PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor hakkında bazı sorularım var



grejuva6
24 Mart 2009, 01:31
(öbür tarafda konu açmaya çalışdım yanlış açmışım onu kabul etmeyin modatöre falan sorulcak denildi konu açılırken )

meraba beyler benim bazı sorularım var konuya en uygun yer buraydı öle gördüm onun için buraya açdım

nese sorularım::


yağmur suyu motorsiklete birşey yaparmı yani motor dışardayken yağmur yağsa
sorunla karşılaşırmıyım
(debriyajdı frendi elektirk aksamıydı)
aynı şekilde trafikde giderken lastiklerden dolayı motora su sıçrasa herhangi bir zarar veririmi (özellikle elektirik devleri kafama takıldı bir zararrı olurmu elektirkden dolayı ))


intden kullanım klavuzunu okudum ybr nin jikle die bir şeyden bahsediyor
bu motorun ısınması için gerekli falan diyordu bunu hava soğukkenmi yapmamız lazım yoksa her seferinde yapmam lazımmı


birde motoru çalışmıyorken hareket ettirsem herhangi bir sorunla karşılaşırmıyım (kısa mesafe yerdeğiştirme yürüyerek yani )

birde mesela bayır aşa inerken falan motoru boşa alsam öle insem herhangi bir sorun yaşarmıyım motorun durma ihtimali varmıdır zarar veririmi böyle gitmem

bu soruyu forumda gördüğüm bir yazı üzerine sordum
"rölantide çalışdırmak iyi birşey değil kısa sürede olsa motoru kapat" demişdi biri
tabi yol alırken değil normal duurken öle çalışmasın maksadında


sorularımı cevaplarını iple çekiyorum acayip merak saldım bu işe:queen:

inşallah doğru yere açmışımdır konuyu

şimiden sağolun

alisemerci
24 Mart 2009, 02:12
yağmur suyu motorun hiç bir yerine kaçmaz.
motora su sıçramaması için çölde sürmek lazım :) bir şey olmaz. kirlenir.
ybr jiglesini soğuk havalarda -yaz sıcakları hariç- açarsın 300-500 m. gidersin motor ısınır kapatırsın. zaten motoru biraz ısıtmadan hemen kalkış yapma. yani 30-40 sn. çalışsın motor öyle yürü.
elle itme meselesini tam bilmiyorum ama zaten kmlerlece itmek zor olur. yer değiştirme konusunda sanırım hiç bir zararı olmaz.
bayır aşağı yapmamaya çalış genelde, boşa alma. kontrol sende olsun.
bazıları yağlamada sorun olur diyor.
rölantide uzun süre çalıştırmamak lazım diyorlar. bana mantıklı görünüyor öyle yapıyorum. ayaküstü sohbetlerde falan motoru durdururum.

bu arada forumu okumaya devam edin bunlarla ilgili çok detay var.

Lucas
24 Mart 2009, 02:21
Yağmur suyu motora zarar vermez, fakar motoru basınçlı su ile yıkamak dikkat edilmezse zarar verebilir. YBR kullanmıyorum jiklesinden anlamam, ama yaz yada kış motoru 1 dk kadar çalıştırıp öyle yola çıkılmalı ve ilk 2-3 km fazla devirli kullanmamalısın. Motor çalışmıyorken hareket ettirmen zarar vermez. Motoru rolantide çalıştırmak, kaldıkı en fazla 1500-2000 devir çevirmesi demek, hiç bir zaman zararlı değildir bence. Aksine motor sıcaksa soğumasına, soğuksa ısınmasına yardımcı olacaktır.

motorhocası
24 Mart 2009, 02:29
Relanide çok çalıştırılmamasının tek anlamı olabilir hava ile soğutmalı motor rüzgarı alamayacağından hararet yapabilir özellikle yazın havasız sıcak bir garajda.

grejuva6
24 Mart 2009, 15:27
beyler bir sorum daha var bu ayak marşı hakkında biraz bilgi verrebilrimisiniz

kurubuz
24 Mart 2009, 16:55
Ayak marşı:
Elektrikli marşı olmayan veya akü bittiği zaman kullanılan bir sistem. Transmisyon milini motorun dışına uzatıp bir pedal bağlıyorlar,motorun çalışması için gereken ilk hareket bu şekilde verilir. Çinli motorlar için zorunluluktur çünkü onların her zaman arızası olur ama CBF 150 gibi bazı makinalarda ayak marşı yoktur, pek gerekli de değildir zaten.

alisemerci
24 Mart 2009, 18:37
Ayak marşı:
Elektrikli marşı olmayan veya akü bittiği zaman kullanılan bir sistem. Transmisyon milini motorun dışına uzatıp bir pedal bağlıyorlar,motorun çalışması için gereken ilk hareket bu şekilde verilir. Çinli motorlar için zorunluluktur çünkü onların her zaman arızası olur ama CBF 150 gibi bazı makinalarda ayak marşı yoktur, pek gerekli de değildir zaten.

bu ne cbf sevgisidir kardeş :cherry:
gerçi ben de ybr'mi hiç ayakla çalıştırdığımı hatırlamıyorum ama var yani sonuçta.
bir gün başına gelir görürüm o zaman ayak marşının önemini :P
Allah vermesin tabi :rendeer:

akiflaakifla
25 Mart 2009, 21:25
CBF 150 nin ayak marşı sürücüye monte edilmiştir.
Bi depar hop motor başlar çalışmaya :)

garomir
26 Mart 2009, 00:48
Bu jikleyle çalıştırma ve gitme konusunda ben farklı bir yöntem deniyorum. Aslında bu konuda bilgim olduğundan değilde daha çok bir yerde okumuştum bunu. Öncelikle sadece kış kullanabildim motoru, o yüzden motoru jikleyle çalıştırıp iyice ısınmasını bekliyorum 2-3 dk oluyor bazen ki motor devri 3500-4000 civarına gelip sabitleniyor. Daha sonra jikleyi kapatıp gidiyorum. Motor bu aşamadan sonra dursam da ya da naparsam yapayıp stop etmiyor. Doğrusu nedir tam olarak özellikle ybr 125 için bilen arkadaşlar bir aydınlatırsa sevinirim :)

mterayes26
26 Mart 2009, 01:00
bayır aşağı boşta inmede ne yaparsan yap

esp
26 Mart 2009, 01:15
Bildiğim kadarıyla jikle çekildiği zaman motordaki benzin-hava karışımına daha çok benzin karışır yani bu da motorun daha çabuk ısınmasını sağlar. Ancak motor ısındığı zaman jikle açık kalırsa stop eder. Yani jikle açıkken 3-5 dk sonra motorun devri düşmeye başladıysa jikle kapatılmalı ve yola çıkılmalıdır diğer türlü gaz kesince stop eder :)

StoneOfDeath
26 Mart 2009, 01:46
aynen su cbflılerın bıgun dagda bayırda bıtsın yada otobanda akusu gorucem ben ayak marsının ıyımı kötümü :queen:

artiiist
26 Mart 2009, 05:02
valla ben jikleyi açıp motoru çalıştırıp yaklaşık 10 saniye kadar sonra jikleyle hareket ediyorum..ağır ağır gidiyorum ve motor biraz ısınınca mandalı bi kademe indiriyorum..benim motorumda jikle 2 kademeden oluşuyor ve ybr lerdeki gibi değil malesef..jikleyi çekince gaz vermezsem motor stop ediyor..ybrlerde aksine devir yükseliyor neden diye araştırdım o da karburatörde fazladan delik oldugu için miş..

rölanti konusuna gelince de kısa süreler içinde asla stop etmem ve rölantide çalışır motor..özellikle uzun yol giderken mola verdiğimde en az 3-4 dakika motoru rölantide bekletirim..özellikle yorgun motorun mutlaka rölantide bekletilmesi gerekir..

willy_chorlu
26 Mart 2009, 05:21
1 yağmurdan bişey olmaz
2 rölantide yağ kendini yukarı basamaz ve aşınma olur(motor aksamında)
3 motorla giderken bayır aşağı geldiğinde devrajı sık yeterli