Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda CGL 125 test.
motorhocası
24 Mart 2009, 21:50
Honda CGL 125 teknik özellkleri
Motor 4-zamanlı, Hava soğutmalı, OHV tek silindir
Silindir Çapı x Strok 56,5 x49,5
Motor Hacmi 124,1 cc
Sıkıştırma Oranı 9:1
Yakıt Sistemi 20mm piston sübap tipi karbüratör
Max. Güç 9,8BG @ 8.500d/d
Max. Tork 8,8Nm @ 7.500d/d
Ateşleme CDI Elektronik
Çalıştırma Elektrik marşlı ve marş pedalı ile
Şanzıman 5 vites
Aktarım Zincir
Boyutlar (UxGxY) 2.011 x 793 x 1.053mm
Tekerlekler Arasi Mesafe 1,280mm
Sele Yüksekliği 770mm
Yerden Açıklık 120mm
Yakıt Kapasitesi 10,5lt (2,1lt yedek)
Tekerlekler 5 kollu alüminyum alaşım jant
Ön Lastikler 2.75 - 18 42 P
Arka Lastikler 90/90 - 18 51S
Ön Frenler Tambur Fren
Arka Frenler Tambur Fren
Ağırlık 108kg
Renk Seçenekleri Kırmızı
http://img15.imageshack.us/img15/3061/1822774.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=1822774.jpg)
http://img12.imageshack.us/img12/5851/12214780462481221478219.jpg (http://img12.imageshack.us/my.php?image=12214780462481221478219.jpg)
http://img21.imageshack.us/img21/3021/ventamotos25620.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=ventamotos25620.jpg)
İlk bakış: Görüntüsü klasik, o yüzden çoğu kimsenin hoşuna giden ve eskimeyen bir tasarımı var. Göze hoş gelmeyen nokta yok.
Oturma pozisyonu: İster dik ister öne yatarak çok rahat bir kullanımı var, sele oldukça aşağıda rahatlıkla 165cm boyunda biri ayağını sağlam bir şekilde yere basabilir. Kumanda elemanları klasik Honda kalitesinde ve kulanımı sorunsuz .
Vites kutusu: Vites levyesi ön ve arka basmalı olarak tasarlanmış, bu sayede vites değiştrirken ayağımızın burnuyla sürekli büyüyek Boş-1-2-3-4-5-Boş-1-2-3-4-5...şeklinde,düşürürken de ayağın topuk kısmıyla geriye doğru vitesler küçülüyor 5-4-3-2-1-Boş-5-4-3-2-1... şeklinde, vitesler çok basit, yanlız 5. vitesle giderken yanlışlıkla vites büyütmemek gerekiyor hata 2 kere basıp yüksek hızda 5. vitesten 1. vitese geçmek arka tekerin kilitlenmesine neden olur. Neyse ki yeterince büyük ışıklı bir dijital vites göstergesi var.
Motor: İlk çalıştırmada jiglenin 2 konumu bulunuyor ve yeri kabüratörün yanı ve ulaşımı çok zor, motorun üzerinde iken alışmadan yerini bulmak imkansız. Motor sesi relantide ve dururken boşta gazlamalarda, yanlızca egsoz sesi ve bujiden gelen çıtırtılardan ibaret,yani oldukça sessiz. Ancak yolda yüksek devirleri 8-10.000 d/dakikaları çevirirken motorda titreşim var , rahatsız ediliriliği tartışılır, ama motoru zorlamamak için vites büyütmeyi ve gereksiz devir çevirmeyi de önlemiş oluyor. Düz yolda rahatlıkla 100 km/h hıza çıkabiliyor. Uygun yolda 120-130km/h arası hızları da görmek mümkün ancak ön kısım hafif olduğu için güvenli değil.
Artçı ile hız ve çekişte fazla bir değişim olmuyor. 80km/h yerine 70km/h'le gidiliyor. Bayır çıkarken 80km/h yerine yine 65-70km/h arası bir süratle çıkılabiliyor.
