Orijinalini görmek için tıklayınız : Rmz Jc 100 9b Hakkında. . .
esercelik24
03 Şubat 2009, 19:50
mrb arkadaşlar. aranıza yeni katıldım. 1 hafta içinde 2. el bulduğum RMZ JC 100 9B marka motoru almayı düşünüyorum fiyatı ise çok uygun geldi bana. sizden ricam bu motor hakkında bilgisi olan varmı yardımcı olabilirmisiniz. . .
İ s m a i L
03 Şubat 2009, 20:26
Merhaba, öncelikle hoşgeldiniz.
Bu motosikleti ben de kullandım, bu yüzden bazı şeyleri size aktarabilirim.
Ehliyetinizin olduğunu ve motosikletinizi kask, eldiven, gözlük gibi koruyucu ekipmanla kullanacağınızı varsayıyorum.
Bu motosiklet, 4 vitesli yarı otomatik şanzımanlı, 97 cc hacminde motora sahip olan ve MTV'ye tabi olmayan ve HONDA'nın WAVE modelinin ÇİN kopyasıdır.
Bu tip motosikletler CUB sınıfındadır.
Ben de ikinci el aldım, sonra sattım. İlk önce tüm grenajı söktüm, temizledim ve gevşek olan bağlantıları kuvvetlendirdim.
Mondial ile motor-mekanik-kaporta tamamına yakın parçası aynıdır, cantları farklıdır, Mondial döküm cantlıdır, Ramzey tel cantlıdır. Cant tellerinin sıkı olmasına özen gösterin. Gevşek olursa kırılır.
Gösterge tablosundaki 160 km/h son süratine aldanmayasın, bu hıza çıkabilmesi kesinlikle imkansızdır. Hız göstergesi yanlış gösterebilir, güvenmemenizi tavsiye ederim.
Zincir muhafazası düzgün monte edilmemişse zincire sürtebilir.
Zinciri temizleyin ve yağlayın.
Aküsü çok kalitesizdir, kaliteli bir akü ile değiştirmenizi tavsiye ederim.
Kaporta yani grenaj çabuk kırılabilir ama değiştirmek çok kolaydır.
Bacaklarınızın arasında telden yapılmış yaylı bir bagaj mekanisması var. Burası zırıldayabilir, kaldırıp altına bir bez, lastik vs. koyarsanız zırıldama kesilir.
Ön fren disk olduğu için hidrolik sistemle çalışır, hidrolik sıvısını kontrol etmelisiniz. Ve fren balatalarını da kontrol edin.
Yağını hemen değiştirin, ben Castrol Actevo kullandım, memnun kaldım.
Bujisini temizleyin gerekirse değiştirin, hava filtresini yıkayın, kurutun, motor yağı ile nemlendirin.
Boşta jikleyle çalıştırın, 1. vitese geçirin kalktıktan hemen sonra 2. vitese atın çünkü 1. vitesin kompresyonu sebebiyle gazı bırakınca aşırı yığılma yapıyor, debriyaj da yok, dengeni kaybedebilirsin. Yumuşak vites geçişleri için uygun hızda gazı tamamıyla kesip vites değiştirmeni tavsiye ederim.
Şehir dışı yollarda güvensizdir, hafiftir, rüzgardan çok etkilenir, yavaştır, büyük araçlarla sorun yaşarsın ama şehir içinde ve köy yollarında tadına doyamazsın, uygun viteslerde kullanırsan çok az yakar, sessiz, tatlı bir kullanıma sahiptir.
Aklıma gelenler bunlar, tekrar hayırlı olsun.
esercelik24
03 Şubat 2009, 21:02
Merhaba, öncelikle hoşgeldiniz.
Bu motosikleti ben de kullandım, bu yüzden bazı şeyleri size aktarabilirim.
Ehliyetinizin olduğunu ve motosikletinizi kask, eldiven, gözlük gibi koruyucu ekipmanla kullanacağınızı varsayıyorum.
Bu motosiklet, 4 vitesli yarı otomatik şanzımanlı, 97 cc hacminde motora sahip olan ve MTV'ye tabi olmayan ve HONDA'nın WAVE modelinin ÇİN kopyasıdır.
Bu tip motosikletler CUB sınıfındadır.
Ben de ikinci el aldım, sonra sattım. İlk önce tüm grenajı söktüm, temizledim ve gevşek olan bağlantıları kuvvetlendirdim.
Mondial ile motor-mekanik-kaporta tamamına yakın parçası aynıdır, cantları farklıdır, Mondial döküm cantlıdır, Ramzey tel cantlıdır. Cant tellerinin sıkı olmasına özen gösterin. Gevşek olursa kırılır.
Gösterge tablosundaki 160 km/h son süratine aldanmayasın, bu hıza çıkabilmesi kesinlikle imkansızdır. Hız göstergesi yanlış gösterebilir, güvenmemenizi tavsiye ederim.
Zincir muhafazası düzgün monte edilmemişse zincire sürtebilir.
Zinciri temizleyin ve yağlayın.
Aküsü çok kalitesizdir, kaliteli bir akü ile değiştirmenizi tavsiye ederim.
Kaporta yani grenaj çabuk kırılabilir ama değiştirmek çok kolaydır.
Bacaklarınızın arasında telden yapılmış yaylı bir bagaj mekanisması var. Burası zırıldayabilir, kaldırıp altına bir bez, lastik vs. koyarsanız zırıldama kesilir.
Ön fren disk olduğu için hidrolik sistemle çalışır, hidrolik sıvısını kontrol etmelisiniz. Ve fren balatalarını da kontrol edin.
Yağını hemen değiştirin, ben Castrol Actevo kullandım, memnun kaldım.
Bujisini temizleyin gerekirse değiştirin, hava filtresini yıkayın, kurutun, motor yağı ile nemlendirin.
Boşta jikleyle çalıştırın, 1. vitese geçirin kalktıktan hemen sonra 2. vitese atın çünkü 1. vitesin kompresyonu sebebiyle gazı bırakınca aşırı yığılma yapıyor, debriyaj da yok, dengeni kaybedebilirsin. Yumuşak vites geçişleri için uygun hızda gazı tamamıyla kesip vites değiştirmeni tavsiye ederim.
Şehir dışı yollarda güvensizdir, hafiftir, rüzgardan çok etkilenir, yavaştır, büyük araçlarla sorun yaşarsın ama şehir içinde ve köy yollarında tadına doyamazsın, uygun viteslerde kullanırsan çok az yakar, sessiz, tatlı bir kullanıma sahiptir.
Aklıma gelenler bunlar, tekrar hayırlı olsun.
çok teşekkür ederim bilgiler için ilk motorum olucak ve tavsiyelerinize uyacam saygılarımla. . .
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO