Orijinalini görmek için tıklayınız : Virajlarda yatma olayı
mkirdal
25 Ekim 2006, 23:30
Marka model hiç önemli değil, motor yatmadan dönmez. Scooter yatmaz diyen arkadaşlar bilmeden konuşuyor. Her motosiklet yatarak döner. Yatmanın derecesini herkes kendine ve motoruna göre ayarlar.
shi_bumi
25 Ekim 2006, 23:46
Ya arkadaşlar kusura bakmayın ama DD nin yazılarını falan hiç okumadınız mı yaaa ? Adam anlatmış sağa nasıl dönülür sola nasıl dönülür. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok bence. Tekniğin ismi kontra viraj tekniği (counter steering). Dönmeye çalıştığınız yöndeki gidonu hafifçe ileri itin. Gidonu döndürmeyi kastetmiyorum. Sadece itin. Biraz mantıksız geliyor ama kesinlikle işe yarıyor. Örneğin ; sağa doğru bir viraj var. Hızımızı viraj dönüş çizgimizi takip edecebileceğimiz bir sürate düşürüyoruz. gözler viraj çıkışına bakıyor. Sağ gidonu hafifçe ittiriyoruz ve sol dizimizle depoyu ittiriyoruz. Hooooop döndük işte.
Arkadaşlar şimdi DD nin dediği örneği tekrarlıyorum. Motosiklet ile düz bir zeminde durun. İki ayağınız yerde. Durduğunuz yerde sağ elciği ileri itin. Motor otomatikmen sağa yıkılır. sol elciği ittirin motor sola yıkılır. Motoru yatıran sizin ağırlığınız, sizin yatmanız falan değildir. Yaptığınız harekettir. Kontra viraj tekniğini uygularsanız elciği ittirirsiniz motorunuz yatar sizde onunla beraber yatarsınız. Yani motoru yatıran sizin vücudunuz değildir. Lütfen DD nin "Asılmayalım arkadaşlar" başlıklı yazısını okuyun.
Bütün bu anlattığım teknikler 20-30 km.lik süratlerin üzerinde uygulanır. Daha düşük hızlardaki dönüş tekniği farklıdır. Gidonu dönüş yönüne doğru kırar, kıçınızı aksi yöne kaydırır ve dönersiniz. Yani 80 km hızla viraj alırken vücudunu dönüş yönünün aksine kaydırmak büyük bir hatadır. bu arada viraj alırken vücut yatıyor ama iki gözü birleştiren çizgi yola paralel. buna dikkat.
Arkadaşlar böle ukala ukala konuştuğuma bakmayın ama baştada dediğim gibi gerçekten bazı şeyleri yeniden keşfetmeye gerek yok. Ben motorumu yeni aldım .Daha 2500 km yol yaptım . Ama aldığım her virajda yukarıda sözünü ettiğim teknikleri uyguluyorum. Sağa ittir sağa dön, sola ittir sola dön.
Bu arada yeni lastik aldım . Viraj kabiliyetim inanılmaz arttı. Eskiden arka taraf zıpır zıpır oynarken şimdi yapışıyorum yere. Arkadaşlar borç harç alın güzel lastik. Viraj alıyorsun veya yağmurda sürüyorsun. Frene basıyorsun.. Hoooopppp arka taraf yanında ve sen 2 saniye sonra yerdesin. Dizin yarılıyo ve dirseğin kanıyo. Değidimi kötü lastikle sürmeyi ?
Marka model hiç önemli değil, motor yatmadan dönmez. Scooter yatmaz diyen arkadaşlar bilmeden konuşuyor. Her motosiklet yatarak döner. Yatmanın derecesini herkes kendine ve motoruna göre ayarlar.
Bu arada hemen bi ekleme yapayım. Arkadaşın dediği gibi motor yatmadan dönmez. Scooter, enduro, racing, naked veya bi başkası. Değişen dönüşteki yatış açınız ve hızınızdır. Aksini yapıyorsanız bişeyleri yanlış biliyorsunuz demektir bilesiniz...
scooter yatmaz demiyorum fizik kanunları ortada sonuçta.. ama scooterla yatılmazzzz diyorum.buradan scooterla yatın derseniz tecrübesi olmayan arkadaşların kaza yapmasına neden olabilirsiniz.bunu düşünüp buna göre yazmanız yerinde olur.yoksa bilmeden konusmak denince:başka insanların canını acıtabilirsiniz.tamirhanelerde kaza yapan scooterlara gidip bakın bakalım yatınca ne oluyormuş.buradan sizi okuyan arkadaş gidip moto gp'de ki gibi yatmaya kalkışırsa vebalini taşırsınız.yazdıklarınıza dikkat lütfen.
shi_bumi
26 Ekim 2006, 11:01
scooter yatmaz demiyorum fizik kanunları ortada sonuçta.. ama scooterla yatılmazzzz diyorum.buradan scooterla yatın derseniz tecrübesi olmayan arkadaşların kaza yapmasına neden olabilirsiniz.bunu düşünüp buna göre yazmanız yerinde olur.yoksa bilmeden konusmak denince:başka insanların canını acıtabilirsiniz.tamirhanelerde kaza yapan scooterlara gidip bakın bakalım yatınca ne oluyormuş.buradan sizi okuyan arkadaş gidip moto gp'de ki gibi yatmaya kalkışırsa vebalini taşırsınız.yazdıklarınıza dikkat lütfen.
Yatmaktan ne kastettiğimiz konusunda anlaşamadık herhalde. HER MOTOR YATARAK DÖNER. Bu konuda daha fazla tartışmaya, fizik kanunlarına karşı çıkmaya gerek yok. Ama bir honda CBR 600F saatte 180 km hızla viraja girer ve atıyorum motoru 50 derece yatırır. Ama bir scooter aynı viraja 80 km hızla girer ve 15 derece yatırır. AMA MOTOR YATAR. YOKSA DÖNEMEZSİN. Benim motorum Honda NX4 Falcon. Bende motorumu dizim yere değecek kadar yatırmıyorum ama illaki yatırıyorum çünkü başka türlü dönemem.
Ayrıca satılan scooterların çoğunun çin malı olduğu ve lastiklerininde çin malı olduğu, bu tür kalitesiz lastiklerin en ufak bir hatayı bile tolare edemediği çok açık. O yüzden diyorum ki canı tatlı olan için LASTİK LASTİK LASTİK. Bide tabiki motorunuzu kabiliyetiniz derecesinde kullanın.
Çok merak ediyorum scooter kullanan arkadaşlar nasıl viraj alacaklar. Senin dahiyane bir fikrin var bu konuda galiba. Anlatsanda bizde bilgilensek.
mkirdal
26 Ekim 2006, 11:18
ABZAH merak ediyorum hayatında hiç scooter'a bindin mi? Binmediysen bilmediğin konuda yanlış bilgi verme. Benim motorum scooter ve babalar gibi yatıyor. Motorun Alfabesi şudur : MOTOSİKLET YATARAK DÖNER. Yatmanı derecesi konusunda polemik yaratmayalım. shi_bumi'nin de belirttiği gibi motorunuzu kabiliyetiniz derecesinde kullanın.
ARBETUS
26 Ekim 2006, 11:32
sanırım konu hortlamış ama bende de cruiser tarzı bir motor var. dönüş çapı çok düşük olduğu için ben de yatıyorum. yatmadan dönmeye kalksam nerdeyse kamyonlarla aynı genişlikte dönüyorum. ayrıca motorun kasi yönünde yatmak pek mantıklı gelmedei zaten herkes motorunun limitlerini biliyor yoluda gördükten sonra bir sorun olacağını zannetmiyorum. yağmurlu havada motor yatıracak kadar hızlı gitmiyorum. bir problem de olmuyor.
acemi bir artçı ile yola çıkmıştım vaktiyle ben yattıktan sonra oda ters açıyla yatmaya kalkınca az kalsın tamamen yatıyorduk. sanırım anlatmak istediğiniz yöntem kotra yöntemi ama bunun tam tanımı bu değildir sanırım. kotra da sürücü dik kalır motoru yatırır yani tersine yatmaz.
herkese kazasız sürüşler.
deer_152
26 Ekim 2006, 12:29
ben genelde cok gezdigim için virajları bilirim dönüp dönemiyecegimi bunu kendime göre belirliyorum scooter oldugu için cok yatırdıgımda orta sehpa yere carpıp denge kaybına sebep oluyor
daha bu sabah 100 k hızla girdigim bir keskin virajdan sonra kendimi motorun arkasından kosarken buldum yol kenarında belidiye calısanlarının saskın bakısları arasında kostum yakaladım sanki yarıstayımda 10 saniyede motor durmadan tekrar calıstırmaya kalkıyorum neyseki önemli bir şeyim yok biraz motor cizildi o kadar
galiba hersey bu yeni aldıgım monttan kaynaklanıyor korumalı oldugu için düşünce bişey olmaz edasıyla dönütorum virajları
korumasız motosiklete binmeyelim...
polemiğe gerek yok.anlatmaya çalıştığım scooter kullanan arkadaşlar genelllikle motorla yeni tanışmış insanlardır.(bazısı da vardır çok tecrübelidir ama scooterı şehir içi trafiğinde gönül rahatlığıyla kullanmak için almıştır.)bu tip motorların ve sürücülerinin yatmaması taraftarıyım.dersen ki misalin gibi 15 derece yatırırsın yatarsın ama limitini bilmek lazım.hem motorunun hem kendinin.kaldı ki motorla yeni tanışan bu arkadaşlarımız yoldaki yağ,çukur ve bunun gibi faktörleri gözardı edecekleri için basit hatalardan dolayı tehlikeye düşebilir.yoksa scooter yatmaz gibi bir konuyu telaffuz etmiyorum. ayrıca ben bilgi vermeye çalışmıyorum.sadece uyarıyorum!!
konuyla ilgili ne anlatmaya çalıştığımı anlamak için dahi olmaya gerek yok!
anlat diyen arkadaşım:"motosiklet anlatılarak kullanılmaz,pratik eğitim gerektirir."
benim çok tecrübem yok ne yazık ki 50 bini deviremedim daha!
üstteki mesajı yazdıktan sonra bir kaç siteye bakarken başlıktaki yazıyı görünce konunun iyi bir örneği çıktı başıma.linke girin bir bakın bakalım..
http://www.motordelisi.com/ftopic-35773-days0-orderasc-0.html
mkirdal
26 Ekim 2006, 13:25
"Dün akşam saat 18:00 civarı Şile'den evime doğru gelirken cok hızlı girdigim "S" şeklindeki virajda motoru yatıramadağım icin dışarı çıkıp toprak zemine girdim."
Demek ki dönmek için ne gerekiyomuş : MOTORU YATIRMAK...:mrgreen:
zeda3000
26 Ekim 2006, 13:28
Yatma acisi motor gucu + Tekerlek capi + kilo + hiz ve viraj acisi ile oranlidir. En iyi tavsiyem buyuk motorlar icin buyuk bir park alaninda kukalar ile denemektir. dusuk hizda baslayarak hizi yukseltin. Motorunuza alistikca korku azalacak tir. Ama sunu unutmayin altinizda ne kadar iyi bir motor olursa olsun. Eger gittiginiz asfalt kotu kaliteli ise (Ki tum Turkiye otoyollari ikinci sinif yamali asfalt ile dolu). Yatiginiz asfalten bir daha cikmama olasiligi cok yuksek.
delican54
14 Ocak 2008, 23:20
motor la virajlarda arkadasında dedıgı gıbı ne tarafa yatıcaksanız sızınde o yoe yatıp dızınızı dısa acmanız gerekıyor hos ben artıslık olsun dıe ayagımı yere surtuyorum:mrgreen: ısın komık yanı kullandıgım motor 100 lük bisan yanı kücük motor
http://www.araconline.com/ir/074717150672033_2.jpg
motor bu bunu ıntten buldum benım kı bıraz daha rahat aslında motorun dıslı ve grank sıstemı tamamen 125 lık motordan alınma
sımdı yatma ıle ılgılı bır kac sır verıyım veya bıldıklerımı yazıyım dıyım
vıraj a girerken ki bildiginiz bir viraj olmali ki cikabileceginiz hizi hsp layin
ben minimum sehir ici virajlara 70 80 km arası gırıyorum buyuk vırajlarda 60 a kadar duserım . arkadas demıs komperesore bırakırım bana gore cok yanlıs cunku vırajda kompresor sızı cok fazla rıske sokar agır motor sa fazla etkılemez kı kendısıde mz oldugunu solemıs oldukca agır motordur.. ben vırajda hızımı onceden kestırıp motoru fazlamıcak vıtesı tercıh ederım ve hızımı sabıt tutarım vırajdan cıkmadan oncede gaza yuklenır onun yukunu azaltırım donmeyı kolaylastırıyor bana gore. VE unutmayın ne olursa olsun motorla aynı tarafa yatın 1 2 kez dusucekmıs gıbı gelır dengenızı kaybedersınız ancak alıstıgınızda o keyfı baska turlu alamazsınız .
VIDOOC
29 Mart 2008, 00:50
çok basit hızınızı viraj a göre ayarlayacaksın sonra virajın ters yönüne hafifçe vidonu çevirecen motor hemen tepki verecek sana bi bakacan yatıyor yattığın yöne sende koltuktan az bişi kayacan daha fazla yatırmak istedikçe gidonu ters yöne doğru itecen mesela sağa dönüyosak gidonu sağ elimizle ileri doğru itecez ama yumuşak davranıcaz ilk denemelerde sonra bayabi yatmış olacaksınız viraj a daha sonrada yattığınız taraftaki dizinizi dışa doğru açın viraj ı daha oturaklı döndüğünüzü anlayacak sınız vede gözünüz devamlı virajın iç kısmında olacak başka yere bakmayın çünki motor nereye bakarsanız oraya gider sizde devamlı virajın iç kısmına bakın daha sonra hızınızı şeçeceksiniz son olarak mesela bu uygulamadan sonra motor çok içe doğru giriyo yani yolun iç kısmına çok yaklaştınız o zaman gazı açın motoru yatık halini bozmadan gaz ile yolu ortalayacaksınız veya tam tersi oldu viraj umduğunuzdan daha keskin çıktı ozaman gaz kesin motor u motor fireni ile yavaşlatın mecbur kalmadıkça firenleri kullanmayın tabi bi terslik oldumu ani duruş için mutlaka motoru bi nevi dik konuma getirin ve o zaman firenlere asılın yatık konumda iken ani firenleme sizin altınızdan motoru alıp götürür allah göstermesin yolun dışına kayarak çıkarsınız bu dediklerimi defalarca uygulamanız gerekli ilk denemeleri bildiğiniz boş bir virajda yapmanız iyi olur tam emin olduğunuzda artık zorlamalısınız kendinizi ben şuan motoru son seviyesine kadar yatırabiliyorum son seviyesini de şuradan anlıyorum ilk arka sanki arka fireni sıkarmışsınız gibi dışa kaymaya başlıyo o seviyeye geldimi hfif gaz kesiyorum zaten sağa dönerken arka firen iptal bastımmı fren pedalı asfalta deyiyo :)
asıl soru şu virajı uzaktan gördük, o viraja maximum hangi hızla girersem sağ salim çıkarım bu hesaplamayı yapmaya alıştıysanız hiçbir viraj sizi korkutmaz, birde deneme yanılma yoluyla trafikte öğrenmektense eğitim almak daha mantıklı.
asfalt meleği
29 Mart 2008, 02:31
Virajları nasıl almak doğrudur diye çok düşünüyorum. yani virajın keskini var genişi var, yokuşu var inişi var, içe eğimli var dışa eğimli var. AYrıca sukutırı var, racing'i var, chopper'ı var enduro'su var.
Virajlar konusunda düşünceleri olanlar varsa yazarsa sevinirim. motor kullanırken karşılaşılan en kritik aşamalardan birisi heralde doğru viraj almak (ya da alamamak :)
örneğin hangi durumda motorla beraber yatmak lazım, hangi durumda kalçadan motoru yatırmak lazım vs vs gibi. benim de birkaç düşüncem var. paylaşacak kişiler varsa iyi olur, faydalı da olur :bounce:
profesyonel yardım/eğitim almanı tavsiye ederim..
ya evt dejavu ii olur. donalduck un bir yazısında mesela motoru sağa yatırırken kalçanı sola götür ve sag elinle gidonu ittir demişti ama yarışçılar sağa yatırırken kendilerinide sağa yatırıyorlar. şimdi nereye yatacağıma bir türlü karar veremiyorum valla :silent:
seninde bittabi :) biz supersport yarışçısı değiliz :)
uzman değilim biliyorsunuz.. ama bu konuda cidden sorun yaşayan arkadaşlarımıza cidden tekrar bisiklete dönmelerini önerebilirim. çok uzun yıllar (21-22 yaşıma kadar bisiklet kullandım dağda taşta yeri geldi kumsalda yeri geldi denizde :) ) bisiklet kullandım ve motosiklette ne denge problemi yaşadım ne de viraj konusunda..
tieyennar
29 Mart 2008, 04:03
Arkadaşlar bence motoru hissetmek gerekir. Mesela ben Kırklareli bisikletçiler derneğinde acrobasi antrenörlüğü yapıyorum. Ve hep öğrencilerime söylediğim bişey vardır bisikleti hissedin. yolun durumunu ve lastiklerinizin durumunu göze alarak frene asılın yada yatın kalkın zıplayın falan gibi. motorumu kullanırkende aynı şeyi ben hissediyorum. Viraja yattığımda tekerleklerin kayacağını yada kaymaya başlayacağını hissedebiliyorum. Viraja girmeden öncede zaten otomatikman ben buraya bu hızla girersem ne kadar yatarsam yatıyım dönemem yada bu virajda şu açıyladönersem dönebilirm ama lastiklerim yada yolun durumu izin vermez gibi bi sonuç direk beynimde oluşuveriyor. Ve 1yaş doğum günümdeki fotoğrafımda bisiklet var sonrasıda bisiklet ve motorlarla geçiyor işte bunu hissedebiliyorum fakat bu bir tecrübemidir yada her insanda olan bişeymi bilmiyorum ama hayatım boyunca sadece biyerlerden atlarken yada bikaç sefer tekerleğimin kopması sonucu düştüm. Sonuç olarak tamamen tecrübe ve kullananın bu işe yatkınlığı derim ben. Racing lastikleri yatmak için oldukça elverişlidir lastiğin mesnet noktası çok fazladır buna rağmen düşenler çok ama Adana Gaziantep gibi şehirlerimizde mobylette motorların üstüne balık gibi yatan ve simit inceliğindeki lastiklerle 160 km gibi hızlarda acrobatik şekilde sollama yapan arkadaşlara bizzat şahit oldum. önemli olan makine değil sürücüdür bu benim düşüncem. Sakın yalnış anlaşılmasın ben balık modeli motor kullanan arkadaşların yaptığı şeyler güzel demiyorum evet çok yalnış ve gerçekten motorcuların ismini kötüye çıkarıyorlar ama sadece bi örnek verdim o adamları SS üzerinde bi düşünsenize:wiinkk:
aşksarhoşu_1
07 Nisan 2008, 23:24
arkadaşlar nette şöyle bir video var uzman eğitmenin biri anlatıyor faydalı olur inşallah
http://www.uzmantv.com/motosiklet-ile-virajlarda-nelere-dikkat-etmeliyiz:cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO