taştan
16 Aralık 2008, 15:31
Öncelikle devirsaatinin prensibini anlatayım... Eski devir saatleri krank devrini ölçerdi. bunun içinde motorun krangına herhangi bir yerinden bağlanmış bir Redüktör ve halat ile saate güç iletilirdi(eksantrik miline bağlanabilr)
teknoloji işi elektroniğe dönüştürdü. Motorun devrine bağımlı olarak ateşleme yaptığını biliyoruz. Elektronik devir saatleri belirlenmiş bir sürede kaç kez ateşleme yapıldığını sayar. böylece devri belirlemiş olur. Kolay bir şekilde motorunuza monte edebileceğiniz (30-35 ytl ) saatle motorunuzun devrini ölçebilirsiniz.
Motorunuz herhangi tamirciye götürere bağlantı yaptırabilirsiniz. Eğer evde kendiniz yapmak isterseniz. Genelde 5 tane uç bulunur. Bunlardan 2 si aydınlatma ampülüne gider. geri kalan 3 tane nin 2 si (+) ve(-) uçlardır. son kalan uç ise ateşleme dış bobinine gelen elektrik grişine bağlanır. Fakat dikkat edilmesi gereken yanlış bağlantı yapılmaması hassas aletlerdir.
bu yazı bir motorsiklet sitesinden alıntıdır.bunu yapılabilitliğini sormak için bu formu açtım saygılarımla
teknoloji işi elektroniğe dönüştürdü. Motorun devrine bağımlı olarak ateşleme yaptığını biliyoruz. Elektronik devir saatleri belirlenmiş bir sürede kaç kez ateşleme yapıldığını sayar. böylece devri belirlemiş olur. Kolay bir şekilde motorunuza monte edebileceğiniz (30-35 ytl ) saatle motorunuzun devrini ölçebilirsiniz.
Motorunuz herhangi tamirciye götürere bağlantı yaptırabilirsiniz. Eğer evde kendiniz yapmak isterseniz. Genelde 5 tane uç bulunur. Bunlardan 2 si aydınlatma ampülüne gider. geri kalan 3 tane nin 2 si (+) ve(-) uçlardır. son kalan uç ise ateşleme dış bobinine gelen elektrik grişine bağlanır. Fakat dikkat edilmesi gereken yanlış bağlantı yapılmaması hassas aletlerdir.
bu yazı bir motorsiklet sitesinden alıntıdır.bunu yapılabilitliğini sormak için bu formu açtım saygılarımla