PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik Hakkında Bir Soru ?



xufuk
29 Şubat 2008, 10:52
Arkadaşlar Kendime IRC marka lastik almaya karar verdiğim anda gözüme bir şey çarptı Benim lastiklerde dandik çinmalı lastiklerimde NYLON diye bir yazı var burdan anladığım Lastiğin Kaçuk olmadığı veya bu oranın çok çok az olduğu İki farklı firmadan IRC lastiklere baktım 45 YTL ilk baktığımda NYLON ibaresi mevcuttu üzerinde durmadım heralde bu bir özellik değil marka veya buna benzer bişey dedim ALTAŞ firması üretiyomuş Türk malı İkinci baktığım yerde NYLON ibaresi yoktu Ve ALTAŞ firması logosuda ama Türk malı Bu iki lastik farklımıdır sizce Hangisi iyidir NYLON nedemek ? Nylondan motorsiklet lastiğimi olurmu pek mantıklı gelmedi. Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim ve Lastik almak isteyen diğer arkadaşlarada bir yol göstermiş oluruz.

THE_LANCET
29 Şubat 2008, 11:32
IRC marka lastikli motor kullandım. RX115 di. Naylon olup olmadığını hatırlamıyorum. Sert maddeden üretilmişti. Sert olması ısınma süresini biraz çoğaltıyor, her lastikte böyle. Sert olan, yumuşak ve orta sertlikteki lastiklere göre daha geç ısınır. IRC lastik gayet iyiydi, tam ısınmadığı hallerde bile yola iyi tutunuyordu, üstelik makina 2 zamanlı yabana atılacak bir şey değildi...

yucika
29 Şubat 2008, 11:34
Nylon 6,6 İkinci Dünya Savaşı sırasında ABD tarafından bulunmuştur ve açılımı "Now You Lost Old Nippons"tur. Very Happy Savaş sırasında ipek ticareti durduğu için ABD bir çözüm olarak Nylonu üretmiştir.
Paraşüt kumaşları eskiden ipekten yapılıyormuş. Amerikalılar savaşata doğal olarak Japonlardan ipek alamamışlar.
Bütün lastiklerde Nylon yani sentetik polimerler bulunur.
NYLON ibareside aynı TEFLON ibaresi gibi patentli bir isimdir. Bunu kullanmak için izin almak gerekir.
Tamamı kauçuk olan lastik zaten yok piyasada. Lastik hamuru karışımı diye bahsedilen şeyde içindeki değişik polimerlerin ve doğal kauçuğun karışım oranıdır. IRC avrupa lastikle kadar değildir belki ama çin ve hint mallarından kalitelidir. Üreten firmanın adı ANLAŞ.
üwww.anlas.com.tr
buda web adresi.
Benim her zaman tercih ettiğim lastik IRC dir. hem fiyat hemde dayanıklılık yönünden iyi bir lastiktir. Birde benim gibi klasik motosiklet için uygun ebatta lastik üreten çok az firma var.(diğer bulduğum lastik metzeller ve 120€ faiyat istemişti tek lastiğe) IRC den iç lastikle beraber 35 e hallettim.

xufuk
29 Şubat 2008, 11:53
Bilgiler için teşekkürler NYLON ibaresi ÖYLE önemli bişey değil galiba Lastiğin Kalitesiyle alakalı değil Her lastikte NYLON zaten mevcut doğru anlamışımdır inşallah Bu iki IRC den biri NYLON diğeri kauçuk diye bişey yok değilmi veya başka IRC modeli veya başka bir ırc lastik olma ihtimalide Çünki NYLON yazanı taktıracam nedeni servis satıyo direk kendileri söküp takıcak Nylon yazmayan IRC taktırtmak için bide Tamirci bulmak lazım 110/90-16 ölçülerde lastiği söküp takmak çok zor Bide IRC kullanan arkadaşlar lastiğin viraj kabileyeti ve ıslak zemin sürüşleri nasıl çünki benim kazalarım hep viraja girdiğimde virajın iç kısmının ıslak olduğunu farkedip motorun yanlamasından yanı arka tekerin kaymasından oluyo iin ilginci sadece virajın içi ıslak oluyo girerken kuru buda bana bir süpriz oluyo.....

Bide ALTAŞ firmasının internet sitesini gezerken aklıma takılan soru ölçüleri doğru olsa bile ön teker arka teker lastikleti farklımıdır özellikle bu ölçüler ön olucak diğer ölçülerde arka lastik olucak diye
benim ön lastiğim 90/90-18(300-18) arkada 110/90/-16(3.50-16)

Prometheus
29 Şubat 2008, 13:28
Lastik Danışma Hattı başlığından devam ediniz