Orijinalini görmek için tıklayınız : bujilerde kurum olusması
sertanGs
21 Ağustos 2008, 22:57
herkese selamlar
bende ural arka motor var.ancak calısmasında problem oluyor.gecen gün usta cağırayım dedim gelicem dedi gelmedi bende beklemekteyim ama size sorayım.
buji üstünde kurum neden olur.
motor tek marsta yakıtı patlatıyor ama devamı gelmiyorbelli süre sonra duruyor.
tahminimce gazı yemiyor.karbüratör ayarsızlığımıdır nedir anlamadım.calısınca bujiler pislikle kaplanıp motoru susturuyor.nedendir bi yardım edin lütfenn
murat gürgen
21 Ağustos 2008, 23:00
slm..
hava filtrene ve yağ keçelerine baktır bujini yenile veya sök ve zımpara yardımıyla temizle bu işe yarar...
:)
SERHAN YORUK
21 Ağustos 2008, 23:37
bujideki kurumlanma elverişsiz kullanım şartları ya da bujinin üstündeki sıcaklık değerinin (7-8-9 gibi sayılar vardır buji üstünde) fazla düşük olması yüzünden meydana gelir.
tbk_1980
21 Ağustos 2008, 23:39
Ural iki zamanlı değil mi???
Öyle ise, uzun süre çalışmadığından karbüratöre yağ çökmüş ve bujiyi kirletiyor olabilir...
yucika
22 Ağustos 2008, 10:39
Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.
Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.
not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.
06bluedragger
22 Ağustos 2008, 13:14
Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.
Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.
not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.
ellerine sağlık bende bunu düşünmüştüm..:cat::cat::cat:
ALİ DEMİR
22 Ağustos 2008, 13:30
Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.
Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.
not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.
EVET DEDIKLERIN DOGRU DAHA BISI YAZMAYA GERENK YOK
sertanGs
22 Ağustos 2008, 13:41
herkese tesekkür ederim bu sebeblere dikkat edicem.ancak karbüratörde pislik yok söküp taktım 2 sini de temizledim zaten temizdi.ancak dediğiniz gibi bende karbüratör ayarı yada sübab ayarından kaynaklandığını düsünüyorum.
bu arada motor ilk vitese gecerken stop ediyor.ancak gazı fazla verince vitese gecip ilerliyor.bu gazla ilgili problemmidir yani sorun karbüratörle mi alakalıdır
yucika
22 Ağustos 2008, 15:08
herkese tesekkür ederim bu sebeblere dikkat edicem.ancak karbüratörde pislik yok söküp taktım 2 sini de temizledim zaten temizdi.ancak dediğiniz gibi bende karbüratör ayarı yada sübab ayarından kaynaklandığını düsünüyorum.
bu arada motor ilk vitese gecerken stop ediyor.ancak gazı fazla verince vitese gecip ilerliyor.bu gazla ilgili problemmidir yani sorun karbüratörle mi alakalıdır
Karbüratörün hava ayarı düşük gibi geldi bana. Vites değiştirirken boğuluyo olabilir. Motosikletin komple bir bakım ayar işleminden geçmesi gerekiyo olabilir. Çift karbüratörlüde ayarı düzgün tuturmak zordur. İyi bir ustaya gidersen senin için hayırlı olur. Yapı olark çok benzediği için biliyorum bende kendi motorumda karbüratör ayarını kendim tuturamıyorum. Tek silindirlide saat gibi yapıyorum ama boxer da olmuyor işte:silent: Uzun zamandır sübap ayarı falan yapıtrmadıysan onlarad baktır (sorun ordan kaynaklanmasa bile)
asm
22 Ağustos 2008, 15:20
Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.
Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.
not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.
Bilgilendirme için teşekkürler hocam.
Prison Break dizinde gördüğüm Ural marka motorun sesi görüntüsünden garip geliyordu.
Demek Boxer motor sayesinde öyle bir ses çıkarıyormuş. (race gibi bir ses vardı)
sertanGs
22 Ağustos 2008, 15:21
pekii nerde bu iyi usta gerci ben bi kac tane buldum ama adam artis dısarda calısmam diyor dükkanı bırakmam diyor baskada bişey demiyor.diğer usta yüzyıl diye bi yerde.ancak motor avrupa yakasında duruyor.bende anodolu yakasındayım.bi de okul acılacak yani cabucak yapmak yaptırmak istiyorum motoru.sonrada satıcam zaten ama bi sağlam olsun da öyle satayım dedim.avrupa yakasında bu tarz motor ayarından anlayan ustalar nerdedir.
yucika
23 Ağustos 2008, 18:48
Edirnekapıda bir eski BMW ustası var diyolardı. Eski BMW lerin ustası Urallarıda rahat tamir eder. Nede olsa BMW taklidi motorlar Urallar. Eski BMW ustalarını bir araştır. İstanbullu olmadığım için fazla yardımcı olamadım. Birde Ankarada ünal usta (ünal atasavun) var ondan da parça temin etmen mümkün olabilir.
osmanba
23 Ağustos 2008, 19:06
Yucika bu konuda uzman . Tavsiyelerine uyarsan doğru yolu bulacağından eminim.. kolay gelsin..
sertanGs
23 Ağustos 2008, 23:44
ben motorun karbüratör ayarını kendim nasıl yaparım.biraz arastırdım benzin hortumun karbüratöre bağla hortumun icine yağ koy sonra dengelensin demişler.tamam prensibi anladım ama hortumu nereye bağlanacak tam anlamadım yardım lütfen
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO