Orijinalini görmek için tıklayınız : rölanti tabiki
donkihote
10 Kasım 2005, 02:49
merhaba bws 100 99 model 15 binde geçen haftalarda motor tıkanıyodu gaz gitmiyodu galiba bakım yaptırdım karbüratöre akü şarj oldu ve motorun
rölanti ayarını biraz yükseltmiş
Rölanti ayarı ne kadar olmalı biraz benzin kokusu geliyo yüksek rölantide yakıt sarfiyatı çok olurmu teşekkürler şimdiden :silent:
donkihote
17 Kasım 2005, 01:50
kendi soruma kendim cevap yazmam iyimi kötümü bilmiyorum ama öğrendim belki bilmeyenler öğrenmek isteyebilirler
cumoniden öğrendim
Rolanti ayarı yüksek olursa motor daha rahat çalışabilir ama rolantinin yüksek olması yakıt sarfiyatını arttırır! Özellikle eskimiş motorlarda ilk çalıştırma için rolanti yüksekliği işi kolaylaştırabilir ama bunu yapmak için illaki ayarı yükseltmeniz gerekmez. Marşa basmadan önce birazcık gazı açarsanız, aynı neticeyi alırsınız. Yani rolantiyi yükseltmek, azıcık gaz açmakla aynı anlama gelir.
Motorunuz ısındıktan sonra normal rolanti devrinde çalışamıyor, stop ediyorsa, bir problem var demektir. Bence bu problemi halletmeniz gerekir. Sorun karbüratörden veya ateşleme düzeninden kaynaklanıyor olabilir; Bakmak lazım!
Yokuşta tıkanmalar; Karbüratörde yabancı maddeler bulunduğu; Bu maddelerin makul teraziler içinde hareket edip deliklerdeki akışkanlık dengesini bozmak suretiyle karbüratörün görevini engellediği durumlarda olabilir.
Temizlendikten sonra sorunun çözülüp çözülmediğini yazmamışsın ama büyük ihtimalle sorun çözülmüştür diye düşünüyorum. Yukarıdaki bilgiler ışığında rolanti devrini de normal ölçülere indirmen iyi olur. Fazla da düşürme çünkü bu seferde rolantide vuruntular ortaya çıkar ki bu da zaman içinde krank ve piston kolu hareketlerini sağlayan bilyeler ile keçelerde kalıcı hasarlar, yatak, segman ve subaplarda ise boşluklar yaratır.
Sevgiler...
NOT: Sedat Güven bu konuları daha iyi bilir ya, neyse artık...
_________________
Açtık gazı, olduk tazı, kelle koltuk sürmeliyiz,
Alan razı, satan razı, aşkı yolda görmeliyiz,
Uslandıkça bazı bazı, durup mola vermeliyiz,
Motor deli, biz deliyiz, geldiler mi gitmeliyiz!
Kemal VELİOĞLU
******************************************
+ Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gifAltalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse postunuzun altında cevap yoksa önceki mesajınızda DEĞİŞTİR butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır...
+ Değiştir butonu mesajınızın sağ üst köşesindedir.
+ Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
+ Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3) kabul etmiş sayılır.
+ Şikâyetler için... info@motosiklet.net
*********************I*********************
ohyeah
19 Kasım 2005, 19:12
çözmüşsün sen olayı zaten
Barış Şuşut
19 Kasım 2005, 19:25
donkihote,
merhaba bws 100 99 model 15 binde geçen haftalarda motor tıkanıyodu gaz gitmiyodu galiba bakım yaptırdım karbüratöre akü şarj oldu ve motorun
rölanti ayarını biraz yükseltmiş
Rölanti ayarı ne kadar olmalı biraz benzin kokusu geliyo yüksek rölantide yakıt sarfiyatı çok olurmu teşekkürler şimdiden
şeklinde bi soru sormuş belli motora yeni başlıyo yardımcı olmak lazım ama
donkihote,
kendi soruma kendim cevap yazmam iyimi kötümü bilmiyorum ama öğrendim belki bilmeyenler öğrenmek isteyebilirler
cumoniden öğrendim
Rolanti ayarı yüksek olursa motor daha rahat çalışabilir ama rolantinin yüksek olması yakıt sarfiyatını arttırır! Özellikle eskimiş motorlarda ilk çalıştırma için rolanti yüksekliği işi kolaylaştırabilir ama bunu yapmak için illaki ayarı yükseltmeniz gerekmez. Marşa basmadan önce birazcık gazı açarsanız, aynı neticeyi alırsınız. Yani rolantiyi yükseltmek, azıcık gaz açmakla aynı anlama gelir.
Motorunuz ısındıktan sonra normal rolanti devrinde çalışamıyor, stop ediyorsa, bir problem var demektir. Bence bu problemi halletmeniz gerekir. Sorun karbüratörden veya ateşleme düzeninden kaynaklanıyor olabilir; Bakmak lazım!
Yokuşta tıkanmalar; Karbüratörde yabancı maddeler bulunduğu; Bu maddelerin makul teraziler içinde hareket edip deliklerdeki akışkanlık dengesini bozmak suretiyle karbüratörün görevini engellediği durumlarda olabilir.
Temizlendikten sonra sorunun çözülüp çözülmediğini yazmamışsın ama büyük ihtimalle sorun çözülmüştür diye düşünüyorum. Yukarıdaki bilgiler ışığında rolanti devrini de normal ölçülere indirmen iyi olur. Fazla da düşürme çünkü bu seferde rolantide vuruntular ortaya çıkar ki bu da zaman içinde krank ve piston kolu hareketlerini sağlayan bilyeler ile keçelerde kalıcı hasarlar, yatak, segman ve subaplarda ise boşluklar yaratır.
Sevgiler...
NOT: Sedat Güven bu konuları daha iyi bilir ya, neyse artık...
böyle bir cevap vermiş bakıyozki motorun piri oluvermiş ansızın yani aradan geçen 7 günde nasıl bir ders aldıysa yaramış ve bizden ümidi olmadığı için kendi yazısına kendi cevap vermiş :cherry:
böyle bir cevap vermiş bakıyozki motorun piri oluvermiş ansızın yani aradan geçen 7 günde nasıl bir ders aldıysa yaramış ve bizden ümidi olmadığı için kendi yazısına kendi cevap vermiş
motorun piri olmuş ama, sevgili "mod" lardan birine çarpılıvermiş.... :sunny: :cherry:
donkihote
19 Kasım 2005, 21:16
bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum :cat:
cumoni
25 Aralık 2007, 16:08
Google da arama yaparken tesadüf eseri bu forumla karşılaştım!
Adama bakın yahu!
Bir soru sormuş... Her halde makul ve mantıklı yanıtı alamamış olmalı ki gitmiş başka bir yerlerde araştırmış ve benim yorumumu bulmuş; alıp buraya kopyalamış falan... Sonuçta kendi sorusunun cevabını kendi bulmuş... Ama benden bulmuş! Resmen komedi...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO