PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet sektörü zorda



AYDEMİR
03 Şubat 2009, 12:03
http://img17.imageshack.us/img17/9817/mansetic125686jy1.jpg


Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Kadir Kutluay, ''2008'in ilk on ayında 185 bin adet motosiklet satışı yapan sektörün, küresel mali krizin etkisiyle 2009 yılı beklentisinin 70-80 bin civarında olduğunu'' bildirdi.

Kutluay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, geçen yıl 2007'ye göre yüzde 3 büyüme kaydeden sektörün, dünya geneline hakim olan küresel mali kriz nedeniyle 2009 yılı beklentilerini düşürdüğünü belirtti.

Geçen yılın ilk 10 ayında 185 bin adet satış yaptıklarını, bu yıl ise bu rakamın yaklaşık 70-80 bine düşmesini beklediklerini ifade ederek, ''Üç yıl önce Çin'den Türkiye'ye gelen yaklaşık 700 bin motosiklet ucuz olması nedeniyle pazarı büyüttü ancak, kalitesiz olması tüketiciyi motosikletten soğuttu. Ayrıca, Çin ürünlerinin bayi ağının geniş olmaması, vatandaşların satış sonrası hizmette sıkıntı yaşaması sektörün genelini olumsuz etkiledi'' dedi.

Kutluay, Çin'den üç yıl önce gelen motosikletlerden halen 80 bin kadarının piyasaya sürülmediğini tahmin ettiklerini, taleplerdeki daralma nedeniyle de Çin'den ithalatın kesildiğini ifade ederek, motosiklet severlerin Çin malını dikkate almamalarının, hem sürüş keyfi, hem de kalite açısından kendi menfaatlerine olacağını kaydetti.

Önce Çin'in, ardından da dünya genelindeki ekonomik krizin olumsuz etkilerini yaşadıklarını ifade eden Kutluay, bu olumsuzlukları bertaraf etmenin yanı sıra, motosiklet sevgisini yaratmada yol gösterici olması amacıyla Türkiye genelini kapsayan araştırmalar yaptıklarını belirterek, şunları söyledi:

''Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'nin yüzde 35'i motosiklet karşıtı, yüzde 23'ü sevmiyor, yüzde 36'sı seviyor, yüzde 6'sı ise görüş belirtmiyor. Sevmeyen grubun gerekçesi kullanmak istememelerinden kaynaklanıyor. Motosiklet karşıtları ise kullanmadıkları gibi kullanmak isteyenlere de engel oluyor. Onlara göre motosiklet tehlikeli ve kaza yapma riski yüksek bir araç. Oysa, 2006 yılında Devlet İstatistik Kurumu verilerine göre mevcut arabaların yüzde 12'si kazaya karışırken, motosikletlerin ise sadece yüzde 1,5'i kaza yapmış. Karşıt olanların ve sevmeyenlerin oranlarını azaltmak için akademisyenler ile ortak çalışma yapmayı planlıyoruz.''



-MOTOPLUS FUARI-

Kutluay, 5-8 Şubat 2008 tarihlerinde CNR Dünya Fuar Merkezi'nde düzenlenecek ''MotoPlus Fuarı''nda sektör olarak krize rağmen pazarı büyütmek istediklerinin mesajını vereceklerini kaydetti.

Firmaların yeni ürünlerini sergileyecekleri fuara katılımın yoğun olmasını beklediklerini ifade eden Kutluay, ''Yatırıma devam edeceğiz. Amacımız piyasayı hareketlendirerek ülkenin krizi aşmasına katkıda bulunmak'' dedi.

AA

Murat2100
03 Şubat 2009, 20:34
saglam firmalar o güzelim motosikletlerini ucuz satışa sunsa kim çin malı almak isterki 5 bin 6 bin ytl gt250r hyosung yerine 600rr honda satsa daha cok motosiklet satışları artar

motorhocası
03 Şubat 2009, 21:21
Politika yok, her tarzdan son model motorları getirdiler de almadık mı?

Chronix
03 Şubat 2009, 21:52
Sen alım gücü düşük ülkemizde fiyatları daha da yükselterek ne satmasını bekliyorsun japonlarda fiyatlar 3 5 10 bin tl zamlandı kanuni de uçtu gitti o satması bekledikleri rakamlar bile fazla...

mczaga
03 Şubat 2009, 23:47
Fiyatlar + Fiziki şartlar bu hale getiriyor.

asm
03 Şubat 2009, 23:51
Motosiklet sektörünün pazarlama kısmını bilemeyeceğim ama sanayide doymuş, malından bezmiş baz ustalar hiç de zorda gibi gözükmüyor.

Motosiklet sektöründe İstanbul piyasası dışında bir rekabetin olmadığı bir ülke Türkiye.

< iLk@yy >
04 Şubat 2009, 00:06
evet istanbul dışında ciddi bir rekabet yok birde izmir var aslında bunuda gözardı etmemek lasım oradada istanbuldaki kadar bir oluşum var bence

ama bu ötv fiyatları olduğu sürece devletimiz yeni yeni vergiler çıkarttığı sürece daha çook ümit edicez gibi gerçekten hakkettiği paraya alabilsek diye düşünerek motosikletleri...

PIERzig
04 Şubat 2009, 00:10
Sen fiyatları arttır sonra neymiş motosiklet satışları düşmüşmüş ...
Al en iyi örnek st kanuni sonra yamaha :silent:

flying hellfish
04 Şubat 2009, 00:22
Haberturk'un yayimladigi haberde, altinda ki yorumlar gayet guzel bir sekilde, olayi ozetliyor.

sektörün zorda olması buyuk bir gerçek.. sektörü bu kadar kötü duruma getiren se markaların türkiyede ki yöneticileridir.. şimdi bu kişiler kalkmış bir dernek kurmuşlar adınıda moted koymuşlar.. geçtiğimiz yıllarda uyguladıkları politiklar nedeniyle bu gün bu durumdayız... moted bu yöneticilerin kendi yerlerini sağlamlaştırmaktan başka bir amaçla kurulmamıştır. bunuda bu seneki düzenledikleri fuarda açıkça görebileceğiz. sektöre iki fuar buyuk haksızlık. trafik kanunun berbat olduğu ülkemde moted in yapması gerekn daha öenmli şeyler var diye düşünmekteyim.

çin motosikletlerini savunmak amaçlı değil yazdığım..üstelik japon ve en pahalısı olan goldwing sahibiyim...ama kadir beyin temsilini üstlendiği dernek de ülkemizdeki büyük markaların kurduğu bir dernek ...yani çılgın fiyatlarla parça,hizmet ve motosiklet satan grubun sözcüsü...böyle konuşması doğal...çin malı motosikletler ise gerçekten belli maddi imkanlarla motosiklet zevkini yaşamak isteyenler için ideal ..ucuz ...yani kalitesine oranlı ucuz bi fiyatla varlar..dolayısıyla hayı herkes pahalı motosiklet alsın denemez ...bazen bazı fikirlerin arkasında durduğu konuşmalar da doğru değildir

ülkemiz haricinde hiçbiryerde başkanlığını yaptığı derneği, kurumu yada sektörü kötüleyen bir dernek başkanı yoktur. sektöründe tüketicinin yaşadığı sıkıntılara çözüm aramak yerine o ürünleri almayın ya sizin ürünlerinizde sıkıntı yokmu harleyin, peugeot un hangi parçası elinizde var. yamahadan parça istiyorsun yamahadan parça istiyorsun hollanda dan gelecek honda da fahiş fiyat suzuki an125 ( 2,500 ytl ) satıldı kaza yapan bir motorun ön takımına 1,150 ytl istendi bu adaletmi. sanki suzuki an125- honda cgl/ activa - yamaha ybr 125 çin değil. kimi kandırıyorsunuz seni başkan yapan bu firmalar

cbr125faik
04 Şubat 2009, 00:24
ya bızde motora once otv konuluor ustune bıde kdv sı var...vergının vergısı...motorlasın vergısı bu kadar yuksekkken kımse bana malı krızden bahsetmesın sen cek %37 den %5 e otv yı o zaman gor bakalım neler oluo...

asm
04 Şubat 2009, 00:28
ya bızde motora once otv konuluor ustune bıde kdv sı var...vergının vergısı...motorlasın vergısı bu kadar yuksekkken kımse bana malı krızden bahsetmesın sen cek %37 den %5 e otv yı o zaman gor bakalım neler oluo...

Kardeşim ÖTV, KDV hepimizin sırtına yük ve sevmediğimiz şeyler. (tüketici açısından)


Ama ben zannetmiyorum ki bu değerlerde indirim olursa piyasada satılan ürünlerde gözle görülür indirimlerin olacağını.

Satıcılar muhakkak elde etmek istedikleri maksimum karı amaçlayacaklardır. (hiç sevmediğim İktisat dersinde gibi hissettim kendimi)

flying hellfish
04 Şubat 2009, 00:29
Bende acikcasi, islerine gelince milleti yolan, ama en ufak bir kotu durumda, aglamaya baslayan ac gozlu, sektorlerden, firmalardan nefret ediyorum.

Honda'nin 150 cc lik motorlarindan sonraki en ucuz motoru 9225 dolar. Ki bu 250cc lik CRF. Yuh derler insana...


ya bızde motora once otv konuluor ustune bıde kdv sı var...vergının vergısı...motorlasın vergısı bu kadar yuksekkken kımse bana malı krızden bahsetmesın sen cek %37 den %5 e otv yı o zaman gor bakalım neler oluo...

%37'den OTV'yi sifirlasinlar, en fazla fiyatlar %10 oraninda asagi iner. O da en fazla. Oyle olursa da sansliyiz.

DARKDIAMOND
04 Şubat 2009, 11:50
70-80 bin satış rakamını verirken hangi doneleri kullandılar merak ediyorum:silent:? Bence bu rakamlar çok iyi niyetli olmuş.Yada burnunu sürtmek veya karlarından vazgeçmek istemeyen ihracatçı firmaların biz müşterilerine,"Sen olmasan ne olur? Ben nasıl olsa 70-80 bin motor satıcam." blöfüdür.15-20 bin'i geçsinler,öpüp başlarına koymaları gerekir.VE böyle giderse otomobil firmalarıyla rekabet etmeyi bırakın,kendileri otomobil getirmeye başlıycaklar yada getiriyorlar.Olan yine bize olucak yani!

flying hellfish
04 Şubat 2009, 12:01
250 cc lik motoru adam 10,000 dolara satiyor. Bu fiyata ancak bu isin hastalari (ki kac kisi oldugumuz malum), giderler o motoru alirlar. 2.el araba fiyatlari zaten iyice dustu, sifir motor alacagina, gider duzgun bir 2.el araba alirsin.

poyraz010
04 Şubat 2009, 12:05
valla ne kadar motor hastası olursan ol 22.000 Tl hondaya verirken benim içim yanar..haa tamam tutkudur o başka ama tutku kaç kişi alacak ki sayılıdır yani.. 10.000 Tl ye versin bakalım piyasada çin malı hyosung mondial çelik bilmem ne kalıyıormu..

flying hellfish
04 Şubat 2009, 12:16
Valla bence cok iyi oluyor, biraz burunlarinin surtmesi lazim...

jr.
04 Şubat 2009, 12:25
Politika yok, her tarzdan son model motorları getirdiler de almadık mı?

:cat:

"Kriz falan demeden hala da zam yapıyoruz..Yeni modellere motorsewerler aazının suyu akarak bakarken bizim buraya geleceinin haberi bile ulaşmıyo..Bi kanuni indirime gitti..Düşüncesizler işte bu krizde indirim mi olur..Batırıcaklar kendilerini de sektörü de" dememiş =)

Şimdi dolara yuroya zam geldi diyen arkadaşlar olacak tamam da..Her mal alıcısının ödediği kadar değerlidir. Burda sektör krizden etkilendi diye bas bas baarıp da doları yuroyu yansıtmak neden? Bak S&T kanuniye..bütün fanatiklerini tek atışta sıtrayk yaptı. bak benim 4000lira param war cbf150 den başka motora bakamıyorum.

mczaga
04 Şubat 2009, 19:18
satılmasın tabi her yaptıkları vergiye ses çıkmazsa millet ses çıkaramadan elini ayağını çeker.

zion1
06 Şubat 2009, 22:14
devlet ötv,kdv ve satıcı da aşırı kar düşünürse ve de orta yol bulunmazsa daha da azalır satışları ...