Orijinalini görmek için tıklayınız : Asya 150 T1 ile Ömür Boyu
MengiTurk
08 Mart 2008, 15:01
Merhaba Arkadaşlar,
Dün, uzun zamandır istediğim 150 T1 imi nihayet alabildim. Bir miktar motordan ve elektrik elektronikten anladığım için, scooter ıma modifiye yapacağım. Scooter ımın tüm geçirdiği evreleri sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Tüm bakım ve tamiratlarımı da kendim yapıyorum. O sebeple onları da burada paylaşacağım.
kameniv
08 Mart 2008, 15:03
hayırlı olsun güle güle kullan
resimde isterük haberin ola
MengiTurk
08 Mart 2008, 15:15
İlk Bakış
Görünümü malumunuz güzel bir motor. Malzeme kalitesi ortada, neticede ucuz bir motor. Fiyat performans oranı kanımca iyi.
- Beklediğim gibi torku biraz düşük, 150 cc tadı vermiyor fakat rodajla birlikte artacağı kanaatindeyim.
- Fren diskleri ve balataları pek etkin değil fakat onlarda rodajla birlikte alışacaktır. Kızaklamaya dikkat etmek gerekir.
- Oturuş pozisyonu ve sürüş çok rahat.
- Süspansiyon oldukça sert, 1000 km boyunca rahatsız edeceğini söylüyorlar. Sonradan iyileşirmiş. Bakıcaz.
- Elciklerin gidona bağlandığı yerde kapak yok. Bu da oradaki kabloların daha çabuk aşınabileceği anlamına gelir. Yalıtmak gerek.
- Sele altı bagajı beklediğimden küçük. Torpido yok. Buna da bir çare bulacağız.
- Çok fazla vida var ve yazılanlara bakılırsa çok sık gevşiyor. Buna da bakacağız.
Dikkat Edilmesi Gerektiğini Düşündüklerim
- İlk 500 km 40 - 50 km geçmeden ve yavaşça gazı arttırarak kullanmak.
- 500 - 1000 km arasında 50 - 80 km geçmeden ve yine yavaşça gaz kullanmak.
- 1000 - 1200 km arası bir miktar motora yüklenmek. Sonraki km lerde motorun verdiği cevaba göre kullanım şeklini ayarlamak. Genelde motorlar sizin kullanım şeklinize göre karakteristik kazanır. Bu şekildeki alıştırma döneminde sağlıklı motor alıştırması yapılmış olur.
- Ani frenajdan ve ıslak zeminden kaçınmak.
İşte çinçonum
http://img187.imageshack.us/img187/7372/ph58tw5.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=ph58tw5.jpg)
nitrious81
08 Mart 2008, 15:31
Hayırlı olsun güle güle kullan :)
MengiTurk
08 Mart 2008, 15:42
Ayar - Dikiz aynaları
Evet arkadaşlar ilk basit ayarımız. Dikiz aynalarının ayarları yol sarsıntısından bozulacak derecede bozuksa şu şekilde yapabiliyoruz.
http://img395.imageshack.us/img395/1191/ph59nk8.th.jpg (http://img395.imageshack.us/my.php?image=ph59nk8.jpg)
Aşağıdaki açıklamalarda sağ, sol üst alt şeklindeki yönlendirmelerim resme göre olacaktır.
1- Sap kısmındaki plastiği aşağıya doğru çekiyoruz.
2 - Resimdeki aynanın üstündeki kapağı nazikçe bir düz tornavida yardımıyla çıkarıyoruz.
Dikkat :
Kapağın altında 4 adet tırnak var. Kapağı "sağ üstteki" yerden açmaya başlıyoruz. O kısım kaltıktan sonra tornavidayı tırnakların arkasına geçirip tırnakları "resme göre yukarıya" doğru iterek çıkarıyoruz. Fakat kırılırsa üzülmeyin birincide değilse ikincide mutlaka bir ikisi kırılacaktır.
3 - Kapağı çıkardıktan sonra sap kısmının oradaki yıldız vidayı nazikçe sıkıyoruz. Çok sıkarsanız ayna plastiği çatlayabilir. Yeteri kadar sıkınca kapağı kapatıp işlemi bitiriyoruz.
Kolay gelsin.
Tamir - Motor Takozu
Tekrar Merhaba Arkadaşlar.
Motor takozu sesi onu yağlamamız gerektiğini gösterir.
Teşhis
- Motordan özellikle sehpadayken sağ taraftan kesik ıslığa benzer bir ses gelebilir.
- Yolda giderken sağ arka taraftan yine kesik ıslık sesi benzeri bir ses gelebilir. Bu sesi nasıl tarif edebilirim. Sanırım "Büjjjjjjj" diye bi ses :)
-Motor soğukken daha doğrusu takoz ısınmamışken, tıkırtıya benzer bir sesle kendini belli eder.
Bu üç belirtide varsa, özellikle sehpadaki, takozu yağlamamız gerekir.
Çözüm
http://img187.imageshack.us/img187/7289/ph60tc0.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=ph60tc0.jpg)
Aşağıdaki açıklamadaki sağ, sol, üst, alt gibi yönlendirmeler resme göre olacaktır. dolayısı ile resimdeki açı ile bakınız.
1- Motoru çift ayak sehpasına alıyoruz.
2- Motoru ısıtıyoruz.
3- Sele altı bagajını açıyoruz.
4- Resimde görülen kapağı tek vidasını sökerek çıkarıyoruz.
5- Vida ile aynı hizada motorun şaseye bağlandığı takozu göreceksiniz.
6- Yağdanlık ile takozun her iki tarafına da yağ sıkıyoruz. İnce makine yağı iş görür.
7- Kontolü yapıyoruz.
8- Kapağı yerine takıyoruz :)
Dikkat :
Ne kadar çok yağ sıkarsanız ileride o kadar çok pislik tutacaktır. Takozu eriten pislik ve tozdur. O sebeple yeteri miktarda sıkınız.
Kontrol
Yukarıdaki belirtiler, özellikle sehpadaki geçince işlem tamamdır.
Kolay gelsin.
hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız kullanırsın inş.
digi_boy26
08 Mart 2008, 22:39
hoşgeldin ve güle güle kullan. kazasz sürüşler dostum :) senden çok faydalanacağımız kanaatindeyim. yazıların oldukça bilgi içerikli geldi baa :D ;)
banarlı
09 Temmuz 2008, 14:20
sorununuz olduğunda bende elimden geldiği kadarıyla yardımcı olabilirim
Bin9yüz85
09 Temmuz 2008, 14:21
ASYA 150 T- I süpper makine :cherry:
Hayırlı uğurlu olsun, elinize sağlık :rendeer:
mrtky35
03 Aralık 2008, 21:43
Ayar - Dikiz aynaları
Evet arkadaşlar ilk basit ayarımız. Dikiz aynalarının ayarları yol sarsıntısından bozulacak derecede bozuksa şu şekilde yapabiliyoruz.
http://img395.imageshack.us/img395/1191/ph59nk8.th.jpg (http://img395.imageshack.us/my.php?image=ph59nk8.jpg)
Aşağıdaki açıklamalarda sağ, sol üst alt şeklindeki yönlendirmelerim resme göre olacaktır.
1- Sap kısmındaki plastiği aşağıya doğru çekiyoruz.
2 - Resimdeki aynanın üstündeki kapağı nazikçe bir düz tornavida yardımıyla çıkarıyoruz.
Dikkat :
Kapağın altında 4 adet tırnak var. Kapağı "sağ üstteki" yerden açmaya başlıyoruz. O kısım kaltıktan sonra tornavidayı tırnakların arkasına geçirip tırnakları "resme göre yukarıya" doğru iterek çıkarıyoruz. Fakat kırılırsa üzülmeyin birincide değilse ikincide mutlaka bir ikisi kırılacaktır.
3 - Kapağı çıkardıktan sonra sap kısmının oradaki yıldız vidayı nazikçe sıkıyoruz. Çok sıkarsanız ayna plastiği çatlayabilir. Yeteri kadar sıkınca kapağı kapatıp işlemi bitiriyoruz.
Kolay gelsin.
Tamir - Motor Takozu
Tekrar Merhaba Arkadaşlar.
Motor takozu sesi onu yağlamamız gerektiğini gösterir.
Teşhis
- Motordan özellikle sehpadayken sağ taraftan kesik ıslığa benzer bir ses gelebilir.
- Yolda giderken sağ arka taraftan yine kesik ıslık sesi benzeri bir ses gelebilir. Bu sesi nasıl tarif edebilirim. Sanırım "Büjjjjjjj" diye bi ses :)
-Motor soğukken daha doğrusu takoz ısınmamışken, tıkırtıya benzer bir sesle kendini belli eder.
Bu üç belirtide varsa, özellikle sehpadaki, takozu yağlamamız gerekir.
Çözüm
http://img187.imageshack.us/img187/7289/ph60tc0.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=ph60tc0.jpg)
Aşağıdaki açıklamadaki sağ, sol, üst, alt gibi yönlendirmeler resme göre olacaktır. dolayısı ile resimdeki açı ile bakınız.
1- Motoru çift ayak sehpasına alıyoruz.
2- Motoru ısıtıyoruz.
3- Sele altı bagajını açıyoruz.
4- Resimde görülen kapağı tek vidasını sökerek çıkarıyoruz.
5- Vida ile aynı hizada motorun şaseye bağlandığı takozu göreceksiniz.
6- Yağdanlık ile takozun her iki tarafına da yağ sıkıyoruz. İnce makine yağı iş görür.
7- Kontolü yapıyoruz.
8- Kapağı yerine takıyoruz :)
Dikkat :
Ne kadar çok yağ sıkarsanız ileride o kadar çok pislik tutacaktır. Takozu eriten pislik ve tozdur. O sebeple yeteri miktarda sıkınız.
Kontrol
Yukarıdaki belirtiler, özellikle sehpadaki geçince işlem tamamdır.
Kolay gelsin.
valla kardes benım asyada kalkısta vıy vıyk dıye bı ses cıkarıyo sebebı bu mudur?
balayyusuf
29 Mayıs 2010, 02:21
Asya 150 t1 motorum var arka amortisörler anormal sert bir çukurdan yada yamadan geçince organlar zıplıyor bunu yumuşatmanın bir yolu yokmu motor 3000 km de
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO