Orijinalini görmek için tıklayınız : araba yardımıyla motor çalıştırma!!!
loveliness
05 Ocak 2009, 20:05
150cc scooter motorumun marş dişlileri dağılmış durumda akü bitik arabanın çakmaklığından nasıl çalıştırabilirim yani araya sigorta felan takılıyormuş kaçlık bu sigorta? biraz yardım lütfen
1) motorun aküsü bitik el marşı çalışmıyo
2)ayak marşının dişlileri kırıldı
halilihsan
05 Ocak 2009, 20:07
geçmiş olsun kardeşim yardımcı olan cıkacaktır
loveliness
05 Ocak 2009, 20:08
geçmiş olsun kardeşim yardımcı olan cıkacaktır
EYW SAĞOLASIN ALLAH kimsenin başına vermesin
salina
05 Ocak 2009, 20:15
takviye kabloları ile aynı arabalardaki gibi
(akülerin kutupları irtibatlandırılarak) yapılabilir heralde ama marş dişlileri dağıldıysa akü olsa neye yarayacakki . .
motorhocası
05 Ocak 2009, 20:15
Amacın ne anlamadım valla ? tümünü kombine ettim bir soru cümlesi çıkmadı?
barrokas
05 Ocak 2009, 20:19
aküden ara kablosu çekip çalıştırabilirsin ama marş dinamosunun dişlileri kırılmışsa olmaz
bağlantıyı sağlayıp ayak marşı ile dene
loveliness
05 Ocak 2009, 20:20
Amacın ne anlamadım valla ? tümünü kombine ettim bir soru cümlesi çıkmadı?
ya ben şimdi motora bi çakmaklık (dişi) aldım taktım aküye bağlamak için araya sigorta konuluyormuş kaçlık o sigorta? amacım arabanın çakmaklığına erkek soket takmak ordan motorun aküsüne elektrik sağlamak..
ayrıca ayak marşı dişlileri sorunlu marş dişlileri değil
motorhocası
05 Ocak 2009, 20:44
Ne sigortası takviye desene şuna,al eline kalın takviye kabloları yok mu onunla yapacaksın çakmaklıkla olmaz o yakarsın sigorta tablonu arabanın. Bulmaca gibi yazmşsın ayrıcaayak diye yeni gördüm. ' aküyü birleştir takviye yap çalışır.:queen:
loveliness
05 Ocak 2009, 20:48
Ne sigortası takviye desene şuna,al eline kalın takviye kabloları yok mu onunla yapacaksın çakmaklıkla olmaz o yakarsın sigorta tablonu arabanın. Bulmaca gibi yazmşsın ayrıcaayak diye yeni gördüm. ' aküyü birleştir takviye yap çalışır.:queen:
iide arabanın aküsü motorun aküsüne fazla gelmez mi?
motorhocası
05 Ocak 2009, 20:51
sigorta ile ne yapabilirsin ki çakmağın 12 v ile akünün 12 v u farklı mı?
Çalışır ama zorlama fazla motor çalışmazsa soğusun 12v dan 6v 'a bindrme yaparsın tabii.
loveliness
05 Ocak 2009, 20:58
sigorta ile ne yapabilirsin ki çakmağın 12 v ile akünün 12 v u farklı mı?
Çalışır ama zorlama fazla motor çalışmazsa soğusun 12v dan 6v 'a bindrme yaparsın tabii.
eyw hocam. benim sorma sebebim geçen gün bi siteden bi arkadaş yazmış telefonu şarj etmek için taktım sigorta attım yolda kalırsam arabalardan yardım alırım felan diye o yüzden
Ramazan Can
05 Ocak 2009, 21:00
takviye kabloları ile aynı arabalardaki gibi
(akülerin kutupları irtibatlandırılarak) yapılabilir heralde ama marş dişlileri dağıldıysa akü olsa neye yarayacakki . .
:queen::queen::queen::queen:
motorhocası
05 Ocak 2009, 21:01
eyw hocam. benim sorma sebebim geçen gün bi siteden bi arkadaş yazmış telefonu şarj etmek için taktım sigorta attım yolda kalırsam arabalardan yardım alırım felan diye o yüzden
Ben gine bişey anlamadım ya hadi hayırlısı olsun, sonuçta anlaştıysak no problemo:queen:
loveliness
05 Ocak 2009, 21:03
ya ben bu motoru nasıl çalıştırcam kafayı yicem anlaşamıyoruz heralde:mrgreen: ben şimdi napıım?
motorum çalışmıyo
1)aküm bitik aküyü şarj ettirebilecek yerim yok yakınlarda
2)ayak marşı dişlileri kırık
:queen:
valla en açık şekilde yazdım
motorhocası
05 Ocak 2009, 21:07
akünü ısıt belki toplar soğukta akü kapasitesi düşük olur.:queen:
Hem arabanın hem motorununun aküsünü şarj et.
http://urun.gittigidiyor.com/AKU-SARJ-ADAPTORU-6-12-V-ATABA-AT-618_W0QQidZZ14642421
salina
05 Ocak 2009, 21:32
yani motosikletin marş motoru kaç amper akım çeker diye soruyor , ona göre sigorta takacak arkadaş . .
çakmaktan alacağına takviye kablosu ile niye doğrudan arabanın aküsünden almıyon anlamadım . . .
KALDERA
05 Ocak 2009, 21:42
elektrik elektronik mağazalarında satılan kuru tip aküler var.
20-25 tl arası akünün yerine en uygun olanını bulursun.12 V 9 AH işini görecektir.
sadece kutup başı bağlantılarına fişli kablo eklersin. hem çok ucuz bu tip aküler hemde çok daha uzun ömürlü.
çakmakla aktarma kablosu tertibatı yapmaya uğraşma.sağlıklı değil.
Szman!
05 Ocak 2009, 22:43
arabadan takvıye yapıcaksan al bır tane takvıye kablosu (+)(+),(-)(-)bagla bas marja motor calısınca sok kutup baslarını motor ısınana kadar gaz ver motor kendını sarj edıcektır zaten eger akun saglamsa hıc ugrasma cakmaktan soket fılan akım fazla gelıcek ama sen uzun sure baglamıcaksın marj yap sok kutup basları hatta marj yaparken farları fılanda ac akımı farklı yonlere ceker
:) Elektronik öğretmeni olmama rağmen yazılanları sonuna kadar okuyuncaya kadar bende bir şey anlamamıştım :)
Belki hala anlamamışımdır.
1. arkadaşımın aküsü bitik, arabadan çakmak girişine takacağı kablo ile takviye yapmak istiyor, araya kaç amper sigorta bağlamam gerekir diyor
2. Ayak marşının dişlisi kırık, ayak marşıyla çalıştıramıyorum diyor.
2. maddeyi hala anlamadım. Bu motorda marş butonu var mı yok mu? Varsa ayak marş dişlisine gerek yok zaten. Yoksa eğer, o zaman çalıştıramazsınız gibi geliyor bana.
Off kafam karıştı...
mustafatech
05 Ocak 2009, 23:00
MARŞ GEBERİKSE MARŞI YENİLE KENDİNE BİR İYİLİK YAP YENİ AKÜ AL
ÖYLE KABLO MABLO UĞRAŞMA YA ARABANIN ÇAKMAK SİGORTASINI ATTIRIR YADA ÇAKMAK KABLO HATTINI VEYA ARA KABLONU YAKARSIN TAKVİYE YAPACAKSAN SAĞLAM OKKALI TAKVİYE KABLOSUYLA YAPILMALI Kİ YÜKE BİNİNCE KABLOLAR ISINIP GERİLİM KAYBI OLMASIN TAKVİYEDE SAĞLIKLI OLSUN EĞER EL MARŞIYLA ÇALIŞMIYORSA ISRAR ETME AYAYKLA VUR SONRA AKÜ VE MARŞI KUCAĞA ALIRSIN:cat:
alp_tunay
05 Ocak 2009, 23:38
En iyisimi 30 tl verip bi akü al.... Hem sen rahat et hem biz..... :P
ya ben şimdi motora bi çakmaklık (dişi) aldım taktım aküye bağlamak için araya sigorta konuluyormuş kaçlık o sigorta? amacım arabanın çakmaklığına erkek soket takmak ordan motorun aküsüne elektrik sağlamak..
ayrıca ayak marşı dişlileri sorunlu marş dişlileri değil
15 amperlik yeter ama bıçak tipi tabir edilenden koy.Araba ve motor arasındaki kabloda en az 3,5 mm.lik oto elektriği kablosu olsun.Erkek fişlerinde kaliteli olsun.Orta uçların (+) olduğunu hatırla.
Arkadaşlar. 150 cc scooter'ın aküden çıkış ana sigortası 15 amper,yani bütün ışıklar yanık iken marşa bastığınızda atmıyor ise ki atmıyor.Bu durumda marş motoru ençok 6-7 amper civarında bir akım çeker.Çakmak soketinden çalıştırı-
lan lastik pompaları kaç amper çekiyor?Dolayısıyla kardeşimizin düşüncesinde bir anormallik yok.Bildiğimiz oto takviye kablolarını kullanabilmek için aracın kaputunu açmak,akünün muhafazasını çıkarmak(Yeni otolarda) gerekiyor.Peki yağmurlu bir havada bu işi yapmanız gerekti.Kaç kişi arabasının kaputunu açtırıp bu işi yapmanıza izin verir? Bence, çakmak soketine kablonuzu takmanıza izin vermesi olasılığı daha yüksek.Yerinden kıpırdaması bile gerekmiyor çünkü.
Endurocu01
06 Ocak 2009, 00:01
old hocam güzel yazmışsınızda,arkadaşımızın problemi büyük hadi birinden aküyü aldı takviye etti 1 gün kullandı akü şarj tutmuyorsa öbür gün ne yapacak,mecburen akü alacak ha şarj tuttu marş dişlisinin kırık olduğunu söylüyor,yine problem eğer 2-3 dişi kırıldıysa araba aküsündeki güç ile marşa bastığı zaman zorlamayla 2-3 diş daha kırılacakmı,bendisk dişlisine de verceği zarar cabası,en kolayı önce marş dişlisini yaptıracak en azından akü boş ken bile ayak marşı ile çalıştırabilir diye düşünüyorum mantık olarak ilerki zamanda kendisine bir akü alabilir,umarım yardımcı olmuşumdur
mhrrmkpnr
06 Ocak 2009, 00:28
ben defalarca calıştırdım arabadan takviyeyele mrk etme fazla fln gelmio bagla kalın kabloları bas marşa hatta calıştıktan snr hemen çekme kabloları dursun brz:wiinkk:
old hocam güzel yazmışsınızda,arkadaşımızın problemi büyük hadi birinden aküyü aldı takviye etti 1 gün kullandı akü şarj tutmuyorsa öbür gün ne yapacak,mecburen akü alacak ha şarj tuttu marş dişlisinin kırık olduğunu söylüyor,yine problem eğer 2-3 dişi kırıldıysa araba aküsündeki güç ile marşa bastığı zaman zorlamayla 2-3 diş daha kırılacakmı,bendisk dişlisine de verceği zarar cabası,en kolayı önce marş dişlisini yaptıracak en azından akü boş ken bile ayak marşı ile çalıştırabilir diye düşünüyorum mantık olarak ilerki zamanda kendisine bir akü alabilir,umarım yardımcı olmuşumdur
arkadaş ayak marşı dişlisi dio okumadınız herhlde ayrıca krank kitli diilse marş dişlisi kırılmaz ole brz hızlı dondu die:cat:
kkorhann34
06 Ocak 2009, 00:44
bendede aynı sorun var aküm bitti fakat bugun aklıma bişi geldi ben elektronik öğrencisiyim ve bende güç kaynağı (220v gelen akımı 0-20 volt arası değiştirebiliyorsun) var bi kaç sorum olacak...
1-güç kaynağımla akümü şarj edebilirmiyim?
2-ediceksem kaç volt kullanmam lazım?
(gidip 5 ytl verip doldurmaktan ise kendim doldururum param cebimde kalır)(pinti cimri falan zannediceksiniz ama yanılıyormuyum böle düşünmekte?:D bazı şeyleri kendimiz yapmamız lazım
salina
06 Ocak 2009, 01:09
akülerin şarj voltajı ve şarj akımları üstündeki etikette yazması lazım bildiğim kadarı ile .
bendede aynı sorun var aküm bitti fakat bugun aklıma bişi geldi ben elektronik öğrencisiyim ve bende güç kaynağı (220v gelen akımı 0-20 volt arası değiştirebiliyorsun) var bi kaç sorum olacak...
1-güç kaynağımla akümü şarj edebilirmiyim?
2-ediceksem kaç volt kullanmam lazım?
(gidip 5 ytl verip doldurmaktan ise kendim doldururum param cebimde kalır)(pinti cimri falan zannediceksiniz ama yanılıyormuyum böle düşünmekte?:D bazı şeyleri kendimiz yapmamız lazım
Elektronik öğrencisine yakıştıramadım ben bu soruyu.. Bizim sorup senin cevap vermen gerekirdi böyle bir soruya :P Espri yaptım kızma hatta dövme..Dur vurma duur.. :P
Mesleğim icabı yardımcı olayım (Hemşireyim deermişim) güç kaynağının çıkışı A.C. ise bir tane doğrultmaç (diyot) al.. Git bir elektronikçiye 3510 diyot istediğini söyle..Çünkü en sağlam diyotlardan biridir kendileri. Ve çıkışını D.C. yap. Güç kaynağın da en az 25-30 W'lık bir şey olmalı ki, akünü doldurabilsin.. Daha detaylı bilgi istersen özelden mesaj atarsan yardımcı olurum.. Ha bu arada güç kaynağının çıkış voltajı 12 V olmalı.. 15 V.'a kadar yolu var diyeceğim ama kızacaklar şimdi bana :)
cbr125faik
06 Ocak 2009, 09:27
gecmıs olsun
loveliness
06 Ocak 2009, 12:16
beni anlayanlar çıktı şükürler olsun:wiinkk: marş motorum sağlam sişlileri de sağlam sadece ayak marşı dişlileri kırık yani takviye olmadan çalıştırmam imkansız beni en iyi anlayan OLD olmuş... ve dediğiniz gibi yeni akü almam gerek herhalde
bendede aynı sorun var aküm bitti fakat bugun aklıma bişi geldi ben elektronik öğrencisiyim ve bende güç kaynağı (220v gelen akımı 0-20 volt arası değiştirebiliyorsun) var bi kaç sorum olacak...
1-güç kaynağımla akümü şarj edebilirmiyim?
2-ediceksem kaç volt kullanmam lazım?
(gidip 5 ytl verip doldurmaktan ise kendim doldururum param cebimde kalır)(pinti cimri falan zannediceksiniz ama yanılıyormuyum böle düşünmekte?:D bazı şeyleri kendimiz yapmamız lazım
Kurşun asitli (sulu) aküler amper/saat kapasitelerinin onda biri akımla şarj edilirler.Örnek: 9 amperlik akü 0,9 amper(900 miliamper)le 10 saat şarj edilirse normal bir yolla şarj edilmiş olur.Akünü havalandırma kapakları açık ve havalandırılan bir yerde yapılmalıdır.Daha fazla amperle daha kısa sürede şarj yapılabilir(Hızlı şarj) ama akünün ömrü açısından tavsiye edilmez.Çok mecbur kalmadıkça yapılmamalıdır.Asitli suyun kaynamasına ve kapasite kaybına sebeb olur.
Kaynaktan şarj edilecek üniteye (pil-akü) akım akması için aralarında potansiyel farkı olması şarttır.Yani şarj aletinin çıkış voltajı akünün 12 voltundan yüksek olmalıdır.Bu volajın 14,4 volt olması en uygunudur (Otomobillerdeki gibi).
Sulu aküleri tam doğrultulmuş akımla şarj etmek uygun değildir.Yani laptopunuzun adaptörü uygun değildir.Bir veya iki diod ile doğrultulmuş,doldurucu kondansatör kullanılmamış yapılar uygundur.Yaptığınız kaynağı mutlaka ampermetre ile deniyerek kullanın.Akım sınırlaması gerekebilir.Bunu çeşitli watt'lardaki oto ampullerini araya seri bağlayarak yapabilirsiniz.Ampul flamanı üzerinden geçen akımla direncini değiştirebildiği için akünün aşırı şarjını önler.
Tekniğini bilmeden akü şarj etmek yarar getirmez,akünüzü öldürür.Şarj cihazını ben yaparım diyorsanız gerekli bilgileri mutlaka edinin.Transformatörün bir tarafında 220 volt olduğunu ve sizi ÖLDÜREBİLİR olduğunu UNUTMAYIN.
Buraya şema koymak zor,mail adresini bildirenlere şema ve daha çok bilgi gönderebilirim.
NOT: JEL Aküler bu yolla şarj edilemezler.Akıllı şarj cihazları kullanılmalıdır.Sabit akım veren ve çekilen amperi kontrol edebilen cihazlar kullanılmalıdır.
erdemd
06 Ocak 2009, 13:47
ben racingi vurdurmaktan bıktıgım için
motor tarafına
http://www.singatron.com/gif/2AC-016_SERIES.jpg
aküye yada çakmaga bağlamak için,
https://www.onlineshoppingcart.com.au/shop/images/40upsiec1.jpg
böyle birşey düşündüm.
2 parçada elimde var. Uygun bir zamanda görülmeyen bir yere montajını yapıcam. Akü için sorun yok direk aküden 1 kablo yapıcam ama çakmak için yapıcagım kabloda motorun marj dinamosunun kaç amper akım çektiğini bilmiyorum. malum 4 silindir alet. onu ölçüp montajı yapıp fotoraflarını eklerim. bunun bana maliyetide 5 lira gibi bişeydir en fazla.
soner_kep
06 Ocak 2009, 13:59
ya madem topik açıl dı bende şunu soruyum motorun kontagı 2 gün açık bırakıldı sonra ise dogal olarak aküde bitmiş...şimdi aküyü şarz edersem çalışırmı yani şu bakımdan marş yanmış yada başka sorunlar çıkarmı..yeniden topik açmak istemedim baya kirlilik oluyor yardımlarınız için şimdiden teşekürler
erdemd
06 Ocak 2009, 14:35
aküsü biter. tekrar şarj ettirilir. şarj tutarsa kurtarılır. tutmazsa yenisi takılır.
hubelas
06 Ocak 2009, 14:51
he he he mevzuya bak nereye geldi ama bravo valla
neler öğrendim sağolun
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO