Orijinalini görmek için tıklayınız : yağ pompası yağlamayı kesermi?
aegeanxtr
19 Haziran 2008, 02:37
hep merak etmişimdir acaba yolda giderken yağ pompası arızalanıp yağlamayı kesermi keserse bunu nasıl anlarız? motorum mondial 151rs
kuyucadısı
19 Haziran 2008, 03:09
bu soruyu bilirsek ne kazanıcaz :queen:
eeraktan
19 Haziran 2008, 03:18
ha ya bitmiş ha yağ pompası bozulmuş aynı şey zaten :)
Motor kilitler sen zaten anlarsın ondan sonra :P
mondi.playturk
19 Haziran 2008, 03:19
bende hiç olmadı ama dikkat et yagına iyi bak her zaman tabi normaldır makıne bu ne yapacagı bellı olmaz...
alp_tunay
19 Haziran 2008, 03:22
Tabiiki kesebilir.... Arıza yaparsa keser.... Neden kesmesin ki?...:cat:
xufuk
19 Haziran 2008, 10:19
Yağ pompası arıza yaparsa motorun yağsız kalır ve kitler çünki pompa yağı yukarlara kadar çıkaran bir parça yağ aşağıda kaldığında piston silindir yağlanmayacaktır yapa bileceğin pek bişey yok motorun bakımlarını sürekli düzenli yapmaktan başka ila kontrol edicem dersen motor çalıştığında yağ yukarı çıktığından motoru stop edip yağ çubunu bandır çıkar yağ seviyesi çok çok az oldunu görüceksin 5-10 dk bekleyip yeniden bandırdığında yağ seviyesi yükselmiş ve eski seviyesinde oldunu görüceksin yağ pompası bozuksa seviye pek değişmez hep yağ aşadadır diye bir mantık yürütüle bilir..
teknikhoca
19 Haziran 2008, 11:07
Merhabalar.
Yağ pompasının ana görevi, silindir üst kapağında bulunan sübab ve külbütör mekanizmasını yağlamaktır. Pompa mekanik tabanlıdır ve genelde basit bir dişli mekaniğine sahiptir. Arızası çok kolay gerçekleşmez ama özellikle yağınız çok kirli ise, yada herhangi bir nedenle motorunuzdan bir parça koparak yağ pompasına takılırsa kilitlenir ve görevini yapamaz duruma gelir. Ancak çok olası bir durum değil, zira hem yağ pompaya gelmeden önce süzgeçten geçer hemde yine kendisi yağ içinde çalışıtğı için kolay kolay aşınmaz.
Yüksek model motorlarda yağ lambasının yanması ile arıza hemen belli olur. Yağ müşiri yağ pompasının basıncını kontrol eder çünkü. Ancak sizin tip motorlarda bu durum ya @xufuk beyin dediği gibi sık sık kontrol ile, yada motorunuzun sübablarından gelen artan tıkırtı sesi ile belli olur.
xufuk
19 Haziran 2008, 18:27
Hocam herşeyi açıklamış daha lafa ne hacet Güzel bilgiler için teşekkürler
tuncsall
19 Haziran 2008, 19:17
teknikhocanın söyleyeceklirene ilaveten.. olaki yağ pampası yağlamayı keserse ilk önce bir yanık kokusu alırsın daha sonra bir ses gelir ve motor durur bu motorun şiştiği anlamına gelir. Ama inşallah öyle birşey yaşamazsın.
aegeanxtr
19 Haziran 2008, 23:38
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
mein_führer
20 Haziran 2008, 00:06
evet yazılanlar doğru yağ pompası subap takımını yağlıyor gereken yağ silindire zaten krankın çarpmasıyla gerçekleşiyor yani yağlama yapılıyor
motor işiyle uğrasan arkadaşlarımız yağ pompasının bozulmasını subaplardan çıkan sesle anlaya bilir şakır şakır bir ses yani bir deyiml dikiş makinası gibi çalıştığında bu sese kulak verilmelidir yoksaaaaa
baya bir süre çalışır subaplar kuru çalıştığından sonunda subabın biri basılı kalıcak alttan gelen pistonda subapa bir çakacak subapta pistonun üstüne güzel bir delik açacak
piston segman silindir subap gerekirse piyanolar değişecek
şimdiki motorlara rektifiye dediğiğmiz şeyleri yapmıyorlar parçaları ucuz olduğundan komple değiştiriyorlar
bu arıza yaptığında yine max 400 ytl yi cebinizden çıktı bilin
arkadaşlar bir tavsiyem daha olcak size bazı iki zamanlı motorlarda ayrı yağ deposu var silindir ayrı depodan alıyor yağı bu pompalar bozulabilme olanağı biraz fazla bu yüzden yağınızı benzinin içine koyarsanız tam garanti olur
saygılarımla !!!!!!!
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO