PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 6000 km bakimi ve yag degisimi



_alp_
06 Temmuz 2008, 15:03
Merhaba,

Gecenlerde motorun kullanim kitapcigina baktim ve 6000 bakiminda sadece belirli yerlerin gozden gecirilmesi gerektigi yaziyor. Yag ve yag filtresi degisir diye bir ibare yok. Emin olmak icin motorumun service manuel'ini buldum. Orada da ayni sekilde. Servisler 6000 de yag ve yag filtresi degistiriyor ve ben de bundan onceki motorumda eyvallah demistim.

Sormak istedigim sizin kullanim kitapciklarinizda da bu sekilde mi? Bir de servisler degisirse iyi olur ama siz bilirsiniz demiyor, direk degistiriyor. Herkes te 6000 de yag degistirmek gerekir diye ahkam kesiyor. Nasil is anlamadim. :silent:

Bu arada sanirim motorumun bakimlarini bundan sonra kendim yapacagim. Tork anahtari (hicbir usta kullanmiyor, hepsi kafasina gore sikiyor o da ayri bir konu :) ) ve yag buldum. Bujileri de lazim oldukca, E-Bay'den alacagim (tanesi 2,5 avro, kargo da 2,5 avro :wiinkk: ). Yag filtresi olarak K&N dusunuyorum. Honda atom da olur. Turkiye'den temin edebilecegim bir yer bilen var mi? Yoksa yag filtresini de E-Bay'den alacagim. Hava filtresi K&N, o degismiyor zaten.

Herkese sevgiler, saygilar.

ExTReMa
10 Temmuz 2008, 19:27
Aslına bakarsan yağ değişimi km ile sınırlamak mantıksız.
Örneğin bir yağ 1000 de özelliğini yitiriyorsa bir diğeri 500 km de yitirebilir.
Aynı şekilde hava filtreside böyledir.
Bunlar soğuğa sıcağa tozlu yola v.s. değişim gösterirler.
Bu yüzden servisleride suçlamak mantıksız olur.
Biz yaz aylarında 1000 km de yağ değiştireceğimize 600-700 km de değişim öneriyoruz bu demek değildir ki yağdan para kazanalım.
Altı üstü 5-10 ytk kazanıyoruz.
Birde şöyle düşünün yağı geç değiştirirseniz size vereceği zararlar sonrasında cıkacak hesap yağın birkaç mislidir sanırım :)
Tork anahtarına gelince bizde kullanmıyoruz nedeni ise tork anahtarları genelde somunları yalama yapmak için geliştirilmiş :)
Ne zaman sıksak yalama oluyorlar :farao: