PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Hızında Azalma



mourndare
20 Mart 2009, 22:43
Merhaba arkadaşlar Mondial 150 ZC motosikletim var geçen gün 6000 km bakımına soktum, sağolsun usta motoru öyle bir yapmış ki motor ilk aldığımdan çok daha iyi çalışıyor.

Yapılanlar:
Balatalar temizlendi
Karbüratör temizlendi,
NGK buji takıldı,
Bando Kayış takıldı
Castrol 10w-40 scooter yağı konuldu
Debriyaj balataları yağlandı,
Ön varyatör takımı kontrol edildi

Değişenler:
Motorum şu an çok güzel çalışıyor ve ivmeleniyor, sıfır titreşim var, kırmızı ışıkta durduğum zaman motor stop etti sanıyorum o derece, kavrama noktası 2500 devire düşürülmüş, rölantı tam 1100'de.


Şimdi soruma geliyorum; servise girmeden önce 95 max hız varken, şimdi tam 80km/h ve motorun deviri 6500-7000 arası yani eskiden 8000-9000 devirde 85 hızdaydı ve motor zangır zangır bağırırdı şimdi ise motor hiç zorlanmadan sessiz sedasız 80 km hıza çıkıyor ama daha fazla hızlanmıyor, 60 km/h saat hızla giderken hafif yığılma oluyor bazen, tekrar ustamın yanına gidemem bu aralar, sizce nedendir arkadaşlar?

egemen977
20 Mart 2009, 22:50
karburatör temizliği sonrası ayar problemi olabilir derim...ne tip karburatör var acaba senin motorda

exile
20 Mart 2009, 22:53
şimdi bu bakımdan sonra 1-2 denemenden bu sonucu çıkardıysan yanlış olabilir.. rüzgar farklı bir etkendir aynı yolda ayrı ısı ve rüzgarda denemeye çalış, belki bir işçilik hatası flnda olabilir..

mourndare
20 Mart 2009, 23:03
karburatör temizliği sonrası ayar problemi olabilir derim...ne tip karburatör var acaba senin motorda

hmmm, hiç bir fikrim yok malasef bu konuda


şimdi bu bakımdan sonra 1-2 denemenden bu sonucu çıkardıysan yanlış olabilir.. rüzgar farklı bir etkendir aynı yolda ayrı ısı ve rüzgarda denemeye çalış, belki bir işçilik hatası flnda olabilir..

aslında farklı zamanlarda denedim, rüzgarsız havada da yani, acaba varyatör takımı yeni veya fazla yağlandığı için veya yeni kayıştan dolayı olur mu, yani zamanla geçer mi

ilhan YAZICI
20 Mart 2009, 23:16
ilginç performansı artması gerekirken düşmesi epey ilginç, bişeyleri takmayı mı unuttu ne:P

mach1
21 Mart 2009, 00:52
Havayı yada benzini çok alıyordur.

ozan_bursa
21 Mart 2009, 01:08
km göstergesi artık doğru değeri gösteriyor olabilir mi
eskiden belki 95 gösteriyor ama 80 yapıyor du


bir de debriyaj balatası yağlandı demişsin
bunun bir etkisi olabilir mi, sıyırıyor gibi

osmaniyeli
21 Mart 2009, 01:11
km göstergesi artık doğru değeri gösteriyor olabilir mi
eskiden belki 95 gösteriyor ama 80 yapıyor du


bir de debriyaj balatası yağlandı demişsin
bunun bir etkisi olabilir mi, sıyırıyor gibi

helal olsun katılıyorum
çin malı moto larda km saatinin içindeki yay titreşimden dolayı bir miktar fazla gösteriyor

yine de belki bu kadar fazla fark olmayabilir kayışın ebadından dolayı da olabilir bu hız düşümü veya karb filan ayarı da etkileyebilir

GKN
21 Mart 2009, 01:20
debriyaj balatasını yağladıysa ustan, gitme bi daha o ustaya:)
scooterlarda debriyaj balatası yağlanmaz, kuru çalışır, anlattığın sıkıntı tamamen kavramayla alakalı.
kayışın ölçüsü eskisiyle aynı olmayabilir
eğerki km telin eskisi kadar sağlam çalışıyosa, yukarudaki iki seçenekten başkası çıkmaz:wiinkk:

ExTReMa
21 Mart 2009, 01:22
Debriyaj içinde yaylar var (arka varyatörde) şimdi onları değiştirip sert yay takarsan geç kavrar, daha fazla devir ve hız yaparsın :)
Senin yaylarla oynanmış sanırım

mourndare
21 Mart 2009, 08:55
km saatini ölçmüştüm bir arabayla birlikte doğru çalışıyordu, sanırım GKN dediği gibi bir durum var ortada, neyse en azından sorunun nerde olduğu belli oldu, biraz daha kullanacam bir 250 km kadar değişiklik olmazsa gidip yine bi açtırmak lazım sanırsam, tüm cevap veren arkadaşlara çok teşekkürler.

Rakun
21 Mart 2009, 09:26
Kavrama deviri ile alakalı olabilir sanırım.
Çünkü bu motorlarda vites yoktur ve hem ön hem arka dişli yerine koyulmuş metal aynalar vardır. ve Bu ortası bombeli metal aynalar, siz devir yaptıça
Açılmaya başlar. Açıldıkça kayışın üstünde bulunduğu alan küçülür böylece sabit devirle daha fazla hız yapar. Max hıza ulaştığında kayış aynaların ortasından geçen mile oturur. Şimdi senin motorundaki aynaların ayarı ile kayrama deviri belirlerneceği için aynalar tam açılmıyor dolayısıyla ortadaki mile hiç düşmüyor olabilir. Yeniden kavrama devirini yada aynaların yaylarını kontrol etmek gerekebilir.
Ama tamamen mantıkla söylüyorum tecrübe ettiğim bir durum değil!