PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik ne zaman değiştirilmeli



Infaustus
15 Eylül 2005, 20:46
Motosikletlerimizi güvenle sürmemizdeki en önemli parçalardan biri de lastiklerimizdir. Yolla temasımızı sağlayan, bizi yolda tutan lastiklerimizin ne zaman değiştirilmesi gerektiği konusu da bu sebeple büyük önem taşıyor. Lastiklerimizin yüzeyindeki girinti ve çıkıntılar motosikletin modeline ve kullandığımız yollara göre değişklik gösterir. Lastik yüzeyindeki bu girinti ve çıkıntılar yolda tutunmamızı sağladığı gibi yağışlı havalarda suyun tahliyesini de yapar. İdeal diş boyu 2 milimetre üzeridir. 1-2 mm arası diş boyu lastiğimizin ömrünün ortalarında olduğunu gösterir. Lastiğimizdeki dişlerin boyu 1 mm'nin altına düşmüşse yeni bir lastik almanın zamanı gelmiş demektir.

http://www.cyclemaintenance.com/tires/images/Abes_head.jpg

Ayrıca ikinci bir husus ta lastiklerde oluşabilecek çatlamalardır. Lastikler belirli bir zaman sonra ömürlerini doldururlar ve yapıları bozulur. Bu nedenle lastik özelliğini kaybeder ve yüzeyinde çatlamalar, yarıklar oluşur. İyi muhafaza edilmeyen, nemli ortamlarda fazla durmuş lastikler de standart ömürlerinden önce çatlama gösterebilirler. Eğer motosikletinizin lastiklerinde ciddi çatlamalar ve yarıklar oluşmaya başlamışsa lastiğinizi biran önce değiştirmeniz gerekiyor. Çatlamış ve özelliğini kaybetmeye başlamış lastiklerden güvenli bir yol tutuş beklemeniz imkansız.

federal
16 Eylül 2005, 12:58
peki menderes kardeş, lastiklerin sürekli dururken, giderken veya kış uykusunda hava ile değilde nitrojen le dolu olması iyimidir ? ne tavsiye edersin, teşekkürler... :king:

qeek23
16 Eylül 2005, 14:22
valla istanbul yollarında lastikler aşınmakla kalmıyor yırtılıyor parçalanıyor.yani havalar ne olursa olsun farketmiyor.ama kışın motorların lastiklerinin havası inik ve yere tema etmemesi şart...

verdiğin bilgiler için tşk.
:cat:

MeTaL
16 Eylül 2005, 14:33
Lastiği patladığı zaman değiştireceksin :) gerisi traş :P ...

federal
16 Eylül 2005, 14:46
ha ha ha ciddi konusuyorduk , :queen: :queen: ,

Infaustus
16 Eylül 2005, 18:13
federal, nitrojen doldurmak biraz tuzluya mal oluyor galiba tam fiyat bilmiyorum. Ama evet faydası var. Fiyat al, uygun gelirse bas nitrojeni.

vlad1462
20 Ekim 2005, 21:00
peki menderes kardeş, lastiklerin sürekli dururken, giderken veya kış uykusunda hava ile değilde nitrojen le dolu olması iyimidir ? ne tavsiye edersin, teşekkürler... :king:

hoca boşver nitrojeni.yok lastiğin havası inmiyomuş,yok ömrünü uzatıyomuş...nitrojen basılı olan ve lastiği inen araçları biliyorum.üstelik ne bi kaçak,ne bi delik,nede jantların lastiğin yanak kısmına temas eden kenarlarında bi problem vardı.lastikte yeniydi.ama iniyodu.artı şunuda söylüyim nitrojen basılı bi lastiğe normal hava basıncada iniyo,yani ikisi aynı lastikte birlikte durmuyo. bide dağ başında kaldığınızı düşünün,nerden bulacaksınız nitrojeni.lastik şişirmek için üste para vermeyin derim ben.paşa paşa basın normal havayı.inerse bidaha eklersiniz

solistalper
14 Mayıs 2006, 10:28
O ne ya nitrojen mi ? :) bide lpg basalım uçarak gidelim :p

PcKopatGhostRider
18 Mayıs 2006, 17:23
bence uranyumla nitroyu karıştıralım.. :P

fraktal
18 Mayıs 2006, 17:46
Hoca helyum basalım hem ay yüzeyindeki astronotlar gibi seke seke de gideriz.

ismail_bilge
16 Haziran 2006, 11:43
ya bırakın aynı hava kalsın ugrastııza deymez + lastıgın tanası 15-5 ytl arasıymıs bı abı arabasına yaptırmısta

solistalper
23 Aralık 2006, 18:22
Lastik aldın mı metzeller yada pirelli önerilenler bunlar bende forumun yalancısıyım ve o modellerde 50-60 Euro'dan başlıyor, 15 lira ne değil :)

myheart
23 Aralık 2006, 22:45
Lastiği patladığı zaman değiştireceksin :) gerisi traş :P ...

yok yokk oyle olmaz

Lastıgın içindeki telleri gordügünde değiştireceksin asıl gerisi trasşş :):) :queen: :queen: :P

mr.freeze
23 Aralık 2006, 23:11
araba lastıklerını lastık basına 5 ytl den dolduruyorlar.
nıtrojen hava gıbı surtunmeden dolatı genlesmıyor bu da lastık ıcın en ıyı performens demek.

R3N
23 Aralık 2006, 23:20
cok güzel bilgilendirme olmuş , tebrikler , ülkemiz sürücüleri genelde lastik konusunda bilgisiz kullanıcılardan olusuyor, halbuki yerle tek temas noktası lastik, hareketi sağlayan bizi durduran parça ama önemsenmiyor çoğu zaman ne yazıkki

cezerye
23 Aralık 2006, 23:24
lastikte sıkıstırılıp, birde kullanirken isininca,nitrojenle hava(içindeki oksjn) tepkime veriyor. ondan hacmi azaliyor icindeki gazin. sanirim sadece kis icin, kullanmayacaginiz zamanlarda nitrojen basmaktan soz ediliyor. omru uzatan o. yoksa kullanacaginiz lastigi indirip yeniden hava basmaniz gerekecek. anladigim bu.
dogru oldu mu hocam?

(hatta hacim, sanirsam nomalin 2/3 ü oluyor tepkime sonunda)

dfa
23 Aralık 2006, 23:29
valla arkadaslar diş derinliğini falan bilmem ama tanıdıgım bi abi dişlerde asınma yok diye markasını söylemeyeyim lastıkleri tam altı sene kullandı:P benim gecen sene arabama aldıgım lastıkse henuz 2nin altına dusmemesine ragmen yolu artık tutmuyor. kısacası diş derinliği tek basına ölçü degil benden hatırlatması:wiinkk:

R3N
23 Aralık 2006, 23:46
valla arkadaslar diş derinliğini falan bilmem ama tanıdıgım bi abi dişlerde asınma yok diye markasını söylemeyeyim lastıkleri tam altı sene kullandı:P

yalnış bi uygulama , ömrü dolmuş o lastiklerin , ayrıca lastiklerin ömürleri hız , yol, sürüş alışkanlıkları gibi faktörlere de bağlıdır

Marlboro Man
24 Aralık 2006, 00:50
valla arkadaslar diş derinliğini falan bilmem ama tanıdıgım bi abi dişlerde asınma yok diye markasını söylemeyeyim lastıkleri tam altı sene kullandı:P benim gecen sene arabama aldıgım lastıkse henuz 2nin altına dusmemesine ragmen yolu artık tutmuyor. kısacası diş derinliği tek basına ölçü degil benden hatırlatması:wiinkk:

Biraz daha kullansaymış.Dümdüz olunca pist yarışarındada kullanılır belki.Yuh yani 6 sene bu.
Bence lastik para olduğu zaman değiştirilir.iki lastik 400 euro.:pr:

Juniors
27 Aralık 2006, 17:59
ne demişler Lastiği yakma yeni lastik alırsın çok para auhauhauha :)

wingtsunus
28 Mayıs 2007, 16:53
diş derinliği yüksek üretilen lastiklerin performansı hakkınd a bilgisi olan varmı

muratx22
23 Ağustos 2008, 14:16
ben o kadar inanmıyorum türkiyede lastikleri zamanı geldiğinde değiştirenler çok nadirdir.

super
23 Ağustos 2008, 14:25
Bence lastiğin telleri çıkınca gazı basınca lastikden ateş çıkınca değiştirilmeli :P
:):):)

hasipcan
22 Ocak 2009, 14:28
Burada ciddi bir yanlışlık var. Bir kere nitrojen havada yüzde yetmişsekiz %78 oranında bulunur. Ikincisi nitrojen, yani azot en fazla genleşen gazdır. Zaten patlarlı motorlarda da püskürtülen yakıtın havadaki oksijenle yanması sonucu oluşan ısı azotun genleşmesine sebep olur ve piston yukarı itilir. Burada azotun kullanılmasının tek sebebi yanıcı olmaması ve sürtünmeyle oluşan ısıdan içerden bqaşlayan bir yanmayı önlemektir.
sevgiler,
can

HercuL
22 Ocak 2009, 15:21
ya bırakın aynı hava kalsın ugrastııza deymez + lastıgın tanası 15-5 ytl arasıymıs bı abı arabasına yaptırmısta

ben çiftine 400 verdim baya ucuzmus