Orijinalini görmek için tıklayınız : 2009 MotoGP, GP125, GP250 Takvimi, Yarış Yorumları Başlığı
http://img364.imageshack.us/img364/485/racecalendar.jpg
Geçen haftasonu Phillip Island pistinde yapılan WSBK ve WSS yarışları ile 2009 yarış sezonu nihayet açıldı. Bu sene yarışmayacağım için tüm yarışları çok sıkı takip edeceğim ve önceki senelerde olduğu gibi tüm videolarını arşivleyeceğim. Tüm yarışlardan sonra yorumlarımızı paylaşacağımız bir başlık açmak istedim.
İlk yarış sonrası yorumlarımı da hemen yazayım...
WSBK : Bu seneki favori yarışçım Ben Spies. Hayatında ilk kez ayak bastığı bir ülkede, ilk kez girdiği bir pistte Superpole pozisyonu sahibi oldu. İlk ayakta bir talihsizlik yaşadı ancak ikinci ayakta senelerin kurdu ve bu senenin favori ismi Haga karşısında üstün bir başarı gösterdi ve yarışı kazandı.
WSS : Kenan ilk yarışta muhteşem bir performans sergiledi, 600cc de tahtı kimseye bırakmayacağını gösterdi, bu senenin Supersport şampiyonu olma ihtimali çok yüksek. Bize çok zevkli yarışlar izleteceği kesin.
Valla bu sene yarismiyor olmana sevindim.
Baska turlu forumda goremeyecegiz seni.:)
Biz SS için bir baslik açmistik.
Bu mecrayi orada ayrintilariyla tartisiyoruz.
Seni de bekleriz.
SBK ve Gp için tabii burdan devam edelim.:)
Gp125 ve Gp250 hakkinda en ufak bir fikrim yok.
Bu nedenle cahil oldugumu belli edecek yorumlardan kaçinayim.
babalarin yaristigi 800cc için ise su an yorum yapmayacagim.
Ne motosikletler hakkinda, ne de pilotlar hakkinda tam olarak doyurucu bir bilgiye sahip degilim.
Fakat antreman notlarina bakinca bu yil Suzuki'nin yillardir stok yarislarinda elde ettigi basarilari Gp platformuna tasimaya basladigina sahit olacagimiz bir yildir diye yorum yapsam olur her halde.
Bu konu çok ilginçtir.
Tum markalar Gp de denedigi teknolojilerle piyasa yaparken, Suzuki modifikasyon konusunda mahalle kahvelerinde daha iyi.:)
Bu yil herkesi sasirtabilirler.
Bu sampiyon olurlar demek degil tabii.
SBK da ise nihayet kullanacak adam gibi bir motosiklet bulan Haga kalitesiyle sezona agirligini koyacak.
Tek rakibi Checa olur diye dusunuyorum.
Spies tabii ki çok kaliteli bir pilot oldugunu daha ilk yarislarda gosterdi.
ama takim yanlis.
Sezonu çikarabilirse bu onun Rossi kalitesinde oldugunu gosterir ki seneye solugu Gp de alir.:)
SuperSport kategorisinde bu yilin sampiyonu ve ikincisi belli.
Ben asil uçuncu kim olacak diye merak ediyorum.:cat:
GorkeM
03 Mart 2009, 03:43
Gp'de Hayate takımını yakından takip edeceğim... Melandri ve Kawa'nın tek motor da olsa devam etmesi çok sevindirici. Biraz da ezilenin yanında olma psikolojisinden midir nedir? :P
Ne yalan söyleyeyim , yarışları fazla takip etmesem de , SS'de Andrew ve Kenan'ın çekişmesini merak ediyorum. Ikisi bu yıl F1'de Ferrari'nin Şumaer (yazamadım adını :P ) zamanındaki üstünlüğünü Hanspree olarak kuracaklar.
Schmaier..
Sma...
Scmha...
nası yazılıyor bu :P
Gp'de Hayate takımını yakından takip edeceğim... Melandri ve Kawa'nın tek motor da olsa devam etmesi çok sevindirici. Biraz da ezilenin yanında olma psikolojisinden midir nedir? :P
Ne yalan söyleyeyim , yarışları fazla takip etmesem de , SS'de Andrew ve Kenan'ın çekişmesini merak ediyorum. Ikisi bu yıl F1'de Ferrari'nin Şumaer (yazamadım adını :P ) zamanındaki üstünlüğünü Hanspree olarak kuracaklar.
Kenan bu yarista resmen Pitt'e kiyak yapti.
Adama kendi evinde bir galibiyet hediye etmek istedi.
Fakat West isi bozunca profesyonellik devreye girdi.
Yani kiran kirana yaris olmasi ve sonucun son virajdan sonra belli olmasi diger pilotlarin Kenan'i zorlamasindan degil, Kenan'in guzelligindendir.
Eger Pitt bu yarista West'e saglam bir ustunluk kursaydi emin olun Kenan zorlamazdi.
Son virajda West'e nanik yapip ikincilikle yetinirdi.
Burada kaybettigi puanlari nasilsa onumuzdeki yarislarda toplar.
Burada yani Kenan konusunda bir sikinti yok.
Bu sezon rekor kirarak sampiyon olacak.
yeterki Allah bir kaza bela vermesin.
Pitt bu sezonun ikincisidir.
Onun kalitesinde çok pilot var ama altindaki motor ve yaristigi takim dunyanin 1 numarasi.
Bu onu herkesten sansli duruma getiriyor.
Daha once de dedigim gibi;
ben asil uçuncu kim olacak onu merak ediyorum.:)
Sozun ozu Pitt diger pistlerde Kenan'in egsozunu bile goremez.
Tabii Kenan'dan sezonun tum yarislarini kazanmasi beklenemez.
Ama yeni bir rekor kirmasi benim için surpriz olmayacak.:bounce:
DARKDIAMOND
03 Mart 2009, 08:41
Kawa MotoGP'de tek başına ne yapar çok merak ediyorum.Melandri'nin sürpriz için uğraşacağı kesin.:) Ayrıca ben yine doktor diyorum:cherry:.Nedense sempatik fırlama.
SS'de Horoz abiye katılıyorum,3.yü merak ediyorum.:cat:
Amman diyim Görkem,sazan muamelesi için sorduysan beni fazla hırpalama:cherry:,netekim "Michael Schumaier" adamımızın tam adı:mrgreen:
GorkeM
03 Mart 2009, 09:18
netekim "Michael Schumaier" adamımızın tam adı:mrgreen:
Neyney :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schumacher
Emrah81
03 Mart 2009, 09:44
MotoGP'de Katar testlerinin ikincisi de tamalandı. Sonuçlar şöyle:
1 Casey Stoner AUS 1:57.139
2 Valentino Rossi ITA 1:57.747 +0.608
3 Colin Edwards USA 1:57.817 +0.678
4 Andrea Dovizioso ITA 1:57.879 +0.740
5 Chris Vermeulen AUS 1:58.018 +0.879
6 Loris Capirossi ITA 1:58.264 +1.125
7 Jorge Lorenzo SPA 1:58.400 +1.261
8 Alex De Angelis RSM 1:58.441 +1.302
9 Nicky Hayden USA 1:58.577 +1.438
10 Dani Pedrosa SPA 1:58.619 +1.480
11 Randy De Puniet FRA 1:58.936 +1.797
12 Toni Elias SPA 1:59.036 +1.897
13 Yuki Takahashi JPN 1:59.153 +2.014
14 Marco Melandri ITA 1:59.195 +2.056
15 Niccolo Canepa ITA 1:59.266 +2.127
16 Mika Kallio FIN 1:59.764 +2.625
17 James Toseland GBR 2:00.234 +3.095
"Nicky Hayden, Katar’daki ilk gece MotoGP testinde en hızlı tur derecesini kaydetti. Ancak beklenmedik kum fırtınası nedeniyle birçok sürücü garajda kalmayı tercih etti"
http://img10.imageshack.us/img10/6314/adszrec.png
Bence Hayden'in ilk testlerde başarılı olmasının tek nedeni kum fırtınası yüzünden kimsenin piste çıkmamasıdır. Baksanıza kim kaç tur atmış.. İkinci testlerde dokuzuncu sırada olması da bunu ispatlıyor. Ben bu sene en çok Andrea Dovizioso'nun fark yaratacağına inanıyorum. Çok başarılı bir yarışçı. Geçen senenin son yarışlarında Rossi ile kapışmasından bu anlaşılıyordu. Bu sene güzel şeyler yapabilir. Onun dışında Stoner yine her zamanki gibi çok hızlı, geçen sezonun şampiyonluğunu Rossi'ye kaptırdığı için bu sene ilk yarışlarda puan toplamak adına daha agresif bir yarış sergileyebilir.
