aytskal
26 Temmuz 2008, 16:33
Geçtiğimiz Cuma gecesi arkadaşım aradı saat 01:00 gibi motosikleti Yamaha YBR 125 ile yolda kalmış Menemen civarlarında...Atladık arabaya kendilerine ulaştık...Motosikleti durdurmuş ardından tekrar yola çıkmak istemiş ancak bir türlü marş basmamış...Bir çok kez denedik ancak bir türlü marş basmadı.Bujiyi marş motorunu falan kontrol ettik soruna rastlayamadım...Sıra geldi aküye ; ölçü aletini ve 12 V. batarya yanımda getirmiştim...Akü üzerinde 12.62 Volt gerilim ölçtüm...
http://img379.imageshack.us/img379/9475/goruntu697qw2.jpg (http://imageshack.us)
Akünün suyu tamamen bitmiş...Lower level (Düşük seviye) işaretininin yanısıra su peteklerin altında bile görünmüyordu...Bu noktadan sonrası biraz ilginç.Bilgisayar sistemlerinde kullanılan kesintisiz güç kaynaklarında UPS cihazlarında kullanılan bataryalar 12 Volt yani motosikletlerde kullanılan akülerle gerilim aynı.Bu bataryaları işyerinde değiştirirken motosiklet aküsü yerine kullanılıp kullanılamayacağını merak etmiştim.
http://img182.imageshack.us/img182/9489/goruntu708ck0.jpg (http://imageshack.us)
http://img367.imageshack.us/img367/521/goruntu699jh8.jpg (http://imageshack.us)
Bu nokta esasen oldukça riskli...Motosikletin aküsü 5 amper Bataryalar 1,75 amper arada 3\1 oranında güç farkı var...Bağlantı işlemine arkadaşım başlamıştı.Kendisi aküyü sökmeden bağlantı yapmaya başlamış...Dikkat edilmesi gereken nokta arkadaşımın yaptığı hata ; seri bir bağlantıda gerilim toplam 24 Volta çıkar ve sistem ciddi zararlar görür...Motosikletin aküsünün (+) ve (-) uçlarını söktükten sonra polaritelerini karıştırmadan elimdeki bataryayı bağladım.Marşa bastım ve ikinci denemede aldı!.
http://img367.imageshack.us/img367/5788/goruntu710gu2.jpg (http://imageshack.us)
http://img367.imageshack.us/img367/7540/goruntu705dh3.jpg (http://imageshack.us)
Yaklaşık 10 dk kadar farları ve diğer elemanları kapatıp bu şekilde yol alıp benzinciye ulaştık.Motosiklette yol boyunca motorda güç kesintileri yaşadık...Batarya normalden fazla ısınmış bunun nedeni büyük ihtimalle amper yani güç farkı.Bataryayı söküp aküye saf su ilavesi yaptık 10 dk kadarda çay molası verdikten sonra tekrar marşa bastık motosiklet bu defada üçüncü denemede aldı...Hiç yoktan iyidir bu akü hiç marş basmıyordu...
http://img374.imageshack.us/img374/9962/goruntu701sb2.jpg (http://imageshack.us)
http://img367.imageshack.us/img367/7157/goruntu695rb6.jpg (http://imageshack.us)
http://img182.imageshack.us/img182/7417/goruntu704sl8.jpg (http://imageshack.us)
http://img182.imageshack.us/img182/8899/goruntu696hi0.jpg (http://imageshack.us)
http://img292.imageshack.us/img292/7750/goruntu707ja1.jpg (http://imageshack.us)
Motosikletimizin marş basma problemi devam ediyor...Büyük ihtimalle sorun aküden kaynaklanıyor ancak ölçtüğüm 12 Volt gerilim ve saf su ilavesi sonrası hala sorunun devam ediyor olması kafamda soru işaretlerine yol açtı...Arkadaşlar bu noktada probleme neden olabilecek başka bir nokta olabilirmi tavsiye edebileceğiniz kontrol edilebilecek bir nokta yada aksam varmı tavsiyelerinize ihtiyacımız var.Herkeze teşekkürler...
Not:Bizim yaptığımız tamamen Amatör anlamda bir denemeden ibaret...Kesinlikle hiçbir arkadaşıma tavsiye etmiyorum...
http://img379.imageshack.us/img379/9475/goruntu697qw2.jpg (http://imageshack.us)
Akünün suyu tamamen bitmiş...Lower level (Düşük seviye) işaretininin yanısıra su peteklerin altında bile görünmüyordu...Bu noktadan sonrası biraz ilginç.Bilgisayar sistemlerinde kullanılan kesintisiz güç kaynaklarında UPS cihazlarında kullanılan bataryalar 12 Volt yani motosikletlerde kullanılan akülerle gerilim aynı.Bu bataryaları işyerinde değiştirirken motosiklet aküsü yerine kullanılıp kullanılamayacağını merak etmiştim.
http://img182.imageshack.us/img182/9489/goruntu708ck0.jpg (http://imageshack.us)
http://img367.imageshack.us/img367/521/goruntu699jh8.jpg (http://imageshack.us)
Bu nokta esasen oldukça riskli...Motosikletin aküsü 5 amper Bataryalar 1,75 amper arada 3\1 oranında güç farkı var...Bağlantı işlemine arkadaşım başlamıştı.Kendisi aküyü sökmeden bağlantı yapmaya başlamış...Dikkat edilmesi gereken nokta arkadaşımın yaptığı hata ; seri bir bağlantıda gerilim toplam 24 Volta çıkar ve sistem ciddi zararlar görür...Motosikletin aküsünün (+) ve (-) uçlarını söktükten sonra polaritelerini karıştırmadan elimdeki bataryayı bağladım.Marşa bastım ve ikinci denemede aldı!.
http://img367.imageshack.us/img367/5788/goruntu710gu2.jpg (http://imageshack.us)
http://img367.imageshack.us/img367/7540/goruntu705dh3.jpg (http://imageshack.us)
Yaklaşık 10 dk kadar farları ve diğer elemanları kapatıp bu şekilde yol alıp benzinciye ulaştık.Motosiklette yol boyunca motorda güç kesintileri yaşadık...Batarya normalden fazla ısınmış bunun nedeni büyük ihtimalle amper yani güç farkı.Bataryayı söküp aküye saf su ilavesi yaptık 10 dk kadarda çay molası verdikten sonra tekrar marşa bastık motosiklet bu defada üçüncü denemede aldı...Hiç yoktan iyidir bu akü hiç marş basmıyordu...
http://img374.imageshack.us/img374/9962/goruntu701sb2.jpg (http://imageshack.us)
http://img367.imageshack.us/img367/7157/goruntu695rb6.jpg (http://imageshack.us)
http://img182.imageshack.us/img182/7417/goruntu704sl8.jpg (http://imageshack.us)
http://img182.imageshack.us/img182/8899/goruntu696hi0.jpg (http://imageshack.us)
http://img292.imageshack.us/img292/7750/goruntu707ja1.jpg (http://imageshack.us)
Motosikletimizin marş basma problemi devam ediyor...Büyük ihtimalle sorun aküden kaynaklanıyor ancak ölçtüğüm 12 Volt gerilim ve saf su ilavesi sonrası hala sorunun devam ediyor olması kafamda soru işaretlerine yol açtı...Arkadaşlar bu noktada probleme neden olabilecek başka bir nokta olabilirmi tavsiye edebileceğiniz kontrol edilebilecek bir nokta yada aksam varmı tavsiyelerinize ihtiyacımız var.Herkeze teşekkürler...
Not:Bizim yaptığımız tamamen Amatör anlamda bir denemeden ibaret...Kesinlikle hiçbir arkadaşıma tavsiye etmiyorum...