Orijinalini görmek için tıklayınız : 3.000de Keeway Superlight 150 Aldım Sorunları
arasad
08 Nisan 2009, 00:01
Selam arkadaşlar, bi süredir birikimimle 3binde superlight 150 aldım :) Dün Floryadan motoru üzerime aldıktan sonra yaklaşık 20km de uzaklıkta Eminönünden Hareme giden arabalı vapura doğru arkadaşla yol aldım =) Hızlanmasında,frenlerde,debriyajda sorun yok gibi sadace akü bitik. Jigleyi çalıştırırken,kullanırken hep en altta tutuyorum diğer kademelerde çalışmıyor. Kullanma kılavuzuna baktım denedim ama olmadı jigle hep en altta . Sorunları ise;
.
.
1) DÜN SORUN YOKTU AMA BUGUN ÇALIŞTIRDIĞIMDA JİGLE EN ALTTAYDI, SÜREKLİ MOTOR TEKLEDİ GAZ YEMEDİ EN SONUNDA STOP ETTİ. 15-20 DAKKA UĞRAŞTIKTAN SONRA ÇALIŞTI VE YİNE GAZ KESİLMESİ BOĞULMA SESİYLE DEVAM ETTİ VE ARA ARA STOP ETTİ. DÜN BÖYLE SORUN YOKTU. SONRA E5 e ÇIKTIM SORUN DÜZELDİ.
ACABA SORUN NERDE NEDENDİR ?
2) RÖLANTİ BİRAZ DÜŞÜK, FREN YAPTIĞIMDA DURURKEN STOP EDİYOR
NERDEN RÖLANTİYİ YÜKSELTİRİM?
3) AKÜM BİTMİŞTİ MOTORCUMA VERDİM ŞARJ OLUYOR UMARIM SORUN ÇIKMAZ.
EĞER OLMAZSA 12V 6 AMPER AKÜ MÜ ALCAM VE ORTALAMA NE KADARDIR?
4) NORMAL GİTTİĞİMDE HEP SAĞ SİNYAL YANIP SÖNÜYOR, SAĞ SİNYAL TUŞUNDA DÖRTLÜ BÖLÜMÜNÜDE KAPATSAMDA AÇSAMDA HALA YANMAYA DEVAM EDİYOR.
FLOŞÖRÜN MÜ DEĞİŞMESİ GEREK NE KADAR?
.
Verceğiniz bilgiler için şimdiden saolun.. :)
.
.
mrserhan
08 Nisan 2009, 00:06
konuyu bölmek gibi olmasın ama ne kadara aldın bende bu sıralar alıcam kısmetse keeway yada jinlun
facia42
08 Nisan 2009, 00:07
arkadaşım bak şu jigle konusu şole: artık havalar ısındı yavaştan yavaştan. motoru çalıştırırken jigleyi ortaya getir,motora jigle ortadayken 1 dk falan bin ama ısındıktan sonra bin motora,sonra en üste al jigleyi öyle seyir et. unutma normal hali jiglenin en yukarıda olduğu halidir. en altta çalıştırma o çok soğuk havalar için işe yarıyo.....flashörüne baktır sadece o basit bi iş... akü de doluyosa sorun yoktur daha motor 3bin kmdeymiş... bi sorun olduğu zaman bana özelden msj at cewaplarım ben
jigle en alttayken yada ortadayken gidersen jigle açık demektir ve hep tekler motor boğar..
Olcan138
08 Nisan 2009, 00:14
arkadaşım bak şu jigle konusu şole: artık havalar ısındı yavaştan yavaştan. motoru çalıştırırken jigleyi ortaya getir,motora jigle ortadayken 1 dk falan bin ama ısındıktan sonra bin motora,sonra en üste al jigleyi öyle seyir et. unutma normal hali jiglenin en yukarıda olduğu halidir. en altta çalıştırma o çok soğuk havalar için işe yarıyo.....flashörüne baktır sadece o basit bi iş... akü de doluyosa sorun yoktur daha motor 3bin kmdeymiş... bi sorun olduğu zaman bana özelden msj at cewaplarım ben
jigle en alttayken yada ortadayken gidersen jigle açık demektir ve hep tekler motor boğar..
Aynı Superlight'tan mı bahsediyoruz? Jiglenin kapalı olduğu durum en altta olduğu durumdur...
arasad
08 Nisan 2009, 00:15
1.630 a aldım 'mrserhan'.
Saolun ve evet aynen öle motor hep tekliyor ve boğuluyor en alttayken. Kullanma kılavuzunda en üstte çalıştırın ve ortaya alın gidin diyor jigle için.
Jigleyi en üste motor sıcakken aldım, bi kaç kere denedim ama gaz vermeme rağmen stop ediyor ?
Bide flöşör 15-20TL arasında akü de 40TL civarı dimi ?
.
'olcan138' en altta geldim zaten karşıdan aldığım adamda tam bişey bilmiyordu =s :)
.
facia42
08 Nisan 2009, 00:16
1sn kafam acayip karıştı
evet uyarın için çok saol arkadaşım 'aşağı' 'alt' dediklerimin hepsi zıttı olcak kardeş.. çok özür..
flashör 25 liraydı zannedersem ben deiştirmiştim çok önceden. aküde markasına göre deişiyo en ucuzlar 40 falan
motorhocası
08 Nisan 2009, 00:21
Relantiyi yüksetmek için karbüratörün üstünde düz başlı vida var onu saat yönünde biraz çevir(motoru iyice ısıtmadan asla ayara dokunma 5km sür ısınır motor.) Ayrıca karışım ayar vidası var, onun vida çapı daha küçük olur,karıştırma.
Olcanın dediği gibi jigle aşağı bastırırsan kapalı olur.
arasad
08 Nisan 2009, 00:25
Akü şarj olmazsa 40 civarı onu, floşörüde 25 o zaman..
Motoru ayakla bile zor çalıştırıyorum, bazen boğuluyor bazen bana mısın demeden basabiliyorum.
İlk çalıştırmada jigle ortada daha sonra da en altta mı olmalı ? (Böyle yapıyorum ama yine en altta jigle çalışıyor ve gidiyorum)
Ve nerden rölantiyi yükseltiyim frenleme yaptığımda stop etmemesi için?? =)
.
Olcan138
08 Nisan 2009, 00:25
En altta çalıştırma anında sıkıntı yaratabilir belki, ama giderken ilk 1-2 dakikadan sonra sorun yapması normal değil. Benzin musluğu ne durumda jigle bu sorunu yaparken?
Bir de kullanım klavuzunda anlatım hatası olabilir; jiglenin en üst konumu ekstrem durumlar dışında kullanılacak gibi değildir (jigle bu konumdayken de gaz koluna dokunur dokunmaz stop etmesi olağandır.)
Çalıştırmada zorluk varsa, orta konumda çalıştırıp, sürüş esnasında en altta tutmak yapılması gerekendir.
Rölanti vidası ile ilgili de Superlight başlığında fotoğraflar bile vardı, oradan bakabilirsin.
arasad
08 Nisan 2009, 00:39
Jigle an altta sabah dışarı çıktım. Ama neden boğuluyor =s bide stop etti 20 dakka uğraştım çalıştırmak için ve çalıştırıncada yine teklemeye boğulmya başladı. Sonra ardakaşla yemek yedik tekrar çalıştırdım tekleme hiç bişey yok..
Bu neden olur, nereden kaynaklanabilir?? :) (Bezin yarıda ve musluk en alt konumda açık karşıdanda dün öle geldim)
.
motorhocası
08 Nisan 2009, 00:44
http://bilgaz.blogcu.com/honda-cbf-150-kullanim-ve-bakim-klavuzu_40167531.html
Kulanma kılavuzunu indir, genel olarak özellikleri ve çalıştırması, jiglenin kulanımı var burada:cat:
dalyan_
08 Nisan 2009, 21:58
istersen bujiyi iyi bir markayla değiştir. Büyük bir ihtimal üzerindeki orjinal bujisidir. Akü alıcaksan 12V/9A Bosch marka al. Bauhaus'ta 40 tl.
asfalt meleği
08 Nisan 2009, 22:01
yerinde olsam motosikletin kullanıcılarının açtığı başlık altında tüm bu problemleri tekrar yazardım.
doğru bilgiler çok daha çabuk gelecektir.
facia42
08 Nisan 2009, 22:10
arkadaşm motosikletini bi genel bakıma soktur,karbüratörü hava filtresi herşeyi temizlensin güzelce. jiglenin en altta olduğu durum doğru durumdur. çalıştırırken gaz vererek çalıştırma,jigleyi ortaya al,pedala iyi bi bas o tıkır tıkır çalışması gerek.. bak teklemeyi arada bir yapması filtrelerden olabilir.. büyük olasılıkla karbüratör. birde yağını değiştir motorunun castrol koydur..
bir de motora gaz verirken ole eski javalara verdikleri gibi hızlı hızlı verip çekme elini aniden. biraz usul kullanmaya çalış arkadaşım. ani verilen gazda boğma yapabilir.
arasad
08 Nisan 2009, 22:39
Arkadaşlar bugün herşeyini öğrendim, artık motor boğulmuyor. :) Jigle en üstte yada ortada hafif gaz vererek çalıştırıyorum sonra en alta getirip yola çıkıyorum hiç bi sorun yok. =) Benzin musluğu ise yan konumda kapalı, en üstte veya en altta oluncada açık oluyormuş bunlarıda öğrendim.
Aküyü motorcuda şarj ettikten sonra kendim sigorta bağlantısını sağlamlaştırarak aküyü taktım ve alarm,uzaktan çalıştırma,anahtarla çalıştırma.. vs her türlü çalıştırabildiğimi görünce de çok sevindim :cherry:
Yanlız son olarak tek bir sorun var. Sol sinyali çalıştırınca sürekli yanıyor basıyorum sönmüyor, sağ sinyali yaktığımda aynı şekilde sağ da kalıyor ne kadar bassam fayda etmiyor sinyal durmuyor.. :silent:
Kontağı kapatıp açınca sinyal iptal oluyor ama tekrar sinyal düğmelerine bastığımda sinyali kapatamıyorum. Sorun flöşörde olabilir mi yoksa başka ne olabilir ??
.
Dreamer85
14 Mayıs 2009, 10:12
malesef sinyaller 26 kere yanıp söndükten sonra kapanıyor. manuel kapatmak mümkün değil :(
bazen25
14 Mayıs 2009, 10:38
Sl de bazı modellerin sinyalleri saniyelidir birkere basarsın arkadaşın dediği gibi 25-26 kere yanıp soner ve o şekilde kapanır.Sana tavsiyem saniyeli flaşörden birtanede yedek bulundurman,ihtiyacın olacak çünkü.(tecrübeyle sabit)Uzaktan çalıştırmayı kullanmamanı tavsiye ederim akünün ömrünü azaltır.Moturun 3000 km dede olsa bujini ve yağını değiştir,hava filtreni temizle,(sağ yan kapağın arkasındaki siyah kutu) zincirini temizleyip yağla.Yan kapaklarla fazla oynama çabuk kırılabilir.Kapakların pimlerini mümkünse gres ile yağla takıp çıkarması kolay olur.Mümkün olduğunca her 1000-1500 kmde yağını ve iki yağda bir bujini değiştir.80 km nin üstündeki hızlara çıkmak için zorlama,ön ve arka dişlilerin boyutları ile oynama, arada bir vidalarını kontrol et (vibrasyon nedeni ile gevşeme olabiliyor) Lastiklerini ve cantlarını tubless e çevir ( cantın sibob deliği büyütülüyor, aynı lastiği kullanabilirsin ,yada imkanın varsa tubless lastik al)Sen bu motorun limitlerini zorlamazsan ve gerekli bakımları zamanında uygularsan motor arızası nedeni ile kolay kolay seni yolda bırakmaz.
yucika
14 Mayıs 2009, 11:58
Yeni bir motor aldığınız zaman sahibi size ne demiş olursa olsun:
1- Mutlaka yağını değiştirin
2- Hava filtresini değiştirin
3- Fren balatalarını kontrol edin gerkirse değiştirin
4- Fren ve debriyaj tellerini temizleyip yağlayın yada değiştirin
5- Mutlaka iyi bir ustaya götürüp Karbüratör temizliği ve sübap ayarı yaptırın, avansını ve rölantisini kontrol ettirin.
Bunları yapmadan motora binebilirisiniz ancak hem soru yaşarsınız hemde uzun vadede motorda daha büyük sorunlara yol açabilirsiniz.
by_001
14 Mayıs 2009, 12:38
tamirciye götürsen.. :silent:
galileo
14 Mayıs 2009, 12:40
selam sorun aküde degildir benimde aynısı olmustu ilk aldığımda aküyü degiştirdim bir kaç gün sonra yine aynısını yaptı genelde sorun konjektörden oluyomus akü sarj etmiyormus. flaşörüde 15 değiştirdim konjektörü degiştirdiğimde 1 hafta falan oldu. elektirik tesissatı yeterince saglıklı olmadıgından bozuluyo sanırım hem konjektör hem flaşör yanısıra elektirik tesisatına bağlı ne varsa.
bu arada bende birsey sorucam servis bana bunun hava filitresinin yenisi yoktur bi eldivenle giy yıka kurut yag sık tekrar tak dedi siz napıyosunuz hava filitresini?
bazen25
14 Mayıs 2009, 13:05
Hava filtresi yıkanabilir, ancak içine sinmezse ayarında bir sünger ile değiştirebilirsin bence.Birde yanında her daim yedek orjinal debriyaj teli bulundur ,cünkü keewayin debriyaj teli her yerde bulabileceğin türden değil, yada debriyaj manetinde bir modifikasyona gitmen gerekli,debriyaj manetinde bir pim var o pimi 3 mm bir matkapla delip klasik telde kullanabilirsin.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO