Orijinalini görmek için tıklayınız : 2009 SS Karsilastirmasi
İşin aslı o yağ sorunu cidden çözüldü, bu espiride bayatladı.:P
yapılan her testler de farklı markanın birinci olması bu testlere duyulan güveni azaltıyor..
Su bir gerçekki CBR pist için yapilan tum çalismalara en iyi cevabi veren motor.
Fakat bu testte verilen puanlar cadde kullanimi için verilen puanlardir.
Pist için bir puanlama yapilmadi.
Gerçi derecelere bakarak bisey degismezdi diyebilirim.:)
Daytona ve Kawasaki bu yil tamamen yenilendiler.
Digerleri geçen yil model degistirmislerdi hatirladigim kadariyla.
Yani fazladan bir makyaj var sadece.
Daha once de dedigim gibi mesele aslinda en iyisini degil, kullanim amacina en uygun olanini almak.
Bu kullanim amaci meselesi saçma oldu ama bu motosikletlere binenler her yerde kullaniyor napalim.:P
Baska bir tarif bulamadim.
İşin aslı o yağ sorunu cidden çözüldü, bu espiride bayatladı.:P
murat ciddimin nasıl oldu bu iş söylersen sevinirim merak etme başka forumlarda sana giydime yapmıycam:P:mrgreen:
@coq
Boy 600RR 2003 yilinda uretildi ve SS yarislarinda o gunden beri baska hiç bir motosiklet sampiyon olamadi. Bu dogru. Fakat ayni basari stok yarislarinda varmi? Yok!!!
Abi bu arada hangi Superstock yarışlarından bahsediyorsun? Bahsettiğin, Honda'nın başarı sağlayamadığı Superstock yarışları hakkında bilgi, istatistik, v.s.. verebilir misin? Hangi siteden bilgi alabiliriz?
:silent: :silent: :silent:
WSBK yarışlarının videolarını bulup indiriyorum, şu anda ilk iki yarışı indirdim, daha önceki senelerde Supersport yarışlarını da bulabiliyordum ancak bu sene hiçbir yerde Supersport yarışlarını bulamadım. Kaynak bilen var mı?
@coq
Abi bu arada hangi Superstock yarışlarından bahsediyorsun? Bahsettiğin, Honda'nın başarı sağlayamadığı Superstock yarışları hakkında bilgi, istatistik, v.s.. verebilir misin? Hangi siteden bilgi alabiliriz?
WSBK dan bahsediyorum Boy.
Geçen yil 3 yaris kazanabildiler.
Ilk 10 da nadiren gorebildik kendilerini.
R6 ezdi geçti geçen yil.
WSBK nin ofisyal sitesinden bilgi alabilirsin.
Sen de biliyorsun ki bu is birazda takimlarin imkanlariyla alakali.
murat ciddimin nasıl oldu bu iş söylersen sevinirim merak etme başka forumlarda sana giydime yapmıycam:P:mrgreen:
Arkadaşım hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız, iyi günlerde kullan.
Yalnız çok fazla kilometre yapmadan önce, sağ gidon tarafındaki şase nosunun oraya bak, alttan 2. 3. harfin altında sonradan atılma noktalama çeltik yoksa en yakın servise giderek debyraj kasnağının komple değişmesi gerektiğini söyle(bu çeltik fabrikada kasnağı onarılan 1000RR'larda var), eski kasnakla çok km yapılmışsa volan dişlisinde çatlak olabilir, onunda değişmesi gerekir aklında olsun.
Bunlar ses sorunuyla ilgili olan kısım.
Yağ yakma konusunda suçlumuz alt sekmanların arasındaki yay vazifesi gören çember.
İmalat hatası bu parçada, piston aşağı indiğinde alt sekmanlardan birisi açılmıyor, dolayısıyla sekmanlar piston yatağından yanma odasına yağ kaçırıyor, sorunun çözülmesi için 4 pistonunda sekmanlarının değişmesi gerekiyor.
Bunu da servisinden talep et.
Tekrar hayırlı olsun, on numara bir motora sahipsin.
Alıntıya alıntıyla cevap vereyim madem.:P
@coq
WSBK dan bahsediyorum Boy.
Geçen yil 3 yaris kazanabildiler.
Ilk 10 da nadiren gorebildik kendilerini.
R6 ezdi geçti geçen yil.
WSBK = World Superbike
SS = Supersport
STK1000 = Superstock 1000
STK600 = Superstock 600
Superstock dedin ama şimdi WSBK diyorsun, WSBK Stock değildir. Kategorileri mi karıştırdın yoksa sallıyor musun? R6'nın WSBK kategorisinde ne işi var? Stock yarışlarından örnek verir misin? Dereceler nelerdir? Markalara göre başarılar nedir? Stock kategorisinde Honda'nın başarısız olduğunu söylemiştin ya...
Ben super stok diye bir kelime kullanmadim
Yazdiklarim orda duruyor git bak:)
WSBK nin duzenledigi seninde oraya yazdigin stok 600 yarislarindan bahsediyorum
uydurup uydurmadigimi anlamak için de asagidaki linki tiklayip, yil yil ve pist pist sonuçlara bakabilirsin.
http://sbk.perugiatiming.com/pdf_frame.asp?p_S_Campionato=SBK&p_Anno=2009&p_Manifestazione=1
DARKDIAMOND
19 Mart 2009, 02:41
Başlıkta bir tartışma var ve ben sadece ilk sorduğum soru tarafındayım:En hızlı olmayan Kawasaki'nin,Vincent abinin turu ile kendini pilot sanan eleman arasındaki zaman farkının 1"'nin biraz üzerinde olması,"Acaba her pilot için kullanım rahatlığı sağlayan modelin teknik verisi ne olursa olsun,en birinciye üstünlük sağlayabilirmi?" diye sorup bırakıyorum:).Eninde sonunda Benide SS'ci yapacaksınız ona yanarım:cherry:.
Başlıkta bir tartışma var ve ben sadece ilk sorduğum soru tarafındayım:En hızlı olmayan Kawasaki'nin,Vincent abinin turu ile kendini pilot sanan eleman arasındaki zaman farkının 1"'nin biraz üzerinde olması,"Acaba her pilot için kullanım rahatlığı sağlayan modelin teknik verisi ne olursa olsun,en birinciye üstünlük sağlayabilirmi?" diye sorup bırakıyorum:).Eninde sonunda Benide SS'ci yapacaksınız ona yanarım:cherry:.
Ben sorunu daha once gordum.
Fakat sana biturlu sira gelmedi.:)
Yoksa seni sallamadim gibi anlama lutfen.
Baksana kavramlarla ugrasiyoruz.
Pistte hizli donmenin tek yolu kuvvetli motor degildir.
Pistte donmek bir suru detay içeren bir konu.
Ben simdi sana yine SBK dan bir ornek verecegim.
çok basit bir ornek olacak.
Ama isin içinde ne gibi isler dondugunu anlamaniz için ya da dusunmeniz için bir pencere açacaktir umuyorum.
Bu verecegim ornek bu testin sonucunun herhangi bir markayi kotuledigi anlamina gelmedigine de iyi bir ornek olacaktir.
Gelelim örnege:
Onceki hafta WSBK yarislari Phillip Island pistindeki ilk yarisla basladi.
Gururumuz Kenan Sofuoglu CBR600RR ile bu organizasyonun SuperSport kategorisindeki yarisi kazandi.
Yarista yaptigi en iyi tur zamani söyle:
1'35"353
Bu motorlarin abilerinin yaristigi SuperBike kategorisini ise B Spies Yamaha R1 ile kazandi. Yarista yaptigi en iyi tur zamani soyle:
1'32"829
Arada 3 saniye kadar fark var.
Simdi gelelim asil meseleye.
Binliklerin yaristigi bu SBK kategorisinde alt siralara bakalim.
K Muggeridge, Suzuki GSXR 1000 ile en iyi tur zamani:
1'35"132
M.Baiocco, Kawasaki ZX 10R ile en iyi tur zamani:
1'35"843
D Salom, Kawasaki ZX 10R ile en iyi tur zamani:
1'35"879
V.Iannuzzo, CBR 1000RR ile en iyi tur zamani:
1'35"907
Yani Kenan Sofuoglu, CBR 600 RR ile binlik abilerinin yarisina girse, bu pilotlara nanik yapacakmis.:)
Adam 600cc ile 1000cc motor yarislarina girse ilk 20 kesin.
Sadece Kenan da degil.
En az 10 pilot bir suru binlikten daha iyi tur zamani yapmislar.
Anlatabilmisimdir umarim.:)
DARKDIAMOND
19 Mart 2009, 03:39
Oookkeeeeyyyy Horoz Abim! Olay biraz adaptasyon diyosun.:cat:.O zaman burada öne çıkan etkende Pilot'un ve takımın uzun süreli tutarlılığı oluyor.2-3 sene bir makinaya alışıp onun evriminde rol almış bir pilotun şampiyon olmaması gibi şey sözkonusu değil.Tabiki bu disiplin gerektiren birşeydir.Kendimden örnkliyorum,bizde pek yok:cherry:!Fakat Kenan'ın sporcu disiplinini çok dikkate almalıyız.Aşı tutarsa şampiyonların arkası gelecektir.
Bir soru:Scooter'ci olarak 37'sinden sonra SS kullanmak istesem,Bana teneşirmi yoksa arabamı önerirsiniz:cherry:?
Bir soru:Scooter'ci olarak 37'sinden sonra SS kullanmak istesem,Bana teneşirmi yoksa arabamı önerirsiniz:cherry:?
Teessuf ederim.::miiz::
39 yasimdayim.
Hala kuduruk vaziyetteyim.
:P
Geçen hanima, ellerimi ogusturup,
"Allah kirka az kaldi" dedim.
O niye ki? diye sordu.
Kirk yas sendromuna girecem, acaip istiyorum dedim.:)
Eger Bush'un Irak taki hareketlerini çalisip teknigi kapmamis olsam terlik kafamda patladiydi.:)
Saolasin Bush.:cat:
(Laf aramizda kalsin, Scooter dan sonra biraz agir gelir mevzu. Farkli modellerle bir deneme yapip oyle geçis yapmak saglik açisindan faydalidir.):wiinkk:
DARKDIAMOND
19 Mart 2009, 05:10
Yaptım abicim,aslında bayadır motor kullanıyorumda ruh dinginlemiştir diye düşünmüştüm.Maalesef size uydukça çığrından çıkıcam sanırım:P.Şaka bi yana,Bir tanede sağlam bi enduro istiyor bünye.İşten çıkarmasalardı V-Storm'u kapmıştım ama 250'likle devam edicez bu yaz:cherry:.Bide büyüyünce Triumph Tiger1050 veya Motoguzzi Norge 1200'den birini yoldaş edinmektir niyetim,kısmet diyelim:salut:
@coq
Ben super stok diye bir kelime kullanmadim Yazdiklarim orda duruyor git bak WSBK nin duzenledigi seninde oraya yazdigin stok 600 yarislarindan bahsediyorum uydurup uydurmadigimi anlamak için de asagidaki linki tiklayip, yil yil ve pist pist sonuçlara bakabilirsin.
Abi klavyenin ucundaki gerçekten sen misin artık şüpheliyim.. :silent:
Modifiyesiz veya çok sınırlı modifiyeli, fabrika çıkışı motorlarla yapılan yarışa "Stock" deniyor abicim. Superstock ile Stock aynı şeyler. Senin iddian Stock yarışlarında Honda 600RR'ın başarısız olduğu idi. Ben de bu istatistiği nerden aldığını sordum. Senin vermiş olduğun linkte Stock ile ilgili hiçbir bilgi yok. Bir kere WSBK dediğin kategori 1000cc ve bu kategoride 600RR yarışmıyor. Bana vermiş olduğun linkte Supersport sonuçları var, ki benim verdiğim istatistikler ile aynı, yani 600RR açık ara lider...
...
Onun dışında eklemek istediğim bir konu daha var. Bir pistte 600cc nin mi yoksa 1000cc nin mi iyi gideceği pistte bulunan düzlüklerle ilgilidir. Senin vermiş olduğun örnek tam olarak doğru değil. Philip Island pistinde tek bir düzlük vardır, aynı kıyaslamayı İstanul Park için yaparsan Kenan 600RR ile 1000cc lere yaklaşamaz bile çünkü İstanbul Park pistinde 5 düzlük vardır. 600cc ile 1000cc nin performansı düzlüklerde fark eder, virajda daha hafif olduğu için 600cc avantajlıdır.
ennginn
19 Mart 2009, 17:01
39 yasimdayim.Hala kuduruk vaziyetteyim.
Yaş farketmiyor beeeeeeeeeee
Bir tanede sağlam bi enduro istiyor bünye.İşten çıkarmasalardı V-Storm'u kapmıştım ama 250'likle devam edicez bu yaz kısmet diyelim:salut:
İki tane olacak. Birisi vstrom olursa güzel olur.
alp_tunay
19 Mart 2009, 17:27
@coq
Abi klavyenin ucundaki gerçekten sen misin artık şüpheliyim.. :silent:
Modifiyesiz veya çok sınırlı modifiyeli, fabrika çıkışı motorlarla yapılan yarışa "Stock" deniyor abicim. Superstock ile Stock aynı şeyler. Senin iddian Stock yarışlarında Honda 600RR'ın başarısız olduğu idi. Ben de bu istatistiği nerden aldığını sordum. Senin vermiş olduğun linkte Stock ile ilgili hiçbir bilgi yok. Bir kere WSBK dediğin kategori 1000cc ve bu kategoride 600RR yarışmıyor. Bana vermiş olduğun linkte Supersport sonuçları var, ki benim verdiğim istatistikler ile aynı, yani 600RR açık ara lider...
...
Onun dışında eklemek istediğim bir konu daha var. Bir pistte 600cc nin mi yoksa 1000cc nin mi iyi gideceği pistte bulunan düzlüklerle ilgilidir. Senin vermiş olduğun örnek tam olarak doğru değil. Philip Island pistinde tek bir düzlük vardır, aynı kıyaslamayı İstanul Park için yaparsan Kenan 600RR ile 1000cc lere yaklaşamaz bile çünkü İstanbul Park pistinde 5 düzlük vardır. 600cc ile 1000cc nin performansı düzlüklerde fark eder, virajda daha hafif olduğu için 600cc avantajlıdır.
Pek anlamam ama 5 tane düzlüğü olan pistte tam bilmiyorum ama 13 tane viraj varsa 600 cc daha avantajlıdır....
İzmirde Hasan ın yarışında olduğu gibi... Hasan ın virajı diğerlerine göre çok üstündü.... Ama onlar 1000 liklerle yarışıordu... Hasan düşmese kesinlikle ya 1. ya da 2. ci olurdu... Düştüğünde 4. cüydü....
İzmir pistinde 1 tane uzun düzlük var.... Biliyorsundur...:cat::cat:
bence son nokta hayabusa ya da zzr1400 :P y2k da olabilir...
alp abi,
izmir pisti istanbulpark standartlarında bir pist değil. bana sorarsan izmirde gidecek motor 600cc'dir.
istanbulpark'ta gidecek motor 1000cc'dir. sadece mantık yürütüyorum. istanbulpark'ta 600 ve 1000'liklerin yarışını seyretmedim hiç.
istanbulparktaki düzlükler oyle düzlüklerki 300'ün üstünü 1000 cc ile rahatlıkla gorebilirsiniz. 600cc ise en fazla 270-280 yapıyor. uzun düzlüklerde de yüksek hızlar zaman kazandırır.
ama şunu da unutmamak lazım motosiklet yarışında olay büyük çoğunlukla virajda biter çünkü düzlükte herkes aynı şekilde basıyor herkes aynı şekilde viraja giremiyor.
ama aynı koşullar için konuşuyorsak fark sadece 600 ve 1000cc ise tekrar diyorum istanbulparkta 1000cc gider.
Alp abicim viraj da hızlı olmak eğer çok iyi bir çizgin ve tekniğin yoksa (ki bizde yarışanlarda bu nadir...) limit zorlamak demektir, kendi limitlerini zorladığında dışardan bakan virajda iyi der, motorun limitlerini zorladığında ki en fazla 2-3 tur sürer, motor hatayı affetmez, hata yapanı virajda fırlatıp terse asfalta yapıştırır.
Benim için bir yarışçının aldığı derecelerden ziyade tamamladığı yarış sayısı daha önemli.
Yarışırken kaç kazaya sebebiyet verdiğini bir eksi puanlıyorsam, başkalarının sebep olduğu kaç kazadan kurtulduysa iki katı artı puanlarım.
Böyle bakınca bizdeki gerçek yarışçılar bir elin parmaklarını geçmiyor.
alp_tunay
19 Mart 2009, 18:46
bence son nokta hayabusa ya da zzr1400 :P y2k da olabilir...
alp abi,
izmir pisti istanbulpark standartlarında bir pist değil. bana sorarsan izmirde gidecek motor 600cc'dir.
istanbulpark'ta gidecek motor 1000cc'dir. sadece mantık yürütüyorum. istanbulpark'ta 600 ve 1000'liklerin yarışını seyretmedim hiç.
istanbulparktaki düzlükler oyle düzlüklerki 300'ün üstünü 1000 cc ile rahatlıkla gorebilirsiniz. 600cc ise en fazla 270-280 yapıyor. uzun düzlüklerde de yüksek hızlar zaman kazandırır.
ama şunu da unutmamak lazım motosiklet yarışında olay büyük çoğunlukla virajda biter çünkü düzlükte herkes aynı şekilde basıyor herkes aynı şekilde viraja giremiyor.
ama aynı koşullar için konuşuyorsak fark sadece 600 ve 1000cc ise tekrar diyorum istanbulparkta 1000cc gider.
Ben sadece örnek verdim.... Zaten konu istanbulpark da değil....Genel anlam....:cat::cat:
Biraz ortalığı bulandıraym dedim....:P:P:P
Arkadaslar ben ornegi arkadasin aradaki farklarin nerden kaynaklandigini sormasi uzerine verdim.
Ama isterseniz, geçen yil yapilan yarislardan her pist için de ornek verebilirim.:)
Lafi alip yarislara getirmissiniz.
Boy linke tiklayinca ustte iki tane açilir link var.
Solda pistler,sagda da yillar var.
Yillar sekmesinden 2008 yilini tikla, soldan da stok yarislarinin yapilsigi pistlerin ustune tikla.
Sonuçlar kabak gibi çikar.
Ama yine de bulamayabilirsin diye ben ilk on fotolarini birazdann asacam.:)
Su Galatasaray maçi bitsin hele.
:P
Bir kavram kargasasi yasiyosun.
WSBK neyin adi? :)
SS ve diger yarislarin yapildigi organizasyonun adi ne?
Meraktan soruyorum.:wiinkk:
********************
Geçen yil stok yarislari nasil bitmis?
Azzz Sonra.:)
************************************************** ******
Once konuya bir açiklik getirmem gerekiyor.
Ben CBR 600 RR SuperSportta basarili ama Stok yarislarinda niye yok? diye sormustum.
Boy da bana hangi stokta yok kanit goster,sallama seklinde biseyler yazdi.
Asagidaki resimler bu nedenle asilmistir.
Boy net gorebilsin diye kuçultmedim.:)
Stok ne olaki?
diye soran arkadaslar, bir kaç mesaj ustte Boy'un tarifinden ogrenebilirler.
Geçen yil 10 stok yarisi yapildi.
Bu 10 yarisin Worldsbk sitesinde asili olan resmi sonuçlari soyle.
1. Valencia
http://img16.imageshack.us/img16/9826/1valencia.th.jpg (http://img16.imageshack.us/my.php?image=1valencia.jpg)
2. Assen
http://img15.imageshack.us/img15/8752/2assen.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=2assen.jpg)
3. Monza
http://img254.imageshack.us/img254/8422/3monza.th.jpg (http://img254.imageshack.us/my.php?image=3monza.jpg)
4. Nurburgning
http://img15.imageshack.us/img15/1240/4nurburgning.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=4nurburgning.jpg)
5.Misano
http://img254.imageshack.us/img254/5983/5misano.th.jpg (http://img254.imageshack.us/my.php?image=5misano.jpg)
6.Brno
http://img15.imageshack.us/img15/5656/6bruno.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=6bruno.jpg)
7. Brands Hatch
http://img15.imageshack.us/img15/7868/7brandshatch.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=7brandshatch.jpg)
8. Donington
http://img21.imageshack.us/img21/4880/8donington.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=8donington.jpg)
9. Magny Cours
http://img254.imageshack.us/img254/5764/9magnycours.th.jpg (http://img254.imageshack.us/my.php?image=9magnycours.jpg)
10. Portimao
http://img21.imageshack.us/img21/2458/10portimao.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=10portimao.jpg)
Yukaridaki sonuçlari Boy'un
"bana kanit goster"
lafi uzerine asiyorum.
Ben buraya sadece bir test sonucu astim.
Hiçbir zaman CBR 600 RR kotudur diye bir kelime kullanmadim.
Kendim de son 6 senedir, modeli degismekle beraber CBR kullanicisiyim.
Fakat bir motosikleti konusuyorsak tarafsiz olmamiz gerekir.
Eksigini gedigini tartismazsak dogruyu bulamayiz.
Ben isin negatif yonunu tartisma açmak için sorguladim.
Fakat ben tartisalim derken kavga edelim demedim.
Ikisi ayni sey degil.
Ben altta kalmayayim, zeytinyagi gibi uste çikayim, anlayisiyla birbirimizin kalbini kirmaktan baska bir sey kazanmayiz.
Ben CBR 600 RR den memnunum.
Boy da memnun.
Ama nedense didisiyoruz.
:)
Konu nerelerden nereye geliyor.
Yapmayin boyle.
Sinan Er
20 Mart 2009, 01:11
Güzel bir konu.
Çamur at izi kalsın mantığı ile hazırlanmış bir test izlenimi verdi bana.
Yeni bir modelinn SS motosikleti yaratıcılarının üzerine çıkıp tepinmesi oldukca dikkat çekici.
Bu test caponyada capon pilotlar tarafından yapılsaydı ve capon dynocu emminin dukkanında gazlansaydı netice ne olurdu.
Bu test benım için şüphelidir.
Cidden Ducati nerde ?
Walla coook ayıp edilmiş. Bu testte ducati nin eski modeli bile olsa ( ki arada cok kucuk fark var ) yeterde artardı bile.
Neysem siz bana bakmayın .
Topic sahibine paylaşımı ve emeği için teşekkürederim...
Güzel bir konu.
Çamur at izi kalsın mantığı ile hazırlanmış bir test izlenimi verdi bana.
Yeni bir modelinn SS motosikleti yaratıcılarının üzerine çıkıp tepinmesi oldukca dikkat çekici.
Bu test caponyada capon pilotlar tarafından yapılsaydı ve capon dynocu emminin dukkanında gazlansaydı netice ne olurdu.
Bu test benım için şüphelidir.
Cidden Ducati nerde ?
Walla coook ayıp edilmiş. Bu testte ducati nin eski modeli bile olsa ( ki arada cok kucuk fark var ) yeterde artardı bile.
Neysem siz bana bakmayın .
Topic sahibine paylaşımı ve emeği için teşekkürederim...
Daytona yeni bir motor degildir.
Once o konuda anlasalim.:)
Ducati nerde? diye sormussunuz.
Ducatinin boyle bir motosikleti var da bizim mi haberimiz yok?
Zeda da sormustu sanirim bunu.:silent:
Yapsin Ducati bir SS, yarin gidip alalim hemen.
Teste gerek yok.:mrgreen:
Sinan Er
20 Mart 2009, 01:30
Daytona yeni bir motor degildir.
Once o konuda anlasalim.:)
Ducati nerde? diye sormussunuz.
Ducatinin boyle bir motosikleti var da bizim mi haberimiz yok?
Zeda da sormustu sanirim bunu.:silent:
Yapsin Ducati bir SS, yarin gidip alalim hemen.
Teste gerek yok.:mrgreen:
:) Daytona için yeni model dedim yani son versiyonunu kastettim.
Ducatinin de 600 lüğünün olmadığını bilmiyordum:cherry: SS lerle ne kadar alakalı olduğumu anlamış oldunuz.
Bu yarış - varış işleri beni pek açmıyor da testin güvenirliği konusuna değinmek istedim.
Saygılar...
Yapsin Ducati bir SS, yarin gidip alalim hemen.
Teste gerek yok.:mrgreen:
Desmossedici'yi unuttun abi, yarın başın ağrıycak.:P
Desmossedici'yi unuttun abi, yarın başın ağrıycak.:P
Topigin basindan beri aramizdaki kavram kargasasina guzel ornek.:)
1098 ya da muadili motosikletler SS degildir.
Turkiye'de yaris motosikleti ya da benzeri her alete SS diyorlar.
Yanlis.
Siz bana Super Sport dediniz mi ben en fazla 700cc ye kadar yaris motoru anlarim.
CBR 600 RR SuperSport
CBR 1000 RR HyperSport
ya da SuperBike
Buradaki tanim budur.
Sigorta meselelerinde bile boyle geçer.
Basliga dikkat.!!!!!
SS karsilastirmasi yazmisim, sadece 600 lukler var.:)
< iLk@yy >
20 Mart 2009, 04:34
Topigin basindan beri aramizdaki kavram kargasasina guzel ornek.:)
1098 ya da muadili motosikletler SS degildir.
Turkiye'de yaris motosikleti ya da benzeri her alete SS diyorlar.
Yanlis.
Siz bana Super Sport dediniz mi ben en fazla 700cc ye kadar yaris motoru anlarim.
CBR 600 RR SuperSport
CBR 1000 RR HyperSport
ya da SuperBike
Buradaki tanim budur.
Sigorta meselelerinde bile boyle geçer.
Basliga dikkat.!!!!!
SS karsilastirmasi yazmisim, sadece 600 lukler var.:)
bu gidişle 600f-fsport felanda girermi merak ediyorum :queen: :P
tabi bu işin şakası ama tartışma sırasındada yeni bişeler öğrenmiş oldum :cat:
bu gidişle 600f-fsport felanda girermi merak ediyorum :queen: :P
tabi bu işin şakası ama tartışma sırasındada yeni bişeler öğrenmiş oldum :cat:
Daha once yol ve pist modeli diye bir ayrim vardi.
Ornegin Kawasaki Zx-6R 636 ve Zx-6R,
Honda CBR 600F ve CBR 600 F S gibi.
Daha sonra pist için ayri, yol için ayri motosiklet uretiminden vazgeçildi.
Bu da bir kavram kargasasi yaratti.
Aslinda kargasa yaratacak bisey yok ama uzun senelerin aliskanliklarindan kolay vazgeçilmiyor.
Adam ZZR 1100 topigi açip, SS diye bahsediyor ve bir çoklari da bunu onemsemiyor.
Fakat bu kelimeleri yerinde kullanmama aliskanligi kafa karisikligi yaratiyor.
Turkiye sartlarinda yaris motosikletinin tanimlanmasi gerekiyor.
Henuz bu asama da bile degiliz.
Adam Hayabusa'yi yaris motoru zannediyor.
Iyi o zaman, katildigi yarislari say!!!
desek verecek cevabi yok.
Tabii Drag yarislari ornek gosterilebilir.
V-Max da katiliyor draglara.
Nereye koyacaz o zaman bu motosikleti?
Yani anlasmazlik bundan kaynaklaniyor aslinda.
Isin tam tanimi Turkçe yapilmali.
Yoksa bu tartisma hakli ve haksiz tarafi olmayan bir kisir donguden baska bisey olmaz.
Ilerde açariz bu kavramlari biraz daha.
Ben anlatmak istediklerimi tam anlatamiyorum.
Kisa geçince yanlis anlasiliyor.
Uzun ve detayli yazim ise benim isime gelmiyor.:)
Nasil yapcaz bilmem.:wiinkk:
(bir konu daha var. Avrupada satilan bir çok model Turkiye'de satilmiyor. Turkiye'de satilan bir çok model de avrupa da satilmiyor.Bu nedenle benim bildigimi sandigim bir çok seyi aslinda bilmedigim gibi, sizlerde dogru bildiginizi sandiginiz seylerde yanilabiliyorsunuz.Aramizdaki anlasmazligin temel sebeplerinden biri de bu.)
Emrah81
20 Mart 2009, 12:51
Coq;
Bence gayet ayrıntılı açıklıyorsun, eğer sen de uzun uzun yazamıyorum diyorsan, kim uzun yazıyor şaşarım. Yazılarını keyifle takip ediyorum. Bunu da belirtmek istiyorum.
Bu arada şimdi biri çıkıp eee Honda CBR 125 Supersport değil mi diyebilir, hatta geçen yıl bu tartışma yapılmıştı. "Boy" arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmıştı kendilerine.
Amerikan ve İngiliz dergilerinde 1000cc'lik olan ve Türkiye'de senin de belirttiğin gibi yanlış bir şekilde supersport olarak tabir edilen Superbike'lar bu dergilerde de "liter bike" yani "1000cc'lik veya binlik motosiklet" olarak ifade ediliyor.
Bir fikir birliğine varırsak ve senin de söylediğin gibi bu terimleri doğru kullanırsak, bence sorun kalmaz. Ama bana sorarsan Superbike ifadesi yerine Türkçe bir karşılık bulunmalı.
Bu tür performans karşılaştırmaları konusuna gelince. Bence farklı pilotlar farklı motorlarda daha başarılı, bu tür karşılaştırmaların doğruluğunun kabul edilmesi için test yapan bir pilotun belli bir motoru tutarlı bir performans ile bir kaç defa test etmesi gerekir, ki belki de böyle yapılıyordur. Bu tür testleri ben yine de sadece bir istatistik olarak kabul ediyorum.
Yarışlar da Casey Stoner'ın Ducati ile başarılı olması, Marco Melandri gibi bir şahsiyetin (Honda ile MotoGP ikinciliği) ise tamamen çuvallaması neyi gösterir tartışmak gerekir. Tabi kime Sorsanız Ducati süper motor. En azından "AYE" için öyle. :)
Herkes Ducati zaptetmesi çok zor bir motor derken, Fin pilot Mika Kalio bu yıl Ducati ile testlere çıktığında "sandığım kadar azgın bir motor değilmiş" diye açıklama yapmış ve hatta 250cc'lik motorda daha çok zorlandığım noktalar vardı demişti. Bakalım Ducati ile bu yıl Stoner dışında iyi derece yapacak bir pilot olacak mı?
Boy bu yılın başında Nicky Hayden için "Ducati ile iş yapamaz demişti" Merak ediyorum bakalım ne olacak. :)
Konuyu dağıttım, Motorun son hıza ulaşma süresi ve son hız istatistiği dışında bence bu tür testler tamamen göreceli ve pilottan pilota değişiyor. Motorcunun boyu, vücüt şekli ve alışkanlıkları bu tür motorları farklı puanlamalrında etkili oluyor.
DARKDIAMOND
20 Mart 2009, 14:19
Bir soru daha;Kariyeri tavan yapmış bir pilot -Testimizde adı geçen Vincent abiyi kastedmiyorum- ,Herhangi bir markanın fanatiği olduğu için,aynı pistte diğer motorlardan bilerek daha hızlı tur atarmı? Farklı motorlarala ilk tur atılanla yorgun olarak son tur atılan arasında fark oluşmayacakmıdır? Fazlaca paranoyakça oldu ama bu testlerin homojenliğinden herzaman biraz şüphe duymuşumdur.:)
Coq 600cc üzeri için sport tabiri kullanılmaz demişsin, ama honda,suzuki,yamaha,kawasaki sitelerinde 1000cc makineleri sport veya süpersport adı altında 600cc makinelerle beraber sunuyor.
Tabi bir tek ducati hariç, onlar bike tabiri kullanıyor, ama ne tam 600cc ne tam 1000cc SS makineleri yokken ducatinin tabirinin geçerli kabul edilmesi ne kadar doğrudur bilmiyorum, açıkcası tabirlerde benim için çok önemli değil, o derece hassas değilim, muayyen günümde de değilim.:P
Sektör tam olarak ne diyeceğini bilememiş kavram karmaşası yaşıyor ben karmaşmışım çok mu.:mrgreen:
Tabi kime Sorsanız Ducati süper motor. En azından "AYE" için öyle. :)
Tip olarak süper motor, baylıyorum Ducatinin tiplerine.
Az çok biliyorsunuz motorum çalınıp bulunmuştu, pert'i beklediğim için yeni motor alma arifesindeyim.
Bazen aklım 1198'e kayıyor, alsam mı diyorum tipi güzel fiyatı biraz zorlar ama alınamaz değil.
Ama en büyük korkum ya tad alamazsam, jennifer lopezle evlenmişim ve gerdek gecesi ögreniyorum ki hatun firijit, öyle bir durum olur heralde.:mrgreen:
Binlikle başlanmazdı, tecrüben yok, ölceksin deselerde bilmiyorsun deselerde kim ne derse desin gazlamayı seviyorum, 6. viteste motoru kesiciye sokunca ruhum huzur buluyo resmen.::148::
Bu aletleri almadan önce test edemiyor olmak gerçekten türkiyedeki motosiklet tüketicisi için çok çook olumsuz bir dezavantaj.:salut:
Sevgili coq arkadaşım, Superstock ile ilgili istatistikler için teşekkür ederim. Ben o vermiş olduğun linkten bu bilgilere erişememiştim. Benim amacım gereksiz tartışma yaratmak değil, yazışmalarımdan bunu zaten biliyorsundur. Demek ki 600RR modifiye edilince dünya şampiyonu oluyor, edilmeyince yerlerde sürünüyor.. İlginç.. :P
Türkiye dışındaki ülkelerde SBK, SS ve STK yarışları takip edildiğinden dolayı bizim ülkemizde bırak Stock ne demek, bu başlık altında yazılanlara baktığında "1000cc motorlar Supersport sınıfında mıdır değil midir" tartışması yapılıyor. Ülkemiz motosiklet konusunda cahil olduğu gibi motorsporları konusunda da cahil ve ilgisiz. Senin dediğin gibi SBK, SS, STK arasında dünya kadar farklar vardır, ben bu farkları bu sitede defalarca yazdım ama gel gör ki hala tartışılıyor..
Bir motorun herhangi bir kategoride yarışması için sadece motor hacmine bakılmaz. Örneğin; Triumph 600cc üzeri bir motordur ancak silindir sayısından dolayı Supersport kategorisinde yarışabilir. Ancak Kawasaki ZX-636R hem 600cc üzerinde olduğu hem de silindir sayısı 4 olduğundan dolayı Supersport kategorisinde yarışamaz, 1000cc ler ile Superbike kategorisinde yarışabilir. Yine aynı şekilde Ducati 1098 de motor hacminden giremiyor ama silindir adedi nedeniyle 1000cc ler ile yarışabiliyor. Bu detayları ne yazık ki sadece yarış ile ilgili olanlar biliyor.
"Hangi pistte hangi motor iyi gider" tartışması konusunda yeterli açıklamayı yaptığımı düşünüyorum. Düzlüğü bol olan bir pistte 1000cc motorlar daha iyi gider çünkü düzlüklerde 300 km/h üzerine çıkabildiği halde 600cc motorlar 280 km/h gibi bir süratte kalır. 600cc motorların da maksimum süratlerini dişlilerle veya şanzımanla oynayarak 300 km/h süratlere çıkartırsınız ama bu sefer de başka bir kriter devreye girer; 300 km/h sürate hangisinin daha hızlı çıkacağı... Tork ve güç farkından dolayı 1000cc yine üstün çıkar. Düzlüğü az, virajı çok olan pistlerde ise 600cc nin avantajlı olmasının nedeni virajda daha başarılı olmasıdır, düzlüklerde zaten 300 km/h gibi bir sürat ihtiyacı olmadığından iki motor da maksimum aynı sürate çıkar.
Emrah81
20 Mart 2009, 15:19
Tip olarak süper motor, baylıyorum Ducatinin tiplerine.
Az çok biliyorsunuz motorum çalınıp bulunmuştu, pert'i beklediğim için yeni motor alma arifesindeyim.
İzmir'de geçen yıl Ducati ve KTM bayisi açılmıştı ve orada bir 1098 görmüştüm, sonra kapattılar. MV Agusta gibi çok cüsseli bir motor. Görünüşü çok güzel. Keşke yollarda da görebilsek.
serkanADH13
20 Mart 2009, 15:39
testler değilde sonrasındakı yorumlar ve açıklamalar,
benı daha çok bılgı sahıbı olmamı sagladı,,
Yardımlarınız Ve Yorumlarınız İçn TeşekkürleRR...
Guzel.
anlasmazlik kalmadigina gore test ile ilgili biseyler daha yazayim.
Once su paranoyak arkadasa bir cevap vereyim.:P
Bir soru daha;Kariyeri tavan yapmış bir pilot -Testimizde adı geçen Vincent abiyi kastedmiyorum- ,Herhangi bir markanın fanatiği olduğu için,aynı pistte diğer motorlardan bilerek daha hızlı tur atarmı? Farklı motorlarala ilk tur atılanla yorgun olarak son tur atılan arasında fark oluşmayacakmıdır? Fazlaca paranoyakça oldu ama bu testlerin homojenliğinden herzaman biraz şüphe duymuşumdur.:)
Bir markanin fanatigi bir pilotun kariyerinin tavan yapmasi mumkun degildir.:)
Bu ancak tesadufen olabilecek biseydir.
Bir kaç arkadasin daha bu testler için negatif dusundugunu biliyorum.
Fakat bu testi ciddi bir dergide yayinliyorsunuz.
Mesela reklam gibi faktorler, derginin biraz parayi veren taraftan yana yorumlarda bulunmasini saglayabilir.
Ama sen Dyno sonucuyla oynarsan, rakibin olan ve o hafta sana finansor olan firmadan reklam alamamis bir dergi, Sokar aletleri makinaya, sonuçlari alnina yapistiriverir.:)
Motosiklet alemine kepaze olursun.
Herhalde bir motosiklet dergisinin boyle bir hedefi yoktur.
Bunlar olmasa bile binlerce motosiklet sahibi kendi Dyno sonuçlarini fakslar, yuzunu kizartirlar.
Burada bir çok pistte çetele tutulur.
Pist turlariniz bittiginde isterseniz sonuçlari bir kagida basili olarak da alabilirsiniz.
Dusunsenize,
dunya bilmem ne sampiyonu olmus hede-hude abi, A motoruyla pisti 1'29 dondum diye yaziyor dergide.
ayni motor bende de var ve ben 1'25 donuyorum.
:)
O abiye tur kagidini kapak olsun diye gonderir, dergi editorune de test pilotunuzu degistirmeyi dusunuyorsaniz ondan saglam en az 10 kagit daha gonderirim diye mesaj atarim.:P
Hangi test pilotu milyonlarca insanin okudugu bir dergide kendini kuçuk dusurecek seyler yapar.
Yani taraf olma hikayesi rakamlarla degil, yorumlarla olur.
Ben henuz daha yorumlari yazmadim bile.:)
Neyse uzun oldu.
Siz buraya biseyler karalarken ben yazacam dedigim son detaylari yazayim.
< iLk@yy >
21 Mart 2009, 02:06
Daha once yol ve pist modeli diye bir ayrim vardi.
Ornegin Kawasaki Zx-6R 636 ve Zx-6R,
Honda CBR 600F ve CBR 600 F S gibi.
Daha sonra pist için ayri, yol için ayri motosiklet uretiminden vazgeçildi.
Bu da bir kavram kargasasi yaratti.
Aslinda kargasa yaratacak bisey yok ama uzun senelerin aliskanliklarindan kolay vazgeçilmiyor.
Adam ZZR 1100 topigi açip, SS diye bahsediyor ve bir çoklari da bunu onemsemiyor.
evet vardı aslında fena değildi f sportu daha çok beğeniyordum ben görünüş olarak hoş bi makinaydı neyse bu işin zevkler renkler tadlar kısmına giren bi kısım oldu
ama fsportun üretimin kesilmesinin başka sebepleride wardı bence rr ve fsport arasında 3 4 bin tl'lik açık oluyordu sanırım bi 8 10 hp güç farkı için buda insanlara o kadar az verip fsportu alıp motorun üstünde aradaki fark kadar modifikasyona girip rr'ı geçmeyi cazip kılıyordu biraz daha en azından bu istanbulda çokça olan birşeydi baktılarki ticari olarak kaldırmaları daha cazip geldi bana kalırsa halen daha olsa çok güzel olurdu
"Adam ZZR 1100 topigi açip, SS diye bahsediyor" buda başka bi konu :cat: hayabusa değilde hondanın süperblackbird'üde fena değil 1100xx :queen: sport touring kavramını öğrenemedi daha çok kimseler
Ilkay;
benim daha once yazdigim bir dip notta soyle yazmisim.
(bir konu daha var. Avrupada satilan bir çok model Turkiye'de satilmiyor. Turkiye'de satilan bir çok model de avrupa da satilmiyor.Bu nedenle benim bildigimi sandigim bir çok seyi aslinda bilmedigim gibi, sizlerde dogru bildiginizi sandiginiz seylerde yanilabiliyorsunuz.Aramizdaki anlasmazligin temel sebeplerinden biri de bu.)
Senin yazdigin sey bu nota cuk oturdu.
Neden biliyormusun.
600 F'in uretimden kaldirilmasinin nedeni senin yazdiklarin degil.:)
600 F neden uretimden kaldirildi biliyormusun?
CBR 600 RR uretildigi için.:)
Yani yerini 600 RR ye birakti.
Fakat 600 F Turkiye de satilmaya devam etti.
Muhtemelen bir kaç 3. dunya ulkesinde de satildi.
Halbuki uretimi 2003 yilinda CBR 600 RR modelinin çikarilmasiyla beraber son bulmustur.
Tabii Turkiye'de yasayan ve 2005-2006 model 600 F alan adam, uretimin devam ettigini zannedecek bu çok normal.
Ama iste o dip not çok sey anlatiyor.
Bir sure 600 F rantabldi.
O nedenle makyajlayip, susleyip sattilar.
Ama o rant bitti.
Dogal olarak, satilamaz konuma gelince gerçege donuldu.
Yani boyle bir çok ayrinti var aslinda.
Neyse,
bu boyle uzar gider.
Ben su kilometre saat ile ilgili bir detay ekleyecektim.
Usengeçlikten bir turlu yazamiyorum.
Baslayayim bakalim.:wiinkk:
< iLk@yy >
21 Mart 2009, 02:49
gerçek değerlerinden fazla verilen hız göstergeleri hakkındamı
birde f ve f sport aynı makinalar değildi (en azından benim bilgim bu şekilde)
f tek sele üzerinde fsportta sele 2 parça motor gücü olarakta farklıydı
neyse konu dediğin gibi uzadı ama bunu birazda meraktan yazdım ben
Burada motosiklet testi yapilirken mutlaka km/saat kontrolu de yapilir.
Hani bazen sitede tartisiriz ya.
Ben 50 ile giderken arkadasin motor 60 yapiyodu falan gibi.
Burda oyle tartisma olmaz.
çunku dergiler bu olçumleri mutlaka yaparlar.
Ben bu olçumleri de vermek istiyorum.
Boylece km/saat gostergeniz de yazan rakam ve gerçek hiziniz hakkinda uç asagi bes yukari bir fikriniz olur.
Asagidaki degerlerde ilk verilen rakam km/saatte gordugunuz rakam, ikinci verilen yani esitligin sagindaki rakam ise gerçek hizinizdir.
Triumph 675 Daytona
50=48
90=88
110=107
130=125
140=133
Kawasaki ZX-6R
50=46
90=83
110=103
130=119
140=128
Yamaha YZF 600 R
50=47
90=82
110=103
130=121
140=?
Honda CBR 600 RR
50=46
90=84
110=103
130=122
140=131
Suzuki GSX-R 600
50=49
90=86
110=104
130=122
140=?
Gordugunuz gibi surat arttikça gosterge sapmasi da artiyor.
Yakit hakkinda da bilgi var.
En uzun menzilli yakit tuketimine Honda CBR 600 RR sahip.
Fakat bu yakit tuketim degerlerini nerden alip yazdilar bilmiyorum.
çunku testte boyle bir olçum yapilmadi.
Her nerden alinmissa baya sallanmis.
çunku 240 260 km lerden bahsediliyor.
Ya ben motosiklet kullanmayi bilmiyorum, ya da bilgilerin alindigi yer fazla sallamis.
Veya bu rakamlarin altina -eger kamyonla tasirsaniz- seklinde not dusulmus ve arkadaslar gormemis olabilir.
:P
Ben daha 200 km mesafeyi dunya gozuyle gormedim bu motorlarda.:silent:
Millet bir depo benzinle 260 km gidiyor sa nasil gidiyor ve ya bu motosikletle niye gidiyor anlamadim.:)
DARKDIAMOND
21 Mart 2009, 03:07
Cevap için teşekkürler Horoz Abi:cat:.Türkiye'de yaşamanın verdiği şüpheciliği anlayışla karşılamanı temenni ederim:).Aynı test Türkiye'de olsa,2. veya 4. sayfada o makinalardan birinin reklamı olur vede o makina testi lider tamamlardı:cherry:.Bizim dergi ekibini Tenzi ederim,çünkü adamlar komple idealist takılıyorlar.Sevabına dergi yapıyor elemanlar.
Bu hız göstergesi konusunda benimde bir saptamam varda SS'le ilgili değil.Bende Malaguti Password 250 var.Gösterge panelinde hem ibreli scala hemde digital gösterge var.Özellikle dikkat ettim,ibre 65,66km/h civarındayken digital gösterge 60km/h'a sabitlenmişti.Aynı tekerlekten yapılan hız tespitini,aynı gösterge paneli iki ayrı değerde nasıl gösterebilirki:silent:? Neden 60'a bağladın derseniz,benzin uyarı ışığım yandıda yolda kalmayayım diye özenle 60km/h'la gidiyordum:cherry:.
Cevap için teşekkürler Horoz Abi:cat:.Türkiye'de yaşamanın verdiği şüpheciliği anlayışla karşılamanı temenni ederim:).Aynı test Türkiye'de olsa,2. veya 4. sayfada o makinalardan birinin reklamı olur vede o makina testi lider tamamlardı:cherry:.Bizim dergi ekibini Tenzi ederim,çünkü adamlar komple idealist takılıyorlar.Sevabına dergi yapıyor elemanlar.
Bu hız göstergesi konusunda benimde bir saptamam varda SS'le ilgili değil.Bende Malaguti Password 250 var.Gösterge panelinde hem ibreli scala hemde digital gösterge var.Özellikle dikkat ettim,ibre 65,66km/h civarındayken digital gösterge 60km/h'a sabitlenmişti.Aynı tekerlekten yapılan hız tespitini,aynı gösterge paneli iki ayrı değerde nasıl gösterebilirki:silent:? Neden 60'a bağladın derseniz,benzin uyarı ışığım yandıda yolda kalmayayım diye özenle 60km/h'la gidiyordum:cherry:.
Suphe iyidir.
Suphe gerçek bilgiyi arastirmani ve bulmani saglar.
Yani benim yazdiklarima da supheli bakin.
Siz gerçegi buldugunuzda ben de ikna olursam, benim gerçeklerim de degisir.
Yani fanatik olmak cehaleti getirir.
Motosikletinin davranisi hakkinda yorum yapamayacagim.
Her boku da bilmiyorum.:)
Shrieker
21 Mart 2009, 03:20
Coq;
Şu verdiğin link için sağol. Wsbk sitesinde results kısmından herhangi bir yarışın sonucuna tıklandığı zaman çıkan listeden bütün yıl / yarışların sonuçları görülebiliyormuş, bilmiyordum. Öğrenmiş oldum iyi de oldu.
Supersport serisi 1999 yılında başlamış.
Ve...
Bir pilotun aldığı sonuçlar ilgimi çekti.
1999 : Katılmadı / 24. +1 tur / 23. +1 dak. 31sn. / Katılmadı / 16. +2 tur / Yarış dışı (kaza,4. tur) / Başlayamadı / 9. +15 sn. / 10. +36 sn. / 14. +17 sn. / 11. +8 sn.
2000: Yarış dışı 2. tur / Yarış dışı 9. tur / 16. +49 sn. / Yarış dışı 7. tur / 25. +1 dak. 21 sn. / Yarış dışı 4. tur / 16. +55 sn. / Yarış dışı 12. tur / 16. +1 tur / Yarış dışı ilk turda / Yarış dışı 8. tur
'99 sonlarına doğru tünelin ucunda ışığı görse de 2000 sezonu feci geçmiş.
Şimdi ben kendimi (hayal bu ya :) ) bu adamın yerine koysam bana ne derlerdi: "Demiştik, beceremedi işte". "Madem kabiliyetin yok, bizi ne uğraştırıyosun". "Hadi kış sen memleketine".
Nitekim bu adama da benzer bir şeyler söylemişler. Ama yapıcı bir üslupla söylemiş olsalar gerek. 2001'de Dünya Supersport yerine İspanyol Supersport şampiyonasına gitmiş.
2002'de Dünya Supersport'a geri gelmiş 6 puanla 28. olmuş
2003'de 72 puan (kariyerindeki en büyük adım olmuş olsa gerek ) 7. olmuş
2004 120 puanla 4. olmuş
Neyse gereğinden fazla uzattım. Bu adam '05 ve '06 Supersport Dünya Şampiyonundan başkası değil. Aynı zamanda Kenan'ın '06 ve '07 sezonlarındaki takım arkadaşı.
Bu kadar tantanayı yapmamın sebebi şu: Adamlarda inanılmaz bir sabır var. Başlangıçta aldığı sonuçlar bu işlerde başarılı olmak için ne kadar sebat etmek gerektiğini gösteriyor. O sonuçları bir Türk almış olsaydı kariyeri biterdi. Bütün bunlar Kenan'ın başarısının ne kadar sıradışı olduğunu gösteriyor. 2008'e gelene kadar Avrupa Superstock'da bir 2.'lik bir 3.'lük, Supersport'a geldiği sene 3.'lük ve takip eden sene Dünya Şampiyonluğu. Acaba diyorum, Superbike'da kalsa neler olurdu... Sebas'ın başlarda aldığı sonuçlara bakınca, Kenan'ın -eğer kalsaydı- gelecekte Dünya Superbike Şampiyonu olabilme ihtimali hiçte uzak görünmüyor.
Shrieker;
bu adamlar yarisçi.
Kandan gelen bisey bu.
At attir.
Ama yaris ati baskadir.
:)
Bu adamlara yeterki hadi varmisin de?
Ortam onemli degil.:)
Kenan'da oyle.
Geçen sezon, Biaggi sayesinde kus gibi havada uçmus, agridan yerinde duramiyor.
SuperPole kazanmis, gozlerinin feri kaçmis, biraksak orda yigilip kalacak halde.
Ama avrupanin her yerinden gelmis misafirleri var.
Belini tuta tuta yuruyor.
Karavani'nin onunde oturuyoruz.
Pistin hemen yaninda bir de Gokart pisti var.
Biri ben seni orda yerim dedi.:)
Kenan canlaniverdi.
:mrgreen:
Hadi gidelim diyor.
Halbuki biz daha az once Kenan'a olum gaza gelme, kendini zorlama, zaten iddiali degilsin, yarin ki yarista bir aksilik sezersen birak gitsin, muhabbeti yapmisiz.
Bunun ustune karting yarisi yapacaz.
aklin aliyormu?
Ama guruptaki herkez ayni derecede manyak.:mrgreen:
Herkesin gozleri parliyor.
Biri ayaga kalksa firlayip kapisacaz.:P
Butun mantik yerle bir.
Allah'tan Varol abi var.
Olum manyakmisiniz oturun g..tunuzun ustune diye çikisiyor.
Kiziyoz ama adam hakli.:)
Boyle bu is.
Kaninda olacak biraz.
Yetenek olacak bolca.
Hirs olacak.
Ama en onemlisi çaliskan olacaksin.
Turkiye'de herkes yarisçi.
Ama Arenada bir tek Kenan var.
Bilmem anlatabildim mi?:)
DARKDIAMOND
21 Mart 2009, 03:54
Ha bide yine memleket semalarindan bi söz:"Azimle s.çan taşı deler!":mrgreen:. Shrieker,Helal olsun elemana,bırakmamış delinmedi diye:cherry:...
@Shrieker
Acaba diyorum, Superbike'da kalsa neler olurdu... Sebas'ın başlarda aldığı sonuçlara bakınca, Kenan'ın -eğer kalsaydı- gelecekte Dünya Superbike Şampiyonu olabilme ihtimali hiçte uzak görünmüyor.
Kenan Superbike kategorisine çok erken geçti. Bir sene bir kategoride pişmek için yeterli bir süre değildir. Sebastien Charpantier'in başlarda belki çok başarılı bir kariyeri yoktu ama senelerdir Supersport kategorisinde yarışıyor, deneyim kazandı. Kenan en az 2 sene daha Supersport kategorisinde yarışıp çok iyi şekilde pişmesi gerekiyor ki, kendisi de aynı kararı aldı. Superbike gerçekten çok zor bir kategori ve bu kategoride yarışanlar gerçekten çok iyi yarışçılar. Çoğu ülkede Superbike ile MotoGP aynı kefeye konuyor, hele son birkaç senedir Superbike daha revaşta. Bu iki kategori arasında yarışçılar gidip geliyor. Kenan'ın Superbike kategorisinde de başarılı olacağına inanıyorum ama doğru zamanda..
Boy;
Hazir sen buralardayken sorayim.
Su benzin mevzusu benim kafama takildi.
Hiç olçtun mu bir depo benzinle kaç km yapiyosun.
Verilen degerlerle benim degerler bir turlu ortusemedi.!!!!
Sende de ayni makine var.
Varsa bir tespit ya da tahminin soylermisin?
Bu hız göstergesi konusunda benimde bir saptamam varda SS'le ilgili değil.Bende Malaguti Password 250 var.Gösterge panelinde hem ibreli scala hemde digital gösterge var.Özellikle dikkat ettim,ibre 65,66km/h civarındayken digital gösterge 60km/h'a sabitlenmişti.Aynı tekerlekten yapılan hız tespitini,aynı gösterge paneli iki ayrı değerde nasıl gösterebilirki:silent:? Neden 60'a bağladın derseniz,benzin uyarı ışığım yandıda yolda kalmayayım diye özenle 60km/h'la gidiyordum:cherry:.
Dijital göstergede gördüğün bilgi de dijitaldir, bir dizi matematik işleminin sonucudur, bir takım çarpma bölme toplama çıkarma sonucu oluşturulur.
Dolayısıyla bu kadar işlem yaparken trigger girişinde donanım filtresine ek olarak bir yazılım filtresi de kullanılır.
Basit mantıkla şöyle diyelim bir araç sabit bir hızla 1 saat boyunca gitmeden gerçek değer zaten gösterilemez, dolayısıyla örnekleme yapmak gerekir, belirlenen birim süredeki hızın tespitinden faydalanılır. Bu tespit için birim süre boyunca örnekleme yapılır, bu örnekler ne kadar sık gelirse sonuç o kadar gerçeğe yakın olur.
Örneklerin ön dişliye bağlı bir sensörden geldiğini düşünelim, birim sürede gelen örnek değeri, arka dişlinin öndişliye oranı ve arka lastik çevre uzunluğuyla çarpılması sonucu kmh değeri çıkartılır.
Burda görünen değer ile gerçek değer arasında, örneklem esnasındaki ortalama alma işlemi, bir çok çarpım bölünme ve değişken vardır. Bu işlemleri yapan microcontroller'in saat girişindeki kristalin ppm değeri bile dolayısıyla ısı değişimi bile sonucun sapmasına etkilidir. Basit olarak arka lastik havasının durumu da sonucu doğrudan etkiler.
Gelelim neden sabit gördüğüne; insan beyni yaklaşık 10 hertz'in üzerindeki değişmeleri ayıracak yeteneğe sahip değil, hatta şanslıyız ki değil, eğer sahip olsaydık tavandaki lambanın saniyede 100 kere yanıp söndüğüne şahit olacak ve delirecektik(gözümüz bu yeteneğe sahip aslında, lambaların ve monitörlerin bir süre sonra baş ağrısı yapmasının sebebi bu). Dolayısıyla çok hızlı ve peş peşe değişen bir gösterge pek işimize yaramazdı, sürekli değişen bir dijit hanede insan gözünün göreceği değer titreşen bir 8'dir.
Yazılım filtreleriyle bu engellenir, ama aynı zamanda da gerçek değerden sapmanın en büyük sebebi bu filtrelerdir.
Olabildiğince anlaşılacak bir şekilde yazmaya çalıştım umarım faydalı olabilimişimdir.
Boy;
Hazir sen buralardayken sorayim.
Su benzin mevzusu benim kafama takildi.
Hiç olçtun mu bir depo benzinle kaç km yapiyosun.
Verilen degerlerle benim degerler bir turlu ortusemedi.!!!!
Sende de ayni makine var.
Varsa bir tespit ya da tahminin soylermisin?
Bir yarışçı değilim ama kendimce sağlam basıyorum CBR1000RR08 ile bir depo benzin en fazla 160km yaptırtıyor, yol yaparken çoğu zaman 600RR07'lı kankam yanımda oluyor ve aynı anda fulleyip benzinlikten çıkıyoruz, o benden 20km önce felan benzinciye girmek zorunda kalıyordu.
Tekrar beraber full'lerken ben 8-9ylt daha az para veriyorumdum.
Tabi önce o sonra ben motorları yalan ettik, bundan sonra zx6r08 ve xxxx motorların yakıt testini yapıcaz.:P:P
DARKDIAMOND
21 Mart 2009, 04:39
Dijital göstergede gördüğün bilgi de dijitaldir, bir dizi matematik işleminin sonucudur, bir takım çarpma bölme toplama çıkarma sonucu oluşturulur.
Dolayısıyla bu kadar işlem yaparken trigger girişinde donanım filtresine ek olarak bir yazılım filtresi de kullanılır.
Basit mantıkla şöyle diyelim bir araç sabit bir hızla 1 saat boyunca gitmeden gerçek değer zaten gösterilemez, dolayısıyla örnekleme yapmak gerekir, belirlenen birim süredeki hızın tespitinden faydalanılır. Bu tespit için birim süre boyunca örnekleme yapılır, bu örnekler ne kadar sık gelirse sonuç o kadar gerçeğe yakın olur.
Örneklerin ön dişliye bağlı bir sensörden geldiğini düşünelim, birim sürede gelen örnek değeri, arka dişlinin öndişliye oranı ve arka lastik çevre uzunluğuyla çarpılması sonucu kmh değeri çıkartılır.
Burda görünen değer ile gerçek değer arasında, örneklem esnasındaki ortalama alma işlemi, bir çok çarpım bölünme ve değişken vardır. Bu işlemleri yapan microcontroller'in saat girişindeki kristalin ppm değeri bile dolayısıyla ısı değişimi bile sonucun sapmasına etkilidir. Basit olarak arka lastik havasının durumu da sonucu doğrudan etkiler.
Gelelim neden sabit gördüğüne; insan beyni yaklaşık 10 hertz'in üzerindeki değişmeleri ayıracak yeteneğe sahip değil, hatta şanslıyız ki değil, eğer sahip olsaydık tavandaki lambanın saniyede 100 kere yanıp söndüğüne şahit olacak ve delirecektik(gözümüz bu yeteneğe sahip aslında, lambaların ve monitörlerin bir süre sonra baş ağrısı yapmasının sebebi bu). Dolayısıyla çok hızlı ve peş peşe değişen bir gösterge pek işimize yaramazdı, sürekli değişen bir dijit hanede insan gözünün göreceği değer titreşen bir 8'dir.
Yazılım filtreleriyle bu engellenir, ama aynı zamanda da gerçek değerden sapmanın en büyük sebebi bu filtrelerdir.
Olabildiğince anlaşılacak bir şekilde yazmaya çalıştım umarım faydalı olabilimişimdir.
Bir yarışçı değilim ama kendimce sağlam basıyorum CBR1000RR08 ile bir depo benzin en fazla 160km yaptırtıyor, yol yaparken çoğu zaman 600RR07'lı kankam yanımda oluyor ve aynı anda fulleyip benzinlikten çıkıyoruz, o benden 20km önce felan benzinciye girmek zorunda kalıyordu.
Tekrar beraber full'lerken ben 8-9ylt daha az para veriyorumdum.
Tabi önce o sonra ben motorları yalan ettik, bundan sonra zx6r08 ve xxxx motorların yakıt testini yapıcaz.:P:P
Teşekkür ederim Murat.Benim açımdan gayet net ve anlaşılır bir paragraf oldu.Digital göstergenin belli periyotlardaki örneklemesi anlık değil geçmiş olan zamandaki daha yavaş hızlarında ortalamasını aldığı için o anki hızı göstermediğini öğrenmiş oldum.İtalyanlar neden iki göstergeye ihtiyaç duymuşlar acaba?Demekki ortalama hız için digite,anlık hız için ibreye bakmam lazım.:cat:
Teşekkür ederim Murat.Benim açımdan gayet net ve anlaşılır bir paragraf oldu.Digital göstergenin belli periyotlardaki örneklemesi anlık değil geçmiş olan zamandaki daha yavaş hızlarında ortalamasını aldığı için o anki hızı göstermediğini öğrenmiş oldum.İtalyanlar neden iki göstergeye ihtiyaç duymuşlar acaba?Demekki ortalama hız için digite,anlık hız için ibreye bakmam lazım.:cat:
Rica ederim.:)
Bir ürün çeşitlendirme vakasıdır, akrep yelkovanı olan saatin arka planına dijital halini de yerleştirmek gibi.
Herşeye rağmen dijitalden şaşma derim, analog ibre de ani değişimlere cevap veremeyeceği için düşüşleri yok sayar, dolayısıyla sonuç gerçeğe göre olması gerekenden daha çok çıkabilir.
Aslında dijital olarak mükemmele yakın ölçümde mümkün ancak üreticiler genellikle hızın gerçekten daha fazla görünmesini isterler ve özellikle yüksek gösterilir.
Artık ürünü abartmamı deriz, müşteriyi güvenli tatmin mi yoksa kanuni kurallar mı yada genel kabul görmüş otomotiv sanayii ahlakı mıdır orasını bilmem ama bu sonradan ölçümlerde olduğundan düşük gösteren gösterge hiç duymadım.:wiinkk:
Aye sana elektronik sorusu sorarsam, Fatih urek olayim.:)
O nasil açiklama len.
Adam basit bir soru sordu, doktora tezi verdin.:P
Benzin konusunda ben yine iyiymisim.
180 gordum zorlaya zorlaya.:)
Bu 240-260 muhabbeti yapanlar hayal goruyo diye dusunmustum.:P
Meger adamlar ot içiyorlarmis.:mrgreen:
Boy da hazir burdayken dedim ama hazir burda degil galba.
Adam karabatak gibi.
Bir gorunuyor bir kayboluyor.:)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO