PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yüksek devir düşük hız yardım



electromania
03 Ocak 2009, 12:52
Arkadaşlar benim motoran cj shanke 150 lik bir scooter ım var şimdiye kadar ayak marşı ile sorunsuz çalışıyordu ta ki ayak marş mili kırılana dek tamirciye götürdüm içindende bir yer kırılmış dedi(marş milinin yayını tutan yer) motoru yan yatırdık kaynattırdık dişliyi değiştirdik birde dedim 60km ie giderken hafif bir sarsıntı oluyor dedim kavramadandır dedi söktü yağladı falan sonra motorun huyu değişti normalde 4000 4500 devir arası 60 km yapan motorum şimdi aynı devirle 30 35 km yapıyor 5000 devirde 70 yapıyordu şimdi ancak 50 tekrar gittim böyle oldu dedim normaldir dedi öyle çalışır önceden böyle değildi dedim adam bizi yalancı çıkardı o devirde o hızda gitmez dedi üstelik sarsıntıyı yine yapıyor hemde daha fazla başka bir tamirciye gittim o da normal çalışıyor sorun yok dedi kafayı yiyeceğim başka birine daha gittim sorunu anlattım bi baktı bindi ne dese iyi devir saati bozuk dedi e o zaman bu yüksek devir sesi nereden geliyor bir başkasına daha gittim o da karbüratörün vakumu var ondan böyle yapıyor dedi bilemiyorum ne yapmalıyım nereden olabilir son gazla 115 falan yapıyordu şimdi 100 e zor yaklaşıyor zaten fazla hızlı gitmiyorum sorun değil ama motorun bu durumu beni rahatsız ediyor lütfen yardım edin anlayan arkadaşlar şimdiden teşekkür.

halilihsan
03 Ocak 2009, 13:03
Biraz sabır edersen buradaki arkadaslar sana yardımcı olabilirler

Ramazan Can
03 Ocak 2009, 13:03
çan çin çon... Hersey Normal........

mach1
03 Ocak 2009, 14:05
Senin sorun ya kavrama yada kayış:wiinkk:

motorhocası
03 Ocak 2009, 14:29
Senin sorun ya kavrama yada kayış:wiinkk:

:cat::cat::cat::cat:

electromania
03 Ocak 2009, 20:50
Senin sorun ya kavrama yada kayış:wiinkk:
teşekkür ederim ama
arkadaşlar birden değişti motora sabah bindim bir problem yoktu akşam çalıştıramadan marş mili kırıldı ertesi sabah ta iterek tamirciye götürdüm tamircide birşeyler oldu ne olduysa çıktığımda söylediğim haldeydi bende kavrama diye tahmin ettim başka bir tamirci olabilir bi bakarız ama 20tl el emeği alırım dedi ben söküyüm sen bak bi o zaman dedim öyle olmaz diyor boşa para vermek istemiyorum antalya da tanıdığınız iyi bir usta varsa lütfen söyleyin

cbf 150
03 Ocak 2009, 20:53
çan çin çon... Hersey Normal........

ya yok iyi bir tamirci bulamamış arkadaş

_OLD_
03 Ocak 2009, 21:42
Öncelikle soruşturup çevrende usta gibi usta bul.Problem ayak pedalının kaynağı sırasında veya yağlama sırasında varyatör'e (kayışın takıldığı ön kasnak gurubu) birşeyler olmuş.Kayış yağlanmış da olabilir.

Dogan88
03 Ocak 2009, 22:28
bence sorun ön varyatorde olabilir. içinden gecen mil bazen varyatorle arasında bosluk yapıo sarsıntı ondan oluo. bide tahrik silindir setini değiştir buda kavramayı buyuk ölçüde düzeltcektir.

electromania
03 Ocak 2009, 23:29
arkadaşlar çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için evet zaten iyi bir usta şart ama sanırım bunlara kendim bakabilirim olmazsa zaten yaptıracağım denemekte fayda var hem tecrübe kazanmış oluruz tekrar teşekkür ederim:)

digi_boy26
03 Ocak 2009, 23:54
kendin yapabileceğin bişey oldugunu düşünmüyorum electro dostum :)

1-varyatörde motoru devirdiysen düşme sonrası hasar olabilir.
2-bahsettiğin sarsıntı muhtemelen debriyajlarındandır.
3.kayışında aşırı sünme uzama olabilir. genelde sen sadece motor hızlanmadığında farkına varırsın ya da kenarlarından nedensiz bi şekilde kopmalar başlarsa kopmak üzere olan parçalar da kapağa vurur zaten :)
4-ön varyatördeki misketler parçalanmış olabilir.

bir de bunu oku :)


teşekkürler süvari. :) gereken her bilgiyi buraya topluyorum :)

yine ilginizi çekecek bir konuyu buraya ekliyorum:

SCOOTER'LARIN KAVRAMA VE HAREKET SİSTEMLERİ

Dünya piyasaları üzerinde zaman içersinde birçok motosiklet markası oluştu. Bunlar yine zamanla çeşitli motosiklet tipleri icat ettiler. Bun tiplerden birisi de " KÜÇÜK MOTOSİKLET" kelime anlamıyla SCOOTER 'lar.Telafuzunda çoğu zaman zorlanan arkadaşları gördüm. Okunuşu SKUUTIR şeklindedir. :) Peki nedir sooter ? nasıl hareket eder ? :)

Scooterlar bazı milletler arasında ve bizim de tabir ettiğimiz gibi TAM OTOMATİK VİTESLİ motosikletlerdir. Fakat buradaki otomatik kavramı, otomobillerdekinden farklıdır. Çoğunuzun bildiği gibi otomodillerdekinde vites kolu üzerindeki bir mandal'a basarak yine de bir vites değiştirme hareketi vardır.Motosiklerde ise bu tamamen yoktur. Motosikletimizin gaz kolu'nun çevrilmesiyle artan motor devri sayesinde motosilkletimiz yani SCOOTER'imiz hareket etmeye başlıyor. :) Firmalar teknolojik gelişmeler neticesinde 50cc'den 800 cc'ye kadar güçte scooterları halen üretmektedirler. :)

işte Gilera GP 800:

http://www.racewaynews.net/immagini/articoli/1215/3a.jpg

http://www.motosiklet.net/forum/yeni-model/24996-gilera-gp-800-a.html


Şöyle:


http://www.teamcalamari.com/zuma/pix/variatoranimation.gif

ve misketler ya da dieğr ismiyle burçlar.

http://img266.imageshack.us/img266/9697/productimagepicturerialmw3.jpg
By digi_boy26 (http://profile.imageshack.us/user/digi_boy26) at 2009-01-03

Resimde görülen animasyonda 4 adet konik kasnak ve 1 adet triger kanallı V tipi kayışımız görülüyor. Animasyondaki silindirik kısımlar vardır. Öndeki sarı şeritli olan kısım motosikletimizin motorundan aldığı hareketi aktaran kısımdır. İçersinde rulmanlar (bilyalı bilezikler) burçlar(misketler) ve miller vardır. Arkadaki silindirik parça ise motosikletimizin arka jantına yine rulmanlar ve ana dingil mili yardımıyla hareket edebilecek şekilde tasarlanmıştr.

Animasyondaki LOW GEAR (düşük vites) anında; motosikletimizin motoru RÖLANTİ devrinde (çoğu motosikletlerde ~1000 rpm/min'dir) çalışma esnasındadır.

http://www.teamcalamari.com/zuma/variator3.jpg

Aksi bir durum yoksa motosikletimiz hareket etmiyor olmalıdır. Aksi durum demişken :):wiinkk:

motor rölanti ayarı yüksekse az da olsa kavrama olacaktır ve motor siz üzerindeyken gitmeye zorlanacaktır ve debriyaj balatalarını aşındıracaktır, siz üzerinde değilken orta sehpadayken ise arka tekerleğin döndğünü göreceksiniz ve hatta ani bi şekilde yere değerse maddi hasarlı kazaya sebebiyet verebilir. yan yatarak çizilme vs...

Animasyondaki HİGH GEAR (yüksek vites) anında; motosikletimizin motoru sürücüsü sayesinde bilinçli bir şekilde hızlandırılmıştır yani devri artırılmıştır.

http://www.teamcalamari.com/zuma/variator4.jpg

Artan devir sonucunda, ÖN VARYATÖR.... ? varyatör nedir ? :)

-VARYATÖR animasyondaki çalışma prensibine sahip bir sistemdir. :) daha sonraki cevaplarımda açıklayacağım...:cat:

devam edelim :)

Artan devir neticesine hız kazanan motor ve gücü aktaran ön varyatör mili üzerindeki helisel (silindir üzerindeki açılı) kanallar ve misketler sayesinde dıştaki konik kasnak içindeki misketlerin etkisiyle MERKEZ-KAÇ kuvvetnin de etkisiyle, içteki konik kasnağa yaklaşmak isteyecek ve bu sırada da arka varyatördeki kasnaklar da açılmak isteyecek. (low gear'dan high gear anına geçmek). Ve fizik kuralları gereği ve vitesli bisikletlerimizdeki sistemlerde oldugu gibi arka dişli yani arka kasnak çapı azalmaya başlamasıyla motosikletimiz hız kazanmaya başlıyor ve hareket sağlanmış oluyor. Çok basit :)

Bizim scooter kullanıcıları olarak; burada kullanılan kayışın bir çok motosiklet ustalarının tavsiyeleri üzerine her ne kadar kaliteli olursa olsun max en fazla 15,000 km'de bir değiştirilmesi gerekmektedir..

Harley Davidson marka motosikletlerin kayış aktarımlı modelleri mevcuttur ve bu firma mühendisleri de ürettikleri motosikletlerin manual vitesli olmasına rağmen bu teoriye riayet etmektedirler. :)

Önceki cevaplarımı okuduğunuz halde ulaşamadığınız bir bilgi, araştırmamı istediğiniz bir bilgi olursa bu mesajın altına herhangi bir cevapta yazabilirsiniz.

Sağlıcaklar kalın. :)

NOT: BU KONUDAKİ RESİMLERİ HARİCİNDE HİÇBİR ANLATIM ALINTI DEĞİLDİR.

mustafatech
04 Ocak 2009, 01:11
Kardeş ben yaklaşık scooterin üzerinde yaklaşık 150.000 km yol yaptım ve on yıllık biniciyim.Aynı Zamanda Motor Meslek mezunuyum ve Eski mesleğim tamircilik ve 6 yılımı bu işe verdim ve hala kopmuş değilim.
Sıkıntınla ilgili tavsiyelerim aşağıdaki gibidir

1 Titreme kalkışta scooterların bir zaman sonra hastalığıdır ve Debriyaj tası ve balatasını temizlenmesiyle ortadan kalkar(ZIMPARA ATILACAK)
2 Aşırı bağırma Kayışın ömrünü dolması veya montaj esnasında kayışa veya debriyaj balatasına yağ bulaşmasından veya kasnağın aşınmasından olur.
3 1.maddedeki işlemi yapıp kayışı değiştirip varyatörün(kasnak) ön ve arka olmak üzere kayışı çalıştığı yüzeylerini zımpara ile iyice matlaştırdığınız taktirde sorun ortadan kalkacaktır.

motorla ani sert kalkışlar yapılmadığı taktirde bu sıkıntı daha uzun zamanda tekrar eder.Ancak Sert kalkış yaparsan ve sürekli yüksek devir ve hızlarda gidersen aynı şeylerin tekrarı yaklaşık yarı süre ve km ye kadar düşer.
bu konuda benim aktaracağım bilgi bu kadar.Daha fazla bilgisi olan arkadaşlarında bilgilerinden faydalan derim.kazasız günler:):)

electromania
04 Ocak 2009, 20:33
çok faydalı bilgiler şimdi anlıyorum çalışma aksamını teşekkür ederim ama bugün pazar olduğu için her yer kapalıydı yine aynı bindik :pale: ama önemli değil bu hafta içi boş olurum mutlaka:) :cat:

Khutuck
04 Ocak 2009, 22:04
Bence de motorunun aktarma sisteminde sorun var. Arıza ya debriyajların tam kavrama yapmaması, ya da kayışın hız arttıkça düzgün biçimde üst vites pozisyonuna geçememesi. İyi bir usta bulmaktan başka şansın yok, şu ana dek götürdüğün ustalarsa bırak ustayı, kalfa bile olamazlarmış anlaşılan.

electromania
10 Ocak 2009, 00:36
arkadaşlar sağolun yardımlarınızla sorunu çözdüm debriyaj balatasına yağ bulaşmış zımparaladım kalkışta sarsıntı kesildi 4500 devirdeki hafif sarsıntı devam ediyor ama artık sorun değil kasnağın yüzeylerini temizledim bilyeleri değiştirdim ve asıl sorunun kaynağı tamirci başka bir kayış takmış onun için birdenbire motor hızdan düşmüş eski kayışım elimde olmasa imkanı yok bulamazdım sorunu gider yine üstünde takılı olan kayıştan alırdım ve sorun devam ederdi benim kayış 821-20-30 yanlışlıklamı takıldı artık bilemiyorum üzerindeki kayış 842-20-30 yani 21mm daha uzun kayış 21mm nin bu kadar fark ettireceğini hiç tahmin edemezdim şimdi yeni kayışımla 5000 devirde 80'i gördüm uzun olan kayışla 5000 devirde ancak 50 falandı hız yarın gideceğim o beni yalancı çıkaran tamirciye sorunu çözdüğümü söyleyeceğim ve kayışını iyade edeceğim:cherry:
http://img187.imageshack.us/my.php?image=grnt053kp3.jpg]http://img187.imageshack.us/img187/2828/grnt053kp3.th.jpg[/URL]
http://img223.imageshack.us/my.php?image=grnt054dg0.jpg]http://img223.imageshack.us/img223/759/grnt054dg0.th.jpg[/URL]

kevın
10 Ocak 2009, 00:44
bravoo! Araştırmacı arkadaşım. Sevindim hallettiğine :cat::wiinkk:

goldtıger
10 Ocak 2009, 01:03
kardesım bence o motordan en acılınden kurtul saygılar :farao: