PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MIZU dan gazli V-Strom



Strom
19 Şubat 2008, 18:21
Linkdeki videoya bir göz atin

http://www.myvideo.de/movie/1603871



simdilik asagidaki motosikletlere uygulanabiliyor.
DL 650 V-Strom, DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000.

asagidaki marka ve modellere de yapmayi planliyorlarmis.
Honda XL 1000 V – Varadero
BMW 1150 GS
1200 GS
KTM 950 Adventure
990 Adventure
Yamaha TDM 900
FJR 1300
Aprilia ETV Caponord
Buell XB12 X Ulysses


video da anlatilanlari ana hatlariyla aciklayayim,
prototip DL1000 bu motorda benzin yerine cevreye duyarli autogas kullaniliyor

autogas sisteminde tank, gaz kontrol ünitesi , emniyet valfi kablolar, buharlastirici gerekli
montaji 2 ila 3 gün sürebiliyor.
elektromanyetik kapatma valfi diger bölümlere gaz sizmamasini emniyet altina aliyor.
Autogas sivi oldugundan gaz tankindaki basinc maksimal 8 bar.
en önemli parca Buharlastirici sivi haldeki gazi motora gaz olarak göndermekle görevli

yanlis anlamadiysam motorun kendi sogutma sivisina baglaniyor
her silindir icin ayri hortum kullaniliyor, dogru oranda gaz verebilmesi , dozaji ayarlamasi icinde bir kumanda ünitesi mevcut.

yaklasik 2000€ tutuyor bu fiyata TÜV izni ve egsoz emisyon ölcümü dahil

prototipte 6 lt' lik tank kullanilmis seri üretime gecildiginde 12lt olacakmis, böylelikle 220 km'lik menzile sahip olacak benzin tankinida ekleyince toplamda problemsiz 600km ye ulasabilecek.

ilk calistirma benzinle basliyor daha sonra 40°C su isisina ulastiginda otomatik gaz devreye giriyor, bunun disinda istendiginde manuel olarak benzin yada gazi secebiliyorsunuz. benzinden gaza gecerken bir tikirti duymaniz tamamen normal.

Autogas benzine göre daha sicak yaniyor gazdan benzine gecerken bu isiyi regüle eden bir sogutma sistemi düsünülmüs bu size 5 PS e patliyor.


almanya da 2300 gaz istasyonu mevcut , sadece gaz kullanarak 60.000km den sonra kara geciyorsunuz, 2018 yilina kadar Autogas düsük vergilendiriliyor (almanya )

ortalama litresi 60 cent benzinle kiyaslandiginda fiyat yari yariya geliyor.
su an Euro3 normunda motosikletler üretiliyor bu Autogas sistemi ile rahatlikla euro4 normunu da gecebiliyor.

Otobanda ani gaz acma durumunda hafif bir hickirik olabiliyor , korkmayin bu tamamen normal .

kıllıtarkan
19 Şubat 2008, 18:42
bildiğimiz sıralı lpg ye benziyo

yararlı bilgi saol

slowly
19 Şubat 2008, 19:52
bu motorları alış-veriş merkezlerinin otoparkına alacaklar mı??:queen:

kendini ancak 60.000 km'de amorte edecek ise bence gereksiz.. altımda bir saatli bomba ile gezmeyi istemem doğrusu (ne yapayım, bu da benim önyargım)

aargh
19 Şubat 2008, 20:16
Bence de gereksiz bir uygulama. Bagaji kullanamaz hale geliyorsunuz, agirlik artiyor. 60.000 km az degil, ayrica bahsi gecen modelleri turkiye'de satin alanlarin bu kadar ince hesaplara girmeye ihtiyaci olmaz heralde.

Balago Zanis
19 Şubat 2008, 20:20
Motosiklet ömrünün 30.000 km olarak bilindiği ülkemizde kuryeler hariç kim uygular ki, ben yılda 10.000'i geçtiğimi söyleyince duyanları çoğu şaşırıyor :bounce:

Strom
19 Şubat 2008, 20:20
bu motorları alış-veriş merkezlerinin otoparkına alacaklar mı??:queen:



:queen::queen:

topcase in iptal olmasi gercekten kötü,
DL650 cok yakmiyor zaten

fiyati 2000€ civarinda
tek artisi Euro4 :rendeer:

o da motosikletlerde cok mühim degil
ama adamlar oturup yapmislar :)

06bluedragger
19 Şubat 2008, 21:58
bu iş yaş bulaşmayın derim benzinden aldığın verimi gazdan hayatta alamazsın..

MoToR
19 Şubat 2008, 22:05
aynısından burda da var
http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/41292-profesional-lpg.html
sadece bilgiler farklı sonuçta takılmaz tehlikeli

Strom
19 Şubat 2008, 23:47
evet bizim harved benden önce davranmis :) :rendeer:

ama su emniyet konusunda sunu da belirtelim TÜV den onayli bu sistem.

ben yaptirirmiyim ? :silent:
-hayir yaptirmam. :farao:

Rigel
20 Şubat 2008, 00:00
Evet yani, VStrom zaten çok az yakan bir motor ki.. 100 km'de 3.5 litre filan yakıyor. Daha ne olsun...

digi_boy26
20 Şubat 2008, 01:02
modifiyede son nokta diyebiliriz ancak TR şartlarında yollarda kullanılmaz. beyinleri sarsıntıdan dağılır. hele bi de v-storm enduro gibi. gerçi yastık gibi amöstisör var o motorda ama bence biz kullanamayız. hem 3,5lt depo. şehirler araaası da sorun çıkartır :) bu da benim görüşüm

nirengi74
20 Şubat 2008, 01:23
Motosiklet ömrünün 30.000 km olarak bilindiği ülkemizde kuryeler hariç kim uygular ki, ben yılda 10.000'i geçtiğimi söyleyince duyanları çoğu şaşırıyor :bounce:

walla ben 10000km yi ortalama 5 ayda yapıom hem keyfi hemde iş için ama kurye değilim

Strom
20 Şubat 2008, 03:11
modifiyede son nokta diyebiliriz ancak TR şartlarında yollarda kullanılmaz. beyinleri sarsıntıdan dağılır. hele bi de v-storm enduro gibi. gerçi yastık gibi amöstisör var o motorda ama bence biz kullanamayız. hem 3,5lt depo. şehirler araaası da sorun çıkartır :) bu da benim görüşüm

bu 3,5 litre olayi da nerden cikti ? :silent::silent::silent:

yukardaki yazidan alinti yapalim :)

"prototipte 6 lt' lik tank kullanilmis seri üretime gecildiginde 12lt olacakmis, böylelikle 220 km'lik menzile sahip olacak benzin tankinida ekleyince toplamda problemsiz 600km ye ulasabilecek."


Evet yani, VStrom zaten çok az yakan bir motor ki.. 100 km'de 3.5 litre filan yakıyor. Daha ne olsun...


yok o kadarda degil 3,5 degil ama 4 lt olabilir , kullanima bagli olsa da ortalama olarak 5 -5,5 lt yakar dersek daha dogru olur (DL650)