PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2009 SS Karsilastirmasi



Sayfa : [1] 2 3

COQ
18 Mart 2009, 00:47
Evet arkadaslar.
Bahar geldi, çiçekler açti, böcükler ötmeye basladi ve deli gönül, coskun seller gibi tasmaya basladi.
:)
Moto Revue dergisi kani kaynayan ve bu yil bir SS sahibi olmak isteyen veya motosikletini bunlardan biriyle degistirme fikrine kapilmis olanlar için bir test yapti.
Bu testte 4 Japon SS ve Triumph Daytona kullanildi.

Testi Fransa'da yasayan ve kendini pilot zanneden bazi arkadaslar ve Vincent Philippe yapti.
Kim bu Vincent Philippe diye soracak olursaniz,kendisi 3-4 kez (kesin emin degilim) Dunya endurance sampiyonu olmus bir abimizdir.:)
Diger test surusu yapan zavallilar da onu gormeden once kendilerini pilot zannediyorlardi.:santa:

TEST NASIL YAPILDI?

Efendim motosikletlerle yollarda fink atildi ve herkes izlenimlerini soyledi.
Frenaj,stabilite,kolaylik gibi konularda puanlar verildi.

Yapilan puanlama da siralama söyle olustu:

Triumph Daytona 675 - 8,1 puan
Yamaha YZF 600 R6 - 8 puan
Suzuki GSX-R 600 - 7,2 puan
Kawasaki ZX-6R - 7,1 puan
Honda CBR 600 RR - 6,4 puan


Moto Revue dergisinin puanlamasi ise soyle:


Triumph Daytona 675 - 15,8 puan
Kawasaki ZX-6R - 15,6 puan
Yamaha YZF 600 R6 - 15,5 puan
Suzuki GSX-R 600 - 15,4 puan
Honda CBR 600 RR - 15,4 puan



Isin yorum kismi uzun olacagindan, ben simdilik sadece ne olup bittigini ve bazi teknik verileri verecegim.
Sonra nasilsa uzun uzun yorum yapariz.:)

Daha sonra piste girildi ve en iyi tur zamanlari yapilmaya çalisildi.

Dunya Endurance sampiyonu Vincent abimiz en iyi tur zamanini Triumph Daytona 675 ile yapti.Abimizin pistte tur zamanlari soyle:

Triumph Daytona 675 - 1'23"20
Yamaha YZF 600 R6 - 1'24"00
Kawasaki ZX-6R - 1'24"10
Suzuki GSX-R 600 - 1'24"40
Honda CBR 600 RR - 1'24"70


Kendini pilot zanneden bir sahsiyetin tur zamanlari ise soyle olustu::P
Isin en ilginç tarafi surekli CBR 600 RR kullanan bu sahsin en kötü performansi bu motosikletle göstermesi ise baska bir ayrintidir ki, sonra irdeleriz.:mrgreen:



Kawasaki ZX-6R - 1'25"90
Triumph Daytona 675 - 1'29"28
Yamaha YZF 600 R6 - 1'32"13
Suzuki GSX-R 600 - 1'32"63
Honda CBR 600 RR - 1'37"40



Daha sonra karsi sokaktaki Dyno cu amcaya gidilip,
"hadi abi be! gözünün yagini yiyim, bi ölçüver sunlarin beygirleri "
seklinde isi belese getirme çabalari sonuç verdi ve motorlar Dyno cihazina sokuldu.


Suzuki GSX-R 600 - 107,4ch-13268tr/min - Arka teker 88,1 ch -13268tr/min
Kawasaki ZX-6R - 107,1ch-13787tr/min - Arka teker 86,6 ch -13787tr/min
Honda CBR 600 RR - 105,2ch-13746tr/min - Arka teker 85,7 ch -13746tr/min

Triumph Daytona 675 - 105ch-12564tr/min - Arka teker 88,1 ch -12564tr/min

Yamaha YZF 600 R6 - 102,8ch-14510tr/min - Arka teker 83,9 ch -14510tr/min



Tork:

Triumph Daytona 675 6,8mkg-9182 tr/min Arka teker 5,1mkg
Suzuki GSX-R 600 - 6,3mkg-11470tr/min - Arka teker 5,1mkg
Kawasaki ZX-6R - 6,3mkg-10739tr/min - Arka teker 5,1mkg
Honda CBR 600 RR - 6,3mkg-10789tr/min - Arka teker 5,2mkg
Yamaha YZF 600 R6 - 5,7mkg-10506tr/min - Arka teker 4,7mkg


Dyno grafigini de verecem ama önce taramam lazim.
Bir ara asarim.

Simdilik bu kadar yeter.

Daha once soz etmediysem simdi soyleyeyim.
Testlerde kullanilan motosikletler, homologdur.
Herhangi bir yasa disi islem uygulanmamistir.
Hani nasilsa aslinda su kadar beygir var, aslinda su sunu geçer muhabbeti yapacaginizi bildigimden, bastan yazayim, sonra kavga çikmasin.:P

Gelecek program:
Kilometre saat kaç gosterirken motor kaç yapiyor?
Hizlanma verileri nasil?
Bunlar kaç kilo?
Hangi lastik?

gibi önemli konulari inceleyecegiz.

Bizden ayrilmayin.:cat:

onuray
18 Mart 2009, 00:58
Vauuuv müthiş olmuş ya.Gerçekten de şimdi çıkıp, bir sürü ileri geri, sağa sola yorumlar olacak. Size kolay gelsin

motorhocası
18 Mart 2009, 00:58
Aman aman bulaşmayalım şu ss'e diyorum gene de okudum teşekkürler, şimdilik gelişsinler daha:queen:

< iLk@yy >
18 Mart 2009, 01:06
coq yine döktürmüşsün bakıyorum (=

draggy
18 Mart 2009, 01:09
OFFF harika bir döküman resmen dergilerde ki test yazıları gibi olmuş :)

sametrix
18 Mart 2009, 01:46
bu daytonada çok göze batar oldu heryerde çıkyor karşımıza.kendini pilot zannedeneler hakkında daha çok bilgi istiyoruz :)

Lucas
18 Mart 2009, 01:55
Suzuki GSX-R 600 - 15,4 puan
Honda CBR 600 RR - 15,4 puan


Sıralamanın sonunda bu iki marka ve modeli görmek bir çoğunun hoşuna gitmeyecek sanırım :)

aYe
18 Mart 2009, 01:59
600lük kullananlar için güzel çalışma, tebrik ederim.

Bir gün de 1000'likleri test edin :)

Bu arada motorlar sıfır km değildi sanırsam, kiraladınız diye düşünüyorum veya emanet alınmış kullanılmış motorlar, farklı yakıt kullanımı, sağır kalma, v.b. durumlar söz konusu olabilir bu yüzden motosikletlerin kilometrelerini ve nasıl temin ettiğinizi yazmanızda lazım.

Tam doyurucu olmasada güzel çalışma, sağlam paylaşım.:cat:

COQ
18 Mart 2009, 02:05
bu daytonada çok göze batar oldu heryerde çıkyor karşımıza.kendini pilot zannedeneler hakkında daha çok bilgi istiyoruz :)

En son okudugu kitap, en sevdigi sarkici, issiz adaya dusse yanina alacagi 3 sey gibi mi? :)


Suzuki GSX-R 600 - 15,4 puan
Honda CBR 600 RR - 15,4 puan


Sıralamanın sonunda bu iki marka ve modeli görmek bir çoğunun hoşuna gitmeyecek sanırım :)

En basta benim hosuma gitmedi.:pale:

Sahibinden satilik CBR600RR 2009 model. Daha 1200 km de:)
Hiç dusulmedi ama sahane parande atildi.:mrgreen:

hell_rideRR
18 Mart 2009, 02:06
rr a bak vay be en kötüsü ZX6 R düsünüyorum bu aralar bunlar iyi oluyo rr dan soğutsunlar beni böyle devam demir atın sona:D

DARKDIAMOND
18 Mart 2009, 02:16
Bi soru sormadan önce şu verileri bi yazayım:
- Vincent Abimiz : Kawasaki ZX-6R - 1'24"10
- Kendini pilot zanneden : Kawasaki ZX-6R - 1'25"90
Şimdi,Kendini pilot zannedenin ,tüm verilerde önde olan Daytonayı kullanıp 1'29"28 tur yapması ve Kawasakiyle bu kadar iyi bi zaman yapmasını usta SS'çilerden cevaplamasını rica edebilirmiyim?Bu hesaba göre kendini pilot zanneden elemanın Daytona ile 1'25"10'luk gibi bi zaman yapması gerekirdiki mantık otursun.Acaba her makinanın her pilota ayrı muamele çektiğini söyleyebilirmiyiz:cherry:?

COQ
18 Mart 2009, 02:23
600lük kullananlar için güzel çalışma, tebrik ederim.

Bir gün de 1000'likleri test edin :)

Bu arada motorlar sıfır km değildi sanırsam, kiraladınız diye düşünüyorum veya emanet alınmış kullanılmış motorlar, farklı yakıt kullanımı, sağır kalma, v.b. durumlar söz konusu olabilir bu yüzden motosikletlerin kilometrelerini ve nasıl temin ettiğinizi yazmanızda lazım.

Tam doyurucu olmasada güzel çalışma, sağlam paylaşım.:cat:

Devami var ama yazmaya üsendim.:)

Motosikletler, firmalar tarafindan sifir gonderiliyor.
Once test pilotlari tarafindan uzun donem testi geçiriyorlar.
Yani motosiklet bir kaç ay test pilotunda kaliyor ve en az 1000-1500 km kullaniliyor.

Bu testler bitirildikçe dergide izlenimler yayinlaniyor.
Daha sonra kadro tamamlaninca, bir de karsilastirma yapiliyor.
Objektif olabilmesi için çesitli pilotlarca deneniyorlar.
Isin içine biraz parfum katmak içinde taninan bir pilot da mutlaka olaya dahil ediliyor.

Ornegin geçen yilki test Charpentier ile yapilmisti.

Binlikler için de karsilastirmali test yapilacak.
Su an yeni Suzuki ve Ducati bekleniyor.
Mv Agusta Aralik ayindan beri bendeydi ve 2 hafta once teslim ettim.
Muhtemelen yeni BMW yi gonderecekler ama henuz bir haber yok.
Sanirim Nisan ayini beklememiz lazim.
Suzuki GSXR 1000 içinde firma nisandan once mumkun degil demis.
Yani zaman alan isler bunlar.

Diger motosikletlerin testleri bitince ve musade olursa onlari da asarim.

Diger detaylari sonra verecegim.

aYe
18 Mart 2009, 02:37
Devami var ama yazmaya üsendim.:)

Motosikletler, firmalar tarafindan sifir gonderiliyor.
Once test pilotlari tarafindan uzun donem testi geçiriyorlar.
Yani motosiklet bir kaç ay test pilotunda kaliyor ve en az 1000-1500 km kullaniliyor.

Bu testler bitirildikçe dergide izlenimler yayinlaniyor.
Daha sonra kadro tamamlaninca, bir de karsilastirma yapiliyor.
Objektif olabilmesi için çesitli pilotlarca deneniyorlar.
Isin içine biraz parfum katmak içinde taninan bir pilot da mutlaka olaya dahil ediliyor.

Ornegin geçen yilki test Charpentier ile yapilmisti.

Binlikler için de karsilastirmali test yapilacak.
Su an yeni Suzuki ve Ducati bekleniyor.
Mv Agusta Aralik ayindan beri bendeydi ve 2 hafta once teslim ettim.
Muhtemelen yeni BMW yi gonderecekler ama henuz bir haber yok.
Sanirim Nisan ayini beklememiz lazim.
Suzuki GSXR 1000 içinde firma nisandan once mumkun degil demis.
Yani zaman alan isler bunlar.

Diger motosikletlerin testleri bitince ve musade olursa onlari da asarim.

Diger detaylari sonra verecegim.

Sıfır km'den itibaren hep profesyonel kişilerce sürülmüşse test sonuçları gayet adil sayılır.

DARKDIAMOND'in dediği gibi sürücü motor uyumuda tabiki önemli, sonuçlarda dalgalanmaya sebep olmuş, ama test biraz daha uzatılırsa kişi motora alışırsa sonuçların istisnalar hariç paralellik göstereceğine eminim.

Bir de bu sonuçlar beni şaşırtmadı, neden çünkü herkes bu replikaların yarışanlarla aynı olduğunu düşünüyor.

O yarışan 600rRR 400bin dolarsa bu aldıklarımız 10bin dolar, aralarındaki 390 bin dolarcık farkın ne olduğunu işte bu sonuçlar gösteriyor.

Yani en hızlısı örneğin 600RR diye fanatiklik yapmak, diğer markalara bakmadan gözü kara onu almak her zaman sonuç getirmeyebiliyor.

Bir başka aklıma takılan detayda 3 silindir daytonanı aşırı öne çıkışı, sanırım nispeten küçük bir pistti, belki biraz daha büyük bir pistte, bu tur zamanlamaları değişim gösterebilir, emin değilim teknik anlamda ihtimal tabiki.

Tekrar teşekürler Coq, keşke sürekli böyle başlıklar olsada doğru yanlış konuşup didişip sürekli birşeyler öğrensek.:cat:

Lucas
18 Mart 2009, 02:38
coq hocam o yollayanlar kimse söyler misin banada FZ 1 göndersinler.. Biliyorum SS değil ama olsun :P

DARKDIAMOND
18 Mart 2009, 02:50
"aYe",Daytona'nın 3 silindirinin öne çıkmasını biraz garipsemişsin sanırım.Kısıtlı teknik bilgimle bir fikir yürütmek istiyorum,belki doğrudur;4 silindir makinalarda bildiğim kadarıyla 1 ve 3.silindirler kardeş çalışıyor,yani valfler aynı zamanda açılıp kapanıyor.Aynı prensip 2 ve 4. silindirler içinde geçerli.Bunun sebebi hareket enerjisinin rijit olarak elde edilmesi.Bu prensip 3 silindirli makinalarda biraz daha farklı çalışıyor;1,2 ve 3, silindirlerdeki valfler ayrı zamanlarda açılıp kapanıyor.4 silindirli bir makinada 1 birim zaman 2'ye bölünürken,3 silindir bir makinada 1 birim zaman 3'e bölünüyor.Buda haraket enerjisinin daha az aralıklarla ve seri olarak alınmasını sağlıyor.Bu sebepledirki 3 silidirli makina daha yoğun performans gösterebiliyor.Aynı değerlere sahip olduğu 4 silindirlilerden daha performanslı olmasınıda buna bağlıyorum.Birde Triumph'un 3 silindir geleneğinin çok eskilere dayanması sebebiyle mutlaka bazı avantajları kullandıklarıda unutulmamalı.Yanlış bilgilendirmem varsa lütfen uyarınız.

