Orijinalini görmek için tıklayınız : motor parçası tamir yardım lütden **resimli**
doradoa
20 Ocak 2009, 14:44
Merhaba Arkadaşlar,
Çin malı bir scooter için yazıyorum. kendisi 125cc ve salcano.
Silindirden bir boru çıkıyor ve boru aşırı ısınmadan dolayı erimiş.
Ve bu boru resimdeki parçalardan birine giriyor. Bu parçanın adı nedir?
altta iki giriş veya çıkış var. Hortumun patlama nedeni sizce boruların yerlerinin değişmiş olması olabilir mi?
Çünkü 3 numaraya üfleyince iki numaradan hava çıkışı oluyor ama 2 numaradan üflenmiyor.
bunlardan hangisi silindirden gelen hortuma takılıcak? hangisi de ucu açıkta olan hortuma gidecek? ben söktüğümde silindirden gelen hava iki numaralı kısma bağlıydı. Bu durumda silindirden gelen basınclı hava parçadan nasıl geçicek? Geçemeyince mi hortumu patlattı?
Ve bu silindirden çıkan sıcak havaya dayanabilcek hotumu nerden bulurum? adı nedir?
Teşekkürler...
http://onfinite.com/libraries/1443889/958.jpg
http://onfinite.com/libraries/1443884/f10.jpg
üstetteki ince borudan da bir plastik hortum karbrütöre gidiyor.
http://onfinite.com/libraries/1443886/83b.jpg
buda içi eriyen hortum. ben yine üstüdeki eriyip patladığı için değiştirmiştim bunu ama buda patladı
http://onfinite.com/libraries/1443888/200.jpg
zeda3000
20 Ocak 2009, 15:09
Dostum iyi gunler elinde tutugun o parcanin adi benzin pompasi dir. Aslinda ucuz bir parcadir. Bozulmus olabilir. bu mekanik olan modelidir. bunlarin elektrikli calisan modelleride vardir. Onlar kontak kapandiginda benzini silindire gondermeyi keser. bu ise pistonun yaratmis oldugu vakum ile benzin gonderir. Piston hareket etmez ise benzin gitmez. Hortum icin sikinti etme o kalinlikta her hangi bir benzin hortumunu kesip takabilirsin. Fiyati cok ucuzdur. Hangi bolumun nereye baglanacagini soruyor isen bu sekilde soylemem cok zor. gormek lazim yakindan. Giris ve cikis ok isaretleri olmali. Giris kismi benzinin girdigi kisim cikis kismida karburatore baglanir. 3 numaraya uflenince hava cikiyor dedigine gore 3 numara benzin deposuna baglanir 2 numarada karburatore. Isciligi cok basit bir paracadir kendinde tamir edebilirsin ustaya gidip yaptirabilirsin.
doradoa
20 Ocak 2009, 15:16
evet ben kendim yapmaya karar verdim. kolay bişey.
benim merak ettiğim, silindirden bir boru çıkıyor, o boru havayı emiyor mu yoksa havayı püskürtüyor mu? egzos çıkışı gbi düşünelim. eğer böyleyse benim motorda o hortum en başından beri yanlış takılıymış.
elimle bakıyorum hava üflüyor. bu durumda havanın 2 ve 3 numaralı girişlerdeki havanın gidebileceği yere takmam gerekiyor değil mi? biraz daha sizlerle sohbet ettikten sonra gidip ustaya sorucam... birde o boru çok önemli. ben en sağlamından bi tane taktım ama egzos gazı gibi sıcak hava üflediği için eritmiş hortumu:queen:
fikirleri alalım:silent:
zeda3000
20 Ocak 2009, 16:17
Silindirden cikan baglanti vakum kismidir , havayi emer boylece pompa nin emme kismi gerceklesir. Aradaki diafram sayesinde emilen yerden degil karburatore giden hortumdan benzin akar ve ateslemeye dogru gider. Uzerinde muhakak isaret olmali. Onlara gore baglantilari yapman yeterli olacak. zaten ufleyerekte bunu kendin cozmussun bile.Yanliz bu parcalar zamanla bozulur diafram benzinden asinir ve benzini sizdirmaya baslar. bunu kontrol etmek icin biraz benzin yutman lazim:)
doradoa
24 Ocak 2009, 22:45
bu parçanın sökülüp atılarak, çıkışının körleneceğini önerenler var? fikri olan barmı bu konuda arkadaşlar?
eeraktan
24 Ocak 2009, 23:00
Dostum iyi gunler elinde tutugun o parcanin adi benzin pompasi dir. Aslinda ucuz bir parcadir. Bozulmus olabilir. bu mekanik olan modelidir. bunlarin elektrikli calisan modelleride vardir. Onlar kontak kapandiginda benzini silindire gondermeyi keser. bu ise pistonun yaratmis oldugu vakum ile benzin gonderir. Piston hareket etmez ise benzin gitmez. Hortum icin sikinti etme o kalinlikta her hangi bir benzin hortumunu kesip takabilirsin. Fiyati cok ucuzdur. Hangi bolumun nereye baglanacagini soruyor isen bu sekilde soylemem cok zor. gormek lazim yakindan. Giris ve cikis ok isaretleri olmali. Giris kismi benzinin girdigi kisim cikis kismida karburatore baglanir. 3 numaraya uflenince hava cikiyor dedigine gore 3 numara benzin deposuna baglanir 2 numarada karburatore. Isciligi cok basit bir paracadir kendinde tamir edebilirsin ustaya gidip yaptirabilirsin.
arkadaşım bilmiyosan milleti yanlış yönlerdirme...::evil::::evil:: ne alaka benzin pompası???
çinlinin eksoz power dediği.. motorların avrupa standartlarında olması için yaptığı taklit bir eksoz emisyon sıstemıdır..
hava filtresine taze hava yollar diyafram sistemi ile
körlendiği zamanda hiç bi zararı yoktur.
doradoa
24 Ocak 2009, 23:30
eeraktan arkadaşım bilgi verdiğin için teşekkürler, kimileri turbo diyor bu parçaya. içini söktüm gerçekten işe yaramayan bişey.
sadece uygunluk ruhsatı alabilmek için çinlilerin formaliteden taktığı bir parça.
turbo diye var, egzos power diyen var. daha kimbilir neler dicekler ama ben gereksiz diyorum=) yarında ilk işim o parçayı söküp atmak ve silindirden gelen çıkışını körlemek olcak. bakalım bu sefer bu problemi çözmüş olucazmı:silent:
umutddr
24 Ocak 2009, 23:43
Silindirden gelen çıkışı körlersen sorununu halledebilirsen ama sen genede o parçayı söküp atma bence en fazla 15-20 lira bişeydir belki performans ve yakıtta oynama olabilir
doradoa
25 Ocak 2009, 00:07
bende ondan korkuyorum. parça bozukken motor oldukça az benzin harcadı çünkü:) ama o ses yokmu o ses... neyse ben bu çıkışı geri dönüşü olcak şekilde kröleyip deneme yapıcam. endişem sadece motora zarar vermekten yanaydı.
gelişmeleri burdan anlatırım.:mrgreen:
alp_tunay
25 Ocak 2009, 00:41
Benzin pompası scooterlarda, hele ki düşük cc li motorlarda kullanılıyormu?... Bu çiğ benzinin havaya karıştırılarak tekrar yanma odasına gönderen alet... Patlamasındaki sebep aşırı sıcaklık... Bunu ince aliminyum kaplamalı hortumla değiştirebilirsin... Hırdavatçılara sıcak su borusu dersen gösterirler... Dışı aliminyum kaplamalıdır..İçindeki plastik zamanla aliminyum kaplamaya yapışıp basınca dayanıklı hale gelecektir... :cat:
Bence bu parçayı sök... Kapatabiliyorsan çıktığı yeri hava ayarını biraz kıs.... Motorun hem az yakıcak hem de daha iyi kaçıcaktır... Aynı sistemi ybr lerde de yapıyorlar dı...Ama şimdi kullanıyorlarmı bilmiyorum... :cat:
ExTReMa
25 Ocak 2009, 00:52
Silindirden gelen çıkışı körlersen sorununu halledebilirsen ama sen genede o parçayı söküp atma bence en fazla 15-20 lira bişeydir belki performans ve yakıtta oynama olabilir
Performans artıyo aksine çünkü hava filtresine eksozdan çıkan sıcak hava yerine soğuk hava girişi oluyor dolayısı ile soğuk hava daha basınçlı şekilde patlıyor :cat:
doradoa
25 Ocak 2009, 13:58
yanmaz erimez boru aramam gereksizmiş arkadaşlar.
parçayı söktüm. karbrtüre giden hortuma kör tapa taktım.( vida:))
silindirden çıkan borununda altına klindirik conta koydum vidaları sıktım.
artık ne silindirden bu parçaya bir hava çıkışı olabiliyor,
nede karbrütöre gereksiz bir hava gidiyor.
(karbrtütöre zaten hava gitmiyomuş, parça fake çıktı)
motorumun sesi düzeldi. herşey yolunda şimdilik....
a.erbil
31 Ocak 2009, 22:14
o parca eksoz cikisina basincla hava püskürtüyor
eksoz gazi ölcüncede euro1 normunda olmasi gereken gazi euro2 standardina cikariyor bu isi birtek cinliler degil peugeot gibi hepsi yapiyor.
anılyuksel
01 Şubat 2009, 21:52
hocam sen o borunun takıldığı yeri bide motorun üstünde resmini çekip gösterebilirmisin ben gerçekten merak ettim bi ara bende yapayın o olayı
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO