brody
09 Ekim 2008, 19:57
YAMAHA XJ6 DIVERSION:
http://www.beldeyama.com.tr/www/2009/XJ6_diversion_abs/b/2009-XJ6S-static-04_tcm26-265503.jpg
Motor Özellikleri
- Yeni geliştirilmiş 600cm3 sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindirli motor
XJ6 Diversion, kolay, tahmin edilebilir ve doğrusal bir güç aralığında canlı bir performans üretmek üzere özel olarak tasarlanmış, yeni 600cm3 sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindirli bir motordan güç alır.
Yeni tasarım son derece başarılı FZ6 modelin temel görüntü özelliklerini taşımaktadır. Ancak, motorun dış görünümü FZ6'ya benzer olmasına rağmen, XJ6 Diversion motoru kendine has çok çeşitli özelliklerle donatılmıştır.
XJ6 Diversion motorunun üzerindeki neredeyse tüm ana özellikler yeni olup, silindir kapağı, motor bloğu, emme/egzoz sistemleri, kavrama ve vites bu yeni orta siklet için özel olarak geliştirilmiştir.
http://www.beldeyama.com.tr/www/2009/XJ6_diversion_abs/b/2009-XJ6S-static-09_tcm26-265488.jpg
- Kullanımı kolay tork çıkışı
Yeni motor iç aksamları, emme ve egzoz sistemleri de dahil olmak üzere, düşük ile orta devir aralıklarında kullanımı kolay tork sağlamak üzere ayarlanmıştır.
XJ6 Diversion, en sık kullanılan devir aralığında güçlü bir performansla birlikte, çok özel bir sürüş kalitesi sunmaktadır.
- Yeni kam mili profilleri
Yeni XJ6 Diversion için geliştirilmiş modele özel diğer önemli özelliklerden birisi de, revize edilmiş emme portu şekli ile kazanılan avantajları tamamlamak üzere yeniden tasarlanmış kam milleridir.
Yeni kam mili tasarımı, dört adet emme ve egzoz supabının tümünün açık olduğu anlarda 34 derecelik dar bir supap bindirmesi ile birlikte, 6.6 mm'lik revize edilmiş bir supap hareketi sağlar. Yeni motorun yüksek kompresyon oranı ile birlikte, bu özellikler düşük ile orta devir aralıklarında yüksek tork değeri üretir ve sıkça kullanılan 4.000-5.000 dev/dak aralığında mükemmel bir gaz kontrolü sağlar.
Dar supap bindirmesinin diğer bir avantajı da yanmamış gazların sızmasını en aza indirirken bu durum, arttırılmış olarak yanma randımanı temin etmeye yardımcı olur ve aynı zamanda yüksek seviyelerde yakıt randımanına katkıda bulunmaktadır.
- Dövme alüminyum pistonlar
XJ6 Diversion üzerinde kullanılan dövme pistonlar eşdeğeri döküm pistonlara göre daha hafif olup, bu ağırlık titreşimi en aza indirgemeye yardımcı olmaktadır.
- Optimize edilmiş yakıt enjeksiyonu programı
XJ6 Diversion yüksek dinamik aralıklı, dört delikli, iki yönlü yakıt enjektörleri ile donatılmıştır. Gerçek yakıt enjeksiyon sistemi görünüm olarak FZ6'da kullanılan sisteme benzerdir ancak bu sistem, önemli değişikliklere uğramıştır. XJ6 Diversion'ın yüksek tepki verme yeteneği ve kullanımı kolay özelliğini geliştirmek ve güçlü genel bir performans temin etmek üzere sensör ve yazılımda bir takım değişiklikler yapılmıştır.
Revize edilmiş yakıt enjeksiyon programı düşük ila orta aralık tork seviyelerini arttıracak ve doğrusal güç özelliklerini optimize edecek şekilde tasarlanmıştır.
- Orta susturuculu 4-1 egzoz
Yeni tasarlanmış 4-1 tipi egzoz sistemi, yeni boru biçiminde çelik şasinin merkezi altında oturan tek bir orta susturucu içerine akan dört egzoz borusu içerir. Üç kademeli genleşmeli susturucu, çekici bir egzoz sesi üretmektedir.
- Yeni debriyaj ve vites değiştirici tasarımı
XJ6 Diversion yeni ve deneyimli sürücülerin beğenisini kazanan modern, pratik ve sürüşü zevkli, orta ağırlıkta bir motosiklet olarak tasarlanmış olup, şehir caddelerinde kullanımı daha da kolaylaştırmak üzere, tamamen yeni bir debriyaj ve vites değiştirici monte edilmiştir.
Yeni debriyajda iç iticili tipte bir serbest bırakma mekanizması vardır ve bu sistem kullanım kolaylığıyla ünlüdür. Yumuşak ve hafif çalışmasıyla, yeni iç iticili debriyaj yarı kavraşmış durumda XJ6 Diversion sürücüsüne şehir içi dur-kalk sürüş durumlarında iyi bir kontrol hissi verir.
Yeni debriyaj ile birleştirilen, yeniden tasarlanmış vites değiştirme mekanizması tüm durumlarda yumuşak ve kolay vites değiştirme sağlayarak
orta ağırlıkta bir motosiklet arayan sürücüler için ideal bir seçim haline getirir.
Şasi Özellikleri
- Yeni tasarım boru biçiminde karo tipi şasi
XJ6 Diversion sürücülerine, alçak sele yüksekliği ve ince şasi boyutları ile birlikte güçlü ve çok yönlü sürüş performansı sunmak üzere, tamamen yenilenmiş karo biçiminde bir şasi geliştirilmiştir. (burada diversionun gövdesini gösteren statik bir foto koymalıyız)
- Optimum denge sağlamak üzere seçilmiş boyutlar ve geometri
26 derecelik kaster açısı ve 103.5 mm'lik iz aralığı ile birlikte 1.440 mm'lik tekerlekler arası mesafesi özelliklerine sahip şasi geometrisi, sürücünün komutlarına uygun şekilde tepki veren dengeli ve önceden tahmin edilebilen kullanım özellikleri sunmak üzere tasarlanmıştır.
- Monocross arka süspansiyon
XJ6 Diversion'a hafif ve kompakt yeni bir Monocross arka süspansiyon sistemi monte edilmiştir. Bu monocross arka süspansiyon kolay kullanım özellikleri temin etmede önemli bir rol oynamaktadır.
- 520 zincir
Azaltılmış sürtünme kayıpları için yeni XJ6 Diversion hafif bir 520 zincirle donatılmıştır. Bu hafif zincir, motor gücünün arka tekerleğe etkin iletimi için sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olmaktadır.
- ABS kilitlenme önleyici fren sistemi
(Bu özellik, Diversionun opsiyonel ABS�li modelinde yer almaktadır.)
Yeni XJ6 Diversion aynı zamanda kompakt bir yeni ABS tasarımı ile de donatılmıştır. Bu yeni sistem daha gelişmiş bir frenleme hissi sunmak üzere geliştirilmiş olup, doğrusal kontrollü (3 konumlu) bir ABS sistemi içerir.
Sistem, frenleme sistemine ABS sistemi devrede değilken daha doğal bir frenleme hissi kazandırır.
- Hiç eskimeyecek gelecek nesil keyif-spor tasarımı
Yeni XJ6 Diversion'ın gövde tasarımının en önemli iki özelliği minimalist boru biçiminde çelik şasisi ve iç braket yerleşimine sahip ince salıncaktır. Bu yapıların motosikletin görünüm ve karakteri üzerindeki etkileri hangi açıdan bakılırsa bakılsın son derece fazladır.
http://www.beldeyama.com.tr/www/2009/XJ6_diversion_abs/b/2009-XJ6S-detail-02_tcm26-266247.jpg
TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Tipi Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, öne eğimli sıralı
4 silindir, 4 supap, DOHC
Hacim 600 cm3
Çap x strok 65.5 x 44.5 mm
Sıkıştırma oranı 12.2:1
Azami Güç 10.000 dev/dk. 57.0 kW (78 BG)
Azami Tork 8.500 dev/dk. 59.7Nm (6.1 kg-m)
Yağlama sistemi Yağ banyolu karter
Yakıt besleme sistemi Yakıt enjeksiyonu
Debriyaj tipi Islak, çoklu disk
Ateşleme sistemi TCI
Marş sistemi Elektrikli
Şanzıman sistemi 6 vites
Diferansiyel sistemi Zincir
ŞASİ
Şasi Çelik Boru Şasi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön çatal esname mesafesi 130 mm
Arka süspansiyon Salıncak (mono cross)
Arka çatal esneme mesafesi 130 mm
Ön fren Çift disk, Ø 298 mm
Arka fren Tek disk, Ø 245 mm
Ön lastik 120/70 ZR17M/C (58W) (tubeless)
Arka lastik 160/60 ZR17M/C (69W) (tubeless)
BOYUTLAR
Toplam uzunluk 2,120 mm
Toplam genişlik 770 mm
Toplam yükseklik 1,210 mm
Sele yüksekliği 785 mm
Tekerlekler arası mesafe 1,440 mm
Minimum yerden yükseklik 140 mm
Ağırlık (yağ ve dolu yakıt deposu dahil) 211 kg
Yakıt kapasitesi 17.3 litre
Yağ kapasitesi 3.4 litre
RENK SEÇENEKLERİ
- Okyanus Mavisi,
- Grafit
- Lav Kırmızısı
Güzel motor, bakalım Türkiye'ye gelecek mi? Fiyatı kaç olur acaba?
http://www.beldeyama.com.tr/www/2009/XJ6_diversion_abs/b/2009-XJ6S-static-04_tcm26-265503.jpg
Motor Özellikleri
- Yeni geliştirilmiş 600cm3 sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindirli motor
XJ6 Diversion, kolay, tahmin edilebilir ve doğrusal bir güç aralığında canlı bir performans üretmek üzere özel olarak tasarlanmış, yeni 600cm3 sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindirli bir motordan güç alır.
Yeni tasarım son derece başarılı FZ6 modelin temel görüntü özelliklerini taşımaktadır. Ancak, motorun dış görünümü FZ6'ya benzer olmasına rağmen, XJ6 Diversion motoru kendine has çok çeşitli özelliklerle donatılmıştır.
XJ6 Diversion motorunun üzerindeki neredeyse tüm ana özellikler yeni olup, silindir kapağı, motor bloğu, emme/egzoz sistemleri, kavrama ve vites bu yeni orta siklet için özel olarak geliştirilmiştir.
http://www.beldeyama.com.tr/www/2009/XJ6_diversion_abs/b/2009-XJ6S-static-09_tcm26-265488.jpg
- Kullanımı kolay tork çıkışı
Yeni motor iç aksamları, emme ve egzoz sistemleri de dahil olmak üzere, düşük ile orta devir aralıklarında kullanımı kolay tork sağlamak üzere ayarlanmıştır.
XJ6 Diversion, en sık kullanılan devir aralığında güçlü bir performansla birlikte, çok özel bir sürüş kalitesi sunmaktadır.
- Yeni kam mili profilleri
Yeni XJ6 Diversion için geliştirilmiş modele özel diğer önemli özelliklerden birisi de, revize edilmiş emme portu şekli ile kazanılan avantajları tamamlamak üzere yeniden tasarlanmış kam milleridir.
Yeni kam mili tasarımı, dört adet emme ve egzoz supabının tümünün açık olduğu anlarda 34 derecelik dar bir supap bindirmesi ile birlikte, 6.6 mm'lik revize edilmiş bir supap hareketi sağlar. Yeni motorun yüksek kompresyon oranı ile birlikte, bu özellikler düşük ile orta devir aralıklarında yüksek tork değeri üretir ve sıkça kullanılan 4.000-5.000 dev/dak aralığında mükemmel bir gaz kontrolü sağlar.
Dar supap bindirmesinin diğer bir avantajı da yanmamış gazların sızmasını en aza indirirken bu durum, arttırılmış olarak yanma randımanı temin etmeye yardımcı olur ve aynı zamanda yüksek seviyelerde yakıt randımanına katkıda bulunmaktadır.
- Dövme alüminyum pistonlar
XJ6 Diversion üzerinde kullanılan dövme pistonlar eşdeğeri döküm pistonlara göre daha hafif olup, bu ağırlık titreşimi en aza indirgemeye yardımcı olmaktadır.
- Optimize edilmiş yakıt enjeksiyonu programı
XJ6 Diversion yüksek dinamik aralıklı, dört delikli, iki yönlü yakıt enjektörleri ile donatılmıştır. Gerçek yakıt enjeksiyon sistemi görünüm olarak FZ6'da kullanılan sisteme benzerdir ancak bu sistem, önemli değişikliklere uğramıştır. XJ6 Diversion'ın yüksek tepki verme yeteneği ve kullanımı kolay özelliğini geliştirmek ve güçlü genel bir performans temin etmek üzere sensör ve yazılımda bir takım değişiklikler yapılmıştır.
Revize edilmiş yakıt enjeksiyon programı düşük ila orta aralık tork seviyelerini arttıracak ve doğrusal güç özelliklerini optimize edecek şekilde tasarlanmıştır.
- Orta susturuculu 4-1 egzoz
Yeni tasarlanmış 4-1 tipi egzoz sistemi, yeni boru biçiminde çelik şasinin merkezi altında oturan tek bir orta susturucu içerine akan dört egzoz borusu içerir. Üç kademeli genleşmeli susturucu, çekici bir egzoz sesi üretmektedir.
- Yeni debriyaj ve vites değiştirici tasarımı
XJ6 Diversion yeni ve deneyimli sürücülerin beğenisini kazanan modern, pratik ve sürüşü zevkli, orta ağırlıkta bir motosiklet olarak tasarlanmış olup, şehir caddelerinde kullanımı daha da kolaylaştırmak üzere, tamamen yeni bir debriyaj ve vites değiştirici monte edilmiştir.
Yeni debriyajda iç iticili tipte bir serbest bırakma mekanizması vardır ve bu sistem kullanım kolaylığıyla ünlüdür. Yumuşak ve hafif çalışmasıyla, yeni iç iticili debriyaj yarı kavraşmış durumda XJ6 Diversion sürücüsüne şehir içi dur-kalk sürüş durumlarında iyi bir kontrol hissi verir.
Yeni debriyaj ile birleştirilen, yeniden tasarlanmış vites değiştirme mekanizması tüm durumlarda yumuşak ve kolay vites değiştirme sağlayarak
orta ağırlıkta bir motosiklet arayan sürücüler için ideal bir seçim haline getirir.
Şasi Özellikleri
- Yeni tasarım boru biçiminde karo tipi şasi
XJ6 Diversion sürücülerine, alçak sele yüksekliği ve ince şasi boyutları ile birlikte güçlü ve çok yönlü sürüş performansı sunmak üzere, tamamen yenilenmiş karo biçiminde bir şasi geliştirilmiştir. (burada diversionun gövdesini gösteren statik bir foto koymalıyız)
- Optimum denge sağlamak üzere seçilmiş boyutlar ve geometri
26 derecelik kaster açısı ve 103.5 mm'lik iz aralığı ile birlikte 1.440 mm'lik tekerlekler arası mesafesi özelliklerine sahip şasi geometrisi, sürücünün komutlarına uygun şekilde tepki veren dengeli ve önceden tahmin edilebilen kullanım özellikleri sunmak üzere tasarlanmıştır.
- Monocross arka süspansiyon
XJ6 Diversion'a hafif ve kompakt yeni bir Monocross arka süspansiyon sistemi monte edilmiştir. Bu monocross arka süspansiyon kolay kullanım özellikleri temin etmede önemli bir rol oynamaktadır.
- 520 zincir
Azaltılmış sürtünme kayıpları için yeni XJ6 Diversion hafif bir 520 zincirle donatılmıştır. Bu hafif zincir, motor gücünün arka tekerleğe etkin iletimi için sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olmaktadır.
- ABS kilitlenme önleyici fren sistemi
(Bu özellik, Diversionun opsiyonel ABS�li modelinde yer almaktadır.)
Yeni XJ6 Diversion aynı zamanda kompakt bir yeni ABS tasarımı ile de donatılmıştır. Bu yeni sistem daha gelişmiş bir frenleme hissi sunmak üzere geliştirilmiş olup, doğrusal kontrollü (3 konumlu) bir ABS sistemi içerir.
Sistem, frenleme sistemine ABS sistemi devrede değilken daha doğal bir frenleme hissi kazandırır.
- Hiç eskimeyecek gelecek nesil keyif-spor tasarımı
Yeni XJ6 Diversion'ın gövde tasarımının en önemli iki özelliği minimalist boru biçiminde çelik şasisi ve iç braket yerleşimine sahip ince salıncaktır. Bu yapıların motosikletin görünüm ve karakteri üzerindeki etkileri hangi açıdan bakılırsa bakılsın son derece fazladır.
http://www.beldeyama.com.tr/www/2009/XJ6_diversion_abs/b/2009-XJ6S-detail-02_tcm26-266247.jpg
TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Tipi Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, öne eğimli sıralı
4 silindir, 4 supap, DOHC
Hacim 600 cm3
Çap x strok 65.5 x 44.5 mm
Sıkıştırma oranı 12.2:1
Azami Güç 10.000 dev/dk. 57.0 kW (78 BG)
Azami Tork 8.500 dev/dk. 59.7Nm (6.1 kg-m)
Yağlama sistemi Yağ banyolu karter
Yakıt besleme sistemi Yakıt enjeksiyonu
Debriyaj tipi Islak, çoklu disk
Ateşleme sistemi TCI
Marş sistemi Elektrikli
Şanzıman sistemi 6 vites
Diferansiyel sistemi Zincir
ŞASİ
Şasi Çelik Boru Şasi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön çatal esname mesafesi 130 mm
Arka süspansiyon Salıncak (mono cross)
Arka çatal esneme mesafesi 130 mm
Ön fren Çift disk, Ø 298 mm
Arka fren Tek disk, Ø 245 mm
Ön lastik 120/70 ZR17M/C (58W) (tubeless)
Arka lastik 160/60 ZR17M/C (69W) (tubeless)
BOYUTLAR
Toplam uzunluk 2,120 mm
Toplam genişlik 770 mm
Toplam yükseklik 1,210 mm
Sele yüksekliği 785 mm
Tekerlekler arası mesafe 1,440 mm
Minimum yerden yükseklik 140 mm
Ağırlık (yağ ve dolu yakıt deposu dahil) 211 kg
Yakıt kapasitesi 17.3 litre
Yağ kapasitesi 3.4 litre
RENK SEÇENEKLERİ
- Okyanus Mavisi,
- Grafit
- Lav Kırmızısı
Güzel motor, bakalım Türkiye'ye gelecek mi? Fiyatı kaç olur acaba?