aYe
18 Mart 2009, 02:58
"aYe",Daytona'nın 3 silindirinin öne çıkmasını biraz garipsemişsin sanırım.Kısıtlı teknik bilgimle bir fikir yürütmek istiyorum,belki doğrudur;4 silindir makinalarda bildiğim kadarıyla 1 ve 3.silindirler kardeş çalışıyor,yani valfler aynı zamanda açılıp kapanıyor.Aynı prensip 2 ve 4. silindirler içinde geçerli.Bunun sebebi hareket enerjisinin rijit olarak elde edilmesi.Bu prensip 3 silindirli makinalarda biraz daha farklı çalışıyor;1,2 ve 3, silindirlerdeki valfler ayrı zamanlarda açılıp kapanıyor.4 silindirli bir makinada 1 birim zaman 2'ye bölünürken,3 silindir bir makinada 1 birim zaman 3'e bölünüyor.Buda haraket enerjisinin daha az aralıklarla ve seri olarak alınmasını sağlıyor.Bu sebepledirki 3 silidirli makina daha yoğun performans gösterebiliyor.Aynı değerlere sahip olduğu 4 silindirlilerden daha performanslı olmasınıda buna bağlıyorum.Birde Triumph'un 3 silindir geleneğinin çok eskilere dayanması sebebiyle mutlaka bazı avantajları kullandıklarıda unutulmamalı.Yanlış bilgilendirmem varsa lütfen uyarınız.

Daha önce silindirli motorların detaylı yapılarını zamanlama ve ateşleme mantıklarını hiç incelemedim, sayenizde bu konudada bir detay daha öğrendim.

Dediklerin doğruysa akla yatkın duruyor.

Ben hep neden wankel motorlu SS yapmazlar diye düşünüp duruyorum, yüksek devir hafiflik güç v.b. yönlerden hep öne çıkıyor.

Zaten oldum olası şu silindir olayını sevemedim gitti.:cherry:

En azından cam miliyle kontrol edilen sübapların yerini yeterince hızlı elektronik kontrollü valfler alana kadarda detayları beni cezbetmeyecek.

Ama yinede öğrenmek güzel.:cat:

COQ
18 Mart 2009, 02:59
Kafanizdaki karisikligi biraz olsun giderebilmek için, kendi yorumumu yazayim.
Bakin benim kendi yorumumdur.
Kalkip bilimsel tespitmis gibi tartismaya açmayin.:)

Daytona'nin enteresan bir karakteristik ozelligi var.
Alisincaya kadar, kesinlikle guven vermiyor.
Alisinca, daha iyi performans gosterebiliyorsunuz, fakat bu senin-benim gibi pilotlar için bir fark yaratmiyor.
Isin profesyoneli olayi 5 dakka sonra çozuyor ve çok iyi sonuçlar elde ediyor.
Fakat sadece bir test pilotuysaniz, sizin davranis sekliniz, safkan bir yarisçi ile ayni olmuyor.
Bu nedenle, ortaya çikan degerler bu baglamda normal kabul edilmeli.
Mesela Kawasaki bu guveni daha birinci viteste veriyor ve istediginiz gibi oynayabiliyorsunuz.
Bir de Japonlari surekli kullanmissiniz.
Neyin ne oldugunu biraz biliyorsaniz, farkli yapida bir motor sizi zorluyor.
Daha az risk alip, daha fazla deney yapiyorsunuz.
Profesyonel yaris pilotu, iki viraj sonra motosikletin kiçini basini nasil toplamasi gerektigini fark ediyor.

Sonuç olarak duz bir yolda test yapmiyorsunuz.
Fren zamani gaza asilma zamani gibi degerler, her motosiklet için degisiyor.
Uzun zamana yayilan bir pist testi bu degerleri tam tersine çevirebilir.

Simdi su soruyu sorabilirsiniz.
"Peki sen hangisini alirdin?"
Benim cevabim bellidir ama bu cevap benim kullanim amacima uygun bir cevap olur.
Bir baskasina ise farkli bir markayi onerebilirim.
Boyle saçma sapan bir durum yani bu is....:)

Aslinda bu motosikletlerin satin alacak kisi,
"abi bi bak bakalim su motor nasil?"
sorusunu biraz asmis kapasitede olmali.
Ama becerebilirse neler yapabilecegini gormesi açisindan da bu sonuçlar bir deger tasiyor.:cat:

DARKDIAMOND
18 Mart 2009, 03:19
Daha önce silindirli motorların detaylı yapılarını zamanlama ve ateşleme mantıklarını hiç incelemedim, sayenizde bu konudada bir detay daha öğrendim.

Dediklerin doğruysa akla yatkın duruyor.

Ben hep neden wankel motorlu SS yapmazlar diye düşünüp duruyorum, yüksek devir hafiflik güç v.b. yönlerden hep öne çıkıyor.

Zaten oldum olası şu silindir olayını sevemedim gitti.:cherry:

En azından cam miliyle kontrol edilen sübapların yerini yeterince hızlı elektronik kontrollü valfler alana kadarda detayları beni cezbetmeyecek.

Ama yinede öğrenmek güzel.:cat:

İşin özünde organik yakıtla çalışan hiç bir motorun belli bir güç seviyesini geçebilmesi mümkün değildir.Kompresör ve turbo benzeri aşırı beslemelerinde dahil olduğu her sistemin mutlaka oluşan ısı sebebiyle dayanıklılık problemi vardır.Wankel,radial ve boxer motorlarda buna dahildir.Eğer bir güç eşiği geçilmeye çalışılıyorsa bunun yolu;süper iletken ve elektrik enerjisidir.Fakat bizim gibi motosiklet kullanıcıları için uç konulardır.Helede yakıt kalitesi sebebiyle hala karbüratörlü motorların daha verimli kabul edildiği bu ortamda söylediğim teknolojiler fantaziden başka bişey değildir.:).Ne kadar teknoloji,o kadar parça,bir o kadar masraf demektir:cherry:.

aYe
18 Mart 2009, 03:26
İşin özünde organik yakıtla çalışan hiç bir motorun belli bir güç seviyesini geçebilmesi mümkün değildir.Kompresör ve turbo benzeri aşırı beslemelerinde dahil olduğu her sistemin mutlaka oluşan ısı sebebiyle dayanıklılık problemi vardır.Wankel,radial ve boxer motorlarda buna dahildir.Eğer bir güç eşiği geçilmeye çalışılıyorsa bunun yolu;süper iletken ve elektrik enerjisidir.Fakat bizim gibi motosiklet kullanıcıları için uç konulardır.Helede yakıt kalitesi sebebiyle hala karbüratörlü motorların daha verimli kabul edildiği bu ortamda söylediğim teknolojiler fantaziden başka bişey değildir.:).Ne kadar teknoloji,o kadar parça,bir o kadar masraf demektir:cherry:.

Bana uç konu değil, işim elektronik.:P

Bu wankel motorun ömrü az tek dezavantaj o ama bende henüz aynı motorla 50bin km yapmış SS'çi göremedim ki abi, servisteki usta bi adam görmüş 45bin bakımına gelen, ilk sahibiymiş ama o da son 3 yıldır gelmiyormuş.:mrgreen:

Konuyuda fazla dağıtmayalım amacından sapmaya başladı ama bu motor konusunu bi başlıkta konuşalım keyif aldım.:cherry:

Coq, son mesajına tecrübem yetmesede fikren aynen katılıyorum, illa alıntı yapıp iyi kötü bir yorum yapmayım dedim.:)

DARKDIAMOND
18 Mart 2009, 03:43
Bana uç konu değil, işim elektronik.:P

Bu wankel motorun ömrü az tek dezavantaj o ama bende henüz aynı motorla 50bin km yapmış SS'çi göremedim ki abi, servisteki usta bi adam görmüş 45bin bakımına gelen, ilk sahibiymiş ama o da son 3 yıldır gelmiyormuş.:mrgreen:

Konuyuda fazla dağıtmayalım amacından sapmaya başladı ama bu motor konusunu bi başlıkta konuşalım keyif aldım.:cherry:

Coq, son mesajına tecrübem yetmesede fikren aynen katılıyorum, illa alıntı yapıp iyi kötü bir yorum yapmayım dedim.:)

Doğru konu dağıldı:cherry:.Başka bir başlıkta ayrıntılı olarak ele alabiliriz bu konuyu.

Horoz abinin dediğine bende katılıyorum ama benim tarz SS'e tamamen zıt olduğundan pratikte kendime doğrulamam zor.Fakat birgün bir Triumph sahibi olursam en azından 3 silindirin neler yaptığını görebileceğim.Bır Tiger 1050 fena olmaz şahsen:cherry:.

COQ
18 Mart 2009, 03:57
Siz tartismaya devam edin arkadaslar.
çunku ayri bir baslik kaybolup gidecektir.
ama bu konu çok su kaldirir.
Kim iyiymis lan bakayim muhabbetçileri de arada biseyler ogrenmis olur.
Yani araya bir kaç bilgi sokusturmanin zarari yok.:)

3 silindirli motorun 4 silindirliye bir ustunlugu varmi sorusuna benim beyin loplari bir cevap veremiyor.:)
Hafizada google aramasi yaptilar ama kayitli bir bilgiye ulasilamadi.:P
Baska arama motorlari daha iyi sonuç verir umarim.:mrgreen:

< iLk@yy >
18 Mart 2009, 04:19
Bana uç konu değil, işim elektronik.:P

Bu wankel motorun ömrü az tek dezavantaj o ama bende henüz aynı motorla 50bin km yapmış SS'çi göremedim ki abi, servisteki usta bi adam görmüş 45bin bakımına gelen, ilk sahibiymiş ama o da son 3 yıldır gelmiyormuş.:mrgreen:

Konuyuda fazla dağıtmayalım amacından sapmaya başladı ama bu motor konusunu bi başlıkta konuşalım keyif aldım.:cherry:

Coq, son mesajına tecrübem yetmesede fikren aynen katılıyorum, illa alıntı yapıp iyi kötü bir yorum yapmayım dedim.:)

tam bi ss sayılmaz ama taytısta xx var 80binde olucaktı ciğeri halen süper tek marşta alıyor:cat:

wankel motoruna gelince ondaki sorunu üçgen şeklin uçlarında seramik kullanarak çözdüler diye hatırlıyorum en son (tümüyle değil ama sürtünmeyi makul seviyeye indirmişler baya)
mazda rx-7 ve rx-8'deki motorlarda wankel motorları değilmi üstelik gayet iyi durumda olanları var



3 silindirli motorun 4 silindirliye bir ustunlugu varmi sorusuna benim beyin loplari bir cevap veremiyor.:)
Hafizada google aramasi yaptilar ama kayitli bir bilgiye ulasilamadi.:P
Baska arama motorlari daha iyi sonuç verir umarim.:mrgreen:


aslında soru o kadarda zor olmasa gerek silindir başına gelen hacim ne kadar büyük o kadar tork demek oluyor bi yerde tabi küçük silindirde fazladan devir demek oda başka bir konu (5bin cc v8 amerikan arabaları ve v12 ferrari)

2 silindir yapıp fazla tork düşük beygir yapmamışlar ama 4 silindir yapıpta torkuda düşürmemişler bi dengede tutmayı becermişler 3 silindir yapıp
gerisi birazda işin iyi teknik detaylarındadır diyorum mm eksantrik mili vs gibi...


not:v8 ve v12 örneği ters oldu ama şöyle yaparsak

v8 5000cc ve v8 3 yada 4bin cc motorun atabileceği devirler çok farklıdır küçük cc'de piston ağırlığı hafif olduğundan yüksek devirleri rahat çevirebilir ağır ve piston başına yüksek cc gelen motora göre :cat:

GP500-1st
18 Mart 2009, 04:28
Coq harika bir yazı olmuş eline sağlık:rendeer:

Bu dergilerinde bir sene birinci olan motoru seneye sonuncu yapmasına ve ya özellikle belli modelleri öne çıkaran ticari mantıgına bitiyorum:pr: Sonuçta hiçbir zaman objektif bir test okuyamıyoruz:salut:

Yinede işini bilen kullnıcılar bu testlerden istediğini alıyor diye düşünüyorum:cat:



Ben hep neden wankel motorlu SS yapmazlar diye düşünüp duruyorum, yüksek devir hafiflik güç v.b. yönlerden hep öne çıkıyor.

Wankel motor, mazda renesis diye tabir ediyor inatla aslında söylediğin gibi yarış motorlarının karakterine çok uygundur, ama en büyük sorunu yüksek yakıt tüketimidir. yüksek yakıt tüketiminin önüne bir türlü geçilemedi! yani eş değer güç üreten piston motorlara nazaran %20-30 hala fazla yakıyor ve bu özelliği üçgen silindire sahip yüksek devirlerde müthiş performans veren Wankel konseptinin sonunu hazırladı:salut: Bazıları bu durduralamayan benzin açlığından dolayı vampir lakabını taktı bu motor tipine:queen:

Bir diğer zayıf yönüde zayıf kalan tork değerleri:cyclopsan Bu hafif yapıya sahip 600 cc lerde akselerasyonda sorun yaratmazdı kanımca ama son süratte sorun yaşanabilirdi:silent:

< iLk@yy >
18 Mart 2009, 04:34
Wankel motor, mazda renesis diye tabir ediyor inatla aslında söylediğin gibi yarış motorlarının karakterine çok uygundur, ama en büyük sorunu yüksek yakıt tüketimidir. yüksek yakıt tüketiminin önüne bir türlü geçilemedi! yani eş değer güç üreten piston motorlara nazaran %20-30 hala fazla yakıyor ve bu özelliği üçgen silindire sahip yüksek devirlerde müthiş performans veren Wankel konseptinin sonunu hazırladı:salut: Bazıları bu durduralamayan benzin açlığından dolayı vampir lakabını taktı bu motor tipine:queen:

Bir diğer zayıf yönüde zayıf kalan tork değerleri:cyclopsan Bu hafif yapıya sahip 600 cc lerde akselerasyonda sorun yaratmazdı kanımca ama son süratte sorun yaşanabilirdi:silent:

renesis denmesinin sebebi wankel motor için kurulan ekibe ve bunların çalıştığı bölümün adı bu şekilde adlandırılmış

en güzel avantajı düşük vergisi mazda rx-8'in 1300cc motora sahip olduğunu göz önünde tutarsak

COQ
18 Mart 2009, 04:42
tam bi ss sayılmaz ama taytısta xx var 80binde olucaktı ciğeri halen süper tek marşta alıyor:cat:

wankel motoruna gelince ondaki sorunu üçgen şeklin uçlarında seramik kullanarak çözdüler diye hatırlıyorum en son (tümüyle değil ama sürtünmeyi makul seviyeye indirmişler baya)
mazda rx-7 ve rx-8'deki motorlarda wankel motorları değilmi üstelik gayet iyi durumda olanları var

Ilkay adasimsin diye destek çikacam ama bir detayda yanlislik yapmayalim.:)

Ben 954 u 54bin de sattim.
Su siralar 90binde ve canavar gibi.
Orda çelistigimiz bir nokta yok.

Fakat RX7 de var.:)
Bu agzina ettigimin arabasindan bir tane almistim zamaninda.
Kuçuk bir ariza arastirmasi sonucunda motorun komple degismesine karar verdiler çöpe attim.
Fakat bu arabaya olan muhabbetimden olur boyle hatalar deyip ikincisini aldim.
Hatta birincisi beyazdi ondan oldu deyip, ikincisini kirmizi almistim.:)(anlarim bu islerden yani)
Devir saatini kirmiziya ilk getirdigim an tekrar servise gitmem icap etti.:pr:
Baktim ki onda da ayni muhabbet donuyor.
Dedimki basina bir bela gelmeden elden çikart,ve çikardim.
Sonradan ogrendim ki corvette guzel araba yapiyormus.:)
Bu hikaye boyle devam eder gider.

Tum bu olumsuzluklara ragmen R8 den bir sikayet duymadim simdiye kadar.
Ben kullanmadim bilmiyorum ama kullanan memnun onu biliyorum.
Yani ne bileyim?
Biraz ayar biraz sorunu çozmek için istekli olma meselesi bu motor tipi mevzu.

Turkiye de bazi hurafelerden dolayi km mevzusu biraz normalin disinda seyrediyor.

Ben geçen sene bu forumda 10bin km yapmis SS ölmüstür diye bir suru yorum okudugumu hatirliyorum.:)
Bu nedenle yorum ne kadar ust duzeyde ve bilimsel olursa olsun, okuyan kisi toplumun onu yonlendirdigi degerlerin disina çikamiyor.
Yani biz ne anlatirsak anlatalim, tercihi ekonomik durum belirliyor.
Aslinda Turk tuketicisinin tercihini motosikletin kalitesi degil, ranti daha çok etkiliyor.

GP500-1st
18 Mart 2009, 04:43
aslında soru o kadarda zor olmasa gerek silindir başına gelen hacim ne kadar büyük o kadar tork demek oluyor bi yerde tabi küçük silindirde fazladan devir demek oda başka bir konu (5bin cc v8 amerikan arabaları ve v12 ferrari)

Sonuçta aynı hacim değerinde 3 silindir 4 silindire göre kaybeymeye mahkum, triumph'un şahane torkunun %80 i +75 cc den gelmekte..

Yani 4 silindir kabaca daha üstündür(max güç ve dolayısı ile akselerasyonda) diyebiliriz. Ama kabul etmek lazım 3 silindirin sesi ducatilerden iyi:queen:

< iLk@yy >
18 Mart 2009, 04:51
Sonuçta aynı hacim değerinde 3 silindir 4 silindire göre kaybeymeye mahkum, triumph'un şahane torkunun %80 i +75 cc den gelmekte..

Yani 4 silindir kabaca daha üstündür(max güç ve dolayısı ile akselerasyonda) diyebiliriz. Ama kabul etmek lazım 3 silindirin sesi ducatilerden iyi:queen:

beygir gücü fazla devir attırabilir ama yüksek torkuda göz ardı edemezsin (şöyle örnek vermem gerekirse fast and furious filmini izlemişsindir oradaki ferrariyi geçen supra ve siyah v8 amerikan arabasına bak attığı devirler bile o kadar farklıki supra en az 2 katı devir çevirebiliyor diğerine göre ama nosla aynı hıza çıkabiliyor bu arada o araba gerçektede var dünyanın en iyi kalkış yapan arabasıdır ve şase olarakda en dayanıklısı)
ducatinin kalkışı hepsinden iyi son hızda her ne kadar geçiliyor olsada ama sürekli düz yolda gitmediğini var sayarsak önde olacağı belli

triumph'da akılıcı bir çzüm yapmış hem yüksek beygir hemde tork eğrisini diğerlerine göre daha çok dengede tutmuş bu sayede tork eğrisinin max değeri çok düşük devirlerde kalmıyor 4 baca kadarda çok yüksek devirde olduğunu sanmıyorum ama tork değerininde diğerlerine göre yüksek olması ve yüksek devirlerde alabilmesi artı avantaj sağlıyor

hemde biraz daha az yakar diğererine göre (bu benim tahminim)


Ilkay adasimsin diye destek çikacam ama bir detayda yanlislik yapmayalim.:)

Ben 954 u 54bin de sattim.
Su siralar 90binde ve canavar gibi.
Orda çelistigimiz bir nokta yok.

Fakat RX7 de var.:)
Bu agzina ettigimin arabasindan bir tane almistim zamaninda.
Kuçuk bir ariza arastirmasi sonucunda motorun komple degismesine karar verdiler çöpe attim.
Fakat bu arabaya olan muhabbetimden olur boyle hatalar deyip ikincisini aldim.
Hatta birincisi beyazdi ondan oldu deyip, ikincisini kirmizi almistim.:)(anlarim bu islerden yani)
Devir saatini kirmiziya ilk getirdigim an tekrar servise gitmem icap etti.:pr:
Baktim ki onda da ayni muhabbet donuyor.
Dedimki basina bir bela gelmeden elden çikart,ve çikardim.
Sonradan ogrendim ki corvette guzel araba yapiyormus.:)
Bu hikaye boyle devam eder gider.

Tum bu olumsuzluklara ragmen R8 den bir sikayet duymadim simdiye kadar.
Ben kullanmadim bilmiyorum ama kullanan memnun onu biliyorum.
Yani ne bileyim?
Biraz ayar biraz sorunu çozmek için istekli olma meselesi bu motor tipi mevzu.

Turkiye de bazi hurafelerden dolayi km mevzusu biraz normalin disinda seyrediyor.

Ben geçen sene bu forumda 10bin km yapmis SS ölmüstür diye bir suru yorum okudugumu hatirliyorum.:)
Bu nedenle yorum ne kadar ust duzeyde ve bilimsel olursa olsun, okuyan kisi toplumun onu yonlendirdigi degerlerin disina çikamiyor.
Yani biz ne anlatirsak anlatalim, tercihi ekonomik durum belirliyor.
Aslinda Turk tuketicisinin tercihini motosikletin kalitesi degil, ranti daha çok etkiliyor.

rx-7'de o sorunun bi çözümü vardı ama modifikasyona giriyor o konu tam hatırlamıyorum şimdi (arabalarla motosiklete ilgi duymadan önce baya bi ilgiliydim hatırladığım kadarını soleyebiliyorum ondan) rx-8'de çok baktım seramik yapılanma var uçlarında ve üçgenin döndüğü uzun ulan yay kısımlarda tam anlamıyla (rx-7'de sadece pistonun uçları seramikti yanlış hatırlamıyorsam)

neyse artık araba mevzusu benden geçti onun teknolojisini motora sardığımdan beri hiç takip etmiyorum paslandım diyebilirim en son 325ci ile takla attım typ-r'nın biri saolsun ve o iş bitti benim için sonrasında...

10 bindeki motor konusuna dönücek olursak
hyodan örnek vermek gerekirsek insanlarımızın gaz koluna tepkilerini yeterince açıklamış olurum sana
yani gaz kolunun motorun yiyebileceği verebileceği gücü kadarı değilde fazası açılıyor bizde sürekli

30bini geçen bi ss pek göremedim şimdiye kadar geçenlerin bi çoğundada sorunlar var sürekli aşırı yüksek devirli kullanım gaz kolunun açıldığında sürekli tapagazda olması vs gibi şeyler....
bide bakım mevzusu var kimse gerçekten o kadar fazla özen göstermiyor esasında motorunu ucuzada kaçıyor çoğu..

dolayısıyla durum meydanda biraz bence



ek olarak daha dayanıksız bir motora rağmen rx-7 rx-8'e göre performans açısından modifikasyon sonucuna daha güzel tepkiler veren bir motora sahip ve şase olarakta kazancı daha fazla (=
2sinide gerçekte kullanmadım ama bu arabaları en realize duruma getirmiş olan oyun nfs underground 2 yani orj. tam olmasada gayet yakın değerler veriyor...

GP500-1st
18 Mart 2009, 05:05
İlkay 3 silindir dediğin gibi daha dengeli ve farklı bir tat ss için:cat:

Coq makinaların 1. vites top speedleri ölçüldümü? buraya yazabilirmisin. Triumph yine en düşük sürati verirse saşırmam:P

< iLk@yy >
18 Mart 2009, 05:13
İlkay 3 silindir dediğin gibi daha dengeli ve farklı bir tat ss için:cat:

Coq makinaların 1. vites top speedleri ölçüldümü? buraya yazabilirmisin. Triumph yine en düşük sürati verirse saşırmam:P

1i düşük verip 2 3 ve 4. viteslerde güzel uzayan bir motor sanırım
bu motoruda hiç kullanmadım açıkçası çok fazla bir bilgimde yok 3 silindirli yapısı dışında

1.vitesi düşük vermesi 2 3 4 viteslerinde kazanç sağlayabilir daha uzun şanzuman aralıklarıyla fazla torku bu şekilde kullanmış olabilirler işe yarar bi sonuç

neyse ben yatıyorum artık arkadaşlar size iyi geceler...
telefonumda bedenim gibi pilim bitiyor çağrısı yapıyor bana
neyse gittim...

COQ
18 Mart 2009, 05:20
İlkay 3 silindir dediğin gibi daha dengeli ve farklı bir tat ss için:cat:

Coq makinaların 1. vites top speedleri ölçüldümü? buraya yazabilirmisin. Triumph yine en düşük sürati verirse saşırmam:P

Hayir kaç yapiyo bunlar? diye olçulmedi.
Metresel hizlanmalar ve çiktiklari hizlar olçuldu.
Daha sonra yazacagim.
140 km/h ye kadar vites degerleri ve geçis olçulerinin degerleri de var.
Onlari da verecegim.
Vites oranlari içn fabrika verileri baz alindi.
Bu nedenle bu degerleri motosikletlerin ofisyal sitelerinde bulabilirsiniz.
Yani bizim asil ilgilendigimiz konularin detayli incelemesi yapildi.
Hatta ne kadar yakti ulem bu hesabi bile yapildi.
Fakat isin muhendislik yonu olayin disinda kaldigi için ilgilenilmedi.
Testte daha çok olagan kullanici esas alindigindan
"bunlarin sigortasi kaç para tutar lan?"
sorusu,
3 silindirmi iyi 4 silindirmi? sorusundan daha onemli kabul edildi.:)
Yani isin teknik kisminda çok fazla yardimci olamayacagim.
Sonuçta ben de kagit uzerindeki rakamlari konusuyorum.:)

symbekir
18 Mart 2009, 08:21
arkadşlar bende bi motor tercihi yapacam onu size gösterebilmem için ne yapmalıyım yani aynı bu şekilde olacak nasıl yaparım :pale:

DARKDIAMOND
18 Mart 2009, 13:43
arkadşlar bende bi motor tercihi yapacam onu size gösterebilmem için ne yapmalıyım yani aynı bu şekilde olacak nasıl yaparım :pale:

Hiçbişey yapamazsan,göstermek istediğin makinanın linkini buraya kopyala.Biz girip görüş bildiririz.Ayrıca bir başlıkta açabilirsin.Hem oradan takip etmen daha kolay olur.

Tork meselesindede bi saptama yapmak istiyorum;Tork ile beygir arasındaki seçimi,üreticinin o modeli hangi pazarda kullanacağına dair olan tercihi belirlemektedir.SS,Enduro,Scooter,Touring,Cruiser, vs. gibi her gurubun amacı başkadır.Bu sebeplede değişik motorlar dizayn edilmiştir.Bunun yolu,çapxstork değerinin değiştirilmesidir.Çapı stork'undan daha büyük olan motor,daha yüksek devirde çok beygir üretebilir.Stork'u çapından büyükse,az devride yüksek tork üretebilir.Son dönem motorlarda "kare oda" denen çapı stork'una eşit silindirler dizayn edilmiştirki buda ne yardan nede serden geçmemeyi hedeflemiştir.

COQ
18 Mart 2009, 13:50
Makinalarin arasindaki tork hp gibi deger farklari, biz fanilerin çabuk kavrayacagi kadar buyuk farklar degil.
Bu nedenle fazla kafaya takilmamasi taraftariyim.

Eger içlerinden biri, çok alt devirlerde buyuk guçler uretseydi bak bu dikkate deger diyebilirdim.
Ama hemen hepsinde oyun 10bin devirden sonra basliyor.:)

Erhan Erdil
18 Mart 2009, 13:56
Yapılan test bu olsa gerek, birde video görüntüsü var ekleyelim onuda :)

http://www.motorevue.com/article/article/motorevue-39586-1-zoom-article.jpg

Piste çıkmadan önce Fransanın köylerinde de mi test yapmışlar? :mrgreen:
http://storage06.brainsonic.com/customers/lariviere/contents/motorevue/videopublisher/71d9e497-729e-4f8e-898a-bc1890e54d64/SmartPlayer.swf?richPlayerConfigFileUrl=http://storage06.brainsonic.com/customers/lariviere/contents/motorevue/videopublisher/71d9e497-729e-4f8e-898a-bc1890e54d64/smartplayerconfig.xml

COQ
18 Mart 2009, 14:15
Evet test budur.
Mavi tulumlu olan da Vincent abimizdir.
:)

GP500-1st
18 Mart 2009, 15:38
Yamahanın kırmızı beyazının da hastasıyım:) 98 R1 de çok seksiydi böle:P

< iLk@yy >
18 Mart 2009, 16:04
videoda sesmi yok yoksa benim firefoxumdamı bir sorun var (=

GP500-1st
18 Mart 2009, 16:09
:pale:Videoda ses var ama endurance cı Vincent abinin söledikleri fransızca

COQ
18 Mart 2009, 16:30
:)

Bertrand,videoda Vincent abiye motosikletle ilgili izlenimlerini soruyor.
Vincent da cevapliyor.
Yorumlarini merak ediyorsaniz bir ara çeviririm.
Yani spiker pozisyonunda gordugunuz adamin adi Bertrand.
Kendisi aslinda mekanikerdir.
Ama iyi motosiklet kullanir.
Tum motorlari o da test etti.
Onun gorusleri mekanik anlamda Vincent abiden biraz farkli.
Onu da sonra anlatirim.:)

zeda3000
18 Mart 2009, 16:38
Koskoca Ducati nasil oldu da girmedi bu siralamaya , ve Triumph gibi SS de adi zayif bir marka 1. siraya oturdu. Supheli bir test raporu acikcasi.

boy
18 Mart 2009, 17:04
Ben artık dergilerin yaptığı hiçbir teste inanmıyorum...

İlk çıktığından beri (2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 da Kenan şampiyon olacak) dünya Supersport şampiyonluğunu hiçbir markaya kaptırmayan Honda CBR600RR gibi bir motora en kötü 600cc motoru demeden önce bazı istatistiklere bakmak gerekir diye düşünüyorum.. Supersport kategorisinde şimdiye kadar en çok tercih edilen motor oldu, unutmayın ki ülkemiz bu marka sayesinde dünya şampiyonluğunu kazandı..

Supersport kategorisinde markalara göre adetler :

1. Honda - 16 adet
2. Yamaha - 6 adet
3. Triumph - 4 adet
4. Kawasaki - 2 adet

1 Pitt Andrew HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR
5 Pradita Tata YZF Yamaha Yamaha YZF R6
7 Vostárek Patrik Intermoto Czech Honda CBR600RR
8 Aitchison Mark HANNspree Honda Althea Honda CBR600RR
9 Dell'Omo Danilo Kuja Racing Honda CBR600RR
13 West Anthony Stiggy Racing Honda Honda CBR600RR
14 Lagrive Matthieu HANNspree Honda Althea Honda CBR600RR
19 Szkopek Pawel MS Factory Racing Triumph Daytona 675
21 Fujiwara Katsuaki Kawasaki Motocard.com Kawasaki ZX-6R
24 McCoy Garry ParkinGO Triumph BE1 Triumph Daytona 675
26 Lascorz Joan Kawasaki Motocard.com Kawasaki ZX-6R
28 Vos Arie Veidec Racing RES Software Honda CBR600RR
30 Günther Jesco RES Software Veidec Racing Honda CBR600RR
32 Lai Fabrizio ECHO CRS Grand Prix Honda CBR600RR
35 Crutchlow Cal Yamaha World Supersport Yamaha YZF R6
50 Laverty Eugene Parkalgar Honda Honda CBR600RR
51 Pirro Michele Yamaha Lorenzini by Leoni Yamaha YZF R6
54 Sofuoglu Kenan HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR
55 Roccoli Massimo Intermoto Czech Honda CBR600RR
69 Nannelli Gianluca ParkinGO Triumph BE1 Triumph Daytona 675
71 Morillas Jose Holiday Gym Racing Yamaha YZF R6
77 Veneman Barry Hoegee Suzuki Team Suzuki GSX-R600
78 Geronimi Shaun Hoegee Suzuki Team Suzuki GSX-R600
83 Holland Russell ECHO CRS Grand Prix Honda CBR600RR
88 Guerra Yannick Holiday Gym Racing Yamaha YZF R6
96 Smrz Matej MS Factory Racing Triumph Daytona 675
99 Foret Fabien Yamaha World Supersport Yamaha YZF R6
105 Vizziello Gianluca Stiggy Racing Honda Honda CBR600RR
117 Praia Miguel Parkalgar Honda Honda CBR600RR
127 Harms Robbin Veidec Racing RES Software Honda CBR600RR

Sizce tercih olarak bu kadar fark olmasının nedeni nedir?
Ki bu adamlar profesyonel.. Normal sokak kullanıcısı değil.
O kötüymüş, bu kötüymüş.. Bırakın bu işleri yaaa.. Gerçekler ortada..


Honda CBR1000RR Fireblade konusunda 2008 itibariyle Honda'nın ilk defa kötü bir motor ürettiğini kabul ediyorum. Zaten yarıştaki performans farkından da bu anlaşılıyor. Umuyorum en kısa zamanda sorunları giderecekler..

SilentScream
18 Mart 2009, 17:13
bu tip testler hep ilgi çekmiştir ve tartışılmıştır ama ben bunlardan birini alacak olsam pist de 1 sn geri kalmış diye vazgeçeceğime , üstünde en rahat edebileceğim ve uzaktan baktığımda yüzümde gülümse yaratacak olanı alırdım şahsen...

aYe
18 Mart 2009, 17:17
Fakat RX7 de var.:)
Bu agzina ettigimin arabasindan bir tane almistim zamaninda.
Kuçuk bir ariza arastirmasi sonucunda motorun komple degismesine karar verdiler çöpe attim.
Fakat bu arabaya olan muhabbetimden olur boyle hatalar deyip ikincisini aldim.
Hatta birincisi beyazdi ondan oldu deyip, ikincisini kirmizi almistim.:)(anlarim bu islerden yani)
Devir saatini kirmiziya ilk getirdigim an tekrar servise gitmem icap etti.:pr:
Baktim ki onda da ayni muhabbet donuyor.
Dedimki basina bir bela gelmeden elden çikart,ve çikardim.
Sonradan ogrendim ki corvette guzel araba yapiyormus.:)
Bu hikaye boyle devam eder gider.

Tum bu olumsuzluklara ragmen R8 den bir sikayet duymadim simdiye kadar.
Ben kullanmadim bilmiyorum ama kullanan memnun onu biliyorum.
Yani ne bileyim?
Biraz ayar biraz sorunu çozmek için istekli olma meselesi bu motor tipi mevzu.

Turkiye de bazi hurafelerden dolayi km mevzusu biraz normalin disinda seyrediyor.

Ben geçen sene bu forumda 10bin km yapmis SS ölmüstür diye bir suru yorum okudugumu hatirliyorum.:)
Bu nedenle yorum ne kadar ust duzeyde ve bilimsel olursa olsun, okuyan kisi toplumun onu yonlendirdigi degerlerin disina çikamiyor.
Yani biz ne anlatirsak anlatalim, tercihi ekonomik durum belirliyor.
Aslinda Turk tuketicisinin tercihini motosikletin kalitesi degil, ranti daha çok etkiliyor.

Bende tek keko kendimi sanıyordum:P

Hoş artık böyle bir hataya düşmem ama sübyan olduğum zamanlarda şöyle bir hata yapmıştım;

Burda yaş en fazla 18 bıyıklarım yeni terliyor:P
http://img17.imageshack.us/img17/8137/rx7gx2.jpg

Yaklaşık 6 sene kadar kullandım bunu, üzerindeki motoru bitti, sonra sandık motor aldım cillop baktım o da bitiyo sattım gitti.:queen:

Tabi böyle bir şey kullanıyorsan hakkını vereceksin, drift yapmayı özlemedim dersem yalan olur, şimdilerde motorsuz kalınca ıkına kıkına bindiğim jeeple kıytırık driftler yapıyorum.:P
ju02PZlShZQ

Dün yazdığım 50bin gören SS yok yorumum yanlış anlaşılmış sanırım, motor kalitesi açısından söylemedim bunu, sürücü açısından söyledim:mrgreen:

Bu arada motor tartışması çok yönlü ilerliyor, kayda değer hiç bir değeri olmayan "son günlerin en iyi başlığı" ödülümü bu başlığa veriyorum.:mrgreen:

ErTech
18 Mart 2009, 17:18
:)

Bertrand,videoda Vincent abiye motosikletle ilgili izlenimlerini soruyor.
Vincent da cevapliyor.
Yorumlarini merak ediyorsaniz bir ara çeviririm.
Yani spiker pozisyonunda gordugunuz adamin adi Bertrand.
Kendisi aslinda mekanikerdir.
Ama iyi motosiklet kullanir.
Tum motorlari o da test etti.
Onun gorusleri mekanik anlamda Vincent abiden biraz farkli.
Onu da sonra anlatirim.:)

coq her makina için yorumları kısaca aktarabilirmisin? :) fransızcayı çözmek zaman alır şimdi :P

aYe
18 Mart 2009, 17:46
Boy mesajını şimdi gördüm, abi onlar 400bin dolarlık 600RR, bunlar 10bin dolarlık 600RR.

Tamam görüntü aynı ama geri kalanı için aynı şey diyemeyiz, aynı modeller süpersport yarış pistinden alınıp teste sokulsa eminim sıralamada 600RR tepeye otururdu.:)

alp_tunay
18 Mart 2009, 18:58
Bende tek keko kendimi sanıyordum:P

Hoş artık böyle bir hataya düşmem ama sübyan olduğum zamanlarda şöyle bir hata yapmıştım;

Burda yaş en fazla 18 bıyıklarım yeni terliyor:P
http://img17.imageshack.us/img17/8137/rx7gx2.jpg

Yaklaşık 6 sene kadar kullandım bunu, üzerindeki motoru bitti, sonra sandık motor aldım cillop baktım o da bitiyo sattım gitti.:queen:

Tabi böyle bir şey kullanıyorsan hakkını vereceksin, drift yapmayı özlemedim dersem yalan olur, şimdilerde motorsuz kalınca ıkına kıkına bindiğim jeeple kıytırık driftler yapıyorum.:P
ju02PZlShZQ

Dün yazdığım 50bin gören SS yok yorumum yanlış anlaşılmış sanırım, motor kalitesi açısından söylemedim bunu, sürücü açısından söyledim:mrgreen:

Bu arada motor tartışması çok yönlü ilerliyor, kayda değer hiç bir değeri olmayan "son günlerin en iyi başlığı" ödülümü bu başlığa veriyorum.:mrgreen:

Videoyu göremedik?.... :P:P

SS ler ilgi alanım dışında.... Teknik bilglerden falan çok fazla anlamam... Ama yorumları dikkatle okuyorum....:cat::cat::cat:

İlerde R6 alıcam ama... Yada cbr... Onun da tadına bakıcam... :cat::cat: Ama görüntü itibarı ile R6... :cat::P:P:P

COQ
18 Mart 2009, 19:44
Ben topigi açarken, insallah Boy gormez diye içimden dua ederek açtim ama gormus.:P

Boy 600RR 2003 yilinda uretildi ve SS yarislarinda o gunden beri baska hiç bir motosiklet sampiyon olamadi.
Bu dogru.

Fakat ayni basari stok yarislarinda varmi?
Yok!!!

Yani sapla samani birbirine karistirmamak lazim.

Sonra bir baska konu da su.
Tamam CBR siralamada en altta.
Ama aralarinda çok buyuk farklar yokki.
Birinci ile sonuncu arasinda bir puanlik bile fark yok.
Simdi bu motor kotu denilir mi yahu.:)
Veya birinci olan motor bunlardan kat kat ustun diye bir sonuca varilabilir mi?
Bu bir testtir.
Illa biri birinci olacak yani.:P

boy
18 Mart 2009, 19:47
@aYe

Boy mesajını şimdi gördüm, abi onlar 400bin dolarlık 600RR, bunlar 10bin dolarlık 600RR. Tamam görüntü aynı ama geri kalanı için aynı şey diyemeyiz, aynı modeller süpersport yarış pistinden alınıp teste sokulsa eminim sıralamada 600RR tepeye otururdu.
Abi bu dediğin biraz saçma değil mi? Caddedeki stock motorları kendi içerisinde kıyaslamak ile yarışta modifiye edilen motorları kendi içerisinde kıyaslamak arasında sence bir fark var mı? Eğer fark var diyorsan, en iyi modifiyeyi Honda yapıyor sonucu çıkar. Ama önemli olan hangi motorun ne kadar güç ürettiği değil, yarışçıların hangi motor ile daha iyi performans gösterdikleridir ki sana tercih oranlarını verdim. Kontrolsüz güç hiçbir anlama gelmiyor. Yani benim yaptığım kıyaslama da elma ile armutun kıyaslaması değil. Supersport yarışında yarışan diğer markalar da modifiye yapıyorlar. Superbike kategorisinde birşey diyemem, son iki senedir 1000RR yerlerde sürünüyor ancak Supersport konusunda 600RR diğer markalardan açık ara ileridedir ve sınıfının lideridir.

@coq

Ben topigi açarken, insallah Boy gormez diye içimden dua ederek açtim ama gormus. Boy 600RR 2003 yilinda uretildi ve SS yarislarinda o gunden beri baska hiç bir motosiklet sampiyon olamadi. Bu dogru. Fakat ayni basari stok yarislarinda varmi? Yok!!! Yani sapla samani birbirine karistirmamak lazim.
Abi konu SS oldu mu benden kaçmaz, keşke Türkiye'de olsaydın da seninle piste çıksaydık :P Murat'a vermiş olduğum cevap seni tatmin eder mi bilmiyorum ama Supersport kategorisinde de her marka motorunu dibine kadar modifiye ediyor. Sonuçta bu motorlar arasında da çok büyük farklar olmuyor. Başarıyı getiren tek ve en önemli şey motor gücü değildir. 600RR'ın en çok tercih edilmesinin nedeni çok daha rahat ve dengeli bir motor olmasıdır. Bu dediğimi ancak R6'dan inip 600RR'a binen anlar, geçen sene R6 ile yarışan Tuna Şahbazoğlu benim motora binmişti ve hayretler içerisinde kalmıştı. Ben artık bu konularda tartışmaktan bıktım ama bir markanın da hak etmediği şekilde eleştirilmesinden sıkıldım artık. Dergilerin değerlendirmeleri kesinlikle doğru değildir çünkü hangi motor güç olarak daha güçlüyse genelde o en iyisidir onlara göre, güç farkı arasında çok ufak farklar olsa da. Ama iş o motorun üzerine binip piste çıktığınızda değişir.

aYe
18 Mart 2009, 20:24
Videoyu göremedik?.... :P:P

SS ler ilgi alanım dışında.... Teknik bilglerden falan çok fazla anlamam... Ama yorumları dikkatle okuyorum....:cat::cat::cat:

İlerde R6 alıcam ama... Yada cbr... Onun da tadına bakıcam... :cat::cat: Ama görüntü itibarı ile R6... :cat::P:P:P

Heh örnek alacak adam kalmadı beni örnek al abi, kır benim gibi kafayı gözü aklın başına gelsin.:P

Sen coq'la boy'un dediklerine bak, benim bir halttan çaktığım yok, 1000rr dışında motor süremiyorum, cbr125 üzerinde gidişimi görsen gülmekten ağlarsın.:queen:


@aYe

Abi bu dediğin biraz saçma değil mi? Caddedeki stock motorları kendi içerisinde kıyaslamak ile yarışta modifiye edilen motorları kendi içerisinde kıyaslamak arasında sence bir fark var mı? Eğer fark var diyorsan, en iyi modifiyeyi Honda yapıyor sonucu çıkar. Ama önemli olan hangi motorun ne kadar güç ürettiği değil, yarışçıların hangi motor ile daha iyi performans gösterdikleridir ki sana tercih oranlarını verdim. Kontrolsüz güç hiçbir anlama gelmiyor. Yani benim yaptığım kıyaslama da elma ile armutun kıyaslaması değil. Supersport yarışında yarışan diğer markalar da modifiye yapıyorlar. Superbike kategorisinde birşey diyemem, son iki senedir 1000RR yerlerde sürünüyor ancak Supersport konusunda 600RR diğer markalardan açık ara ileridedir ve sınıfının lideridir.


Abi hiç bir SS'e kötü demem, hepsi güzel param olsa hepsini alırım, ama şu bir gerçek yarışanlar bunların modifiye edilmiş halleri değil, bunlar yarışanların imitasyonları, bunu da kabul etmek lazım.:)

Yarışanlar derken bizdekileri kasdetmiyorum, yanlış anlaşılmasın.:P

araltı
18 Mart 2009, 20:35
1000 lik demişken;
cbr 1000 rr ın yag yakma sorunu çözülmüş :)

http://img18.imageshack.us/img18/1187/binarar.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=binarar.jpg)