Orijinalini görmek için tıklayınız : gsr600/Kask ve Mont Seçimi..
aziqun
28 Ocak 2009, 18:27
öncelikle tüm mt ailesine slmlar..bu konu daha önce açıldıysa affola kontrol ettim aradığım cevapları bulamadım bu yüzden bu topici açma gereği duydum..:silent:
yaklasık 10 gün önce hayallerimi süsleyen kırmızı gsr600ün sahibi oldum..yalnz bütün parayı motora gömdüğümden aksesuara fazla bi bütçe ayıramadm bu yüzden piyasada biraz arastıma yapıp ucuz kaskların kalitelisi sayılan lazer lz6quasar satın aldım..(130ytl)mont olarakta önceki motorumdan kalma honda korumalı tekstil montu kullanmaktayım..
merak ettiğim konu öncelikle shoeı ve arai gbi markalar gerçekten 1000 lira üzeri fiyatı hakediyormu ve piyasada bulunan marushin,agv kasklar aynı kaliteyi sağlayabilirmi..arada minimum 300*400 tl oynamakta..
aynı kıyaslamayı mont kategorisinde dainese,alpinestar ve revit için yaparsak sizce hangisi..
smdiden çok tşk ediorm..acemi bi gsrci olarak motoru tanıyan abilerimzden tavsiye ve bilgi alma imkanı bulurum umarım..:)
Arai ve shoei olması gerekenden pahalı evet.Ama haketmiyor da diyemeyiz. Havalandırma sistemi olsun sağladığı korumaya karşın hafifliği olsun gerçekten büyük + lar.
Mont olarak revit alma.Kesinlikle parasını haketmiyor.Durduk yere yırtılmalarla kopmalarla karşılaşman olası.Alpinestar iyidir.İmkanın varsa Dainese tabi =)
aziqun
28 Ocak 2009, 21:20
tşk ediorm öncelikle..zaten agv ninde kaliteli kaskları 700 ytlden baslıo sanırım fiyat olarak çok bişey farketmicek..
dreamdark
28 Ocak 2009, 21:38
Ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı aslında. Fiyat arttıkça kalite de artıyor. Diğer kasklar güvensiz midir, kesinlikle değildir. Ama yüksek fiyatlı kasklar biraz daha konforlu oluyor. Mesela ben sırasıyla Cox-Mono K (180tl), Uvex PS431(270tl) ve şu anda Shoei XR-1000 (700tl) kullanmaktayım. Shoei özellikle ses yalıtımı ve aerodinamik açıdan kusursuz; diğer kasklarımdan oldukça farklı. Takar takmaz farkı hissettim. Profesyonel çene bağı, kilitli vizör sistemi, havalantırma kanalları da oldukça başarılı. Mont olarak bir İxon, bir Revit ve bir Dainese sahibiyim. Korumalı olduğu sürece hepsi iş görür aslında, önemli olan mevsimsel olarak ihtiyaçlara ne derece cevap verdiği.
justyalin
28 Ocak 2009, 21:48
Selam ben de GSR 600 kullanıyorum. Kaskta seçimim Shoei oldu. Bence hakediyor fiyatını, pahalı ama her koşulda kullanabiliyorsunuz içinden çıkan aksesuarlarıda gayet kullanışlı.
Giyim konusunda da Dainese tercihim oldu, özellikle kampanya zamanında nerdeyse Revit fiyatına geldiler. Kuullanılan malzeme hem içte hem de dışta çok kaliteli.
Ben motor almadan tüm malzememi aldım, kalan paramla motoru aldım diyebilirim, makine benden daha değerli değil.
Aldığınız motor 4 silindirli ve yüksek devirde çalışmayı seven bir makina, hız konusunda da şakası yok, bu nedenle alacağınız malzeme yasak savar şeklinde olmamalı diye düşünüyorum.
Keyifli ve sağlıklı günler
aziqun
28 Ocak 2009, 21:57
çok tşk ediorm yardımlarnz için..justyalin! kesinlikle haklısın dostum..
zaten ekipmanı henüz tamamlamadığım için fazla trafiğe çıkmıyorum açıkçası ustamın tavsiyesi üzerine moto plus fuarını beklemekteyim..sanırım kriz nedeniylede epey ürün indirime gircektir..
bnm aklımı çelen faktör ingilizlerin yaptığı bir araştırma..direkman hükümet tarafından yapılmış die güvenilebilir die düşündüm..fakat tam puan verdikleri lazer kaskı kullanıorm şu anda rezil diyebilirim size her açıdan..
http://sharp.direct.gov.uk/search/results/?sort=manufacturer&dir=asc&manufacturer=0&type=0&rating=0&size=0&price=0
ryangt
29 Ocak 2009, 13:43
aziqun: sharp güvenlik testi yalnızca,kaskların güvenilirliğini ve sağlamlığını test eden bir test.Kullanım özelliği-izolasyon-gürültü gibi özelliklerin test edildiği bir site değil malesef.
GSR600'ün hayırlı olsun güle güle kullan,merak ettiğim şey motorun rengi cart kırmızı mı yoksa bordo mu?
Eğer cart kırmızı ise 2006 modeldir
a)aynaları garantiden değiştirdin mi? Belli bir süratten sonra arkanı göremeyeceğin kadar titreşim yapıyorsa garantiye başvurup değiştirmelisin.
b) 2006'ların üretim olarak ikinci hatası gaz telinin hassasiyetidir ve düzeltilemez.Özellikle viraj içinde gaz açmalar ıslak zeminde azda olsa sıkıntı olabilir,sen %5 gaz versen motor onu %15 olarak algılıyor ve ani tepki veriyor.Alıştıktan sonra sıkınıtı yaratmıyor ancak önemli olan alışma sürecini sorunsuz halledebilmek.
c) Rakiplerine göre biraz fazla benzin tüketmektedir,bu normal,Fazer ile yola giderseniz ve GSR daha çok benzin yakarsa bu normaldir,aklına 'acaba sorunmu var' sorusunu getirme.
d) GSR600'ün motoru 2004/2005 GSXR 600'ün motorunun aynısıdır,yalnızca egzantrik derecesi,üst kapak ve şanzıman oranları değişiktir.Dolayısıyla son derece teknolojik bir motor var üzerinde.
e) pahalı olmayan bir ön cam seni uzun yol sıkıntılarından fazlasıyla kurtaracaktır.Uzun yolda camsız bir GSR adamı manyak eder.
Aksesuarlar konusunda kask ve mont olarak imkanların dahilinde en iyisini almanı tavsiye ederim.Şu an 2009 yılındayız bgn alacağın bir kaskı ve montu 2012-2014 yılına kadar kullanabilceğin kalitede alabilirsen her sene bir kask almaktan kurtulursun :) 130 ytl'lik lazer yada 90 ytl'lik ls2'nin kullanım ömrü çok şaibeli. Zaten satış fiyatı 90 ytl olan bir kasktan bayi karı,ithalatçı karı,vergiler ve nakliye maliyetlerini düştükten sonra üretim maliyeti olarak ortaya 5-8 $ arası bir rakam çıkıyor,açıkçası bu da beni korkutuyor...Tabiki kalkıpta sırf yarışçının teki giyiyor diye 1,500 ytl vermek bir kaska çok mantıklı değil. Güvenlik testlerinden başarılı not almış,mümkünse camı buğu yapmayan(bu önemli yoksa kışın sinüzit olursun cam açmaktan),içinde kafanın rahat ettiği bir kask işini görür :)
Mont olarakta en önemlisi vücuduna iyi oturması ve yaz kış kullabilir bir mont olması...
Başka aklına takılan bir şey olursa sorabilirsin.
aziqun
30 Ocak 2009, 14:39
aziqun: sharp güvenlik testi yalnızca,kaskların güvenilirliğini ve sağlamlığını test eden bir test.Kullanım özelliği-izolasyon-gürültü gibi özelliklerin test edildiği bir site değil malesef.
GSR600'ün hayırlı olsun güle güle kullan,merak ettiğim şey motorun rengi cart kırmızı mı yoksa bordo mu?
Eğer cart kırmızı ise 2006 modeldir
a)aynaları garantiden değiştirdin mi? Belli bir süratten sonra arkanı göremeyeceğin kadar titreşim yapıyorsa garantiye başvurup değiştirmelisin.
b) 2006'ların üretim olarak ikinci hatası gaz telinin hassasiyetidir ve düzeltilemez.Özellikle viraj içinde gaz açmalar ıslak zeminde azda olsa sıkıntı olabilir,sen %5 gaz versen motor onu %15 olarak algılıyor ve ani tepki veriyor.Alıştıktan sonra sıkınıtı yaratmıyor ancak önemli olan alışma sürecini sorunsuz halledebilmek.
c) Rakiplerine göre biraz fazla benzin tüketmektedir,bu normal,Fazer ile yola giderseniz ve GSR daha çok benzin yakarsa bu normaldir,aklına 'acaba sorunmu var' sorusunu getirme.
d) GSR600'ün motoru 2004/2005 GSXR 600'ün motorunun aynısıdır,yalnızca egzantrik derecesi,üst kapak ve şanzıman oranları değişiktir.Dolayısıyla son derece teknolojik bir motor var üzerinde.
e) pahalı olmayan bir ön cam seni uzun yol sıkıntılarından fazlasıyla kurtaracaktır.Uzun yolda camsız bir GSR adamı manyak eder.
Aksesuarlar konusunda kask ve mont olarak imkanların dahilinde en iyisini almanı tavsiye ederim.Şu an 2009 yılındayız bgn alacağın bir kaskı ve montu 2012-2014 yılına kadar kullanabilceğin kalitede alabilirsen her sene bir kask almaktan kurtulursun :) 130 ytl'lik lazer yada 90 ytl'lik ls2'nin kullanım ömrü çok şaibeli. Zaten satış fiyatı 90 ytl olan bir kasktan bayi karı,ithalatçı karı,vergiler ve nakliye maliyetlerini düştükten sonra üretim maliyeti olarak ortaya 5-8 $ arası bir rakam çıkıyor,açıkçası bu da beni korkutuyor...Tabiki kalkıpta sırf yarışçının teki giyiyor diye 1,500 ytl vermek bir kaska çok mantıklı değil. Güvenlik testlerinden başarılı not almış,mümkünse camı buğu yapmayan(bu önemli yoksa kışın sinüzit olursun cam açmaktan),içinde kafanın rahat ettiği bir kask işini görür :)
Mont olarakta en önemlisi vücuduna iyi oturması ve yaz kış kullabilir bir mont olması...
Başka aklına takılan bir şey olursa sorabilirsin.
hocam çok tşk ediorm gerçekten zaman ayırıp bu kadar kapsamlı bi msj yazdığın için çok saol..:mrgreen:
motorum cart kırmızı fakat garanti belgesnde imal yılı olarak 2007 görünüyor..trafiğe çıkış tarihide 04.2008..umarım bi hata yapıp 2006 makinaya o kadar para saymamışımdır.. :pale::pale:
seninde belirttiğin gibi inanılmaz derecede rahatsız bir kask lazer lz6 bırak 135 ytl yi 20 lira etmez..camın buğusunu geçtim 70 ten itibaren kaskın içinde filler tepişiyor..mecbur para verdik yeni kask alınca 2. kask olarak kullanırım..:farao:
ön camı benden önceki sahibi saolsun güsel para verip taktırmıs..(givi) o bi avantaj oldu..
ayın 5 indeki fuarı bekliorm kask ve mont için büyük ihtimal schubert s1 alırım fiyatı epey düşmüş su an motovizyonda 499ytl fuardada belki daha uygun bulunabilir..
ayna konusunu atlamısım bu arada..aynalar beni kullanırlığından çok görüntü olarak rahatsız etti açıkçası bi tane gsr de full rizoma ön panel vardı aynalardan tut gidona elciklere kadar..acaip hoşuma gitti ilerki zamanlarda düsünüorm gerçekten çok şık duruyo tüm set..
gaz telinde herhangi bi rahatsızlık yok makina dengesinden birşey kaybetmiyo kalkarken ama virajlara zaten çok hızlı girmiyorum ilk zamanlar olduğu için açıkçası korkuyorum çünkü henüz motoru tanıma aşamasındayım..
aziqun, ryangt arkadaş suzuki Tekay velihatıdır.. :cherry: bu işin erdabıdır ;) istediğin herşey motorunun parçaları dahil mevcudtur :rendeer: ( eray iyi yıkama yağlama yaptım çam sakızı çoban armağanı gönlünden ne koparsa cnm muck :queen: puma bot olabilir 44 numara adresimi biliyon hehe :P )
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO