PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda Ses Dylan 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119

sero35
03 Aralık 2010, 14:36
sevgili arkadaşlar ben dylanın bır buyuk abısı honda sh 150 kullanıcısıyım sızden rıcam bılıorsunuzkı dylanla hemen hemen aynı mekanıkı kullanıorum bana konjektör lazım benı bılgılendıren olabılırmı acaba hepınıze saglıklı gunler kazasız surusler....

dylan ın üzerınde dugati konjektörü bulunuyor,bence pıyasada bulmanız zor.bişey belirteyim bu tür parcalar en son arıza yapacak parçalar,bence iyice arızalı olduğuna emin olun öyle değiştirin

hamdi-hmd
16 Aralık 2010, 20:28
benim motorun egzozu sorun cıkardı klasik bisey ama daha önce tamir ettirmiştim istanbuldan ankaraya giderken bolu da bozulmustu ve egzoz kendini tıkamıstı 30 u geçmiyordu ankaraya kadar öyle gittim ankarada yaptırdım daha sonra istanbula dönünce ercan motordan bir performans egzoz amıstım ama bi sene demeden egzoz dagıldı perçinleri attı içi dışına çıktı gecen gün o egzoz iyice koptu düştü giderken bende orjinal egzozu tekrar taktırdım ama daha 100 km yapmadan orjinal egzoz yine bozuldu ve şu an motor 60 ı geçmiyor tıkanıyor egzoz tıkıyor egzozdan sesler geliyor zaten. leo vince istiyorum fakat nekadar aradıysam bulamadım bi yer buldum 600 tl diyo ama nezaman getirebiliriz bilmiyoruz diyo hiç bi yerde yok şu an bana yardım edebilicek biri varmı acaba???

TYP-R
16 Aralık 2010, 21:45
dylan ın üzerınde dugati konjektörü bulunuyor,bence pıyasada bulmanız zor.bişey belirteyim bu tür parcalar en son arıza yapacak parçalar,bence iyice arızalı olduğuna emin olun öyle değiştirin

Dylanların üzerinde bulunan Ducati konjektörün Fiyatı: 50.14 euro+k.d.v.

hakan07
18 Aralık 2010, 01:39
benim motorun egzozu sorun cıkardı klasik bisey ama daha önce tamir ettirmiştim istanbuldan ankaraya giderken bolu da bozulmustu ve egzoz kendini tıkamıstı 30 u geçmiyordu ankaraya kadar öyle gittim ankarada yaptırdım daha sonra istanbula dönünce ercan motordan bir performans egzoz amıstım ama bi sene demeden egzoz dagıldı perçinleri attı içi dışına çıktı gecen gün o egzoz iyice koptu düştü giderken bende orjinal egzozu tekrar taktırdım ama daha 100 km yapmadan orjinal egzoz yine bozuldu ve şu an motor 60 ı geçmiyor tıkanıyor egzoz tıkıyor egzozdan sesler geliyor zaten. leo vince istiyorum fakat nekadar aradıysam bulamadım bi yer buldum 600 tl diyo ama nezaman getirebiliriz bilmiyoruz diyo hiç bi yerde yok şu an bana yardım edebilicek biri varmı acaba???

Merhaba kardeşim istiyosan bende leovince var 2010 model karbonlu şeritli olanından 1 ay kullandım ve söktüm motorumu satıyorum msn adresimi ekle konusalım : hakan@turkgaraj.com kendinide tanıtırsan iyi olur eklersen kolay gelsin....

kadiRR_delisi
18 Aralık 2010, 21:18
bugün SYM bayisinde joyride'ın arka amortisörlerini sordum takım fiyatı 270 TL.. dylan'a bu amortisörlerin uyup uymayacağı konusnda emin olamadım kesin alan takan kullanan oldumu aceba.. şu anda benim amortisörler patlak acil bi çözüm bulmalıyım.çıkma almaktan iyidir bunu almak..

choconut
19 Aralık 2010, 13:11
bugün SYM bayisinde joyride'ın arka amortisörlerini sordum takım fiyatı 270 TL.. dylan'a bu amortisörlerin uyup uymayacağı konusnda emin olamadım kesin alan takan kullanan oldumu aceba.. şu anda benim amortisörler patlak acil bi çözüm bulmalıyım.çıkma almaktan iyidir bunu almak..

abi en iyisi 2 motoru yanyana getirip amortisörleri incelemek bence..bağlantı yerlerini boyutlarını filan iyice bi ölçüp biçmek..farkını ancak takıpta yola çıkınca anlarsın ama yinede patlak olanlardan iyidir diye düşünüyorum..

jayfast
26 Aralık 2010, 10:35
herkese selam arkadaşlar
biraz geç de olsa aranıza katıldım motor bile üretimden kalkmış. oku oku bitiremedim forumu. 1 aylık dylancıyım. 2 sene önce beati sattığımda niyetim vardı ama çok kullanmadığım için almamıştım. keşke alsaymışım diyorum şimdi. motor hakikaten bi harika. istanbuldan aldım bodruma kadar çok büyük keyifle 13 saatte geldim. yolda 115i geçemedim nedense. satan vatandaş 1200 km de diyor ama tabiki değil. motor 2007 model. temizliğiine bakılırsa 10000 -15000 arası duruyor. kaç km olduğunu bilmediğim için nasıl bir bakım yapıcam bilmiyorum. aldığım gibi yağını değiştirdim. geçen hafta servise götürdüm. buji, hava filtresi, şanzıman yağı (veya dişli adını bilmiyorum) değişti, debriyaj temizlendi. servistekiler motorun çok temiz olduğunu söylediler. debriyaj ilk defa temizlenmiş. kalkışta titreme yapıyordu o biraz geçti ama yine de yapıyor. içim rahat etmedi bi de ben sökerim belki. zaten contayı derby ile yapıştırdı o da canımı sıktı değiştirticem inşallah ucuz bişeydir para almaması lazım ama... bagadan bahsetmişsiniz o ne acaba? ben de değiştirsem faydası olur mu? motor yağı kitabında 4000 de değiştirin diyor. bazı arkadaşlar 2000 de değiştiriyormuş. ben en kaliteli tam sentetik yağ kullanıyorum 4000 gitmez mi? lastikleri orjinal hiç yıpranmamış ama ben michelin almayı düşünüyorum baya sertleşmiş sanki. deneyimli arkadaşlar motorun 15000 de olduğunu düşünürsek değişmesi gereken parçaları nedir? nelere bakım yapılması gerekiyor? şimdiden teşekkür ederim.

hakan07
26 Aralık 2010, 23:29
herkese selam arkadaşlar
biraz geç de olsa aranıza katıldım motor bile üretimden kalkmış. oku oku bitiremedim forumu. 1 aylık dylancıyım. 2 sene önce beati sattığımda niyetim vardı ama çok kullanmadığım için almamıştım. keşke alsaymışım diyorum şimdi. motor hakikaten bi harika. istanbuldan aldım bodruma kadar çok büyük keyifle 13 saatte geldim. yolda 115i geçemedim nedense. satan vatandaş 1200 km de diyor ama tabiki değil. motor 2007 model. temizliğiine bakılırsa 10000 -15000 arası duruyor. kaç km olduğunu bilmediğim için nasıl bir bakım yapıcam bilmiyorum. aldığım gibi yağını değiştirdim. geçen hafta servise götürdüm. buji, hava filtresi, şanzıman yağı (veya dişli adını bilmiyorum) değişti, debriyaj temizlendi. servistekiler motorun çok temiz olduğunu söylediler. debriyaj ilk defa temizlenmiş. kalkışta titreme yapıyordu o biraz geçti ama yine de yapıyor. içim rahat etmedi bi de ben sökerim belki. zaten contayı derby ile yapıştırdı o da canımı sıktı değiştirticem inşallah ucuz bişeydir para almaması lazım ama... bagadan bahsetmişsiniz o ne acaba? ben de değiştirsem faydası olur mu? motor yağı kitabında 4000 de değiştirin diyor. bazı arkadaşlar 2000 de değiştiriyormuş. ben en kaliteli tam sentetik yağ kullanıyorum 4000 gitmez mi? lastikleri orjinal hiç yıpranmamış ama ben michelin almayı düşünüyorum baya sertleşmiş sanki. deneyimli arkadaşlar motorun 15000 de olduğunu düşünürsek değişmesi gereken parçaları nedir? nelere bakım yapılması gerekiyor? şimdiden teşekkür ederim.

Öncelikle hayırlı olsun allah kaza bela vermesin...tecrübelerime dayanarak yardımcı olmaya çalışıcam uyup uymamak sana kalmış ama bu motorlarda şanzıman yağı değişmez normal şartlarda kapalı kutu gibi düşün ömürlüktür yani.birde motorunun yağını 1500 km de bi deiştirmenin çok faydası var uzun ömürlülük açısından biniciysen 1500 km de deiştiri,kalkışta titreme yapmasının bir diğer sebebi bagalar olabilir orjinal bagaları 30 lira ben değiştirmiştim bence bi değiştir yine titreme yapıyosa debriyaj balatası sertleşmiş olabiliri,yağ gitmiş olabilir,yada zımpara yapıldıysa dengesiz zımparalanmış olabilir bunların hepsini değerlendirmek lazım tüm bunları yaparsan çözüm üreteceğini zannediyorum biliyosun bu motorlar 200 bin km ye kadar rektefe görmemiş motor biliyorm bakımlı binersen kesinlikle sorun açmıycak bi motor bnm motorum 150 görüyo sinyal altına iniyodu düzde 130 çıkıyo 2 gün önce sattım daha büyük bi motora geçicem fakat dylanın yerini bu kategorideki hiçbir motor tutamaz!...

tutku1982
26 Aralık 2010, 23:35
Öncelikle hayırlı olsun allah kaza bela vermesin...tecrübelerime dayanarak yardımcı olmaya çalışıcam uyup uymamak sana kalmış ama bu motorlarda şanzıman yağı değişmez normal şartlarda kapalı kutu gibi düşün ömürlüktür yani.birde motorunun yağını 1500 km de bi deiştirmenin çok faydası var uzun ömürlülük açısından biniciysen 1500 km de deiştiri,kalkışta titreme yapmasının bir diğer sebebi bagalar olabilir orjinal bagaları 30 lira ben değiştirmiştim bence bi değiştir yine titreme yapıyosa debriyaj balatası sertleşmiş olabiliri,yağ gitmiş olabilir,yada zımpara yapıldıysa dengesiz zımparalanmış olabilir bunların hepsini değerlendirmek lazım tüm bunları yaparsan çözüm üreteceğini zannediyorum biliyosun bu motorlar 200 bin km ye kadar rektefe görmemiş motor biliyorm bakımlı binersen kesinlikle sorun açmıycak bi motor bnm motorum 150 görüyo sinyal altına iniyodu düzde 130 çıkıyo 2 gün önce sattım daha büyük bi motora geçicem fakat dylanın yerini bu kategorideki hiçbir motor tutamaz!...

selam 150 ve 130 km hıza nasıl ulaştın bende dylan varken rampa aşagı 125 km hız görüyodum en fazla...

jayfast
27 Aralık 2010, 00:41
Öncelikle hayırlı olsun allah kaza bela vermesin...tecrübelerime dayanarak yardımcı olmaya çalışıcam uyup uymamak sana kalmış ama bu motorlarda şanzıman yağı değişmez normal şartlarda kapalı kutu gibi düşün ömürlüktür yani.birde motorunun yağını 1500 km de bi deiştirmenin çok faydası var uzun ömürlülük açısından biniciysen 1500 km de deiştiri,kalkışta titreme yapmasının bir diğer sebebi bagalar olabilir orjinal bagaları 30 lira ben değiştirmiştim bence bi değiştir yine titreme yapıyosa debriyaj balatası sertleşmiş olabiliri,yağ gitmiş olabilir,yada zımpara yapıldıysa dengesiz zımparalanmış olabilir bunların hepsini değerlendirmek lazım tüm bunları yaparsan çözüm üreteceğini zannediyorum biliyosun bu motorlar 200 bin km ye kadar rektefe görmemiş motor biliyorm bakımlı binersen kesinlikle sorun açmıycak bi motor bnm motorum 150 görüyo sinyal altına iniyodu düzde 130 çıkıyo 2 gün önce sattım daha büyük bi motora geçicem fakat dylanın yerini bu kategorideki hiçbir motor tutamaz!...

teşekkür ederim amin. şanzıman yağı konusunda ben de ne gerek var diye düşünüyordum demek yanılmamışım. motor yağı gerçekten çok önemli. kaliteli yağ koyduğum zaman motorun sesi bile değişti. motor soğuk olduğu zamanlarda bile daha rahat işliyor sanki. eski beatimde normal yağ kullanınca motor hava soğutmalı olduğu için uzun yolda aşırı ısınıyordu. kaliteli yağ koyunca ısınma, performans ve seste çok büyük fark gördüm. ilk defa o zaman yağın önemini anladım. yağı değiştirdiğim zamandan beri bazen egzostan pat pat ses geliyor nedenini bilmiyorum ama bunun normal olduğunu düşünüyorum. ilginç bişey bir gün hiç yapmıyor ertesi gün gazı kesince patırdamaya başlıyor.
balata yeni temizlendi ama zımparalanmadı. iş başa düştü galiba. zımparalamada en ince zımparayımı kullanıyoruz, herhangi bir yöntemi var mı?
baga nedir bilmiyorum ama araştırıcam. sağlam olduğunu düşünüyorum yine de bakmakta fayda var. haftaya kesin sökerim. aslında şöyle baştan aşağı bi check-up olsa içim rahat edicek ama iyi bir tamirci bulmam lazım. istanbula gittiğimde bi bakıcam.
geçenlerde arkadaşın kymco 250 sine bindim. çok hantal geldi bana, şehir içi için hiç uygun değil. max hızı da o kadar fazla değilmiş. dylan ise ufak motor kadar kıvrak, büyük motor kadar hızlı bir motor. tabiki bir sürü iyi scooter var ama benim için dylandan sonrası racing.
kusura bakmayın uzun uzun yazıyorum forumu okudukça yazcak bişeyler geliyor aklıma. herkese teşekkür ederim çok faydalı bilgiler var

sero35
27 Aralık 2010, 22:37
teşekkür ederim amin. şanzıman yağı konusunda ben de ne gerek var diye düşünüyordum demek yanılmamışım. motor yağı gerçekten çok önemli. kaliteli yağ koyduğum zaman motorun sesi bile değişti. motor soğuk olduğu zamanlarda bile daha rahat işliyor sanki. eski beatimde normal yağ kullanınca motor hava soğutmalı olduğu için uzun yolda aşırı ısınıyordu. kaliteli yağ koyunca ısınma, performans ve seste çok büyük fark gördüm. ilk defa o zaman yağın önemini anladım. yağı değiştirdiğim zamandan beri bazen egzostan pat pat ses geliyor nedenini bilmiyorum ama bunun normal olduğunu düşünüyorum. ilginç bişey bir gün hiç yapmıyor ertesi gün gazı kesince patırdamaya başlıyor.
balata yeni temizlendi ama zımparalanmadı. iş başa düştü galiba. zımparalamada en ince zımparayımı kullanıyoruz, herhangi bir yöntemi var mı?
baga nedir bilmiyorum ama araştırıcam. sağlam olduğunu düşünüyorum yine de bakmakta fayda var. haftaya kesin sökerim. aslında şöyle baştan aşağı bi check-up olsa içim rahat edicek ama iyi bir tamirci bulmam lazım. istanbula gittiğimde bi bakıcam.
geçenlerde arkadaşın kymco 250 sine bindim. çok hantal geldi bana, şehir içi için hiç uygun değil. max hızı da o kadar fazla değilmiş. dylan ise ufak motor kadar kıvrak, büyük motor kadar hızlı bir motor. tabiki bir sürü iyi scooter var ama benim için dylandan sonrası racing.
kusura bakmayın uzun uzun yazıyorum forumu okudukça yazcak bişeyler geliyor aklıma. herkese teşekkür ederim çok faydalı bilgiler var

bırde ek olarak ben 16000 de kayışı actırmıştım,catlamaya başlamıştı.ben değiştirmiştim.bineceksen kafam rahat olsun diyorsan onuda değiştir gitsin.iyi bir secim yapmışsın kazasız belasız sürüşler

jayfast
28 Aralık 2010, 00:39
teşekkür ederim hepimize allah kaza göstermesin. türkiyede motora saygı sıfır. kayış performansı da etkiliyor galiba. kask sele altına sığmadığı için orayı yedek parça deposu olarak kullanıyorum. biraz araştırayım iyi bir kayış alıcam. dayco diye bi tane okumuştum zannedersem forumda. belki son sürat de artar. erdoğan bey 140 yapmış youtube da gördüm. en azından uzun yol için yedek kayışım olur. orjinalini fazla bozmayı sevmem ama daha iyi olacaksa neden olmasın.

-BSI-
28 Aralık 2010, 18:38
Merhaba. Dişli yağı ile ilgili bende kendi fikrimi söylemek istedim. Açıkçası bende değişmesi gerektiği taraftarıyım. Yağı kendim değiştirdiğim için biliyorum ki çıkan yağ siyah koyduğum yağ ise altın sarısı renkteydi. Sonuçta içeride çalışan dişliler var ve bunlar devamlı temas halinde. Yani aşınma mutlaka olacaktır. Aşınmadan oluşan metal tozuda bu yağda birikir. Zaten yağın rengini görünce hak verirsiniz. Sonuçta bu yağ rulmanları, dişlileri yağlıyor ve temiz olması bu parçaların ömrünü uzatır. 5-10.000 gibi kmler de bir değişsin demiyorum tabiki ama benim fikrim 30-40.000 gibi kmrelere gelindiğinde değişmesinde fayda vardır.

jayfast
29 Aralık 2010, 04:35
Merhaba. Zaten kitabında 16000'de veya 2 sene bir değiştirin diyor. Ben 4000 bakımına götürmüştüm o yüzden gerek yok diye düşündüm. Ama bi bakıma iyi oldu motorun km sayacı değiştiyse motor 10-15000 km civarında olabilir. İkinci el aldığım için bilmiyorum sonuçta 2007 model.

hakan07
29 Aralık 2010, 11:27
selam 150 ve 130 km hıza nasıl ulaştın bende dylan varken rampa aşagı 125 km hız görüyodum en fazla...

selam motorumun hertürlü bakımını hiç aksatmam ve güzel bi debriyaj bakımından sonra motorum gerçekten yolda süzülüyor :) extra olarak motorda leovince egsoz ve performans bagaları mevcut düz yolda 130 çok rahat görüyor eğimli yolda hava koşullarıda müsait ise sinyalin altına kadar indirdim denemek amaçlı normal şartlarda 140 geçmem zorlamamak için fakat motor gitmem demiyo kesiciye soktum bi kere 150 civarındayken sanırım bıraktım direk egsoz çıldırıyo normal olarak :) 2-3 sn lik bişey olduğu için motora pek zararı yok...

dylan41
02 Ocak 2011, 23:44
Kocaeli Kartepe-Sapanca gezim.... http://www.resimkoy.net/images/qwo82z01mw.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=qwo82z01mw.JPG)http://www.resimkoy.net/images/6x1qycl5tx.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=6x1qycl5tx.JPG)http://www.resimkoy.net/images/msnaulp1ql.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=msnaulp1ql.JPG)http://www.resimkoy.net/images/o1lwyzbrvf.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=o1lwyzbrvf.JPG)http://www.resimkoy.net/images/cghhpzowf5.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=cghhpzowf5.JPG)http://www.resimkoy.net/images/40mg7c81j0.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=40mg7c81j0.JPG)http://www.resimkoy.net/images/o61cc3bm3y.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=o61cc3bm3y.JPG)http://www.resimkoy.net/images/i736gxr6xh.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=i736gxr6xh.JPG)http://www.resimkoy.net/images/i736gxr6xh.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=i736gxr6xh.JPG)http://www.resimkoy.net/images/hc7ztwyisd.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=hc7ztwyisd.JPG)http://www.resimkoy.net/images/mgjntwp6ir.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=mgjntwp6ir.JPG)http://www.resimkoy.net/images/42zzlyuhiu.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=42zzlyuhiu.JPG)http://www.resimkoy.net/images/8z7eyzaxi4.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=8z7eyzaxi4.JPG)

kadiRR_delisi
10 Ocak 2011, 02:29
çok güzel bi gezi olmuş. motoruda donatmışsın her türlü ekipman mevcut. ayaklıklarda güzel olmuş.. :)

choconut
16 Ocak 2011, 21:38
Kocaeli Kartepe-Sapanca gezim.... http://www.resimkoy.net/images/qwo82z01mw.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=qwo82z01mw.JPG)http://www.resimkoy.net/images/6x1qycl5tx.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=6x1qycl5tx.JPG)http://www.resimkoy.net/images/msnaulp1ql.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=msnaulp1ql.JPG)http://www.resimkoy.net/images/o1lwyzbrvf.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=o1lwyzbrvf.JPG)http://www.resimkoy.net/images/cghhpzowf5.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=cghhpzowf5.JPG)http://www.resimkoy.net/images/40mg7c81j0.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=40mg7c81j0.JPG)http://www.resimkoy.net/images/o61cc3bm3y.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=o61cc3bm3y.JPG)http://www.resimkoy.net/images/i736gxr6xh.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=i736gxr6xh.JPG)http://www.resimkoy.net/images/i736gxr6xh.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=i736gxr6xh.JPG)http://www.resimkoy.net/images/hc7ztwyisd.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=hc7ztwyisd.JPG)http://www.resimkoy.net/images/mgjntwp6ir.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=mgjntwp6ir.JPG)http://www.resimkoy.net/images/42zzlyuhiu.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=42zzlyuhiu.JPG)http://www.resimkoy.net/images/8z7eyzaxi4.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=8z7eyzaxi4.JPG)

maşallah çok güzel gezi yapmışsınız..dylan kaç kmde ?? tam bir tur motoru olmuş full+full :queen:

dylan41
17 Ocak 2011, 22:18
Sağolun arkadaşlarda adamakıllı bir gezi fotorafı koyamadım yani beceremedim, benim dylan 24 bine geldi geçenlerde fren balatalarını değiştirdim , aksesuarlara gelince gönlümde hep yatan tourıng sevdası oldugu için sanırım aksesuarları kendimce yapmaya çalıştım . Hayat gezince güzel..:) http://www.resimkoy.net/images/wsrwl0jbp5.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=wsrwl0jbp5.JPG) http://www.resimkoy.net/images/uv3vwoy94d.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=uv3vwoy94d.JPG) http://www.resimkoy.net/images/nsmr80ik6x.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=nsmr80ik6x.JPG) http://www.resimkoy.net/images/sh9hx6gs2a.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=sh9hx6gs2a.JPG) http://www.resimkoy.net/images/tcwi1b5c7i.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=tcwi1b5c7i.JPG) http://www.resimkoy.net/images/ky3cuold1b.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=ky3cuold1b.JPG) http://www.resimkoy.net/images/rux686b8hn.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=rux686b8hn.JPG)

choconut
26 Ocak 2011, 03:56
arkadaşlar nerdesiniz yahu hiç ses seda yok kimsede?? benim motor sizce ne yapar arkadaşlar 2006 model 50.500de..servis bakımlı..en son bakımı 5bin km önce yapıldı büyük bakım diyebiliriz..eksiği bi takım lastik sadece..ederi ne olur??

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs811.snc4/69159_1594641476510_1550142146_1451477_1068376_n.j pg

c3nk
26 Ocak 2011, 10:45
arkadaşlar nerdesiniz yahu hiç ses seda yok kimsede?? benim motor sizce ne yapar arkadaşlar 2006 model 50.500de..servis bakımlı..en son bakımı 5bin km önce yapıldı büyük bakım diyebiliriz..eksiği bi takım lastik sadece..ederi ne olur??

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs811.snc4/69159_1594641476510_1550142146_1451477_1068376_n.j pg

3.500-3.750 arası bence

timuçin okçu
26 Ocak 2011, 16:11
selam motorumun hertürlü bakımını hiç aksatmam ve güzel bi debriyaj bakımından sonra motorum gerçekten yolda süzülüyor :) extra olarak motorda leovince egsoz ve performans bagaları mevcut düz yolda 130 çok rahat görüyor eğimli yolda hava koşullarıda müsait ise sinyalin altına kadar indirdim denemek amaçlı normal şartlarda 140 geçmem zorlamamak için fakat motor gitmem demiyo kesiciye soktum bi kere 150 civarındayken sanırım bıraktım direk egsoz çıldırıyo normal olarak :) 2-3 sn lik bişey olduğu için motora pek zararı yok...

hakan bey merhaba dediğin süratler gerçek mi ben denedim düzde en fazla 120 uzun bir rampa aşağı 135 görebildim.dediğin performans bagaları ne marka peki.tabiki 150 lk bir motoru bu kadar sıkıştırmak gereklimi bilmiyorum ama olmasınıda isterim cevabını bekliyorum.birde jcosta varyatör kitini deneyen var mı acaba?

c3nk
26 Ocak 2011, 16:18
hakan bey merhaba dediğin süratler gerçek mi ben denedim düzde en fazla 120 uzun bir rampa aşağı 135 görebildim.dediğin performans bagaları ne marka peki.tabiki 150 lk bir motoru bu kadar sıkıştırmak gereklimi bilmiyorum ama olmasınıda isterim cevabını bekliyorum.birde jcosta varyatör kitini deneyen var mı acaba?

bende dylan'ımda aynen bu hız verilerini elde ettim, düzde max 120, rampa aşağıda 135 görebildim.

timuçin okçu
26 Ocak 2011, 16:40
Arkadaşlar benım kafa granajındakı sesı bı halledemedım,nasıl bi yol izleyeyım

kafa grenajındaki sesi bana tarif edebilirmisin.çalışırken orta sehbadayken gelen titreşime bağlı ses ise hepsinde var.ama lakırtıya benzer ses ise inanmıycaksın ama ön gagayı sök teste çık hiç ses yok.tak başlıyo sebebini öğrendim umursamıyorum ses önemli bişey diilmiş .2 kez 150 km uzaktaki servise bu ses için gittim ve bulunamadı yani 600 km teptim o sesi bulmak için

choconut
26 Ocak 2011, 17:05
c3nk teşekkürler..bende o civarda bişeyler düşünüyordum piyasası ile ilgili..

timuçin okçu verdiğiniz rakamlar oldukça iyi bence..dylan zaten hep bu civardadır hız açısından..140+ hızlar hem motorunuza hem cebinize hemde sağlığınıza zarar demektir..gereksiz zorlamayın derim..ben günlük yaşamda 90km üstünü zorlamam motor ömrünü yememek açısından..jcosta-malossi-polini..bu tarz ürünleri ise dylan için özel üretilmiş modelleri varsa kullanabilirsiniz..ama yinede gereksiz bir zorlama olacağı için ömür açısından orjinallerine göre daha kısa olacaktır..bunlara para harcamak yerine daha yüksek hacimli ve büyük jantlı bir scooter alırsanız daha konforlu ve güvenli olacaktır..kazasız belasız..:cat:

jayfast
29 Ocak 2011, 02:53
http://www.resimkoy.net/images/0x37p5mvql.JPG (http://www.resimkoy.net/resim.php?resimid=0x37p5mvql.JPG)

Benim motor 5500 oldu. Ara sıra hız denemesi yapıyorum. Düzde 110 yokuş aşağı 120-125 gördüm en fazla. Düzde 120 olur mu ilerde bilmiyorum. Kimisi ilk 1000de çok basma diyor kimisi motor açılsın diye 2-3 gün sonra songaz git diyor. Ne düşünüyorsunuz? Sıfır motor alırsam aklımda bulunsun.

Bu yaptığım izmir turunda birde yakıt denemesi yaptım. Tam 7 litre benzinle ortalama 70 ile 235 km gidebildim. 33,5km/lt yapıyor. Az geldi bana beatle 45km/lt yapabiliyordum. Dönüşte 90 ile geldim yine aynı yaktı.

Baga dedikleriniz ne oluyor? Servise sordum bilmiyorlar. Motora ne gibi etkisi oluyor? Birde haberim yokken koltuğun derisi delinmiş. Ufak bi delik ama büyüyebilir. Koltuğu değiştirmek pahalıya mı patlar yoksa derisini değiştirebiliyor muyuz?

choconut
29 Ocak 2011, 03:08
jayfast selamlar..düzde 110 biraz az gibi dylan için..120-125 görmesi gerekir..ama daha 5500de diyosun..eğer hiç zorlanmadıysa son hız açısından normal tabikide..daha yüksek hız görmek istiyorsan yola çıkınca direk gazı kökleyip 120-130 yapmasını bekleme..önce çeyrek gazda uzat motoru 70-80 gibi hızları görücektir zaten..sonra yarım gazda uzat motoru 100-110 olcaktır..en sonda motor iyice ısındıktan sonra tam gaz ver..yolda eğimli olursa azcıkta direksiyona kapanırsan 130-135 arası görmesi gerekir..bakımlı ve aksesuarsız olan benim dylanda böyle durum..ama bu hemen olmaz 20-30km yolu bu şekilde geçki açılsın iyice..ayrıca lastik havalarınada bak..tek kişi için ön 25 arka 29 olması gerekiyor..

yakıt olarak normal yakmışsın bendede aynı şekilde..beatle mukayese etme dylanı..biri 7hp biri 16hp :D

bagalarda varyatörün içinde bulunmakta..ben onları 45binde değiştirmiştim..senin şimdilik onunla bir işin yok..5500de yıprancak şeyler değiller..ama kafana takılıyosa serviste söktür baktır..debriyaja genel olarak..

koltuğu değiştirmene gerek yok..döşemecide kaplatırsın olur biter..yakınlarında bir sanayi sitesi filan varsa araştır derim..kazasız belasız sürüşler..:cat:

jayfast
29 Ocak 2011, 18:52
jayfast selamlar..düzde 110 biraz az gibi dylan için..120-125 görmesi gerekir..ama daha 5500de diyosun..eğer hiç zorlanmadıysa son hız açısından normal tabikide..daha yüksek hız görmek istiyorsan yola çıkınca direk gazı kökleyip 120-130 yapmasını bekleme..önce çeyrek gazda uzat motoru 70-80 gibi hızları görücektir zaten..sonra yarım gazda uzat motoru 100-110 olcaktır..en sonda motor iyice ısındıktan sonra tam gaz ver..yolda eğimli olursa azcıkta direksiyona kapanırsan 130-135 arası görmesi gerekir..bakımlı ve aksesuarsız olan benim dylanda böyle durum..ama bu hemen olmaz 20-30km yolu bu şekilde geçki açılsın iyice..ayrıca lastik havalarınada bak..tek kişi için ön 25 arka 29 olması gerekiyor..

yakıt olarak normal yakmışsın bendede aynı şekilde..beatle mukayese etme dylanı..biri 7hp biri 16hp :D

bagalarda varyatörün içinde bulunmakta..ben onları 45binde değiştirmiştim..senin şimdilik onunla bir işin yok..5500de yıprancak şeyler değiller..ama kafana takılıyosa serviste söktür baktır..debriyaja genel olarak..

koltuğu değiştirmene gerek yok..döşemecide kaplatırsın olur biter..yakınlarında bir sanayi sitesi filan varsa araştır derim..kazasız belasız sürüşler..:cat:


Selamlar choconut. Bilgiler için teşekkür ederim. Aslında aynen dediğin gibi yaptım. Motorun ısınması gaz durumu vs. bir tek arka lastik 31 deydi. Bazen 2 kişi biniyorum ben de 29-33 ortasına ayarladım. 10000e kadar ara sıra denicem bakalım artış olcak mı.

Debriyaj bakımı 4000de yapılmıştı. Demekki şimdilik sorun yok. Yaza doğru büyük bir bakım yapıcam lastikler değişecek, debriyaj vs. motorun her tarafı sökülecek. O zaman performans arttırıcı parçaları da değiştirmek istiyorum. Onun için sormuştum bagaları. Bide rulmanlara da baktıracam. Sıfırlıcam yani motoru adan zye.

Yağı castrol tam sentetik kullanıorum ama yinede değişimde simsiyah çıktı sizde de öyle mi? 2000de değiştiriyorum. Eskiden pembe bir yağ vardı o çok güzeldi ama unuttum neydi markası. Koyduğum renkte alıyordum yağı.

Kazasız sürüşler...

hakan07
30 Ocak 2011, 19:05
Arkadaşlar benim motorum iyi açışmış ve bakımlarını 1000 km de bir yapıyorum ondan dolayı biraz daha seri olabilir performans olarak Leovince egsoz ve egsoz hafif bagarları vardı üzerinde ve Dayco kayış iridyum buji vs. motorum 20 bin km de idi ve çok temizdi düzde 130 çok rahat yapıyodu ve yokuş aşağı 140+sinyale kadar indi 2 kez denedim ve 2 kezde aynı sonç yani motor 150 km hıza ulaşıyo ve bunu motora zararı yok motor kesiciye girmediği sürece sıkıntı olmaz honda gibi bir motorda ondan dolayı ve birde egsoz çok rahatlatıyo motoru denemenizi tavsiye ederim 1 ay önce motorumu sattım şimdi kawasaki er-5 kullanıyorum !....kazasız belasız herkese....

sero35
30 Ocak 2011, 23:28
kafa grenajındaki sesi bana tarif edebilirmisin.çalışırken orta sehbadayken gelen titreşime bağlı ses ise hepsinde var.ama lakırtıya benzer ses ise inanmıycaksın ama ön gagayı sök teste çık hiç ses yok.tak başlıyo sebebini öğrendim umursamıyorum ses önemli bişey diilmiş .2 kez 150 km uzaktaki servise bu ses için gittim ve bulunamadı yani 600 km teptim o sesi bulmak için

tesekkurler artık ben de onemsemıyorum o sesi

jayfast
30 Ocak 2011, 23:31
benim egzos sağlam ama bikaç ay içinde italyaya gitme ihtimalim var. orda leovincenin fiyatları uygunsa bir tane düşünüyorum. internette 3-4 marka gördüm hepiniz leovince taktığınıza göre bi bildiğiniz vardır. aslında benim derdim 130-140 yapmak değil de az yakıt ile hızlı gidebilmek. çünkü şehirlerarası çok geziyorum. ama anlaşılan 90-100ün üstüne çıkamıcam. zaten yaptığım masraftan sonra yakıt tasarrufu yapsam nolcak :)

Bu arada bmw nin yeni concept scooterını gördünüz mü? Uzaylı gibi bişey. Ön lastikten arka lastiğe kadar orjinal. motorun aynaları yok. yanlış görmediysem göstergede 2 adet ekran var o şekilde arkayı görüyorsunuz :mrgreen: Sadece resmini gördüm. 400-650 cc olduğunu tahmin ediyorum. Fiyat tahminimse en az 15000 tl. Bakalım ne zaman satılacak?

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=496483188466&set=a.496482933466.279891.262447113466

-BSI-
30 Ocak 2011, 23:49
Arkadaşlar selamlar. Yanlış anlamazsanız 2 yanlışı düzeltmek istiyorum. Ya da belkide ben yanlış biliyorum ben doğrusunu öğrenmiş olurum. :)
1.si karbüratörlü motorlarda kesici olmaz. Bu nedenle bizim motorun kesiciye girmesini beklemeyin çünkü öyle bişey yok. :) O yüzden 140+ hızları yapıyor doğrudur bende yaptım ama bunun motora bir zararı yok demesek daha doğru olmuş olur. Ben hava çok sıcak olmadığı ve motorun da bakımı tam olduğu zaman kısa sürelerde 2-3 kere çıktım. 140+dan kastım sinyal lambasının üstüdür. Artık tam kaç onu bilemem. :) Ama bu hızlar motoru illaki fazladan yoracaktır. Ayrıca hadi motora zararı yoksa bile bize zararı olma ihtimali yüksek. :)
2.si ise benim bildiğim iyi yağ koyduğun renkte alınanı değil tam tersi siyah olandır. Bunun sebebi yağın bir görevi de motoru temizlemek olduğu için yağı temiz koyup temiz alıyorsak motoru temizlemiyor anlamına gelmesidir. Kirli yağ ise görevini yapıyordur.
Son olarak leovince yakıtı arttırrıyor bilginize. :) Bana sorarsanız ideal verim orjinal egzosla alınıyor.

jayfast
31 Ocak 2011, 00:13
a.selam. yanlış anlama diye bişey yok buraya bilgi paylaşımı için geliyoruz zaten. Yağı tertemiz görünce sanki motor hiç aşınmamış gibi geldi bana o yüzden iyi diye düşündüm. Bilgiler için teşekkür ederim.

-BSI-
31 Ocak 2011, 00:39
Rica ederim. Bazen görüyorum böyle iyi niyetle birşey söylendiği zaman yanlış anlaşılmadan konu başka yerlere gidiyor. Benim söylediklerim üzerine öyle olsun istemem. Dediğiniz gibi buranın amacı da bu. Bende çok şey öğrendim buralardan. :) saygılar.

choconut
31 Ocak 2011, 00:43
bsi km kaç oldu sende?? ben fazla yapamıyorum artık kışları binmiyorum gibi birşey..50500deyim..

-BSI-
31 Ocak 2011, 00:54
46000 oldu benimkide. :) Bende bu kış hiç binmedim desem yeridir. Arada bir akü kontrolü için çalıştırıyorum bir tur atıp yatırıyorum. Geçen seneler full bindik ama bu kış biraz sağlık açısından mecbur kalmadıkça binmemeye çalışıyorum. Nekadar binmemeye çalışsamda şu istanbulun 1 haftalık kar dönemi gelip geçse yıllık bahar temizliğinin ardından geziler başlar. :)

choconut
31 Ocak 2011, 01:14
maşallah iyi yol yapmışsın sende..:) değiştirmeyi düşünüyomusun?? ben satmayı düşünmüyorum artık bu dylanı mecburiyet olmadığı sürece gittiği yere kadar gitsin..zaten yaparı 3bin civarı..dylandan sonrada tat vercek eli ayağı düzgün bi scooter en az 10bin lira zaten..aradaki fark uçurum..lanet olsun dedim biniyorum..yaz başında itinalı bi bakıma sokucam..sonra devam 100bin mi olur 200bin mi bilmem :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:09 ----------

dylanda en sevdiğim olay beygir gücü ağırlık oranı..120kilo 16hp..250ccde bile bu oranı yakalayan makina yok şuan trde..7.5kiloya 1 hp düşüyo..geçen hafta akü şarj olsun mantığıyla turlamaya başladım kavşakta bi gts250 denk geldi..aynı anda çıktıkta dylan boy boy ayrıldı 125 filan olmuştuki gts fren yapıp yan yola girdi..devam etseydi uzunda yerdi belki torkuyla filan ama kalkıştan 100kme kadar fark yaptım 50bin kmdeki debriyaj balatamla..maşallah diyeyimde nazar değmesin :) bi sh300 çok iyi olur ama fiyat tuzlu olursa anca vitrinde bakarız..:pr:

-BSI-
31 Ocak 2011, 01:39
SH300 12.000 liradan aşağı olmadan girecekmiş piyasaya öğrendiğim kadarıyla. Tipi benim tarzım değil pek ama makinaya diyecek birşeyim yok. Yurt dışında Kymconun tam Dylanın ruhunda bi motoru var ama distribütrüne mail atıp sordum Tr ye gelmeyecek dediler. People GTI 300. Tam dediğin gibi güç/ağırlık oranı yüksek. Hatta gücü Sh300 den bile yüksek. Benim gaz kestiğim modelse downtown 300 var ki onunda sıfırı 12.000 lira. Sahibinden de 2.eli yavaş yavaş olmaya başladı 8.500e kadar aciliyetten fiyat kıran var. Bence alınır. Downtownı çok beğeniyorum. Hatta Dylandan sonra kanımın en çok ısındığı scooter diyebilirim. Amaaaa asıl sıkıntı artık otobana çıktımmı 120-130 la giderken arkamdan sırf ben motor olduğum için bir arabanın sellektör yapmasını istemiyorum. Yaptığı zamanda cevap vermek istiyor insan artık. Scooterdan zevkini almış biri olarak ve biraz daha fazla gücü arayacak tecrübeyi edindiğimi düşünerek, az yakan çok kaçan, tipi tarzıma fiyatı cüzdanıma uygun bir vitesliyede geçebilirim. Bu istekler beni er-6f veya er-6n e götürüyor. :) Acelem yok. Dylanla aramızda duygusal bir bağ var. Ne zaman ne olur bilemiycem. :)

choconut
31 Ocak 2011, 01:47
hacim yükseltmekte beni en çok korkutan benzin fiyatları..daha dün gibi hatırlıyorum benzin 2 lira olmuş artık motora binilmez dediğimiz günleri..şimdi olmuş 4lira..bu saatten sonra 250cc üstü motosiklet çok az bi kitleye hitap eder türkiyede..:farao:

-BSI-
31 Ocak 2011, 01:54
Bunlar daha iyi günlerimiz. Aynı mantıkla 7-8 lira olmadan güçlü motorun tadını çıkartayım diye bende acele ediyorum. :mrgreen:

hakan07
01 Şubat 2011, 18:40
Arkadaşlar selamlar. Yanlış anlamazsanız 2 yanlışı düzeltmek istiyorum. Ya da belkide ben yanlış biliyorum ben doğrusunu öğrenmiş olurum. :)
1.si karbüratörlü motorlarda kesici olmaz. Bu nedenle bizim motorun kesiciye girmesini beklemeyin çünkü öyle bişey yok. :) O yüzden 140+ hızları yapıyor doğrudur bende yaptım ama bunun motora bir zararı yok demesek daha doğru olmuş olur. Ben hava çok sıcak olmadığı ve motorun da bakımı tam olduğu zaman kısa sürelerde 2-3 kere çıktım. 140+dan kastım sinyal lambasının üstüdür. Artık tam kaç onu bilemem. :) Ama bu hızlar motoru illaki fazladan yoracaktır. Ayrıca hadi motora zararı yoksa bile bize zararı olma ihtimali yüksek. :)
2.si ise benim bildiğim iyi yağ koyduğun renkte alınanı değil tam tersi siyah olandır. Bunun sebebi yağın bir görevi de motoru temizlemek olduğu için yağı temiz koyup temiz alıyorsak motoru temizlemiyor anlamına gelmesidir. Kirli yağ ise görevini yapıyordur.
Son olarak leovince yakıtı arttırrıyor bilginize. :) Bana sorarsanız ideal verim orjinal egzosla alınıyor.

karbiratörlü motorda kesici olmaz demişsinde :S benim daha önce ybr vardı karbüratörlü kesiciye giriyodu 11 bin devirde dylanda 150 km de kesiciye girdi 3 sn sora bıraktım gazı ! ve şu anda Er-5 kullanıyorum KARBÜRATÖRLÜ 12 bin devirde kesiciye giriyo

-BSI-
04 Şubat 2011, 21:43
karbiratörlü motorda kesici olmaz demişsinde :S benim daha önce ybr vardı karbüratörlü kesiciye giriyodu 11 bin devirde dylanda 150 km de kesiciye girdi 3 sn sora bıraktım gazı ! ve şu anda Er-5 kullanıyorum KARBÜRATÖRLÜ 12 bin devirde kesiciye giriyo

Dostum benim bilgim şu şekilde: Hızın belli bir seviyeye ulaşınca bunu algılayıp yakıtı kesmesi için bir elektronik devre gerekli. Yakıtı elektronik olarak kesebilmesi içinde enjeksiyon sistemi gerekli. Bildiğin gibi karbüratör tamamen mekanik bir sistem. Yani yakıtı kesecek herhangi bir sistem mevcut değil. Kesiciye girmek demek motorun daha hızlanmaması ya da deviri daha fazla yükselmiyor demek değil. Kesiciye girdiği anda motor bildiğin gaz yemeyen motor gibi teklemeye başlar. Bunun sebebide yakıtı kesmeye başlamasıdır. Hatta ben ilk Beverly 250 de başıma geldiğinde korkmuştum o derece sarsıyor. Ayrıca scooterlar için servisler bunların limitlerini devir olarak değilde hız olarak söylüyorlar. Örneğin yanlış olmasın Beverly 250 de 150 km civarı, Beverly 500de de 175 km civarı süratlerde kesiciye girmişti. Yani Beverly 500 le istersen ağrı dağının tepesinden aşağı gazla 175 se limiti 176 km hız yapmıyor ki bu motor bu hıza zaten düz yolda da ulaşıyor. :) Bizdeki gibi rüzgar yoktu 140 yaptım biraz da yol eğimliydi 150 yaptım mevzusu olmuyor kısacası. :) Yanlış anlama ama acaba sen motorun daha fazla hızlanamamasını kesiciye girdi olarakmı yorumladın. Yani ybr veya er5 örneğin için birşey diyemem belki benim bildiklerimin de yanlış olma ihtimali var ama Dylanın kesiciye girmediğini adım gibi biliyorum. :) 150 den yukarı çıkmaması deviri kestiği anlamına gelmiyor yani ondan daha hızlı gidemeyeceği için daha fazla hızlanamamışsındır. :)

erol 62
05 Şubat 2011, 00:02
Şu devir kesici olayınada bende bir yorum getireyim. Şu anda kullandığım motor 2005 model kle 500 karbiratörlü. Motor sehpada ve vites boşta iken gazı açıyorum 10500 deviri geçtiğin zaman motor gazı kesiyor, deviri tekrar 10500 e indiriyor, yani 10500 devirden sonrasına izin vermiyor. Motosikletin beyni sanırsam devire bağlı. Şöylede bir örnek vereyim 185 km süratle giderken devir saati 10300 civarında idi buda demek oluyor ki bu motor en fazla 190 yapacak, ben ne yaparsam yapayım 10500 deviri geçemiyorum. Karbüratörlü motorumda devir kesici var

-BSI-
05 Şubat 2011, 00:54
Benim bugüne kadar duyup bildiğim bu şekilde idi. Hatta yazmadan evvel internettende araştırdım ki Hakan arkadaş ta bukadar net söyleyince yanlış bişey yazmayım diye ama okuduklarımda benim dediğim gibiydi. :) Peki Erol abi şöyle birşey sorayım sana motorla giderken benim dediğim gibi 190 a gelince motorun gitmemesi ya da tekliyormuş gibi gaz kesmesi oldumu? Acaba benim bildiğim sırf scooterlar içinmi? Yoksa karbüratör için farklı bi çalışma sistemi ya da farklı bi amacımı var? Bende merak ettim şimdi bu işin doğrusunu. Gerçi Dylanı orta sehpada da gazlasan kesilme yok basabildiği kadar basıyor.

hakan07
05 Şubat 2011, 14:03
Benim bugüne kadar duyup bildiğim bu şekilde idi. Hatta yazmadan evvel internettende araştırdım ki Hakan arkadaş ta bukadar net söyleyince yanlış bişey yazmayım diye ama okuduklarımda benim dediğim gibiydi. :) Peki Erol abi şöyle birşey sorayım sana motorla giderken benim dediğim gibi 190 a gelince motorun gitmemesi ya da tekliyormuş gibi gaz kesmesi oldumu? Acaba benim bildiğim sırf scooterlar içinmi? Yoksa karbüratör için farklı bi çalışma sistemi ya da farklı bi amacımı var? Bende merak ettim şimdi bu işin doğrusunu. Gerçi Dylanı orta sehpada da gazlasan kesilme yok basabildiği kadar basıyor.

er-5 ,ybr de kesici var ve DYLAN ında kesiciye girdiğinden adım gibi eminim kullandım 6 ay bindim motora :) bkıma gittiğinde ustana bi sor bakalm varmıymış orta sehpada kaç kere kesiciye soktum egsozla birlikte hemde kırmzıı alev atıyo artık :))

-BSI-
05 Şubat 2011, 14:59
er-5 ,ybr de kesici var ve DYLAN ında kesiciye girdiğinden adım gibi eminim kullandım 6 ay bindim motora :) bkıma gittiğinde ustana bi sor bakalm varmıymış orta sehpada kaç kere kesiciye soktum egsozla birlikte hemde kırmzıı alev atıyo artık :))

Şimdi iddalaşma gibi olmasın ama Dylanda bende kesici olmadığını söylüyorum. :) Bende 4 senedir biniyorum. Üstelik belki 10-15 farklı dylan kullanmışımdır. Şimdi ne olacak? :) Şaka bir yana devir saati olmayan motorda devir kesici nasıl olur birde? Nerden anlıyor yüksek devire çıktığını da kesmeye uğraşıyor. Yani sonuçta bu bir makine ve yapabileceği devir illa sınırlı. Ama dylandaki devir kesilmesi mevzusu değil yapabileceği son devire kadar çıkıp orada kalması. Yoksa senin dediğin gibi olsa devir kesicisi olmayan motorun en sonunda patlaması lazım. :) Ama Erol abinin dediği mevzu kesici durumu o yüzden karbüratörlü motorda olurmu olmazmı mevzusu kafamı karıştırdı.Bakım için servise gitmiyorum ama sırf bunu sormak için giderim. :)

Unique693
05 Şubat 2011, 15:04
Şimdi çok atışma olmuş dylan kullanmadım ama.Devir kesici dediğimiz şey motorun belli bir devirden sonra ateşlemeyi ara ara kesmesi motora zarar vermemesi için.Yani devir kesici sen son hızda giderken motoru durdurmaz hala son hızında gıdersın sadece motora zarar verecek devire çıkmanı engeller.

hakan07
05 Şubat 2011, 18:17
Şimdi iddalaşma gibi olmasın ama Dylanda bende kesici olmadığını söylüyorum. :) Bende 4 senedir biniyorum. Üstelik belki 10-15 farklı dylan kullanmışımdır. Şimdi ne olacak? :) Şaka bir yana devir saati olmayan motorda devir kesici nasıl olur birde? Nerden anlıyor yüksek devire çıktığını da kesmeye uğraşıyor. Yani sonuçta bu bir makine ve yapabileceği devir illa sınırlı. Ama dylandaki devir kesilmesi mevzusu değil yapabileceği son devire kadar çıkıp orada kalması. Yoksa senin dediğin gibi olsa devir kesicisi olmayan motorun en sonunda patlaması lazım. :) Ama Erol abinin dediği mevzu kesici durumu o yüzden karbüratörlü motorda olurmu olmazmı mevzusu kafamı karıştırdı.Bakım için servise gitmiyorum ama sırf bunu sormak için giderim. :)

iddalaşma değilde :D şunu bilmiyorsun devir saati olan motorlar genelde vitesli motorlardır...yani manuel olduğu için kullanıcı devirini kendi ayarlayıpta atıyo sonuçta motorda amaç bu ! scooter lerde yani otomatik vites motorların genelinde devir saati yok çünkü otomatik adı üzerinde :) scooterlerdede belli bi devirden sonra kesici vardır uniqe arkadaşımızında dediği gibi motoru biyerden sonra kesiciye sokmazsa sorun olur ya pistonu alırsın eline yada kırılır vs. dolayısı ile bence sen bi git sor Dylanda Kesici var :)) ve her motorda var dylanlarda 150km de kesiciye giriyo genelde çevremdeki arkadaşlardanda duyduğum 150 km ye ulaştığında motor kesiciye giriyo egsoz alev atmaya başlıyo gaz kesiyo vs. bence güzelce bi araştırman lazım 5-6 yıldır motosiklet kullanıyorm iyi kötü biliyorum sonuçta iddalaşmada yok ayrıca yanlış bilgi olmasın diye tekrarda yazıyorum !

erol 62
05 Şubat 2011, 18:52
Benim bugüne kadar duyup bildiğim bu şekilde idi. Hatta yazmadan evvel internettende araştırdım ki Hakan arkadaş ta bukadar net söyleyince yanlış bişey yazmayım diye ama okuduklarımda benim dediğim gibiydi. :) Peki Erol abi şöyle birşey sorayım sana motorla giderken benim dediğim gibi 190 a gelince motorun gitmemesi ya da tekliyormuş gibi gaz kesmesi oldumu? Acaba benim bildiğim sırf scooterlar içinmi? Yoksa karbüratör için farklı bi çalışma sistemi ya da farklı bi amacımı var? Bende merak ettim şimdi bu işin doğrusunu. Gerçi Dylanı orta sehpada da gazlasan kesilme yok basabildiği kadar basıyor. Serkan ben devir kesiciye girip girmediğini anlamak için şöyle bir test yaptım. Motosikletin gazına yüklendim 4 ncü vetisle gittim, motor 10500 devire gelince gazı kesti, 10500 devirin altına iniyor ve yavaşlıyor. Ayrıca dediğim gibi vites boşta iken yani motor park durumunda ikende gazı açıp deviri yükselttiğinde de 10500 devirde gazı kesiyor o zamanada otomatikman 10500 devirin altına iniyor. Ben 4 ncü viteste devir kesiciye girmiştim, 6 ncı viteste de deneyim dedim 185 km süratte 10300 devir vardı az daha gitseydim devir kesiciye girecekri, ama fazla güvenli olmuyor o hızlarda motorun önü havaya doğru yükselmeye başlamştı. Normalde o hızlara çıkmam zaten kle 500 hız makinası değil, amacım sınırlarını tanımaktı.2005 Kawasaki kle 500 de durum bu serkan.

-BSI-
05 Şubat 2011, 21:09
Erol abi senin dediğin durum tam olarak benim anlatmak istediğim durum evet ve motor karbüratörlü dedin. Şimdi ben bu işi çok merak ettim. :) Demekki yanlış biliyomuşum. Açıkçası devir saati olmayan mekanik bir motorun deviri nasıl algıladığını, ateşlemeyi veya yakıtı nasıl kestiğini vs tam çözemedim. Ya da devir kesici kavramında biraz problem yaşıyoruz. Benim bahsettiğim motorun ne daha fazla hızlanamaması ne de son devire çıkıp orada takılı kalması. Benim dediğim motor belli bir devire veya hıza diyelim geldiğinde aynı Erol abinin dediği gibi o devirin üstüne çıktığı anda ateşlemeyi bir anlık kesip limitli devire düşmesi olayıdır. Bu mevzuyu araştırıp edindiğim bilgileri paylaşmam lazım. Sitenin ana sayfasına başlık açtım ama kimseden teknik bir cevap gelmedi. Hatta komik cevaplar atanlarda oldu da neyse. :) Ben yinede bu işin ehillerinden öğrenip sonucu buraya yazarım. Ayrıca isterimki benim bu kesici mevzusunu en iyi hissettiğim Beverly ile bir deneme yapabilin. Ozaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Motor ibresi son sürat atıyorum 170 olmasına rağmen 150yi 1 km bile geçmeyip teklemeye başlıyor. Uniqe arkadaş yanlış anlamış herhalde. Ben yavaşlar demedim o hızdan yukarı çıkmıyor dedim. Hatta Beverly sahipleri bu sistemi iptal etme düşüncesine bile girerler.:) Birde motorun güvenli çalışma limiteri içinde 150 km gibi hızlar varsa bu Dylana neden 140 son ibre koymuşlar oda ayrı mesele. :) Bu arada Hakan arkadaşım tabiki iddalaşma yok o işin esprisi. Burda birşeyler öğrenmek için vakit harcıyoruz. Yanlış biliyosakta doğrusunu söyleyenden yanlış bildiğimizi öğrenmiş oluruz. Sonuçta biz bu işin uzmanı değiliz. Yine buradan okuduklarımız ve tecrübelerimize göre konuşuyoruz. :cat:

Şimdi biryerde okuduğum yazıya göre de şöyle birşey varmış: Motorda devir kesici olabilmesi için elektronik ateşleme olması lazım. Yani benim enjeksiyon diye bildiğim mevzu elektronik ateşleme mi acaba. Erol abi Kle nin ateşlemesi hakkında bir bilgin varmıdır?