PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Türk Omurga Derneği: Motosikletler Denetlensin



Levsy
01 Ocak 2009, 21:36
http://img71.imageshack.us/img71/3396/2001852230854396441fsii7.jpg (http://www.motosiklet.net/forum/guncel-haberler/55069-turk-omurga-dernegi-motosikletler-denetlensin.html)

Motosikletler Denetlensin

Türk Omurga Derneği Başkanı Prof. Dr. Erol Yalnız "Motosiklet sürücülerinin daha az zarar görmesi için trafik denetimleri yoğunlaştırılmalı" dedi.

SON yıllarda motosiklet kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak motosiklet kazalarında artış görüldüğü bildirildi.

212 motosiklet kazası incelendi.

Türk Omurga Derneği ve Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Ortopedi ve Travmatoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Erol Yalnız, Türkiyede motosiklet kazaları yaralanmaları konusunda fazla çalışma olmadığı için üniversite olarak 2003-2007 yılları arasında hastaneye tedavi amacıyla gelen 212 motosiklet kazasının profilinin araştırıldığını söyledi.

Yaralananların yaş ortalaması 32

Hastanede tedavi edilen 212 hastadan 204’ünün erkek, 8’inin ise kadın olduğunu ifade eden Prof. Dr. Erol Yalnız, bu kişilerinin yaş ortalamalarının 32 olduğunu belirtti. Sıklık açısından yaralanmaların dağılımlarını da araştırdıklarını bildiren Yalnız, "212 motosiklet kazasının 106’sında ortopedik, 103’ünde kafatası yaralanması oluştu" dedi.

Yalnız: Herşeyin başı denetim

YaralananlarIn yoğun bakımda ortalama 8 gün kaldığını vurgulayan Prof. Dr. Yalnız, "Gerek bu kazaların önlenmesi gerekse kaza sonrası motosiklet sürücülerinin daha az zarar görmesi için trafik denetimleri yoğunlaştırılmalı. Sürücülerin ve yolcularının güvenliği bakımından kask ve diğer korumalı ve görülebilirliği sağlayan ışık yansıtmalı özel giysilerin kullanılması sağlanmalı.

Kaynak: Hürriyet 01/01/2009

ahmet93
01 Ocak 2009, 21:47
Çok doğru olur bencede denetlensin

Ramazan Can
01 Ocak 2009, 21:48
katılıyorum.. ehliyetsiz ve bilinçsiz sürücüler toplanmalı... adam atmış karısını scoter e yan, önündeki boşlugada çocugu tıngır mıngır gidiyorlar... alacan eline bir adet yaş değnek yer misin yemezmisin.. aklı başına gelsin....

cbr125faik
01 Ocak 2009, 21:56
sonuna kadar arkasındayım denetlenmelıyız...

Levsy
01 Ocak 2009, 22:04
Motosiklet konusunda farklı kurumlardan bu tür açıklamalar çok olumlu gelişme aslında. Toplum yavaş yavaş motosiklet konusunda bilinçleniyor demektir bu.

wert_35
01 Ocak 2009, 22:05
ben ehliyeti alıyım ondan sonra denetlensin az daha beklesinler 1 ay kaldı:queen:

cbr125faik
01 Ocak 2009, 22:05
evet kesınlıkle bılınmek takıp edılmek gusel eger ımajımısı hep sabıt bır sekılde kalıtelı yonde ılerletırsek bıze zamanla ınsanlar saygı gostereceklerdır dıye dusunuorum...

schumacher__
02 Ocak 2009, 01:19
daha önce omurgasını kırmış biri olarak, kesinlikle bu denetimlerin artması görüşünü destekliyorum.Omurga derneğinin de bu konuda bildiri yayınlaması, önemsendiğimiz açısından gayet güzel bir gösterge :cat:

Maverick35
02 Ocak 2009, 01:32
Burada denetlenecek olan, motorlardan ziyade, araba sürücülerinin motor sürücülerine karşı olan davranışları.Çünkü;
Araba kullananlar, motor kullananları sıkıştırıp, haklarını çiğniyor.

TV'lerde proğramlar yapılmalı, okullarda küçük yaşta motor hakkında bilgi verilmeli, motor kullananları sıkıştıranlara ceza yazılmalı.

Yoksa, motor kullananın ehliyetini, kaskını kontrol etmekle bu iş olmaz...

Toplum, daha doğrusu magandalar nasıl adam olur bir örnek vereyim;

1980 li yılların başlarına kadar, Türkiye'de yerlere çöp atılması çok normal karşılanırdı...örneğin, adam kraker yerdi, poşetini sokağa atıp yaluna devam ederdi.Sonra, devlet dedi ki "Yerler çöp atılmasın".Doğal olarak bir çok insan bunu takmadı.Devlet te, afişler bastırdı, TV'lerde proğramlar yapıldı, yabancı ülkelerden görüntüler seyrettirildi, biz ilkokula gidiyorduk, öğretmenler her derste bize "Yerlere çöp atılmasının sakıncalarını" anlattılar.Durum biraz daha düzeldi.Ama, yetersizdi...En son Devlet ceza koydu,yere çöp atanlara hatırı sayılır bir miktar ceza yazıldı.

Sonuç: İşte, bugün görürsünüz, adam elindeki tostu yer, elinde kağıt yürür ve bir çöp bulup kağıdı atar.İşte bu nesil, anlattığım şekilde yetiştirildi.

E-M-R-E
02 Ocak 2009, 01:40
güzel araştırma diyemiyeceğim araştırma herhalde trakyada yapılmış ,
bu araştırmalara göre doğru bir sonuç elde edilemez zira motosiklet kullanım yaşı ortalaması alelade ortada 32 :mrgreen:
çözüm önerileri zaten olması gereken şeyler . :cat:

< iLk@yy >
02 Ocak 2009, 02:35
güzel araştırma diyemiyeceğim araştırma herhalde trakyada yapılmış ,
bu araştırmalara göre doğru bir sonuç elde edilemez zira motosiklet kullanım yaşı ortalaması alelade ortada 32 :mrgreen:
çözüm önerileri zaten olması gereken şeyler . :cat:

ne olursa olsun bence insanlara full korumanın önemi çok daha iyi bir şekilde anlatılabilmeli :cat:

onuray
02 Ocak 2009, 03:09
İlim ilim bilmektir, işim kendin bilmektir. Olayın özeti bu. İstediğiniz kadar denetleyin, istediğiniz cezaları verin işin başı eğitim.Bunun ötesinde hiçbir şey bu yaralanmaların ve pisi pisine kaybedilen hayatların önünü kesmez.

aykan
02 Ocak 2009, 11:22
artık motorcuların daha çok kişi farkında.....

ozgurakman
02 Ocak 2009, 17:25
katılıyorum.. ehliyetsiz ve bilinçsiz sürücüler toplanmalı... adam atmış karısını scoter e yan, önündeki boşlugada çocugu tıngır mıngır gidiyorlar... alacan eline bir adet yaş değnek yer misin yemezmisin.. aklı başına gelsin....

ve bunu önce çin malı motor üretenlere sonra kaskını kolunda taşıyana en son da buna göz yuman yetkililere :wiinkk: uygulayacaksın...

extreme1925
02 Ocak 2009, 21:15
"212 motosiklet kazasının 106’sında ortopedik, 103’ünde kafatası yaralanması oluştu"
yzının bir cümlesi kaskın önemini nasıl da göz önüne cıkartıyor degil mi!! :silent:

desperadost
02 Ocak 2009, 21:27
Sağolsun varolsunlar ..........

Dogan88
03 Ocak 2009, 12:10
ülkemizde korumaya sadece kask gözüyle bakılıyor. bence öncellikle buna bi düzenleme getirilmesi gerekir. Kask, korumalı mont, dizlik, eldiven, ayakkabı bi bütün olmalı. Kasklarda E belgesi aranmalı, Montlarda reflektör koruma bakılmalı. bunlar oldumu zaten ülkemizde yaralanma oranı yarı yarıya düşer.

yusufharun
03 Ocak 2009, 12:19
doğru bir karar bencede

motocycleboyreigns
03 Ocak 2009, 13:53
Burada denetlenecek olan, motorlardan ziyade, araba sürücülerinin motor sürücülerine karşı olan davranışları.Çünkü;
Araba kullananlar, motor kullananları sıkıştırıp, haklarını çiğniyor.

TV'lerde proğramlar yapılmalı, okullarda küçük yaşta motor hakkında bilgi verilmeli, motor kullananları sıkıştıranlara ceza yazılmalı.

Yoksa, motor kullananın ehliyetini, kaskını kontrol etmekle bu iş olmaz...

Toplum, daha doğrusu magandalar nasıl adam olur bir örnek vereyim;

1980 li yılların başlarına kadar, Türkiye'de yerlere çöp atılması çok normal karşılanırdı...örneğin, adam kraker yerdi, poşetini sokağa atıp yaluna devam ederdi.Sonra, devlet dedi ki "Yerler çöp atılmasın".Doğal olarak bir çok insan bunu takmadı.Devlet te, afişler bastırdı, TV'lerde proğramlar yapıldı, yabancı ülkelerden görüntüler seyrettirildi, biz ilkokula gidiyorduk, öğretmenler her derste bize "Yerlere çöp atılmasının sakıncalarını" anlattılar.Durum biraz daha düzeldi.Ama, yetersizdi...En son Devlet ceza koydu,yere çöp atanlara hatırı sayılır bir miktar ceza yazıldı.

Sonuç: İşte, bugün görürsünüz, adam elindeki tostu yer, elinde kağıt yürür ve bir çöp bulup kağıdı atar.İşte bu nesil, anlattığım şekilde yetiştirildi.

+ 1küsür.Bu işler öyle olmaz.Türk Omurga Derneğinin motorla trafiğe çıkmadığı belli.Denetimler falan da sıklaşmasın.Yolda on kere çeviriyorlar sonra.İyiliğimizi düşünüyorlarsa önüne gelen kıroya ehliyet vermesinler,kebabçıların veletlere scooter kullandırmasının önüne geçsinler.

kuyucadısı
03 Ocak 2009, 14:02
denetlemeler kesin çözüm olmasada en azından bir başlangıç... atılıcak küçücük bir adım bile uzun mesafeler alınabileciği manasına gelir... olumlu bir yaklaşım.. :cat:

iptaluyelik02
04 Ocak 2009, 22:56
güzel araştırma diyemiyeceğim araştırma herhalde trakyada yapılmış ,
bu araştırmalara göre doğru bir sonuç elde edilemez zira motosiklet kullanım yaşı ortalaması alelade ortada 32 :mrgreen:
çözüm önerileri zaten olması gereken şeyler . :cat:

Bilimsel bir araştırmaya yapılacak en anlamsız eleştiri bu olsa gerek.
Muhtemelen Trakya'nın ne olduğunu bilmiyorsunuz.
Trakya'da motosiklet kullanımı Ege bölgesindeki kadar yoğun değil belki ama
az da değildir.
Biraz ortalama eğitim seviyesiyle ilgili biraz da denetimlerde yakalananın gözünün yaşına da bakılmadığıyla alakalı olacak ki Trakya'da plakasız motorlara,13 yaşındaki motorculara,bir motor üzerine üç kişi binip şehirden şehire gitmelere pek rastlanmaz.
Motorcuların yaş ortalaması da bu yüzden yüksektir.
Nisbeten yüksek bir yaş ortalamasına rağmen Trakya'da da yazın tişört üzeri kask,kışın kask yerine kasket,korumalı mont yerine kaz tüyü mont giyenlere,
ben dahil motoru kendi kendine öğrenenlere bolca rastlanır.Hal böyle olunca kaza da ,yaralanma da çoktur.

Motorcuları bu kadar dikkate alan bir bilimsel araştırmanın varlığından bu sayede haberdar olduk.Motorcuların da toplumun da gözünü açması için büyük bir fırsattır.


sırası gelmişken söylemek istiyorum.
Araştırmayı yapan Prof.Dr.Erol YALNIZ gözbebeği kıymetinde bir doktordur.Kişiliği,mesleki bilgisi ve yaptıkları ile her zaman çok büyük bir saygı uyandırmış,mesleğinde bizzat şahit olduğum mucizeler yaratmış,insan sevgisi fevkalade gelişmiş gerçek bir bilim adamıdır.

Böylesine değerli bir Hocamızın yaptığı araştırmayı eleştirmek için motora binmek,klavye kullanabilmekten çok daha fazlası gerektiği kanaatindeyim.Bırakalım bilimsel sonuçları bilim adamları eleştirsin.
Motora korumalı binmek kadar Unutmamamız gereken bir diğer husus da şu:
Motora binen bir gün düşebilir.Nitekim düşüyoruz kalkıyoruz,bazen sadece üzerimizdeki tozu silkeleyip yola devam ediyoruz.Erkeğiz ya ufak tefek yaralanmaları önemsemeyiz.Bu toz silkelemek bile bazen en hayati hatamızın başlangıcıdır."Canı tatlı" dediğimiz insanlarla dalga geçeriz ya aslında en doğrusu onların yaptıklarıdır.
Motordan düştüğümüzde oluşan minnacık bir zedelenme hayatımızın geri kalanını zehir etmeye,ölümcül sonuçlar doğurmaya sebeb olabilir.Bu yüzden en basit kazamızda bile olabildiğince seri sekilde doktor kontrolünden geçmekte fayda görüyorum.Bir çok ortopedik rahatsızlığın temelinde geçmişte yaşanmış küçük bir kazanın olduğunu ancak rahatsızlık ilerleyince farketmek çok acı bir tecrübedir.Umarım kimse yaşamaz.

E-M-R-E
07 Ocak 2009, 13:03
ne olursa olsun bence insanlara full korumanın önemi çok daha iyi bir şekilde anlatılabilmeli :cat:

seninde dediğn çözüm önerisi ilkay , onlar için zaten olması gereken şeyler dedim !
bi insan kaskı neden taktığını bilmesse sıkıyo, terletiyo diye çıkarması çok normal :cat:


Bilimsel bir araştırmaya yapılacak en anlamsız eleştiri bu olsa gerek.
Muhtemelen Trakya'nın ne olduğunu bilmiyorsunuz.
Trakya'da motosiklet kullanımı Ege bölgesindeki kadar yoğun değil belki ama
az da değildir.
Biraz ortalama eğitim seviyesiyle ilgili biraz da denetimlerde yakalananın gözünün yaşına da bakılmadığıyla alakalı olacak ki Trakya'da plakasız motorlara,13 yaşındaki motorculara,bir motor üzerine üç kişi binip şehirden şehire gitmelere pek rastlanmaz.
Motorcuların yaş ortalaması da bu yüzden yüksektir.
Nisbeten yüksek bir yaş ortalamasına rağmen Trakya'da da yazın tişört üzeri kask,kışın kask yerine kasket,korumalı mont yerine kaz tüyü mont giyenlere,
ben dahil motoru kendi kendine öğrenenlere bolca rastlanır.Hal böyle olunca kaza da ,yaralanma da çoktur.

Motorcuları bu kadar dikkate alan bir bilimsel araştırmanın varlığından bu sayede haberdar olduk.Motorcuların da toplumun da gözünü açması için büyük bir fırsattır.


sırası gelmişken söylemek istiyorum.
Araştırmayı yapan Prof.Dr.Erol YALNIZ gözbebeği kıymetinde bir doktordur.Kişiliği,mesleki bilgisi ve yaptıkları ile her zaman çok büyük bir saygı uyandırmış,mesleğinde bizzat şahit olduğum mucizeler yaratmış,insan sevgisi fevkalade gelişmiş gerçek bir bilim adamıdır.

Böylesine değerli bir Hocamızın yaptığı araştırmayı eleştirmek için motora binmek,klavye kullanabilmekten çok daha fazlası gerektiği kanaatindeyim.Bırakalım bilimsel sonuçları bilim adamları eleştirsin.
Motora korumalı binmek kadar Unutmamamız gereken bir diğer husus da şu:
Motora binen bir gün düşebilir.Nitekim düşüyoruz kalkıyoruz,bazen sadece üzerimizdeki tozu silkeleyip yola devam ediyoruz.Erkeğiz ya ufak tefek yaralanmaları önemsemeyiz.Bu toz silkelemek bile bazen en hayati hatamızın başlangıcıdır."Canı tatlı" dediğimiz insanlarla dalga geçeriz ya aslında en doğrusu onların yaptıklarıdır.
Motordan düştüğümüzde oluşan minnacık bir zedelenme hayatımızın geri kalanını zehir etmeye,ölümcül sonuçlar doğurmaya sebeb olabilir.Bu yüzden en basit kazamızda bile olabildiğince seri sekilde doktor kontrolünden geçmekte fayda görüyorum.Bir çok ortopedik rahatsızlığın temelinde geçmişte yaşanmış küçük bir kazanın olduğunu ancak rahatsızlık ilerleyince farketmek çok acı bir tecrübedir.Umarım kimse yaşamaz.

öyle bir yazmışsın ki sanki ben bu yazdıklarının aksini iddea ediyorum :mrgreen:
çözüm önerilerine katılıyorum ve olması gereken şeyler dedim zaten ,
bu önlemlerin alınması için araştırma yapmaya lüzum yok
saçma bulduğum yeri ortalama yaşın 32 olması sadece:mrgreen: inanmıyorum doğru dahi olsa
çünkü; seninde belirttiğin gibi çok küçük yaşta motor kullanan insanlara rastlıyoruz
gördüğüm hemen hemen herkez genç askerliğini dahi yapmamış çocukllar,
sanırım bu yaş ortalaması ehliyetliler üzerinden alınmış olabilir,
ayrıca her araştırma sağlıklı sonuç vermez dostum bilim adamları araştırmalarda
kaç fare öldürdü sonuca gitmek için hesaplanamaz bile araştırmalar ve istatistikler için kimse net olarak budur diyemez. .:cat: