PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki GS500 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

chopperrider
16 Ağustos 2008, 00:48
vallahi içine sinen motoru al bence arkadaşım. çok ince eleyip sık dokumaya da gelmiyo bu işler biraz kısmet işi.
bu arada photoshoptan anlıyosan bi zahmet şu benim motorun şasesini ve jantlarını altın rengine boyarsan sevinirim :)
http://img114.imageshack.us/img114/7674/grnt034vg8.jpg

bu arad 2004lerin kuyruk stickerları ve siyah egzos çok ayrı hoş bi hava veriyo... keşke bizde yapabilsek öyle. benim motor bayağı bi yaşlı duruyo şöyle bakınca...

GS500K3
16 Ağustos 2008, 01:11
bu tarz bi renk mi? Hayırlı yolculuklar bu arada.

http://img58.imageshack.us/img58/3180/23198015tw6.jpg

chopperrider
16 Ağustos 2008, 01:24
çok teşekkürler...evet arkadaşım buna yakın azıcık daha koyu belki. nasıl anlatayım subaru imprezaların jantlarının rengi.
bu arada depoyu, kuyruğu ve çamurluğu da mat siyaha boyamayı düşünüyorum. bu konuda bi güzellik daha yapabilir misin acaba????:rendeer:

GS500K3
16 Ağustos 2008, 01:56
mat siyahı beceremedim valla kusura bakma :\

chopperrider
16 Ağustos 2008, 01:58
estuğfurullah arkadaşım kusura bakmak ne demek. bu şase rengini vermen bile ciddi bi fikir verdi teşekkür ederim. geziden dönüşte son kararı vericem kısmetse.

Fenci58
16 Ağustos 2008, 02:11
choperrider ordamısın?bir iki sorum olacak?

http://www.sahibinden.com/pancar_motoru_fiyatina_orj_japon_makinaWQQaXQQ7713 887WQQpXQQdisplayitem
bu ilandaki motoru almayı düşünüyorum biraz masrafı var 500-600ytl kadar ne dersiniz?

chopperrider
16 Ağustos 2008, 03:05
hocam şunu söyleyebilirim eğer alacağınız makine rektefe isterse ki buna krank, egzantrik ve zinciri falan dahil değil işçilik ve orjinal parçayla yaklaşık 1000 ytl gidiyo. bu durumda açıkçası masraflı bi motoru uygun fiyata almanın pek cazibesi kalmıyo bence. evet bu motorun fiyatı uygun ama bi kere komple boyalı ve motor masrafı var. bi de ustada götürseniz motor açılmadan tam ne sıkıntısı olduğu da anlaşılmaz. bence riskli bi motor...

Fenci58
16 Ağustos 2008, 03:53
hocam şunu söyleyebilirim eğer alacağınız makine rektefe isterse ki buna krank, egzantrik ve zinciri falan dahil değil işçilik ve orjinal parçayla yaklaşık 1000 ytl gidiyo. bu durumda açıkçası masraflı bi motoru uygun fiyata almanın pek cazibesi kalmıyo bence. evet bu motorun fiyatı uygun ama bi kere komple boyalı ve motor masrafı var. bi de ustada götürseniz motor açılmadan tam ne sıkıntısı olduğu da anlaşılmaz. bence riskli bi motor...
Doğru kardeşim haklısın..motorun kazası var..maşa ister ekzantirik zinciri problemli satan arkadaş ben pek anlamıyorum ama ustaya göstereyim size yarın haber vereyim ne kadar masrafı olur dedi.
Daha önce göstermiş 500-600 ytl masrafı var demişler..

GS500K3
17 Ağustos 2008, 08:12
Bu farları nerden bulabiliriz? çok güzel durmuş ya Triumph speed triple gibi

http://img58.imageshack.us/img58/6671/bike2zj0.jpg

muratoygur
17 Ağustos 2008, 21:28
Bu farları nerden bulabiliriz? çok güzel durmuş ya Triumph speed triple gibi

http://img58.imageshack.us/img58/6671/bike2zj0.jpg

Güzel olmuş, km saatleri de cancanlı olmauş, nasıl boyatmış acaba :)

Arkadaşlar size bir sorum olacak,
Ben motoru alırken 4400 aldım, lastikleri sıfırladım, amotisörlerin yağlarını ve keçelerini değiştirdim, deposunu onardım, tekerleklerin göbek bilyelerini yeniledim, şimdi makinanın 5. vites dişlisinde ses var alırken biliyodum bu sorunu, 5. vitese atmasam sorun yok, Motor 37000 de, ben buna 500 ytl harcıyımp bu sorundan kurtulsam mı yoksa bu motoru satıp, başka bir motormu alsam, sonuçta 500 makinadan daha ötesini düşünmek istemiyorum, Ne dersiniz, ??

cakalaz
17 Ağustos 2008, 21:50
Satmaya gerek yok diye düşünüyorum.. ÖMür boyu KULanılacak bit motor GS 500 :wiinkk:

muratoygur
17 Ağustos 2008, 22:05
Bende bu kadar masraftan sonra kıyamam satmaya canım motorumm, biraz para topluyup kusursuz yapmak niyetim :)

chopperrider
19 Ağustos 2008, 17:06
Arkadaşlar size bir sorum olacak,
Ben motoru alırken 4400 aldım, lastikleri sıfırladım, amotisörlerin yağlarını ve keçelerini değiştirdim, deposunu onardım, tekerleklerin göbek bilyelerini yeniledim, şimdi makinanın 5. vites dişlisinde ses var alırken biliyodum bu sorunu, 5. vitese atmasam sorun yok, Motor 37000 de, ben buna 500 ytl harcıyımp bu sorundan kurtulsam mı yoksa bu motoru satıp, başka bir motormu alsam, sonuçta 500 makinadan daha ötesini düşünmek istemiyorum, Ne dersiniz, ??

evet bu kadar masraf ettikten sonra alacağın başka bi makinede de benzer harcamaları yapman gerekebilir. bence şanzımanı açtır çıkan masrafı sşneye çek ve devam et.

chopperrider
20 Ağustos 2008, 18:17
Bende bu kadar masraftan sonra kıyamam satmaya canım motorumm, biraz para topluyup kusursuz yapmak niyetim :)


maalesef Murat Oygur arkadaşımız çok sevdiği gs500 üyle geçirdiği kaza sonucu vefat etmiş. taziyeler kısmında konusu açılmış. okudum şok oldum burdan tekrar Allah rahmet eylesin demekten başka yapacak şey yok.

essegesse
20 Ağustos 2008, 19:30
Yaa daha yeni yazılarını okuduk.İnanmak zor ama maalesef hayat böyle.Hepimiz bir gün gideceğiz ama böyle gencecik insanların kaybı gerçekten çok üzücü.Tüm yakınlarına ve sevenlerine başsağlığı dilerim.

yürekçe
21 Ağustos 2008, 00:49
camiamızın başı sağolsun
gs 500 gerçekten zor zaptedilen bir makina...

kaza yapmayan kullanıcısı yok maalesef :(

başımız sağolsun :(((((((((((

Fenci58
21 Ağustos 2008, 01:15
Vah canım kardeşim vah Allah rahmet eylesin şok oldum.Allah anacığına babacığına sabrı cemil ihsan eylesin...Daha dün yazılarını okumuştuk..ne denir ki ömrü o kadarmış allah rahmet eylesin.........

essegesse
23 Ağustos 2008, 11:45
Arkadaşlar Gs 500'ün O-ring li zincir dişli takım fiyatını bilen varmı?.Yardımcı olursanız sevinirim.

Haluk72
25 Ağustos 2008, 00:34
Ben İngiltere'den katılıyorum. Murat arkadaşımızın haberini duyunca fena oldum. Hepimizin başı sağolsun.
Henüz aceminin daniskasıyım. Bu memlekette bir günlük kurstan sonra 2 yıllığına 125cc lisansı veriyolar. Ehliyeti alınca ben de bi GS500 düşünüyor(d)um. Aslında klasik hastasıyım ama GS500 İngiltere'de sınıfının en ucuz makinası, 3349 sterlin yani 7500 YTL.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/SUZUKI-GS500E-1989--current/?&R=EPI-434

Bu dergide makinayı yerin dibine vuruyorlar, karbüratörlü, 1989dan beri gelişmemiş ve Honda CB500'e ve Kawasaki'ye kıyasla tercih etmiyorlar. Ama kullanan memnun, hem fiyatı da ucuz. Lakin acemilere bir numara büyük gelebilir.

İzmirli35
25 Ağustos 2008, 14:17
Bu forumu 2 gün önce buldum tesadüfen GS500 lere bakarken bu forumu gördüm bu konuya rastgeldim baktimki çok güzel ve öğretici yorumlar yapmışlar okumak istedim bütün yorumları.2 gün önce başladım bu konuyu okumaya bugün 29. sayfanın sonuna geldim :).Çok güzel yorumlar yapmışsınız GS500 hastalıgı sanırım banada bulaştı :).100 kh var şuan bende ilk olarak acemiliğime bu motorda başladım 2006 model mavii renkte bana göre canavar gibi motorunu bana göre çok güzel açtım daha 2500 kmde sadece okul için ve saga sola gitmek için kullanıyorum şimdilik uzak yola çıkmak biraz aptalca geliyor bu motorla ve forumlardada 100 kh ile uzun yolculuga cıkanın oldugunuda hiç görmedim.1 2 seneye kalmaz GS500 dende bir tanede ben alacağım nasip olursa bu konuyuda takipe devam edeceğim öğreneceğim çok şey oldugundan eminim.

essegesse
25 Ağustos 2008, 19:17
Selam.Haluk72 ve İzmirli35 arkadaşlarımıza burdan hoşgeldiniz diyorum.İzmirli35 arkadaşım,dilerim en kısa zamanda gs500 sahibi olursun.Gerçekten sahibini üzmeyen makinalar.Haluk72 arkadaşım,senin yazdıkların yurtdışı için geçerli olabilir.Ancak ülkemizde gs 500 gerçekten tutulan bir makina.Dediğin gibi 89'dan beri fazla değişime uğramamış ve karbüratörlü.Ancak bir şeye dikkatini çekmek isterim.Bunca yıl değişmeden üretilen bir makina başarılı olmuş demektir.Bunun yanında karbüratörlü olmasına rağmen kendi sınıfının en az benzin yakan modelidir.Evet tipi klasik ama hala çok tutulan bir makina.Belki yurtdışında tipinden dolayı gençlere hitab etmiyordur.Yine de yorumların ve kaynak için teşekkürler.

Zincir dişli takımını korlas ve kordisa'ya sordum.Çok ucuz! 410 ytl.cik.Ben de ebay dan aradım ve aynı ürünü hem de orinkli zincir,77 usd+30 usd kargo bedeline aldım.Sıfır ve ambalajında.Şimdi buna ne denir.Bizde motora binmek için çok mu zengin olmak lazım.Aklınızda olsun,hangi parçayı isterseniz,hemen hepsi ebay'da var ve fiyatların bizdeki ile alakası yok.Korlas ve kordisa'yı esefle kınıyorum.Bir üründen bu kadar kar etmek ticari ahlaka sığmaz.Saygılarımla.

mhyen
25 Ağustos 2008, 21:46
Ben de bugün köprüye doğru giderken yanımdan bayağı eski GS500E yazan, en az 120-130 kiloluk biri tarafından kullanılan bir motor geçti.Üzerindeki yüke, yaşına rağmen motor canavar gibi basıp gidiyordu.Çok hoştu doğrusu:cat:

cakalaz
26 Ağustos 2008, 17:34
Beni de 2 gün önce Trabzon da solladı kırmıızı bi tane :) az kalsın durdurup takasa girelim dicektim :queen: Ve harika bir sessi vardı :)

Haluk72
26 Ağustos 2008, 23:51
Teşekkürler esse hoşbuldum. Ben aşağıdaki makinayı aldım, acemiliğim geçene kadar onunla beraberim. Geçen bayiye gittim ve dışarıda gıcır gıcır sıfır GS500 duruyordu. Yanına gittim, gerçekten de bayağı cüsseli bi makina. "Sen bir iki sene talim yap, sonra gel üstüme otur" der gibiydi. Ama dedim ya klasik motor hastasıyımOnun sınıfındaki diğer motorlar en az 1000YTL daha pahalı. Seneye ağustosa doğru bir tane çekebilirim :)

http://www.yamaha-motor.co.uk/Images/2008-YBR125-custom-colour-black_tcm46-208558.jpg

essegesse
27 Ağustos 2008, 16:45
Teşekkürler esse hoşbuldum. Ben aşağıdaki makinayı aldım, acemiliğim geçene kadar onunla beraberim. Geçen bayiye gittim ve dışarıda gıcır gıcır sıfır GS500 duruyordu. Yanına gittim, gerçekten de bayağı cüsseli bi makina. "Sen bir iki sene talim yap, sonra gel üstüme otur" der gibiydi. Ama dedim ya klasik motor hastasıyımOnun sınıfındaki diğer motorlar en az 1000YTL daha pahalı. Seneye ağustosa doğru bir tane çekebilirim :)

http://www.yamaha-motor.co.uk/Images/2008-YBR125-custom-colour-black_tcm46-208558.jpg

Aman dikkat et yine de.Motosiklet hata affetmez biliyorsun.
Ben de bundan önce gsr 600 ve sonrasında kawasaki z 750 vardı.Ben bilerek küçülttüm makinayı.Yani gs 500 bana bisiklet gibi geldi.Ama rahatlığı,performansı ve yakıt tüketimi ile beni fazlasıyla memnun eden bir motor.İnşallah sana da nasip olur.Kazasız belasız sürüşler dilerim.

ergün1968
27 Ağustos 2008, 16:46
selamlar.geçiyordum uğradım.sakınca yoksa uğramaya devam edeceğim.bol sohbetli uzun yollar.

Ben 2000 de motorsikleti bıraktım.2 ay önce yeniden başlayıp afyondan 33400 de 1999model gs 500 aldım.Fena diil 4500 km yaptım tık yok.motor eski teknoloji fakat sorunsuz.2004 yılından itibaren yağ soğutmalı olarak amerika ve kanadaya imal ediliyor.kısacası yorumları ne olursa olsun parasına göre başarılı bir makina.sorunsuz iki tekerli günler diliyorum.

essegesse
27 Ağustos 2008, 19:06
Zaten eski teknoloji ve çok karmaşık olmadığı için sorunsuz makinalar.Sana da kazasız belasız sürüşler dilerim arkadaşım.

cakalaz
27 Ağustos 2008, 21:39
CBR 125 ile takas düşünen oLursa veririm motoru :mrgreen:

ozaktasi
28 Ağustos 2008, 00:46
Arkadaşlar benim makina 98 model çok temiz çok iyi fakat şu sıralar son hızda bi düşme oldu..makina 23.000 km de 170 km hızı geçmiyor..bujileri yeni taktım,,hava filitreside temizlendi..fakat makina gitmiyor..birazda sesli çalışmaya başladı...sbapları ayarlıyacak ustada yok..

GS500K3
28 Ağustos 2008, 00:55
ALDIIIIIIIIIIIIIIIIIM

:D evet arkadaşlar sonunda motoruma kavuştum,çok keyifli bi motor söylendiği kadar var,gayet temiz sorunsuz bi makina denk geldi umarım kazasız belasız bi gs500 deneyimim olur =)

2003 model

http://img161.imageshack.us/img161/8460/image362xn6.jpg

ozaktasi
28 Ağustos 2008, 01:07
hayırlı olsun sağlıcakla binesin

cakalaz
28 Ağustos 2008, 15:54
En güzel rengini almışsın :) Hayırlı uğurlu olsun :)

GS500K3
29 Ağustos 2008, 23:44
amortisör yağ sızdırıyomuş ordan da disk e akıyomuş o yüzden ön frenler iyi tutmuyor onun dışında bi problem yok servise götürüp yaptırıcam :)

yürekçe
29 Ağustos 2008, 23:58
aynı modeli kullanıyoruz...
ben boyatacağım,,
yakında modifiyeli resmini buraya eklerim...

şöyle düşünüyorum ( fikir veren olursa sevinirim)
depo, çamurluklar, kuyruk parlak füme ( HEMATİT TAŞI RENGİNDE )
şasi parlak siyah ( beğendiğim füme mat siyahla uyuşmuyor)
jantlar 14 ayar simli sarı
ön disk göbeği siyah
aynalar nikelajllı
bir tek fara çözüm bulamadım... çiftli far bulabilsem takacam ama yok işte yok yok yok.......
mororu siyaha boyayacaktım ama çabuk çizilme riski var diye usta yapmayalım dedi
bir de depoya çerçeve yaptıracağım. daha çnce yapanı görmedim ama benim aklımdakiyle ustamın aklı kesşirse olacak...
metzeller lasertech arka 140/70-17 ön 11/70-17 çift kanallı getirtiyorum..

Bu arada yağ, yağ filitresi, hava filitresi değişecek

bütün masrafım 1100ytl ye varıyor. aslında makinayı 5500 e satyodum. ustam dedi ki, yenisini almak için en yakın cbf500 var, o da 8-9 bin ytl... 4-5000 ytl verip aynı sınıfa bineceğine ( ki suzuki daha ekonomik) 1100 ytl masrafla -lastikler dahil- en az 3 sene daha masrafsız makinaya bineceğim. yeni alacağım cbf 500 en az 8000'e malolacak, + olarak devir, 150ytl bakım ve belki lastikler... öyle sağlam ve sorunsuz bir makinayı da satmayı gözüm kesmedi...
MASRAFA DEĞER DİYE DÜŞÜNÜYORUM.... SİZCE?
SİZCE UYGUN RENKLER KULLANMIŞ MIYIM ?

GS500K3
30 Ağustos 2008, 16:16
VEEEE DÜŞTÜM :D

Arkadaşla geziyorduk geniş düz bi yolda,onda fazer vardı bastı uçtu tabi bende bastım sonra o ortalayıp yavaşladı ama benim frenlerde biraz sorun var ön fren az tutuyor hızda 150yi bulmuştu ben sola kaydım nasıl olduysa bi viraj belirdi veee benim yeni metzeler lastikler biraz aldı alamadı derken kaydı ve düştüm,yerde bi 8-10 kere döndüm kollar kapalı halde motorda ben durduktan sonra hala sürükleniyordu :D millet öldü derken kalktım yürüdüm kaldırdım motoru devam ettim,kask ve full korumalı mont saolsun dizinde az bi sıyrık var bi de avcumda,eldiven takmamıştım allah korudu yinede ne motorda ne bende bişey yok,motorun sağ sinyal ve ön fren kolu değişicek çizilme falan olmadı nasıl şanssa.

Başkası anlatınca boş geliyorda insan kendi yaşayınca başka oluyor. Kaskınızı ve montunuzu mutlaka kullanın ben alanya sıcağında giydim montu,iyiki giymişim değilse nerem kırılır nerem soyulurdu bilmiyorum.

Yürekçe kardeş ben motorun orjinal gri/mavi rengini seviyorum ama şasi siyah olsa güzel duruyor önceki sayfada photoshop yapmıştım.Çiftli far olsa güzel olcak cidden ben sormadım daha,diğer renkler zevk meselesi bişey diyemicem.

cakalaz
30 Ağustos 2008, 16:31
Geçmiş olsun.. Bi gaza gelmek sana neye maloldu gördün.. Bi daha yapmazsın artık :)

Silverblade
30 Ağustos 2008, 16:43
VEEEE DÜŞTÜM :D

Arkadaşla geziyorduk geniş düz bi yolda,onda fazer vardı bastı uçtu tabi bende bastım sonra o ortalayıp yavaşladı ama benim frenlerde biraz sorun var ön fren az tutuyor hız.

Ulen *oku bana atmışsın sırf cevap yazmak için üye oldum bu siteye(emeği geçenlerin eline sağlık bu arada) ben sana daha ilk başında önce alış sonra bas. Hemen gaza gelme demedim mi? sen bana ne bakıyosun hadi ben canıma kıyacam 200le duvara çarpıp intihar edecem belki :) sen kendi yolunda gitsene ala ala. üstelik o virajı 150 ile bile rahatlıkla alabilecekken 70 e indim sen varsın diye baktım aynadan cayır cayır geliyosun elimle de sana yavaşla işareti yaptım biraz daha tecrübe yapsan o hızda o virajdan çıkardın...düştüğünde 60a kadar inmişti hızın Neyse Allahtan refüje yönelmedin ve arkada araba yoktu ucuz yırttın ben düşebileceğini biraz erken farkedip iyce yavaşladım yoksa bende üztünden geçebilirdim. özetle geçmiş olsun inşallah ilk ve son olur..

GS500K3
30 Ağustos 2008, 18:29
yalaaan fazer var altında basıyo tahrik ediyo :D

Boracalin
31 Ağustos 2008, 04:44
Arkadaşlar kolay gelsin kazasız belasız sürüşler herkese... Bana bir konuda yardımcı olursanız çok sevinirim... İlk kez motorsiklet kullanacak birisi için gs 500 fazla büyük gelir mi yoksa bir iki sene cbf 150 - cbf 250 veya hyosun gt250 comet tarzı bir motorsikletle başlamak daha mı uygun olur....? gs 500'ü bir süredir inceliyorum ve güçlü ekonomik sorunsuz bir makina olarak yerleşti kafama... Ama ilk kez motorsiklet kullanacak olunca biraz tedirginlik yarattı ne dersiniz arkadaşlar...? Ne önerirsiniz....?

GS500K3
31 Ağustos 2008, 11:51
Benim de ilk motorum,ne eksik ne fazla gayet güzel bir başlangıç motoru tavsiye ederim.Düşük devirlerde uysal yüksek devirlerde gayet atik alışana kadar 2. 3. vitesi geçmezsin,hafifte bi motor zor olmuyor kontrolü. 150 lik bir motor alınca 6 ay sonra kesmiyor insanı + 2 kişi binince çekiş çok zayıf kalıyor.

Silverblade
31 Ağustos 2008, 13:19
Benim de ilk motorum,ne eksik ne fazla gayet güzel bir başlangıç motoru tavsiye ederim.Düşük devirlerde uysal yüksek devirlerde gayet atik alışana kadar 2. 3. vitesi geçmezsin,hafifte bi motor zor olmuyor kontrolü. 150 lik bir motor alınca 6 ay sonra kesmiyor insanı + 2 kişi binince çekiş çok zayıf kalıyor.


Ben katılmıyorum. hiç motor kullanmayan birisi için 500cc bence fazla şimdi gs500K3 diyecek ki 500lük alma diyosun ama senin ilk motoru 600 lük. benim ilk motorum 600lük bir fazer ama ben motor kullanmayı fazerda öğrenmedim öyle bir fark var.sana tavsiyem almasan bile kiralayarak ya da arkadaşlarının desteği ile 125 cc viteslilerle başla ben xt125 ile başladım vites geçişlerine dengeye alıştıktan sonra tt250r ile devam ettim bunları hep kiralayarak yaptım tt250 ye alışınca KTM400 kullandım biraz... son olarak bir arkadaşın cbr600F ini bir kaç kez kullanıp fazer aldım.fazer için aslında acele ettim ama en azından vitesli motor kullanmayı bilmeden almadım:) ilk motor için gs500 belki kötü bir motor değil ama öğrenmek için bence çok da iyi değil.sanırım gs500 170-180km civarında hızlara ulaşabilen bi makina ama fren tertibatı olsun lastik kalınlıkları olsun bence o hızlarda çok güvenli sayılmaz motordan düşmek kaçınılmaz bir olaydır düşmedim diyen adam var mıdır bilmiyorum ben 1kez tt250 ile 2-3 kez de KTM ile düştüm ama hem arazide düştüm hem koruma vardı ilk düşüşü asfaltta yaşamak kötü ve tehlikeli bişeydir. Bana sorarsan gs500 den önce biraz tecrübe edin cbf150 al 6 ay bin sat çok bi maddi zararın olmaz ama kazanacağın tecrübe çok olur.

GS500K3
31 Ağustos 2008, 16:18
Duyan da yılların motorcusu sanır :D ne kadar oldu motora binmeye başlayalı 6 ay mı? pazarları bi kaç saat bindiniz eyv. ama gs500 ün tecrübe gereksinimi 10 üzerinden 5 ise fazerinki 8dir,2 katı güç farkı var seninki de yanlış bir seçim bu hesapla cross motorla racing çok alakasız sonuçta. Olay nefsine hakim olmakta bitiyor bence,3500ytl'ye motor al 2500'e sat,sonra 6500ytl'ye al 5000'e sat derken maddi kayıp çok oluyor. Fiyat kategorisinde bence rakipsiz bir makina,er5'e gt250'ye vs ben de baktım suzuki çok daha kaliteli.

Silverblade
31 Ağustos 2008, 21:01
ben ilk acemiliği atmaktan bahsediyorum ilk acemiliği kimisi 6ayda atar kimis 1 ayda kimi 1 senede. ilk acemiliği de ufak motorda atmmak lazım ben 6 ay ufak motor kullandım ama hala fazer için erken olduğunu da biliyorum ama en azından hiç bilmeden 500cc almadım neyse polemiğe gerek yok uzatmayalım hayırlı olsun inş ilk ve son kazan olur.
Not:fazer racing değil..

Boracalin
01 Eylül 2008, 00:31
GS500K3 ve Silverblade arkadaşlar fikirleriniz için çok teşekkürler... Aslında ikinizede katılmamak mümkün değil... Bu arada suzukinin kalitesi muhakkak tartışılmaz.... Sanırım sınırları fazla zorlamadan gs500 hem öğrenme hem kullanma açısından makul bir makina olacak... Silverblade'in dediği gibi 190-200 km lere çıkabilen bir makine gs 500... Çünkü bir süre sonra uzun yola çıkmayı istediğimde 500 lük bir makine 150 ve 250 den çok daha iyi olacak... bu arada GS500K3 dostum hiç uzun yol deneyimin oldu mu gs 500 ile ?
Şimdi hava soğutmalı ya bu gs 500 ler herhangi bir sıkıntı yarattımı uzun yolda ? Gerçi suzukilerde hiç sorun çıkaran duymadım ama kullanıcı olarak yorumun daha önemli....

escocem
01 Eylül 2008, 01:20
bu makinenin yakıtı ndr arkadaşlar kullanan biirisi bilgi verebilirmi?birde er 5american kasa var bi arkadaşta onla kıyaslayınca nedir ne değildir bu gs 500?

GS500K3
01 Eylül 2008, 08:29
Boracalin GS500'ün motoru efsane bi motor 200000km leri görenler var hem sorunsuz hemde bakımı kolay bi makina.Daha yeni aldım uzun yol deneyimim olmadı antalya alanya arası 145km geldik o kadar. Almasına al ama korumaları ihmal etme,acemilikte hatalar illaki olur.

escocem benzin göstergesi yok malesef, ama 400km yapıyor 20lt depo ile sanırım,60ytl ye fulledim depoyu.ER5 in arka frenleri kampana GS500'ün disk,er5'in ön disk 280mm iken gs500'ün 310mm,er-5'in arka amortisörleri göbekte değil yanlarda bir titan yada ybr'den farksız görünüyor,bir de sıvı soğutmalı bunlar dışında bi farkı yok.Kişisel yorumum ise GS500'ün sesi daha güzel ve görüntü olarak daha bir sport duruyor,ilk motorum olmasına rağmen çok rahat bir kullanımı var vitesler çok kolay geçiyor,süspansiyon çok konforlu yoldaki kavisler hiç rahatsız etmiyor,yakıtı sınıfındaki motorlara göre çok cimri.er-5 4valf/s olduğundan daha fazla yakıyor.Son hız denemesi yapma şansım olmadı ama 195'e çıktığını söylüyorlar,ruhsatta 50hp yazıyor bazı yerlerde 48 bazılarında 51 diyor bilmiyorum artık.

essegesse
01 Eylül 2008, 11:15
Bende biraz yardımcı olayım istedim.Dürüstçe konuşmak gerekirse ben motorumu takastan aldım ve çok memnunum.Ama takastan er5 gelseydi onu da alırdım.Her iki motoru da inceleme fırsatım oldu.Zaten sitede iki motoru karşılaştıran topic var.

Ben özgür fikrimi yazmak isterim.Suzuki gs 500 kendi motorum olduğu için söylemiyorum,inanılmaz problemsiz ve rahat.Ben son sürat 190 gördüm.Eski motorum kawasaki z750 idi ve tabii ki ondan inip buna binince performans olarak zayıf.Ama kendi sınıfının en çok tutulan makinası gs 500.Daha önce de yazdığım gibi,eski teknoloji olmasına rağmen yeniyi aratmıyor.Orjinal beygir gücü 47 beygir.Kawsaki er5 4 subaplı olmasının avantajı ile 52 beygir.Suzuki'ye göre çok daha yeni teknoloji ile üretilmiş.Ama görüntü olarak biraz daha güzel olabilirmiş.Su soğutmalı olması da ayrı bir avantaj.Son sürat olarak 220 görenler var.Bu da çok normal.Tabii bu avantajlar fazla yakıt olarak geri dönüyor.Ancak bu tür motorlar için bence ikisi de yaktığı yakıtı hakediyor.Kawasaki fazla yakıyor ama performans olarak biraz daha iyi görünüyor.Küçük ayar ve modifiyelerle gs 500'ü de 55 beygire çıkaranlar var.Ama fabrika ayarlarını bozmak motora zarar verebilir.Bunu da gözönüne almak lazım.Su soğutmalı olmamasına rağmen hiç bir gs 500 kullanıcısından hararet problemi duymadım.Zaten uzun yolda bu motorlar devamlı olarak ideal hararetle yolalıyor.Belki sıkışık trafikte biraz bacaklarımız pişiyor,ama onun haricinde problem yok.

Bir de daha önce buraya yazdığım gibi,bu motorların servisleri çok pahalı.Z moto olsun,Korlas olsun adama hiç acımıyorlar.Biraz araştırırsanız bazı parçaları yurtdışından nerede ise dörtte bir fiyatına getirebilirsiniz.İnanın ben Sahbinden com.da ikinci el bir parçanın yenisini yurtdışından yarı yarıya ucuza getirttim.Hem de internet üstünden.Araştırmadan parça almayın.Herkese saygılar,sevgiler.

GS500K3
01 Eylül 2008, 11:19
sağ sinyal,topuz ve fren kolu değişecek bakalım ne kadar isteyecekler =)

Hesap geldi ve iyi bi yutkundum,orjinal parçalar suzuki olmasına rağmen çok pahalı birde burda sadece 1 yetkili servis var onunda avantajı ile fiyatı arttırıyorlar.Bir kaç parçanın fiyatını yazayım istte olanlar orası ile karşılaştırırsa sevinirim.

Sinyal 62ytl
Debriyaj balatası 130ytl
Fren balatası 118ytl (kaza ile ilgisi yok)
Fren kolu 100ytl
ön amortisör keçesi 70ytl (kaza ile ilgisi yok)
sağ topuz 70ytl
yağ+filtre 150ytl (kaza ile ilgisi yok)

biraz koydu tabi işçilik falan derken,nazarlık niyetine =) ders oldu

man19190
03 Eylül 2008, 16:55
sağ sinyal,topuz ve fren kolu değişecek bakalım ne kadar isteyecekler =)

Hesap geldi ve iyi bi yutkundum,orjinal parçalar suzuki olmasına rağmen çok pahalı birde burda sadece 1 yetkili servis var onunda avantajı ile fiyatı arttırıyorlar.Bir kaç parçanın fiyatını yazayım istte olanlar orası ile karşılaştırırsa sevinirim.

Sinyal 62ytl
Debriyaj balatası 130ytl
Fren balatası 118ytl (kaza ile ilgisi yok)
Fren kolu 100ytl
ön amortisör keçesi 70ytl (kaza ile ilgisi yok)
sağ topuz 70ytl
yağ+filtre 150ytl (kaza ile ilgisi yok)

biraz koydu tabi işçilik falan derken,nazarlık niyetine =) ders oldu

Fiyatlar sanki biraz abartili gibi geldi bana. En basitinden, yag filtresinin fiyati 20 YTL civarinda diye hatirliyorum, yag ise 3 litreye yakin 50 YTL civarinda.

Ben motorumu satali 3 ay filan oldu, satmadan once onunla 1 yilda 19bin km yol yaptim, ve bunun cogu sehirdisi idi. Ben bakimlarini duzenli yaptirdim, ve o da beni hic yolda birakmadi. Onunla inanilmaz keyifli yolculuklar yaptim. Hic hararet derdim olmadi. Sehir icinde de keyifle kullandigim bir makina idi.

Ilk baslangic motoru olarak fikir soran arkadaslara soyleyecegim su: cok ciddi bir egitim almadan bu motora binmeyin, dusuk devirlerde uysal gibi duran motoru 6000 deviri gectikten sonra cildiriyor, ve motosiklet tekniklerini bilmeyen insanlar icin elinizin altindaki makina bir canavara donusuyor. Sonrasi, Allah muhafaza... Benim sattigim motora talip olan, ama ben o an satmis bulundugum icin baska bir GS500 alan Murat isimli arkadasla defalarca bu motor hakkinda maillesip konusmustuk, ben elimden geldigince ona bildiklerimi aktarmaya calismistim, o da ilgiyle takip etmisti. Arkadasin ilk kaza yaptigini duydugumda uzulmustum, ama aradan 10 gun gectikten sonra gecirdigi baska kazada vefat ettigini duyunca basimdan asagi kaynar sular dokuldu. Sanssizlik iste, bir otomobille carpisip, sonra motordan dusup, bir otobusun altinda kalmis... Full koruma filan hep yalan olabiliyor aslinda... Allah rahmet eylesin arkadasa, ama bu bize ne kadar tehlikeli birseyle ilgilendigimiz hakkinda fikir versin... Birkac sayfa geriye gidince veya taziyeler bolumunde haberlerini okuyabilirsiniz. Amacim kimseyi motordan sogutmak degil, sadece ne kadar tehlikeli bir seyle ugrastigimizin farkinda olarak bu isle ilgilenmek...

Motosiklet kullanmiyorum artik, ailevi sebeplerden dolayi; ama motosiklet kullanacak olsam yine GS500 kullanmak isterdim. :)

Hepinize kazasiz belasiz keyifli surusler diliyorum. :)

chopperrider
04 Eylül 2008, 00:27
herkese merhabalar.
epeydir yoktum çünkü motorla akdeniz gezimdeydim.
Allah'a şükür 3000 küsür kilometre yol yaptık. çorum-ankara-konya-antalya-kemer-olimpos-kaş-kalkan-fethiye-muğla-bodrum-denizli-aydın-afyon-ankara ve çorum.
bu yol boyunca beni hiç üzmedi motorum. güney sahil şeridinin virajlı dağ yollarında artçılı ve yüklü bi şekilde öğle sıcağı altında bile en ufak bi zorlanma emaresi göstermedi. ve çok şükür kaza ya da kaza tehlikesi atlatmadan tatili bitirdim.

gs500k3; geçmiş olsun bu arada. parça fiyatları gerçekten anormal. debriyaj balatası normal ama fren balatası yüksek. yağ ve filtre de o kadar tutamaz, ayrıca gidon topuzuna o kadar para vereceğine çok şık topuzları daha ucusa alabilirsin aksesuarcılardan. fren manetine de sahibinden.com da aratırsan biraz daha ucuza sahip olabilirsin. yine tek sinyale 60 ytl vereceğine micro sinyallerden al bi çift daha şık olur.

bu arada gerçekten gs500 yeni başlayan motoru değil. hatta bence geçiş motoru bile değil. niye derseniz yaptığım bu son yolculuk bana cc yükseltmenin çok gereksiz bi şey olduğu fikrini verdi. 50 hp güç sizi her yere her şekilde ve güvenli bi şekilde götürüyor. uzun yolda dalgınlık vb. gibi nedenlerden kaynaklanacak hataları da affedecek bi hızlanma performansı sunuyor. açıkçası bundan sonraki motorum gsr600 ya da fazer olur diyodum ama şu anki fikrim vazgeçtim. sadece model yükseltip yine 50-55 hp civarında güçlü bi motorla devam edeceğim. hatta sırf bu yüzden cruisera bile dönebilirim. gerçekten üzücü haberleri almak insanı tedirgin ediyor. burda tekrardan Murat Oygur arkadaşımıza Allah'tan rahmet diliyorum.
herkese kazasız sürüşler...

a bu arada ekleme yapayım::::
yakıt konusunda benim uzun yol tecrübem:
çorumdan ankaraya gelirken arkadaşımın R6 sıyla birlikte geldik. dolayısıyla onu biraz kovalamam gerekti. tahmin edeceğiniz gibi 140 hp bi motoru kovalamak da bizim gs500 için epey bi kasıntı gerektiriyo :) bu kovalamanın maliyeti bana 200 km de 50 YTL yakıt olarak geri döndü :) yani eğer 7000 üstü devirlerde kullanırsanız hatta 8000 üstü çok ekonomik bi makine değil.
yolumun daha sonraki kısımlarında iki kişi ve yüklü şekilde ortalama bi kullanımla (120-140 km/h süratlerde, zaman zaman 160 civarı) 200 kilometrede 35 ytl yakıt eksildi full depodan. her 200 km de bi doldurdum depoyu.

ama 90 km/h süratte ne kadar yakar bilmiyorum hiç denemedim :) açıkçası uzun yolda 90-100 km/h sürat düzgün bi yolda yetersiz kalıyo asgari 120 km/h seyrediyorum.

diğer bi dip not hava soğutmaya karşı olan ön yargım bu yolculukta son buldu. çünkü motoru kullandığım parkur ve hava sıcaklığında eğer hararet yapmıyosa yağ pompası bozulmadığı müddetçe de yapmaz gibime geliyo. öyle milletin dediği gibi durup dinlendirmek soğutmak gibi bi gereksinim yok. benzin bitene kadar istediğiniz devir bandında gidebilirsiniz. yağ eksiltme dahi yaşamadım.
netici olarak terim tam karşılığı türkçede ne bilmiyorum o yüzden orjinalini yazıyoru gs500 tam anlamıyla reliable bi motosiklet.