DARKDIAMOND
04 Mart 2009, 00:56
Neyney :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schumacher
Aaabbbaaaooouuuvvvv!!!....::utangac: Bide bilmiş bilmiş yanlış yazmışım:cherry:. İstediğin gibi dalga geçebilirsin,bu saatten sonra serbest:mrgreen:
Supersport :
Supersport'un ikinci ayağında Kenan dördüncü oldu. Bugünkü yarış aşağıdaki şekilde sonlandı.
1. Laverty
2. Pitt
3. Crutchlow
4. Sofuoglu
Superbike:
Qatar'da gerçekleştirilen ikinci yarışın da Superpole sahibi olan Ben Spies ilk yarışta birinci olup şampiyonadaki puanını 50'ye çıkartarak, 65 puanda birinci sırada olan Haga'nın arkasına yerleşti. Az sonra ikinci yarış başlayacak..
Şu anki puan durumu :
1. Haga (65 puan)
2. Spies (50 puan)
3. Haslam (35 puan)
4. Neukirchner (30 puan)
5. Laconi (28 puan)
bulosele
14 Mart 2009, 15:40
Yarış Takviminde bazı ülkelerin adını 2-3 defa görüpte Türkiye'nin adını görememek cok üzücü...:pale:
Bu senenin favori yarışçım Ben Spies Qatar'daki ikinci yarışı da kazandı. :thumleft:
1. Spies
2. Haga
3. Biaggi
Şampiyonadaki son sıralama şu şekilde :
1. Haga (85 puan)
2. Spies (75 puan)
3. Neukirchner (40 puan)
4. Biaggi (38 puan)
5. Haslam (36 puan)
Az sonra NTV'de MotoGP'nin ilk yarışı olan Katar ayağını izleyebilirsiniz...
GorkeM
12 Nisan 2009, 23:57
Ooo bu gün müydü?...
GorkeM
13 Nisan 2009, 00:56
Stoner alır. .
Stoner alır. .
çok ozet geçmissin be abicim.:)
Ilk 15 yapalim.
Gerçi yaris iptal oldu ama nasilsa yaparlar.:P
Herkes ilk 15 yani puan alacak pilotlari yazsin.
Ya da bunun için ayri bir topic açalim.
Yarış ne yazık ki yoğun yağmur yüzünden iptal oldu :pale:
Eğer yarış yağmurda yapılsaydı çok büyük ihtimalle Pedrosa alırdı.
Ducati gücünü yağmurda kullanamıyor..
GorkeM
13 Nisan 2009, 01:19
İçimden geleni söyledim :P
Ilk 15 fazla yahu o kadar motogp bilgim yok :mrgreen:
Buradan devam edelim yeni topiğe gerek yok...
Tamamdir.
Guzel bir oyun yapalim o zaman.
Her kes ilk 15 tahminini yapsin.
Yerine oturan tahminlerde pilotun aldigi puan kadar puan alsin.
Sezon sonunda en yuksek puani tutturan uyeye bir tane Ducati 1098 R alalim.
En kotu tahmini yapan uyeye de kaykay hediye edelim.
Hiç tahmin edemeyen uyelere de tenkitte bulunalim, kalplerini kirip, gururlarini incitelim.
Tahmin yerine abuk subuk mesajlar yazan uyelere de;
"daha once verildi"
kardesimm diyelim.:P
Yaa şimdi bu yarış ne zaman yapılacak?
coq, bu arada senin motor ne kadar yakıyor diye sormuştun ya..
Geçen hafta 5 motor İstanbul-Maşukiye (gidiş geliş toplam 240km) yaptık, dönüşte de İstanbul Park'ın orada gazladık. Diğer motorlar da 600RR idi ve ben tam olarak 3 depo benzin bitirdim. Diğer motorlardan yaklaşık 1 depo kadar fazla. Yani 100 km de bir depo diyeyim. Ama otobanda çoğu zaman dip gaz gittik. Ancak bunun nedeni benim kullanım tarzım ve motordaki modifikasyonlar. Diğer motorlar dip gaz giderken ben yanlarından uzayıp gidiyorum. Bir de yarıştan alışkanlık herhalde çok devirli ve kompresyonlu kullanıyorum, 10 bin devrin altına inmedim nerdeyse... Anlayacağın benim makina tam bir benzin düşmanı.. Artık uzun mesafeli gezilere giderken benzin masrafını düşünüyorum.. Bu aralar birkaç hafta içinde bir pist organizasyonu yapacağız, alet çok benzin de yaksa pistte hakkını veriyor :)
GorkeM
13 Nisan 2009, 02:10
Sezon sonunda en yuksek puani tutturan uyeye bir tane Ducati 1098 R alalim.
Vallaha mı? :santa:
Ben pilotların biografilerini incelemeye başlayayım. ::gozluk::
:P
Boy;
yuh be abicim.
Ocagina incir acagi diker o senin.:)
Benim son parçaladigim makinayi da seninkinden biraz daha farkli bir sekilde pist için hazirlamistik.
Homolog olmadigi için disarida kullanamiyordum.
Fakat 20 dakikalik seanslarda yarim depodan fazla benzin harciyordu.
Yani bu sayilmaz tabi.
Ben sokakta kullanilan normal makinalarla bazi arkadaslari 250 km yaptim gibi laflarina takildigim için sormustum o soruyu.
Ben sadece bir kez 180 km civarinda yol yapabildim.
Genellikle 140 km sonra benzin isigi yaniyor ve bana benzin al diyor.
Defalarca denedim.
Otomobilde de ayni aliskanligim var.
Depoyu doldurdum mu sayaci sifirlarim.
çogunlukla hesap yapmayi unuturum ama olsun.:)
Neyse benzin konusunu sonra baska topicte konusuruz.:)
MotoGp ye donelim.
Adamlar geçen sezondan bu yana ekonomik tedbirler aldilar.
Masraflari kismak için bir suru yeni kural koydular.
Daha ilk yarista ellerinde patladi.:P
Yarisin ne zaman yapilacagi konusunda henuz bir bilgim yok.
Fakat konu netlesince tahminlerimizi yapalim.:cat:
ER6iNbay
13 Nisan 2009, 09:57
yarıs bugun katar saatine göre saat 9 da, yani aynı saatte mi oluyo :)
Erhan Erdil
14 Nisan 2009, 00:06
http://img524.imageshack.us/img524/5802/motogplosailresults.jpg
Qatar Losail Circuit 2009 Moto GP Results
GorkeM
14 Nisan 2009, 00:28
Dedim di mi? :P
Ilk beş tahmin ettiğim gibi çıktı yalnız ben Edwards'ı 3.lüğe laik görmüştüm.
MotoGP 2.Yarış Japonya Motegi Pisti
http://resources.motogp.com/files/images/xy/2009/MotoGP/n498164_MOTOGP01_0.preview_big.jpg
1. Jorge Lorenzo
2. Valentino Rossi
3. Dani Pedrosa
WSBK Round 4 Assen Pisti
Superbike 1.Yarış
Kazanan Ben Spies oldu. İnanılmaz güzel bir yarıştı. Ben Spies son turda harikalar yarattı!!!
Superbike 2.Yarış
Yarışı izleyemedim ama Ben Spies düşmüş. Şampiyonada Haga 180 puan, Spies 120 puanda. Ben yine de Spies'a güveniyorum, inanılmaz yarış çıkartıyor.
http://www.worldsbk.com/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/190007Assen_Superbike.jpg
Supersport
Yarışı Eugene Laverty kazandı. Acayip zevkli bir yarıştı. Son tur mükemmeldi.
http://www.worldsbk.com/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/945322Assen_Supersport.jpg
Emrah81
01 Mayıs 2009, 17:57
İspanya'da ilk serbest antrenmanda Valentino Rossi birinci, Capirossi ikinci Stoner üçüncü oldu. Geçen yılın çaylakları Lorenzo ve Dovizioso 4. ve 5. oldular.
Rossi 1'39.647'luk derece elde ederken, Capirossi onu 1'40.011 ile takip etti. Gran Premio pistinde 276.994 km/saat ile en yüksek hıza ulaşan Nicky Hayden ise Ducati'siyle ancak 17. olabildi.
ruckerpark
01 Mayıs 2009, 21:03
Bence bu yarışta capirossi ye bahis oynamada fayda var 1 e 40 veriyodu en son . . .
GorkeM
03 Mayıs 2009, 05:52
15 çıkaralım demişdik değil mi... Işte benim sıralamam.
1. Casey Stoner
2. Valentino Rossi
3. Jorge Lorenzo
4. Dani Pedrosa
5. Loris Capirossi
6. Andrea Dovizioso
7. Randy de Puniet
8. Colin Edwards
9. Chris Vermeulen
10. Hayden
11. Mika Kallio
12. Marco Melandri
13. Alex de Angelis
14. James Toseland
15. Sete Gibernau
ruckerpark
03 Mayıs 2009, 16:52
1.V.ROSSI
2.D.PEDROSA
3.C.STONER
4.R. DE PUNNET
5.M.MELANDRI
İspanyada jerezde ilk 5 böle sıralandı Lorenzanın düşmesi beni üzdü iyi gidiyordu günün süpriz ismmide Melandrı idi :)
shadow slx
03 Mayıs 2009, 17:04
the doctor benim favorimdi zaten helal olsun pedrosa da iyi gidiyordu ama son 10 da çuvalladı :)
Gökhan
03 Mayıs 2009, 17:17
GorkeM tahminin pek tutmamış gibi:P
GorkeM
04 Mayıs 2009, 01:38
::blusssh: .
MotoGP Şampiyonada Son Durum
http://img217.imageshack.us/img217/1097/championship.jpg
MotoGP - Losail, Qatar (12 Nisan 2009)
http://img6.imageshack.us/img6/8313/motogp01qatar.jpg
MotoGP - Motegi, Japan (26 Nisan 2009)
http://img356.imageshack.us/img356/3227/motogp02japan.jpg
MotoGP - Jerez, Spain (3 Mayıs 2009)
http://img25.imageshack.us/img25/7152/motogp03jerez.jpg
Rossi bu sene şampiyon olmak için elinden ne geliyorsa yapacak, bu sene şampiyonluğu Stoner'a kaptıracağını sanmıyorum. Önceki senelerde Stoner ilk başlarda çok yüksek puanlarda oluyordu, Rossi sonradan yetişiyordu. Bu sene işini riske atmadığını belli etti ve üçüncü yarışta puan farkını 11'e çıkarttı. Ben bundan sonra Fransa'daki Le Mans pistinde yapılacak yarışta Stoner'in aradaki puan farkının açılmaması için ciddi bir hamle bekliyorum, aksi halde mücadele etmesi zorlaşacaktır.
Emrah81
04 Mayıs 2009, 21:16
Stoner birinci olunca bu kadar sevinmiyor, bu yarışta 3. oldu, delirdi, ne yapacağını şaşırdı.
Bu pistteki en iyi derecesini yapmış. Lorenzo dördüncüyken düştü, alacağı 13 puandan oldu.
De Puniet fabrika takımıyla coştu 5. başladı 5. bitirdi. Nicky Hayden Ducatiyle 15. sırada kaldı. Böyle giderse, Stoner dışında Ducatiyle başarı sağlayan pilot göremeyeceğiz. Belki Mika Kallio birşeyler yapabilir. Bu yarışta o da düştü.
Radiohead
04 Mayıs 2009, 22:55
İzin verirseniz bende kendimce birşeyler karalayayım...
Bu yıl MotoGP gerçekten çok farklı. Her şeyden önce Valentino Rossi son iki yıldan beri çok değişti. 2007'de Stoner tarafından darma duman olmasından sonra geçen yıl hayatının en zor senesini yaşadı (kendi söylüyor). Stoner-Pedrosa-Lorenzo pek çok yarışta fena başına dert oldu. Ama asıl zorluk Rossi'nin bu kadar zorlu şartlarda istikrarlı kalabilmesinde yatıyordu. Bu da şu demek oluyor, eğer rakiplerle aradaki fark azsa çok kontrollü risk almalısın. Her yarıştan mutlaka puan çıkarman gerekir. Sadece bir-iki yarışı bitiremezsen işini çok zora sokuyorsun. Rossi bunu çok iyi biliyordu. Hiç bir yarışı puansız bitirmemeliydi. Geçen sezon sadece Katar'da 5. Hollanda Assen'de 11. oldu. Kalan yarışlarda hep kürsüdeydi. Bu çok büyük bir baskıydı onun için. Eskiden sezon başında hep rakiplerinden çok iyi olduğunu biliyordu, bundan dolayı acayip riskler alabiliyordu. Ama 2008'de Laguna Seca'ya kadar Orada ipler koptu zaten.
Neyse 2009'da işler daha da zor. Kaza bela olmazsa 4 pilot (Rossi-Stoner-Lorenzo-Pedrosa) her yarışta başa güreşebilir durumda. Rossi bu durumda her zamanki gibi en avantajlı pilot.
Önümüzdeki Le Mans yarışına bakarsak Stoner geçen yıl orada çok hızlıydı. Hata yapıp pistten uçmasa çok iyi bir sonuç alabilirdi. Ona bu pist uyuyor. Rossi'nin en sevdiği pistlerden birisi burası değil ama bir şekilde başarılı oluyor. Daha çok Yamaha ve Rossi taraftarlarının desteğinin etkisi var sanırım. Geçen yılın gözü kara pilotu Lorenzo bu yıl daha istikrarlı görünüyor. Pedrosa'dan ise her şey beklenebilir. Bazen günündeyse Rossi'den bile hızlı olabiliyor bu pigme İspanyol.
Bu yılın bombası elbette Melandri ve Hayate Kawasaki takımı. Kawasaki yarışlara girmeye karar verince sevinmiştik ama motoru verip gerisini getirmeyeceklerini açıkladıklarında da o kadar şaşırmıştık. Hayate'nin fabrika desteği yok. Sadece takım kendisi motoru geliştiriyor. Bu da çok ciddi bir dezavantaj. Pnömatik valfli motor bile yok, isteseler de Kawasaki böyle bir motor üretmeyecek. Buna rağmen Melandri inanılmaz gidiyor. Pilot becerisi açısından Rossi'den bile iyi performans sergiledi şu ana kadar. Kaza yapıp kendini sakatlamazsa efsane olabilir bu haliyle.
En büyük hayal kırıklığı ise ne yazık ki Hayden. Ben hala kendini toparlayıp iyi yarışlar çıkarabileceğini düşünüyorum ama şu ana kadar hiç bir gelişme belirtisi yok. Ben umudumu kesmedim hala...
Radiohead, izin verdik abicim, dökül biraz.:)
Yazdiklarini para vermeden okuyalim.:P
Hayden konusunda hemfikiriz hocam.
Sezon basindan beri bi patlasa da "ben size demedim mi?" diye caka satsam acik diyorum ama nerdeeee.:wiinkk:
Geçen haftaki antreman derecelerini gorunce hah oluyo galiba! dedim ama heyhaaatt.:cherry:
Neyse onumuzdeki yaris bizim mahalleye geliyor.
Kendisine bir omuz atarsam rahatlar sanirim.:)
Siz geliyormusunuz?:wiinkk:
Fransa guzel olur bu mevsimde.:)
Ben daha sezon başlamadan Hayden'in Ducati ile hiçbir başarı sağlayamayacağını söylemiştim. Bunun nedeni Honda ile Ducati arasındaki fark. Hayden 9 senedir Honda ile yarışıyor ve Honda'nın dengesine alışmış durumda, birden Ducati gibi dengesiz ve müdahelesi çok zor bir motora geçmesi bence çok büyük hata oldu onun için. Ducati'yi kullanmayı beceren tek kişi var, o da Stoner. Geçen sene Melandri'nin röportajını hatırlarsanız, Ducati hakkında çok iyi şeyler söylememişti. Ben bu yüzden Stoner'i tebrik ediyorum.
Bu sene Rossi işini sezon başından garantiye almak istiyor. Eskisi gibi değil, artık onunla mücadele edebilecek güçte Stoner, Pedrosa, Lorenzo gibi birkaç yarışçı var. Ben Rossi'de bu sene daha önceki senelerde olmayan bir istikrar görüyorum, bu sene şampiyonluğa kafayı koydu bence ve bunu elde etmek için ne olursa yapacak gibi duruyor.
Boy;
Honda'dan sonra Ducati gerçekten alismis bir pilot için dertli olacak.
Zaten Hayden su an bunun derdinde.
Fakat alisirsa da isler çok degisik olur.
Hayden Rossi gibi denge, guvenlik manyagi degil.
Aslinda onun surusten zevk almasi için Ducati gibi bir motosiklete ihtiyaci vardi.
Ilerki gunlerde her sey degisebilir.
shadow slx
06 Mayıs 2009, 14:33
bu rossinin viraj alırken ki ayak tekniği çok ilginç ve prof.dr. biri için biraz komik geliyor bana siz ne düşünüyorsunuz biz bile 250 lik makinalarla dönüşlerde o hareketi yapmıyoruz ama dr. yapıyor.. :)
bu rossinin viraj alırken ki ayak tekniği çok ilginç ve prof.dr. biri için biraz komik geliyor bana siz ne düşünüyorsunuz biz bile 250 lik makinalarla dönüşlerde o hareketi yapmıyoruz ama dr. yapıyor.. :)
Ne yapiyor?
Anlamadim.:silent:
Erhan Erdil
06 Mayıs 2009, 14:55
Viraja girmeden önce tam yavaşladığı sırada bacağını dışarı doğru açıyor sanırım arkadaş ondan bahsediyor.
İç çamasırı ile ilgil ibir problem dolayı böyle bir haraket yaptığı söylenmişti :)
Tabii ki bu işin şakası, değişik bir stil nasıl bir fayda sağladığını bende merak ettim doğrusu.
http://www.mcnews.com.au/MotorcycleRacing2008/MotoGP/17_Sepang/Gallery_A/images/Pedrosa_08GP17_3377_AN.jpg
Siz su ayagini çirpar gibi falan yapiyor, onu mu diyorsunuz?
Bunu bir tek Rossi yapmiyor.
Bir kaç pilot daha var bunu yapan.
Teknikle bir ilgisi yok.
Tik le ilgisi var.:P
Erhan Erdil
06 Mayıs 2009, 15:10
Evet tik ile alakalı olabilir :mrgreen:
rosside neden yaptığını bilmiyormuş :)
Q: During the races we always see you lift your left leg, and most of the time with left corners, why is that?
R: So is nothing I decide... when I arrive to deep in braking... without thinking I take out the foot, the left foot. But I don't know why. Seriously! My impression is that I am able to stop the bike better, but I don't know if it's true.
Insanin basina turlu turlu sey geldikçe farkli davranis stilleri gelistiriyor.
Ben de ayagimi yere mutlaka surtuyorum.
Yer kayiyomu diye kontrol ede ede refleks haline gelmis.
Boyle bisey iste.
shadow slx
06 Mayıs 2009, 16:19
[QUOTE=Skullhunter;1559018]Viraja girmeden önce tam yavaşladığı sırada bacağını dışarı doğru açıyor sanırım arkadaş ondan bahsediyor.
İç çamasırı ile ilgil ibir problem dolayı böyle bir haraket yaptığı söylenmişti :)
Güzel bir açıklama olmuş bende hep merak ediyordum acaba neden diye şimdi anladım :queen::queen:
Shrieker
06 Mayıs 2009, 16:40
İzin verirseniz bende kendimce birşeyler karalayayım...
Bu yıl MotoGP gerçekten çok farklı. Her şeyden önce Valentino Rossi son iki yıldan beri çok değişti. 2007'de Stoner tarafından darma duman olmasından sonra geçen yıl hayatının en zor senesini yaşadı (kendi söylüyor). Stoner-Pedrosa-Lorenzo pek çok yarışta fena başına dert oldu. Ama asıl zorluk Rossi'nin bu kadar zorlu şartlarda istikrarlı kalabilmesinde yatıyordu. Bu da şu demek oluyor, eğer rakiplerle aradaki fark azsa çok kontrollü risk almalısın. Her yarıştan mutlaka puan çıkarman gerekir. Sadece bir-iki yarışı bitiremezsen işini çok zora sokuyorsun. Rossi bunu çok iyi biliyordu. Hiç bir yarışı puansız bitirmemeliydi. Geçen sezon sadece Katar'da 5. Hollanda Assen'de 11. oldu. Kalan yarışlarda hep kürsüdeydi. Bu çok büyük bir baskıydı onun için. Eskiden sezon başında hep rakiplerinden çok iyi olduğunu biliyordu, bundan dolayı acayip riskler alabiliyordu. Ama 2008'de Laguna Seca'ya kadar Orada ipler koptu zaten.
Neyse 2009'da işler daha da zor. Kaza bela olmazsa 4 pilot (Rossi-Stoner-Lorenzo-Pedrosa) her yarışta başa güreşebilir durumda. Rossi bu durumda her zamanki gibi en avantajlı pilot.
Önümüzdeki Le Mans yarışına bakarsak Stoner geçen yıl orada çok hızlıydı. Hata yapıp pistten uçmasa çok iyi bir sonuç alabilirdi. Ona bu pist uyuyor. Rossi'nin en sevdiği pistlerden birisi burası değil ama bir şekilde başarılı oluyor. Daha çok Yamaha ve Rossi taraftarlarının desteğinin etkisi var sanırım. Geçen yılın gözü kara pilotu Lorenzo bu yıl daha istikrarlı görünüyor. Pedrosa'dan ise her şey beklenebilir. Bazen günündeyse Rossi'den bile hızlı olabiliyor bu pigme İspanyol.
Bu yılın bombası elbette Melandri ve Hayate Kawasaki takımı. Kawasaki yarışlara girmeye karar verince sevinmiştik ama motoru verip gerisini getirmeyeceklerini açıkladıklarında da o kadar şaşırmıştık. Hayate'nin fabrika desteği yok. Sadece takım kendisi motoru geliştiriyor. Bu da çok ciddi bir dezavantaj. Pnömatik valfli motor bile yok, isteseler de Kawasaki böyle bir motor üretmeyecek. Buna rağmen Melandri inanılmaz gidiyor. Pilot becerisi açısından Rossi'den bile iyi performans sergiledi şu ana kadar. Kaza yapıp kendini sakatlamazsa efsane olabilir bu haliyle.
En büyük hayal kırıklığı ise ne yazık ki Hayden. Ben hala kendini toparlayıp iyi yarışlar çıkarabileceğini düşünüyorum ama şu ana kadar hiç bir gelişme belirtisi yok. Ben umudumu kesmedim hala...
Birader hoşgeldin de, nerdesin 2005'den beri :P
Bir de Stoner hakkında düzeltme yapayım. Geçen sezon Le Mans pistinde arıza yaşamıştı.
RIDERS STANDINGS SBK 2009
1. Noriyuki Haga 200
2. Ben Spies 146
3. Michel Fabrizio 125
4. Leon Haslam 103
5. Tom Sykes 90
5 yarış tamamlandı ve daha 9 yarış var. Benim bu seneki favorim daha önce de söylediğim gibi Ben Spies. Sizce sezon sonuna kadar Haga'yı yakalayabilir mi? Arada 54 puan var. Bence daha çok şey değişir. Ben Spies çok hırslı, Haga da bu sene kesinlikle şampiyonluğa oynuyor. Bakalım ne olacak.. Ben her şekilde Spies diyorum :)
http://www.worldsbk.com/components/com_expose/expose/img/alb_87/img_1242054262_769_lg.jpg
Haga'yi bu saatten sonra kimse yakalayamaz.
Bir kaç yaris daha kazanip,daha sonra puan toplamaya yonelik yarislar yapacagini saniyorum.
Risk almayacaktir.
Spies'in mucadeleci ve cesur oldugunu kabul ediyorum ama bu yaris stiliyle, sezonu tek parça bitirebilmesi bile onun için buyuk is olacak gibi gorunuyor.
:)
Muhtemelen kalan yarislardan bir veya bir kaçini daha tamamlayamayacaktir.
Ama tamamladigi yarislarda her zaman podyumda olacagini dusunmekteyim.
Biaggi, Checa ve Haslam Haga'nin arkasindan sira kapmaya çalisacak pilotlar olarak goze çarpiyor.
Bu sene SBK gerçekten çok zevkli geçiyor.
Bakalim ilerleyen yarislarda neler gorecegiz?:cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO