PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Difransiyel yağı ile ilgili bir soru



buskas
04 Mart 2009, 05:24
Yamaha 2 zamanlı Neo's 100 için difransiyel yağ değişim ölçülerine baktım , uzun süredir bakımı yapılmadığı için değiştirmek farz gibi bir şey olmuştu..
İnternetten servis kitapcığına baktığımda difransiyel yağı için 10w30 sae özelliğinde 0,10 lt yağ kullanın denmiş...

Ama götürdüğüm ustalar veya motordan anlıyan kişiler illaki 90w yağ konur dierek iddia ediyor.. Neden sürekli 90w yağ diyorlar diye bir araştırdım , çok popüler olan 2 zamanlı bws için 90w yağ öneriyor difransiyel yağı için yamaha.
İyide her motor bws ayarında veya onun standartlarında olmak zorundamı..
Yamaha servisi bile kalkmış normal şanzıman yağı katıyoruz diyor ve ölçüsünü bile bilmiyor..

Aşağıda benim motora ait (neo's 100) ve bws'ye ait difransiyel yağ bilgilerini veriyorum benmi bir hata yapıyorum anlamadım gitti..

YAMAHA NEO'S 100
http://www.midyecihakan.com/res/neos_kp.jpg
http://www.midyecihakan.com/res/neos_dif.jpg
http://www.midyecihakan.com/res/neos_spec.jpg

---------------------------------------

YAMAHA BWS
http://www.midyecihakan.com/res/bws_kp.jpg
http://www.midyecihakan.com/res/bws_difransiyel.jpg
http://www.midyecihakan.com/res/bws_spec.jpg

ethemm76
04 Mart 2009, 08:58
genelde difransiyel yağını 80w veya 90w olarak kalın yağ biliyorum ama Neos un klavuzunda bahsedilen 10w/30 neden bu yağın seçildiğini anlamadım. Bence bu yağ difransiyeli koruyabilecek kadar kalın değil. Bu kitapçığın çıktısını alıp servise bi göster istersen.

Makine
04 Mart 2009, 09:25
Motorunuzun servis kitapçığında ne yazıyorsa o doğrudur. 90W yağ 10W-30'a göre çok kalındır. Diferansiyel içinde yağın her iklim koşulunda daha rahat hareket etmesi gerekiyor ki bu nedenle 10W30 yağ önermişler. Kesinlikle 90W yağ kullanmayın. 10W-30 motor yağı rahatlıkla işinizi görecektir.

fatihcol
04 Mart 2009, 10:41
difransiyel topiği görünce difransiyelli 2 veya 4 çeker makina üretildi sandım.

transmission güç aktarma görevli parçalara verilen isim.
difransiyel demesek olur mu?
şanzıman desek daha iyi olur belkide. vites kutusu zaten yok.

ayrıca bakım tablosunda ne yağ söyleniyorsa o kullanılmalı. aksi takdirde motor bakım tablosunun dışına çıkacaktır.
teşekkürler.

navigator55
04 Mart 2009, 11:15
Bendeki x-max250 nin(YP250R) el kitabındaysa sadece 0.25 lt uygun şanzıman yağı konur diyor,yani sendeki gibi numara dahi belirtilmemiş ama ben mobilube 1 SHC 75W-90 tam sentetik yağ kullanıyorum.

SELÇUK ASLAN
04 Mart 2009, 11:17
arkadaşım kitapta yazan doğru olandır, ayrıca bunu hazırlayan kişiler bu motosikleti yapan mühendisler, bu değerleri onlar hazırlıyor. servis işleten ve bakım onarımla uğraşan yetkili kişilerdeki eğitim eksikliğini açık ve net olarak görüyoruz.

mach1
04 Mart 2009, 11:59
Bazı burgmanların kitapçıklarındada 15-40 yazıyordu hatta bu konu çok tartışıldı kitapçıkta yazan her zaman doğrudur:cat:

buskas
04 Mart 2009, 13:16
Servis kitabında yazanın doğru olduğunu biliyorum , ama buna rağmen yamaha yetkili servisi bana 90w deyince çıldırıyorum..
Bu kadar araştırmadan yoksun , bilgisiz servisler olamaz ya..
Bujiyi bile bpr7hs takarız diyorlar benim motora ya diyorum bpr8hs olması lazım orjinali , türkiye'de br7hs daha iyi iklim şartları falan diyor bana.. Sanki bujiden değilde yağdan bahsediyor...

Birde arkadaşlar tork tapasını sıkarken 18nm kadar sıkılaştırın demiş servis kitabında , bu 18 nm nedir yada nasıl sıkarız bu kadar :) Özel bir aletimi var nasıl oluyor..

praetorian
04 Mart 2009, 13:31
tork anahtariyla SIKIlastirilmasi gerekli..

road
04 Mart 2009, 13:42
Arkadaşım hatayı baştan yapıyorsun.Vermiş olduğun service manual bilgilerinde yamaha neo's 50 cc'nin değerleri var.Senin motorun 100 cc.anladığım kadarıyla.Bu yüzden BWS'in değerlerini baz alacaksın.
Kullanman gereken yağ SAE 85W/140 olmalıdır.Miktar 0,13l.dir.
Sakın 10.30 yağ koyayım deme traşlarsın dişlileri.
Birde yağ tapasının sıkmak için verilen tork değerini fazla kafana takma.Tatlı bir şekilde sık.Fazla asılmadan yani.

buskas
04 Mart 2009, 16:36
Arkadaşım hatayı baştan yapıyorsun.Vermiş olduğun service manual bilgilerinde yamaha neo's 50 cc'nin değerleri var.Senin motorun 100 cc.anladığım kadarıyla.Bu yüzden BWS'in değerlerini baz alacaksın.
Kullanman gereken yağ SAE 85W/140 olmalıdır.Miktar 0,13l.dir.
Sakın 10.30 yağ koyayım deme traşlarsın dişlileri.
Birde yağ tapasının sıkmak için verilen tork değerini fazla kafana takma.Tatlı bir şekilde sık.Fazla asılmadan yani.

Yn50 modelinin servis manual'i olduğunu biliyorum , zaten neo's 100'ün manual'ini hiçbir yerde bulamadım..
Ama yn50 ile aralarında hemen hemen bir fark yok , o yüzden zaten çekincem var 10w30 yağmı konuyor diye..

Makine
04 Mart 2009, 18:28
@road Nasıl traşlama oluyormuş merak ettim. 10W30 yağ motorun içinde de kullanılıyor. Motor içindeki hararet, basınç altında bu yağ nasıl çalışıyor o zaman? Benim motosikletimin vites kutusu motorun içinde çalışmakta ve kullandığım yağ 10W-50 o zaman benim motorumunda şu an traş olması lazım dediğine göre. Hatta piyasa da 10w-30 yağ kullanan tüm araçların motorlarının traş olması lazım. Bir şey söylüyorsanız bilerek söyleyin. Birçok scooter modelinde aktarma kutusunda veya diferansiyelinde motor yağı kullanılır. Hatta bu kitapçığında da belirtilir.

road
04 Mart 2009, 18:45
@road Nasıl traşlama oluyormuş merak ettim. 10W30 yağ motorun içinde de kullanılıyor. Motor içindeki hararet, basınç altında bu yağ nasıl çalışıyor o zaman? Benim motosikletimin vites kutusu motorun içinde çalışmakta ve kullandığım yağ 10W-50 o zaman benim motorumunda şu an traş olması lazım dediğine göre. Hatta piyasa da 10w-30 yağ kullanan tüm araçların motorlarının traş olması lazım. Bir şey söylüyorsanız bilerek söyleyin. Birçok scooter modelinde aktarma kutusunda veya diferansiyelinde motor yağı kullanılır. Hatta bu kitapçığında da belirtilir.

Arkadaşın vermiş olduğu manual bilgilerini inceleyin lütfen.Arkadaşın motoru neo's 100. Fakat vermiş olduğu manual bilgisi neo's yn50 ye ait.Bu arada neo's 100 ve bws 100 makinaları aynıdır.Bu yüzden neo's 100 için bws 100'ün manual bilgilerini baz alması gerekiyor.Traşlamadan kasdettiğim şey diferansiyel dişlilerinde uzun zaman aralığında oluşacak aşırı aşınma durumudur.Böyle bir durum dişliler arasındaki boşluk miktarının artmasına,ötme ve/veya vuruntu seslerine sebebiyet verecektir.
Son olarak arkadaşımızın vermiş olduğu her iki servis manual bilgilerini tekrar gözden geçirmeniz fayda var.sevgiler,saygılar...
Birde bişey söylüyorsanız bilerek söyleyin demişsiniz.Ben 18 senedir otomotiv sektöründeyim.Genoto ve Doğuş grubunda yaklaşık 10 sene çalıştım.1996 senesinde Cadillac Northstar STS v8 32 valve ilk silindir kapak revüzyonu yapan kişilerden biriyim.Umarım sizce de yeterli bilgi ve tecrübeye sahibimdir.

Makine
04 Mart 2009, 19:05
Sizin dediğiniz şekilde olsa diğer scooter firmaları neden 90w yağ kullanmıyor da motor yağı kullanıyor? Bunu bir açıklarmısınız?

road
04 Mart 2009, 19:20
Sizin dediğiniz şekilde olsa diğer scooter firmaları neden 90w yağ kullanmıyor da motor yağı kullanıyor? Bunu bir açıklarmısınız?

Her aracın motoru,şanzumanı,diferansiyeli şalışma şartlarına göre farklılık gösterir.Lütfen dikkatle BWS 100 manual bilgilerine bakınız.
Final gear oil
Type:SAE 85 W 140
Total amount:0,13 l.
Yamaha BWS 100 diferansiyelinde bu yağı kullanmış.Muadil olarak 90 numara yağ kullanılabilir.
Ya ben anlatamıyorum durumu ya da siz anlamak istemiyorsunuz.Arkadaşımızın NEO'S 100 ü BWS 100 ile aynı motora sahiptir.Arkadaşımızın kafasını karıştıran 10w30 yağı YAMAHA NEO'S 50 de kullanılmaktadır.
Ben daha ne diyeyeyim yoruldum valla.

Makine
04 Mart 2009, 22:28
Anlaşılmadık bir durum yok. Anlamayan sizsiniz. Dediğinize göre arkadaş motor yağı kullanırsa dişlileri aşınacakmış ve uzun vadede sorun çıkaracakmış ama dişli yağı kullanırsa çok uzun ömürlü olacakmış. Bende diyorum ki kaliteli motor yağı koyarsan 100cc'lik bir motorun torkunun, gücünün dişliye uyguladığı güçle o dişli 2-3 motor bitirir gene değişmeye uğramaz diyorum. Çünkü motosiklet yağları vites kutusu dişlileri ve kavramalarının zorlanmalarına dayanacak şekilde üretilmiştir. Sizin dediğiniz gibi olsaydı çoğu motorun vites kutusu, motor yenilemeye girmeden önce tamire gelmesi gerekirdi. Ama durum öyle değil. Bugün dünyada 100.000km yi deviripte sadece belli bakımları yapılmış, motoru açılmamış örneklere rastlayabiliyorsunuz.

Son söz olarakda işin doğrusu motorun servis kitapçığında veya kullanıcı kitabında ne yazıyorsa onun harfiyen uygulanmasıdır diyor ve bitiriyorum.

Saygılar.

road
04 Mart 2009, 23:09
Anlaşılmadık bir durum yok. Anlamayan sizsiniz. Dediğinize göre arkadaş motor yağı kullanırsa dişlileri aşınacakmış ve uzun vadede sorun çıkaracakmış ama dişli yağı kullanırsa çok uzun ömürlü olacakmış. Bende diyorum ki kaliteli motor yağı koyarsan 100cc'lik bir motorun torkunun, gücünün dişliye uyguladığı güçle o dişli 2-3 motor bitirir gene değişmeye uğramaz diyorum. Çünkü motosiklet yağları vites kutusu dişlileri ve kavramalarının zorlanmalarına dayanacak şekilde üretilmiştir. Sizin dediğiniz gibi olsaydı çoğu motorun vites kutusu, motor yenilemeye girmeden önce tamire gelmesi gerekirdi. Ama durum öyle değil. Bugün dünyada 100.000km yi deviripte sadece belli bakımları yapılmış, motoru açılmamış örneklere rastlayabiliyorsunuz.

Son söz olarakda işin doğrusu motorun servis kitapçığında veya kullanıcı kitabında ne yazıyorsa onun harfiyen uygulanmasıdır diyor ve bitiriyorum.

Saygılar.

Öncelikle arkadaşımızın vermiş olduğu service manual bilgilerini okudunuz mu?Eğer okuduysanız ne anladığınızı merak ediyorum bana da bir anlatabilir misiniz?
Suzuki dl 650 v strom kullanıyor sunuz sanırım.Peki dl 650 nizde diferansiyel olduğunu mu zannediyorsunuz? Diferansiyel dediğimiz dişli grubu motor ve şanzumandan bağımsız olan ayrı bir haznedir.Şanzuman priz direk çıkışından şaft yada kayış sistemiyle bağlantısı sağlanmış,tekerleklere hareket veren aks mili yada millerine son hareketi veren en son dişli grupları kutusudur.Siz bana kalkmış zincir aktarmalı motorlarda normal motor yağı kullanıldığından bahsediyorsunuz.İyi güzelde biz motor şanzuman grubundan bahsetmiyoruz.DİFERANSİYEL den bahsediyoruz.Ben artık başkada bişey demiyorum.Başarılar...

osmaniyeli
04 Mart 2009, 23:17
arkadaşlar tartışmaya gerek yok
Makine abimiz sadece 10-30 yazan yağın bws 100 ün manualında öyle yazıldığını zannederek
kitapçıkta ne yazıorsa onu koyun demiş
10-30 koysan da bi şey olmaz hakkaten
sonuçta çoğu motorun diferansiyeli 10-30 la çalışıyor
Road arkadaşımız da 90 numara yağ daha iyi olur demiş o da doğru dur Makine abimiz de 90 numara yağ konmaz dememiş zaten
en sona da saygılar demiş

10-30 da konur 90 da kimse farklı bi şey demiyo ki zaten
tartışma yaratmayın lütfen ayrıca Moderatör saygılar demiş

motorhocası
04 Mart 2009, 23:18
Öncelikle arkadaşımızın vermiş olduğu service manual bilgilerini okudunuz mu?Eğer okuduysanız ne anladığınızı merak ediyorum bana da bir anlatabilir misiniz?
Suzuki dl 650 v strom kullanıyor sunuz sanırım.Peki dl 650 nizde diferansiyel olduğunu mu zannediyorsunuz? Diferansiyel dediğimiz dişli grubu motor ve şanzumandan bağımsız olan ayrı bir haznedir.Şanzuman priz direk çıkışından şaft yada kayış sistemiyle bağlantısı sağlanmış,tekerleklere hareket veren aks mili yada millerine son hareketi veren en son dişli grupları kutusudur.Siz bana kalkmış zincir aktarmalı motorlarda normal motor yağı kullanıldığından bahsediyorsunuz.İyi güzelde biz motor şanzuman grubundan bahsetmiyoruz.DİFERANSİYEL den bahsediyoruz.Ben artık başkada bişey demiyorum.Başarılar...

Teknik değeler belli neyi tartışma yapıyoruz, mal meydanda:cherry:
Yanlız 100cc 2 zamanlı ve Bw's ile aynı motoru takmışlar galiba:silent:

Makine
04 Mart 2009, 23:19
Merak etmeyin gayet bilgiliyim mekanik konusunda, arkadaşın verdiği kitapçığıda inceledim. Ayrıca diferansiyel de,vites kutusuda dişli grubundan oluşur. Birisi ayna mahruti diye tabir edilen dişli grubundan oluşurken diğerleri motosiklet modellerine göre değişmekle beraber helisel veya düz dişli grubundan oluşur. Temelde dişliler aynı mantık üzerinde çalışır. Gücü bir diğeri üzerine aktarır ve dişleri arasında bir basınç oluşur. Sizin anlamadığınız nokta burada. DL650 sadece motordan oluşmuyor. Bir grup dişlinin oluşturduğu, motorla birlikte aynı yapı içinde bulunan (araba motoruna benzemez), büyük yük altında çalışan bir vites kutusuna sahip ve bu vites kutusu 10W-50 motor yağı ile yağlanıyor. Bunu da aklınıza yazın.

Bu gereksiz tartışmayı tarafımca sonlandırıyorum. Size de iş hayatınızda başarılar diliyorum.

road
04 Mart 2009, 23:32
Merak etmeyin gayet bilgiliyim mekanik konusunda, arkadaşın verdiği kitapçığıda inceledim. Ayrıca diferansiyel de,vites kutusuda dişli grubundan oluşur. Birisi ayna mahruti diye tabir edilen dişli grubundan oluşurken diğerleri motosiklet modellerine göre değişmekle beraber helisel veya düz dişli grubundan oluşur. Temelde dişliler aynı mantık üzerinde çalışır. Gücü bir diğeri üzerine aktarır ve dişleri arasında bir basınç oluşur. Sizin anlamadığınız nokta burada. DL650 sadece motordan oluşmuyor. Bir grup dişlinin oluşturduğu, motorla birlikte aynı yapı içinde bulunan (araba motoruna benzemez), büyük yük altında çalışan bir vites kutusuna sahip ve bu vites kutusu 10W-50 motor yağı ile yağlanıyor. Bunu da aklınıza yazın.

Bu gereksiz tartışmayı tarafımca sonlandırıyorum. Size de iş hayatınızda başarılar diliyorum.

Amacım konuyu uzatmak değil yanlış anlamayın.merak ettiğim bir konu daha vardı onuda sorayım bari.BMW R80 GS in diferansiyeline de 10W50 mi yağ koymayı düşünüyorsunuz?

Makine
04 Mart 2009, 23:35
Konuyu saptırmaya gerek yok. Ben diyeceğimi dedim.

alp_tunay
04 Mart 2009, 23:41
Tartışmanın bu derecelere gelmesindeki asıl neden şanzıman dişlileri ile diferansiyel dişlileri hiç bir zaman aynı devri yapmaz.... Diferansiyel şanzıman dişlilerine göre çok daha az döner... Üzerine binen yük aşağı yukarı aynıdır....

Ve ayrıca ısı faktörünü unutmamak lazım.... :cat:

Yük altında çalışan ağır devirli dişlilerde her zaman kalın yağ kullanılır... Yaz kış farketmez....:cat:

fatihcol
05 Mart 2009, 12:49
Servis kitabında yazanın doğru olduğunu biliyorum , ama buna rağmen yamaha yetkili servisi bana 90w deyince çıldırıyorum..
Bu kadar araştırmadan yoksun , bilgisiz servisler olamaz ya..
Bujiyi bile bpr7hs takarız diyorlar benim motora ya diyorum bpr8hs olması lazım orjinali , türkiye'de br7hs daha iyi iklim şartları falan diyor bana.. Sanki bujiden değilde yağdan bahsediyor...

Birde arkadaşlar tork tapasını sıkarken 18nm kadar sıkılaştırın demiş servis kitabında , bu 18 nm nedir yada nasıl sıkarız bu kadar :) Özel bir aletimi var nasıl oluyor..

bpr7hs için de veya başka marka bujiler içinde geçerli olan ısıl kural kodlama tekniği evrenseldir. servis doğru söylüyor. ayrıca bakınız http://www.ngk.com.tr/Sicaklik_degeri_ve_kodu.1858.0.html




ayrıca teknik terimlerin tartışması yersiz. wikipedia tr kullanarak terimleri çok rahat türkçe olarak anlamlarını okuyabiliriz. http://tr.wikipedia.org/wiki/Diferansiyel

diferansiyel "kuvvet yönüne dikey duran paralel en az iki çekiş" sistemine sahip motorlu araçlarda bulunur. tek arkadan çekiş sistemine sahip bws100 gibi makinelerde difransiyel yoktur.

çekiş mi? itiş mi? tartışması çıkmaması dileğiyle :) ingilizce terim olarak "drive" "sürmek" olarak geçer literatürde.

mach1
05 Mart 2009, 19:32
Şimdi koskocaman burgmanın dişli sistemi 15w40 la çalısıyor bu niye çalısmasın:silent:Bu motorlarda o dişlilere çok yük binmediği için sorun olmaz birde 10w30 yağı motosiklet şaznumanındada kullanıldığı için dişlileri koruyor.Tri zone teknolojisi olan yağlarda sorun olmaz:cat: