arkon
03 Mart 2008, 00:44
Eskilerin dediği gibi "Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır" ama mevsimler değişmeye başladı, malûm küresel ısınma nedeniyle eski hava şartları biraz mazi oldu.
Havalar ısınmaya başlıyor, motosikletçi arkadaşlar yollara dökülmeye başladı, siz şayet motorunuzu sezona yeni açacaksanız aşağıdaki maddeleri uygulamakta fayda var.
* Akünüzü şarz edin, sulu akü ise su seviyelerini kontrol edin.
* Motorunuzun ve şanzumanınızın yağını kontrol edin.
* Paslanan yerlere, debriyaj telinize ve gaz telinize pas sökücü sıkın. ( pas sökücünün disklere bulaşmamasına dikkat edin aksi halde frenlemede sorun yaşarsınız.)
* Lastiklerinizin hava ayarlarını kontrol edin.
* Zincirinizi veya şaft aksamlarını temizleyip yağlayın.
* Zincirinizin boşluğuyla fazla oynamayın, havalar iyice ısınınca boşluğu alırsınız.
* Telli cantların tel gevşekliklerini kontrol edin.
* Radyatör suyunu kontrol edin.
* Fren balatalarını ve diskleri zımparalayın.
* Bujilerinizi kontrol edin, iyi durumdaysalar yinede fırçalayıp sonra takın.
* Özellikle sehpa ve yan ayak mafsallarını temizleyin.
* Yağlama yerine muhakkak pas sökücü veya mazot kullanın ve işlem yaptığınız yerleri silin, yağ, tozu daha çabuk çekeceğinden kullanmamanız daha uygundur.
* Depodaki benzininizi boşaltın, bir kutu karbüratör ve enjektörtemizleyici atıp depoyu doldurun.
* Motorunuzun birçok vidası gevşemiş olabilir hepsini elden geçirip sıkın.
* Asfalt henüz soğuk olduğundan en az 5 km yol yapmadan hızlanmayın ve virajlara yavaş girin, lastikleriniz ısınınca yol tutuşu daha rijit olur.
* Kaskınızı temizleyin ve vizörünüze buğu önleyici takın, havalardan dolayı bu zamanda buğulanma muhakkak olur.
* Elcik ısıtmanız olsa bile muhakkak kışlık eldiven giyin.
* Sıkı giyinin, vücudumuz bu havalarda metal gibidir zor esner bu yüzden denge kontrolünüz zorlaşır.
* Kasis ve çukurlardan yavaş geçin soğuk havada amortisörler patlamaya hazır bomba gibidir.
Havalar ısınmaya başlıyor, motosikletçi arkadaşlar yollara dökülmeye başladı, siz şayet motorunuzu sezona yeni açacaksanız aşağıdaki maddeleri uygulamakta fayda var.
* Akünüzü şarz edin, sulu akü ise su seviyelerini kontrol edin.
* Motorunuzun ve şanzumanınızın yağını kontrol edin.
* Paslanan yerlere, debriyaj telinize ve gaz telinize pas sökücü sıkın. ( pas sökücünün disklere bulaşmamasına dikkat edin aksi halde frenlemede sorun yaşarsınız.)
* Lastiklerinizin hava ayarlarını kontrol edin.
* Zincirinizi veya şaft aksamlarını temizleyip yağlayın.
* Zincirinizin boşluğuyla fazla oynamayın, havalar iyice ısınınca boşluğu alırsınız.
* Telli cantların tel gevşekliklerini kontrol edin.
* Radyatör suyunu kontrol edin.
* Fren balatalarını ve diskleri zımparalayın.
* Bujilerinizi kontrol edin, iyi durumdaysalar yinede fırçalayıp sonra takın.
* Özellikle sehpa ve yan ayak mafsallarını temizleyin.
* Yağlama yerine muhakkak pas sökücü veya mazot kullanın ve işlem yaptığınız yerleri silin, yağ, tozu daha çabuk çekeceğinden kullanmamanız daha uygundur.
* Depodaki benzininizi boşaltın, bir kutu karbüratör ve enjektörtemizleyici atıp depoyu doldurun.
* Motorunuzun birçok vidası gevşemiş olabilir hepsini elden geçirip sıkın.
* Asfalt henüz soğuk olduğundan en az 5 km yol yapmadan hızlanmayın ve virajlara yavaş girin, lastikleriniz ısınınca yol tutuşu daha rijit olur.
* Kaskınızı temizleyin ve vizörünüze buğu önleyici takın, havalardan dolayı bu zamanda buğulanma muhakkak olur.
* Elcik ısıtmanız olsa bile muhakkak kışlık eldiven giyin.
* Sıkı giyinin, vücudumuz bu havalarda metal gibidir zor esner bu yüzden denge kontrolünüz zorlaşır.
* Kasis ve çukurlardan yavaş geçin soğuk havada amortisörler patlamaya hazır bomba gibidir.