PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bor İçerikli Yağ katkısı ?



ergün1968
31 Mart 2009, 19:06
Selamlar arkadaşlar.Acaba motosikletinde son zamanlarda piyasaya çıkan Bor içerikli motor yağ katkılarından kullanan varmı? Var ise deneyimlerini paylaşmak isterim.

Makine
31 Mart 2009, 19:10
Motorunuz yağ içinde çalışan kavrama sistemine sahiptir. Bor içerikli yağ katkıları üzerinde yağlı debriyaj sistemlerinde kullanılmaz diye belirtilmektedir. Bu durumda motorunuzda kullanmamanız gerekir. Kullanırsanız kavrama sisteminiz işlevini yitirecektir.

ergün1968
31 Mart 2009, 19:12
Alakana teşekkür ederim Makine.İncelediğim broşürlerden birinde bu katkıların şanzıman,otomobil motoru,deniz motorları ve motosiklet için olan değişik seçenekleri mevcuttu.Belirttiğin problem benimde her zaman kafamı kurcalayan bir soru olmuştur.O yüzden paylaşmak istedim.

motorhocası
31 Mart 2009, 20:57
Ben İzmir fuarında distribütöründen, bizzat kendisinden elden aldım ürünü , Motor Silk ve Bor Power'ın distribütörü,mucitler derneği başkanı. Önce Motor Silk - yeşilinden (bir de moru var o ucuz) 1000 km sonra sonra Bor Power at dedi, aynen söylediği şekide sıcak motora uyguladım. (Vw 1303 ve Clio 1.4 16v) Sadece motor sessizleşti 1500km o kadar başka bir işe yaramıyor. Yakıt çekiş hepsi aynı.
Bu ürünler silindir yüzeyine film tabakası uyguluyor ama kısa sürede film tabakası kayboluyor. Yağı silindirde tutan honlama çizgilerini kaplayan katık motorun daha çok aşınmasına neden oluyor.

mach1
01 Nisan 2009, 00:16
Ben Mercedes marka arabama koydum 2bin km yaptım,subap sesi azda olsa vardı o kesildi.Bu katkının içinde teflon olmadığı için yağı kalınlastirip bozmuyor bunun görevi hafif çizik yerleri doldurarak düzeltiyor.Bor power Almanyanın onayıda aldığı için kullandım ama kendi scooterime koymayı unuttum:cyclopsan

motorhocası
01 Nisan 2009, 00:20
Ben Mercedes marka arabama koydum 2bin km yaptım,subap sesi azda olsa vardı o kesildi.Bu katkının içinde teflon olmadığı için yağı kalınlastirip bozmuyor bunun görevi hafif çizik yerleri doldurarak düzeltiyor.Bor power Almanyanın onayıda aldığı için kullandım ama kendi scooterime koymayı unuttum:cyclopsan

Yağlanacak ücra yerlere gerekli basınçta yağlanmasa da engel olabilir sonuçta film tabakası heryere ulaşıyor, yağ kanal kesitini düşürebilir.

mach1
01 Nisan 2009, 00:26
Araştırmama göre çizik yerleri dolduruyor ve donuyor sıcak dökülmesinin ve belli bir yol yapın demelerindeki önem bunu gösteriyordur:cat:

motorhocası
01 Nisan 2009, 00:30
Çizik yerleri dediğin ultrasonik çizikleri yağ zaten dolduruyor hem de mikroskobik kırıntıları süpürüp kartere yağ filresine indiriyor.

Castrol'ün bir tane yağ katığını göserirmisin bana neden yapmasın akıl var mantık var.
Diğer petrol markaları bir yana sadece motor yağı üreten Castrol bir yana.

mehmet45
01 Nisan 2009, 00:37
Araştırmama göre çizik yerleri dolduruyor ve donuyor sıcak dökülmesinin ve belli bir yol yapın demelerindeki önem bunu gösteriyordur:cat:

evet çizik yerleri kapatarak motorun yağ yakmasını önemli ölçüde azaltıyor.:cat:

ayrıca Bor-Power yağ katkısı değil metal üzerinde kalıcı olduğu için metal katkısı olduğunu söylemişlerdi..

yuzucu
01 Nisan 2009, 08:55
muhterem ergun1968,

garip gelebilir ama alternatif bir önerim var size : http://www.militec1.com/

bu siteyı bır zıyaret etmenızı tavsıye ederım. bahsı gecen urunu arabalarımda ve ateslı sılahlarımda kullanıyorum. cok memnunum. her ne kadar sıtede sıddetle tavsıye dedılse de motorsıklette ne yapar , ne gıbı sonuclara ımza atar bılmıyorum.

urunden, kullandıgım alanlarda cok yuksek verım aldıgımı belırtmek ısterım.

saygılarımla

Makine
01 Nisan 2009, 09:41
Arkadaşlar bu tarz ürünlerin bağımsız kuruluşlarca uzun dönem testi sonuçları ortaya çıkmadan kullanılmaması gerektiğini düşünüyorum. Daha önce yaşanan teflon katkıları sorununda olduğu gibi olumsuz durumlar ortaya çıkabilir. Zamanında teflon katkılarda yağ kanallarının tıkanması gibi çok tehlikeli sorunlarla karşılaşılmıştı.

Not: Aşağıda yazdıklarım reklam olarak algılanmasın sadece uzun dönem testi sayılabilecek kadar kullandığım bir ürünü sizlerle paylaştım.

Hatırlarmısınız bilemem ama bir ara piyasa da Power Up adlı Kanada malı bir yağ katkısı vardı. Aşağıdaki linkten bir incelemenizi öneririm.

http://www.powerup.com.tr/giris_default.asp

Bu ürünü uzun süre (60.000km'den fazla) Renault 12 SW aracımızın hem motorunda hem de vites kutusunda kullandık. Aracı 126.000km de bir tanıdığımıza sattık. Yaklaşık 7 sene bu kişi kullandı. Bu kişide bir sene önce başkasına satmış. Satın alan kişi araçta sorun olmamasına rağmen aracın km si çok diye (sanıyorum 180 - 190.000km civarı olması gerek) motoru yaptırmak için açtırmış. Netice motorun içinin sağlıklı olduğu, vites kutusunun bile sorunsuz işlediği görülmüş. Bu ürünü daha sonra aldığımız Renault Megane 1.6 16v SW aracımızda da kullandık. Bu araçta da ürünü ancak 40.000km kadar kullanabildik çünkü ürünü bulamıyorduk. Neticede araç şu an 144.245 km de ve ağır mekanik aksamda herhangi bir sorunu bulunmamakta.

Bu ürünü kullandığımda ilk dikkatimi çeken şey motor ve vites kutusu sesinin azalmasıydı. Ürünü koyduktan sonra mekanik seslerde azalma meydana geliyor. Yapılan sürtünme testlerinde de başarısı ortada.

Ancak yağ katkıları konusunda iki unsur kafaları karıştırmakta.

1.Yağ üreticileri en son teknoloji tam sentetik yağlarda bu katkıların bulunduğunu bu tarz katkılara gerek olmadığını belirtmekteler. Bunlara ek olarak bu katkıların yağ içindeki diğer katkılar ile bazı tepkimelere girip yağın özelliğini bozabileceğinin ihtimaller içinde olduğunu belirtiyorlar. Ayrıca garantili araçlarda önerilen yağın haricinde ek ürünlerin kullanımından kaynaklanabilecek arızalar da garanti kapsamı dışına çıkmakta.

2.Diğer bir teori de yağ üreticilerinin bu katkıları rekabet unsuru nedeniyle, maliyeti düşürmek için belli bir miktarda kullandığı ve tam etkili koruma sağlamadığı yönünde. Bu nedenle de 3. parti kuruluşların ürettiği katkıların kullanımının uzun vadede hem yakıt tasarrufu hem de motor ömrü açısından daha faydalı olacağı savunulmakta.

Neticede bu ürünlerin adam akıllı testini görmek gerek.

_OLD_
01 Nisan 2009, 11:13
Motorunuz yağ içinde çalışan kavrama sistemine sahiptir. Bor içerikli yağ katkıları üzerinde yağlı debriyaj sistemlerinde kullanılmaz diye belirtilmektedir. Bu durumda motorunuzda kullanmamanız gerekir. Kullanırsanız kavrama sisteminiz işlevini yitirecektir.

4.000 km.dir Kawasaki EN500 motrumda kullanıyorum.Nasıl çalıştığını incelemeden kulaktan dolma bilgilerle yorum yazılıyor.Merak edenler gelip bakabilir,kavrama işliyormu diye.Kısaca bor metal yüzeyler arasında sürtünme kuvvetini azaltır.Karşı tarafı mantar ise etki göstermez.Kimyasal olarakda içine konulduğu yağ ile reaksiyon yapmaz,sadece taşıyıcı olarak kullanır.

Makine
01 Nisan 2009, 11:20
@_OLD_ Kullandığınız ürün motosikletler için özel üretim mi? Bir mağazada ürünü incelediğimde üzerinde özellikle belirtilmişti yağlı kavramalı sistemlerde kullanılmamalı diye. Birde aynı üründen mi bahsediyoruz acaba?

ergün1968
01 Nisan 2009, 14:08
4.000 km.dir Kawasaki EN500 motrumda kullanıyorum.Nasıl çalıştığını incelemeden kulaktan dolma bilgilerle yorum yazılıyor.Merak edenler gelip bakabilir,kavrama işliyormu diye.Kısaca bor metal yüzeyler arasında sürtünme kuvvetini azaltır.Karşı tarafı mantar ise etki göstermez.Kimyasal olarakda içine konulduğu yağ ile reaksiyon yapmaz,sadece taşıyıcı olarak kullanır.

Sayın Old,yazdığınız mantıklı geliyor.Ancak balataların karşı baskı yüzeyleri metal biliyorsunuz.Bu yüzeylerde kaplanacağından dolayı kafamda devamlı bir soru işareti var.Gerçi 4000km.dir kullandığınızı yazmışsınız.Bu hatırı sayılır bir deneme süresi gerçekten.Benim motorumdaki balatalar en fazla birkaç bin daha gidecek durumda ve motorun kilometreside 40000 de,debriyaj ayarınıda sona aldım.Koyup bir denemek lazım diye düşünüyorum.En fazla değişmesi gereken balataları daha önce değiştirmem gerekebilir.Üretici firmaya konuyla ilgili detaylı bir mail attım.Gelecek cevabı bekliyorum.

Makine
01 Nisan 2009, 14:09
Öğleden önce bende mail attım hala cevabını beklemekteyim.

ergün1968
01 Nisan 2009, 14:12
Öğleden önce bende mail attım hala cevabını beklemekteyim.

:) Bakalım cevap alabilecekmiyiz,yada aldığımız cevap tatmin edecekmi.

_OLD_
01 Nisan 2009, 16:33
Kullandığım ürünün resmi.Bunu üreten firma bence motorsiklet kullanıcılarını muhatap almıyor.Kaç kere mail ve telefon yoluyla ulaşmayı denedimse de geri dönmediler.Bazı arkadaşlarada baştan savmak için kullanılmaz diye mesaj atmışlar.Bence denemediler bile.Bu yüzden risk almayalım düşüncesiyle olmaz diyorlar.Bu iş için ne kadar yatırım yaptıklarını "Yerli malı Yurdun malı,herkes bunu kullanmalı"havasındalar ama insan ilişkileri sıfır.Diğer marka "Motor Silk"in temsilciliğini alan firma ise bu maili gönderdi.Türkçe karakterler sorunlu ama anlaşılıyor.Buradan bakılabilir:http://www.smnenerji.com/default.asp

Say?n Mustafa Nizamo?ullar?,
"Motor Silk Boron Cls Bond Engine Oil Treatment" adl? ürünümüz iki zamanl? motorsikletler hariç, her türden araç motorlar? ve dört zamanl? motorsikletlerde kullan?labilir. Zira iki zamanl? motorlar?n ya? haznesi olmad???, bu tip motorlar?n ya?lamas? için ya?l? benzin kullan?ld???, ürünümüzü direkt benzinle kar??t?r?p kullanabilme ?ans?m?z?n da olmad??? için, herhangi bir yanl?? anla??lmaya mahal vermemek üzere (iki zamanl? motorlar için) genel aç?klamalar?m?zda "motorsikletlerde kullan?labilir" ifadesine yer vermedik.
Ancak ; gres ya?? kullan?lan her tür hareketli eklem, rulman, di?li grubu üzerinde Motor Silk Gres ya?? kullan?labilir.(Motorsikletler dahil) Sürtünme de?erlerinin dü?mesi ve metal ömrünün artmas? gibi konularda motor katk?s? ile ayn? özelli?e sahiptir.
Göstermi? oldu?unuz ilgiye te?ekkür ederiz. Bu konuyu tekrar gözden geçirip, dört zamanl? motorsikletlerde kullan?labilece?i hususunda sitemize en k?sa zamanda bir aç?klama ekleyece?iz. Sayg?lar?m?zla.

-----Orjinal mesaj-----
From: Mustafa Nizamogullari mnz53@yahoo.com
Date: Thu, 15 Jan 2009 22:34:52 +0200
To: siparis@smnenerji.com
Subject: Motor Silk



Say¹n ©lgili,
Tan¹t¹m sayfalar¹n¹z¹ okudum.Referanslarda motorsiklet firmalar¹ olmas¹na ra»men türkçe aç¹klamalar¹n¹zda "Motorsiklet motorlar¹nada konulur" ifadesini göremedim.
Bu konuda teknik yorumlar¹n¹z¹ rica ediyorum.
Sayg¹lar¹mla.
Mustafa Nizamo»ullar¹

http://i405.photobucket.com/albums/pp132/mnz53/Ayarlar/NNTBOR.jpg

Makine
01 Nisan 2009, 16:54
@_OLD_ Dediğiniz gibi telefonla görüşmek istedim devamlı meşgul. İlgilenen hiç kimse yok. Desteğinin olmadığı, garantisinin bile şüpheli ellerde olduğu bir ürünü kullanmak ne derece doğru bilemiyorum. Motor silk firması kullanabilirsiniz diyorsa zaten sorun yok. Adamlar ürününün arkasında duruyor. Mesele Bor Power'dan bir yanıt almak. Böyle ilgisiz bir firmaya kimsenin güvenip te bu ürünü kullanacağını düşünmüyorum.

ergün1968
01 Nisan 2009, 16:55
Açıklama için teşekkürler Mustafa bey.Balataları değişmeden önceki yağ değişiminde denemeye karar verdim.Alakanız için tekrar teşekkür ederim.

osmaniyeli
01 Nisan 2009, 16:59
@_OLD_ Dediğiniz gibi telefonla görüşmek istedim devamlı meşgul. İlgilenen hiç kimse yok. Desteğinin olmadığı, garantisinin bile şüpheli ellerde olduğu bir ürünü kullanmak ne derece doğru bilemiyorum. Motor silk firması kullanabilirsiniz diyorsa zaten sorun yok. Adamlar ürününün arkasında duruyor. Mesele Bor Power'dan bir yanıt almak. Böyle ilgisiz bir firmaya kimsenin güvenip te bu ürünü kullanacağını düşünmüyorum.

Motorsilki bulan profösör Türk ayrıca Kadirli doğumlu kendisi
motorsilk hemn daha ucuz ml olarak hesapladığında hem daha güvenilir borpowerdan

bu arada Mustafa amcaya mail atan motorsilk yetkislisi motosikletlerde debriyajın yağ banyollu olduğunu bilmiyor
balataya değilde sacına yapışıp sacı pasparlak yaparsa balata belki çabuk aşınabilir
ben motoruma koydum geçen sene motorsilk yararı oldu gibi
zararı ise metale yapıştığı için karterde bir süre sonra çamur gibi sıvanıp kiri topluyor ve gitmiyor
ayrıca ısınma problemi başlatıyor bir miktar

Makine
01 Nisan 2009, 17:05
@osmaniyeli Bu dediğine benzer bir sorun 2005 yılında Castrol Magnatec yağ koyulmuş Kanuni Tiger motorda da oldu. Servise bakıma gittiğimde orada ki ustalar anlattı. Tabi balataları gözümle görmedim ama zarar verdiğini, balataların özelliğini yitirdiğini anlattılar.

_OLD_
01 Nisan 2009, 17:25
Kısaca nasıl çalıştığını anlatayım.Hepimiz küçükken cicoz,misket,bilye diye adlandırılan küre şeklinde renkli cam toplarla oynamışızdır.Bor mineralinin elmasdan bile sert olduğu özelliklerinde belirtiliyor.Bor işlenerek küre şeklinde nano(milimetrenin milyonda biri) boyuta indiriliyor.Bu minik toplar iki sert yüzey arasında yuvarlanarak(ezilmeden) sürtünmeyi kendi yüzeylerinin iki tarafa değdiği kadar hale getiriyorlar.İddiaya göre %99 azaltıyorlar.İki taraftan biri yumuşak ise
bu küçük küre oraya gömülerek işlevsiz hale geliyor.İnce çizikli yerlerde ise yarığa dolarak çizik yokmuş gibi yapıyor.Silindirdeki honlama kısımları çizik değil çok az yükseltidir.Bu yükseltilere bir etkisi olmaz.Ürünü alırsanız şeffaf bir şişeye koyup bakın.Durulduğunda suyun içinde gri bir toz gibi görünüyor.Plastik şişeye bile öyle yapışıyorki uzun süre çalkalamak gerekiyor.Kutuda da iyice çalkalayın diyor ama bana sorarsanız şişeyi önce biraz ısıtın (sıcak suya batırabilirsiniz)sonra en az 5 dakika çalkalayın. Kawasaki motorumda şehir içi yakıt sarfiyatı 18 krş.dan 15 krş.a düştü.Osmaniyeli'nin dediği gibi bir kirlilik daha olmadı.

osmaniyeli
01 Nisan 2009, 17:32
@Old
Mustafa amca ben biraz çok kattım motora bir de geçen motorum bozulduğunda motor indirdik her yerinde vardı belki az miktarda koyarsak daha yararlı olabilir yada yağ filtresi olan motorlarda
benim motorumda metalle bağ yapma özelliği de varmış bu borun herhalde her yerinde ince bir tabaka olarak sıvanmıştı dişliler de yararı olabilir diğer yerlerde sıvanan yüzeydeki bor siyahlaşmıştı

ama zaten en önemli yer silindir oraya yararı olduğu nu düşünüyorum sürtünmeyi azaltması bakımından