PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hız Testi II



Sayfa : 1 [2]

EA-Bolu
09 Ağustos 2008, 01:37
Mesleğim elek müh. şu an 2 tane işletme sahibiyim.fedeasyondan motosiklet lisnasım var. bir kısmı teorik sonuçlar. bir kısmıda bazı kuruluşlar tarafından uygulanmış. aynı clasman motosikletlerde pist sonuçları drag sonuçları tamamen sürücüye bağlı. dynometre testleri daha önemli.kırmızının cevabını bana inanmıyorsan bütün motorsiklet firmalarına tek tek sor onlar ne diyecek bakalım. ben yaşayarak bişeyler öğrendim. bunların sonucuna göre yorum yazdım. senin düşüncenede saygım var tabiki. inanmak zorunda deiğilsin.benim yazdığım cevaplar senin bildiğin cevaplarla uyuşuyomu peki ?

dgrmr
09 Ağustos 2008, 01:58
Tecrübenize saygı duyarım ama bu tecrübe ne dediklerimi ne gerçekleri değiştirmez ve bu tecrübe bu işi profesyonelce yapanların verdiği verilere saygı duymayı gerektirir, kanısındayım.

Neyse konuyu uzatmayalım daha fazla derim ben çünkü size göre ne olursa olsun Honda sağlam Kawa hızlı, bana böyle bir söylem asla mantıklı gelemez... Birine sormama gerek yok sayfa 1'de 2008 için neticeler ortada...

black sky
09 Ağustos 2008, 02:32
SüperSport test sonuçlarını ilk mesaja ekledim.
Merak edenler buyursunlar.

Bir de hepsinden karışık bir sıralama yaptım....
Topiğin gidişatına göre belki sonuçlar üzerine yorumda da bulunabiliriz.
Eğer havamda olursam...:)

Aklıma takılan bişey var. Evet 1000 lik makinaların değerleri gerçekten çok yakın yani farkı pilotaj belirliyor ama test verilerine göre 1000 lik ve 600 lük makinaların değerleride birbirine yakın. Örneğin R1 ve 600RR ama otobana çıktığımızda 600 lükler çok gerilerde kalıyorlar. Bence 600 RR 400 ve 1000 metrede R1 e yaklaşamaz bile...

Motorsikletci
09 Ağustos 2008, 19:02
HyperSport
0-100km/h
(Motosikletlerin kaç saniyede 100km/h hıza ulaştığını gösterir)

1. Honda CBR 1000 RR - 2,3saniye
2. Ducati 1098 ve Suzuki GSX-R 1000 - 2,4 saniye
3. Kawasaki ZX-10R,Yamaha YZF 1000 R1 ve Aprilia RSV 1000 R - 2,5 saniye
4. BMW HP2 Sport - 2,9 saniye
5. Buell 1125 R - 3,4 saniye
6. Mv Agusta F4 1078 R (maalesef bu motoru test için vermediler)

Ben bunda bişey anlamadım. Suzuki burda niye yok. siğer sonuçlar hep ilk iki arasında. 100 metrede ilk sıralarda. Bir motorun 100km/h ye diğer 6 motordan yavaş çıkıpta 100metrede diğerlerni geçmesi zaten fiziksel olarak imkansız olmuyormu. Yanlış düşündüğüm bişeymi var?
Ben Suzukinin 3 saniyenin altında çıkacağına eminim.
Bir başka şeyde 1000metre hızları üzerine. Burdaki hızlar yok denmiş. Sende aynı sürede bitirdikleri halde hızları farklı olmuş demişsin. Bence saniyelerin ortalamasını almışlardır. Hızında ortalamasını almak istememişlerdir.

mustafatuzlu
09 Ağustos 2008, 19:18
Honda, 1.lik onda :)

dgrmr
09 Ağustos 2008, 19:27
Ben bunda bişey anlamadım. Suzuki burda niye yok. siğer sonuçlar hep ilk iki arasında. 100 metrede ilk sıralarda. Bir motorun 100km/h ye diğer 6 motordan yavaş çıkıpta 100metrede diğerlerni geçmesi zaten fiziksel olarak imkansız olmuyormu. Yanlış düşündüğüm bişeymi var?
Ben Suzukinin 3 saniyenin altında çıkacağına eminim.
Bir başka şeyde 1000metre hızları üzerine. Burdaki hızlar yok denmiş. Sende aynı sürede bitirdikleri halde hızları farklı olmuş demişsin. Bence saniyelerin ortalamasını almışlardır. Hızında ortalamasını almak istememişlerdir.

Suzuki yok derken neden birinci değil mi demek istiyorsun yoksa hiç mi yok diyorsun. Hiç yok diyorsan 2. siraya bir daha bak... Diğerinin cevabını ise ben veremem :)

COQ
09 Ağustos 2008, 20:54
Kavga etmeye gerek yok.
İlk mesaja marka fanatikliği yaparak yorum yapmayın diye yazmıştım ama ilgilenmemişsiniz bakıyorum.

Akşama tartıştığınız konuyla ve test sonuçlarıyla ilgili görüşlerimi yazacağım.

Sonra devam ederiz.:wiinkk:

mus2aktas
09 Ağustos 2008, 22:01
600 sınıfı değerlendirmelerine neden gsxr 600'ü koymamışlar.Halbuki 1000 cc sınıfı testlerinde var.

SeRHaTeKiNci
09 Ağustos 2008, 22:19
Canım topici katledenler olmuş...
Marka fanatikliğiyle ne alakası var?
Benim için en iyi ölçüm bunlardır işte.
Çok sağol coq abi.

Biraz da ben yorum yapayım...
Ben eğer birgün SS alacak olursam tipine bakıpta alırım.
Niye?
Çünkü sonuçta ben piste çıkmayacağım. Caddede bineceğimiz için son hızına bakmaya, performansı en iyi motosikleti tercih etmem yani.
Hangisinin tipi hoşuma giderse onu alırım.
Ama olurda Allah nasip eder birgün piste çıkarsam alacağım tek motor HONDA olur.

COQ
10 Ağustos 2008, 05:43
Dgmr kibar çocuk.:)

Direkt söyleyemiyor, lafı dolandırıp duruyor.:mrgreen:

Fakat EA-BOLU arkadaşımız anlamamakta ısrarcı.

Aynı arkadaşımız bir başka arkadaşımızın astığı test sonuçlarına da itiraz etmişti.
Neden?
Çünkü Kawasaki birinci değil...:)

Ben emek vermiş 2008 model karşılaştırmalarını yayınlamışım.
Arkadaş gitmiş bir motosiklet sitesinin 2007 dyno ölçümlerini asmış.
Benim açtığım konuyla Dyno ölçümlerinin ne alakası var?
Benim buraya sonuçlarını astığım test 2008 modellerin hız karşılaştırmalarıdır.
Güç karşılaştırmaları değil.
Aramızdan yiğit bir arkadaşımız lütfen artık 2007 değil, 2008 yılında olduğumuzu bu arkadaşa söylesin.
Ben söyleyemeyeceğim. Kötü haber vermeyi sevmiyorum...:)

Sayın EA- BOLU;
ben hatanızı anlamışsınızdır, yazdıklarımızdan ve başkalarının yazdıklarından bir şeyler öğrenmişsinizdir diye saçma sapan bişeyler karaladığınız diğer topiğe bir cevap yazmamıştım.


Hem sizi utandırmak istemediğimden, hem de motosiklet konusunda cahil cühela olduğunuz yazdığıklarınızdan anlaşıldığından,tartışmanın bizi bir yere götürmeyeceğini algılayıp, uzatmamıştım.
Bir çok arkadaşımızın da öyle yaptığını gördüm.

Fakat siz sessiz kalmamızı,
"vaybe!!! nasıl geçirdim heriflere!! bak sesleri solukları kesidi..""
tarzında bir mantıkla karşıladığınız için hızınızı alamayıp, buraya da bulaştınız.

Dgmr ve diğer arkadaşların kibarlıklarından dolayı size direkt olarak söyleyemediği şeyi ben size söyleyeyim.
Motosikletten hiç anlamadığınız yazdığınız her satırdan belli oluyor.
Daha önce de 600cc lik makinanızla 290 küsür kilometre hız yaptığınızı yazmıştınız.
Sizinle ince bir alay geçilmişti ama onu da anlamadınız.
Kusura bakmayın ama motosiklet konusunda kestiğiniz ahkamların ciddiye alınacak tarafı yok.


Sadece eklemek istediğim bişey var.

Kawasaki ya da Suzuki kötü motordur diyen adam çarpılır.:)
Yani kimse sizin aşığı olduğunuz motosiklete kötü demiyor.
Ama siz onu bile anlamamışsınız.
Ben açık yazdığım halde anlamamışsınız.
Muhtemelen bu mesajı da anlayamayacak ve yine abuk subuk yorumlar yazmaya devam edeceksiniz.

Yazdığınız abuklukları açıklamak için, burası herkese açık bir forum, isteyen istediği gibi görüşünü söyleyebilir tarzı muhabbetlere de hiç girmeyin.
Burası yellen yellen ipe diz tarzı yorumları sindirebilecek yapıda bir forum değil.
Başkalarına maddi veya manevi zararlar verebilecek, hatta ölümüne neden olabilecek mesajlara itirazımız her zaman olmuştur ve olmaya da devam edecektir.

Aynı itirazımız bilgiyi yanlış yönlendirme ve başka yere çekme konusunda da vardır.
Size bunca satırı yazmamın nedeni de budur.
Lütfen görüşlerimizin konuyla ilgili olmasına özen gösterelim.

dgrmr
10 Ağustos 2008, 06:24
Yahu koskoca adama ben nasıl söyleyeyim bilemedim :) . Geçen konuda da bilemedim sustum, benim zaten epi topu 2 yıllık motosiklet tecrübem var, kaçırdığım noktalar olabilir diye de düşündüm de "fakat aklın yolu bir", "matematik, fizik, kimya vs. her alanda aynı sonuçları verir" ben ondan dem vurayım bari dedim küçümsüyor gibi oldum.

Hayatta en çok yanlış anlaşılmaktan korkarım başıma gelsin istemedim. Bir de bu güne kadar kimseyi küçümsemedim. Açıkçası, anlamak istemediği için arkadaş, konuyu çokça uzatmak istemedim...

Herneyse benim diyemediğimi veya dersem yanlış anlaşılacağımı hatta "sen kaç yıllık motorcusun ki bana laf söylüyorsun" gibisinden sözlere mâruz kalacağımı düşündüğüm için sustum. Sen zaten gerekeni demişsin abi, yaşın ve tecrüben de müsait, benim demem yakışık almazdı, elimden gelen buydu. İyi geceler...

SeRHaTeKiNci
10 Ağustos 2008, 12:24
Yahu koskoca adama ben nasıl söyleyeyim bilemedim :) . Geçen konuda da bilemedim sustum, benim zaten epi topu 2 yıllık motosiklet tecrübem var, kaçırdığım noktalar olabilir diye de düşündüm de "fakat aklın yolu bir", "matematik, fizik, kimya vs. her alanda aynı sonuçları verir" ben ondan dem vurayım bari dedim küçümsüyor gibi oldum.

Hayatta en çok yanlış anlaşılmaktan korkarım başıma gelsin istemedim. Bir de bu güne kadar kimseyi küçümsemedim. Açıkçası, anlamak istemediği için arkadaş, konuyu çokça uzatmak istemedim...

Herneyse benim diyemediğimi veya dersem yanlış anlaşılacağımı hatta "sen kaç yıllık motorcusun ki bana laf söylüyorsun" gibisinden sözlere mâruz kalacağımı düşündüğüm için sustum. Sen zaten gerekeni demişsin abi, yaşın ve tecrüben de müsait, benim demem yakışık almazdı, elimden gelen buydu. İyi geceler...

Sen tebrik edilecek kalitede bir adamsın kardeşim... :cat:
Tebrik ederim.. :rendeer:

iskenderunlu26
10 Ağustos 2008, 20:46
neden bazı arkadaşlar hala yaw nasıl bu motorun son hızı 260 yazmışlar ben 270 gördm veya honda nasıl en iyi olur yada 400 metreyi ilk başta alır ben kawayla geçtm gibi tartışmalar içindeler yada neyi kanıtlamaya çalışıyorlar anlamıyorum.r1 185 beygir honda 172 beygir honda nsl geçer yaw geçer,adamlar 172 beygiri yeterli buluyorlar demekki yada 172 beygir yetiyr diğer orjinal makinara kafa tutmaya.herkes ss binince çoşuyor zaten hepsi birbirinden güzel makinalr,ama işim üstatları binince araalrında saliselik farklar ortaya çıkıyor,buda her sürende farklı oluyor ortalamalar alınıyr bence çıkan sonuçlara saygı göstermek vede kaile almak lazım
sn. cog; bu ayrıntılı bilgiler vede yorumların için taşekkürlerimi borç bilirim:rendeer:

COQ
12 Ağustos 2008, 03:50
Topiği açarken polemik olacak diye kehanet gösterdim ama kendim polemiğe daldım.:)

Kim görse test sonuçlarıyla ilgili yorum yapacaktım.
Yaparız inşallah bir gün.

Sonuçları asmadığım tek bir test kaldı.
Son hız testi.

Son hız testi önceki verdiğim testten bağımsız ayrı bir test olarak yapıldı.
Son hız testinde diğer testlere girmesine izin verilmeyen Suzuki GSX-R600 da var.
Fakat bana ulaşan sonuçlar 4 Japon ve SS kategorisinde motosikleti bulunan Triumph motosikletlerden oluşuyor.
Eğer dergi izin verirse, diğer sonuçları da yayınlarım.
En hızlıdan en yavaşa sıralayalım yine.

HyperSport


Yamaha YZF 1000 R1 - 296,07 km/h
Kawasaki ZX-10R - 295,46 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 294,03 km/h
Honda CBR 1000 RR - 288,01 km/h



SüperSport


Yamaha YZF 600 R6 - 277,30km/h
Kawasaki ZX-6R - 267,05 km/h
Honda CBR 600 RR - 266,29 km/h
Suzuki GSX-R 600 - 265,44 km/h
Triumph Daytona 675 - 255,10km/h


Burada bana gelen mailde arkadaşların bir yorumu var.
Özellikle yazmışlar.
Ben de buraya yazayım ki bir yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermeyelim.
Ama önce mevzuyu açıklayayım.
Yamaha YZF 1000 R1 ve Kawasaki ZX-6R ile test yapan arkadaşlar, bir kaç ay önce Hollanda'da bu motosikletleri test etmiş ve yukarıda verdiğim hızlara ulaşamamışlardı.

Ben gönderilen sonuçlara cevap olarak biraz dalga geçerek,
"kendinizi geliştirmeye başladınız, yakında iyi birer test pilotu olacağınızı umuyorum"
diye bir mail yollamıştım.:P

Onlarda herhalde alındılar bana baya teferruatlı bir cevap yollamışlar.
ama özet olarak o günkü hava koşullarının uygunsuzluğunu mazeret göstermişler.
Bunun önemli bir detay olduğunu bildiğimden dikkatinize sunmak istedim.

Laf uzadığı için test sonuçları ile ilgili yorumumu bir başka bahara bırakıyorum.
İnşallah bir gün sakin kafayla bir değerlendirme yaparım.

Sadece eklemek istediğim bir şey var.
Testi aynı arkadaşlar yaptığı için burada olmayan ama HyperSport kategorisinde daha önce test ettikleri bir motosikletin de sonuçlarını daha önce yayınlamıştım.
Onların yazdıklarına göre,
olumsuz hava koşullarına rağmen test sonuçlarına göre yukarıda yazdıklarımdan çok daha iyi sonuç çıkaran bir markayı buraya eklemezsem haksızlık etmiş olurum.
Daha önceki test sonuçlarına göre bu motosiklet, son hızda hepsinden iyi..
Şöyleydi.
Mv Agusta F4 312 R 301,7 KM/H

İyi koşullarda 304-306 km/h arasında bir hızı bulabileceklerine inandığım bu motosikleti de es geçmemek lazım.
Fabrikası 312 km/h iddia ediyor ama test pilotları henüz bu hıza ulaşamadı.
312 rakamı da zaten bu iddiadan kaynaklanıyor.

Bir dip not daha eklemek istiyorum.
Polemik konusu olduğu için yazmak zorundayım.

Değerli arkadaşlar.

En çok hız yapan motosiklet ile En hızlı motosiklet iki ayrı kavramdır.

En çok hız yapan motosiklet, Km/h cinsinden saptanabilen en yüksek hıza ulaşabilen motosiklettir.
En hızlı motosiklet ise, bir noktadan diğer noktaya en çabuk varan motosiklettir.
Bu iki kavramı birbirinden ayırmadan, motosikletler hakkında yorum yapmak sağlıklı olmaz.
Bunun açılımını ise başka bir gün yapmaya çalışrım.
Tabii eminim ki ne olduğunu çoğunuz anladınız.
Benim ki anlamayanlar için bir açıklama olacak.
Görüşmek üzere...

tbk_1980
12 Ağustos 2008, 04:51
Teşekkürler; bu kadar polemik arasında emek veriyorsunuz:)

(En çok hız yapan motosiklet ile En hızlı motosiklet iki ayrı kavramdır.)

ER6iNbay
19 Ağustos 2008, 01:26
çok güzel testler teşekkürler coq arkadaşım...
çok faydalı oldu...
keşkim şöle naked lar içinde kapsamlı bi karşılaştırmalı test olsa da, onlarıda öğrensek :)
gözüne çarparsa bi yerlerde öğrenmek isterim :)

507rr
19 Ağustos 2008, 02:00
coq hocam tüm emeklerin için teşekkürler benim bir sorum olacak kafama takılan: ben fanatik bir R6 sempatizanı oldugum için doğru bakamıyor olabilirim :)

ara değer ivmelenmelerinin ne kadar farklı olabileceğini ve sonuçları etkileyebileceginin farkındayım. ama gene de R6'ya bir bakalım:

100.metrede hızı 140.8 kmh (4.6 sn) (kmh olarak en yakınındaki 139.9, 4.3sn)
200.metrede hızı 180.5 kmh (6.9 sn) (kmh olarak en yakınındaki 177, 6.6sn)
400.metrede hızı 218.7 kmh (10.4sn) (kmh olarak en yakınındaki 212.5, 10.2sn)

fakat...

100.metreye ulaşma sırası 4.6 sn ile dördüncü
1000. metreye ulaşma sırası 20.7 saniye ile dördüncü (birinci 19.6 sn, üçüncü 19.9 sn)

hadi bu alet ilk 100 metrede tembellik edip kasasını kaldıramadı 100kmh'a çok çabuk çıkamadıgı için rakiplerinden geride kaldı, peki sonra? sonraki her checkpointte en hızlısı R6. ve maksimum hızın da en iyisi R6 diye biliyoruz. bu durumda: ilk 100kmh'a ulaşasıya kadar (en hızlıya göre) kaybettiği 0.5 saniyeyi kalan 900 metrede geri alamadı mı? 400. metreye baktıgımızda kendi hızına en yakın rakibinden sadece 0.2 saniye geride olmasına ragmen 6kmh daha hızlı. ilk 200 metrede liderle checkpointe ulaşma farkını 0.5'ten 0.3 saniyeye, 400. metredeyse farkı 0.2'ye indiren bu arkadaş buna ragmen kalan 600 metrede 0.2yi kapayamayıp birinciyi elden kaçırdı peki, hiçbirini de mi yakalayamadın bre külüstür? :p yakalamayı bırak üçüncüyle olan farkı bile 0.8 saniyeye çıkmış bininci metrede. 400. metreden sonra bi yerlerde kırmızı ışıkta mı durdu :) rakiplerin 400. metredeki hızları da, 1000.metredeki hızları da R6ya yaklaşamıyor ama R6 bu mesafeyi en yavaş alıyor...

sonuçlara itirazım yok. ama matematiksel olarak taa 100. metreden itibaren rakiplerine göre bu kadar hızlı gidiyor gözükmesine rağmen 400. metreden sonra bile en kötü ortalama ivmelemeye sahip olması (gene de akabinde checkpointi yine en hızlı geçebilmesi) için, önce hızlanıp sonra ivmesinin durulup sakinleşmesi sonra herbirkaç saniyede bir tekrar ivmelenmesi gerekiyor. yani her 100 metrenin ilk 40-60 metresinde tıngır mıngır gidiyor ama son 40-50 metrede canavarlaşıp her checkpointi en hızlı geçiyor... bence R6'nın ivmelenme çizgisi bu kadar dalgalı olamaz :)

COQ
19 Ağustos 2008, 02:23
Güzel soru sormuşsun 507 :)

Kısaca vites değişiyor hocam deyip geçeyim.
Tam randımanı verdikleri devir aralığı ile, vites değiştirme arasında kaybedilen zaman ve devir aralığı farkı belirliyor.

Buna en güzel örnek Hayabusa'nın drag yarışlarında devamlı binliklere geçilmesidir.
Aslında ilk 3 vites yan yana gidiyorlar.
Ama 4. vitese attıklarında binlikler bay bay diyor.
Ha bu iş devam etse ne olur?
Bilmiyorum.:)
Ama bilinen şu ki en sonunda 1000+ diye bir sınıf icat edildi de Hayabusa'nın şanı kurtuldu.:)

Fakat mesele en yüksek hıza ulaşmaksa, Yamaha oldukça başarılı bana göre.
Yani dümdüz bir yolda farkı kapatacağı muhakkak.

Şahsi fikrimi söyleyeyim.
Daha önce Hem R6, hem de R1 kullanmış ve 2002 yılından bu yana çıkan her modeli test etmiş biri olarak sadece kendi fikrimi söylüyorum.
Bilimsel bir tespit olarak almayın lütfen.
Yamaha şanzuman (öyle demek zorunda kaldım) konusunda bir türlü bir düzen tutturamadı bana göre.
Vites kutusunda problemliler.
Onun dışında söylenecek bir şey yok zaten.
İnsanın dibini düşürecek güzellikte motosiklet üretiyorlar.

507rr
19 Ağustos 2008, 02:34
malesef öyle :) R6 görünümünde, Honda dayanıklılıgında, Suzuki artistliginde bir şeyler bulsak alıcaz işte.... (kawa.. ney ney?:))

COQ
19 Ağustos 2008, 02:40
malesef öyle :) R6 görünümünde, Honda dayanıklılıgında, Suzuki artistliginde bir şeyler bulsak alıcaz işte.... (kawa.. ney ney?:))

Kawa..
deyip kalmışsın hocam.:)
gerisini ben getireyim.
Piste çıkacaksan, bana göre bu yıl en hazır motosikleti kawasaki yaptı.
Hem ZX6-R hem de ZX10-R pistte inanılmaz iş çıkarıyorlar.
Neredeyse, sök aynaları, kapat farları gazla diyebileceğim bir motosiklet yapmış Kawasaki.
Hatta çok abartı bir adam değilsen, süspansiyonlarla bile oynama.
O kadara kadar yani.
Hani kaskın içinden nasılsa kimse duymaz diye kahkahaları salarsın ya.:)
Onu yaptıracak kapasitede.

Yolda test edemedim maalesef.

exorcist
19 Ağustos 2008, 10:35
bu tesler içerisinde desmosedici rr yok dimi...

bu makina çıktı çıkalı diğer makinelerle adam gibi kıyaslandığını kamuoyuna sunulduğunu görmedim bi efsane dolaşıyo ama yazılı bişey yok ortada.

sizin bi bilginiz varmı...

COQ
20 Ağustos 2008, 02:42
bu tesler içerisinde desmosedici rr yok dimi...

bu makina çıktı çıkalı diğer makinelerle adam gibi kıyaslandığını kamuoyuna sunulduğunu görmedim bi efsane dolaşıyo ama yazılı bişey yok ortada.

sizin bi bilginiz varmı...

Ducati markasından kastımız bahsettiğin motosiklettir sevgili kardeşim.:)

Yani raporda gördüğün Ducati, o Ducati.:)

ismailcosarr
06 Eylül 2008, 20:34
# Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
# Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
# Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h

CEVAP: Sevgili arkadaşım fizikteki x=v.t formülü, yani daha açık bi dille anlatmam gerekirse yol=hız.zaman bağıntısında daki hız(v) ORTALAMA HIZ dır.Oysa burdaki verilerde geçen 149.4 -148.3-147.1 vs gibi belirtilmiş olan hızlar bu motorların 100. metrede ki ANLIK HIZLARIDIR.Yani bu üç morotorda 100 METRE Yİ 4.1 SANİYEDE tamamlamışlarsa bu motorların ortalama hızları aynı ve 0-100 metre performasları birbirlerine eşşittir anlamına gelir. Sen ortalama hızı bulmak yani 3 motorunda 4.1 saniye içerisindeki ortalama hız değerine ulaşmak istiyorsan x=v.t formülündeki x yerine 100 ü koyar t yerinede 4.1 koyarak v yi çekersen 100/4.1 den v yi 24.3902... metre/saniye olarak bulusun bunuda kilometre/saate çevirirsen bu üç motorun ORTAMLA HIZINI 84.11.. kilometre/saat olarak bulursun yani bu üç motorda 84.11... km/saatlik ortalama hızı tuturarak 4.1 saniyede doğal olarak 100 metrelik mesafeyi aynı sürede tamamlamayı başarmışlardır.
Bu bilgilere dayanarak sana 100. metredeki ANLIK HIZI 147.1 KM/SAAT olan motorun kalkışta diğerlerine göre daha çabuk hızlandını ve dolayısı ile öne geçtiğini daha sonra ise diğer motorların bu farkı kapatıp öndeki motordan daha yüksek bir hıza ulaşarak aradaki farkı kapatıp 100. metrede ona yetiştiklerini söyleyebilirim ve bundan dolayıdır ki diğer motorların 100. metredeki anlık hızları daha yüksek olmalı zaten ORTALAMAYI tuturmak için :) Bu yüzden veriler gayet normal hiç bir yalnışlık yok :) Aklında kalan bi soru işareti olursa sorabilirsin umarım faydalı olmuşumdur.

stunc
06 Eylül 2008, 20:51
Evet benden bu kadar.
Kafanızı karıştırabilecek her türlü mevzu topicte tartışıldı.
Bu nedenle topiği baştan sona okuyup, sorunuz hala varsa öyle sormanızı rica edeceğim.
Aynı topic içerisinde cevabı daha önce verilmiş sorularla sık sık karşılaşıyoruz....

ellerine sağlık hocam. sizden bi test yapmanızı rica edecem. olanağınız var demekki. test şu
bu motosikletlerin en yüksek viteste aynı devirde ki süratleri ne acaba?
motor devirleri aynı olacak mesela 5000 devirde veya 4000 devirde yaptıkları süratleri ne?
şimdiden teşekkürler.

GhostRider-L
23 Eylül 2008, 11:43
Bu 3 motorda 400 metreyi 4,1 saniyede kat ettiyse neden hızları farklı ? Üçününde aynı olması lazım, acaba hangi markanın saati doğru :D honda tartışılmaz doğru derim abi

ekuzdere
29 Aralık 2008, 20:20
# Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
# Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
# Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h

CEVAP: Sevgili arkadaşım fizikteki x=v.t formülü, yani daha açık bi dille anlatmam gerekirse yol=hız.zaman bağıntısında daki hız(v) ORTALAMA HIZ dır.Oysa burdaki verilerde geçen 149.4 -148.3-147.1 vs gibi belirtilmiş olan hızlar bu motorların 100. metrede ki ANLIK HIZLARIDIR.Yani bu üç morotorda 100 METRE Yİ 4.1 SANİYEDE tamamlamışlarsa bu motorların ortalama hızları aynı ve 0-100 metre performasları birbirlerine eşşittir anlamına gelir. Sen ortalama hızı bulmak yani 3 motorunda 4.1 saniye içerisindeki ortalama hız değerine ulaşmak istiyorsan x=v.t formülündeki x yerine 100 ü koyar t yerinede 4.1 koyarak v yi çekersen 100/4.1 den v yi 24.3902... metre/saniye olarak bulusun bunuda kilometre/saate çevirirsen bu üç motorun ORTAMLA HIZINI 84.11.. kilometre/saat olarak bulursun yani bu üç motorda 84.11... km/saatlik ortalama hızı tuturarak 4.1 saniyede doğal olarak 100 metrelik mesafeyi aynı sürede tamamlamayı başarmışlardır.
Bu bilgilere dayanarak sana 100. metredeki ANLIK HIZI 147.1 KM/SAAT olan motorun kalkışta diğerlerine göre daha çabuk hızlandını ve dolayısı ile öne geçtiğini daha sonra ise diğer motorların bu farkı kapatıp öndeki motordan daha yüksek bir hıza ulaşarak aradaki farkı kapatıp 100. metrede ona yetiştiklerini söyleyebilirim ve bundan dolayıdır ki diğer motorların 100. metredeki anlık hızları daha yüksek olmalı zaten ORTALAMAYI tuturmak için :) Bu yüzden veriler gayet normal hiç bir yalnışlık yok :) Aklında kalan bi soru işareti olursa sorabilirsin umarım faydalı olmuşumdur.



Valla kardeşim cevapları okumaya başladığımda bu aynı saniyede aynı hız olması gerekir göstergeleri bozuk gibi saçmalıkları okuyunca içim gitti.. Bunu nasıl açıklarım diye düşünüyordum iyiki sen gerekli açıklamayı yapmışsın, arkadaşlarımızın anladıklarını umuyorum =)

Ramazan Can
29 Aralık 2008, 20:35
ellerinize sağlık................

willy_chorlu
30 Aralık 2008, 00:19
bence motordan motora fark var biri 200 kg iken öteki 190 kg dır ve binici çok önemlidir. 10 kg bile yavaşlamadır tabikide benim fikrim

motorhocası
30 Aralık 2008, 00:50
Düzgün doğrusal hareket mi ki bu son hızlar aynı çıksın.

İvmeli hareket var ve vites geçişleriyle kesintili bir hızlanma söz konusu. Ve

aynı aletin 2. denemedesinde finish hızları farklı olacaktır. Saygılar.

thecoolzzz
30 Aralık 2008, 03:01
inceden bi fizik dersi tadında güzel bi polemik oluşmus böylece hepimiz daha bilgili motorcular haline geliyoruz heheh :)

obsTR
24 Mart 2009, 07:21
coq hocam ellerine saglik testte yanlis olabilecek bisey goremedim konuyu cok guzel aciklamissin herkese.. ellerine saglik hayran kaldim sana:)

aSuBaYaH
24 Mart 2009, 10:25
arkadaşım emegine sağlık, bunlar dyno verileri sanırım, birde üzerinde otobana çıkıp teste tabi tutmak lazım.

COQ
26 Mart 2009, 03:05
coq hocam ellerine saglik testte yanlis olabilecek bisey goremedim konuyu cok guzel aciklamissin herkese.. ellerine saglik hayran kaldim sana:)


Bu eskidi yenisi var hocam.:wiinkk:

http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/57883-2009-ss-karsilastirmasi.html


arkadaşım emegine sağlık, bunlar dyno verileri sanırım, birde üzerinde otobana çıkıp teste tabi tutmak lazım.

Dyno cihazlari henuz bu kadar ayrintili sonuçlar verebilecek kadar gelismedi hocam.:)
zaten gelismesine de gerek yok yapilis amaci belli.
Motosikletler, profesyonel test pilotlari tarafindan test ediliyor.
Fakat bu topic miadini doldurdu.
Ustte ki arkadasa da yazdigim gibi yeni modellerin testleri var artik.

< iLk@yy >
26 Mart 2009, 03:49
bi anda 2 diye görünce ne oluyoruz dedim

Batuhan_82
19 Ocak 2010, 01:01
1000RR yurumuyor dıyenlere kapak olsun dragta nasıl delmiş hepsini :D

alp_tunay
19 Ocak 2010, 01:07
1000RR yurumuyor dıyenlere kapak olsun dragta nasıl delmiş hepsini :D

1000RR geriden geliyor usta ne delmesi....:P:P:P

Konu 2 yıl geçmiş..Yenisinin linkini cog vermiş... :)

http://www.motosiklet.net/forum/mark...astirmasi.html

yürekçe
19 Ocak 2010, 01:23
hmmmm beynimde bazı şimşekler çaktı :)
kendimce düşündüğüm bazı şeyler aslında olasılığı yüksek şeylermiş ama hondadan bu kadar performans beklemiyordum...

sularseller
20 Ocak 2010, 12:31
İyide vasco cum hızları dediğimiz rakamların ölçü birimi km/saat değil mi?

Yani

Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h

ise eğer bu şu demektir:

1 saatte 149,4 km yol kateder

30 dakikada 74,7 km yol kateder

15 dakikada 37,35 km yol kateder

........ vs vs vs vs vs ..........

4,1 saniyede 400 metre yol kateder.

Kısacası motor araba uçak farketmez, ölçü birimimiz km/h ise.

3 ayrı araç 400 metreyi 4,1 saniyede kat ediyorsa 1 saatte aynı mesafeyi katemeleri lazım.

Daha doğrusu üçüde aynı anda 4,1 saniyede 400 metreyi katediyorsa üçünede doğru çalışan aynı ayarda gösterge takılı olsa hızlarıda o anda aynı rakamı gösterir.

Yani bu üç motordan en az 2 si hatalı gösteriyor, yada üçü :P

İlk metrelerdeki hızlanmaları değişkenlik gösteriyorsa bu olabilir 4.1 sn hepsinde bence doğru km leride.

Bunu şöyle bir grafikte gösterebileriz;

http://img253.imageshack.us/img253/3257/hslanma.jpg

bilginozi
14 Mart 2015, 23:48
Evet değerli forum sakinleri.
Yepyeni bir polemik konusuyla tekrar karşınızdayız.:)
İlkini bir kaç ay önce vermiş olduğum hız testi serimizin ikincisi, özellikle aynı tip motosikletler(Sport) arasında karşılaştırma yapmak isteyenleri hedef alan bir test sonucu.

Tabii beğendiği marka ve modeli üst sıralarda göremeyen arkadaşlarımızın veryansınlarını göze alarak açtım topiği.
Gelecek tepkileri artık ezbere bildiğimden kaale almayacağım.
Yalnız bir tek konu var onu şimdiden yazayım.

Bir çok arkadaşımız farklı topicler açıp, test sonuçları yayınladılar.
En iyisi olduğunu iddia ettiği markanın yerlerde süründüğünü gören bir çok fanatik arkadaşımız, hemen şu kalıp cümleyi yazıyorlar.

"Her dergi farklı test sonucu veriyor.Hangisine inanacağız??"

Yukarıdaki cümleyi yazan arkadaşlar lütfen hangi dergilerin test sonuçlarının farklı olduğunu da buraya yazsınlar.
Yazamıyorlarsa o cümleyi kullanmasınlar....

Bunun dışında, ben size dememişmiydim!!!

Şeklinde havalara girecek arkadaşlar da lütfen kendilerini yormasınlar.
Herhangi bir markanın, herhangi bir modelinin üstünlüğü ortalama kullanıcı için bir değer taşımaz.
Motosikletin ne kadar iyi olduğu değil,
sizin o motosikletin üzerinde ne kadar iyi olduğunuz önemlidir.

Ben sadece yapılan bir karşılaştırmanın sonucunu buraya alıyorum.
Bunu yapmaktaki amacım,sadece bir fikriniz olsun diye değildir.
Bu testler ne koşullarda yapılıyor, aranan kriterler nelerdir? gibi konularda bilginiz olsun diyedir.


Madem amacımız bilgilendirmek, öyleyse testin iç yüzünü de anlatayım biraz.

Bu yıl Bol D'or ve Endurance yarışlarına katılacak olan MotoRevue yarış takımının 4 pilotu (ki bu pilotların içerisinde sébastien charpentier de var.) yaklaşan Çin Olimpiyatları için bir ambiyans düzenlediler.
Motosikletlerle olimpiyat yarışma dallarına katıldılar.:)

Şaka yapmıyorum.
Uzun atlama(Kawasaki)
100 metre engelli (Ducati)
Kulplu Beygir(Honda)
Disk atma(Ön fren diski atıldı)
Gülle atma(Piston atıldı)


Yüzme vs....

gibi bir çok dalda gerçekleşti.:)

Yani amaç şaklabanlık yapmaktı ama iş akselerasyon testine gelince ciddi olundu.


Testte kullanılan motosikler, SüperSport ve HyperSport sınıfında piyasada bulunan hemen tüm modellerle yapıldı.
Herhangi bir pist yarışında bulunmasa da markanın sport diye lanse ettiği edinilebilen tüm motosikletler kullanıldı.
En azından çok merak ettiğiniz 4 Japon var.:)

Şimdi akselerasyon testi nasıl oluyor?
Önce onu açıklayayım isterseniz.

Motosikletler bir başlangıç çizgisinden kalkarlar ve 1000 metre giderler.

Bu gittikleri bin metre içerisinde 100m-200m-400m ve 1000m performansları ölçülür.

Yani bu mesafeleri kaç saniyede aldıkları ve o an kaç km/h hızda oldukları kaydedilir.
Buna ek olarak, 0-100km/h zamanları da ölçülür.

Tüm bu verilerin toplamına biz akselerasyon diyoruz.(Böyle yazılmıyor ama böyle okunuyor)

Geçen topicte sıralamayı yapılış sırasına göre vermiştim ve kulakları çınlasın Metehan itiraz etmişti.
Bu nedenle sıralamayı en iyiden en kötüye doğru veriyorum...

HyperSport
0-100km/h
(Motosikletlerin kaç saniyede 100km/h hıza ulaştığını gösterir)


Honda CBR 1000 RR - 2,3saniye
Ducati 1098 ve Suzuki GSX-R 1000 - 2,4 saniye
Kawasaki ZX-10R,Yamaha YZF 1000 R1 ve Aprilia RSV 1000 R - 2,5 saniye
BMW HP2 Sport - 2,9 saniye
Buell 1125 R - 3,4 saniye
Mv Agusta F4 1078 R (maalesef bu motoru test için vermediler)

0-100 metre
(Motosikletlerin kalkıştan 100 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve yüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü)


Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h
Kawasaki ZX-10R - 4,2 saniye - 145,9 km/h
Aprilia RSV 1000 R - 4,2 saniye - 142,4 km/h
Yamaha YZF 1000 R1 - 4,3 saniye - 150 km/h
BMW HP2 Sport - 4,3 saniye - 139,8 km/h
Buell 1125 R - 4,6 saniye - 134 km/h



0-200 metre
Motosikletlerin kalkıştan 200 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve ikiyüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü.)


Honda CBR 1000 RR - 6,2 saniye - 199,2 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 6,2 saniye - 195,7 km/h
Ducati 1098 - 6,2 saniye - 191,8 km/h
Kawasaki ZX-10R - 6,3 saniye - 196 km/h
Yamaha YZF 1000 R1 - 6,3 saniye - 192,8 km/h
Aprilia RSV 1000 R - 6,5 saniye - 180,1 km/h
BMW HP2 Sport - 6,6 saniye - 175,2 km/h
Buell 1125 R - 6,8 saniye - 183 km/h


0-400 metre

Motosikletlerin kalkıştan 400 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve dörtyüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü.)



Honda CBR 1000 RR - 9,4 saniye - 242,8 km/h
Suzuki GSX-R 1000 - 9,5 saniye - 239,6 km/h
Yamaha YZF 1000 R1 - 9,6 saniye - 239,1 km/h
Kawasaki ZX-10R - 9,6 saniye - 239 km/h
Ducati 1098 - 9,6 saniye - 229,6 km/h
Aprilia RSV 1000 R - 10 saniye - 217,5 km/h
BMW HP2 Sport - 10,3 saniye - Yok
Buell 1125 R - 11,8 saniye - 232 km/h



0-1000 metre

Motosikletlerin kalkıştan 1000 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve bininci metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü.)


Suzuki GSX-R 1000 - 17,6 saniye - yok
Honda CBR 1000 RR,Yamaha YZF 1000 R1 ve Kawasaki ZX-10 R - 17,7 saniye - yok
Ducati 1098 - 18,1 saniye - yok
Aprilia RSV 1000 R - 19 saniye - 258,6 km/h
Diğer markaların ölçümleri yapılmadı


NOT: Yukarıda ki sıralama; zaman olarak aynı dereceyi yapan motosikletlerin son hızlarına bakarak yapılmıştır. Yani ikisi de aynı saniyeyi yapmış niye A markasını B markasından üste yazdın geyiği olmasın.

Son hız kısmında,YOK yazan yerlerde mevzu şudur.
Bu sonuçlar bir kaç deneme sonucunda çıkarıldı.
Fakat bazı markalar her seferinde aynı süreyi vermelerine rağmen, aynı hızı vermediler.:)
Nedenini ben de bilmiyorum.:)

Neyse 600cc gurubunu da yarın değerlendiririz.
Uykum geldi.
Yatacam...

Tabii ara segmentte var.

GSX-R 750, KTM RC8 ve Ducati 848 modellerini de ayrıca değerlendireceğiz.
Hatta keyfim yerinde olursa, ortaya karışık bir şeyler de yaparım...:)

Daha sonra sonuçları da yorumlayacağım tabii.

Şimdilik sizin yorumlarınızla devam edelim....

Görüşmek üzere.....




**********************************

Zaman ne çabuk geçiyor.
Bakın yarın olmuş.:)
Konu güzel gelişmiş.
Katılan,soru soran tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Daha önce de yazmıştım.
Daha sonra sonuçları da yorumlarız.

Gelelim şimdi 600cc yani SS test sonuçlarına...
Maalesef Suzuki testlerde yok.Ama ben de bir adet test sonucu daha olacaktı. Bulabilirsem buraya eklerim...
0-100 km/h

Triumph Daytona 675 - 2,5 saniye
Honda CBR 600 RR - 2,7 saniye
Yamaha YZF 600 R6 ve Kawasaki ZX-6R - 3 saniye


0-100 metre


Honda CBR 600 RR - 4,3 sn - 139,9 km/h
Triumph Daytona 675 - 4,3 sn - 136,3 km/h
Kawasaki ZX-6R - 4,5 sn - 129,5 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 4,6 sn - 140,8 km/h


0-200 metre


Honda CBR 600 RR - 6,6 sn -177 km/h
Triumph Daytona 675 - 6,6 sn - 174,3 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 6,9 saniye - 180,5 km/h
Kawasaki ZX-6R - 171 km/h


0-400 metre


Honda CBR 600 RR - 10,2 sn - 212,5 km/h
Triumph Daytona 675 - 10,3 sn - 209,3 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 10,4 sn - 218,7 km/h
Kawasaki ZX-6R - 10,6 sn - 209,2 km/h


0-1000 metre


Honda CBR 600 RR - 19,6 sn - 241,9 km/h
Triumph Daytona 675 - 19,7 sn 244,7 km/h
Kawasaki ZX-6R - 19,9 sn - 244,6 km/h
Yamaha YZF 600 R6 - 20,7 sn - yok


Evet sonuçlar böyle.

Şimdi yukarıdaki sonuçlara ve elimde verileri bulunan diğer motorlara göre ortaya karışık bir 0-100km/h sıralaması yapacağım müsadenizle.:)

0-100km/h Ortaya Karışık Salata Sonuçları


Honda CBR 1000 RR -*-2,3 saniye
Suzuki GSXR 1000 ve Ducati 1098 - * - 2,4 saniye
Triumph Daytona 675 - Yamaha YZF 1000 R1 - Kawasaki ZX-10R ve Aprilia RSV 1000 R -*- 2,5 saniye
Honda CBR 600 RR ve Ducati 848 -*- 2,7 saniye
BMW HP2 Sport -*- 2,9 saniye
Kawasaki ZX-6R ve Yamaha YZF 600 R6 -*- 3 saniye
KTM RC8 -*- 3,1 saniye
Buell 1125 R -*- 3,4 saniye


Evet benden bu kadar.
Kafanızı karıştırabilecek her türlü mevzu topicte tartışıldı.
Bu nedenle topiği baştan sona okuyup, sorunuz hala varsa öyle sormanızı rica edeceğim.
Aynı topic içerisinde cevabı daha önce verilmiş sorularla sık sık karşılaşıyoruz....

Konuyu hortlatmış olucam ama spor motosiklet kullanım aralığı genellikle 200km/h dan az olduğunu düşünürsek cadde kullanımında 1000cc nasıl bir avantajı olabilir fikri olan varmı ? Yani zaten 200km hıza kadar ivmelenme neredeyse aynı 200km hızın üzerine pek çıkılmayacaksa 1000cc çok da gerekli değil sanki.

LynXMaSTeR
28 Mart 2015, 23:51
honda hepsini tokatlamış yav :)

Ros1n2
22 Şubat 2016, 19:33
Elinize sağlık güzel bir karşılastrma olmuş fakat R6 nin diğer 600cc lerin gerisinde kalmış olması pek gerçekçi gelmedi bana. Kalkışta ve son hızda r6 nın 600rr ın arkasında kaldığını görmedim hiç..

spil
22 Şubat 2016, 19:52
Bence hepsi güzel motorlar hangisini beğeniyorsaniz alın geçin hiç farketmez bence

Karalı
22 Şubat 2016, 20:33
Bence tercih meselesi hepsi aynı aşşa yukarı iş pilotta bitiyor güzel konu elinize sağlık