ExTReMa
16 Aralık 2008, 23:16
2T 4T KARŞILAŞTIRMASI :
Bu konuya teknik açıdan baktığımızda, mukayese etmek bize hangisinin daha avantajlı olduğunu gösterir,
ÖRNEKTE MOTORLARIN 4T ÇALIŞMA PRENSİBİ ANLATILMIŞTIR,
1. EMME (Karbüratör boğaz penceresinden yakıt hava karışımının pistonun aşağı hareketiyle emilmesi)
2. SIKIŞTIRMA (Krank dönmeye devam ederek yukarı doğru çıktığında karışımı segmanlar vasıtasıyla sıkıştırarak, hacmi küçültür,
3. PATLAMA (piston tepe üst noktasında iken alternatör sargılarının tetikleme ünitesinin önünden geçmesiyle, milivolt mertebesinde gönderilen akım sayesinde beyin ünitesinin endüksiyon bobinine akım göndererek, oluşan yüksek voltajın buji vasıtasıyla PATLAMA nın gerçekleşmesi,
4. ATMA (Pistonun krank vasıtasıyla ikinci çıkışında, egsantrik zincirinin veya bu görevi yapan itecek kollarının, üst kamlara hareket iletmesi dolayısıyla, egsoz sübaplarının açılarak, yanmış gazın dışarı egsoz çıkışından atılması..
Dört zamanlı motorlarda bir iş çevrimi 4 piston strokuna tekabül etmektedir. Dört piston strokunda krank mili 2 devir yapmaktadır.
http://img179.imageshack.us/img179/613/4strokeengineti3.gif
İki zamanlı motorlarda bir iş çevrimi iki piston strokunda tamamlanmaktadır.
http://img143.imageshack.us/img143/6650/arbeitsweisezweitaktaj0.gif
2 zamanlıların neden çok yaktığı biraz açıklanmış oluyor böylece..
Her karışım ateşleme süresince :
4T iki krank turu
2T bir krank turu
Not: Alıntıdır
Bu konuya teknik açıdan baktığımızda, mukayese etmek bize hangisinin daha avantajlı olduğunu gösterir,
ÖRNEKTE MOTORLARIN 4T ÇALIŞMA PRENSİBİ ANLATILMIŞTIR,
1. EMME (Karbüratör boğaz penceresinden yakıt hava karışımının pistonun aşağı hareketiyle emilmesi)
2. SIKIŞTIRMA (Krank dönmeye devam ederek yukarı doğru çıktığında karışımı segmanlar vasıtasıyla sıkıştırarak, hacmi küçültür,
3. PATLAMA (piston tepe üst noktasında iken alternatör sargılarının tetikleme ünitesinin önünden geçmesiyle, milivolt mertebesinde gönderilen akım sayesinde beyin ünitesinin endüksiyon bobinine akım göndererek, oluşan yüksek voltajın buji vasıtasıyla PATLAMA nın gerçekleşmesi,
4. ATMA (Pistonun krank vasıtasıyla ikinci çıkışında, egsantrik zincirinin veya bu görevi yapan itecek kollarının, üst kamlara hareket iletmesi dolayısıyla, egsoz sübaplarının açılarak, yanmış gazın dışarı egsoz çıkışından atılması..
Dört zamanlı motorlarda bir iş çevrimi 4 piston strokuna tekabül etmektedir. Dört piston strokunda krank mili 2 devir yapmaktadır.
http://img179.imageshack.us/img179/613/4strokeengineti3.gif
İki zamanlı motorlarda bir iş çevrimi iki piston strokunda tamamlanmaktadır.
http://img143.imageshack.us/img143/6650/arbeitsweisezweitaktaj0.gif
2 zamanlıların neden çok yaktığı biraz açıklanmış oluyor böylece..
Her karışım ateşleme süresince :
4T iki krank turu
2T bir krank turu
Not: Alıntıdır