PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Nesil 2 Zamanlı motorlar ile ilgili yanlış bilinenler!!!



Sayfa : [1] 2 3

cihantavuz
10 Haziran 2008, 12:36
Arkadaslar baslıktada yazdıgım gibi yeni modelde olsa 2 zamanlı motorlara karsı genel motor kullanıcıları tarafından muthiş bir onyargı var.Genel anlamda topicleri inceledigimizde 2 zamanlıyla ılgılı bir diyalog durumunda hemen olumsuz dusunceler ortaya atılıp bu konuda bılgı edınmeye calısan arkadasların önü kesilmekte.Gereğini belirtmeden ve genelde yanlış bilgileri gerekçe gostererek negatif bir politika yurutulmekte.Bu konuda biz yeni nesil 2 zamanlı motosiklet kullanıcısı arkadaslar.Bu konuda merak duyan,eksik bilgisi oldugunu düşünen herkese herturlu bılgılendırmeyı yapmaya hazırız.

VaScO1925
10 Haziran 2008, 12:38
o zaman benım merak ettıgım bişi abartıldıgı kadar çokmu yakıyor 2 zamanlılar? nedır ortalama 80 km hız ıle gpr 125 in yakıtı mesela ?

kaç litre benzine ne akdar yag koyuluyor yada yag haznesı ayrı ise kaç liitre yağ ne kadar km gidiyor ?

PIERzig
10 Haziran 2008, 12:47
o zaman benım merak ettıgım bişi abartıldıgı kadar çokmu yakıyor 2 zamanlılar? nedır ortalama 80 km hız ıle gpr 125 in yakıtı mesela ?

kaç litre benzine ne akdar yag koyuluyor yada yag haznesı ayrı ise kaç liitre yağ ne kadar km gidiyor ?

Dakka bir gol bir :cherry:

olası 2 zamanlı diyologu

A:Kaç para yakıyo bu
2 zamanlı kullanıcısı : ....
A:Ohannesburger onu alacagıma 6oo f alırım :queen::cherry:

VaScO1925
10 Haziran 2008, 12:50
Dakka bir gol bir :cherry:

olası 2 zamanlı diyologu

A:Kaç para yakıyo bu
2 zamanlı kullanıcısı : ....
A:Ohannesburger onu alacagıma 6oo f alırım :queen::cherry:

olm 600f' in bakımıyla bi 2 zamanlı gpr' nın bakımı bırmı allah askına? 4 sılındır nerde tek sılındır nerde ? yıllık vergısı nerde? 2 sının tadı bı baska kıyaslanmaz.

klasık soru olsun dıye sorudk ıste:P

ama cidden merak ediyorum

PIERzig
10 Haziran 2008, 12:53
Bırak şimdi vergisini sormuyosun kii :cherry:
Gpr ın konusunu takip ettim de
Arkadaşların söyledigi bu motor zevk için alınırr.80 le gitceksen sen daha ne düşünüyorsun alsana bi 10 tane ybr bmw yi satıp:cherry:

VaScO1925
10 Haziran 2008, 12:55
300 adet beygir var o arabada :cherry: 200 tane ybr alsam yetmez :P

cihantavuz
10 Haziran 2008, 12:58
Arakadaslar yakıt olarak karma kullanımda Derbi gpr 125 5,3 litre yakıt harcıyor.
Ayrıca bakımı konusunda yanlış bilinenler cok.Hiçde öle ciddi bakım masrafları yok.Hatta bakım konusunda hem 4 zamanlılardan masraflı değil hatta 4 zamanlıya gore bakımı cok kolay süre olarakda çünkü motor yapı olarak çok daha az kompleks 4zamalıya göre..Yuksek devırde calıstıgı dogru motorun ömrü 4 zmaanlılara göre kısa fakat buna karşılık olarak 25000-30000 km de piston+gömlek+segman değişimiyle motor sıfır hale geliyor ve bunları degiştirmek 2 saat sürüyor toplamda. Hesaplayın işte ayrıca öyle abartıldıgı kadar pahalıda diil bunları yapmak.Rutin servis ucreti 35 ytl mesela bizim motorların ferco motorda.

Yağ konusuna gelirsek tam sentetik 2 zamanlı motor yağı kullanılıyor.Yağ mixeri var selenin altında 1,5 litrelik.1 litre 2 zamanlı tam sentetık motoryağı castrolunki 15 lira.Ve bi depo yağ ile 750-800 km gidiyor normal ayarda.


Ayrıca egzos emisyonu konusunda kimse bişi sööleyemez çünkü yeni nesil 2 zamanlılar EURO 2 normlarını karşılıyorlar.

VaScO1925
10 Haziran 2008, 13:01
ne kadar ekmek o kadar köfte misali,

bugun bmw 650 de aynı yakıtı yakıyor, kıyaslanmaz tarz farklı ama surat soz konusu dusunuldugunde aynı hızı yapıyor sanırsam ve bmw nın bakımı + vergisi dusunuldugunde baya bi fark var.. ama o 2 zamanlılarda dumanın tadı baska :P miss gibi kokar eksoz :P

dynner
10 Haziran 2008, 13:12
Erhan Abi Bana gidermi gpr125 :P

VaScO1925
10 Haziran 2008, 13:18
Erhan Abi Bana gidermi gpr125 :P

sana hızlı gelır kullanamazsın :P

jonturq
10 Haziran 2008, 13:30
Oncelikle Cihan Arkadasimizin bu basligi acmasinin yerinde ve dogru oldugunu biliyor ve kendisine bu basligi actigi icin tesekkurlerimi iletiyorum.

2 zamanli yeni nesil motosikletlerin calisma prensipleri basta olmak uzere bir cok teknik bilgiye http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/42746-derbi-gpr-125-racing-kullanicilari.html

Basligi altinda bulabilirsiniz.

Umarim basligin tamamini okuyarak 2 zamanli motosikletler hakkindaki ozellikle yalnis bilgi ve on yargi ortadan kalkar ve iki zamanli motosiklet kullanicilarinin mevcut oldugunu ve hallerinden'de gayet menmun motosikletlerinden'de gayet tatminkar olduklarini gorebilirsiniz
Saygilar.

cihantavuz
10 Haziran 2008, 13:33
Gercekten 2 zamanlıların suruc dınamıgı olsun ara hızlanmaları olsun cok ust duzey makıneler.Ses konusuna gelıcek olursak o da zevk meselesı ben bayılıyorum 2 zamanlı sesıne.Bu pazar gunu Derbi gpr125 grubu olarak toplandık istanbulda.Ve istanbulun caddelerıni 2 zamanlıs seslerıyle ınlettık bıldıgımız motogp 125 cc atmosferı yarattık 6 adet gpr 125 ile.Gezi fotolarına ilgili başlıkdan erısebılırsınız.O gruptakı herkes sıze yardımcı olacaktır bılgılendırme konusunda.

SZR59
10 Haziran 2008, 14:07
2 zamanlının olumsuz yanı motor ömrünün kısa olması (10.000, 20.000km gibi) ama ses olarak artı puan kazanıyor süper ses var yeni 2 zamanlı racinglerde örnek; yamaha tzr 50, derbi 125, aprilia

cihantavuz
10 Haziran 2008, 14:44
2 zamanlının olumsuz yanı motor ömrünün kısa olması (10.000, 20.000km gibi) ama ses olarak artı puan kazanıyor süper ses var yeni 2 zamanlı racinglerde örnek; yamaha tzr 50, derbi 125, aprilia


Bide şöle düşünmek gerek bence.Bu motorlar hobi amaçlı üretilmiş makineler.Temelde bir noktadan diğerine en az giderle ulaşım için dizayn edilmiyorlar.şöle düşün 4 zamanlı bir motorun 100000 km gitmesi için gereken bakım maliyetiyle 2 zamanlı bir motorun 100000 km gitmesi için gereken bakım maliyeti ve bakım esnasında harcanan zaman konusunda karşılaştırırsak 2 zamanlının cok daha az malıyetlı ve rektefiye surecının cok daha kısa olacagını gorebılırsınız.3 kere segman+pıston+gömlek degıstırırsın 2 zamanlıda 100000 km için ve bu degişimden sonra motorsikletin motoru '0' olur yine. Ama 4 zamanlının motorunu açtınmı toparlamak ve eski orjınal performansı almak oldukca güç.Çünkü daha karmaşık bir yapıya sahip.2 zamanlıda lego gibi al silindir kitini tak ve sıfır motorla bi 30000 km daha yola devam et.
Çünkü motor yapı olarak çok basit bir dizayna sahip.Bu basitlik bakım konusundada müthiş klaylık sağlıyor.

SZR59
10 Haziran 2008, 15:15
Evet doğru söylüyorsun iki zamanlı motosikletin motorunu toplamak dört zamanlıyo göre daha kolay bu da iki zamanlının bi artı yönü:)

satoyama
10 Haziran 2008, 15:19
aslında 2 zamanlı tek binilecek motor diyebilirim özellikle yeni nesil olan motorlular insanımızda haklı benzin olmuş 3.5ytl insanın içi sızlıyo ama mesala derby gpr varken ben gidip asla bi cbr125 e para vermem 1 litre fazla yaksın daha iyi kaçsın ayrıca 2 zamanlı motorlarda egzantrik zinciri mili subab valf gibi şeyler olmadığı için tamiri ve bakımı daha kolay aslında daha zor arıza yapar gözünü seveyim

celiloglu
10 Haziran 2008, 15:23
bende aprilla vardı 2 zamanlı kafasına gore yakıyordu ustalarda anlayamadı bende anlayamadım
150 binlira yaktıg ı gunude bılıyorum 400 bınlıra yaktıgı gunude kullanımda degısıklık olmadan km de karısık usta 1 hafta denemek amaclı kendı kullandı ilk 2 gunde 180 dedi sonrakı 2 gunde 360 dedi sonrakı 3 gunde 250 yakmıs aynı kullanımda motor kafasına gore davranıyordu yanı ama cok uzun zaman oldu

selcuk543
10 Haziran 2008, 15:56
2 zamanlı iyidir hoşturda bi eksi yönü var hava soğutmalı 2 zamanlıların çabuk şişiyor 4 zamanlıya göre

cihantavuz
10 Haziran 2008, 16:04
bende aprilla vardı 2 zamanlı kafasına gore yakıyordu ustalarda anlayamadı bende anlayamadım
150 binlira yaktıg ı gunude bılıyorum 400 bınlıra yaktıgı gunude kullanımda degısıklık olmadan km de karısık usta 1 hafta denemek amaclı kendı kullandı ilk 2 gunde 180 dedi sonrakı 2 gunde 360 dedi sonrakı 3 gunde 250 yakmıs aynı kullanımda motor kafasına gore davranıyordu yanı ama cok uzun zaman oldu



Valla ben kendi motorumda hiç böle yakıt konusunda istikrarsızlık yaşamıyorum.Ne kadar gaz açarsam o kadar yakıyor.Performans istersem devamlı redlinea düşürürsem motoru yakıcağı en fazla 5,5-5,8.Ama karşılığını tam anlamıyla alıyorum yani yaksın helal olsun diyosun içinden o keyfi yaşarken.


2 zamanlı iyidir hoşturda bi eksi yönü var hava soğutmalı 2 zamanlıların çabuk şişiyor 4 zamanlıya göre



Derbi GPR125 R 2 Zamanlı ve sıvı sogutmalıdır.Koccaman bir radyatoru var motorun:):).Kesınlıkle sogutma sıkıntısı yok en sıcak havalarda bile şişme söz konusu diil.Hava sogutmalı 2 zamanlılarda motorun yuksek rpm cevıren karakterıstıgı sebebıyle sogutma konusunda sıkıntılar yasanabılır dogurudur.

06bluedragger
10 Haziran 2008, 22:18
bende yamaha aerox 100 var motor çok harika yaktığı yakıt 2,6--3,0ykr oda spor kullanırsam yani her ışıkda dipgaz kalkarsam trafikte normalden daha hızlı seyrediyorum bende bu motordan önce kanuni hussar vardı motor baya oynanmıştı ve 3,5--4,0 ykr yakıyordu sattım ve kurtuldum o motoru toplamam çok uzun sürdüyok egzantrik zinciri yok bilmemnesi baya uğraştırıyor..

ama 2 zamanlı öylemi benim mtorum 100cc ve çoğu çin malı 150cc scooterlara tas çıkarttırıyor ve daha az yakıyor alalı 5 gün oldu şimdiye kadar tokatladığım ybr,,150cc scooter,,cup 20 yi geçtiherifler trafikte yetişemiyolar kendi motorlarında küçük bi motora yenilmek biraz sinir bozuyordur hehe yasasın çünkü benim motorum 20 ytl lik benzin koydum 200 km felan yaptım şimdi ilk aldığım benzin de kadrandaki kmyi yazacam bakalım 20 ytl ile kaç km yapacak..

2 zamanlı motorların özellikle bws aerox vs bu motorlara bakımsız aylarca binebilirsin yagını eksik etme yeter biliyorunuz ki yağ+ benzin yakıyor bu motorun bakımı her 20 ytl'lik benzine 2-3 kapak depoya yag katıyorsun o kadar zaten özel yağ haznesindeki yağ motorun yağlamasını yapıyor depoya kattığın yağ pistonun daha az zarar görmesini sağlıyor..

bu 2 zamanlı motorlar gerek yakıt olsun gerek bakım olsun hepsinin hakkını veriyor 4 zamanlıya göre yakıyor çünkü ondan daha fazla güç elde ediyor motoru erken bitiyor çünkü krank 4 zamanlılar gibi yağ içinde yüzmüyor örneğin bi bws nin pistonu 20.000 --30.000 km de bitiyor onuda 80 ytl ye piston silindir segman alıp 15 dakikada taktırıyorsun bi o kadar daha gidiyor..

2 zamanlılar herkonuda hakkını veryor..

cakalaz
10 Haziran 2008, 22:42
oLur mu dostum :) bak sen de önyargılı dawrandın şimdi... 2 zamanlıları ben çok beğeniyorum ve sewiyorum :)

Orhanko
11 Haziran 2008, 01:53
2T'ler motor hacmi / güç oranlarıyla, sesleriyle, egzos kokularıyla fark yaratan aletler. Motor hayatının bir bölümünde yaşanılması gereken bir tecrübe.
2T merakıyla başlayıp sonrasınra 2T'den kopamayanlar da oluyor... :)

ExTReMa
11 Haziran 2008, 02:11
Kim ne derse desin benim motorlarım iki zamanlı..
Benim diyen makinalarada taş çıkartırlar.
Motor ömrüne gelince bendeki rx115 56 000 km de sadece sekman değiştirdim.
Şuanki çin malları ise 20 000 - 30 000 kmlerde motor bitiriyorlar.
İkisinede komple yeni motor yaptığımızı düşünürsek iki zamanlı 100 ytl harcarsa ki ben rxlere motor yaptım 55 ytl tuttu.
4 zamanlıda bu fiyat 300 den aşağı düşmez :)
Ve şuanda Gilera gfr125 topluyorum boya haricinde motoruna harcadığım para en fazla 60 - 70 ytl tutar :P

UsTuRa
11 Haziran 2008, 02:26
artılar öncelikle ses , serilik ve bi çoğundaki görüntü ve tek amörtsörün verdiği ayrı tat .. bunlar ilk aklıma gelenler tabiki ve dha niceler 2 zamanlılara bayılırım favorim tabiki gilera runne , bws , speedfight bunlar en babaları bence

satoyama
11 Haziran 2008, 03:19
merak ettiğim bu yamaha aerox 100 ün düzde max sürati nedir bws ile tıpa tıp aynı motora sahip 150cc lere toz yutturuyomuş

sokaklardanbircocuk
11 Haziran 2008, 03:42
Bende Çift silindirli mobilet var.. 2 zamanlı.. sizin az yakan ybr lerinizi 4 zamanlılarınızı yolda eziyorum...Mz ler jawalarda 2 zamanlı üstelik 1900 lü yıllardan beri üretimleri var niye vaz geçmemiş millet bunlardan...2 zmanlı 4 silindirli yarış makinaları 4 zamanlı yarış makinalarına göre daha hızlıdır buda unutulmasın...

dgrmr
11 Haziran 2008, 08:26
Buraya yazan herkes, çoğunluk demiyorum, şu ana kadar herkes iki zamanlı şöyle iyi böyle iyi diye övmüş. Peki benim aklıma şu takıldı, bilmediğimden öğrenmek için soruyorum;

1- 2 zamanlı motorun tarihi mi eski yoksa 4 zamanlını mı?
2- Madem bu kadar avantajlı neden 4 zamanlı motosiklet modeli daha yaygın, yoksa Türkiye'de mi böyle?
3- 1. soruya bağlı olarak. Eski bi teknoloji nasıl olurda yeni bir teknolojiye üstünlük sağlar.
4- Yeni nesil 2 zamanlılarda eskilere göre ne gibi değişiklikler yapılmış olabilir ki eski olarak adledilen bir şey(1. soruya bağlı) yeni bir şeye anlatıldığı gibi bir üstünlük sağlasın?
5- Eğer 2 zamanlı bu kadar iyi ise neden 4 zamanlı motorlar düşük cc.'ye uygulanıyor? O zaman hepsini iki zamanlı yapmaları gerekmez mi?

2 zamanlı iyidir kötüdür tartışması için sormuyorum, bilmediğim mantık yürüttüğüm bir konuda bilgi almak istiyorum. Mantığımın almadığı yer de; 2 zamanlılar, maden o kadar çok yakmıyor, madem bakım masrafları düşük, madem motor çabuk bitmiyor neden 4 zamanlı uygulaması yapıyor onca marka çoğu modeline onu anlayamıyorum?

Soru sordum ki, cevaplara göre biraz daha anlamlı hale gelecek kafamdakiler. Lütfen işi iyi bilen birileri cevap versin ve cevapları kaynaklara dayandırırsanız ayrıca sevinirim. Yani link verebilirseniz çok makbule geçer...

mondializzet100
11 Haziran 2008, 08:45
Anlamadığım konu var,250 cc Mz'ler 4 lt yakarken 125 cc Derbi 5,3 yakıyor :farao:

satoyama,Orjinal ise 110,çoğu çin malını geçer fakat honda ses dylan'a hayatta yetişmemez.

ketchup
11 Haziran 2008, 10:22
dgrmr;

sorduğun soruların çoğunun cevabı şu, iki zamanlı motorlar yüksek performans için üretiliyor. yani "niçin düşük CCde motorları 4 zamanlı üretiyorlar? diye sormuşsunuz. öyle üretiyorlar çünkü adamlar 125cc 7.5 beygirlik makine yapıyorlar. 125cc 29 beygirlik bir makine yapmak isteselerdi emin olun 2t motor kullanırlardı. Yüksek performans için 2t. sadece yüksek beygir değil, yüksek tork için de 2t kullanılıyor. yanlış olabilirim ama bildiğim kadarıyla 2t jawa350'ler 22 beygir güç ve 35nm'ye yakın tork üretiyorlar.

4t motorlar daha yaygın çünkü günlük kullanıma yönelik bir motosikleti sapık gibi güç üretsin diye tasarlamıyorlar. çılgın gibi güç üretecek küçük motor hacimli bir motosiklet istedikleri zaman da inanın 2t kullanılır.

scooterım ise 100cc ve 4 zamanlı. bu scooterın 2t olmasını istemezdim çünkü çok sakin bir kullanımı var, sessiz ve agresiflikten uzak. bu motor bu amaç için üretilmiş. sakin sakin gezmek için. gpr ise agresif kullanım için üretilmiş. 12000 devir çevirip kuduz köpek gibi bağırarak uzasın diye.

06bluedragger
11 Haziran 2008, 10:34
merak ettiğim bu yamaha aerox 100 ün düzde max sürati nedir bws ile tıpa tıp aynı motora sahip 150cc lere toz yutturuyomuş

bir aerox kullanıcı olarak diyorum ki..

aerox 100 bw's 100 den farkı lastik ebatları daha büyük aerodinamik yapısı farklı deviri daha fazla vs vs..

motorumu alalı 5 gün oluyor ve tokatladığım ybr ve çin malı 150cc scooter sayısını aklımda tutamadım ben bi sonraki ışıkta yeşili beklerken onlar yeniyeni geliyolar..

motoru sakin kullanırsam 2,7 yakıyor spor kullanırsam 3,0 yakıyor..

şimdi 4,5 gram variatör bagası ve gianelli marka el yapımı egsoz alıyorum iridium buji takacam..
artık bu parçaları taktıktan sonra gerisini siz düşünün..

kadranda 120 yazıyor ve 120 yi rahat buluyor cep telefonumun kamerası olsaydıda şuraya bi fotosunu koysaydım..:pr:

DeNNiS
11 Haziran 2008, 10:38
2 zamanlı motor artık üretilmiycekmiş, kalkıyormuş, kim neyi tartışıyor hala yaw =)

ketchup
11 Haziran 2008, 10:52
2 zamanlı motor artık üretilmiycekmiş, kalkıyormuş, kim neyi tartışıyor hala yaw =)

miş ile muş ile yorum yapmayalım =) kim diyor 2 zamanlı motor üretilmeyecek diye? kaynak gösterin. yok öyle birşey. bir ara çevre yasaları nedeniyle yasaklanması gündeme gelmişti ama yeni nesil 2t motorlar euro2 emisyon değerlerine sahip. çevreye verdiği zarar çoğu çinli 4t'den ve bütün eski üretim 4t'den daha düşük.

DeNNiS
11 Haziran 2008, 11:02
miş ile muş ile yorum yapmayalım =) kim diyor 2 zamanlı motor üretilmeyecek diye? kaynak gösterin. yok öyle birşey. bir ara çevre yasaları nedeniyle yasaklanması gündeme gelmişti ama yeni nesil 2t motorlar euro2 emisyon değerlerine sahip. çevreye verdiği zarar çoğu çinli 4t'den ve bütün eski üretim 4t'den daha düşük.

olur bi daha miş ile muş ile yorum yapmam =) honda eğitimin başındaki kişinin'de Hocası olan bi motorcu abim dedi.

mondializzet100
11 Haziran 2008, 11:05
06bluedragger,Söylediklerin doğru ise aerox hiçte fazla yakmıyor,aslında ekonomik sayılır çünkü 150 cc çin malları 3 lt'nin altında yakmıyor :cat:

astral
11 Haziran 2008, 11:22
Buraya yazan herkes, çoğunluk demiyorum, şu ana kadar herkes iki zamanlı şöyle iyi böyle iyi diye övmüş. Peki benim aklıma şu takıldı, bilmediğimden öğrenmek için soruyorum;

1- 2 zamanlı motorun tarihi mi eski yoksa 4 zamanlını mı?
2- Madem bu kadar avantajlı neden 4 zamanlı motosiklet modeli daha yaygın, yoksa Türkiye'de mi böyle?
3- 1. soruya bağlı olarak. Eski bi teknoloji nasıl olurda yeni bir teknolojiye üstünlük sağlar.
4- Yeni nesil 2 zamanlılarda eskilere göre ne gibi değişiklikler yapılmış olabilir ki eski olarak adledilen bir şey(1. soruya bağlı) yeni bir şeye anlatıldığı gibi bir üstünlük sağlasın?
5- Eğer 2 zamanlı bu kadar iyi ise neden 4 zamanlı motorlar düşük cc.'ye uygulanıyor? O zaman hepsini iki zamanlı yapmaları gerekmez mi?

2 zamanlı iyidir kötüdür tartışması için sormuyorum, bilmediğim mantık yürüttüğüm bir konuda bilgi almak istiyorum. Mantığımın almadığı yer de; 2 zamanlılar, maden o kadar çok yakmıyor, madem bakım masrafları düşük, madem motor çabuk bitmiyor neden 4 zamanlı uygulaması yapıyor onca marka çoğu modeline onu anlayamıyorum?

Soru sordum ki, cevaplara göre biraz daha anlamlı hale gelecek kafamdakiler. Lütfen işi iyi bilen birileri cevap versin ve cevapları kaynaklara dayandırırsanız ayrıca sevinirim. Yani link verebilirseniz çok makbule geçer...

1)Motorların tarihi önemli değil,önemli olan yapılan teknolojik gelişmeler,şimdiki motorlarda 1900 yılında ilk çıkan motor kullanılmıyor ki!
2) 4zamanlı motorlar genelde Türkiye'de yaygın,Yurtdışında ise küçük hacimli motorlar genelde 2 zamanlı 50-125cc arası, çünkü yüksek cc 2zaman çok tehlikelidir,60-70 lerde yapılan motogp yarışlarını görmüşsünüzdür,nedemek istediğimi anlarsınız...
3)2zamanlı motorlar günümüzde eski teknoloji değilki,Türkiye'de millet 4zamanlı motordan başka bilmediğinden,2zamanlı motorlarda Fransız kalıyor,ancak kullananlar ne gibi teknoloji olduğunu biliyor! Mesela en basiti ülkemizde olan modellerden örnekler; GPR 125; Euro2 normlarında egzos emisyonuna sahip,bunuda araştırın ne olduğunu,bu motorda EGR valfi var,değişken egzos zamanlayıcısı, hafif alaşım blok ve özel alaşım silindir var Aprilia RS 125'de ek olarak enjeksiyon sistemi var,eğer bu motorlar istenilen koşulları sağlamasaydı dünya çapında üretimden kaldırılırdı ama bakın 2008 gilera,gpr,rs,,ktm,cagiva hala 2 zamanlı ve öylede kalacak,çünkü 125cc de performans ancak 2zamanlı motor ile olur
4)tam tersine 2zamanlı motorlar düşük cc lere uygulanıyor,avrupa ülkelerinde bütün 50cc scooterlar 2zamanlı,125cc ss tarzı motorların çoğu öyle,Türkiye'de ise büyük cc merakı hat safada olduğundan bu motorlar gelmiyor bu yüzdende tanınmıyor,bende şuan bile aprilia 50cc 2zaman motor var,6HP güce sahip ve 100cc ler ile kafa kafaya gidiyor,km si 13000'de şimdiye kadar yaptığım bakım masrafı 50YTL,motor 2002 den beri bende,birde gilera runner 180'im vardı onada masraf pek yapmadım sattığımda 30000km de idi ve serviste usta bir 30000 daha gider demişti,daha sonra gpr 125 aldım o da dehşet bir motor,kısaca ben 2 zaman hastasıyım...niyemi tercih ediyorum performans,bakım maliyeti ve basitliği,ayrıca sesi ve egzos kokusu:cat:
Ayrıca bu motorların ömrü kısa değil,kullananlar genelde performans düşkünü ve son gaz meraklısı,ayrıca alınan yağ çok önemli benzinciden gidip açıkta patates yağı koyarsan 5000-10000de bitirirsin motoru,tam sentetik yağ alacaksın,düzgün benzin kullanacaksın,motoruda sakin kullan bak kaç km gidiyor,hadi motor bitti de olay 2 segmana bakar,o da olmadı bir piston takarsın 100-150ytl,elinden geliyorsa bu olayı kendinde yapabilirsin....yakıt olarak ise yeni teknoloji olanlar basmadıkça abartı bir yakıt harcamıyor,ben sakin kullanımda km de 120-130kuruş yakıyorum gpr ile


olur bi daha miş ile muş ile yorum yapmam =) honda eğitimin başındaki kişinin'de Hocası olan bi motorcu abim dedi.
bence sen o hocayı bize yolla biz ona 2zaman eğitimi verelim,birde teknolojiyi takip etsin,dünyada neler var neler oluyor,miş muş olmaz belge göstersin,aprilianın,ktm nin,gileranın,derbinin vs kataloglarını bir incelesin 2008 yılının neler var baksın

Ö.Z.€.R
11 Haziran 2008, 11:42
Yeni nesilde olsa, eski nesilde olsa 2 zamanlı motorların ömrü 4 zamanlı motorlara göre daha kısadır ve daha fazla yakıt tüketir. Yeni nesil 2 zamanlı motorlar belki daha kaliteli malzemelerden üretilmiş olabilirler ama bu 2 zamanlı içten yanlmalı bir motorun, 4 zamanlı içten yanmalı bir başka motorandan daha az ömrü olduğu kuralını değiştirmez.

jonturq
11 Haziran 2008, 12:38
2 zamanlı motor artık üretilmiycekmiş, kalkıyormuş, kim neyi tartışıyor hala yaw =)

----------------------------------------------------------

Yeni nesil 2t ne anlama geliyor ilk once bunu insanlar aklina sokabilirse boyle sacma dusuncelerden'de siyrilirlar.

ketchup
11 Haziran 2008, 12:38
Yeni nesilde olsa, eski nesilde olsa 2 zamanlı motorların ömrü 4 zamanlı motorlara göre daha kısadır ve daha fazla yakıt tüketir. Yeni nesil 2 zamanlı motorlar belki daha kaliteli malzemelerden üretilmiş olabilirler ama bu 2 zamanlı içten yanlmalı bir motorun, 4 zamanlı içten yanmalı bir başka motorandan daha az ömrü olduğu kuralını değiştirmez.

ama yukarıda kırk kere dile getirildi. iki zamanlı motor bittiği zaman maksimum 100ytl masraf ile sıfır motor yapılır. 4 zamanlı motorda ise durum farklıdır. bir dünya para harcayıp yeni motor yaparsınız, onda da uyum sorunları vs ortaya çıkar. çoğu ustaya bitik bir 4t motor götürürseniz size "bu motoru elden çıkarmaya bak" diyecektir. 2t ise böyle değildir. 20 dakikada motor yenilenir ve sıfır kilometre motor almış gibi yolunuza devam edersiniz. 4t motor kullanıyorsunuz diye niçin körlemesine 2t teknolojisini kötülüyorsunuz ki? ben hem 2t hem 4t kullanıyorum. ikisinin avantajı farklı. ama performans için 2t kullanılır işte.. bunda reddedecek ne var ki?

jonturq
11 Haziran 2008, 12:53
Insanimizin 2t teknolojisine karsi neden bu kadar on yargili oldugunu anlamakta bazen zorlaniyorum.Eminim bir cogu 2t bir motosikletin selesine dahil oturmamis insanlardir.

Henuz 2 zamanli motosiklete binmemis , sadece kulaktan dolma bilgiler ile bu baslik altina yazan arkadaslariz'dan mesajlarini yazmadan once bir kez daha dusunmelerini istiyorum.

dgrmr
11 Haziran 2008, 13:45
dgrmr;

sorduğun soruların çoğunun cevabı şu, iki zamanlı motorlar yüksek performans için üretiliyor. yani "niçin düşük CCde motorları 4 zamanlı üretiyorlar? diye sormuşsunuz. öyle üretiyorlar çünkü adamlar 125cc 7.5 beygirlik makine yapıyorlar. 125cc 29 beygirlik bir makine yapmak isteselerdi emin olun 2t motor kullanırlardı. Yüksek performans için 2t. sadece yüksek beygir değil, yüksek tork için de 2t kullanılıyor. yanlış olabilirim ama bildiğim kadarıyla 2t jawa350'ler 22 beygir güç ve 35nm'ye yakın tork üretiyorlar.

4t motorlar daha yaygın çünkü günlük kullanıma yönelik bir motosikleti sapık gibi güç üretsin diye tasarlamıyorlar. çılgın gibi güç üretecek küçük motor hacimli bir motosiklet istedikleri zaman da inanın 2t kullanılır.

scooterım ise 100cc ve 4 zamanlı. bu scooterın 2t olmasını istemezdim çünkü çok sakin bir kullanımı var, sessiz ve agresiflikten uzak. bu motor bu amaç için üretilmiş. sakin sakin gezmek için. gpr ise agresif kullanım için üretilmiş. 12000 devir çevirip kuduz köpek gibi bağırarak uzasın diye.


1)Motorların tarihi önemli değil,önemli olan yapılan teknolojik gelişmeler,şimdiki motorlarda 1900 yılında ilk çıkan motor kullanılmıyor ki!
2) 4zamanlı motorlar genelde Türkiye'de yaygın,Yurtdışında ise küçük hacimli motorlar genelde 2 zamanlı 50-125cc arası, çünkü yüksek cc 2zaman çok tehlikelidir,60-70 lerde yapılan motogp yarışlarını görmüşsünüzdür,nedemek istediğimi anlarsınız...
3)2zamanlı motorlar günümüzde eski teknoloji değilki,Türkiye'de millet 4zamanlı motordan başka bilmediğinden,2zamanlı motorlarda Fransız kalıyor,ancak kullananlar ne gibi teknoloji olduğunu biliyor! Mesela en basiti ülkemizde olan modellerden örnekler; GPR 125; Euro2 normlarında egzos emisyonuna sahip,bunuda araştırın ne olduğunu,bu motorda EGR valfi var,değişken egzos zamanlayıcısı, hafif alaşım blok ve özel alaşım silindir var Aprilia RS 125'de ek olarak enjeksiyon sistemi var,eğer bu motorlar istenilen koşulları sağlamasaydı dünya çapında üretimden kaldırılırdı ama bakın 2008 gilera,gpr,rs,,ktm,cagiva hala 2 zamanlı ve öylede kalacak,çünkü 125cc de performans ancak 2zamanlı motor ile olur
4)tam tersine 2zamanlı motorlar düşük cc lere uygulanıyor,avrupa ülkelerinde bütün 50cc scooterlar 2zamanlı,125cc ss tarzı motorların çoğu öyle,Türkiye'de ise büyük cc merakı hat safada olduğundan bu motorlar gelmiyor bu yüzdende tanınmıyor,bende şuan bile aprilia 50cc 2zaman motor var,6HP güce sahip ve 100cc ler ile kafa kafaya gidiyor,km si 13000'de şimdiye kadar yaptığım bakım masrafı 50YTL,motor 2002 den beri bende,birde gilera runner 180'im vardı onada masraf pek yapmadım sattığımda 30000km de idi ve serviste usta bir 30000 daha gider demişti,daha sonra gpr 125 aldım o da dehşet bir motor,kısaca ben 2 zaman hastasıyım...niyemi tercih ediyorum performans,bakım maliyeti ve basitliği,ayrıca sesi ve egzos kokusu:cat:
Ayrıca bu motorların ömrü kısa değil,kullananlar genelde performans düşkünü ve son gaz meraklısı,ayrıca alınan yağ çok önemli benzinciden gidip açıkta patates yağı koyarsan 5000-10000de bitirirsin motoru,tam sentetik yağ alacaksın,düzgün benzin kullanacaksın,motoruda sakin kullan bak kaç km gidiyor,hadi motor bitti de olay 2 segmana bakar,o da olmadı bir piston takarsın 100-150ytl,elinden geliyorsa bu olayı kendinde yapabilirsin....yakıt olarak ise yeni teknoloji olanlar basmadıkça abartı bir yakıt harcamıyor,ben sakin kullanımda km de 120-130kuruş yakıyorum gpr ile


bence sen o hocayı bize yolla biz ona 2zaman eğitimi verelim,birde teknolojiyi takip etsin,dünyada neler var neler oluyor,miş muş olmaz belge göstersin,aprilianın,ktm nin,gileranın,derbinin vs kataloglarını bir incelesin 2008 yılının neler var baksın

Ketchup ve Astral cevaplarınız için teşekkürler...

Ketchup; yüksek performans için üretildiklerini az çok tahmin edebiliyordum, çünkü değerler ortada. Fakat benim baştan beri anlayamadığım şey şu:

Hem düşük cc.'de performansı yüksek olacak, hem öyle çok fazla yakmayacak, hem bakım masrafları düşük ve bakımı oldukça kolay olacak hem motor çabuk bitse bile oldukça cüzzi bir miktara sıfırlanacak hem de bu kadar az üretilip pazara sunulacak bunu anlayamıyorum. Neden dört büyük Japon ısrarla küçük cc.'li motorlarını 4t olarak üretiyor. Hadi Avrupalı üreticiler 2t üretiyor fakat onlarda pazarı elinde tutmuyor zaten. Ya da üretiyorlarda ben mi bilmiyorum. Eğer üretiyorlarsa neden Türkiye pazarına sokmuyorlar. Bizim tüketici, düşük cc. olsun hem de güçlü olmasın demez ki, ucuz olsun güçlü olsun der. Yani anlayamıyorum. Bu kadar artısı var ama piyasada yok, çözemediğim nokta bu.

Astral;

1- Sanırım doğru ifade edememişim hızlı yazayım derken. Yani hangi motor tipi motosikletlerde ilk olarak uygulandı demek istedim. Benim bildiğim ilk olarak 2t'ler uygulandı ve daha sonra 4t'ye geçildi. Bu da 2t'nin bir eksiği olabileceğini bu yüzden de 4t'ye geçilme ihtiyacı doğurmuş olabileceğini düşündürttü bana o yüzden sordum.
3- İşte bunu demeye çalışıyorum, bu kadar iyi olan bir şey neden sadece hobi amaçlı görülüyor neden diğer büyük firmalar küçük cc.'lerini 2t olarak üretmiyor. Üretim maliyetleri mi çok yüksek?
4- Bunu da siz yanlış anlamışsınız herhalde, küçük cc.'de uygulamalrın daha çok olduğunun farkındayım onun için neden küçük cc.'li motorların bukadar üstünlük sağlamasına rağmen bir kaç Avrupalı üretci dışından neden 2t olarak üretilmediğini sormak istedim. Zaten asıl anlayamadığım noktada bu, hem bu kadar üstün olacaksın hem de bu kadar az üretileceksin ya da hobi amaçlı görüleceksin.

Maket uçak hobi olabilir ama motosiklet çoğu insan için ulaşım aracıdır ve insanlar her zaman üstünlüklü bir araca sahip olmak isterler ve maliyet-fayda hesabı yaparlar, 125 cc.'den 29 bg. almak yerine 12bg. almayı tercih edeceklerini sanmıyorum hem de artısı çok daha fazlayken. Zaten gelişmiş ülkelerde ilk motorda 29bg.'ne kadar izin veriliyor, öyle bir sıkıntı da yok. Bu durumda kullanımı gayet yaygınlaşabilecek bir şey neden hobi amaçlı gözüküyor.

Kısaca 2t-4t'ye oranla küçük cc.'li motosikletler için bayağı bir üstün duruyor, fakat az üretilip az tüketiliyor(bildiğm kadarıyla). Bunun bir eksisi olmalı ki bu böyle olsun? Onu duymak istiyorum çünkü bir eksi olmalı ki, üreticinin tercihini bu kadar etkilemeli...

ketchup
11 Haziran 2008, 14:04
Ketchup ve Astral cevaplarınız için teşekkürler...

Ketchup; yüksek performans için üretildiklerini az çok tahmin edebiliyordum, çünkü değerler ortada. Fakat benim baştan beri anlayamadığım şey şu:

Hem düşük cc.'de performansı yüksek olacak, hem öyle çok fazla yakmayacak, hem bakım masrafları düşük ve bakımı oldukça kolay olacak hem motor çabuk bitse bile oldukça cüzzi bir miktara sıfırlanacak hem de bu kadar az üretilip pazara sunulacak bunu anlayamıyorum.

"hem öyle çok fazla yakmayacak" kısmını yanlış anlıyorsunuz o yüzden olayı kavrayamadınız sanırım. 2t "performans motorları" 4t aynı hacimlilere oranla neredeyse 2 katı kadar yakıyor. aynı teknoloji kullanılan motorlarda bir sorun yoksa, ürettikleri güç kadar yakıt yakarlar. yani benim 2t 125cc motorum 22 beygir güç üretiyorsa, yaktığı yakıt da 4t 125cc 11.5 beygirlik bir motorun iki katı gibi oluyor. çok yakmıyor derken söylemek istediğimiz "bu güç ve heycana bu yakıt değer"

dgrmr
11 Haziran 2008, 14:41
"hem öyle çok fazla yakmayacak" kısmını yanlış anlıyorsunuz o yüzden olayı kavrayamadınız sanırım. 2t "performans motorları" 4t aynı hacimlilere oranla neredeyse 2 katı kadar yakıyor. aynı teknoloji kullanılan motorlarda bir sorun yoksa, ürettikleri güç kadar yakıt yakarlar. yani benim 2t 125cc motorum 22 beygir güç üretiyorsa, yaktığı yakıt da 4t 125cc 11.5 beygirlik bir motorun iki katı gibi oluyor. çok yakmıyor derken söylemek istediğimiz "bu güç ve heycana bu yakıt değer"

Tamam bu anlaşıldı, birinci eksisi 4t'den çok yakması desek bile (tabi 4 silindirli bir 4t kadar değil) bu tek başına çok yetersiz bir sebep, yani kafamdaki soru işaretlerinin tek sebebi bu olamaz.

"Hem öyle çok fazla yakmayacak" derken zaten bunu kastetmiştim çok abartı değil zaten. Hadi 100km/7lt falan olsa evet çok derdim ama 100km/4,5lt ortalama yakışı zannedersem, zaten 4t bir cbr125'te 100/3,3lt yakıyor ortalamda e aradaki 10bg içinde değer. Teşekkürler Ketchup.

Zaten düşük bakım maliyetiyle bunu oratdan kaldırırsın, başka bir sebebi olmalı 4t'nin daha popüler olması için onu bulmaya çalışıyorum.

satoyama
11 Haziran 2008, 14:43
bir aerox kullanıcı olarak diyorum ki..

aerox 100 bw's 100 den farkı lastik ebatları daha büyük aerodinamik yapısı farklı deviri daha fazla vs vs..

motorumu alalı 5 gün oluyor ve tokatladığım ybr ve çin malı 150cc scooter sayısını aklımda tutamadım ben bi sonraki ışıkta yeşili beklerken onlar yeniyeni geliyolar..

motoru sakin kullanırsam 2,7 yakıyor spor kullanırsam 3,0 yakıyor..

şimdi 4,5 gram variatör bagası ve gianelli marka el yapımı egsoz alıyorum iridium buji takacam..
artık bu parçaları taktıktan sonra gerisini siz düşünün..

kadranda 120 yazıyor ve 120 yi rahat buluyor cep telefonumun kamerası olsaydıda şuraya bi fotosunu koysaydım..:pr:

maşallah kardeşim allah kaza bela vermesin yakıtıda gerçekten azmış hem bws den devirli hem daha az yakıyo gerçekten iyi eğer rpm yüksekse HP de yüksektir bws 8hp diye biliyorum ayrıca benim popcorn bile 100km de 4lt yakın yakıyordu:) benzin pahalanınca çekilmez oldu bende popcornla bi çok motoru ışıklarda tokatlıyordum ama düzde 80km yi geçmiyordu yanlış anlama popcornla kıyaslamıyorum 2 zamanlı motorları iyi bilirim bide senin aerox u 50cc olan modeli gibi su soğutmalı yapsalardı sen ozaman gör:cat:

Seko
11 Haziran 2008, 15:40
Öncelikle Derbi 125R tipinde modern bir motosikleti 4 zamanlı Çin'lilerle karşılaştırmak çok mantıklı değil. Karşılaştırılacaksa kendisi gibi uç noktadaki 4 T supersport modellere bakmak lazım.

Genel olarak ortalama 2 zamanlı motorların daha atak ve hızlı olmaları dışında 4 zamanlılara göre hiçbir üstünlüğü yoktur. Bunun sebebi de 4 zamanlıların krankın her 2 tutunda bir iş yapmalarına karşın, 2 zamanlıların her turda iş yapmalarıdır. Buna karşın aynı gücü üretmek için daha fazla benzin yakarlar çünkü yanma sırasında temiz karışım ile yanmış gazlar birlikte bulunur. Kimilerinin hoşuna gitse de egzos gazları kokuludur ve duman çıkarırlar, rölantileri de düzensizdir veya sesi öyledir.

Bu olumsuzluklardan arındırılmış olan Derbi 125 R gibi modeller başta da yazdığım gibi uç noktalardaki modellerdir ve bunun bedeli olarak fiyatı da Yamaha YBR 250'ye yakındır. Herkesin zevki ve beklentileri farklı tabi. Bu fiyata ben her zaman çok daha konforlu ve sakin yapıda olan YBR 250'yi tercih ederim. Ayrıca her ne kadar motor yenileme daha ucuza yapılabilse de uzun yıllar motoru açtırmadan kullanabilmek isterim.

Bence Derbi firması Nude modelin 125 veya 250 cc 4 zamanlı versiyonunu çıkarsa mükemmel bir seçenek olur.

crxforever
11 Haziran 2008, 15:58
Bide şöle düşünmek gerek bence.Bu motorlar hobi amaçlı üretilmiş makineler.Temelde bir noktadan diğerine en az giderle ulaşım için dizayn edilmiyorlar.şöle düşün 4 zamanlı bir motorun 100000 km gitmesi için gereken bakım maliyetiyle 2 zamanlı bir motorun 100000 km gitmesi için gereken bakım maliyeti ve bakım esnasında harcanan zaman konusunda karşılaştırırsak 2 zamanlının cok daha az malıyetlı ve rektefiye surecının cok daha kısa olacagını gorebılırsınız.3 kere segman+pıston+gömlek degıstırırsın 2 zamanlıda 100000 km için ve bu degişimden sonra motorsikletin motoru '0' olur yine. Ama 4 zamanlının motorunu açtınmı toparlamak ve eski orjınal performansı almak oldukca güç.Çünkü daha karmaşık bir yapıya sahip.2 zamanlıda lego gibi al silindir kitini tak ve sıfır motorla bi 30000 km daha yola devam et.
Çünkü motor yapı olarak çok basit bir dizayna sahip.Bu basitlik bakım konusundada müthiş klaylık sağlıyor.

bende eski teknoloji 2 zamanlı var ve en sevdiğim özelliği bakım kolaylığı ve kolay rektifiye edilirliği.

yeni nesilllerin sesi zaten başlı başına bir ziyafet.yakıt konusuna gelince küçük 2 zamanlılar normal kullanıldığında öyle abartı bir tüketim sergilemezler. son gaz kullanımda dur-kalkta 2 kişide rampada yani zorlandığında çok yakarlar.

cihantavuz
11 Haziran 2008, 16:48
4T motorlar cok daha kompleks motor yapısına sahipler 2T lere göre.İşte bu kompleks motor yapısı üreticiler için ayrı bir gelir kaynağı oluşturuyor.Bakım maliyetleri ne kadar artarsa üretici markalar için o kadar iyi.Satılan yedek parçalardan elde edilen karlar coğu zaman motorsikletlerin satışından elde edilen kardan daha fazla getiri sağlıyor.Bu otomotiv sektorundede böle bildiğiniz üzere.Sizce herseyi bu kadar basit ve cabuk onarılan bi yapıda yapsalar bu dev ureticiler karlılıklarını koruyabilirlermiydi.Olaya birazda stratejik açıdan bakmak lazım. 2Tden 4Tye geçişin aslında Safii bir teknoloji gelişim süreci oldugunu dusunmek pek akla yatkın gelmiyor bana.İşin içinde ticaret ve para kazanmak var. 4T nin birazda üretici markalar için yeni bir kazanç kapısı oldugunu yorumlamamız lazım bence.Üreticiler için servislere ne kadar çok geri dönüş, o kadar geniş yedek parça pazarı onlar için.

Tolme
11 Haziran 2008, 17:03
peki 2t motorlar ile 4t motorlar arasındaki vibrasyonda fark varmı? bir jawa veya mz 251 in çalışmasını düşünüyorum birde birde 250ybr nin sizce durum nasil?

astral
11 Haziran 2008, 17:05
Buraya yazan herkes, çoğunluk demiyorum, şu ana kadar herkes iki zamanlı şöyle iyi böyle iyi diye övmüş. Peki benim aklıma şu takıldı, bilmediğimden öğrenmek için soruyorum;

1- 2 zamanlı motorun tarihi mi eski yoksa 4 zamanlını mı?
2- Madem bu kadar avantajlı neden 4 zamanlı motosiklet modeli daha yaygın, yoksa Türkiye'de mi böyle?
3- 1. soruya bağlı olarak. Eski bi teknoloji nasıl olurda yeni bir teknolojiye üstünlük sağlar.
4- Yeni nesil 2 zamanlılarda eskilere göre ne gibi değişiklikler yapılmış olabilir ki eski olarak adledilen bir şey(1. soruya bağlı) yeni bir şeye anlatıldığı gibi bir üstünlük sağlasın?
5- Eğer 2 zamanlı bu kadar iyi ise neden 4 zamanlı motorlar düşük cc.'ye uygulanıyor? O zaman hepsini iki zamanlı yapmaları gerekmez mi?

2 zamanlı iyidir kötüdür tartışması için sormuyorum, bilmediğim mantık yürüttüğüm bir konuda bilgi almak istiyorum. Mantığımın almadığı yer de; 2 zamanlılar, maden o kadar çok yakmıyor, madem bakım masrafları düşük, madem motor çabuk bitmiyor neden 4 zamanlı uygulaması yapıyor onca marka çoğu modeline onu anlayamıyorum?

Soru sordum ki, cevaplara göre biraz daha anlamlı hale gelecek kafamdakiler. Lütfen işi iyi bilen birileri cevap versin ve cevapları kaynaklara dayandırırsanız ayrıca sevinirim. Yani link verebilirseniz çok makbule geçer...
Niye 4T tercih ediliyor dersen,buraya kim 2T sesi sever diye anket yapsam %90 ne o sinek vızıltısı der,bir ankette de arkanızdan hafif mavi duman çıksa birde egzos kokusu olsa tercih edermisiniz dese yine %90'ı ben istemem der,işte en başlıca 2 nedeni açıkladım,bu yüzden bu motorlar hep azınlıkta kalıyor...Yine dediğim gibi bu motorları performansı seven,merakı olan kişiler alır,bayiye gittiğinde ben 8 milyara motor bakıyorum dersen sana en son seçenek derbiyi ya da RS'i verir,neden işte yukarıda saydım,bayi bunun sonuna ekler abi bu motorlar çok yakar boşver sen onları sana CBR,YBR,HYOSUNG verelim demez mi? işte diğer nedeni de bu bayiler de teknolojiden bir haber yaşıyor...Ama ben demiyorum bu motor bir CBR ya da YBR kadar az yakar,hayır bu motor yaklaşık 250cc sınıfındaki motor kadar yakar ama yine tüketim makul sınırlarda kalır,yaktığınında sonuna kadar hakkını verir...
Niye 4zaman uygulaması yapıyor derken,yukarıda saydım bu motorları sahip oldukları özelliklere göre seven az niye adamlar az satacağı motoru üretsin? Ama üreticilere bakarsan KTM'nin cross modelleri hala 2zamanlı olarak da üretiliyor,Aprilianın,gileranın herzaman 2 zamanlı seçenekleri var yani bazı markalar çok satmasada hala bazı modellerden vazgeçemiyor,motogp 125 cc de yarışan bütün motorlar 2zamanlı,honda yakın zamana kadar NSR üretti o da derbi gpr gibi 2zamanlıydı,yani bu motorlar herzaman piyasada var ve olacakta...
Kısıtlı markalarda 2T ler üretiliyor diyorsunuz ama buyrun yamaha ingiltere sitesi ve size cross motorlar
http://www.yamaha-motor.co.uk/products/motorcycles/competition/yz125.jsp?view=techspecs
http://www.yamaha-motor.co.uk/products/motorcycles/competition/yz250.jsp
Düşük hacimden yüksek güç istiyorsanız 2T kaçınılmaz...

cihantavuz
11 Haziran 2008, 17:13
1)Motorların tarihi önemli değil,önemli olan yapılan teknolojik gelişmeler,şimdiki motorlarda 1900 yılında ilk çıkan motor kullanılmıyor ki!
2) 4zamanlı motorlar genelde Türkiye'de yaygın,Yurtdışında ise küçük hacimli motorlar genelde 2 zamanlı 50-125cc arası, çünkü yüksek cc 2zaman çok tehlikelidir,60-70 lerde yapılan motogp yarışlarını görmüşsünüzdür,nedemek istediğimi anlarsınız...
3)2zamanlı motorlar günümüzde eski teknoloji değilki,Türkiye'de millet 4zamanlı motordan başka bilmediğinden,2zamanlı motorlarda Fransız kalıyor,ancak kullananlar ne gibi teknoloji olduğunu biliyor! Mesela en basiti ülkemizde olan modellerden örnekler; GPR 125; Euro2 normlarında egzos emisyonuna sahip,bunuda araştırın ne olduğunu,bu motorda EGR valfi var,değişken egzos zamanlayıcısı, hafif alaşım blok ve özel alaşım silindir var Aprilia RS 125'de ek olarak enjeksiyon sistemi var,eğer bu motorlar istenilen koşulları sağlamasaydı dünya çapında üretimden kaldırılırdı ama bakın 2008 gilera,gpr,rs,,ktm,cagiva hala 2 zamanlı ve öylede kalacak,çünkü 125cc de performans ancak 2zamanlı motor ile olur
4)tam tersine 2zamanlı motorlar düşük cc lere uygulanıyor,avrupa ülkelerinde bütün 50cc scooterlar 2zamanlı,125cc ss tarzı motorların çoğu öyle,Türkiye'de ise büyük cc merakı hat safada olduğundan bu motorlar gelmiyor bu yüzdende tanınmıyor,bende şuan bile aprilia 50cc 2zaman motor var,6HP güce sahip ve 100cc ler ile kafa kafaya gidiyor,km si 13000'de şimdiye kadar yaptığım bakım masrafı 50YTL,motor 2002 den beri bende,birde gilera runner 180'im vardı onada masraf pek yapmadım sattığımda 30000km de idi ve serviste usta bir 30000 daha gider demişti,daha sonra gpr 125 aldım o da dehşet bir motor,kısaca ben 2 zaman hastasıyım...niyemi tercih ediyorum performans,bakım maliyeti ve basitliği,ayrıca sesi ve egzos kokusu:cat:
Ayrıca bu motorların ömrü kısa değil,kullananlar genelde performans düşkünü ve son gaz meraklısı,ayrıca alınan yağ çok önemli benzinciden gidip açıkta patates yağı koyarsan 5000-10000de bitirirsin motoru,tam sentetik yağ alacaksın,düzgün benzin kullanacaksın,motoruda sakin kullan bak kaç km gidiyor,hadi motor bitti de olay 2 segmana bakar,o da olmadı bir piston takarsın 100-150ytl,elinden geliyorsa bu olayı kendinde yapabilirsin....yakıt olarak ise yeni teknoloji olanlar basmadıkça abartı bir yakıt harcamıyor,ben sakin kullanımda km de 120-130kuruş yakıyorum gpr ile


bence sen o hocayı bize yolla biz ona 2zaman eğitimi verelim,birde teknolojiyi takip etsin,dünyada neler var neler oluyor,miş muş olmaz belge göstersin,aprilianın,ktm nin,gileranın,derbinin vs kataloglarını bir incelesin 2008 yılının neler var baksın

Astral yine çok acıklayıcı bir şekilde olayı arkadaşa aktarmışsın teşekkür ediyoruz.Teknik bilginede guvenıyoruz, desteğini esirgememen dileğiyle

nt700
11 Haziran 2008, 17:42
yeni başlıcak biri olarak kfamdaki tek motor 0km aprilia rs125 szce ii bi seçim yapmış olurmuyum bnde 2T lerin sesine ve gidişine hastayımda:silent: