PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Virajlarda yatma olayı



Sayfa : [1] 2

dejavuVXR
19 Kasım 2005, 02:57
Virajları nasıl almak doğrudur diye çok düşünüyorum. yani virajın keskini var genişi var, yokuşu var inişi var, içe eğimli var dışa eğimli var. AYrıca sukutırı var, racing'i var, chopper'ı var enduro'su var.

Virajlar konusunda düşünceleri olanlar varsa yazarsa sevinirim. motor kullanırken karşılaşılan en kritik aşamalardan birisi heralde doğru viraj almak (ya da alamamak :)

örneğin hangi durumda motorla beraber yatmak lazım, hangi durumda kalçadan motoru yatırmak lazım vs vs gibi. benim de birkaç düşüncem var. paylaşacak kişiler varsa iyi olur, faydalı da olur :bounce:

yavuzk2004
19 Kasım 2005, 03:02
ya evt dejavu ii olur. donalduck un bir yazısında mesela motoru sağa yatırırken kalçanı sola götür ve sag elinle gidonu ittir demişti ama yarışçılar sağa yatırırken kendilerinide sağa yatırıyorlar. şimdi nereye yatacağıma bir türlü karar veremiyorum valla :silent:

sereye
19 Kasım 2005, 03:10
İlginç tesbit. Ufak cc.li motorlarda da yatırılır mı? Kayarım da düşerim diye korkuyorum.

ledo
19 Kasım 2005, 12:51
dejavuVXR,
güzel bir konuya parmak basmışsın, özellikle de motor tiplerine ve lastik ebatlarına göre viraj alma tekniklerini detaylı ele alan bir çalışma yok.
DD dahi bu konuyu bu bağlamda ele almamış.
Ben motoru almadan çeşitli motosiklet bayilerini gezerken ayrı ayrı üç tane hasarlı maxi scooter gördüm, tümünün hasar sebebi, kullanıcısının "racer" cı olmasından kaynaklanıyordu...( 1 Burgman 400, 2 Piaggio X9 500 )

baron985
19 Kasım 2005, 13:10
yavuzk2004, ben şu aralar DD nin kitabını tekrar okuyorum ve ordada üzerine basa basa söylemiş olduğu şey motorla birlikte yatmak hatta asılmak yarış tekniğidir ve amaç motoru daha az yatırarak lastiğin temas yüzeyini arttırmak . sokaklarda kesin ölüm sebebidir bunu yapmak :king:

Syriana
19 Kasım 2005, 13:57
arkadaşlar viraj alırken önemli olan motosikletin ağırlık merkezini kaçırmamaktır ;
ister yarışcılar gibi aynı yöne (ama bu makinalar kısa boylu ve lastikleri paylı olduğu için raceci olmayanlar yapmasa iyi olur :) ) yada diğer makinalardaki gibi virajın yani motorun yatırdığımız yönün tersine yatmamız gerekiyo diye düşünüyorum...
ama ıslak zeminlerde yatırmak çok tehlikelidir herangi bi frenleme olayında düşme riskiniz %99,9 dur bence aman dikkat :cat:

Makine
19 Kasım 2005, 14:21
Bence yatma işinden önce lastiklerinizin buna uygunluğuna bakmak gerek. Çin, taiwan yapımı lastiklerin hamuru sert, desenleri kopya çekerek yapılmış bir araştırma falan yok. neticede lastiğin tutunması çok kötü. Ben yatıyorum ama fazlada yatırmak istemiyorum çünkü malum yollarımız çok kirli, engebeli ayrıca virajda önünüze aniden ne çıkacağı belli olmuyor malesef. Yağışlı havalarda asla yatırmam sürmemde zaten giysi olarak ekipmanım yok.

dejavuVXR
20 Kasım 2005, 00:38
Makine, doğru diyosun kesinlikle. Lastikler son derece önemli. hem marka ve tipleri hem de ebatları çok önemli.
bugün Nexus 500 aldım. sonunda kavuştum motoruma, ve ilk izlenim olarak da virajlardaki müthiş yol tutuşuna dikkat ettim. lastiklerin büyük ve kalın olması çok farkettirdi durumu. 1 senedir Runner kullanıyorum, ufak lastikli olduğu için bundaki farkı hemen anlayabildim. kesinlikle ufak lastikli scooterlar ile virajlara hızlı girmeyin derim. heleki yağmurlu havada!
BILOOO, dediğin gibi ağırlık merkezini iyi hissetmek ve kaybetmemek gerekiyor. zaten o zaman motorunun ne kadar yatabileceğini ya da ne kadar hızla viraja girebileceğini az çok kestirebiliyosun.
ufak lastikli scooterlar ile kalçadan kıvrılarak (dansöz misali :P) motoru viraj yönüne yatırarak, kendini ise tersi yöne iterek sağlıklı viraj alınabiliyor sanırım.yine de yerinde gaz vermek veya fren yapmak çok önemli, anında asfaltı öperken bulabiliyosun kendini!

DD'nin yazısında okuduğum olay yanlış hatırlamıyorsam arabalardaki drift tarzında viraj almaktı. örneğin sağa virajda motorun kıçını sola doğru kaçırıp gidonu viraja paralel bakacak şekilde tutmak (motorunkıçı sola giderke giidon da motora göre sola dönüyo gibi...) sokak tabiriyle yanlamak gibi bişey sanırım :)

ilnapoli
20 Kasım 2005, 02:19
benim düşünceme göre motosikletle birlikte yatmak en uygunudur. kısaca açıklamaya çalışayım. virajı alırken merkezkaç kuvvetine (bizi virajın dışına doğru atmaya çalışır) tepki olarak motosiklet ve sürücüsü viraj içine doğru merkez kaçı dengeleyecek kuvvet kadar yatacaktır. (sürücü ve motosikleti tek bir kütle olarak düşünelim) şimdi bu şekilde viraj alırken yerle motosiklet arasındaki açının 30 derece olduğunu varsayalım. eğer motosikletin yatma isteğine karşı siz kendinizi yatırmazsanız, motosikleti daha çok yere yaklaştırmanız gerekir. yani bu şekilde yapılan bir sürüşte virajla motosiklet arasındaki açı belki de 20 dereceye inecek. motosiklet yarışlarında mümkün olduğunca hızlı dönebilmek için yarışçılar motosikleti maksimum yatırmak zorundalar fakat belli bir açıdan sonra lastiklerin yerle olan teması kaybolacağından yarışçılar kendilerini yere yaklaştırarak motosikleti dikleştirirler. böylece en hızlı şekilde virajı almış olurlar.

umarım açıklayabilişimdir. dediğim gibi bence en doğrusu motosikletle birlikte yatmak..

dejavuVXR
20 Kasım 2005, 12:34
yarış motorları ve yarış pistlerinde durum mutlaka böyle ama sokaklarda ve yerden bitme scooter'larla bu biraz zor di mi :queen: sonuçta ufak lastiklerde motorun yola sağlam basması için gereken lastik ve yanak kalınlığı yok.
lastik seçimi ve dengeyi iyi yapmak lazım sanırım.

Morpheus
20 Kasım 2005, 13:03
engin amca nexusu çektin virajlarda yatma topiğini açmışsın heuheuheu sen yakında kafa kaldırma lastik yakma topiklerini de açarsın:P :queen:

only_rider
20 Kasım 2005, 13:04
Motoru yatırırken kafaya dikkat, göz çizgisi her zaman yere paralel olmalı. Motorun yatabilme kapasitesi şunlara bağlıdır:

1- Motorun ağırlık merkezinin yerden yüksekliği
2- Lastiğin ebat ve cinsi
3- Zeminin özellikleri

Sonuç olarak her motor yatma kapasitesi değişiyor. Bana sorarsanız en iyi sürücü limitlerini en iyi bilendir, motoru ne kadar yatıracağını bilir. Ayrıca ıslak zeminde ve kötü koşullarda sürüşte motorunuzu özellikle kaydırın, sert fren yapın tepkilerini ölçün bilin ki limitlerinde kullanın.

Kalın sağlıcakla...

MoToR
20 Kasım 2005, 13:06
Mümkün olduğu kadar hızımızı azaltıp güvenli bir şekilde dönüşümüzü yapalım derim,lastiklerin sertliği genişliği,yolun bozukluğu kayganlığı,sürücü hataları; bunların hepsi viraj alırken bize yere yatıracak faktörler.Önce dikkat sonra yine dikkat :cat:

necef
20 Kasım 2005, 13:13
cektınye altına nexusussssu acarsın topıc artık ...... :mrgreen: :queen: :mrgreen: ne zaman arka lastıgı yakıyoz baba..
soz vermıstın unutma bakk...ehuehuehuehuu :queen:

tekrar tekrar hayırlı olsun kardesım....

e_erdun
20 Kasım 2005, 13:29
ıslak yolda motoru fazla yatırmayında virajlarda
ben virajlarda hangi tarafa yatacaksam motorla birlikte viajın durumuna o yöne yatıyorum bide dizlerimle benzin deposunuda tutup ona göre yön veriyorum
tabiki en iyisi yol durumu müsait ise viraja yavaş girip çıkmak en emniyetlisidir :cat:

necef
20 Kasım 2005, 13:51
e_erdun,

+1000000 :thumleft:

Colakoglu
20 Kasım 2005, 14:56
motor kullandıkça doğruyu bulacaksınız. belki 1 senede belki 5 senede. bunları öğrenirken düşmek gayet normaldir. çünkü 1 musibet....... yürümeyi öğrenirken de düşe kalka öğrenmedik mi?

ben viraja girerken (genelllikle çok yavaş girerim), yavaş giriyorsam motor yatmaz bile, dimdik şekilde girerim. hızlı girersem de motorun yattığı yönünün tersine yüklenirim.(şu anda lastiklerin kötülüğünden ve motorun ağırlığında dolayı aynı yöne pek yatmadım. zaten motorum koruma demirlerinden dolayı çok yatmıyor.)

ilnapoli
20 Kasım 2005, 15:01
Colakoglu, yazdığım yazıda işte bu bahsettiğin noktaya değinmiştim. motor yatmasın diye kendini dik tutmaya çalışıyosun ve aslında bu şekilde motosikleti daha fazla yatırıyosun. motosikleti daha az yatırmak istesen eğer senin de motosikletle beraber yatman lazım. çünkü sen yatmaya direndiğin sürece motosikleti yere daha fazla yaklaştırman gerekiyor.

donkihote
20 Kasım 2005, 16:34
benim düşünceme göre motosikletle birlikte yatmak en uygunudur. kısaca açıklamaya çalışayım. virajı alırken merkezkaç kuvvetine (bizi virajın dışına doğru atmaya çalışır) tepki olarak motosiklet ve sürücüsü viraj içine doğru merkez kaçı dengeleyecek kuvvet kadar yatacaktır. (sürücü ve motosikleti tek bir kütle olarak düşünelim) şimdi bu şekilde viraj alırken yerle motosiklet arasındaki açının 30 derece olduğunu varsayalım. eğer motosikletin yatma isteğine karşı siz kendinizi yatırmazsanız, motosikleti daha çok yere yaklaştırmanız gerekir. yani bu şekilde yapılan bir sürüşte virajla motosiklet arasındaki açı belki de 20 dereceye inecek. motosiklet yarışlarında mümkün olduğunca hızlı dönebilmek için yarışçılar motosikleti maksimum yatırmak zorundalar fakat belli bir açıdan sonra lastiklerin yerle olan teması kaybolacağından yarışçılar kendilerini yere yaklaştırarak motosikleti dikleştirirler. böylece en hızlı şekilde virajı almış olurlar.

umarım açıklayabilişimdir. dediğim gibi bence en doğrusu motosikletle birlikte yatmak..

ilnapoli ben fizikçiyim çok iyi açıklamışsın valla
motorla kendimizi tek kütle olarak düşünmek merkezkaç kuvvetine karşı bizim kütlemizi eşitlemek eğer virajın tersine yatarsak bizim kütlemiz (ağırlık merkezimiz) ortalarda olur merkezkaç kuvveti küçük olduğu zamanlarda olabilir düşük açılı virajlarda
keskin virajda ne kadar yatarsak yatalım virajı alamayıp merkezkaç kuvveti bizi yolun dışına itecektir düşmedikçe.
en önemlisi dikkat aslında virajı önceden görüp yavaşlamak ve böylece newton mekaniği hesapları yapmamak :cherry:

dejavuVXR
20 Kasım 2005, 16:45
hehehe yaw yok amcalar yaw nexus'la alakası yok durumun :)
cuma günü runner'la bikaç kez kıç attım da virajlarda (istemeden) onun için bi gündeme getireyim dedim.
tabi hızlı girmemek en mantıklısı, ancak her zaman şartlar iyi olmayabiliyor sürüşte. yolu bilmeden hızlı gitmişsen (olmuş bi kere napıcan) ve bi anda sert bi viraj çıktıysa önüne, paniklemeden alışkın bi şekilde virajı alabilmek lazım. hazırlıklı olmak lazım derim :)

ilnapoli
20 Kasım 2005, 17:23
donkihote, bende mühendislik öğrencisiyim birazcık fizikten anlarım :)

dejavuVXR, bence virajda motosikletin arkasını bırakmasının sebebi motosikletin yatıp yatmadığı değil. viraja girmeden fren yapılır ve viraj bitene kadar ne frene basılır ne de gaz verilir. tahminimce senin virajda motosikletin arkasını kaydırmanın sebebi, virajı alırken gaz vermen. özellikle sağ virajlarda, sağ elimizin altında gaz olduğu için istemeden ve farkında olmadan gaz verebiliriz. buna dikkat etmek gerekir. tabi viraj içinde asla fren yapmamak da. motosikleti yatırmakla, motorun arkasını bırakmasının pek bir ilgisi yok diye düşünüyorum.

yavuzk2004
20 Kasım 2005, 17:28
baron985 demişki;


yavuzk2004, ben şu aralar DD nin kitabını tekrar okuyorum ve ordada üzerine basa basa söylemiş olduğu şey motorla birlikte yatmak hatta asılmak yarış tekniğidir ve amaç motoru daha az yatırarak lastiğin temas yüzeyini arttırmak . sokaklarda kesin ölüm sebebidir bunu yapmak

sağol baron bilgi içn artık kafam karışmaz :rendeer:

DONJUAN35
20 Kasım 2005, 17:52
en iyisi yol durumu müsait ise viraja yavaş girip çıkmak en emniyetlisidir

En iyisi bu ama illaki ben yatacam diyorsan deneme yanılma yöntemini dene.
güvenliğini almayı unutma girdiğin virajdan cenazen çıkmasın(ALLAH KORUSUN).

cuk_o
20 Kasım 2005, 22:31
ya çok basit bişi düşene kadar yatırcan işte :pl: :pl:

e_erdun
20 Kasım 2005, 22:51
virajlara girmeden zaten levhalar var :bounce:
levhaları okuyun biraz boşana yazılmamış
boşuna konulmadı onlar :queen: :queen:

fawori
21 Kasım 2005, 01:18
çok iyi bir konuya değinmişsiniz 1

genede ufak motorlarda yatmamak lazım
bende zat 150 var
fazla yatırdım ondan sonra yan sehpa yere değdi düşmedim ama tehlikeliydi
racing de yatcan abi ufak motorda sakat oluyor :cat:

One_Way
21 Kasım 2005, 01:40
Hem maxi scooter kullanıp hem de virajları iyi alabileyim diye satın almayı düşündüğüm motorun sahibinin bu topiği açması iyi isabet olmuş :cat: Dostum Nexus ile yaşadığın viraj tecrübelerini bizle sık sık paylaşırsan sevinirim :)

Hatta tüm terübelerini paylaşsan da iyi olur derim ben, Nexus alacaz ya bu yüzden :flower:

dejavuVXR
21 Kasım 2005, 02:04
ilnapoli hocam motorun kıçı büyük ihtimalle gaz seviyesini ayarlayamamamdan kaynaklandı. zaten bugünlerde yerler jilet gibi malum...
One_Way, valla motoru cumartesi öğlende aldım. akşam 5 ten sonra da sürekli olarak 6.30 a kadar durağan trafikte yağmur altındaydım. henüz acemisi olduğum için de aralara pek yanaşmadım (yer de yoktu gerçi!!!) dolayısıyla donuma kadar ıslandım ve pek öyle test edecek bi durumum henüz olmadı. ama 3 saatte edindiğim tecrübeden şunu söyleyebilirim;
yol tutuşu hakikaten çok iyi. yani motoru kaydırmak pek de kolay değil (illaki becerilir tabi :P)
ufak tekerlekli scooter'dan buna geçiş dehşet bir şekilde fark ediyor. virajlarda tekerleklerin yere yapıştığını kesinlikle hissettim. Köprüden geçerken baya rüzgar vardı. o kadar ki ters yöndeki en son şeritteki arabanın bile suları bizim tarafa geçiyodu rüzgardan, buna rağmen birkaç kez ani olarak 3 şerit arasında gittim geldim ve en ufak bir dengesizlik, veya tereddüte yol açacak birşey hissetmedim.
amortisörler oldukça iyi yoldaki pürüzleri hissetmedim. frenler çok sağlam, ama yağmur ve daha 30. kilometrede olduğumdan dolayı fazla zorlamadım :)
diğer motordan sonra vibrasyon birazcık fazla geldi. ama rodaj ile ilgili olma ihtimali var tahminimce.
ilk izlenim olarak biraz sıkıntı çektiğim tek nokta aynaları oldu. tasarım sebebiyle kenarları sivrilerek geldiği için ölü nokta denilen o pis kısmı çok rahat göremeyebiliyorsunuz. alışmak ile ilgili de olabilir, havalar düzelsin de bol bol yazayım şimdilik bu kadar
:queen:

Cuseppe
21 Kasım 2005, 02:07
dejavuVXR, nexusumuz cok güzellll :mrgreen: ama runnerımızda cok iyi idi. :)

dejavuVXR
21 Kasım 2005, 02:12
:cherry: evet ya, az mı kahrımızı çekti :)
olsun ben debakımlarını yapıyorum temizledim cilaladımki abisinin yanında temiz dursun hehe :queen:

mertmertmert
22 Kasım 2005, 14:37
viraj konusu ile ilgili ;

hocam ben virajlarda mümkün olduğunca yavaşlıyorum çünkü benim motorla yatma olayını pekte doğru bulmuyorum... yani maximum 10-15 derecelik bir yatışın yeteceği hıza kadar iniyorum... :cat:

zuhtupasa
22 Kasım 2005, 14:42
Sevgili Engin ben yeni öğrendim nexus un hayırlı olsun..kazasız belasız ii günlerde kullan kardes.. :cat:

explorer
22 Kasım 2005, 15:12
viraj alma konusunu doğru öğrenmek ve pratik yapmak için mutlaka bir eğitim almanızı tavsiye ederim. çünkü bazen bildiğimiz şeyler yanlış olabiliyor ve bunları da başkalarına da yanlış aktarabiliyoruz.

mesela viraj alırken fren ve gaz konusu. öncelikle viraj alırken körü körüne fren yapılmaz, gaz açılmaz demek yanlıştır. doğru cümleleri yanlış yazmış oluruz. doğrusu şudur:

viraj alırken çok mecbur olmadıkça fren yapılmaz, fren yapmak gerekiyorsa da bunun tekniği vardır. bu teknikleri öğrenmek gerekir. ayrıca virajın durumuna göre gerektiğinde de kontrollü gaz açmak gereklidir. çok yavaş girdiğiniz bir virajdan çıkabilmek için gaz açmamız gerekebilir. işte bütün bunları pratik yaparak öğrenebiliriz. :)

dejavuVXR, bu arada yeni motorun hayırlı olsun :)

ilnapoli
22 Kasım 2005, 15:22
explorer, dediklerine katılıyorum. gerektiğinde viraj alırken fren de yapılır gaz da açılır. fakat viraja doğru hızda ve çizgide girildiği taktirde ne gaz açmanıza ne de fren yapmanıza gerek kalmaz. viraj alırken yapılan fren ve açılan gaz, viraja yanlış girildiğinin işaretidir.

senin de dediğin gibi bir sürü teknik var, en önemlisi gerekli eğitimi almak. ve bütün teknikleri güvenli bir ortamda test ederek öğrenmek.

F650NNN
22 Kasım 2005, 15:28
baron 85 DD NİN KİTABINI NEREDEN ALDIN :silent: :thumright:

F650NNN
22 Kasım 2005, 15:30
baron 85 DD NİN KİTABINI NEREDEN ALDIN :silent: :thumright:

baron985
22 Kasım 2005, 15:53
F650NNN, ohem ohem sey bana kitabin ilk sayfasinda tesekkurler kismenda yer alan ates abi :cherry: hediye etti. DD nin actigi konuya bakarsan orda besiktastan alinabilecek bir yer soylemisti. :cat: bide internetten alabilirsin www.sahafium.com

dejavuVXR
22 Kasım 2005, 19:51
zühtücüğüm ve alpaycığım çok sağolun, cümleten kazasız hayırlı sürüşler diyeyim :rendeer:
ağırlığına halen alışamadım, yani park işlemlerinde zorlanıyorum biraz. heleki yokuşta falan çok zorluyo. ama alışıcaz, runner'da da aynı şeyler olmuştu.
kahretsin yine kas yapmam gerekecek :queen:

machp
25 Ekim 2006, 14:08
arkadaslar ben viraj alırken suna inanıyorum. motorla once viraja girilecek kadar hızı dusururuz(zaten dusmen gereken hızı hissedersin hissedemiyorsan acemisin henuz) virajı alırsın ve virajin bitimine dogru gaza yuklenirsin. boylelikle gazla gelen merkezkacla birlikle acilarak viraj tamamlanır. ve de viraja girerken motorun uzerine tamamen yatarım boylelikle agırlık merkezini daha alcaltmış olurum. bu da cok onemli. sevgiler.

Su Silahı
25 Ekim 2006, 14:28
Arkadaşım yavaş ve uygun bir süratte viraja girersin pek sorun çıkmaz. Ben şahsen daha önce görmediim ve önümü göremediğim virajlarda kesinlikle motoru yatırmam. Hatta gidebileceğim en düşük süratte giderim.

MZ-TaMeR
25 Ekim 2006, 14:38
arkadaşlar....motorun yatırdığınız yönün tersine yatmak bence hatalı...motoru toplama olasılığınız çok az...benim yorumumu sorarsanız öncelikle virajı tespit yani ne kadar süratla girebileceginizi,hangi viteste girebileceginizi bilmeniz çok önemli..tabiki lastiklerin bu konumda çok önemi var..ben genelde yanaklı lastik kullanırım lastiklerin yanaklı olması ce çapının geniş olması çok önemli..genelde motoru yatırdığım yönden,yani saga yatırmışsam motordan önce yatarım..ayrıyaten bir vites düşüp kompresöre bırakıp viraja girdikten sonra tekrar gaza yüklenirim..yani demem şuki her zaman sürücü motordan önce yatmalı ve kalçasını motoru yatırdığı yöne doğru dışarı çekmeli motoru yatırdığınız yöne doğru bacağınızı açmak virajda kolaylık sağlıyacaktır...yolu görünmiyen virajlara ise çok dikkat edinmeli çünki viraja girince çıkamamasıda var....


ya çok basit bişi düşene kadar yatırcan işte :pl: :pl:

arkadaşım önemli olan düşene kadar yatırmak değildir.yatıra bildiğin kadar yatırmak ve virajı çok rahat bir şekilde düşmeden almaktır.önemli olan iki teker üntünde girmektir.düştükten sonra ne anlamı kalırki kimse seni kutlamaz vayyyy motoru düşene kadar yatırdı diye ama yatıra bildiğin kadar yatırdığında vawww ne aldı virajı demeleri önemli....

doganay
25 Ekim 2006, 15:01
burada nexus 500 ile yatan bi arkadaş var ona bakarak bu motor hakkında
yatış tekniği hakkında bilgi sahibi olunabilir.

http://www.motomax.com.tr/urungoster.asp?urunid=19&markaadi=GILERA&bolumadi=Scooter

Arthas
25 Ekim 2006, 15:02
Benim lastikler bridgestone.Ben de motorun yattigi aksi yone veriyorum kuvveti. Ayni tarafa yatmaktan korkuyorum, bi kac kere deneyim dedim, yemedi. Aksi yonde kuvvet uygulamak daha kolay geliyo bana. Ama yanlis mi dogru mu bilmiyorum isin acikcasi.

MZ-TaMeR
25 Ekim 2006, 15:08
burada nexus 500 ile yatan bi arkadaş var ona bakarak bu motor hakkında
yatış tekniği hakkında bilgi sahibi olunabilir.

http://www.motomax.com.tr/urungoster.asp?urunid=19&markaadi=GILERA&bolumadi=Scooter

arkadaşım konu model,model farkıyla viraja girmek değil.önemli olan bunun nasıl yapıldığı..


Benim lastikler bridgestone.Ben de motorun yattigi aksi yone veriyorum kuvveti. Ayni tarafa yatmaktan korkuyorum, bi kac kere deneyim dedim, yemedi. Aksi yonde kuvvet uygulamak daha kolay geliyo bana. Ama yanlis mi dogru mu bilmiyorum isin acikcasi.

arkadaşım seni motorun ters yönüne iten etken korkman...senin dediğin gibi eger motoru yatırdığın yöne yata bilseydin farkı anlardın...ben MZ kulanıyorum eğer bu ağırlıkta ve iki zamanlı bir motorlan ben bu şekilde virajları alabiliyorsam büyük makinalar nasıldır acaba anlamışsındır beni umarım....

Arthas
25 Ekim 2006, 15:25
Korkuyu nasil yenicez sorun orda iste. Insan korkuyo sonucta gittigimiz surat az degil, o anda hep aklima su hizda motor altimdan kayip gitse halim nolur diye geciyor. Bir sefer kirsam korkuyu aslinda gerisi gelir gibi geliyor bana.

MZ-TaMeR
25 Ekim 2006, 15:29
kardeş.... sen bunları motor üstünde düşünürsen daha fazla motor kullanamaz ve en ufak olayda panige kapılırsın...öncelikle malını düşünmeyecen...viraja girdiğin zaman vites düşmen en rahat bir şekilde girmeni sağlar senin yaptığın teknik bence tamamen yanlış...istersen bi internette dolaş resimleri incele sana resimler yardımcı olacaktır sonra cevabını bekliyorum....

Arthas
25 Ekim 2006, 15:34
Mali dusunen yok zaten canimi dusunuyorum ben :) O hizda dustukten sonra mal kimin umrunda. Dedigin gibi biraz arastirim.

ABZAH
25 Ekim 2006, 16:07
scooterla yatmayı düşünen arkadaşlarım:yanlış yapıyorsunuz.scooterın yatmak için ne dizaynı ne de lastik yapısı var.kaza yaparsınız ve üzülürsünüz.illa yatıcam diyen ve race motor kullanan arkadaşlar.pist dışında yatmayı denememenizi tavsiye ederim.yolların durumu malum.yattınız mı kara topraga yatma ihtimaliniz daha kuvvetlidir.en iyisi levhaları takip edip virajın hangi yöne kıvrıldığını bilip,hızınızı düşürerek viraja girmenizdir.lastik yüzeyleri ne kadar temas ederse o kadar iyidir.illa yatıcam diyen arkadaşlar buradan istenildiği kadar anlatılsın uygulama çok farklıdır.ileri düzeyde eğitim alıp öyle deneyin lütfen.

uçan_kızılderili
25 Ekim 2006, 16:09
arkadaşlar bir zx10r sürücüsü oalrak öncelikle lastiim bridgestone çok taii bi lastik gördüüme göre sora ise yana yatarken mesela sola viraj varsa gidonu çok az bak tam demiorum çok az sağa itin bölece ağırlığınz merkez kaç kuvvetinden dolayı sola yüklencek ve sola doru yatıp dönüceksinz ama sakın bunu hemn gidipte sokkta denemein mazallah bişi olr fln alla kazasız belasız sürüşler versin ;)

delsol
25 Ekim 2006, 22:41
bildigim kadarini bende aktariyim.
viraja girmeden once: hizin "yeterince" yavas olmali.
virajin icinde: vites degistirme, ani gaz kapama acma olmuycak viraja konsantre olduk, teknigine gore yatirdik motoruuu, goz-kafa yola paralel ve VIRAJIN CIKISINA BAKIYORUZ. teknige paralel olarak motoru kaldirirken hafifcede gazi acarsak faydali olur.
ben bunlari bi iki kaynaktan okudum uyguladim yararli seyler. daha ayrintisi cok tabi. teorik olarak kitapti dergiydi ogrenip bol bol pratik yapmak iyi olur