yakut
07 Nisan 2008, 21:59
Kar, kış, yağmur derken bahar sarhoşluğuyla sezona girmek üzereyiz.
Bu yüzden sezon hazırlığı konusunda yeni başlayanlara bir kaç önemli noktayı hatırlatmak isterim.
Hem makinalara, hem de kendimize bakım yapmanın tam zamanı. Naçizane tavsiyem, mümkünse motorunuza tam bakım yaptırın ama hiç olmazsa kaç kilometrede olursa olsun, her sezon başında motor yağı ve filtrelerinizi değiştirin derim. Akü ikinci sezonunu doldurduysa ve kışın 15 günde bir marş basmadıysanız motorla dağ başında baş başa kalmanız içten bile değil, bir çeşme başında soluklanma niyetiyle mola verip sabahı eden pek çok kişi tanıyorum. Lastiklere şöye bir bakıp bu yaz da idare eder diyorsanız, asfalttan inmeyin bence.Umarım kışa girerken, zincire gereken önemi göstermiş, yağlayıp temizleyip öyle bırakmışsınızdır.Öyle yapmadıysanız işin ehline mutlaka zinciri de gösterin. Kaskların camlarındaki çizikler sizinle oyun oynar duruma geldiyse camı değiştirmenin zamanı da gelmiş demektir.Kapalı dolaplardan montları, kaskları vs. çıkartıp havandırmayı da unutmayalım.
Yeni motor alacaklar; bir bilene mutlaka danışın ve siz de motorunuzla iyi bir tamirci veya servisle tanışın, yazın yollarda bana bişey olmaz diyenlerin kan ter içinde nasıl motor ittiklerine hep şahit oluruz.Tura çıkmadan en azından geçeceğiniz belli noktalardaki servis ve tamircilerin telefonlarını öğrenin, ya da http://www.servisnerede.com adresini aklınızdan hiç çıkarmayın.
Telefonsuz yollara düşmeyin, tek kişilik uzun seyahatler pek akıllıca olmayacağından şimdiden kafa dengi bir partner edinin.Yola çıkmadan önce ne planladıysanız onu yapın, özellikle dönüşe geçmediyseniz güzergah değiştirmeyi tavsiye etmem.Kahvaltıyı sıkı yapmalı, öğlenleri hafif ve özellikle sebze yemekleri tercih edilmelidir.Yanınızdan suyu eksik etmeyin yoksa güneş tepenizdeyken Serap ara sıra çaktırmadan size göz kırpacaktır.Vücudunuzun her hangi bir noktasında alkol zerrecikleri tur atarken sakın ola siz tura devam etmeyin. Grubunuzla motorlardan tren yapmak gibi bir fanteziniz yoksa eğer, takip mesafesini ve zig zag, fermuar, çarpraz her neyse takip metodunu uygulamazsanız, ya treniniz olur ya da değişik markaların bileşeni bir limuzin.
Turları ölümsüzleştirmek isterken birini öldürme gayreti içinde olanları hiç anlamıyorum.Fotoğraf veya kamera kaydını ya duran biri çekmeli ya da herkes durup peynir falan demeli ki resimlerde dişleriniz de olsun.
Tura çıkmadan, yanınıza almanız gereken herşeyi alın, köprülerimizin yüksekliği 4,50 ve henüz ülkemizde motosikletlere tonaj uygulaması başlamadı.şaka bir yana, gereksiz eşyalarla kendinize işkence yapmayın bence.Ne arasanız marketlerde veya bakkallarda bulabilirsiniz.Şahsi eşyalarınız size kalmış tabi.
Son olarak asfaltın sağından gidin ama araçların sağından geçmeyin.Yerleşim yerlerinde 50km/h yi, ana yollarda 88km/h geçmeyin. Aynadan arkanıza bakmayı, kafanıza kask takmayı unutmayın.
Bir ihtiyacınız olursa adresimiz http://www.servisnerede.com
Farınız da yolunuz da açık olsun.
Bu yüzden sezon hazırlığı konusunda yeni başlayanlara bir kaç önemli noktayı hatırlatmak isterim.
Hem makinalara, hem de kendimize bakım yapmanın tam zamanı. Naçizane tavsiyem, mümkünse motorunuza tam bakım yaptırın ama hiç olmazsa kaç kilometrede olursa olsun, her sezon başında motor yağı ve filtrelerinizi değiştirin derim. Akü ikinci sezonunu doldurduysa ve kışın 15 günde bir marş basmadıysanız motorla dağ başında baş başa kalmanız içten bile değil, bir çeşme başında soluklanma niyetiyle mola verip sabahı eden pek çok kişi tanıyorum. Lastiklere şöye bir bakıp bu yaz da idare eder diyorsanız, asfalttan inmeyin bence.Umarım kışa girerken, zincire gereken önemi göstermiş, yağlayıp temizleyip öyle bırakmışsınızdır.Öyle yapmadıysanız işin ehline mutlaka zinciri de gösterin. Kaskların camlarındaki çizikler sizinle oyun oynar duruma geldiyse camı değiştirmenin zamanı da gelmiş demektir.Kapalı dolaplardan montları, kaskları vs. çıkartıp havandırmayı da unutmayalım.
Yeni motor alacaklar; bir bilene mutlaka danışın ve siz de motorunuzla iyi bir tamirci veya servisle tanışın, yazın yollarda bana bişey olmaz diyenlerin kan ter içinde nasıl motor ittiklerine hep şahit oluruz.Tura çıkmadan en azından geçeceğiniz belli noktalardaki servis ve tamircilerin telefonlarını öğrenin, ya da http://www.servisnerede.com adresini aklınızdan hiç çıkarmayın.
Telefonsuz yollara düşmeyin, tek kişilik uzun seyahatler pek akıllıca olmayacağından şimdiden kafa dengi bir partner edinin.Yola çıkmadan önce ne planladıysanız onu yapın, özellikle dönüşe geçmediyseniz güzergah değiştirmeyi tavsiye etmem.Kahvaltıyı sıkı yapmalı, öğlenleri hafif ve özellikle sebze yemekleri tercih edilmelidir.Yanınızdan suyu eksik etmeyin yoksa güneş tepenizdeyken Serap ara sıra çaktırmadan size göz kırpacaktır.Vücudunuzun her hangi bir noktasında alkol zerrecikleri tur atarken sakın ola siz tura devam etmeyin. Grubunuzla motorlardan tren yapmak gibi bir fanteziniz yoksa eğer, takip mesafesini ve zig zag, fermuar, çarpraz her neyse takip metodunu uygulamazsanız, ya treniniz olur ya da değişik markaların bileşeni bir limuzin.
Turları ölümsüzleştirmek isterken birini öldürme gayreti içinde olanları hiç anlamıyorum.Fotoğraf veya kamera kaydını ya duran biri çekmeli ya da herkes durup peynir falan demeli ki resimlerde dişleriniz de olsun.
Tura çıkmadan, yanınıza almanız gereken herşeyi alın, köprülerimizin yüksekliği 4,50 ve henüz ülkemizde motosikletlere tonaj uygulaması başlamadı.şaka bir yana, gereksiz eşyalarla kendinize işkence yapmayın bence.Ne arasanız marketlerde veya bakkallarda bulabilirsiniz.Şahsi eşyalarınız size kalmış tabi.
Son olarak asfaltın sağından gidin ama araçların sağından geçmeyin.Yerleşim yerlerinde 50km/h yi, ana yollarda 88km/h geçmeyin. Aynadan arkanıza bakmayı, kafanıza kask takmayı unutmayın.
Bir ihtiyacınız olursa adresimiz http://www.servisnerede.com
Farınız da yolunuz da açık olsun.