Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda Ses Dylan 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
caracas
14 Haziran 2008, 17:59
evet kardeş hepsinde öyle sallanıyor benimkide öle istersen kafa granajının altındaki vida delirlerine geniş kafalı vida taktır sallanma kesiliyo
TYP-R Yukarıda arkadaşın dediği gibi, kafa granajının sesini kesmek için siperlik cam almak zorunda değilsin. Alttaki deliklere contalı civatalar takılıyor sanki cam takılmış gibi sıkılıyor ve sesi kesiyor. Ben de yeni aldığımda civata taktırmıştım ve güzel olmuştu. Daha sonra rüzgardan korunmak amacıyla cam taktırdım gerçi ama ses için taktırmadım camı neticede.....
Takmayın kafanızı böyle şeylere gençler düzelir üzülmeyin :)
CBA
14 Haziran 2008, 21:19
bizde bizim plakalara büyük derdik bide şuna bakın :):):)
http://www.hizliresim.com/2008/6/14/5087.jpg
ercaan
14 Haziran 2008, 21:57
görmemiş hesabı olmuş bu :P
CBA
14 Haziran 2008, 21:58
:):):)
valla öyle.........
ercaan
14 Haziran 2008, 22:03
arka amortisörü çözemedim o nedir ya :silent:
CBA
14 Haziran 2008, 23:25
walla onu bende anamadım ne işe yarıyo
ercaan
14 Haziran 2008, 23:27
dylan ı fazla bızıklamış bence sade daha güzel
pocemonmutlu
15 Haziran 2008, 02:31
arkadaşlar istanbulda honda dylan bulamadıgım icin, ps150i model kırmızı motor aldım bu sabah. allah bana ve başkalarına kaza bela vermesin. burası dylan motorcuların topigi ama buraya yazmak istedim cunki aldıgım motor enjeksiyon haric bire bir dylan ile aynı motoru kullanıyor. şimdi sormak istedigim birkac soru var. ben motoru kullanmaya başladım ama rodajı temiz yapmak icin 75km'yi gecmiyorum. 1. 0-20km tam gaz versemde seri kalkmıyor ama 20 den sonra serileşiyor sızce bu normalmi sizdede aynımı oluyor. 2. bir onceki motorum kanuni bobcat 11 hp lik motordu ve 0-20 cok cok seri kalkıyordu "bobcat 11hp sp150i 15.7hp" arada 4.5hp lik fark oldugu halde bobcat'ten daha gucsuz geldi. acaba varyator yada kayış gibi sorunlarımı var, yoksa motor sıfır rodajı dolmadıgı icin'mi boyle bilgilendirirseniz cok sevinirim...
ercaan
15 Haziran 2008, 03:32
öncelikle hayırlı olsun diyorum bence senin sorunun arada çok büyük fark yoksa rodajdan kaynaklanıyor
mhyen
15 Haziran 2008, 09:14
Bence de sorun kesinlikle motorun rodajda olmasından.Bizim dylanlar çok seri:cat:
mevlutgs
15 Haziran 2008, 12:13
ya ben todayime beyaz ampul takabilirmiyim?
saviola83
15 Haziran 2008, 14:52
ne kadar tutar aküyü değiştirmeye kalksam ? bi fikri olan var mı ? zor mudur değiştirmesi yoksa , servis yolları mı gözükecek bana ?
bizim burdaki servise sordum telefonla , dijital göstergedeki rakamlar silik çıkıyo diye. adam aküden değildir, getir bi bakalım dedi. daha önce kimsede böyle bi sorun olmadı mı acaba ? bizim burdaki servise pek güvenmiyorum da.
pocemonmutlu
15 Haziran 2008, 16:36
arkadaşlar aldıgım motorun resimlerini cektim dylan'dan dahamı iyi dahamı kotu yakından bakın dedim...
http://img114.imageshack.us/img114/1515/dsc00928im4.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/576/dsc00930lf0.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/1339/dsc00937zc4.jpg
http://img114.imageshack.us/img114/9140/dsc00931ib6.jpg
alarm taktırılmıyormuş garanti dışı kalıyormuş bende hicbiyerine dokunmadan portatif oto alarmı yerleştirdim cunki cok dikkat cekti anlamadım gelen gecen bir el atıyor sinir oldum:pr:
mhyen
15 Haziran 2008, 16:40
Kişisel alma ama bu Dylan'ın yanından geçemez benim şahsi görüşümce.Hani duruşu yine bir nebze güzel gibi de göstergesi çok kötüymüş yaa(Her ne kadar ibre 160 olsa da).
Ayrıca o FI'in olduğu kısım ne oluyor?
Shad 29 lt çok güzel uymuş.Bunu söylemeden geçemeyeceğim:cat:
Hayırlı uğurlu olsun.Güle güle kullan:rendeer:
pocemonmutlu
15 Haziran 2008, 17:00
FI yazan yeri bende ilk alıken merak ettim. orda kontagı cevirince kırmızı ışık yanıyor ve 5 saniye icinde sonunce motoru calıştırıyorsunuz elektronik enjeksiyon daki benzin kalitesini ve enjeksiyonda bir problem varsa "kirlenme ve elektronik problemleri" kontrol ediyormuş. eger sonmesse en yakın zamanda servise getirmemi onerdiler...
mhyen
15 Haziran 2008, 17:06
Bir nevi level atlamışlar diyosun:mrgreen:O neyse ne de km göstergesi cidden çok kötü olmuş.Traktör, kamyon gibi araçlarınki gibi sanki:mrgreen:
Kazasız belasız bin:cat:
pocemonmutlu
15 Haziran 2008, 17:07
bakın bu resimleri "benimki dahaguzel" zihniyetiyle koymadım. sakın yanlış anlamayın. zevk meselesidir bu bende dylan motor arıyordum ama kısmet değilmiş bulamadım. bu benim daha cok hoşuma gitti bayiye gidip yakından gorunce, ama resimlerine bakınca kotu gibi duruyordu gercekten...
ayrıca okadarda kotu değil gosterge paneli alınırım yoksa :P
ben birde bu akşam cekicegim gosterge panelini ışıklı belkide beğenirsiniz :wiinkk:
mhyen
15 Haziran 2008, 18:32
Aslında ben ilk başlarda dylan'ın panele de pek sıcak bakmıyordum.İlk kapalı otoparka girip de ışıklı halini görünce hakikaten bayılmıştım:cat:
Ayrıca sen motorunu beğeniyorsan gerisi hiç önemli değil zaten.Bu arada eğer aklında geçiyorsa bu motor sizinkilerden güzel de diyebilirsin.Çünkü insana kendi motoru hakikaten çok hoş geliyor:wiinkk:
freenautilus
15 Haziran 2008, 22:11
Ben beğendim,Gelmeden önce resimlerini yabancı sitelerden gördüğümde sevmemiştim ama sanki bu farklı gibi.Rengi de alev alev.Güle güle kullan.F1 Honda'nın PGM-F1 isimli enjeksiyon sisteminden geliyor.Bir beyin gerekli herşeyi kontrol ediyor ve enjeksiyon sistemine komut ediyor.Şu 160 ne olaki? Enjeksiyon farkımı acaba.Bu kadar yaparmı merak ettim doğrusu.
Hayırlı olsun tekrar.Kazasız belasız kullanmanı dilerim.
mhyen
15 Haziran 2008, 22:16
Arkadaşlar, benim son 1-2 binişimde benim dylan'da bir problem var gibi gelmeye başladı.Arkaya artçı alıyorum.Hani yavaş hızlarda veya olduğum yerde dönerken o kadar eziyet geliyor ki.Bazen motor düşecekmiş gibi oluyor, bazen iyice yavaşladığımda direksiyonu zaptetmek çok zorlaşıyor.Artçım da 50 kilo civarı ama ilk aldığım zamanda da bindirmiştim.Hiç böyle zorlanmıyordum.Lastiklere bakıyorum pek havası da inik gibi gelmiyor ama şaşırdım kaldım.Yardımcı olacak var mı?
Mikuni
15 Haziran 2008, 22:26
ön lastik patlak veya havası inik olabilir.. başka bir yerinden sorun çıkacağını zannetmem.. ayağınla vurarak lastik havasını anlayamazsın.. patlak lastikle bile gider o motor.. benzinliğe git ölçmesini biliyorsan önce hava değerine bak.. sonra lastiğin üzerinde yazan değere göre hava basarsın
mhyen
15 Haziran 2008, 22:36
Bunu ilk 6 gün önce artçıyı aldığımda yaşadım.Dünkü binmemde de yine aynen devam etti.20km/h hızı geçtikten sonra hiç birşey anlaşılmıyor.Elimle lastiği bayağı yokladım ama arkadakinin aynısı gibi.Bu arada o ölçme olaylarını hiç bilmiyorum:pr:
Ayrıcana bizim motorların lastik değeri kaçtır arkadaşlar??
Mikuni
15 Haziran 2008, 22:42
arkadaşım git o dandik irc lastikleri söktür, pirelli al.. 150 lira paraya kıyacan..
yolunun üstünde d&b motor var, izzettin bey sokakta.. namazgahtan çamlıcaya yönüne giderken, köprüye gitmeden ışıklardan sola sap, ilerde solda.. ölçsünler onlar.. motorun garantili olduğu gibi lastiklerde garantili..
burda benim arkadaşım honda müşteri hizmetlerini arayıp fırçaladı:
ne biçim lastik takıyorsunuz lastik balon yaptı
bunun üzerine honda, kendisini konşuk motora göndertti ve bedava lastik takıldı garantiden.. bunu unutma! honda çok hassas tır, her soruna çözüm bulur
mhyen
15 Haziran 2008, 22:47
Abi şurda Eylüle kadar bineceğim ondan sonra zaten motoru satacağım diye lastik değiştirme olayına girmek istemiyorum.Yoksa çoktan değiştireceğim inan.Bana çok zorluk çıkarıyor.Bu arada lastik garantiden mi takılıyor?Benim motor da daha 1.5 ay önce çıkışlı.Garantiden dolayı takma parası mı almıyorlar yoksa ayrıcana lastiklerin parasını da mı?
Neyden şikayet ederekten onları başvurabilirim?
pocemonmutlu
15 Haziran 2008, 23:09
evet "PS150I" gece cekilen gosterge paneli...:P
http://img225.imageshack.us/img225/3448/44858622pr0.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/7959/83697586py8.jpg
CBA
16 Haziran 2008, 14:40
yeni motorun hayırlı olsun pocemonmutlu kazaszı belasız kullanmak nasip olur inşallah
pocemonmutlu
16 Haziran 2008, 19:42
herkeze cok teşekkur ederim herkezede kazasız belasız kullanmanız dileğiyle...
ercaan
16 Haziran 2008, 20:59
motor çok güzel hayırlı olsun kazasız sürüşler ayrıca gösterge paneli benim hoşuma gitti :cat:
saviola83
16 Haziran 2008, 22:01
bizim burdaki servise sordum telefonla , dijital göstergedeki rakamlar silik çıkıyo diye. adam aküden değildir, getir bi bakalım dedi. daha önce kimsede böyle bi sorun olmadı mı acaba ? bizim burdaki servise pek güvenmiyorum da.
benim soru arada kaynamış :cat:
CBA
17 Haziran 2008, 01:53
bugün izmir yükseliş hondaya gittim 2 tane gelmiş ps 150 den kimse yanlış anlamsın ama tipi çok çirkin bu tabiki benim fikrim ..izmire 1 siyaah 1 kırmızı gelmiş biliginize
GökhanYENİCELİ
17 Haziran 2008, 11:56
arkadaşlar bizim bu dylanlarda far ayarı varmı şimdiden teşekkür ederim:cat:
mhyen
17 Haziran 2008, 19:48
bugün izmir yükseliş hondaya gittim 2 tane gelmiş ps 150 den kimse yanlış anlamsın ama tipi çok çirkin bu tabiki benim fikrim ..izmire 1 siyaah 1 kırmızı gelmiş biliginize
Ben nedense farı kafa grenajında olan modelleri hiç sevmiyorum.Bu modeli de ilk gördüğümde direk eledim.Kimse alınmasın ama Honda Beat'in yanında Activa görünüm olarak neyse(Activa'da farlar kafada, beat'te büyük şekilde), Dylan ile bu ps modelleri arasında büyük fark vardır.Ayrıca km saati çok kötü, bana göre güçlendirilmiş activa'dır:farao:
Dylan'ı daha getirmiyorlar ya Allah bunlara akıl fikir versin:farao:
Mikuni
17 Haziran 2008, 21:29
arayan bulur.. 0 216 441 2929 buraya bir sor bakalım.. dylan hatta foresight bile bulur.. servetle görüş
celıl ybr
17 Haziran 2008, 21:57
pocemonmutlu
senin aletin neden yavaş kalktığını buldum enjeksiyonlu olduğundan yakıt tasarrufunu sağlamak için bence başka bi açıklaması yok
TYP-R
17 Haziran 2008, 22:59
arkadaşlar bizim bu dylanlarda far ayarı varmı şimdiden teşekkür ederim:cat:
Far yükseklik ayarı evrak çantası içindeki vidadan yapılıyor....
GökhanYENİCELİ
17 Haziran 2008, 23:37
Far yükseklik ayarı evrak çantası içindeki vidadan yapılıyor....
:rendeer: teşekkür ederim ama bugüne kadar orada vida olduğunu bile bilmiyordum:pr::cherry: hemen şimdi garaja inip bakıcam:cat:
Ayarladım teşekkür ederim h4 bixenon 8000k hepinize tavsiye ederim çok değiştiriyor:cat:
pocemonmutlu
18 Haziran 2008, 02:31
pocemonmutlu
senin aletin neden yavaş kalktığını buldum enjeksiyonlu olduğundan yakıt tasarrufunu sağlamak için bence başka bi açıklaması yok
peki eger oyle bir şeyse, 1000km ye gelince servise soylesem, kalkışın hızlı olması icin enjeksiyonla oynarlarmı, yada boyle birşeyi kabul ederlermi? cunki ben motoru alırken motorun performansında sorun hissediyorsan bize ilet demişlerdi.
Deryali
18 Haziran 2008, 15:03
arkadaşlar istanbulda honda dylan bulamadıgım icin, ps150i model kırmızı motor aldım bu sabah. allah bana ve başkalarına kaza bela vermesin. burası dylan motorcuların topigi ama buraya yazmak istedim cunki aldıgım motor enjeksiyon haric bire bir dylan ile aynı motoru kullanıyor. şimdi sormak istedigim birkac soru var. ben motoru kullanmaya başladım ama rodajı temiz yapmak icin 75km'yi gecmiyorum. 1. 0-20km tam gaz versemde seri kalkmıyor ama 20 den sonra serileşiyor sızce bu normalmi sizdede aynımı oluyor. 2. bir onceki motorum kanuni bobcat 11 hp lik motordu ve 0-20 cok cok seri kalkıyordu "bobcat 11hp sp150i 15.7hp" arada 4.5hp lik fark oldugu halde bobcat'ten daha gucsuz geldi. acaba varyator yada kayış gibi sorunlarımı var, yoksa motor sıfır rodajı dolmadıgı icin'mi boyle bilgilendirirseniz cok sevinirim...
Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan.
Elbetteki buraya yazp paylaşackasın hem bizim tecrüblerimizden yararlanmak için hemde sen bize kullandığın motor tecrüblerini aktarmak için. neticede burada PS150ie yi anlayabilecek yegane insanlar var.
Rodaj süresi olayına fazla kafa yorma 500 e kadar motoru zorlama yeter mesela yokuş aşağı iniyorsun gaza biraz dokunsan 80-90 a zorlanmadan çıkar bunda bi sakınca yok ancak yokuş çıkarken iki kişi gidiyorsundur ve gazı baya açmana karşılık motor 60-70 le gidecektir. Motoru dinle ve zorlanma sesi çıkıyorsa hemen gazı gevşet bu şekilde 500ü geçtikten sonra biraz zorlayabilirsin. 1000km yi geçtikten sonra sınır tanıma :)
Bir önceki moturun sanırım teker çapı PS den daha küçüktü küçük çaptaki tekerler her zaman daha seri kalkar. Benim eski motor Beat 7 beygir ama minicik tekerleri var ilk kalkışta Dylan'ı geçiyor sonra hemen Dylan toparlıyor tabi. Bunu hiç dert etme çünki şuan ülkemizde scooter olarak CC ve BEygir karşılaştırmasında en yüksek oran Honda Dylan ve PS 150 de
Dylan fazlaca scooter kullanıcısının bir çok açıdan beğenisini kazanmış bir motosiklet oldu. Scooterından zevk alacağını bilmeni isterim ancak...
..PS150 yi geçenlerde kullanma imkanım oldu. Ve izlenimlerimi aktarmak isterim.
İlk bidiğimde direksiyonun alçakta kaldığını gördüm bu bana kontrolu zorlaştıracak ve yoracak gibi geldi. Heran üzerinden atılacakmışım gibi bir hisse kapıldı. Motosikletin sesi temiz gidişi akıcı diyecek bir sözüm yok. Ayak koyma kısmı bizimkilere göre daha dar geldi. Sanki biraz dahada ağır gibi. Yada direksiyonu biraz daha sert ve zor dönüyordu.
Elbetteki sen dylan kullanmadın ve bu kıyaslamaları anlayamıyorsun. Ve belkide kullandıkça bu şeyler sana normal gelecek ama dylan'a alışmış biri olarak ben PS150 ye üzerine para alsamda geçmezdim. Ama dediğim gibi ilk kez bir scooter kullanıyor olsaydım ve daha önceden dylan'a binmemiş tecrübe etmemiş olsaydım beğenirdim.
netice itibari ile 6 küsür 1000 ytl mi daha farklı harcardım. Belki 2.el temiz bir Dylan + full aksesuar alırdım. Yada 2.El beverly 250 lilere bakardım.
Hoşça-Dostça
Arkadaşlar, benim son 1-2 binişimde benim dylan'da bir problem var gibi gelmeye başladı.Arkaya artçı alıyorum.Hani yavaş hızlarda veya olduğum yerde dönerken o kadar eziyet geliyor ki.Bazen motor düşecekmiş gibi oluyor, bazen iyice yavaşladığımda direksiyonu zaptetmek çok zorlaşıyor.Artçım da 50 kilo civarı ama ilk aldığım zamanda da bindirmiştim.Hiç böyle zorlanmıyordum.Lastiklere bakıyorum pek havası da inik gibi gelmiyor ama şaşırdım kaldım.Yardımcı olacak var mı?
..ben sana hemen şunu sormak isterim. Son zamanlarda kol kaslarını ne kadar çalıştırıyorsun ve kilo kaybı yaşadın mı :)
Şimdi ne alaka diyebilirsin ancak amaliyatımdan sonra sağ kolumla ancak gaza basabiliyorum ve sağ tarafım oldukça güçsüzleşti. Kaza yaptıktan sonra motor kullanırken bir seferinde tek başıma iken virajı dönerken bir seferinde de arkamda artçı varken motoru hafif yan yatırdım. ( hızım çok çok yavaş olduğunda özellikle )
çünki kol kasklarımda güç yok ve denge kurmakta zorlanıyordum.
şimdi sen dengeni neden kaybettin diğer olası sebebleri ne olnlara bakalım
1-Dylan'ın selesi yerden biraz yüksek ve eğer birazda arkaya doğru oturdu ise biraz yavaşladığında ayaklarında yere tam değmeyeceği için yada belki parmak uçlarınla değdiği için ve tamda o sırada virajı dönecekken motor hakimiyeti kollarında güçsüzlüğünden hafif yan yatar gibi oluyıor. arkada artçı varsa yada arkada çanta varsa yan yatma ihtimalin daha da artıyor birazda havanın etkisiyle denge kaybı yaşıyorsun..
( birde bu şartlara hafif yokuş yukarı posizyonda viraj dönüşünü ekle )
Söylediklerimi kendi üzerinde düşün kafanda canlandırmaya çalış sebebini eminim sende göreceksin..
umarım faydalı olmuştur.
Ben nedense farı kafa grenajında olan modelleri hiç sevmiyorum.Bu modeli de ilk gördüğümde direk eledim.Kimse alınmasın ama Honda Beat'in yanında Activa görünüm olarak neyse(Activa'da farlar kafada, beat'te büyük şekilde), Dylan ile bu ps modelleri arasında büyük fark vardır.Ayrıca km saati çok kötü, bana göre güçlendirilmiş activa'dır:farao:
Dylan'ı daha getirmiyorlar ya Allah bunlara akıl fikir versin:farao:
Dylan bu modelde çuvalladı evet ancak bu model yeni değil. Sadece ülkemizde yeni. Avrupada satılmayan ya da zor satılan modelleri TR 'ye yollayıveriyorlar ne de olsa ülkemizde fazlaca araştırıp alan yok. Bilinçsizliğimizden faydalanıyorlar.
arkadaşlar bizim bu dylanlarda far ayarı varmı şimdiden teşekkür ederim:cat:
Evet far ayarı var ama sorsan servis bile bilmiyor. Kitapçıcığında okudum ve sonra yerini gördüm ama ayarlama yapmadım.
Öndeki kontak anahtarı ile açılan küçük evrak bölmesini aç orada ilerde ayar vidalarını göreceksin.
Kitapçıkta yazdığına göre 2 kademe olarak ayar yapılıyor. İster kitaı incele istersen bi kurcala sonucu bizede yaz :)
benim soru arada kaynamış :cat:
ben Aküden kaynaklandığını sanmıyorum. Çünki çok küçük bir akımla çalışıyor gösterge panelimiz.
Bence kesin bir sorun var elektonik devresindeki dirençlerden bir kaçı yanmış yada zarar görmüş olabilir. Servise göster olmadı değiştirsinler.
son hızınız kaç,? 100 km de kaç litre yakıyor? ona göre alıcam bu motoru
ben 1000km yi doldurur doldurmaz hiç zorlanmadan 135 bastım sonrada kaza yaptım artık 100 ü geçmiyorum :)
Bence son hızı değilde performansı önemli. mesela 80 le giderken bi araba sollamak istediğinde sana
" yol senin ey sahibim " diyor ve zorlamadan şahlanıyor kerata.
benzine çok zam geldi ama zaman geçtikçe motor daha az yakmaya başladı.
En sonki zamlardan sonra benim motor 105 - 110 ykr yakıyor..
Arkadaşlar motor saklama işini çözdüm gibi.Bugün bizim mahallede gezmediğim yer kalmadı.Hiçbir yerde kapalı otoparklı güvenlikli yer yok.Ümraniye Haldun Alagaş Spor Kompleksinin kapalı otoparkına bakayım dedim.Orası aylık 30 ytl alıyormuş ki çok şaşırdım.Şimdiye kadar gezdiğim otoparklar aylık 80 ytl'nin altına inmiyorlardı.Sorun bir tek şu ki bu yer benim eve biraz uzak.Otobüsle 5-10 dakika, yürüme 25-30 dakikalık bir mesafede.Motoru satmamak pahasına sanırım bunu göze alacağım.Zaten aylık akbil kullanıyordum yine buna devam ederim.Motoru da ulaşım aracı olmaktan çok zevk aracı olarak kullanırım.Havanın güzel olduğu zamanlarda gider alırım, kötü olduğu zamanlarda yine otobüsle devam.Anneyi de biraz alıştırdım gibi.Bak dedim eve getirmem ama ara ara kullanacağım yalan yok dedim.Dikkatli ol beni merakta bırakmam dedi:mrgreen:
Hani ilanı vermiştim ama motor bir parçam gibi oldu resmen.Sanki çocuğumu satıyormuşum gibi hissetim inanın:salut::salut::salut:
..Dostum gerçekten azmini tebrik ediyorum. Ben aparmanın direk önene bırakıyrdudum yönetimden yasak geldi şimdi 20 mt uzaktaki araba parkına bırakıyorum ancak öyle bi alıştımki evin dibinde olmasına şimdi o 20 mt bile fazla geliyor :)
Benimde annem ilk moturu aldığımda ( beat ) evine gittiğimde almamıştı beni ama sonra alıştı. 2. motorumu aldım ( dylan ) yine aıştı. Kaza geçirdim atadan 1 ay geçti motora bindiğimi gördü yine alıştı.
Ameliyat oldum ve kolumda hala tel var. Geçen memlekete motorla gittim ( 400 km ) beni karşısında görünce ne hissettiğini ve söylediğini tahmin et ama yine alıştı..
Allah annelere yardım etsin ne zor durum ya :) ama alışıyorlar... Olay sende bende bizde bitiyor. Her gazı açışında sadece kendini değil aileni ve sevdiklerinide muhakkak tekrar tekrar düşün...
sağlıcakla...
mhyen
18 Haziran 2008, 20:09
..ben sana hemen şunu sormak isterim. Son zamanlarda kol kaslarını ne kadar çalıştırıyorsun ve kilo kaybı yaşadın mı :)
Şimdi ne alaka diyebilirsin ancak amaliyatımdan sonra sağ kolumla ancak gaza basabiliyorum ve sağ tarafım oldukça güçsüzleşti. Kaza yaptıktan sonra motor kullanırken bir seferinde tek başıma iken virajı dönerken bir seferinde de arkamda artçı varken motoru hafif yan yatırdım. ( hızım çok çok yavaş olduğunda özellikle )
çünki kol kasklarımda güç yok ve denge kurmakta zorlanıyordum.
şimdi sen dengeni neden kaybettin diğer olası sebebleri ne olnlara bakalım
1-Dylan'ın selesi yerden biraz yüksek ve eğer birazda arkaya doğru oturdu ise biraz yavaşladığında ayaklarında yere tam değmeyeceği için yada belki parmak uçlarınla değdiği için ve tamda o sırada virajı dönecekken motor hakimiyeti kollarında güçsüzlüğünden hafif yan yatar gibi oluyıor. arkada artçı varsa yada arkada çanta varsa yan yatma ihtimalin daha da artıyor birazda havanın etkisiyle denge kaybı yaşıyorsun..
( birde bu şartlara hafif yokuş yukarı posizyonda viraj dönüşünü ekle )
Söylediklerimi kendi üzerinde düşün kafanda canlandırmaya çalış sebebini eminim sende göreceksin..
umarım faydalı olmuştur.
Bünye olarak zaten zayıfım ben.176 boya 54 kiloya sahibim:mrgreen:Ama motoru ilk aldığımda hiç bu tarz problemler yaşamıyordum.Ne olduysa şu son bir haftada oldu.
Bugün D&B motora gittim ilkin.Yapılan ölçümlerde lastiklerin havasının yetersiz olduğunu gördük ve hava basıldı.Daha sonra artçıyı yine aldım arkama.Biraz rahatlamış gibiydi motor ama düşük hızlarda ve de şehiriçi trafiğinde düşecekmişiz gibi yapıyordu.Ardından Kadıköy'de gezerken Kızıltoprak Honda'ya gitmeye karar verdim.Buradaki usta motoru aldı inceledi ve arkadaki çantada yük olup olmadığını sordu.Böylece bu sorun da bir nebze halledilmiş oldu:queen:
Nasıl mı?
Beni arkadaki Shad 46 çantamda neler yok ki?Motosiklet brandası, dizlik, 9/10 almış masterlock ağır-kaba halat kilit,yine onun ağırlığına yakın çelik kilit,evrak-dosya,...
Kısacası içerisinde bir ben yokum yani.Ağırlık yapan kilitleri alıp motorun kendi sele altı bagajına koydum.Şu anda nazar değmesin çok güzel oldu.Artık öyle pek korkum yok.Düşecekmişiz gibi de olmuyoruz:cat:
İmkanım olsa, motor hep bende evimin önünde dursa o çantayı hepten çıkarırım ama malesef olmuyor:pale:
Dylan bu modelde çuvalladı evet ancak bu model yeni değil. Sadece ülkemizde yeni. Avrupada satılmayan ya da zor satılan modelleri TR 'ye yollayıveriyorlar ne de olsa ülkemizde fazlaca araştırıp alan yok. Bilinçsizliğimizden faydalanıyorlar.
Bana göre bu ps bizim bildiğimiz activa'nın abisi.Şekil olarak ona benziyor.Dylan ile uzaktan yakından alakası yok.Bugün kızıltoprak'ta gittiğim serviste usta ile yaptığım Dylan-ps muhakemesinden zaferle çıkmam bizim Dylanların ps'lerin canına okuduğunun işaretidir:queen:
..Dostum gerçekten azmini tebrik ediyorum. Ben aparmanın direk önene bırakıyrdudum yönetimden yasak geldi şimdi 20 mt uzaktaki araba parkına bırakıyorum ancak öyle bi alıştımki evin dibinde olmasına şimdi o 20 mt bile fazla geliyor :)
Benimde annem ilk moturu aldığımda ( beat ) evine gittiğimde almamıştı beni ama sonra alıştı. 2. motorumu aldım ( dylan ) yine aıştı. Kaza geçirdim atadan 1 ay geçti motora bindiğimi gördü yine alıştı.
Ameliyat oldum ve kolumda hala tel var. Geçen memlekete motorla gittim ( 400 km ) beni karşısında görünce ne hissettiğini ve söylediğini tahmin et ama yine alıştı..
Allah annelere yardım etsin ne zor durum ya :) ama alışıyorlar... Olay sende bende bizde bitiyor. Her gazı açışında sadece kendini değil aileni ve sevdiklerinide muhakkak tekrar tekrar düşün...
sağlıcakla...
Valla abi malesef bizim anneyi öyle kolay kandıracakmışız gibi durmuyor.Onu evin önüne getirme de naparsan yap dedi.Ben zaten arkadaşımın demiştim.Benim desem annem iyice sinir krizleri geçirebilirdi:pale:Haftada 3-4 gün iyice zevk alarak biniyorum.Bu da bana yetiyor şimdilik:cat:
Zaten motoru özleyerekten binmek inanın çok daha güzel bir zevk:)
mondializzet100
18 Haziran 2008, 20:17
Ps150'de neden bu var çözemedim,test ettiğimde 25-30 km'ye kadar yavaş kalkıyor 30'dan sonra uçmaya başlıyor,yanlız gerçekten tipi kötü :farao:
-BSI-
18 Haziran 2008, 21:41
Selamlar. Foruma uzak kaldık sınavlardan dolayı. Tüm yazılanları okudum. 2 şey söylemek istedim.
1.si arkada çanta takılıysa içi boş bile olsa 40 km hıza kadar ellerinizi bıraktığınız zaman gidon sağa sola yalpa yapar. Ön tarafta ağırlık azaldığından dolayı gidonun yalpa yapması normaldir. Çantanın içini nekadar doldurursanız yalpa okadar artar. Bunlar normaldir. Çantanızı sökün ip gibi dümdüz gider motor. Ayrıca arka çantaya yük konulursa motorun ağırlık merkezinin yeri değişeceği için virajlardaki davranışları da değişecektir motorun. Dylanı Dylan olmaktan çıkarttığım zamanlarım olmuştur. Durarak virajlara girmeye başlamıştım biraz yatınca dengem bozuluyordu mecburiyetten. O yüzeden tavsiyem çok yükleme yapılacaksa ağır eşyalar sele altına hafifler çantaya olacak şekilde yapılmalı. Sele motorun tam ortası olduğu için ağırlık merkezinin yeri çok değişmez böylece dengeniz de çok bozulmaz.
2.si ise saatdeki yazıların silinmesi tecrübelerime dayanarak %95 akü ile alakalı. Şöyleki geçen sene Fenerbahçe şampiyon oldup tura çıktığımda malumunuz çakarlar açık + kesintisiz korna ile dolaşmam sonucu bir baktım göstergede ne rakam var ne yazı. :) Aküden çok akım çekince akü kurudu kaldı. Çakarı kapayıp kornaya basmayıda bırakınca 1 2 dakika sonra yazılar geldi. Eve gelince 10-15 dakika çalıştırdım akü toparlasın diye. Sonra birdaha da çakarlarla kornayı sürekli olarak kullanmadım. Allahtan bu sene şampiyon olmadıkta akü masrafından kurtardık. 2 şampiyonluğu çakarlı bir Dylanın aküsü kaldıramaz tahminim. :mrgreen:
Koray kusura bakma foruma giremiyorum hala far ampulü almadıysan evet Mtech H4 beyaz ampül tam adı. :)
GökhanYENİCELİ
19 Haziran 2008, 00:08
Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan.
Elbetteki buraya yazp paylaşackasın hem bizim tecrüblerimizden yararlanmak için hemde sen bize kullandığın motor tecrüblerini aktarmak için. neticede burada PS150ie yi anlayabilecek yegane insanlar var.
Rodaj süresi olayına fazla kafa yorma 500 e kadar motoru zorlama yeter mesela yokuş aşağı iniyorsun gaza biraz dokunsan 80-90 a zorlanmadan çıkar bunda bi sakınca yok ancak yokuş çıkarken iki kişi gidiyorsundur ve gazı baya açmana karşılık motor 60-70 le gidecektir. Motoru dinle ve zorlanma sesi çıkıyorsa hemen gazı gevşet bu şekilde 500ü geçtikten sonra biraz zorlayabilirsin. 1000km yi geçtikten sonra sınır tanıma :)
Bir önceki moturun sanırım teker çapı PS den daha küçüktü küçük çaptaki tekerler her zaman daha seri kalkar. Benim eski motor Beat 7 beygir ama minicik tekerleri var ilk kalkışta Dylan'ı geçiyor sonra hemen Dylan toparlıyor tabi. Bunu hiç dert etme çünki şuan ülkemizde scooter olarak CC ve BEygir karşılaştırmasında en yüksek oran Honda Dylan ve PS 150 de
Dylan fazlaca scooter kullanıcısının bir çok açıdan beğenisini kazanmış bir motosiklet oldu. Scooterından zevk alacağını bilmeni isterim ancak...
..PS150 yi geçenlerde kullanma imkanım oldu. Ve izlenimlerimi aktarmak isterim.
İlk bidiğimde direksiyonun alçakta kaldığını gördüm bu bana kontrolu zorlaştıracak ve yoracak gibi geldi. Heran üzerinden atılacakmışım gibi bir hisse kapıldı. Motosikletin sesi temiz gidişi akıcı diyecek bir sözüm yok. Ayak koyma kısmı bizimkilere göre daha dar geldi. Sanki biraz dahada ağır gibi. Yada direksiyonu biraz daha sert ve zor dönüyordu.
Elbetteki sen dylan kullanmadın ve bu kıyaslamaları anlayamıyorsun. Ve belkide kullandıkça bu şeyler sana normal gelecek ama dylan'a alışmış biri olarak ben PS150 ye üzerine para alsamda geçmezdim. Ama dediğim gibi ilk kez bir scooter kullanıyor olsaydım ve daha önceden dylan'a binmemiş tecrübe etmemiş olsaydım beğenirdim.
netice itibari ile 6 küsür 1000 ytl mi daha farklı harcardım. Belki 2.el temiz bir Dylan + full aksesuar alırdım. Yada 2.El beverly 250 lilere bakardım.
Hoşça-Dostça
..ben sana hemen şunu sormak isterim. Son zamanlarda kol kaslarını ne kadar çalıştırıyorsun ve kilo kaybı yaşadın mı :)
Şimdi ne alaka diyebilirsin ancak amaliyatımdan sonra sağ kolumla ancak gaza basabiliyorum ve sağ tarafım oldukça güçsüzleşti. Kaza yaptıktan sonra motor kullanırken bir seferinde tek başıma iken virajı dönerken bir seferinde de arkamda artçı varken motoru hafif yan yatırdım. ( hızım çok çok yavaş olduğunda özellikle )
çünki kol kasklarımda güç yok ve denge kurmakta zorlanıyordum.
şimdi sen dengeni neden kaybettin diğer olası sebebleri ne olnlara bakalım
1-Dylan'ın selesi yerden biraz yüksek ve eğer birazda arkaya doğru oturdu ise biraz yavaşladığında ayaklarında yere tam değmeyeceği için yada belki parmak uçlarınla değdiği için ve tamda o sırada virajı dönecekken motor hakimiyeti kollarında güçsüzlüğünden hafif yan yatar gibi oluyıor. arkada artçı varsa yada arkada çanta varsa yan yatma ihtimalin daha da artıyor birazda havanın etkisiyle denge kaybı yaşıyorsun..
( birde bu şartlara hafif yokuş yukarı posizyonda viraj dönüşünü ekle )
Söylediklerimi kendi üzerinde düşün kafanda canlandırmaya çalış sebebini eminim sende göreceksin..
umarım faydalı olmuştur.
Dylan bu modelde çuvalladı evet ancak bu model yeni değil. Sadece ülkemizde yeni. Avrupada satılmayan ya da zor satılan modelleri TR 'ye yollayıveriyorlar ne de olsa ülkemizde fazlaca araştırıp alan yok. Bilinçsizliğimizden faydalanıyorlar.
Evet far ayarı var ama sorsan servis bile bilmiyor. Kitapçıcığında okudum ve sonra yerini gördüm ama ayarlama yapmadım.
Öndeki kontak anahtarı ile açılan küçük evrak bölmesini aç orada ilerde ayar vidalarını göreceksin.
Kitapçıkta yazdığına göre 2 kademe olarak ayar yapılıyor. İster kitaı incele istersen bi kurcala sonucu bizede yaz :)
ben Aküden kaynaklandığını sanmıyorum. Çünki çok küçük bir akımla çalışıyor gösterge panelimiz.
Bence kesin bir sorun var elektonik devresindeki dirençlerden bir kaçı yanmış yada zarar görmüş olabilir. Servise göster olmadı değiştirsinler.
ben 1000km yi doldurur doldurmaz hiç zorlanmadan 135 bastım sonrada kaza yaptım artık 100 ü geçmiyorum :)
Bence son hızı değilde performansı önemli. mesela 80 le giderken bi araba sollamak istediğinde sana
" yol senin ey sahibim " diyor ve zorlamadan şahlanıyor kerata.
benzine çok zam geldi ama zaman geçtikçe motor daha az yakmaya başladı.
En sonki zamlardan sonra benim motor 105 - 110 ykr yakıyor..
..Dostum gerçekten azmini tebrik ediyorum. Ben aparmanın direk önene bırakıyrdudum yönetimden yasak geldi şimdi 20 mt uzaktaki araba parkına bırakıyorum ancak öyle bi alıştımki evin dibinde olmasına şimdi o 20 mt bile fazla geliyor :)
Benimde annem ilk moturu aldığımda ( beat ) evine gittiğimde almamıştı beni ama sonra alıştı. 2. motorumu aldım ( dylan ) yine aıştı. Kaza geçirdim atadan 1 ay geçti motora bindiğimi gördü yine alıştı.
Ameliyat oldum ve kolumda hala tel var. Geçen memlekete motorla gittim ( 400 km ) beni karşısında görünce ne hissettiğini ve söylediğini tahmin et ama yine alıştı..
Allah annelere yardım etsin ne zor durum ya :) ama alışıyorlar... Olay sende bende bizde bitiyor. Her gazı açışında sadece kendini değil aileni ve sevdiklerinide muhakkak tekrar tekrar düşün...
sağlıcakla...
ayar vidasını buldum bende hep o topido gözündeki deliklere kızardım yağmurlu havalarda içi çamur oluyor diye şimdi anlamış oldum ne işe yaradığını kataloğun içersinde belirli bir ayar mesafesi yazılmamış bende eski orjinal ayarından kalan göz aşinalığı ile bir ayar tutturmaya çalıştım
kadiRR_delisi
19 Haziran 2008, 13:48
uzun zamandır bende bakmıyodum buraya.. uzun uzun yazışmalara bakınca şaşırıyorum.
motorum 32000 km ye geldi. hala kayış değiştirmedim ama sanırım cami duvarına işiyorum.
http://photos-f.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v252/3/45/653697686/n653697686_938077_6060.jpg
choconut
19 Haziran 2008, 16:58
kadir abi hakikaten sen şimdiden efsane oldun valllahi helal olsun diyorum 32binde orjinal kayış diyosun ya gerçi bende 24bin bakımında değiştirmiştim fabrika öle tavsiye ediyo ve içinden çıkan kayış tertemizdi ustanın değimiyle çatlak filan bile yoktu üstünde..honda türkiyeye bu durumu ilet bence belki bir kayış hediye filan ederler sana..:) her fırsatta hondaya laf sokmaya çalışan kişiler bunu görseler diyorum keşke..
deryali dostum benim dylanda kmde 11kr filan yakıyo demekki doğruymuş acaba biraz fazlamı diyodum kendi kendime..
GökhanYENİCELİ
19 Haziran 2008, 19:55
Bende 8bin de değiştirdim dayco taktırdım ama orjinali hala elimde anlaşılan dayco dan sonra tekrar onu taktırıcam çok rahat bi 15bin daha götüreceğine göre mantıklı olanda bu:cat:
muratto
19 Haziran 2008, 23:19
:):)slm arkadaşlar bugün honda daylanla ps 150 -i testini gerçekleştirdik arada hiçbir fark yok .Honda daylan beatın büyüğü ps 150-i de activa nın büyüğü.Bu arada benim motorum daylan 3000 km de arkadaşımın aldığı ps 150-i 100 km de
2 sine de binme şansını elde ettiğim için arada çok fark olmadığını anladım.arkadaşım 65 kg ,benim kilom ise 88 kalkiş sırasında 60km ye çıkana kadar 2 boy fark atı.daha sonra da motorları değiştik yine 60 km 2 boy fark ortaya çıktı .bu arda ps 150 i nin yeni ve daha açılmamış bir motor olduğunu öz ardı etmiyorum ama herkesin bu testi merak etiğini bildiğimiz için bu testi hemen yaptık .ama ps 150 i nin rodaji bitince bu testi tekrar edeceğiz ........
pocemonmutlu
20 Haziran 2008, 00:46
:):)slm arkadaşlar bugün honda daylanla ps 150 -i testini gerçekleştirdik arada hiçbir fark yok .Honda daylan beatın büyüğü ps 150-i de activa nın büyüğü.Bu arada benim motorum daylan 3000 km de arkadaşımın aldığı ps 150-i 100 km de
2 sine de binme şansını elde ettiğim için arada çok fark olmadığını anladım.arkadaşım 65 kg ,benim kilom ise 88 kalkiş sırasında 60km ye çıkana kadar 2 boy fark atı.daha sonra da motorları değiştik yine 60 km 2 boy fark ortaya çıktı .bu arda ps 150 i nin yeni ve daha açılmamış bir motor olduğunu öz ardı etmiyorum ama herkesin bu testi merak etiğini bildiğimiz için bu testi hemen yaptık .ama ps 150 i nin rodaji bitince bu testi tekrar edeceğiz ........
peki muratto kardeş, dylan ile aynımı kalkışı yoksa ps150i dahamı yavaş kalkıyor cunki benim ps150i 180km de onceki motoruma gore "bobcat" yavaş kalkıyor ama ben dylan kullanmadıgım icin karşılaştıramıyorum...
muratto
20 Haziran 2008, 01:20
pocemonmutlu kardeş şu anda gece testinden geldik ,ps-150 nin 0-20 km hızlanması oldukça yavaş ama daha sonra iyi bir şekilde hızlanmaya devam ediyor.biraz önce aşağı yukarı aynı kilo ağırlıklar ile yaptıgımız hızlanma testlerinde (bu 5-6 kere)kalkışta benim motor iyi,ama ps 150 aradaki farkı orta hızlarda kapatıyor.ama maksimum kaç km yaptığını daha deneyemedik.benim motor en fazla düzde 115 km,hafif eğimli yollarda ise 125km yi geçmiyor.Ben motorumu çok fazla zorlamadığımdan mı bilmiyorum.
mhyen
20 Haziran 2008, 09:24
Honda dylan beatın büyüğü ps 150-i de activa nın büyüğü.
Kesinlikle katılıyorum:cat:
GökhanYENİCELİ
20 Haziran 2008, 11:33
peki muratto kardeş, dylan ile aynımı kalkışı yoksa ps150i dahamı yavaş kalkıyor cunki benim ps150i 180km de onceki motoruma gore "bobcat" yavaş kalkıyor ama ben dylan kullanmadıgım icin karşılaştıramıyorum...
bence ps150i nin dylan ile arasındaki fark yüksek devirlerde ortaya çıkar bu yüzden son sürat 10 km fazla olabilir zaten hız göstergesideki fark bu yüzden ve artı olarak yakıtta daha cimri olabilir ama bu avantajların hepsi yakıtta çıkabilecek bir problemde dezavantaja dönüşebilir bence bu motora sahip kişiler benzin aldıkları yer konusunda daha seçici olmalılar:wiinkk:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO