PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Runner Vxr Almayı Düşünenler



SPEC0PS
25 Mart 2008, 01:01
Arkadaşlar ben motoru satın aldım ama henuz teslım almadım 4. ayda teslim alıcam, ufak bir araştırma yaptım ve ferco nun sitesinde bazı dökümanlar buldum kısaca şok geçirdim.

Yani belki bazı arkadaslara aşadaki liste normal gelebilir ama ben bu motorun yarı parasını borca girerek karşıladım maddi durumumda iyi sayılmaz :) şu anda keeway kulanıyorum servis ve yedek parca ucretlerı makul ama aşadaki liste de buyuk bir ucurum var bakın siz nediceksiniz.

Bu listede Periyodik bakım ücretleri ayzıyor sadece ve kdv dahil deyil şaka gibi :)

RUNNER200
1000 KM İLK BAKIM VEYA 6AY 30 YTL
6000 KM VEYA 6 AY 80 YTL
12000 KM VEYA 6 AY 90 YTL
18000 KM VEYA 6 AY 80 YTL
24000 KM VEYA 6 AY 90 YTL
30000 KM VEYA 6AY 80 YTL
36000 KM VEYA 6AY 100 YTL
42000 KM VEYA 6AY 80 YTL
48000 KM VEYA 6AY 90 YTL
54000 KM VEYA 6AY 80 YTL
60000 KM VEYA 6AY 90 YTL
66000 KM VEYA 6AY 80 YTL
72000 KM VEYA 6AY 100 YTL

Tablodaki fiyatlar işçilik fiyatlarıdır. Kullanılan malzemeler ayrıca ilave edilecektir.
Fiyatlara KDV dahil değildir.

LÜTFEN BAKIMLARINIZI ZAMANINDA YAPTIRINIZ

Bu listede ise normal bakım haricinde bişey yaptırmak istersen işcilik üçretleri kdv hariç yine :)

Stok kodu Stok ismi KDV HARİÇ TL
S5002 AKÜ ŞARJ 10
S3007 AMORTİSÖR DEĞİŞİMİ ARKA 30
S3011 AMORTİSÖR DEĞİŞİMİ ÖN 30
S7111 ANAHTAR DİŞ ÇEKME VE KODLAMA İŞÇİLİĞİ 20
S1010 ARAÇ TEMİZLİK 15
S1071 ARKA JANT DEĞİŞİMİ 30
S1016 ARKA TEKERLEK SÖKME TAKMA ARAÇTAN 15
S7112 BALANS İŞÇİLİĞİ 25
S5115 BENZİN ŞAMANDIRASI DEĞİŞİMİ 40
S5010 BENZİN ŞAMANDIRASI ONARIMI 60
S1023 BEYİN DEĞİŞİMİ CDI 40
S4002 ÇAMURLUK DEĞİŞİMİ ÖN 60
S8008 ÇANTA ONARIM-DEĞİŞİM İŞÇİLİĞİ 35
S1022 DEBRİYAJ DEĞİŞİMİ 35
S5084 DÖRTLÜ DÜĞME MONTAJ İŞÇİLİĞİ 30
S1012 DÖŞEME KAPLAMA 100
S1136 EGZOST EMİSYON AYARI 30
S1009 EGZOST SÖKME TAKMA İŞÇİLİĞİ 15
S5039 FAR DÜĞMESİ MONTAJI 25
S2002 FREN BALATASI DEĞİŞİMİ ARKA 25
S2007 FREN BALATASI DEĞİŞİMİ ÖN 5
S3067 FREN HİDROLİK DEĞİŞİMİ 30
S2037 FREN KOLU DEĞİŞİMİ 15
S3051 FURŞ DEĞİŞİMİ 100
S3048 FURŞ KEÇE DEĞİŞİMİ 30
S3002 FURŞ RULMAN DEĞİŞİMİ 50
S1014 HAVA FİLİTRESİ DEĞİŞİMİ 10
S1015 HAVA FİLİTRESİ KUTUSU DEĞİŞİMİ 10
S3037 JANT DEĞİŞİMİ ÖN 25
S1008 KARBÜRATÖR TEMİZLİĞİ 40
S1133 KARTER AYIRMA VE TOPLAMA 250
S2051 KİLOMETRE TELİ DEĞİŞİMİ KOMPLE 30
S5003 KORNA DEĞİŞİMİ 30
S1117 KRANK MİLİ DEĞİŞİMİ MOTOR AÇMA 250
S3047 LASTİK DEĞİŞİMİ 25
S7114 LASTİK ONARIM İŞÇİLİĞİ 10
S3064 MOTOR YAĞ DEĞİŞİMİ 20
S1001 MOTORU ARAÇTAN SÖKME TAKMA 100
SPERİODİK PERİODİK BAKIM İŞÇİLİĞİ 1000 KM 30
S4003 SELE AÇMA İŞÇİLİĞİ 25
S1002 SİLİNDİR PİSTON DEĞİŞİMİ 100
S6012 SUSTURUCU BOYAMA İŞÇİLİĞİ 40
S1049 SÜBAP AYARI 70
S1025 TEMİZLİK SPREYİ 5
S2082 TORPİDO SÖKME TAKMA İŞÇİLİĞİ 30
S1011 VARYATÖR KAYIŞ DEĞİŞİMİ 35
S1006 VARYATÖR ÖN ONARIMI 50
S1127 YATAK YENİLEME İŞÇİLİĞİ 50

Ben günde 30ytl kazanıyorum en ufak parcasını değitirsen 30 ytl istiyorlar 15dakikada 30 ytl kazanmak ne kadar kolaymış ya. Tamam motor kaliteli parcaları pahallı bunu biliyordum zaten ama işçilik ve bakım ücretleri resmen saçmalık.

Hal böle olunca bende kendi servis stratejimi şimdiden belirledim :)
Her 5 binde bir normal bir serviste yağ değişimi hava fitresi temizliği yağ fitresi temizliği buji değişimi yaptırcam. (Bu saydıklarıma işcilik ücreti 10ytl veriyorum)

Her 25bin de ise kendi servisinde debraj balatası değişimi karburator temizliği subap ayar veya kontrolu ve dıyer bakımlardakı gıbı standart şeyleri yaptırcam.

Yanı anca 25bin km rede bir ben kendi servisine gider gercekten hakedecekleri zaman o parayı verırım :) garanti dısı kalırsada kalsın o paralar verılmez ya.

Bu listelerdeki fiyatlar 15.03.2008 tarihi ile belirlenmiş şu an bu motoru kualananlar bakımlarda bu ücretleri veriyorlarmı ?

headquarters
25 Mart 2008, 01:27
İtalyanlar bu konuda çok sıkıntılı özellikle piaggo grubu iyi düşünmek lazım...

Bu arada motorunu satabildin mi ?? sahibindende gormustum...

Sinan Er
25 Mart 2008, 01:29
Hayır bu şekilde yapmamalısın

Madem kısıtlı bir bütcen var bakımı kesinlikle kendin yapmalısın

bakım dediğin yağ değişimi ve filtre değişimi veya temizliğidir.

Fren balatalarını da değiştirmen kolay kontrol edip teşhis koymanda

Zaten piyasadaki çoğu balata birbirine uyuyor

Baskı balatayıda elinden geliyorsa değişebilirsin scoterlarınki baya kolay sanırım yapabilirsin senin motoru tamolarak bilemiyorum.

Extra bir durumda zaten servise gitmen intihar olur :D

En iyi sen keway üzerinde biraz sök tak işi yap elin alışsın bi iki lokma takımı anahtar avadanlık oluştur .

Ondan sonra işden biraz anlayan bi arkadaşını yanına al bi iki derken öğrenirsin.

Günde 30 ytl kazanıp motorun bi servisine 100-150 bayılacağına alacağın 1 kilo yağ o da 15-40 4 litresini 38 ytl ye aldım geçen yıl 2 litre hala duruyor. burdan kendince pay biç.

Herhangi bir tamirci veya servis genelde dandik yağları aski kalite yağ kutusuna koyup sevgili müşterilerine giydirirler

Bu nedenle bazı tamirat ve bakımları kendimizin yapabilmesi çok önemli.

Hayırlu uğurlu olsun güle güle kullan

SPEC0PS
25 Mart 2008, 01:43
İtalyanlar bu konuda çok sıkıntılı özellikle piaggo grubu iyi düşünmek lazım...

Bu arada motorunu satabildin mi ?? sahibindende gormustum...

Sattım sayılır bugun 2 tane müşteri aradı ikiside ciddi insanlardı o konuda problemım yok çok şükür çünki temiz kulandım ve baktım fiyatta makul gidecek kısmetse :)



Hayır bu şekilde yapmamalısın

Madem kısıtlı bir bütcen var bakımı kesinlikle kendin yapmalısın

bakım dediğin yağ değişimi ve filtre değişimi veya temizliğidir.

Fren balatalarını da değiştirmen kolay kontrol edip teşhis koymanda

Zaten piyasadaki çoğu balata birbirine uyuyor

Baskı balatayıda elinden geliyorsa değişebilirsin scoterlarınki baya kolay sanırım yapabilirsin senin motoru tamolarak bilemiyorum.

Extra bir durumda zaten servise gitmen intihar olur :D

En iyi sen keway üzerinde biraz sök tak işi yap elin alışsın bi iki lokma takımı anahtar avadanlık oluştur .

Ondan sonra işden biraz anlayan bi arkadaşını yanına al bi iki derken öğrenirsin.

Günde 30 ytl kazanıp motorun bi servisine 100-150 bayılacağına alacağın 1 kilo yağ o da 15-40 4 litresini 38 ytl ye aldım geçen yıl 2 litre hala duruyor. burdan kendince pay biç.

Herhangi bir tamirci veya servis genelde dandik yağları aski kalite yağ kutusuna koyup sevgili müşterilerine giydirirler

Bu nedenle bazı tamirat ve bakımları kendimizin yapabilmesi çok önemli.

Hayırlu uğurlu olsun güle güle kullan


Sizin dediğiniz en mantıklısı ve yapamıcağım seyler deyil yanlız problem yapmakta deyil, bunu yapabilmek icin oncelikle güzel bir alan bulmak lazım malum istanbul gibi biyerde sokak ortasında ben bu işi yapsam 15 kişi gelir beni izler 5 taneside devamlı soru sorar he birde bunun kışı var tabi :)

Kulanılan mazeme acısındanda anlatıgınız hatalara zaten hiç dusmedım herzaman kendım gider Castrol power scooter 10/40 yağımı alırım 17ytl ye 5 ytl yede Ngk bujımı alırım gider servide ben geldım derim 10ytl de ona veririm 32Ytl ye servisi tamamlarım:)

Rigel
25 Mart 2008, 01:46
Harbitürk, çok güzel noktalara değinmişsin. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, bujiler çok kolay değiştirilebilecek parçalar. Lastiklerin, cıvataların kontrolu, zincir ayarı vs de öğrenilebilir. Bunları dünyanın birçok yerinde insanlar zaten kendileri yapıyorlar. Biz Türk'ler biraz hazırcıyız. Bir kere denedin mi gerisi geliyor. Cesaret arkadaşlar. Ama konuyu kullanma kılavuzunuzdan okuyun öyle yapmaya başlayın. Tüm motorlarımın kullanma kılavuzlarında gerekli tüm bilgi vardı. Artık ben yukarıda saydıklarımı kendim yapabiliyorum. Hem daha fazla içime siniyor, hem de eğleniyorum.

Ama bir noktada sana katılmıyorum. Servisler hakkında kötü kalite yağları kutulayıp pazarladıkları konusundaki genellemn serviste çalışan arkadaşlarımızı üzecektir. Buna katılamayacağım. Tabii arada çürük yumurtalar vardır, ama genellemek yanlış.

ozrace
25 Mart 2008, 01:58
bu ne yaw ben bişey anlamadım:silent: her ay bunlara paramı vermen gerekiyomuş bakım için? çüşşşşşş

GKN
25 Mart 2008, 02:09
bakımlarını kendin yapman güzel fikir olabilir, yada ucuz bi servise gitmek
ama unutmamalısınki 0 km motosiklet alıyosun, garanti bitene kadar periyodik bakımlarda yetkili servis kaşesi olmalı bilgin olsun:cat:

SPEC0PS
25 Mart 2008, 02:25
bakımlarını kendin yapman güzel fikir olabilir, yada ucuz bi servise gitmek
ama unutmamalısınki 0 km motosiklet alıyosun, garanti bitene kadar periyodik bakımlarda yetkili servis kaşesi olmalı bilgin olsun:cat:

Motor kaliteli zaten ve kronik bir problemide yok, garantiye ne kadar az şeyi sokuyorlar sen bi bilsen, bence şöle duşün garanti suresi 2 sene bu sure zarfında kendı servisine 300/400Ytl vericeksin kendi servisini kulanma garantiye sokucakları bir parça arızalansa bile emin ol 400ytl deyildir kendin gider alırsın daha mantıklı.


Sana ufak bir örnek verim Keeway dan, 600km reye vardıgımda motorun alt kısmından bir şıkırtı sesi geliyordu baktım o kadar nerden geldiğini bulamadım taki egsoz ilk boru ekınden kırılıp sarkana kadarda anlamadım tutan vidalardan biri düşmüş, bu olay oldugunda doğal olrak seyir halindeydim ve egsoza arka iç camurluk bağlı oldugu için egsoz sarkınca arka teker çamurluğu kırdı attı.

Ve bu olay olana kadar kendi servisini kulanıyordum 10/15ytl fazla verıyrodum ama içim rahattı tabi ben öyle sanıyordum, servise gitim anlatım bana ordaki arkadaş şöyle bir çümle kurdu.

(Motora binmeden bütün vidaları kontrol etmek kulanıcının sorumluluğundadır bu olay garanti dışıdır)

Sence motora binmeden once yüzlerce vidayı kontrol etme imkanım varmı ?

O günden sonra motorsiklette garanti olayı benim için bitmiştir.