dükkkanlarını gez. hangisi kafana uyarsa onu giyersin. bu kadar lafa gerek yok. internet sanaldır ama kaza gerçektir. bunun için lcd ve crt ekranlardan bi ürünü tam inceleyemezsin. en temizi gez pc başında geçirdiğin vakitten daha faydalı olduğunuı görürsün. hem pazarlık die bişi var. ben korumlarımı internet fiyatının çok altına almıştım. ucuza geliyo baya. sen burda 1200 hesaplarsın o sana 950 yaparlar
Osbourne
15 Nisan 2009, 21:34
Neyse yarın tüm korumalarımı alıp yazacağım buraya.Bilgiler için teşekkürler..
Barış Şuşut
15 Nisan 2009, 22:05
Kasklar hakkinda genis bir bilgiyi derleyip, foruma asmistik.
Faydali Bilgiler forumunda bulabilirsiniz.
Kisaca ozetlemek gerekirse, pahali kask en iyi koruyan kask demek degildir.
Fiyati belirleyen unsurlar, kullanilan malzemenin kalitesi, konfor ve hatta uzerindeki boya gibi seylerdir.
Eger guvenlik sertifikasina sahip bir kask alirsaniz,sizi en pahali kask kadar koruyacaktir.
Geri kalani hurafedir.
Motosiklet hayatimda, çenesi açilir kaskla kaza yapip zarar goren bir motosikletçiye rastlamadim.
Yani çenesi açilir kask yeterince korumaz, cumlesi bir sehir efsanesidir.
Ustelik scooter ile çene ustu dusmek de ozel yetenek isteyen bir konudur.:)
Fakat en garantili kask tam kapali kasklardir.
Fakat aradaki kuçuk farki onemli hale getirecek buyuklukte bir kaza yapmaniz durumunda, yasaminiza kaldiginiz yerden devam etmenizi saglamak için kask yeterli olmayacaktir.
Motosiklet dusmek için degil, kullanmak için alinir.
Bu nedenle dusmeye degil, kullanmaya odaklanin.
Oncelikle kendinize su soruyu sorun.
Bu motosikleti, nerede ve nasil, hangi sartlarda kullanacagim?
Bu onemlidir.
Sehir içinde ve surekli kaskini çikarip takmak durumunda olan bir surucu için tam kapali kasklar, bir iskence haline gelebilir.
Bu iskence bir zaman sonra kasktan sogumaniza ve hatta tamamen birakmaniza neden olabilir.
Bu nedenle bu tur bir kullaniciysaniz, çenesi açilan kasklar sizin için iyi olacaktir.
Kask zaten sart.
Fakat vucudumuzu da korumamiz gerekiyor.
Her motora bindigimizde kaza yapmiyoruz.
Yani vucudumuzu sadece kazadan degil, diger etkenlerden de korumamiz gerekiyor.
Bu nedenle yagmur ve ruzgardan korunabilecegimiz,dusersekte, dirsek, omuz ve sirt bolgemizi koruyacak sekilde dizayn edilmis herhangi bir mont isimizi gorecektir.
Scooter da ayrodinamik gibi problemleriniz olamayacagi için, uzun enduro tipi mont almanizi tavsiye ederim.
Bir diger ihtiyaciniz da eldivendir.
Bu aparati da dusersek diye degil, soguk ve ruzgarin ellerimize yaptigi iskenceleri onlemek için alacagiz.
Parmak eklem yerlerinizin dis tarafini ve avuç içinizi koruyabilecek herhangi bir eldiven isinizi çok rahat gorecektir.
Scooter için yaris tipi eldiven gereksiz bir masraftan baska bir sey degildir.
Ayaklariniz onde bitisik olacagi için, scooterlarda hiyarin birinin uzerinize kapi açip, dizinizi kirma ihtimali yoktur.
Fakat duserseniz, diziniz aciyacaktir.
Temkinli olmak lazim diyorsaniz, dizlik de alabilirsiniz.
(Ben olsam almazdim)
Bot konusu da ihmal edilebilir.
Gunluk hayatinizi kolaylastirmak için aldiginiz, motosikletin hayatinizi zorlastirmamasi için dikkatli kararlar vermek onemlidir.
Ayagim da korunsun diyorsaniz, yarim bot seklinde olanlar, gunluk kullanima da uygun oldugundan, sizin için biçilmis kaftan olacaktir.
Sonuçta pistlere çikip, Rossi'ye kafa tutmak için degil, gunluk hayatinizi kolaylastirmak için bir motosiklet aliyorsunuz.
Abartmamak hem sizin için, hem de butçeniz için yararli olacaktir.
Bu nedenle ilk harcamalarinizi kisitli tutmanizi oneririm.
Zamanla kullandikça; ne eksikse
kalan parayla tamamlar, ya da memnun olmadiginiz bir esyayi yenisi ile degistirme imkanina sahip olursunuz.
PS: Kask hakkinda onemli bir uyari daha.
Insan kafa yapisi çesit çesittir.
Yani burada marka model tavsiyeleri bir yere kadar faydali olacaktir.
Fakat kaskta en onemli unsur, kafaya tam oturmasidir.
Her markanin kalibi farklidir.
Bu nedenle kask almadan once kafaniza uygunlugundan emin olmalisiniz.
Bunu ihmal ederseniz, alacaginiz en kral kask bile hiçbir ise yaramayacaktir.
Kask hakkinda daha detayli bilgiyi,
surdan (http://www.motosiklet.net/forum/gerekli-bilgiler/52380-kask-ile-ilgili-merak-edilenler.html)
bulabilirsiniz.
Yuh diyorum başkada bişi demiyorum :cherry:
bu kadar iyi anlatılabilirdi ancak :cat:
Osbourne
18 Ağustos 2009, 05:02
Neyse yarın tüm korumalarımı alıp yazacağım buraya.Bilgiler için teşekkürler..
Efendim konuyu açalı aylar olmuş..
o zamanlar civciv bir motorcuyken şimdi en azından yarısından çoğu uzun yolda yapılmış 4000 km lik bi ferik motorcu olmuşum :mrgreen:
Başlğın amacına ulaşması manasında;
Biraz da geç olsa da,
1.000 TL lik koruma paketi mi açıklıyorum :)
http://www.istanbulmotor.com/nox/images/nox683.jpg
1) Nox N683 Fullface Kask 120 €
Sonradan bunalınca kendimce çok iyi bir tercih olan şu alttaki;
http://www.mototr.com/Pub/mototr/_Cached/6130fe1030d1e36e8f9537cefe999c77_1655.jpg
2) Zeus ZS 3000A Fiber Glass Moduler Kask 340 TL
http://www.motomaxonlineshop.com/pictures/tx06(1).jpg
3) Bering Eldiven 70 TL
http://www.motorturk.com.tr/scoyco/dizlik.jpg
4) Scoyco Dizlik 50 TL
(Foto Bulamadım)
5) Wintex Tenere Mont(Kevlar korumalıymış) 350 TL
Toplam ne etti;
Kask (en son aldığım): 340 TL
Eldiven: 70 TL
Dizlik: 50 TL
Mont: 350 TL
Toplam: 810 TL
Eksik ama acil olmadığını düşündüğüm üç şey kaldı:
- Sırtlık (Mont koruması bir yere kadar idare edebilir)
- Bot (Tabanı kalın var aslında kullandığım)
- Pantolon
Koruma düşünen arkadaşlara faydalı olur düşüncesiyle hortlattım aslında..
:rendeer:
anılyuksel
18 Ağustos 2009, 05:17
varsa özür ama ucuz ama önemli korumalardan biride yağmurluk düşmesek bile yağmurlu havada ıslanıp zatürre olduğumuz zaman vay halimize korumasız kaza yapmaktan kötü bi durum:)
Osbourne
18 Ağustos 2009, 05:27
varsa özür ama ucuz ama önemli korumalardan biride yağmurluk düşmesek bile yağmurlu havada ıslanıp zatürre olduğumuz zaman vay halimize korumasız kaza yapmaktan kötü bi durum:)
Hep aklımda aslında ama her seferinde de unutuyorum :cat:
Bilhassa benim gibi yazlık eldiven alanlar için su geçirmeyen kılıf gibi eldivenlerden de şart..
anılyuksel
18 Ağustos 2009, 05:41
Hep aklımda aslında ama her seferinde de unutuyorum :cat:
Bilhassa benim gibi yazlık eldiven alanlar için su geçirmeyen kılıf gibi eldivenlerden de şart..
http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=44894 bu linkteki korumayı incele zaten incecik bişey motorunda hep dursun yağmur başladığında hemen giy eline devam yoluna hatta montun cebine bile koysan sırıtmaz:)
adanalı
18 Ağustos 2009, 07:58
önemli detay
bilgi olsun diye yazıyorum.çeneden açılır kaskları alırken birşeye çok dikkat edin arkadaşlar:çene kısmının kapanmasını sağlayan yerdeki tırnak metalden yapılmış olmalıdır(sağlamlık açısından).mesela benimde kullandığım CABERG'de olduğu gibi,COX'ta da bu tırnak metaldir.bilmediğim başka markalar olabilir.yine mesela LS2 de plastiktir.
Osbourne
18 Ağustos 2009, 18:42
önemli detay
bilgi olsun diye yazıyorum.çeneden açılır kaskları alırken birşeye çok dikkat edin arkadaşlar:çene kısmının kapanmasını sağlayan yerdeki tırnak metalden yapılmış olmalıdır(sağlamlık açısından).mesela benimde kullandığım CABERG'de olduğu gibi,COX'ta da bu tırnak metaldir.bilmediğim başka markalar olabilir.yine mesela LS2 de plastiktir.
Bu mevzu hakkında çok okudum abi..
O parça plastik te olsa ki benimkinde çelik..O mekanizmayı kıracak kadar bir darbe alındığında zaten boyun kırılması yaşanmış oluyor..
Tek dezavantajı açık halde motor kullanmak ki o da sürücü kusuru..
Ama açık söyliyim ilk başta flip-up kask almamakla hata etmişim..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:42 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:42 PM ----------
http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=44894 bu linkteki korumayı incele zaten incecik bişey motorunda hep dursun yağmur başladığında hemen giy eline devam yoluna hatta montun cebine bile koysan sırıtmaz:)
o eldiven için kullanımı sıkıntı yaratıyor diye yorumlar okuduydum..hani 3 parmak bir arada duruyor diye..
CBR- KADİR
18 Ağustos 2009, 19:39
kadıköy stadın karşısındaki yerdenmi aldın aynı ürünleri ben oradan aldım hala sorunsuz kullanıyorum zamanında yazmışım bilgilerini... güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle..
baklawah
18 Ağustos 2009, 22:18
güzel seçimler. bana bayaa bir faydalı olacak gibi, teşekkürler.
Barış Şuşut
18 Ağustos 2009, 22:32
@ osbourne
Ama açık söyliyim ilk başta flip-up kask almamakla hata etmişim..
Aklın yolu bir .. aynen bende bu yaşıma kadar yaptığı kazada kafasında flip-up olupta extra yara alan çenesini kıran birine hiç denk gelmedim .. hani korumaz hemfikir değilim takımı elbette bu tip kazalara şahit olmuşlardır . bizlerle paylaşırlarsa bu deneyimlerini veya duyumlarını bizde aydınlanırız dimi ama efem :P
extreme1925
18 Ağustos 2009, 23:10
o zmn git bi lazer vertigo(siyah gözlükle beraber) al 330 kağıt
sonra bi daniese, revit 450 kğıt
son en alpine star 120 dizlik
kalan paraya da bi yazlık bi kışlık eldiven al.
hacı senin para bol heralde iyi para ayırmışın kenan sofu oğul bile bu kadar bütçe ayırmıyo.
motorun 600 lük ya da 1000dir inşş ,
yoksa scooter alcam demee
,o zmn al kasımpaşa, üstü şeşhane olursun gülerler valla.
sen dandik bi bisiklet al bunla bin. hemen tv ye çıkarsın. anahaberlerde.
korumanın anlam ve önemini kavrayamadıgın için bu başlıga cevap yazmasaydın keşke...
cıktıgın sürat degil çarpışma anında senin ve karşındakinin sürati önemli olan.sen 50km hızla giderken adam sana karşıdan 150 km hızla çarparsa ne olacak ???
herkes ekonomik şartlarının el verdigince kaliteli kask-mont-eldiven almaya calışmalı :cat:
Barış Şuşut
18 Ağustos 2009, 23:15
Çeneden açılır kask asla önermem. Çenen açık giderken kaza yapar ve açık olan kısımdan darbe alırsan çenene ve dişlerine elveda de.
"Tam kapalı kask yazın bayar, kasktan soğutur" görüşüne katılmıyorum. Bütün yaz tam kapalı kaskımla dolaştım durdum asla soğumadım kasktan. Biraz daha terlemek çeneme alacağım bir darbeye kıyasla her zaman daha iyidir.
ha işte bi örnek ver ya şu olaya .. böle bi kaza yok ama lafı var.. dişi eline alırsın :cherry: dişçimisin böle bi kaza sonrası hastamı geldi nerden biliyonuz bnları .. anlatın ya bizde bilelim cahal kaldık burada
Osbourne
19 Ağustos 2009, 04:47
En önemli nokta flip-up ı taktığında iki taraftan da klik sesinin gelerek kilitlendiğine emin olmak..
Yoksa çok rahat kapattınız sanarak yola devam edebiliyorsunuz..
En iyisi duru vaziyette çeneliği kapatmak ve o kilitlenme sesini duymak..Sürüş anında tam kapanmayabiliyor..
Shrieker
19 Ağustos 2009, 05:15
ha işte bi örnek ver ya şu olaya .. böle bi kaza yok ama lafı var.. dişi eline alırsın :cherry: dişçimisin böle bi kaza sonrası hastamı geldi nerden biliyonuz bnları .. anlatın ya bizde bilelim cahal kaldık burada
http://img9.imageshack.us/img9/1005/kaskresmihp0.png (http://img9.imageshack.us/my.php?image=kaskresmihp0.png)
Kazalarda kaska gelen darbelerin istatistiksel dağılımı.
Şimdi buna da "Birileri foruma ne idüğü belirsiz bir resim koymuş, sen de hemen atlayıp alıntılamışsın, nerden bilelim o resimdeki gibi olduğunu" dersin diye aşağıdaki detayları kastım. Umarım bu sefer yeteri kadar tatmin edici bulursun:)
O resimde görülen yüzdeler Dıetmar Otte denen bir amcanın araştırmasını temel almış.
http://www.ircobi.org/council/otte.htm
IRCOBI "INTERNATIONAL RESEARCH COUNCIL ON BIOMECHANICS OF INJURY" yani Uluslararası “Yaralanma Biyomekaniği” Araştırma Konseyi demek oluyormuş. Bu amca da o konseyin bir üyesiymiş.
Dietmar Otte Hannover Medikal Üniversitesi (sanırım tıp fakültesi olarak tercüme etmek daha mantıklı) “Kaza Araştırma Birimi teknik şefi”, “biyomekanik ve kaza analizi” , “araç mühendisliği” uzmanı, aynı zamanda da Berlin Bilimler Üniversitesinde (bu da teknik üniversite olacak sanırsam:) ) “kazaların yeniden canlandırılması ve biyomekaniği” profesörüdür.
Osbourne
19 Ağustos 2009, 15:54
@ Shrieker
Bu resim sitede birçok kereler verildi zaten..Doğru olduğu biliniyor..
ergün1968
19 Ağustos 2009, 16:04
Hayırlı olsun usta.:cat:
CallofJuarez
19 Ağustos 2009, 16:07
Bence listeden dizliği çıkar.Onun yerine pantolon al.
ortadadogulu
19 Ağustos 2009, 16:14
44780-Gri-XL LS2 Delta Çeneden Açılır Kask (Gri, XL) 169.45 TL
45303-M Nebel Pantolon (M) 120.28 TL
44522-Siyah-XL NİC NJ 1010 Mont (Siyah, XL) 184.26 TL
ben de bu gün bir liste hazırlamıştım feyizoğlundan. başka malzemeler de var ama senin için tavsiye edebileceğim üç şey bunlar. dizlik eldiven için de gidip görmelisin derim. ben feyizoğluna gittim denedim aldım. özellikle mont için süper diyebilirim. hocam yaz aylarında çok terletiyor ama yola çkarken giydiğimde kendimi harika hisseiyorum. ve yorumları oku. ben aldım tavsiye ederim. kışın iyi gidecektir. kask ve pantolonu da çok kişiye sordum forumalrdna okudum almaya kadar verdim. tavsiyem bu yondedir.
Osbourne
19 Ağustos 2009, 16:27
Arkadaşlar zaten korumaları aldım..
İlk mesaja istinaden yazmayın mesajlarınızı..
Tavsiye niteliğinde bir başlık olduğu için hortlattım..:cat:
@ ergün1968
Eyvallah abi..
Barış Şuşut
19 Ağustos 2009, 17:07
Kazalarda kaska gelen darbelerin istatistiksel dağılımı.
Şimdi buna da "Birileri foruma ne idüğü belirsiz bir resim koymuş, sen de hemen atlayıp alıntılamışsın, nerden bilelim o resimdeki gibi olduğunu" dersin diye aşağıdaki detayları kastım. Umarım bu sefer yeteri kadar tatmin edici bulursun:)
O resimde görülen yüzdeler Dıetmar Otte denen bir amcanın araştırmasını temel almış.
http://www.ircobi.org/council/otte.htm
IRCOBI "INTERNATIONAL RESEARCH COUNCIL ON BIOMECHANICS OF INJURY" yani Uluslararası “Yaralanma Biyomekaniği” Araştırma Konseyi demek oluyormuş. Bu amca da o konseyin bir üyesiymiş.
Dietmar Otte Hannover Medikal Üniversitesi (sanırım tıp fakültesi olarak tercüme etmek daha mantıklı) “Kaza Araştırma Birimi teknik şefi”, “biyomekanik ve kaza analizi” , “araç mühendisliği” uzmanı, aynı zamanda da Berlin Bilimler Üniversitesinde (bu da teknik üniversite olacak sanırsam:) ) “kazaların yeniden canlandırılması ve biyomekaniği” profesörüdür.
ben sana hemen en az 15 adet full kaskla kaza yapıp vefat eden kişi sayabilirim yani somut öle çizim değil hatta felipe massa fullkaskla hemde araç içinde ölümcülbir kazayı yeni atlattı bak somut örnekler bunlar iskoç bilim adamları araştırmış masalı değil..
yani buradan şu sonucu çıkarabilirmiyiz aman ha sakın ful kak kullanmayın full kullanıp vefat eden yada ölümcül kaza geçiren sayısı oranı flip-up kullanana oranla daha fazladır .. gayet somut değilmi .. çizim değil elle tutulur gözle görünür örnek al sana :cherry:
fll kask öldürür şaka değil gerçek bu .. full kaskı takan kendini ölümsüz sanıyo asılıyo gaza .. hele hele arai shoei gibi rüzgar sesini ve direncini absorbe eden kask takanlar iyice gaza geliyo 300km/h yi deniyo ver birine flip-up ver altına hayabusa çıkacağı max sürat 160-170 tir .. kask daha fazlasıa müsade etmez çünki ...hele hele çenesi açıkken 100 km/h üzerine çıkamassın ayrodnamik olarak buna uygun değildir ..o yüzden süratle iştigal etmeyen tayfa tarafından tercih edilir genelde .. ama eksozundan vuuuuuuufff sesi duymak isteyen 250 km/h ci tayfanın işine gelmez ...
tekrar ediyorum full kask ölüme davettir ... flip-up kullan haddini bil ... sürat felakettir .
Osbourne
19 Ağustos 2009, 17:15
flip-up kullan haddini bil ...
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
yani en son bunu dedirttiler sana hee ...
Tequ
19 Ağustos 2009, 17:17
o zmn git bi lazer vertigo(siyah gözlükle beraber) al 330 kağıt
sonra bi daniese, revit 450 kğıt
son en alpine star 120 dizlik
kalan paraya da bi yazlık bi kışlık eldiven al.
hacı senin para bol heralde iyi para ayırmışın kenan sofu oğul bile bu kadar bütçe ayırmıyo.
motorun 600 lük ya da 1000dir inşş ,
yoksa scooter alcam demee
,o zmn al kasımpaşa, üstü şeşhane olursun gülerler valla.
sen dandik bi bisiklet al bunla bin. hemen tv ye çıkarsın. anahaberlerde.
Helalsin arkadaşım :P (http://nedir.antoloji.com/gerizekali/)
Barış Şuşut
19 Ağustos 2009, 17:34
forum sayfalarını karıştırın bakın .. dizliğim olmadığı için dizim parçalandı, eğer elimde eldiven olsaydı avuçlarım böle olmayacaktı, eğer full korumalı montum olmasaydı bu kazayı bu kadar ucuz atlatamazdım .. örnekleri çoktur .. ülen Allah rızası için kafamda keşke full olsaydı çene dağıldı ..diye bişi varmı .. varda banamı denk gelmiyo :)...
Tekrar etmekte fayda var full koruma sizi 70-80 km gibi hızlara kadar uygun düşmelerde korur.. 100 km/h yi geçtikten sonra sizi ancak Allah korur. İnsanları yanıltmayalım ..bu gün en dandik scutır bile 100 km/h yapabiliyo .. full koruma giyinen adam kendini robocop zannediyo ölümsüzüm zannediyo.. full kask bi masaldan ibarettir ancak uygun hızda uygun bir düşme ile sizi korur ..
Motorda amaç düşmek değil gitmektir. bu yüzden size bu gidişinizi en konforlu sunacak kask flip-up tır .. elbette full kaska nazaran daha az koruyacaktır.. ama bu fark çok ufak bi farktır ve gözardı edilebilir . ama kullanıştaki rahatlık farkı uçurumdur .. flip-up tak yavaş git be kardeşim ne var .. onlar hep bizimle başlığında ki tüm arkadaşlarımızı full kaskla kaybettik .. bundan daha acı daha kahredici bir örnek olabilirmi.. ful kask korumaz aynen mont dizlik ve eldiven gibi sadece daha az yaralanmanıza vesile olur .. sizi siz korursunuz .. bunu anladığınızda zaten iş bitmiştir....
inanck
19 Ağustos 2009, 17:44
birine flip-up ver altına hayabusa çıkacağı max sürat 160-170 tir .. kask daha fazlasıa müsade etmez çünki ...hele hele çenesi açıkken 100 km/h üzerine çıkamassın ayrodnamik olarak buna uygun değildir ..o yüzden süratle iştigal etmeyen tayfa tarafından tercih edilir genelde .. ama eksozundan vuuuuuuufff sesi duymak isteyen 250 km/h ci tayfanın işine gelmez ...
yararlı bilgi için teşekkürler; cox marka flip-up kaskım var bu açıklama sayesinde öğrenmiş oldum ki kaskımın 90 civarı çıtır çıtır ses çıkarması makul. genelde 50-60'ı aşmayan bir cbr125 sürücüsü olarak tezinizi doğruluyorum ayrıca :)
Tequ
19 Ağustos 2009, 17:47
forum sayfalarını karıştırın bakın .. dizliğim olmadığı için dizim parçalandı, eğer elimde eldiven olsaydı avuçlarım böle olmayacaktı, eğer full korumalı montum olmasaydı bu kazayı bu kadar ucuz atlatamazdım .. örnekleri çoktur .. ülen Allah rızası için kafamda keşke full olsaydı çene dağıldı ..diye bişi varmı .. varda banamı denk gelmiyo :)...
Tekrar etmekte fayda var full koruma sizi 70-80 km gibi hızlara kadar uygun düşmelerde korur.. 100 km/h yi geçtikten sonra sizi ancak Allah korur. İnsanları yanıltmayalım ..bu gün en dandik scutır bile 100 km/h yapabiliyo .. full koruma giyinen adam kendini robocop zannediyo ölümsüzüm zannediyo.. full kask bi masaldan ibarettir ancak uygun hızda uygun bir düşme ile sizi korur ..
Motorda amaç düşmek değil gitmektir. bu yüzden size bu gidişinizi en konforlu sunacak kask flip-up tır .. elbette full kaska nazaran daha az koruyacaktır.. ama bu fark çok ufak bi farktır ve gözardı edilebilir . ama kullanıştaki rahatlık farkı uçurumdur .. flip-up tak yavaş git be kardeşim ne var .. onlar hep bizimle başlığında ki tüm arkadaşlarımızı full kaskla kaybettik .. bundan daha acı daha kahredici bir örnek olabilirmi.. ful kask korumaz aynen mont dizlik ve eldiven gibi sadece daha az yaralanmanıza vesile olur .. sizi siz korursunuz .. bunu anladığınızda zaten iş bitmiştir....
Abi göreceli bir olaydır bu.Ben enduro kullanıcısı olarak bile flip-up sevmem..Isınamadım bir türlü..Full face kaskın içinde kendimi daha bir rahat daha bir konforlu hissediyorum.Ses desen yapmaz, orasından burasından hava girmez..Hafiftir.. Flip-up da kullandım bir süre.Ama nasıl diyeyim, sanki kafamda çelik konstrüksiyon taşıyordum :)
Shrieker
19 Ağustos 2009, 19:42
forum sayfalarını karıştırın bakın .. dizliğim olmadığı için dizim parçalandı, eğer elimde eldiven olsaydı avuçlarım böle olmayacaktı, eğer full korumalı montum olmasaydı bu kazayı bu kadar ucuz atlatamazdım .. örnekleri çoktur .. ülen Allah rızası için kafamda keşke full olsaydı çene dağıldı ..diye bişi varmı .. varda banamı denk gelmiyo :)...
Tekrar etmekte fayda var full koruma sizi 70-80 km gibi hızlara kadar uygun düşmelerde korur.. 100 km/h yi geçtikten sonra sizi ancak Allah korur. İnsanları yanıltmayalım ..bu gün en dandik scutır bile 100 km/h yapabiliyo .. full koruma giyinen adam kendini robocop zannediyo ölümsüzüm zannediyo.. full kask bi masaldan ibarettir ancak uygun hızda uygun bir düşme ile sizi korur ..
Motorda amaç düşmek değil gitmektir. bu yüzden size bu gidişinizi en konforlu sunacak kask flip-up tır .. elbette full kaska nazaran daha az koruyacaktır.. ama bu fark çok ufak bi farktır ve gözardı edilebilir . ama kullanıştaki rahatlık farkı uçurumdur .. flip-up tak yavaş git be kardeşim ne var .. onlar hep bizimle başlığında ki tüm arkadaşlarımızı full kaskla kaybettik .. bundan daha acı daha kahredici bir örnek olabilirmi.. ful kask korumaz aynen mont dizlik ve eldiven gibi sadece daha az yaralanmanıza vesile olur .. sizi siz korursunuz .. bunu anladığınızda zaten iş bitmiştir....
İlk paragraf hariç katılıyorum. Zaten ben de tam kapalı kask takıp bassın gitsin demiyorum millet. Somut örnek aramışsınız. Görkem arkadaşımıza sorabilirsiniz. Kendisi tam kapalı bir kaskla düşüp çenesini yere vurmuştu zamanında.
Ayrıca bir önceki mesajımda attığım gayet ciddi bir bilimsel araştırma, bütün darbelerin sağdan %19.2, soldan da %15.4 darbe ihtimalleri size (çeneye darbe gelme ihtimali toplam %34.6, yani kaskınıza alacağınız bütün darbelerin 1/3'ünden fazlası flip up kaskta o açık gittiğiniz kısıma denk gelecek) gerçekçi gelmiyorsa söylenecek daha fazla birşey yok.
hatta felipe massa fullkaskla hemde araç içinde ölümcülbir kazayı yeni atlattı bak somut örnekler bunlar iskoç bilim adamları araştırmış masalı değil..
yani buradan şu sonucu çıkarabilirmiyiz aman ha sakın ful kak kullanmayın full kullanıp vefat eden yada ölümcül kaza geçiren sayısı oranı flip-up kullanana oranla daha fazladır .. gayet somut değilmi .. çizim değil elle tutulur gözle görünür örnek al sana :cherry:
fll kask öldürür şaka değil gerçek bu .. full kaskı takan kendini ölümsüz sanıyo asılıyo gaza .. hele hele arai shoei gibi rüzgar sesini ve direncini absorbe eden kask takanlar iyice gaza geliyo 300km/h yi deniyo ver birine flip-up ver altına hayabusa çıkacağı max sürat 160-170 tir .. kask daha fazlasıa müsade etmez çünki ...hele hele çenesi açıkken 100 km/h üzerine çıkamassın ayrodnamik olarak buna uygun değildir ..o yüzden süratle iştigal etmeyen tayfa tarafından tercih edilir genelde .. ama eksozundan vuuuuuuufff sesi duymak isteyen 250 km/h ci tayfanın işine gelmez ...
tekrar ediyorum full kask ölüme davettir ... flip-up kullan haddini bil ... sürat felakettir .
Hah işte o kırmızıyla belirttiğim kısımdan bahsediyorum. Böyle düşünüyorsanız bu tartışmayı devam ettirmenin lüzumu yok.
Ayrıca maviyle taradığım kısımdaki iddianız kısmen yanlış. Rüzgar direnci konusunda doğru, ama ses konusunda tam tersi geçerlidir. Analaşılan Arai Rx-7 Corsair, Shoei X-Spirit veya benzer yarış kaskları takıp 130-140 km/s civarı bir hız asla denememişsiniz. Veya deneyenler de size yalan söylemiş. Çünkü bu hızlarda bile kulaklarınız yırtılırcasına sese maruz kalır; bu kasklar konfor (ses izolasyonu da dahil) değil, performansları ön planda olacak şekilde tasarlanır ve üretilir, profesyönel yarışçılar ve işitme duyusunun önemini kavramış aklı başında her yol kullanıcısı da bu kaskları takıyorsa mutlaka kulak tıkacı da takar.
COQ
19 Ağustos 2009, 20:01
Niçin boyle gereksiz bir tartismanin içerisine girdiginizi anlamadim.
Konuyu açan arkadasimiz, ne almasi gerektigi konusunda onerilerimizi sormustu.
Ben de uzun uzun yazip, kullanacagi motosiklete ve kullanis tarzina gore bir koruma seçmesini,motosiklet kullanmaktan zevk alabilmesi için bunun sart oldugunu belirtmistim.
Tavsiyelerim arasinda da eger amacina uygunsa,çenesi açilabilir kask almasinin kendisini daha rahat ettirecegi de vardi.
Simdi hem BBRR hem de Shrieker dogru seyler yaziyorlar.
Ama bunu birbirleriyle tartisir bir uslup kullanarak yaptiklari için kafalar karisiyor.
Uslubu degistirip, birbirinizi destekler sekilde yazsaniz, herkes anlayacak.:)
Yahu tam kapali kask digerlerine gore daha iyi korur.
Bu gerçektir.
Tartisilacak bir yeri yokki bunun.
Ama çenesi açilan kask yeterince korumaz,kismi yanlis.
Siz o kaski çenesi açik kullaniyorsaniz, zaten otomatikman çenesiz kask kullanmis oluyorsunuz.
Eeee???
çeneniz açiktayken neyle koruyacaksiniz?
Fakat çene kapaliyken (kaliteli bir kask kullaniyorsaniz), çene kisminin açilmasi ihtimali zor bir ihtimaldir.
Zaten bu ihtimalin gerçeklesecegi siddette bir kaza geçirirseniz, muhtemelen vucudunuzun diger bolumlerinde olumcul yaralanmalar meydana gelecektir.
Kask kayisi meselesi gibi bir mesele bu.
Dunyanin en guveninilir kaskina da sahip olsan,eger baglamadiysan faydasi yoktur.
BBRR'nin motosiklet kullanicilari kendini robocop zannediyor benzetmesine de katiliyorum.
Yani iki tarafin gerçekleri anlatip, birbiriyle atistigi ilginç bir tartismaya imza atiyorsunuz, tebrik ederim..:P
emir27
19 Ağustos 2009, 20:15
Benim yine kafam karıştı tam kask mı aslalım yoksa çeneden açılır kask mı?Tam kask için fazla güven verir sonucu kötü olur diyorsunuz.Çeneden açılır için çenenin fırlama ihtimaline karşı dikkatli olur hızlı gitmezsiniz diyorsunuz?Aradaki fark ihmal edilebilir diyorsunuz.Çenenin açılabilme ihtimali ihmal edilebilir değildir.Yanlış mı anladım yoksa?
CengizhanD
19 Ağustos 2009, 20:42
o zmn git bi lazer vertigo(siyah gözlükle beraber) al 330 kağıt
sonra bi daniese, revit 450 kğıt
son en alpine star 120 dizlik
kalan paraya da bi yazlık bi kışlık eldiven al.
hacı senin para bol heralde iyi para ayırmışın kenan sofu oğul bile bu kadar bütçe ayırmıyo.
motorun 600 lük ya da 1000dir inşş ,
yoksa scooter alcam demee
,o zmn al kasımpaşa, üstü şeşhane olursun gülerler valla.
sen dandik bi bisiklet al bunla bin. hemen tv ye çıkarsın. anahaberlerde.
koruma motora alınmaz dostum .. sığ yorumlar yapma.
konumuza dönersek kask olarak agv , mont revit yada prohell öneriyorum.
Barış Şuşut
19 Ağustos 2009, 21:04
full takmam takanada iyi gözle bakmam bu kadar basit :)
deli_mavi
19 Ağustos 2009, 21:07
full takmam takanada iyi gözle bakmam bu kadar basit :)
ceneden acilirmi seninkisi????
Barış Şuşut
19 Ağustos 2009, 21:12
ceneden acilirmi seninkisi????
oo baba geçmişolsun yazar duruma geçtiğine inan çok sevindim .. evet son 10 yıldır öle en azından eğüer allah ömür verirse hiç bi zamanda full kaskım olmaz .. ha biri hediye ederse eşşeklik yapıp mben bunu takmam demem ama :cherry: para verip almam .. insan parasıyla rezil olurmu ...
deli_mavi
19 Ağustos 2009, 21:19
oo baba geçmişolsun yazar duruma geçtiğine inan çok sevindim .. evet son 10 yıldır öle en azından eğüer allah ömür verirse hiç bi zamanda full kaskım olmaz .. ha biri hediye ederse eşşeklik yapıp mben bunu takmam demem ama :cherry: para verip almam .. insan parasıyla rezil olurmu ...
Muthis belessin.bu aradada muthis moral verdin..sol el kisitli hareket ediyor ancak klavyeyi halen kullanabiliyorum cok sukur...:cat:
motosikletim pert...
giysi pert....
kask cizik dolu ama oda bence pert...cizik kask giymem abi...
giysemde motosikletsiz neyime yaricek:queen:
Shrieker
20 Ağustos 2009, 01:57
İstemeden de olsa bazı arkadaşların kafasını karıştırmışız. Neden?
Şundan: Ben asla çene açılır kasklarda "çene kapalı giderken o kısmı çarparsanız açılır, ve çeneniz dağılır" gibi bir şey iddia etmedim, etmem de. Böyle bir araştırmaya asla hiçbir yerde de rastlamadım. Motosiklet kaskı üreticileri bu ihtimali göz önünde bulundurarak tasarlayıp üretirler bu kaskları muhakkak.
Ayrıca çene kapalı durumdayken o mekanizmanın açılmasına sebep olacak kadar şiddetli bir darbenin zaten vücudunuzun diğer kısımlarında (mesela boyun) ölmenize sebep olabilecek hasara yol açabileceği yorumuna da katılıyorum.
Peki o zaman ne diyorum ben ? Şunu diyorum: Coq abinin yukarda da belirttiği gibi, çene açılır bir kaskla, çene açık pozisyonda giderken aslında yarım kask kullanıyorsunuz. Bu şekilde daha rahat ediyorsanız kullanın o kaskı, hiç takmamanızdan iyidir. Ancak bir kazaya karıştığınızda açık kalan kısımdan da darbe alabileceğiniz ihtimalini aklınızdan çıkarmayın.
Ve seçiminizi "tavizsiz güvenlik" ve "az taviz+konfor" ekseninde kendi gereklerinize göre yapın.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO