PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aşmışlardan Sürüş Tavsiyeleri



Sayfa : 1 2 [3]

zamisli
14 Aralık 2009, 01:23
cok şeyler ogrendim cok saol ama anlamadigim

gece motor kullanmak neden bu kadar tehlikeli ??

alp_tunay
14 Aralık 2009, 01:29
Benim anlamadığım AŞMIŞ lar kimler?... Kimin kriterleri bunlar?....

Her madde kendince değişiklik gösterir kişiye göre....

Eğer birileri bunları harfiyen uygulamaya kalkarsa yanlış olur kanaatindeyim...

alkadras
14 Aralık 2009, 01:43
kafama yattı yani.. hoşuma gittii

dunpa
14 Aralık 2009, 01:45
Paylaşım için teşekkürler...

kocc
14 Aralık 2009, 03:24
Bunlar güzel bilgilerde acemiler için çok tehlikeli buldum , zaten bunlari yazan insanlar gen elde profesyonel yarisci yada egitmenler onlar yillarini vererek bunlara karar vermisler acemiler uygulamaya kalkarsa ..bilemiyorum...

Birde genelde yarisçi motor kullananlar için söylenmis geldi bana birkaçta motocross gibileride var halbuki chopper kullanan için bazi bilgiler gereksiz...

kanucan
14 Aralık 2009, 05:00
güzel yazı,paylaşım ve renklendirme için teşekkürler :mrgreen:

motorcu76
21 Aralık 2009, 01:23
Motor sürerken uyumak için herhalde acayip yorgun olmak lazım.....

mavibuz
13 Ocak 2010, 01:29
eline sağlık kardeş çok faydalı bilgiler çalışmalarının devemını merakla bekliyoruz:)

nightshift
14 Ocak 2010, 17:30
teşekkürler
:)

eftelya
14 Ocak 2010, 17:33
bişi diil de ben böyle bi konu mu açmışım yafuu ::blusssh::mrgreen:

şuna bak yazılarda rengarenk , hangi akla hizmetle yapmışsam :P

alp_tunay
14 Ocak 2010, 18:58
bişi diil de ben böyle bi konu mu açmışım yafuu ::blusssh::mrgreen:

şuna bak yazılarda rengarenk , hangi akla hizmetle yapmışsam :P

Soruma cevap vermedin.... kimin kriterleri ve hangi sürücü türlerine göre yazılmış?...

Bence bu şekilde makale hazırlayan genel kapsamlı bir yazı yazmalıydı... Dediğimde hala kararlıyım.... Yazıda 20 çeşit sürücü tipi örneği vardır en az..:cat::cat::cat:

Özer
15 Ocak 2010, 09:47
cok şeyler ogrendim cok saol ama anlamadigim

gece motor kullanmak neden bu kadar tehlikeli ??

Bir şeyi öğrenmiş olmak anlamaktan geçer.Demek ki sen bir şey öğrenmemişsin çünkü anlamamışsın:bounce:

Gündüz var olan görüş açısı gece yarı yarı ve altına iner hava koşullarına göre, dolayısıyla gündüz rahatlıkla algılaya bildiğin çevre hareketleri karanlıkta kısıtlı olur:wiinkk:
Yaaani,gündüz yoldan geçen kara bir kedi'yi rahatlıkla gör bilirsin ama gece bu mümkün olmaya bilir ve kaza yapman muhtemel olasılıklar dahilinde.

Umarım açıklaya bilmişimdir:cat:

eftelya
15 Ocak 2010, 13:18
Soruma cevap vermedin.... kimin kriterleri ve hangi sürücü türlerine göre yazılmış?...

Bence bu şekilde makale hazırlayan genel kapsamlı bir yazı yazmalıydı... Dediğimde hala kararlıyım.... Yazıda 20 çeşit sürücü tipi örneği vardır en az..:cat::cat::cat:

bilmiyorum , hatırlamıyorum... 2 yıl önce açmışım konuyu ...

alp_tunay
15 Ocak 2010, 14:33
bilmiyorum , hatırlamıyorum... 2 yıl önce açmışım konuyu ...

Peki ben söyleyim...

Her kriterin yanında ismi yazıyor.... :cat::cat::cat:
Biri kroscu biri motogp ci birisi touringci... Yani hep farklı tarz...
Farklı tarzların da farklı kriterleri var....
Ancak bunları birer birer guruplarsak fayda sağlarız...
İnsanlar baştan başlar okumaya sona doğru giderken bir çok yanlışı kafasına sokar... :cat:

Yanlışmıyım?.. :wiinkk:

eftelya
15 Ocak 2010, 17:09
peki bana örnek verir misin , yani şu madde insanları yanlış yönlendiriyor diyebilirmisin , şu an hepsini okuyamadım ama okuduğum kadarıyla böyle bişi göremedim , merak ettiğim için soruyorum sen hangi maddeden şikayetçisin mesela ...

dirt_rider
16 Ocak 2010, 23:47
Arkadaşlar anlatılanların hepsi ileri sürüş teknikleri ile ilgili olarak doğru şeyler. Bunları toplu olarak olmasada bir çok yerde okudum ve gördüm. Şu debriyajsız vites değiştirme olayıda doğru. Vites küçültürkende yapılabilir ama biraz profesyonellik ister. Bu konu ile ilgili videoyu mutlaka izleyin...

http://www.youtube.com/watch?v=TS9w565RGO8&feature=related

srknbdm
22 Ocak 2010, 14:17
anlatılanlar gercektende faydası olacak ve ogrenilmesi gereken bilgiler. eger boyle rengarenk yazılmasaydı belkide hepsini okumazdım :)

eftelya
22 Ocak 2010, 14:54
dirt_rider , bu videodaki motosiklette moto gp motorlarında olan aparattan var gliba , yani devrini bulunca atmıyo vitesi : )

cesur509
17 Mart 2010, 17:44
Bu güzel ve birbirinden değerli bilgiler için çok teşekkür ederim:)) Herkese kazasız sürüşler....

DeathaN
26 Mart 2010, 23:55
Bu tavsiyeleri daha ince okumuştum. Bazıları çok doğru ama yazlık eldiven :) üç hafta önce Biga'dan Çanakkaleye geçerken Lapseki'de bir sigara molası vermiştim. Elciği hissetmek için yazlık eldiven giymiştim ama soğuk baş parmaklarımı uyuşturmuş, sızlamasından çakmağı tutamıyordum. En doğrusu ise yağ ile ilgili olanı. Top casede shell zincir yağı vardı. Sweet shirtle baya kaynaşmışlar. 2 gün aynı kazağı giydim :). Yol o kadar berbattı ki ha babam fısslamış Sshirt'e.

bms23
27 Mart 2010, 00:19
emeğe saygı:cat:bilgiler için sağolun

rEnE
27 Mart 2010, 03:53
"Aşmışlar" dediğimiz ustalara Dede Diyorum ben, bu söylemi alıştıralım, herkes KM de ve sürüş tecrübesinde aşmış abilerimize dede desin

BLACK_ICE
28 Mart 2010, 00:10
"Aşmışlar" dediğimiz ustalara Dede Diyorum ben, bu söylemi alıştıralım, herkes KM de ve sürüş tecrübesinde aşmış abilerimize dede desin

abi km de aşmış dioz yha hani ne sürücüler gördüm ben yha abi bu işin sırrı küçük ccden başlayıp adım adım yükselmek ve ilk kapalı alanda güvenli sürüş eğitimi almak gerisi palavra yok ben şukadar k yaptım yok ben daha tecrübeliyim alıcaksın eğitimini sürüş eğitimini ondan sonra diyebilirsen diceksin yoksa km ve tecrübe boş tecrübede neden boş yha ben viraja girmeyi ğrenmek için 30 defa düşceksem ben buna tecrübe demem daha önceki tecrübelerimden sürüşeğitimi almam gerektiğini çıkarırım rene abi kızma bu yazdıklarımın seninle bi alakası yok forumda km olayı çok geçiyorda

isom14
12 Nisan 2010, 12:07
Yukaridaki yazılardan birtanesi gerçekten çok etkili ve çok hoşuma gitti Trafikte paronayak olunmali kesinlikle ,, Bende bir tavsiye vermek istiyorumm :) Motorsikletlere genelde sokak köpekleri çok iş olur ,, Motorsikletle seyir halindeyken köpeğin yaklaştiğini görürseniz ani bir fren yapınn biraz bekleyin hepsi uzaklaşacaktır ,aksi halde güçleri yettiği kadar sizi kovalamaya devam edip ısırabilirler % 40 ısırırlar :cat:

sergiowanni
12 Nisan 2010, 13:59
24. Emin sürüşün tek yolu paronaya halinde olmaktır. Köşe arkalarında park etmiş arabalar olduğunu, hiç kimsenin sizi görmediğini, otobüslerin herhangi bir yer ve zamanda uyarmadan aniden duracağını, ağaçların altının ıslak olduğunu, yayaların intihar edeceğini farzedin. Ve en önemlisi bundan zevk alın. Martin Fitz- gibson, Bike yazarı.

en bombası bu..tam türkiyeyi anlatıyo:)

mondi_cml
17 Nisan 2010, 01:04
ellerine sağlık gerçekten küçük ama faydalı bilgiler..:cherry:

Barbudos
19 Mayıs 2010, 23:51
Bu faydalı bilgileri paylaşan arkadaş forumdan neden uzaklaştırıldı acaba?

farklı
08 Haziran 2010, 20:15
emeğinize sağlık gerçkten faydalı bilgiler.

asas1200
18 Haziran 2010, 23:04
Gerçekten çok güzel faydalı bilgiler tşk...

gkhnkzy
18 Haziran 2010, 23:15
Aşmış olarak bir tavsiyede benden :mrgreen:

220 km hız ile giderken kask takın, yoksa kızlar sizi beğenmez :rendeer:

http://www.ressim.net/upload/c96cbd73.jpg

clemenze
18 Haziran 2010, 23:49
Çok verimli paylaşım, teşekkürler. Fakat renksiz yazıyı daha tercih ederdim.:bounce:

ensar007x
13 Ekim 2010, 17:27
Çok önemli tavsiyeler, özellikle acemi arkadaşlar başta olmak üzere satır satır hepimiz okuyalım:cat::cat:
Ben de birşeyler eklemek istedim.

Geceye kalmamaya çalışın, riski arttırır.

Tecrübem ile sabittir, arka freni asla küçümsemeyin!!! Yazılanlar Ön Frenin kullanılmasını ve alışkanlık haline getirilmesini hedeflemek için abartılıdır kanımca. Arka fren gerektiği gibi kullanılır ise hayat kurtarabilir. Yanlış kullanıldığında ise ya kilitlenip kayar ve yerde buluruz kendimizi, ya da gerektiği gibi kullanmazsak fren mesafemizi arttırırız. Ön tekerleği kilitleyip düşmediğim ama çok korktuğum anlar vardır ama arka tekerleği kilitleyip daha fazla korktuğum zamanlar olmuştur. Arka Fren küçümsenmemelidir:cat:

Kaskınızın vizörüne dikkat! Şehiriçinde çok kullanan arkadaşlar genelde benim gibi açık tutarlar ama, yol uzayıp gitmeye ve gazlamaya başladığınızda, özellikle hız arttığında bu açık kask vizörü bir anda dannn diye kapanıverir!! İrkildiğiniz o an kaza yapabilirsiniz. Sebebi sadece birden yüzünüze kapanarak gözlerinizi kapatmaya sebep olan refleks değildir. Vizör aniden kapandığında oluşan sessizlik bir an için Dumur Yaşamanıza, aklınızın bir anlık çalışmamanıza neden oluyor:silent: (Ben bir seferinde yüksek süratte Sollama Yaparken yaşamıştım, kimseye tavsiye etmem.)

Artçınızın Uyuyabileceğini (Uzun yolda bilhassa) unutmayın. Büyük tehlikedir!!

4-5 Saat hiç durmadan sürmeyiniz, ya da sürdüyseniz durma anınıza dikkat ediniz! Ayağınızı yere geç-erken koyuyorsunuz ve düşülüyor:mrgreen:

Motoru uzun yolda kullanırken Uyuyabileceğinizi Asla Unutmayınız:silent: Asla:cat:

Düz Yolda İleriye Bakın, Virajda Virajın Çıkışına:cat: Baktığımız yere gideriz:)

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim:rendeer:

bilgiler ıcın cok saolun butun hepsı a'dan z'ye herkesın ısıne yarar
6.5 SAAT MOTOR SURMUSTUM SONRA INEMEDIM DUSTUM MOTORLA BERABER BU KONU GERCEKTEN COK CIDDI MOTORUN ALTINDA AYIGINIZ KALABILIR VE HATTA KIRILA BILIR :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:22 ----------


abi km de aşmış dioz yha hani ne sürücüler gördüm ben yha abi bu işin sırrı küçük ccden başlayıp adım adım yükselmek ve ilk kapalı alanda güvenli sürüş eğitimi almak gerisi palavra yok ben şukadar k yaptım yok ben daha tecrübeliyim alıcaksın eğitimini sürüş eğitimini ondan sonra diyebilirsen diceksin yoksa km ve tecrübe boş tecrübede neden boş yha ben viraja girmeyi ğrenmek için 30 defa düşceksem ben buna tecrübe demem daha önceki tecrübelerimden sürüşeğitimi almam gerektiğini çıkarırım rene abi kızma bu yazdıklarımın seninle bi alakası yok forumda km olayı çok geçiyorda

KARDES SENDE BIR YERDE HAKLISINDA bır yandan da ınsanın kendısıne guven gerek ben cocuklugumdan berı motor surerım senede 20.000 km 'nın ustune cıkarım sımdı gıdım r6 veya r1 alırım bu kapa sıtedeyım ama bılıyorum kı ben motoru hızlı suruyorum ben buyuk motor alamıyorum buyuzden cunku kendımı oldururum dıye korkuyorum benım ıcın sorun yok ama arkada kalanlar uzulecek ya gecen forumda okudum adamın bırı ben dıor 4000 km yaptım ogrendım ......

Arjantinli69
13 Ekim 2010, 17:41
bu günlerde artan motosiklet kazalarına istinaden okunması faydalı olacaktır,eftalya'ya tekrardan teşekkürler.

Acil112
13 Ekim 2010, 17:43
12-13 yaşımdan buyana motor kullanıyorum, vitesli motor hayatımda 1 saniye bile sürmemiştim, kendi vitesli motorumu aldım 7 ayda 24000km oldu!.. hala herşeyi bildiğimi söyleyemem.

alosyi
13 Ekim 2010, 18:02
. Motorla savaşmayın kazanamazsınız. Tim Langley, okuyucu.

sanırım en iyi satırlardan biri, çok şey anlatıyor

teşekkürler

motor-kolig
15 Ekim 2010, 16:37
güzel bilgiler teşekkürler

kekeme
19 Temmuz 2011, 19:19
emeğin için teşk.ler

ToLGa_09
30 Temmuz 2011, 15:39
Mıcırlı yolda hangi freni kullanmalıyız? Ben arkayı kullanıyorum, çünkü ön fren kayma yapıyor ve hakimiyeti kaybediyorum.

---okn---
03 Nisan 2012, 14:58
teşekkürler :)