Yakıt tüketimi şehir içinde 2,5lt, performanslı kullanımda 3, şehir dışı 70-80km/h hızlarda 2lt.
Yol tutuş ve süspansiyon: Oldukça salınımlı,yüksek stroklu ve sessiz bir süspansiyonu var, ağır çukur geçişlerini bile telore edebiliyor,konforlu diyebiliriz.
Virajlarda bu yüzden biraz daha çaba isteyen süspansiyon strokunu da yenip viraj yatışını ayarlamak gerekiyor. Alıştıktan sonra sportif sürüş mümkün.
Frenler: 2003 modele kadar önler kampana fren ama herhangi bir sorun yok, çabuk kilitlenmeye meğilli bir kampana değil, frenleme dozajları iyi ayarlanmış ve yapabileceği hıza göre de frenleri başarılı.
2003 modellerde farlar eski tip ampul far, halojene çevrilebilir, aydınlatması vasat.
Bu da 2. elden yeni aldığım 2003 modeli ,henüz 13.000km'de.Trafik görmemiş ehliyesiz kullanılmış ilçe motoru.Fiyatı 1200Tl+100Tl muayene gecikme zamı.
http://img21.imageshack.us/img21/4586/cimg0157y.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=cimg0157y.jpg)
http://img19.imageshack.us/img19/1493/cimg0164.jpg (http://img19.imageshack.us/my.php?image=cimg0164.jpg)
Ramazan Can
24 Mart 2009, 22:18
çok Fazla Ribrasyon Var...
canercamalan
24 Mart 2009, 22:19
ya sağlamlığına sözüm yok ta artık geçti yani :)
motorhocası
24 Mart 2009, 22:24
Şu ara parası olmayıp da motor almak isteyen arkadaşlara sanırım faydalı olur, böyle bir kaynak yoktu ,kendi motorum diye değil:cherry:
barrokas
24 Mart 2009, 22:30
ya sağlamlığına sözüm yok ta artık geçti yani :)
bu tip commutterlar artıkfıss yani,commuter alacaksan 2 zamanlı al rahatına bak bunlarla uğraşılmaz
hele birde uagmı ciyakmı diye bi motor var bu tip motorları bitirdi
ferhat_se
24 Mart 2009, 22:33
bu tip commutterlar artıkfıss yani,commuter alacaksan 2 zamanlı al rahatına bak bunlarla uğraşılmaz
hele birde uagmı ciyakmı diye bi motor var bu tip motorları bitirdi
İki zamanlısı piyasada kalmadı diye düşünüyorum (yamaha rx'serisi tarih oldu):) yani sıfırı yok...
blt_59
24 Mart 2009, 22:35
2005 te bu motordan çok aradım,bulduklarıma içim ısınmadı temizlerine gücüm yetmedi ama hoş makina keyifli bi sürüşü var vede honda kardeşim daha ne olsunn...:cat:
canercamalan
24 Mart 2009, 22:36
bu tip commutterlar artıkfıss yani,commuter alacaksan 2 zamanlı al rahatına bak bunlarla uğraşılmaz
hele birde uagmı ciyakmı diye bi motor var bu tip motorları bitirdi
katılıyorum
Şu ara parası olmayıp da motor almak isteyen arkadaşlara sanırım faydalı olur, böyle bir kaynak yoktu ,kendi motorum diye değil:cherry:
sanada katılıyorumm :wiinkk::cat::wiinkk::cat::wiinkk::cat::wiinkk:
genç kaptan
24 Mart 2009, 22:58
bu topice en kısa sürede cgl 125 ile olan tek teker resimlerini ekleyecegim..
schizoprenic
24 Mart 2009, 23:31
hocam verdiğin bilgiler için saol bende yeni motor kullanıcısıyım ve cgl ile başladım motorumu alalı 3 gün oluyo şimdilik sarsıntı dışında problem yok daha acemiyiz
delicoban08
25 Mart 2009, 18:04
bende emmioğlu olan cg 125 titan es aldım elime geçtiği yarın 1 hafta olacak şimdilik hoşuma gitmeyen bişeysi yok.
schizoprenic
25 Mart 2009, 18:15
hayırlı olsun kazasız belasız kullan inş.
piranha4
29 Mart 2009, 04:03
Bu motorla 80.000 km yol yaptım.130 kmyi gördüm desem yalan olmazİkitelli gişelerden maslaga kadar 12.000 devir ibre var...12500 devir civarlarını gördüm.Neden kaldırdilar piyasadan anlamadım.Biraz daha kalite katılıp uzun zaman piyasada kalabilirdi bence.
motorhocası
29 Mart 2009, 04:19
Bu motorla 80.000 km yol yaptım.130 kmyi gördüm desem yalan olmazİkitelli gişelerden maslaga kadar 12.000 devir ibre var...12500 devir civarlarını gördüm.Neden kaldırdilar piyasadan anlamadım.Biraz daha kalite katılıp uzun zaman piyasada kalabilirdi bence.
Ybr karşısında dayanamadı bence, fiyatları çok yakındı, ondan Tr. satışı durduruldu. Bir kurye arkadaş silindir kapağı açmadan 350.000km devirmiş diye duydum. Bence ters bir nokta yok motorda, titreşimi normal. Hala da üretiliyor uzakdoğuda.
mterayes26
29 Mart 2009, 04:27
ben sevdim kardeşim iki kişi 120 120 gittik boru değil yani
Khutuck
29 Mart 2009, 04:28
Abi biraz geç kaldın sanki test için, üretimi bitmedi mi bu motorun :)
motorhocası
29 Mart 2009, 04:30
Abi biraz geç kaldın sanki test için, üretimi bitmedi mi bu motorun :)
Motorumuz yeni kardeş, ehliyet bile almadım daha:mrgreen:
Daha önce motosikletimiz oldu da test mi yapmadık:queen:
kartalizma07
03 Nisan 2009, 02:12
komple silindir kaç para bunun acaba.
motorhocası
03 Nisan 2009, 02:18
komple silindir kaç para bunun acaba.
Komple silindir dediğin motor bloğu ve içindekiler ise çok para onun yerine plakasız yepyeni bişey var onu verelim:)
http://www.sahibinden.com/6_000_kmde_cgl_125-08WQQaXQQ12671747WQQpXQQdisplayitem
kartalizma07
03 Nisan 2009, 02:24
Komple silindir dediğin motor bloğu ve içindekiler ise çok para onun yerine plakasız yepyeni bişey var onu verelim:)
http://www.sahibinden.com/6_000_kmde_cgl_125-08WQQaXQQ12671747WQQpXQQdisplayitem
bende motor var benim silindir cgl silindirine benziyoda uyarmı diye merak edip sordum.
http://i42.tinypic.com/119yq2f.jpg
http://i42.tinypic.com/29b0h2e.jpg
avare rulman
03 Nisan 2009, 02:24
kendi motorun tertemizmiş motor hocası, güle güle bin. bu yeni kanuni bs125 ler bu modelden esinlenmiş gibi görünüyor.
metalik gri kasaya siyah alaşım jantlar çok güzel dururdu.
motorhocası
03 Nisan 2009, 02:32
bende motor var benim silindir cgl silindirine benziyoda uyarmı diye merak edip sordum.
Uyar gibi görünse de içi uymaz, emin olabilirsin komple değişir vites kutusu dahil.
[QUOTE=avare rulman;1499076]kendi motorun tertemizmiş motor hocası, güle güle bin. bu yeni kanuni bs125 ler bu modelden esinlenmiş gibi görünüyor.
metalik gri kasaya siyah alaşım jantlar çok güzel dururdu.
Sağol kardeş denk geldi yeni aldım ,renk seçeneği yok bize anca bu kırmızıdan getirmişler, hiç sevmedğim bir renkti , alıştım:)
kartalizma07
03 Nisan 2009, 02:41
sadece silindir değişiyo ama. uymazmı cgl ve ne kadardır tahmini. fotosu varmı sende
motorhocası
03 Nisan 2009, 02:47
http://img530.imageshack.us/img530/7320/cimg0081.jpg (http://img530.imageshack.us/my.php?image=cimg0081.jpg)
Sen karar ver ben uyduramam öyle bakarak.
http://img18.imageshack.us/img18/7779/cimg0084z.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=cimg0084z.jpg)
TORAMAN
03 Nisan 2009, 03:07
Bizim mahalledeki genç kardeşlerimden birinde bu motosikletten var ve 30000 km.de çok temiz hala kullanışlı. :)
kartalizma07
03 Nisan 2009, 03:07
bende pek uyduramdım desem yeridir. ama benziyo. son kararı usta verir
üşenmeden petek aralarını saydım benimki 3 aralık fazla. ustada demişti seninkine 200 lük takılır diye.
saol yinede
motorhocası
03 Nisan 2009, 03:12
Bizim mahalledeki genç kardeşlerimden birinde bu motosikletten var ve 30000 km.de çok temiz hala kullanışlı. :)
Eyvallah Toraman Ağabey:cat:
bende pek uyduramdım desem yeridir. ama benziyo. son kararı usta verir
üşenmeden petek aralarını saydım benimki 3 aralık fazla. ustada demişti seninkine 200 lük takılır diye.
saol yinede
Boşver sen 200'lük de takma ona al bir büyük beden ana meme karbüratöre orjinali yine dursun biraz yakıtın artar ama çekişi de artar, hadi iyi geceler.
Lucas
03 Nisan 2009, 03:32
Güzel test, tebrik ederim. Kedi olalı fare tuttun :P Bekliyoruz diğer testlerini..
Son günlerde Kawasaki Z1000'e takmış durumdayım. Benim için test eder misin?
motorhocası
03 Nisan 2009, 04:58
Güzel test, tebrik ederim. Kedi olalı fare tuttun :P Bekliyoruz diğer testlerini..
Son günlerde Kawasaki Z1000'e takmış durumdayım. Benim için test eder misin?
Binmeden ederim, binersem kaçar giderim test falan da etmem:queen:
iptaluyelik01
03 Nisan 2009, 07:05
Aşırı tipsiz yav :)
SALVANO
03 Nisan 2009, 10:44
bunun yerine daha yakışıklı olan bu motoru tavsiye ederim hem fiyatıda makul; 2 ay önce ötv indirimi olmadan bayisinden 2007 model, sıfır km Kymco Ck125'i 2250TL ye aldım. yeni başlayacaklar ve ekonomik durumu kısıtlı olanlara tavsiyemdir.
motorhocası
03 Nisan 2009, 13:45
bunun yerine daha yakışıklı olan bu motoru tavsiye ederim hem fiyatıda makul; 2 ay önce ötv indirimi olmadan bayisinden 2007 model, sıfır km Kymco Ck125'i 2250TL ye aldım. yeni başlayacaklar ve ekonomik durumu kısıtlı olanlara tavsiyemdir.
Hayırlı olsun ,tek rakip olarak gördüğüm model o ,ama ben 1200'e aldım 1 ay önce ,yaklaştın ama tebrik ederim:cherry:
delicoban08
04 Nisan 2009, 12:17
Hocam bu motorun ön cantı na kadar acaba fiyat olarak bide cg125 e uyar mı arka cantı değiştirmişer de önü de ben değiştirsemmi die soruyorum.
http://666kb.com/i/b7sbq3g14jnm8owei.jpg
motorhocası
04 Nisan 2009, 22:19
Olmayacak birşey değil Deliçoban...
Cgl ile ilgili yedek parça bulabileceğiniz siteler.
http://www.onurmotor.net/index.php?do=catalog/show2&p=13
http://www.tumopar.com/category.asp?c_kod=020,17&sira=2
http://www.rialli.com/urunler/cin-grubu/jant-grubu/265_jant-grubu/
http://www.turkticaret.net/Firma/247030/irmak.pazari.motorsiklet.yedek.parcalari.santicltd sti/Kategoriler/Otomobil/Motosiklet.Parcalari
Adam gibi videolar.
http://www.youtube.com/watch?v=9s7PsQJA5OU
http://www.youtube.com/watch?v=6JNIoLj1_ps&feature=related
Komik videolar.
http://www.youtube.com/watch?v=dzE_IJSaNT8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=HQAkwSjC8g4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xV5RP4wGQng&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=r8SoY0A0Adc&feature=related
ustadtk
12 Nisan 2009, 19:11
artık bırakın cgl yi felan tvs apaache yter herkese...
avare rulman
12 Nisan 2009, 19:23
motorhocası, arka maşa alüminyum mu çelik mi acaba? resimlerde alüminyum profilmiş gibi duruyor.
bu cgl in jantları çok hoşuma gidiyor. aslında uyacagını bilsem titanlara yaptıkları gibi bir cift alıp benim ybr'nin 3 kollu jantlarıyla değiştirmeyi düşünürdüm. ama şimdi fren kaliperidir arka dişlisidir falan zor iş. bu arada jantın fiyatı için verdigin sitelere bakarken gozume carptı da, sanırım cgl in tek göze çirkin gelen kısmı gosterge tablosu. kilometre saati ve devir saatlerinin şekilleri cami penceresi resmen :)
motorhocası
12 Nisan 2009, 19:38
Çirkinlik anlayışına bağlı kardeşim,
http://img8.imageshack.us/img8/9541/cimg0173y.jpg (http://img8.imageshack.us/my.php?image=cimg0173y.jpg)
http://img5.imageshack.us/img5/3422/cimg0180r.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=cimg0180r.jpg)
avare rulman
12 Nisan 2009, 19:40
orası oyle tabii. yine bir soru: far tasının orjinalinde de mi 3 bacaklı civalı tip ampul kullanılıyor? bizim ybr'lerde balon tip ampul var. eger cgl in orjinali civalı h4 ise far tasını sizinkilerle degistirecegim.
motorhocası
12 Nisan 2009, 19:44
H4 değil eski tip ampul lamba var.
http://img12.imageshack.us/img12/9638/cimg0176m.jpg (http://img12.imageshack.us/my.php?image=cimg0176m.jpg)
Grayline
12 Nisan 2009, 19:46
motorhocası
Ben vites meselesini tam anlamadım.
Şimdi Topuğumuzla vitesi büyültüyoruz.Orasını güzel düşünmüzler.Hızlandık ve 5. vitese attık.Ondan sonra tekrar yanlışlıkla Topuğumuzla arkaya basarsak 1. vitese mi geçiyor?
avare rulman
12 Nisan 2009, 19:47
haklısın. bir onceki gonderdigin resimde park ampulu sanki civalı ampulun başıymış gibi gorunuyordu. oradan yanıldım.
motorhocası
12 Nisan 2009, 19:48
motorhocası
Ben vites meselesini tam anlamadım.
Şimdi Topuğumuzla vitesi büyültüyoruz.Orasını güzel düşünmüzler.Hızlandık ve 5. vitese attık.Ondan sonra tekrar yanlışlıkla Topuğumuzla arkaya basarsak 1. vitese mi geçiyor?
Vites kutusu: Vites levyesi ön ve arka basmalı olarak tasarlanmış, bu sayede vites değiştrirken ayağımızın burnuyla sürekli büyüyek Boş-1-2-3-4-5-Boş-1-2-3-4-5...şeklinde,düşürürken de ayağın topuk kısmıyla geriye doğru vitesler küçülüyor 5-4-3-2-1-Boş-5-4-3-2-1... şeklinde, vitesler çok basit, yanlız 5. vitesle giderken yanlışlıkla vites büyütmemek gerekiyor hata 2 kere basıp yüksek hızda 5. vitesten 1. vitese geçmek arka tekerin kilitlenmesine neden olur. Neyse ki yeterince büyük ışıklı bir dijital vites göstergesi var.
Grayline
12 Nisan 2009, 20:10
Allah korusun 5. viteste hızlı bi şekilde giderken 4 de zannedip 5 atmaya kalkarsan teker kitlenmesi çok tehlikeli durum.
Sen Hiç Karşılaştın mı böyle bi durumla?
motorhocası
12 Nisan 2009, 20:15
motorhocası, arka maşa alüminyum mu çelik mi acaba? resimlerde alüminyum profilmiş gibi duruyor.
bu cgl in jantları çok hoşuma gidiyor. aslında uyacagını bilsem titanlara yaptıkları gibi bir cift alıp benim ybr'nin 3 kollu jantlarıyla değiştirmeyi düşünürdüm. ama şimdi fren kaliperidir arka dişlisidir falan zor iş. bu arada jantın fiyatı için verdigin sitelere bakarken gozume carptı da, sanırım cgl in tek göze çirkin gelen kısmı gosterge tablosu. kilometre saati ve devir saatlerinin şekilleri cami penceresi resmen :)
Arka amortisörler bunlar ben de tam söyleyemeyeceğim alimünyum mu çelik mi:silent:
http://img164.imageshack.us/img164/7302/cimg0104e.jpg (http://img164.imageshack.us/my.php?image=cimg0104e.jpg)
http://img120.imageshack.us/img120/8961/cimg0105.jpg (http://img120.imageshack.us/my.php?image=cimg0105.jpg)
Allah korusun 5. viteste hızlı bi şekilde giderken 4 de zannedip 5 atmaya kalkarsan teker kitlenmesi çok tehlikeli durum.
Sen Hiç Karşılaştın mı böyle bi durumla?
İlk bindiğimde atmıştım 5'den 1'e hız 80km/h , arka teker kilitledi durdum:queen: Şimdi alıştım 5'den 1 yukarı atıyorum boş vites bişey yapmıyor.
Anjinsan75
01 Haziran 2009, 15:38
5 den sonra boş geliyo (N) boştan sonra 1
motorhocası
09 Temmuz 2010, 16:38
Sürüşte dikkat edilecek hususları eklemek isterim,
Yeni çıkanlar düz desenliye göre daha geniş 2,75-18 lastikler uyum sağlamıyor.Tekerde 50-70 km/h hızlarda zıplama oluyor.( 2 lastik değişti ) Değiştirirken eski tip lastiklerden bulmaya çalışın.
Çamurluğu bir üst yerine koysanız da aralık çok az kalıyor. Çamurlu yola sürerseniz teker dönmüyecek duruma geliyor.
Egsozun üstüne yanlışlıkla artçı ayağı basabiliyor,temizlemek ölüm, bozuk parayla fazla çizmeden çıkıyor.
Motor yağını tam sentetik 10-40 koyun 20-40 Actevo vs. yağ karankı bozabiliyor.
serkanep
09 Ekim 2010, 21:52
s.a Arkadaşlar yakın bi zamanda bende bi cgl alıp aranıza katılcağım inş. Alıcağım motoru buldum. 2003 model 1700km (orjinal Km) sadece 2003-2005 arası köy içinde bakaldan yazlığa misali kullanılmış. Sahibi vefağat edince 2005 ten buya yazlıkiçinde öylece beklemiş beni:cherry: Motor sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi çilçil. Şimdi Motor hocası arkadaşım haftaya bu motoru çalıştırıp 70-80km yol yapıp eve getireceğim. Ama dediğimgibimotor 5 seneden bu yana yatmakta Burdan giderken nasılbi hazırlık yapmalıyım.oraya gidince ne yapılmalı bana bu konuda yardımcı olururmuzunuz?:silent:
motorhocası
19 Ekim 2010, 18:03
A.s. motor 5 senedir yatmış ve 80 km getireceksin yağını mümkünse değiştir, eksikse kesinlikle tamamlayın!!!!!!!!!!!
greyhorse
24 Ekim 2010, 02:37
CG ile CGL arasındaki fark nedir?
bir kactane özelleştirilmiş cgl ile cgl ekledim
http://wildchild.org.uk/blog/images/dsc07927.jpg
http://www.ratbike.org/photos/show07/fb-1.jpg
http://i349.photobucket.com/albums/q399/beatnck2/17032009045.jpg
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO