Orijinalini görmek için tıklayınız : Eski Japon mu, yeni Çinli mi?
onur onur
11 Nisan 2009, 17:52
Merhabalar.
İlk motorumu almak için birkaç haftadır araştırma yapıyorum. Ve chopper istiyorum evet : )
2bin-3bin kağıttan fazla bütçe ayıramıyorum. bu fiyat aralığında iki seçeneğim var:
a- 2007-2008 model civarı 5-10bin km'de veya sıfır km 250cc mondial, jinlun, kanuni vs. çin malı chopperlar
b- 93-94 model civarı 20-40bin km'de 250cc honda rebel, yamaha virago vs. japon malı chopperlar
Performans, titreşim, konfor, yakıt, ses, görüntü, masraf... faktörlerini ele alırsak; hangisi daha iyi bir seçim olur? Artıları eksileri nelerdir? Hangisi sevdirir hangisi küstürür?
G.BEREKET
11 Nisan 2009, 18:02
Aslında ben motor alırken 0(sıfır) alma taraftarıyım ve kendim motor alıcağım zaman kendimi kasıp kesinlikle sıfır almak istiyorum fakat siz çinli bir chopper aldığınızda büyük ihtimalle 10.000km sonra motordan soğuyacaksınız gerek performans ve gerek motorun kalitesi.Sizin kriterlerinizde 2.el bir japon almak en mantıklısı 20.000km'de bir viragonun sizi daha rahat rahat 20.000ler taşıyacağınızı bilmek yeterli sanırım performansıda cabası.:wiinkk: Benim düşüncelerim bu.
Bu arada sitemize yeni kayıt olmuşsunuz hayırlı olsun kalıcı olmanız dileğiyle.
Barış Şuşut
11 Nisan 2009, 18:09
İyi seyret şimdi aynı senin durumunda olan .. yani motoru olmayıpta senin gibi iki arada bi derede olan en az 10 kişi sana cevap verecek. aslında onların farkı senden önce kayıt olup bu soruyu senden önce sormuş olmaları :)
Yürütebileceğin motoru al.. yani yedek parçası bulunan . bu parçaları uçuk fiyata olmayan motoru al.gittin rebel aldın parçası yoksa en ufak bi sorunda aylarca yatacaksa titreşimsiz olmasının faydası ne olabilir. :)
En iyi motor yürüyen motordur bunu unutma ..
By_StaR
11 Nisan 2009, 18:21
İyi seyret şimdi aynı senin durumunda olan .. yani motoru olmayıpta senin gibi iki arada bi derede olan en az 10 kişi sana cevap verecek. aslında onların farkı senden önce kayıt olup bu soruyu senden önce sormuş olmaları :)
Yürütebileceğin motoru al.. yani yedek parçası bulunan . bu parçaları uçuk fiyata olmayan motoru al.gittin rebel aldın parçası yoksa en ufak bi sorunda aylarca yatacaksa titreşimsiz olmasının faydası ne olabilir. :)
En iyi motor yürüyen motordur bunu unutma ..
Ben Koşturuyorum abi :queen::queen:
osmaniyeli
11 Nisan 2009, 18:29
elinden kolayca çıkarabileceğin, satarken zarar etmeyeceğin bir moto al işte hangisi olursa. araştır çin mi olur japon mu, modele göre değişir
buraya yazıyorum ne alırsan al en geç 2 sene sonra değiştirmeyi düşüneceksin.
solmyr
11 Nisan 2009, 18:43
5-10kmdeki çinli yeni çinli değildir bu 1:cherry:
0km çinliyi 20000üzeri japona tercih ederim 2 çünkü motorun rodajını kendim yaparım 3 başına neler geldi bilirim 4 japonu kullanan bi tanıdığımsa,başına neler geldiğini biliyosan ona göre japon alırım 5
mondial, jinlun, kanuni vs. çin malı chopper yok malesef,cruiser var.6
güzel bi konu 7:cherry:
kartezyenx
11 Nisan 2009, 18:50
bende scooterimi satacam chopper alacam bende kararsızım 2006 2007 çinmi alayım 2002 civarı caponmu alayım bende bilmiom 2006 model bi 250 cc suzuki düştü elime bakiim sevise sokiim uyarsa bunu kaçırmamalıyım lakim para elime 2 ay sonra geçecek umarım satılmaz o suzuki .suzuki için çooooooooooookkkk ucuz kelepir bi fiyat... ayrıca suzukikinin gn modelleri gibi düşük modellerdende değil millet 2006 250 cc suzuki choppere 6-7 milyarı gözden çıkarıyo da yinede bulamıyo
schumacher__
11 Nisan 2009, 19:26
http://www.sahibinden.com/cok_temiz-ilk_sahibinden-satilik_regal_raptor_dd125e-96WQQaXQQ10551201WQQpXQQdisplayitem
bi göz at istersen, mt üyelerine indirimi de var :wiinkk:
onur onur
11 Nisan 2009, 20:05
2000li yıllara kadar üretilen honda, yamaha, kawasaki, suzuki marka bir motorun, yokluğunda yürümesini engelleyecek kadar önemli bir parçası aylarca bulunmaz mı gerçekten?
solmyr
11 Nisan 2009, 20:33
istediğin bazı japon modellerinin üeriti durdu,parçaları vardır ama bulmak bikaç haftayı alabilir,yinede tam bilmiyorum japon kullanmak nasip olmadı:salut:
çinlilerin parçasını ucuz ve kolay bulabilirsin.
Enduromania
11 Nisan 2009, 20:58
Arkadaş bazı çin motorları kağıt gibi,bazıları da hiç fena sayılmaz.
Mesela bir regal raptor...
Eski japonun kalitesi gücü karizması süper ötesi olur ama parçası sorun çıkartabilir,bir de eski sahibi çok güvenilir ve efendi efendi motora binen biri olmalı,yoksa japon da olsa dışı seni içi beni hesabı...
Ya da bırak çini japonu keeway,hyosung de.
Hyosung gv'lerden şikayetçi 1 kişi duymadım.
Keeway Landcruiser'a bak çok heybetli...
ferhat_se
11 Nisan 2009, 21:05
her zaman japon,japondur ama 10'yaşından fazlaysa sakat.bazılarının parçalarını bulamıyabilirsin veya bulursun ama çok pahalı olur!! ondan sonra benim gibi alırsın eline tornacı,tornacı gezersin :) düzen tutar geçici olur,2 ay sonra patlak verir..çinli ise! çinliden çinliye değişir :cat: aralarında japon'la aynı olmasada eşdeğerde motosikletler var iyi düşünmek,araştırmak gerekir..
motorhocası
11 Nisan 2009, 21:09
İkisinin arası koreli bul diyeceğim o da yok.
Japon al almasına da bir bilenle al, sorun açmayacağından emin ol ,mutlaka yolda iyi bir dene öyle...
blt_59
11 Nisan 2009, 21:22
kununinin 2005 e kadar çıkardıgı 250cc cooper larından temiz bulabiliyorsan al derim kalıbı çok harika ve saglam makinalar piyasada fazla yok,2006 dan sonralarına hiç yaklaşma zaten süzme çinli hepsi :farao:
tr100a
11 Nisan 2009, 21:27
bende 3 senedir çinli var gelirim çok olmadıhı için 1500 tl ye bir cup aldım ehliyet aldım 2de kask aldım kullanıyorum çok memnunum japonlar cok pahalı servis bakımı için bizim çinlilerin parası kadar para ödüyorlar yılda şahsen bana çok ahır gelir bu rakkam sen 1000tl ye aldıhın çinliye yılda 1000 tl masrafyap çiçek olur şu an motorum 5000 km de önünü kaldırmam limitlerini zorlamam kesinlikle ödünç vermem bakımını zamanında yaparım o da beni üzmez ama bazı eksileri var süspansiyon aşırı sert selesi dar olduhundan uzun yolda rahatsız ediyor ama eski japonlara beş basar çünkü yedek parca bol ve ucuz
logaritma
12 Nisan 2009, 06:25
japona değmez sonuçda 250cc alıcan bu konuda da gayet başarılı sorunsuz çinliler var ama o yazdıkların dışında v motorlu çinlilere bak zaten hespi virago 250 kopyası ama hiç olmassa 1 yaşında alırsın..
ben yüksek hacimli olmadıkça japona açıkcası karşıyım ama yüksek hacimli alıcaksan zaten japondan başka alma derim isterse 10 değil 20 yaşında olsun
küçük hacimlerde çinlilerde gayet başarılı doğru motoru alırsan.
barrokas
12 Nisan 2009, 08:06
eski japonlara fazla yüklenilmiş bence,ayrıca çoğunuzun eski japon kullanıp yada hiç japon kullandığını sanmıyorum
ben geçen yıl 96 model gs 500 aldım 50 000 kmde idi ve aldığımdan beri 1 kuruş masraf etmedim(allah nazarlardan saklasın)şu an 53229 kmde neden 3000 kmde hiç sorun çıkarmadı ?
bence japonlukla alakalı bişeyler mutlaka var
buda motorum http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-fotograflari/46753-4-resim-cektim.html
solmyr
12 Nisan 2009, 12:32
aylık gelirim 10000 tl olsa motosiklete yine çin motoruyla başlarım, çok şey öğretir.:cat:
Enduromania
12 Nisan 2009, 13:14
çok doğru söylüyorsun solmyr.
Ben de 4 zamanlı makina kurcalamamıştım bugüne kadar,pek korkmuyorum açıkçası...
berk_cglr
12 Nisan 2009, 13:22
eğer alcağın alete düzgün temiz bakarsan japon çin amerikan çart curt fark etmez arkadaşımın cbr 125 i var adam her ay servise tamire götürüyo al sana japon motor ne anladın o yüzden temiz bak düzgün rodajı yap ne alırsan al yeterki aldığın şey sevdiğin bi model olsun
onur onur
12 Nisan 2009, 18:15
Peki supersportlarda bu karşılaştırmanın sonucu nedir?
Gerçi Çinli sadece Kanuni ve Zealsun'un 200cc modeli var benim bildiğim. Bu modelleri 93-94 Japon supersportlar ile karşılaştırırsak hangisi akıllı seçim olur?
solmyr
12 Nisan 2009, 18:20
yine çin:cherry:
ss ler yüksek devirle dönen makilelerdir, ne kadar yüksek devir, o kadar düşük ömür. devir yükseldikçe kranka binen yük artar. bugün son teklonoji ürünleri olan f1 araçlarının motorlarının ömrü 300-500km arası değişiyor, sebepleri ise 20000 devir civarı dönmeleridir. bunun bi hesabı yok ama karesiyle orantılı olsa, trafik kullanımında olan sslerin kullanımı 10000 devir civarı buda 90000-250000km arası ömür demek. 90000e yaklaşık ve geçmiş ss ömrünü tamamlamak üzere demektir:cat:
onur onur
12 Nisan 2009, 18:30
yine çin:cherry:
ss ler yüksek devirle dönen makilelerdir, ne kadar yüksek devir, o kadar düşük ömür. devir yükseldikçe kranka binen yük artar. bugün son teklonoji ürünleri olan f1 araçlarının motorlarının ömrü 300-500km arası değişiyor, sebepleri ise 20000 devir civarı dönmeleridir. bunun bi hesabı yok ama karesiyle orantılı olsa, trafik kullanımında olan sslerin kullanımı 10000 devir civarı buda 90000-250000km arası ömür demek. 90000e yaklaşık ve geçmiş ss ömrünü tamamlamak üzere demektir:cat:
Çinli ss'nin ömrünü 30.000 km varsayarsak, ki sanırım abartmış oluruz:
10.000 km yapmış bir Çinli ile 70.000 km yapmış bir Japon'un ömrü aynıdır diyebilir miyiz?
Hatta 50.000 km'de bi Japon bulursak tereddüte bile düşmeyelim?
solmyr
12 Nisan 2009, 18:33
böyle bi genelleme yapılmaz,çünkü forumda 30000i geçen çinli ssci bi arkadaş var bu sadece benim bildiğim. motorun nasıl kullanıldığı en önemlisi. japon ss 30000dede hurdaya çıkarılabilir. bu konuda sana kesin cevabı verecek kişi motoru gösterdiğin,tecrübeli servis ustası olur.
Khutuck
12 Nisan 2009, 18:35
16-17 yaşında motor almanı tavsiye etmem. O senede doğanlar artık ehliyet sahibi :) Parçasını bulamazsın, yürütemezsin.
motorhocası
12 Nisan 2009, 18:36
Arkadaşlar, Çin motor teknolojsinde dayanım ve parça emniyet katsayıları düşüktür, Japon yaptı mı en katı katsayıyla parça üretir,malzemede de en dayanımlıyı esiremez.
Motor bitirme kişiden kişiye değişir, kimi 100 çinliye karşılık 1 japon bitirir kimi 1 e 1 berabere kalır.
Canİlker
12 Nisan 2009, 20:32
bu ikilimde bende kaldım.sıfır mondial 125 cc ya da 2400 km'de yamaha cygnus rs alacaktım. fiyatlar birbirine yakındı. tercihimi yamahadan yana kullandım ve çokta iyi yaptığımı düşünüyorum.
bu konuda en önemli faktör kişinin motorunu nasıl kullandığı, nasıl baktığıdır :cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO