PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vites konusu!!!



ybr125
07 Eylül 2005, 21:57
Arkadaşlar motosiklet kullanmayı hafta sonu öğreneceğim. Ama vites nasıl 1e takılır nasıl vites arttırılır, nasıl düşürülür, motor çalışır halde bırakılırken kaçta ve nasıl olmalıdır. Kaç devirde vites değiştirilir. Bunların hepisini öğrenmem lazım. Arama yaptım ama bilgi bulamadım.

Birde çok merak ettiğim bir soru var. Honda cbr600f ile rr arasındaki farkların hepsini öğrenmek istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.

Colakoglu
07 Eylül 2005, 22:16
F ile RR arasındaki fark için www.honda.com.tr'de eksik bilgi bulmazsın.
Vitesler;
1. vites: debriyaja basıp vites boşta veya 2 de iken vites mandalına 1 kez aşağıya basılır.
2. vites: debriyaja basıp vites boşta veya 1 de iken vites mandalını 1 kez yukarı kaldırmalısın.
3. vites: debriyaja basıp vites 1'de veya boşta ise 2 kez mandalı yukarı kaldıracaksın. vites 2'de ise 1 kez yukarı kaldıracaksın. bu 4. 5. 6. vitesler için de aynıdır.
1. ile 2. vites arasındaki hassas yumuşak kademe ise boştur.

her devirde vites atılır ama bi sonraki viteste stop ettirecek kadar düşük devirde atılmaz. niye dersen motor stop eder.

Motoru çalışır halde bırakmak istiyorsan vitese boşa takmalısın. Araba gibi işte...

Saygılar

Barış Şuşut
07 Eylül 2005, 22:18
arkadaşım duymuşsundur EMOK diye bir motor klübü var

http://www.emok.org/
bu linkten ulaşmak mümkün eğitim amaçlı bir cd hazırlamışlar tam vitesliye başlamayı düşünen arkadaşlar için ana sayfada gerekli bilgi mevcut havale yapıyosun cd yi adresine postalıyolar :bounce:

MeTaL
07 Eylül 2005, 22:29
Hızlı giderken vites düşürüp motor fireni yapacaksan ara gaz vermeyi unutma yoksa tak tak tak ses gelir vites kutusundan :). Ara gazıda fazla abarma :P ...

ohyeah
10 Eylül 2005, 13:49
Hızlı giderken vites düşürüp motor fireni yapacaksan ara gaz vermeyi unutma yoksa tak tak tak ses gelir vites kutusundan :). Ara gazıda fazla abarma :P ...
ulan bende ne zamandır düşünüyorum bu ses nerden geliyo diye. denedim şimdi daha rahat oluyo. nasıl bir mekanizma war anlatırmısın

qeek23
10 Eylül 2005, 14:00
nasıl anlatılır ki bu, burada zor yani birisi anlatsın...
:cat:

BURNER_18
10 Eylül 2005, 14:04
dostum rr daha sert f daha yumusak bı makına..
yanı f endurodan yeva baska bır makınadan yenı racıng alacaklara hıtap eden cok rahat kullanımlı bır makına rr bırazdaha sert agresıf hataları affetmeyen gercı 600luk makına ama yıne 929 kadar sert bır makına (sert demek ıle vıraj donusler serılık ve hız ve tıtresım bakımından)

okulyolu
10 Eylül 2005, 14:05
ybr125,


motor çalışır halde bırakılırken kaçta ve nasıl olmalıdır

1.viteste bırakırsan arkasından koşup yetişebilirsin.. Ama 6 da bırakırsan taksi tutup peşinden gitmen lazım.. :pr: :pr: :pr:

Demir73
10 Eylül 2005, 14:10
okulyolu :cherry:

Syriana
10 Eylül 2005, 14:39
okulyolu, harbi alemsin baba ya :thumleft:

alptoker
10 Eylül 2005, 15:06
600 f kullanım açısından özellikle oturuş pozisyonu açısından 600 rr a göre daha rahat bir makina. 600 rr artçı için de konforsuz. 600 rr daha hafif ve daha performanslı bir motor. Viraj kabiliyeti yol tutuşu 600 f den iyidir. Ben olsam f alırım 3 milyar da fiyat farkı var, daha rahat bir alet, ama kesinlikle başlangıç motoru değil ikisi de

sinan
10 Eylül 2005, 20:13
böle yazmayla olmaz pratikle öğrenmen lazım ve vitesleri öğrenmeklede bu iş bitmez acı ama gerçek :)

eralpt
16 Eylül 2005, 12:44
Arkadaşlar motosiklet kullanmayı hafta sonu öğreneceğim. Ama vites nasıl 1e takılır nasıl vites arttırılır, nasıl düşürülür, motor çalışır halde bırakılırken kaçta ve nasıl olmalıdır. Kaç devirde vites değiştirilir. Bunların hepisini öğrenmem lazım. Arama yaptım ama bilgi bulamadım.

Birde çok merak ettiğim bir soru var. Honda cbr600f ile rr arasındaki farkların hepsini öğrenmek istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.


Bu halde iken CBR mış F miş RR mış.. Ne işin var arkadaşım.. O iş öle bindim gititm hadi RR ımı alayım dersen arar bulursun belayı.. Aman diim arkadaşlar yaa.. yapmayın böle şeyler..

Bu bahsettigin motorlar üzerine oturulup "öğrenilecek" motorlar değiller..
Motosiklet kullanmak dışadan göründügü kadar basit değil, olmazsa olmaz teknikleri bilemn her daim uyanık ve apartta beklemen gerek. Özellikle race tarz motosiklette..

Eger ki daha önce hiç motosiklet kullanmamış veya scootera binmiş isen, bu tip bir motoru alırsan kaza yapman kaçınılmaz. :sunny:

Mesela motosiklet dünyasını bir apartmana benzet.. 6 katlı bir apartman.. RR nın 4. katta oldugunu düşün, bu araca ulaşmak için 4. kata kadar çıkman lazım. bunun için de katları teker teker çıkmak durumundasın, ha basmakları birer birer yerine ikişer ikişer atlayabilirsin.. Ama yerden hoop diye çekirge gibi 4. kata zıplayamazsın. Belki bir mancınıkla fırlatırlarsa zıplarsın ama onda da tutunamayıp veya denk getiremeyip geri yere düşmek riski de var. Aynı direk RR nın uzerine binince mutlaka küçük veya buyuk tehlike veya bir kaç kırıkla atlatacagın kazalar gibi..
:cyclopsani:
Bu araclar oyuncak değiller arabaya benzemezler.. Aman diim.. :santa:

Egitim en önemli şey, ikinci önemli olan da, kesinlikle yavaş yavaş buyutmek motoru.. :cat:

Abi nasihati olarak mı alırsın, hocadan fırcalamak olarak mı alırsın, yoksa dallamanın biri çıkmış konuşuyo mu diye düşünürsün bilmem.. O kısmı sana kalmış. :wiinkk:

Umarım benzetmemi algılayabilmişsindir. :rendeer:

AHM55
27 Temmuz 2008, 20:08
Beyler Cbr 125 De Vites Nasıl Dusuruluor

Khutuck
27 Temmuz 2008, 20:14
Motordan iniyorsun, bir arkadaştan rica ediyorsun. Tek başına yapamazsın.

CERRAHI
27 Temmuz 2008, 20:30
Abi 3 sene once acılmıs bir topigi nasıl database in taa diplerinden bulup cıkarmayı beceriyorsunuz sasıyorum :P

aargh
27 Temmuz 2008, 20:33
Evet, hortlamis bir konu ile yine birlikteyiz.

Hazir bi sekilde konusu acilmisken, vites olayi onemli bir mesele. Oyle abi anlativerin sunu seklinden ustesinden gelemeyebilirsiniz. Bir ise baslamadan once bir sure gozlem yapmaki teorik bilgi vs. toplamak gerekir. Paldir kuldur vites nasil oluyor baba seklinde girisirseniz motosiklete alim allah paldir kuldur dusersiniz uzerinden.

cancancan
27 Temmuz 2008, 20:45
Abi 3 sene once acılmıs bir topigi nasıl database in taa diplerinden bulup cıkarmayı beceriyorsunuz sasıyorum :P

puaghahaahahahahsdhasda :queen::queen::queen::queen:

sedat_57
27 Temmuz 2008, 21:20
Motordan iniyorsun, bir arkadaştan rica ediyorsun. Tek başına yapamazsın.

:queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:

huceyn
27 Temmuz 2008, 22:19
Beyler Cbr 125 De Vites Nasıl Dusuruluor

baba tekmeyi bi koycan.ama sağlam koycan haa.ondan sonra düşer o:wiinkk::cat:

AHM55
27 Temmuz 2008, 22:40
duzgunce cvp verirsenz sevinirim anlatabilirmisiniz nasıl vites dusuruluyor

Khutuck
27 Temmuz 2008, 22:50
Sol ayağının altında bulunan vites kolunu aşağı itince düşüyor, yukarı çekince büyüyor. Tabi bu sırada (sol elde yer alan) debriyajı sıkman viteslerin sağlam kalmasına yarıyor.

sedat_57
27 Temmuz 2008, 23:15
Sol ayağının altında bulunan vites kolunu aşağı itince düşüyor, yukarı çekince büyüyor. Tabi bu sırada (sol elde yer alan) debriyajı sıkman viteslerin sağlam kalmasına yarıyor.

:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

AHM55
28 Temmuz 2008, 00:48
Sol ayağının altında bulunan vites kolunu aşağı itince düşüyor, yukarı çekince büyüyor. Tabi bu sırada (sol elde yer alan) debriyajı sıkman viteslerin sağlam kalmasına yarıyor.


gercekten cok saolun

birde 1.vitesten bosa nasıl alınıor sorumada cvp verirseniz sizden iyisi olmaz

peki beyler cbr 125 r de sol ayagın altındaki vites oluyor ancak sag ayagın altındaki mandal ne ise yarıyor

mhyen
28 Temmuz 2008, 09:59
gercekten cok saolun

birde 1.vitesten bosa nasıl alınıor sorumada cvp verirseniz sizden iyisi olmaz

peki beyler cbr 125 r de sol ayagın altındaki vites oluyor ancak sag ayagın altındaki mandal ne ise yarıyor

Geriye bir tek arka fren eksik kalıyor sanırım o da arka fren:)
Dostum bence sen sağlam bir yerden eğitim almaya bak.Bu şekilde aman diyeyim vitesli motosiklete binme...

Khutuck
28 Temmuz 2008, 12:57
gercekten cok saolun

birde 1.vitesten bosa nasıl alınıor sorumada cvp verirseniz sizden iyisi olmaz

peki beyler cbr 125 r de sol ayagın altındaki vites oluyor ancak sag ayagın altındaki mandal ne ise yarıyor

Şöyle anlatayım:

Sol elin önündeki kol debriyaj, sağ elciği (boruyu :P) çevirince gaz, sağ elin önündeki kolu çekince ön fren, sağ ayaktaki pedal arka fren, sol ayaktaki vites.

Vitesler aşağıan yukarı 1-Boş-2-3-4-5-6 şeklinde. Yani motor boştayken vitese basınca 1, yukarı çekince boş, sonra yuykarı çekince 2-3-4-5-6 gidiyor.

cancancan
28 Temmuz 2008, 13:00
bizimle dalga geçiyor arkadas sanırım

zzafer
28 Temmuz 2008, 13:10
motosiklet eğitim merkezlerinden birinden eğitim almanı şiddetle tavsiye ediyorum,
ben aldım ve çok memnun kaldım.

styleturk
28 Temmuz 2008, 14:54
beyler makaraya geliyoruz zannediyorum ben bukadarda olmaz pess pess(sağ mandal neişe yarıyor) yok bilmemek değil öğrenmemek ayıp anladıkta bukadarda bilmemek çok ama çok ayıp be babacımm

CanerEfe22
28 Temmuz 2008, 15:41
Sen daha yeni motor kullanamaya başlıyacakmışsın.Birde 600cc'den falan bahsediyorsun.Bence sen 600cc'den önce biraz mobiletle falan gez.Yok ben illaki 600cc kullanacam diyorsanda sana tavsiyem koltugun altına birde kefen koy.Çünkü 600cc bu sakat filan bırakmaz direk rahmetli Özalın yanına gidersin bensen söylemesi...:)

mein kampf
28 Temmuz 2008, 15:59
yazılanlar şaka mı :silent: hayır şakaysa gülücem gercekse aglıyacam :pale:

RECOKARAP
28 Temmuz 2008, 16:23
konuyu açan arkadaş kenan sofuoğlunu ta kedisidir. Adam konu açıldığı zamanlarda daha yeni öreniosu motor işini. Aradan zaman geçti öğrendi şampiyon felan oldu topik nası olduysa dile gelmiş hey gidi günner:P:P
hortlak bir topik

mhyen
28 Temmuz 2008, 17:55
Şöyle anlatayım:

Sol elin önündeki kol debriyaj, sağ elciği (boruyu :P) çevirince gaz, sağ elin önündeki kolu çekince ön fren, sağ ayaktaki pedal arka fren, sol ayaktaki vites.

Vitesler aşağıan yukarı 1-Boş-2-3-4-5-6 şeklinde. Yani motor boştayken vitese basınca 1, yukarı çekince boş, sonra yuykarı çekince 2-3-4-5-6 gidiyor.

Ben de bilmediğimden soruyorum mazur görün.Vites 1de giderken bir üstü olan 2'ye geçmek için iki kere mi yukarıya çekmek gerekiyor yani:silent:

Khutuck
28 Temmuz 2008, 18:02
Ben de bilmediğimden soruyorum mazur görün.Vites 1de giderken bir üstü olan 2'ye geçmek için iki kere mi yukarıya çekmek gerekiyor yani:silent:

Genelde tek hamlede 1'den 2'ye veya 2'den 1'e geçiyor. Normal çekince 1-2, hafif çekince 1-boş oluyor.

mhyen
28 Temmuz 2008, 19:37
Genelde tek hamlede 1'den 2'ye veya 2'den 1'e geçiyor. Normal çekince 1-2, hafif çekince 1-boş oluyor.

Anladım dostum çok sağol.Bir haftaya kadar honda'dan bu konuda eğitim alacağım ama şimdiden birşeyler öğrenmek de tabi iyi oluyor:cat:

digi_boy26
28 Temmuz 2008, 23:11
bizimle dalga geçiyor arkadas sanırım

sana katılıyorum dostum. ya dalga geçiyor ya da yaşı 10-11lerde birisi bu.


Ben de bilmediğimden soruyorum mazur görün.Vites 1de giderken bir üstü olan 2'ye geçmek için iki kere mi yukarıya çekmek gerekiyor yani:silent:


Anladım dostum çok sağol.Bir haftaya kadar honda'dan bu konuda eğitim alacağım ama şimdiden birşeyler öğrenmek de tabi iyi oluyor:cat:

dostum en iyisi, vitesli motoru olan bi arkadaşından yardım iste. :)çoğu motorda 1 aşağıdır ama seyrek olarak bazılarında da yukarıdadır :)

mhyen
28 Temmuz 2008, 23:38
dostum en iyisi, vitesli motoru olan bi arkadaşından yardım iste. :)çoğu motorda 1 aşağıdır ama seyrek olarak bazılarında da yukarıdadır :)
En temizini yapıp Honda'dan eğitim alacağım hocam:cat:

CanerEfe22
29 Temmuz 2008, 13:29
Ya arkadaşlar adam bizlerle dalga geçiyo ya uyanın ya...

Khutuck
29 Temmuz 2008, 13:40
Ya arkadaşlar adam bizlerle dalga geçiyo ya uyanın ya...

Ya geçmiyorsa? Üç satır açıklama yazınca ne kaybederiz?



Farketmez, ne olursa olsun gelsin. Dalgacı da olsa gelsin, ciddi de olsa gelsin :P

muratcan7
07 Ağustos 2008, 01:43
İşin teoriğini bende kapıyorum sıra pratikte :) Motor freni dediğiniz olay nedir bu arada ?

hondaRED
01 Eylül 2008, 12:52
motor frenini bilmiyomusun sen kardeşim:cyclopsan

aleeted
25 Şubat 2009, 18:44
demek ki bilmiomuş, bilmio musun die şaşıracağına i açıkla kardeşimm...

huceyn
25 Şubat 2009, 19:03
demek ki bilmiomuş, bilmio musun die şaşıracağına i açıkla kardeşimm...

sende mi bilmiyosun

osmaniyeli
25 Şubat 2009, 19:06
sende mi bilmiyosun

aha hahaha:queen::queen::queen::queen:

ben biliyorum ama söylemem
meslek sırrı

draggy
25 Şubat 2009, 19:15
Bu forum sadece geyik olmuş, bilgi paylaşım yerine, dipnotlarda çalmışsın ama eline sağlık yaızları, bi de rep istekleri görmeye başlarız herhal yakında...

rizakara
26 Şubat 2009, 11:55
motor daima verdigin gazla orantılı bir devirde döner , tekerlekleri de bu devirle ve seçtigin vitesle orantılı bir hızda dönmeye zorlar. aniden gazı kesersen veya düşük vitese geçersen motor tekerleklerin devrini yeni hıza düşürmeye zorlar .Frene basmışsın gibi bir etki olur.

Yokuş aşagı boşta gittigini düşün .gaza basmadan hızlanırsın. Ama vitesde isen hızın verdigin gazla artar veya azalır. Bu motor frenidir. Motor gücü bizi hızlandırdığı gibi yavaşlatabilir de.

Gittigin hıza göre çok düşük vitese geçmeyi başarırsan , debrajdan elini çekince çok sert fren yapmış gibi olursun .Arkandan gelenler de birden sana yapışabilirler :)

esreffatih
29 Ekim 2012, 10:33
bazı arkadaşlar motosiklet nedir diye sorarlarsa şaşırmayın

Mustafac53
21 Mayıs 2016, 11:20
Benim vitesler ile merak ettigim bişey var 1 ve 2 arasındaki boşun mantığı nedir ? Diğerlerinde olmamasının mantığı nedir ?. Teşekkürler Şimdiden.